Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

Kiitti tsempeistä!

Ei kai tässä auta muu kuin nyt vaan lepäillä. Noita kokemuksia on helpottava kuulla, että on pitkällekin päästy vaikeuksista huolimatta. Täytyy yrittää pitää mieli rauhallisena ja välttää paniikkia...kun vaan pystyis...
Mulla on se kohdun sisäsuu auki jo 1,9 mm ja ulkosuu kiinni. Tää selvisi ihan rutiinikontrollissa. Mä en ymmärrä miten se on päässy aukeamaan, enkä ole tuntenut mitään? No, ens viikolla on uus kontolli ja sit nähdään eteenpäin.
 
Rupeaa pakostakin hymyilyttämään nuo hauskat kuvat... Heittäisin sen pihalle jos voisin, on nimittäin sen tupa. Ja se pettäminen tapahtu jo joskus maalis-huhtikuulla... Nää "omat ajat" nyt siis kesällä. Kyllä se lasten hengen kautta vannoi ettei sillä oo nyt toista tai ketään yms. Mä rakastan sitä ihan hirveästi. Siis aivan kamalasti. Se edelleen sanoo että ei halua erota. Ja sanoi itse tietävänsä, että hän on ilkeä ja tyhmä. Antaa työvaikeuksien vaikuttaa meihin ja kostaa mulle. Nyt piti olla niin että ei pidetä yhteyttä, mutta kyllä se taas soitti ja sanoi että huomenna soittaa taas. Ja suunnittelee kuitenkin vauvajuttuja, mutta haluaa nyt olla yksin. Sanoi että maanantaina laitetaan lastenhuone kuntoon ja siivotaan kaapit. Mä niin rakastan sitä.

Meillä on kahdeksas vuosi menossa yhdessä ja siitä lasta ollaan tehty 7 vuotta. Kai sekin on osansa vaatinut. Meidän terv.kesk.psyk on liian tuttu, mä en osaa ajatella sitä vakavasti.
Kiitos teille kuitenkin mukana elämisestä ja tuesta. En tiedä mitä ilman teitä tekisin.

Kuunkulta! Voi ei! nyt otat sitte rauhallisesti ettei pieni putoa ku noin oot auki! Mutta yritä olla huoletta, faktakanavan vauvatalon shari daniels sanoi, että joillakin saattaa paikat aueta sentin kaksi liian ajoissa ja silti sitä sitte käynnistellään myöhemmin nelkyt viikoilla.... Toivotaan että sulle käy niin!

Ai niin, tulee se mies mun kanssa sinne sairaalaan perjantaina, jotta ei se aiva yksin sitte haluakaan viikkoa olla. Mä luulin ettei mulle voi käydä näin... :'(

t. ulpis (surullinen sellanen)
 
Huomenta,
Fintulle onnea yhdestä pitkästä tulokkaasta. Kuunkulta, lepäile ja odotellaan seuraavia mittauksia. Noita aukeamisia kai on aika usealla.

Kiitos raitis, pitää kurkata linkit kun on aikaa paremmin.

Ulpis, pysy tiukkana äläkä ihan kaikesta heti lepy, pidä miestä pelossa että lopullinen lähtö on jo ovella. tuo on sulle ja lapsille stressaavaa aikaa, älä vaaranna lapsiasi tuollaisen miehen takia. Jos työpaikalla moisia ongelmia ja paikkakunnalla sellaisia kavereita jotka vaikuttaa teidän suhteeseen noin paljon on taustalla kyllä muutakin. Toivon sydämmestäni että asiat teillä nyt loksahtaa kohdalleen.

Mulla eilinen tays käynti ja viuhtin moikkaaminen meni hyvin ja kaikki on niinkun pitää. tietenkään sitä vuodon aiheuttajaa ei enään löytynyt ja se sanoikin että se voi olla ihan stressi joka sitä aiheuttaa. Viuhti oli vilkkaalla päällä ja teki kuperkeikkaan niin kovin, että lääkäri joutui painamaan sen paikalleen mittauksen ajaksi sillä ultra anturilla. pää/perä mitta oli136mm ja BM 39mm FE oli 29 mm painoarvio 262g. ihanan morjestus kuvan se meille laittoi mukaan. Nyt varaamaan aika 4d ultraan, haluan että se rakenne tarkastetaan siellä.
vitsi et on vaikea päättää minkä vakuutusyhtiön valitsee....jokaisessa on omat hyvät puolensa. ja vain muutamat korvaa ravintovalmisteet mut ne onkin sit kalleimmat vakuutukset.
Alkaa olemaan kohta kiire valintaan... huoh. Miestä kiinnostaa mutta sitä ei kiinnosta lukea vakuutusehtoja ja sit se kyselee multa enkä mä osaa selittää niitä kunnolla, lukis ite niin mä pääsisin helpommalla ;)

tänään mökille taas, löysin muutaman maton vielä varaston uumenista ja lattiassa olevat matot pitää pestä niin pääsee sit vahaamaan lattiat ennen kun laittaa matot paikalleen taas.
ihanan aurinkoista päivää kaikille
tiltalitti ja viuhti 18+2
 
Moikka kaikki,
Täällä olisi suuremmalle osalle porukkaa uusi ihminen. :heart: Tulen tuolta lapsettomuuspuolelta. Vauvelia on toivottu taloon jo reilu 2,5 vuotta ja nyt neljän inseminaation ja kahden IVF:n jälkeen saimme plussan. Huomenna on ensimmäinen neuvola. La on maaliskuussa, terkkari ei oikein vielä uskaltanut sanoa puhelimessa laskettua aikaa, ilmeisesti hänen kokemus hoidoista ei ole kovin yleistä. Varsinkin kun sanoin, että milloin oli viimeiset menkat ja milloin tehtiin siirto, niin hänelle väli oli jotenkin niin pitkä (tehtiin pitkällä kaavalla) :) No, kylläpä se tarkentuu sitten ultrassa joskus, ja tuskin se sinä päivänä kuitenkaan syntyy, joten sitä on turha stressata :snotty:

Mukavaa kun on koetju samantaustaisia ihmisiä :flower:
 
Tervetuloa mukaan ninajoh ja onnea plussasta
:flower: :flower: Hienoa kun alkaa taas tulemaan uusiakin odottajia mukaan.

Eilisen mattorumban jälkeen viuhti alkoi sellaisen mylläyksen että nyt erotti jo kunnolla ne kevyet potkut. Ei ollut enään sievistelevää kutitusta. ihanaa.
Tänään pääsee onneksi parturiin, hiukset kasvaa ihan kohisten ja nyt huomaa että ne on jotenkin paksumman tuntuiset ja kiiltää enemmän. Huomena olis tuttavan häät, voi kun joskus itsekkin pääsis olemaan päivä prinsessana. Mut ei ole vielä näkynyt sitä sormusta minkä ukko lupas jos raskaaksi tulen :eek:

Muttaa, ihanaa odotusta ja uusille kaikkea alkuraskauden ihanuutta jua plussan huumaa.
atiltalitti ja viuhti 18+3
 
Ehtoota pinoon..


Tervetuloa Ninajoh! :wave:

Finttu kyseli jossain välissä vuodoista ja kahdesta alkiosta.. Mulle laitettiin kaks ja molemmat kiinnittyi mutta toinen hiipui rv 6+3 ja mitään vuotoa ei ole tullut eikä kaveria enää ultrissa ole näkynyt. Silloin alle rv 12 ultrissa näkyi vielä sellainen litistyneen ilmapallon näköinen tyhjä sikiöpussi.

Vaikka se tuntui pahalta, että toinen meni kesken niin nyt sitä osaa jo ajatella, että myös riskit ovat paljon pienemmät.

Voi ei Kuunkulta... Eipä ollut kiva uutinen.

Toivottavasti tilanne pysähtyy eikä kohdunsuu aukea enempää. Miten siellä menee tuo sairaalassa makaaminen, jos sinne asti joudut, lähinnä siis kustannusten suhteen jne?
Onko vauva kuitenkin vielä ylhäällä ettei ole laskeutunut?

Voi vitsi miten ihanaa, että teidän vauva reagoi ääniinne erilailla!! Pitää varmaan alkaa seurata tarkemmin, että käyköhän meikäläisenkin mahassa niin.. Oli tässä viikolla töissä yks semmonen sektio missä vauva tuli saliin leikkauksen loppuajaksi ja vähän itkeskeli, niin eikös heti pian itkun alettua alkanut tulla mulle monoa mahaan. Ja tämä toistui pariinkin otteeseen. Kuulikohan neiti, että toinen vauva on lähettyvillä.. Joko sattumaa tai sitten ei. :)

Mites Annulin vointi?

Selvisikö Tiltalitti Viuhtin sukupuoli? Saako kysyä, että kuka lääkäri sulla oli Taysissa?

Ulpis... Mikä tilanne hb:n suhteen? Sähän olit tänään taas tiputuksilla?
Ja siitä miehestä.. Rakkaus on kumma juttu.. Ei se niin vaan lopu vaikka toinen tekiskin tyhmyyksiä. Toivottavasti toimii vaan aina toiseenkin suuntaan eli ite saa joskus tehdä jotain "ei niin järkevää" ja silti pystyy luottamaan siihen, että toisen rakkaus kestää. Enkä nyt siis tarkoita pettämistä vaan ihan arkista olemista. Ettei aina tarvi olla yli-ihana. :hug:

( . ) Joopa joo.. Tätä oli odotettukin eli neuvolassa tänään sokerit pissassa kolmella plussalla ja proteiinitkin yhdellä. Noita sokereita siis tiesin odotellakin koska mulla on aina ollut sokereissa häikkää, joten kyllähän ne nyt raskaudesta provosoituu. Tuli viikon kotiseuranta eli neljä kertaa päivässä pitää mitata. Ennen lounasta pitäisi olla alle 5.8 ja tunti ruuan jälkeen alle 7.5.
Tänään sitten heti aloitin eli ennen lounasta oli vs 3.8 ja kun en muistanut, että se toinen mittaus oli tunnin jälkeen eikä kahden, niin mittasin sitten vasta kaks tuntia lounaan jälkeen ja se oli 8.1. En siis edes halua tietää mitä se on ollut silloin tunti lounaan jälkeen.. :/

Terkkari vielä kertoi, että jos on nyt kotiseurannassa 1-2 arvoa yli rajojen niin tulee toinen seurantaviikko ja mietitään taas sitä ruokavalioa. Jos ylimeneviä arvoja on 3 tai enemmän niin sitten lähtee lähete Taysiin. Että eiköhän ne kolme tule täyteen jo huomisen aikana..


Mulla ei siis koskaan ole paastoarvot tai ennen lounasta-arvot koholla mutta sokerit laskee hitaasti ruuan jälkeen. Nyt ei enää auta vetää nektariineja 4-5kpl:tta päivässä vaikka mieli tekis. Eikä syödä aamulla muroja.. Mutta mitäpä sitä ei tekisi vauvan vuoksi! :heart:

Ja hemppakaan ei ollut noussut yhtään vaikka oon syönyt rautaa tuplamäärän. Oli edelleen 105. Neuvolalääkäri vaihtoi Retaferin Obsidaniin, sitäkin tupla-annoksella. Jos ei ala nousta niin sitten kuulemma tutkitaan imeytymisjuttuja yms. Obsidanit menee nyt pari kertaa päivässä, joten maidon juonti nyt ainakin vähenee automaattisesti ja vaikuttaahan se sitten vastaavasti sokereihin positiivisesti.
 
helteistä huomenta kaikille,

Ihana auringonpaiste, ei meinannu millään malttaa tulla lenkiltä sisään mutta nälkä ajoi eukon keittiöön.
Raitis, nimeä en muista, nuori silmälasinen tumma mies. Mulla on niin huono nimi muisti etten koskaan muista nimiä, oman neuvolatädinkin nimen joudun aina lunttaamaan papereista.
Nyt ei vielä voitu sanoa kumpi siellä on vaikka komiasti jalat levällään siellä aina vilahtikin paikat kunnolla. Kuulemma sit rakenne ultran aikaan voi jo sanoa kumpi on.
Poikaa olen aina aatellu saavani mutta nyt on vahvasti tyttö olo.

Ekan kerran ukkokin ihan pyytämättä silitteli masua kun kerroin että, nyt tuntee viuhtin painavan vastaan kun itse painaa mahan päältä, ja sattuu osumaan jalkaan. Vähän vielä meneee tovi ennenkun erottaa sen pulssista mut selkeä se jo on. Kunnon möyriminen sillä on päällä iltaisin, ihana kun osaa jo kuulostella sen liikkeet.

Mutta nyt pitää lähteä taasen ulos, ei sisällä tällä säällä voi olla. Kohta pitää jo lähteä häitä viettämään, vaan ei omia :|
Mansikoita torilta hakemaan....diu diu

tiltalitti ja viuhti 18+4
 
Helteistä huomenta myös täältä!
Ihan läkähtyy taas...

Tervetuloa Ninajoh! :wave: Onnittelut plussasta :flower: :heart:

Raitis, vauva on onneksi vielä ylhäällä. Saa nyt nähä, kun menen keskiviikkona kohdunsuun kontrolliin, mikä on tilanne. Toivottavasti ei ole tilanne pahempaan muuttunut, muuten sitä voi joutuu sairaalaan makaamaan. Täällä maksaa sairaskassa kulut, mutta sitä joutuu kuiteskin maksaa sen päivämaksun sairaalaan, 10 ? enintään 28 päivää ja sit menee ilmaiseks.

Mahdollisimman paljon oon yrittäny nyt kotona makoilla jalat ylhäällä, mut pakkohan sitä on välillä pikkaisen kävelläkin, jos ei muuta niin vessaan. Mutta kyllä sen huomaa heti, että seisominen tekee ilkeää, heti tulee kamala painontunne alapäähän. :|
Mies reppana joutuu hoitaa noi kotihommat yksin...mut se on niin suloinen, kun auttaa, oma kultamusssukka :heart:

Mut nyt menen vaihteeks ulos makaamaan lavittalle...jos sais samalla vähän rusketusta

Kuunkulta ja poitsu 25 tasan( 3 viikkoa vielä, niin sitten rv 28 on pikkuisella yli 90 % mahdollisuus selvitä )

Tää tilasto on Ruotsista vuosina 1991-2000:

23 > 44 %
24> 63%
25 > 73 %
26> 81%
27 > 88%
28 > yli 90%
 
Ninajoh, tervetuloa mukaan ja onnea plussasta! :wave:

Mulla alkoi kovat vatsakivut taas yöllä ja aamupäivästä lähdettiin päivystykseen. Mitään syytä ei edelleenkään löytynyt millekkään, ja nyt kivut ovat taas vähän helpommat. Lämpö pyörii pikkaisen alle 38 ja tulehdusarvot ovat koholla, mutta pysyneet suunnilleen samoissa. Sain itse päättää menenkö taas osastolle vai kotiin, ja päädyin tulemaan kotiin. Meillä on tuohon NKL.lle kuitenkin vaan n. 10 minsan matka, että päästään sinne nopeasti jos tarve vaatisi, ja huomenna pitääkin taas mennä sinne verikokeisiin. Vauveli on kunnossa, hänet taas tänäänkin tarkistettiin, vaikka eilen oli rakenneultra. Siellä oli kaikki kunnossa ja tytteli näyttää edelleen olevan. :heart: Tosi ikävää tämä sairastaminen kyllä on, huoli pienestä on kuitenkin kova vaikka kaikki on kunnossa näyttänytkin olevan. Välillä on tunne, etten ole ikinä ollut näin stressaantunut.

Kuunkulta, toivottavasti tilenne ens viikolla ei ole edennyt mihinkään suuntaan. Lepo tekee varmasti hyvää, hyvä että sulla on siellä mies hoivaamassa.
 
Voi paska Annuli. Onko ne hei tutkinut sun umpisuolen? Jos se on se mikä aiheuttaa sulle noita selittämättömiä vatsakipuja? Mun yhdellä kaverilla oli kans lievää kuumetta ja crp:t kohollaan, epämääräisiä vatsakipuja kans. En nyt enää muista, mut taisi olla pari viikkoa, ennenkuin lääkärit tajus, että vois olla umpisuoli. Niin ja hän oli silloin raskaana.
 
Heippa ystävät!

Lomalaisen tervehdys täältä herkuttelun lomasta :wave: Tein juuri kesän ensimmäisen kesäkeiton ja voi miten herkkua....jos vaan vatsa vetäisi, tuota voisi syödä loputtomasti.

Täällähän on mukavasti uuttakin porukkaa - onnea kaikille pitkästä odotuksesta palkinnon saaneille ja nauttikaa raskaudestanne. Pelkääminen tai huoli ei vähennä riskejä ja vastaavasti iloitseminen ei niitä lisää. =)

Kuunkulta, kovasti täällä pidetään peukkuja, että tilanne rauhoittuu ja lepo auttaa. :heart:
Viikon vinkki sinulle ja muillekin: ostin tänään itselleni sellaisen badenbadenin, jossa on kevyt metallirunko ja varkkokangas ja joka taaksepäin taivuttaessa päätyy täydelliseen raskaana olevan lempiasentoon. Eli siinä on peffa alempana kuin yläkroppa ja jalat, jota on suurin piirtein samalla korkeudella. Ainakin omalla kohdalla tuo on ihan huippu - kaikki jalan väsymykset, painon tunteet ja muut katoaa heti. ah!

Ulpis, toivottavasti saisitte miehesi kanssa asiat kuntoon ja sinulle taattua loppuraskaudeksi sellaista turvaa ja vakautta, mitä tarvitset. Vauvojesi ja oma hyvinvointi on kaikkein tärkeintä eikä tämä ole varmasti oikea hetki puida ratkaisua suuntaan taikka toiseen. Kovasti voimia ja toivon myös, että rautatankkaus alkaa tehoamaan :heart:

Annuli, eipä ole sinullakaan helpolla tämä raskaus sujunut. Alun vuodot ja valtava pahoinvointi ja nyt tämä mystinen tulehdus. Onneksi vauva voi kuitenkin hyvin ja teitä seuraillaan jatkuvasti. :hug:

(.) Loma on tehnyt täällä oikein hyvää. Vatsakivut on pysyneet poissa ja muutenkin olo on lähes euforinen. Ihanaa - ja vielä kolme viikkoa edessä. Paljon ystävien ja sukulaisten tapaamisia ja mukavaa möllöttelyä - tällä kerralla se tuntuu riittävän mainiosti. Aika nopeasti iskee väsy ja heikotus kun jotain puuhastelee enkä sitten hirveästi ole puuhastellutkaan. Kunto laskee ropisten, mutta kompensoin sitä tällä henkisellä hyvinvoinnilla =)
Vauvat ja masu kasvaa - olen alkanut nyt tuntea potkuja selvemmin, mikä on ihanaa! Viikon päästä maanantaina mennään rakenneultraan - toivottavasti siellä on kaikki hyvin.

Olen niin lomahuuruissa, etten muista enää puoliakaan teidän kuulumisistanne, jotka tuossa läpi luin. Kaikille muillekin ihania kesäpäiviä =) =)

Lähettelee Miru, Papu&Nuppu 18+5
 
Tiltalitti: Oisko se ollut Saarelaisen Sami? Semmonen pitkä, hymyileväinen ja rauhallinen kaveri? Lyhyet hiukset ja silmälasit, ikää ehkä 30-35v.

Lainaan eilistä tekstiäni verensokereista..
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Jos ylimeneviä arvoja on 3 tai enemmän niin sitten lähtee lähete Taysiin. Että eiköhän ne kolme tule täyteen jo huomisen aikana..
No niin... Kolme mittausta tehty ja kolme ylimenevää arvoa on kasassa..

Eilen lounasaikaan 3.8/8.1
Tänään aamusta 4.4/9.4
Tänään päivällisellä 4.9/9.4

En siis pääse edes lähellekään tuota asetettua 7.5 rajaa ruuan jälkeen. :ashamed:

t. Insuliinihoitoa odotteleva Raitis..
 
Voi ei Raitis.... :hug:
Mul ei ole paljon tietoa tuosta raskausajan diabeteksestä, joutuuko siinä sitten piikittämään itseänsä :eek: Vai riittääkö tabletit? Mitataanko Suomessa usein noi sokerit raskauden aikana?
Mulla otetaan nyt vasta ens viikolla ensimmäistä kertaa se sokerirasitustesti tai mikälie...et joutuu juomaan jotain litkua ja sit mitataan.

Annuli, :hug: Mites verikoe? Kunpa ne nyt löytäis sen tulehduksen syyn ja sais sen hoidettua pois. Onneks asutte noin lähellä sairaalaa. Voimia sulle ja vauvalle :hug:
Hus hus pöpöt!

Miruliini, Toi badenbaden kuulostaa hyvältä, et saa jalat ylös.

huh huh tätä hellettä!
 
moip,
Kyllä tuo sami kuulostaa tutulta ja kuvaus sopii täydellisesti häneen.

Toivotaan että kuunkullan lepo auttaa nyt asiaan ja kohdunsuu alkaa taas menemään kiinni. Ikävä se olis maata loppuraskaus pedissä.
Annulilla kans ollu tapahtumatäyteinen odotus aika. kannattaa joo pyytää tarkistaan se umppari ja ns. suolen kiinnikkeet. Itsellä muuten oli silleen et en pystynyt kävelmään suorassa ja kuume huiteli aika korkealla, lääkärissä ne sit passitti suoraan leikkaukseen et umppari puhjennut, mut selvis sit kun oli avattu että ne olikin ne ohutsuolen kiinnikkeet tulehtunut. Olisin voinut selvitä lääkekuurilla siitä vaivasta.
Eikö olekkin ihanaa kun nyt tuntee tosiaan liikkeet selvemmin, mulla on istukka etuseinässä ja se kuulemma vaimentaa vielä entisestään niitä potkuja mutta erottaa ne silti.

Mun pitää perua nyt neuvola aika kun olen maantiellä silloin. Meneekin vaikeaksi saada neuvola ajat ym. perjantaille kun tullaan kotiin. Ja jos nyt oikeasti muistais soittaa terveystalolle ja varata se 4d. mä olen sitä jo niin montakertaa yrittäny tehdä, et ei enään ymmärrä miksi en enään muista mitään. Tää raskaus on tehny kyllä tehtävänsä mun muistissa.

Jaahans jos ny lähtis ajeleen mökille hakeen matot ja vähän pulikoimaan ja nauttimaan auringosta.
tiltalitti ja viuhti 18+5
 
Heippa vaan kaikille. N

Omaa napaa ensin:

Viikon verran ollut nyt evakossa. Oon ottanu arskaa ja ruskettunukki ihan kivasti. Tänään paloi maha
Onkahan se vaarallista...?

Mies tulee huomenna tänne keskustelemaan meidän tulevaisuudesta. Kertoi nyt tulleensa järkiin, ja kuulemma on liian paljon menenettävää jos hän sen toisen naisen kanssa jatkaa. Hän ei kuulemma halua menettää perhettään. Mä olen myös aika heikoilla koska mies tietää että mä olen siihen niin rakastunut etten halua, että erotaan.
Se on nyt sen toisen luona.

Se halus käydä sille henkkoht sanomas, että niiden juttu on ohi. Ja halus kertoa mulle siitä, ettei meidän välillä olisi enää salaisuuksia. Se lupas rakkaan koiramme hengen kautta ettei koske siihen naiseen. Siitä en tiedä jäkö se yöksi...

Mulla on aika turta olo. M vain odotan huomista että näkisin sen ja saisin halata sitä. Tänään se pyysi puhelimessa moneen kertaan anteeksi. "anteeksi, anteeksi kulta että olen loukannut, mutta teen kaikkeni jotta pystyisit taas luottamaan..." Luottamus vain on -15 astetta pakkasella...





Hb nousi kahdella tankkauksella 124 !! sAIKKU jatkuu loppuun saakka.
Paino arvio molemmille on nyt 1163g ja 1140g. Hengitysliikkeitä ovat tehneet jo pari viikkoa. Eli kaikki heillä hyvin.
Oma olo alkaa vain olla aika tuskainen.

Sokeriarvoista:

Täällä vissin jos kolme tunnin arvoa on yli 7.5 niin alotetaan insuliini. ihan kuulemma sen takia kun loppuraskaudessa insuliiniresistenssi kasvaa kohisten niin sitte onkin ongelmia jos lapsi altistuu liian suurelle sokerimäärälle.

Täälläkin alkaa olla kriittiset hetket sokerin kanssa, noususuunnassa. Eli hyvästi

Liiaalla syömisellä meistä tulee tällasia, vaikka mä kyl jo oon
Eli tervetuloa


Kuunkullalle voimia makoiluun!



Hhuoh... me tarttettais amoria..

T. Ulpis ja T&T 27+1
 
Ulpis, heh :) Mullakin paloi tuossa joku aika sitten maha tai siis napa.
Mies vaan naureskeli, et ei ihmekään et tuo massu palaa, kun se on lähempänä aurinkoa :LOL: Mut se muuttui sitten nopeasti ruskeaksi.

Oletteko huomannut samaa, et raskauden aikana ruskettuu tosi nopeesti?
En ole ikinä saanu näin nopsaa hyvää rusketusta. Ja toi linea negra vaan muuttuu tummemmaksi... ja se on kiivennyt nyt navan yläpuolelta ihan tisseihin asti...hassun näköistä :)

Ai niin Ulpikselle piti vielä kommentoida, että mun mielestä on hienoa, et pystyt antaa miehelle pettämisen anteeksi. Mä en varmaan ehkä pystyis, vaikka mies anelis ja tekis mitä..en varmaan sais sitä luottamusta ikinä takaisin.
Toivon nyt et teidän asiat järjestyis. Ja se on hienoo jos pystytte aloittamaan taas puhtaalta pöydältä ja kamppailemaan teidän perheen puolesta. Tietty toi luottamuksen takasin saaminen tulee olemaan pitkä tie. Mutta jos mies on nyt tullut järkiinsä ja ihan vilpittömästi katuu ja haluaa muuttua ja taistelee teidän puolesta, ni kyllä sitten teillä on uusi mahdollisuus
Pieni varoitus kuiteski: Pysy lujana. Älä päästä miestä helpolla. Älä ole liian sinisilmäinen.
Tsemppiä!

Tuuthan kertoo miten keskustelu meni?

Kuunkulta ja poitsu rv 25+2

Ja nyt takaisin aurinkoon!
 
Ulpikselle tsemppiä miehen sahailuun.
Voi ei raitis sun arvojas. Saisko niitä mitenkään "luomusti" aisoihin?

(.) Neuvola oli juu tänään ja siellä tuli niin paljon tekstiä, että ei mitään rajaa. Tuntuu, et pää (tällä kertaa yläpää) on ihan sekaisin. Kunhan nyt muistaisin synnytellä sit kun sen aika on... Hempat oli 132, joka on mulle ihan sairaasti, eli jatkan paprikan syömistä, ettei tarvi alkaa juomaan sitä krytterblusaftia, vai mikä sen nimi ikinäkään oli. Täti sai sydänäänetkin kuulumaan mahanpäältä, vaikka viime viikolla ultrannut lääkäri sanoi, et joskus viikoilla 11-12 vasta kuuluu vatsan päältä. Siellä se vaan jumputti. :heart:
En mä silti oikein vieläkään usko, et mä oon raskaana, jos se oli vaan sarjapieru...?
Ja nyt maalaamaan ton ukon kanssa.
Finttu 9+5
 
Raitis, harmi että nuo sokeriarvot alkaneet temppuilemaan, mutta onneksi ne saadaan oikealla lääkityksellä kuriin. Ainoa hyvä puoli siinä on se, että joutuu todella katsomaan mitä suuhunsa pistää, ja pysyä terveellisellä linjalla. Täälläpäin tulee liikaa mässytettyä tuota makeeta, oikeestaan joka päivä jotakin. Mansikoita on myös mennyt litra päivässä, mutta nyt on pakko lopettaa niiden syöminen hetkeksi, iholle on nyt muutamaan otteeseen noussut kutisevia näppyjä heti moisen herkuttelun jälkeen...

Kiitoksia tsempityksistä, onhan tässä tosissaan riittänyt kaikenlaista vaivaa. Nyt pitää vaan toivoa, että menisi ohi. Eilen tulehdusarvot oli täsmälleen samat kuin lauantaina, eivät siis ainakaan nousseet. Kivutkin nyt helpommat *koputtaa puuta*. Seuraavat kontrollit asian tiimoilta ens viikolla ä-polilla, mikäli pahoja kipuja ym. ei tule ennen sitä. Tuosta umpparista, mut lähetettiin sen tiimoilta tutkittavaksi toiseen sairaalaan , eikä viitteitä siitä löytynyt. Ei sitä voitu poissulkeakaan, mutta epätodennäköistä olisi kirurgin mukaan.

Tänään olikin tavallinen neuvolakäynti. Sf-mitta otettiiin ekaa kertaa, oli 17, pikkaisen käyrien yläpuolella meni. Alkoihan se massu kasvamaan, vaikka kuukausi sitten surkuttelin vielä kun tuntui niin pieneltä. :D

Fintulle onnea sydänäänistä, aikaisin olet saanut ne kuulla! :heart:
Kuunkulta, tuosta rusketuksesta. Itse en ole varmaan ikinä ollut näin kalpea kesällä, johtuen varmaan siitä että harvemmin olen näin vähää aikaa ulkona viettänyt tällaisilla kauniilla säillä... Yleensä olen sellainen auringonpalvoja, mutta nyt ei jostain syystä ole auringossa voinut/tehnyt mieli viettää aikaa.
 
Huh, olin muutaman päivän nettipimennossa, ja täällähän on taas sattunut ja tapahtunut :eek:

Onnea ninajoh kauan odotetusta plussasta! :) Näitä muiden hoitolistoja lukiessa alkaa kyllä tuntua, että helpollahan se plussa meille kuitenkin loppujenlopuksi tuli, kun jo heti ekan IVF:n alkioilla onnistui.

Kuunkulta, todella pelottavaa, että kohdunsuu lähtee avautumaan ilman mitään oireita. Alkoi itseäkin mietityttää, kun suunnilleen samoilla viikoilla mennään, ja täällähän ei (valivali) paljoa ylimääräisiä tarkistuksia tehdä ellei ole mitään oireita... Kohdunsuu katottiin vain kertaalleen silloin heti alussa (~11 viikolla) ja seuraavan kerran kuulemma vasta rv:lla 28. Koita jaksaa nyt lepäillä vaan niin paljon kuin mahdollista. Ja toivotaan että uusintakontrollissa tulee hyviä uutisia :)

Fintun "sarjapieru" jaksaa kyllä naurattaa :D. Hienoa että äänet kuului jo! Odotas kun liikkeet alkaa tuntua ensimmäisiä kertoja. Mulla ainakin alussa liikkeet tuntui melkeinpä samalta kuin ilmaa olisi liikkunut suolistossa. Pitääpä itekin kokeilla tuota paprikaa. Oon syöny jo useamman viikon rautatabletteja, ja kyllä se hb sillä nousikin jo taas normaalitasolle, mutta sain ohjeeksi vielä jatkaa seuraavaan neuvolakertaan.

Toivottavasti, Ulpis, saatte käytyä miehen kanssa hyvän ja tyhjentävän keskustelun. Ainakin tuo vaikuttaisi tulleen jollakin tapaa järkiinsä, ja toivon todella että se on pysyvää! Itse en usko että pystyisin pettämisen jälkeen enää ikinä toiseen luottamaan, joten siinäkin mielessä toivon, että miehesi todella tajuaa miten onnekas hän on. Jaksamisia :hug:

Raitikselle tsemppiä sokereiden kanssa! Miten noita muuten kotona mittaillaan? Ihan vaan pissasta ja tikulla? Ei sillä ettei mikään itsensä piikittäminenkään kyllä taida enää olla kovin vierasta touhua tämän pinon porukalle :)

Annuli, ikävä ettei vieläkään ole selvinnyt vaivojen syy. Tuo epätietoisuus on varmaan pahinta... Onneksi apu on tosiaan lähellä, ja tilannetta tarkkaillaan kuitenkin jatkuvasti.

(.) Kesälomaa on vielä tämä viikko jäljellä, ja sitten - jos kaikki menee hyvin - enää pari kuukautta töitä ennen äitiysloman alkua. Ehkä juuri siitä johtuen ei tällä kertaa ole edes tullut mitään loman-loppumis-angstia ollenkaan. Lähinnä olen vain oottanut että työt jo alkais ja pääsis ekalla työviikolla sitten sinne 4D ultraan vihdoin ja viimein.

Rusketuksessa en ole kyllä huomannut mitään eroa, mutten kyllä ikinä ole oikein jaksanut auringossa löhöilläkään, niin ei ole mitään vertailukohtaakaan. Ja nyt auringonotto on kyllä kiinnostanut vielä tavallista vähemmän, kun on koko ajan ollut sellainen tavallista lämpimämpi olo... Tavallisesti mulla on ollu tosi kylmät kädet ja pidän sisälläkin tossuja jalassa kun jalkoja paleltaa. Nyt kävelen mieluiten paljasjaloin, ja käsiä kuumottaa :)

 
aurinkoista iltaa Pirkanmaalta!
Kyselisin nyt pöllönä, että kuinka tarkkoja ootte olleet syömisienne kanssa? kun tuntuu ettei mitän saisi syyä. Kalaakin yritin syödä, ostin tiskiltä savukalaa ja tein kastikkeen päälle, mutta aivan kamalan makuista. Melkein ainoo mitä alas saan on valmisruuat ja ne nyt on mitä on. Myös pakastetut viinirypäleet menevät ja roskaruoka. Tässähän paisuu huisin kokoiseksi.

Tällaista täällä miettii ronttuli
 
Ai syömisen kanssa tarkkoja? No mä oon luultavasti hiukan liiankin huoleton, kun kaikkia omasta maasta nypittyjä mansikoitakaan en pessyt. :ashamed: Kirsikoista ja viinimarjoista nyt puhumattakaan.
Mutta jos puhutaan kaloritarkkuudesta, ni mulla se on aika helppoa. Tekee mieli luumuja, ananasta, mansikoita, päärynöitä, vesimelonia, tomaattia ja paprikaa. ja kurkkua. Ei juuri mitään lihaa tee mieli, kala laskee kyllä. Kotitekoinen pizza kylmänä on ihanaa (jauheliha, kinkku, tomaatti, ananas, paprika, aurajuusto). Ei oikeen tee mieli karkkia ja grillimakkara saa mut voimaan suorastaan huonosti. Ja ruisleipä on hyvää.
Painoa on silti tullu jo karvan yli kaksi kiloa. :ashamed: Mutta huomenna on eka neljännes lusittu, et jos sen kertoo neljällä, ni kahdeksan kiloa on kokonaissaldo. :D Taitaa olla Fintun päiväunia toi kahdeksan kiloa.
 
Hui! Oltiinpas me tiputtu alas. Täytyy tulla nostamaan pinoa ylemmäs.

Hyviä kuulumisia tulen kertomaan kohdunkaulan kontrollista. Tilanne on pysynyt samana.
Ei ole pahemmaksi onneksi mennyt. Kohdun sisäsuu on siis auennut, mikä siis tarkoittaa samaa kuin kohdunkaulanlyhentyminen, mutta ulkosuu on vielä tiukasti kiinni, mikä on hyvä juttu.
Lepäilyä jatketaan kotona ja suppareita ei sais tulla joten magnesiumia vaan nassuun kuten tähänkin asti. Muuta tässä ei voida tehdä kuin lepoa, lepoa ja lepoa...

Cattus, Millä viikolla meet 4 D:hen? Mäkin haluan siihen!

ronttuli kyseli syömisistä, mä taidan olla liiankin tarkka noiden syömisten kanssa. Ihan orjallisesti olen välttänyt "kiellettyjä" ruokia ja kaikki oman maan vihannekset ja marjatkin pesen huolellisesti ennen syöntiä. En uskalla marjapensaastakaan marjaa suuhun laittaa ennen pesua, jos vaikka ois lintu kakannut siihen salmonellan :LOL: Ihanaa basilikaakin ois pihamaalla, mut nyt jää tomaatti-mozzarella salaatit ilman basilikaa, kun basilika yrttinä aiheuttaa supistuksia :| Fetaa ja mozzarellaa olen kyllä ihan huoletta syönyt, kunhan on pastoroitua. Kahvinmielitekoon olen joskus pikkulirun kahvia juonut ja päivittäin juon sellaista cappucinoa, jossa on vaan 16 % kahvia. Mut ihan vainoharhaisesti pelkään listeriaa, toxoplasmoosia ja salmonellaa ja välttelen epäilyttäviä ruokia ja supistusta aiheuttavia yrttejä. Pitäkööt kaikki mua vaan hulluna :) Mut mä en ota riskejä.

Painosta, Mä syön ku hevonen....suklaata, kermavaahtoa...roskaruokaa..hamppareita..pitzaa,
mut minkäs teet kun paino ei nouse...
Paino ennen raskautta: 62
paino nyt 25+4 :62

Laihduin alkuraskaudessa jostain syystä 4 kiloa( ei pahoinvoinnista, ahmin vaan ja silti)
ja nyt on paino on noussut takaisin sen 4 kiloa normaalipainoon.
Eli mun saldo on edelleen nolla, mut onhan tässä vielä 3 kuukautta aikaa kartuttaa sitä :D

Kuunkulta ja poitsu 25+4
 

Yhteistyössä