Voi kettu, miehelle 3 kirjettä tänään perintätoimistolta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyyntynyt eukko!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsyyntynyt eukko!

Vieras
Eikö tuo aikuinen ihminen osaa laskujaan maksaa, sen takia on jo prepaid yms millä vaan saadaan laskuja vähennettyä jotta muistaa maksaa edes ne vähät. Minä maksan yhtiövastikkeen, hän maksaa mulle oman osuutensa takaisin, mä maksan sähkölaskut, oman puhelin laskuni, lehtien tilauslaskut, vakuutukset yms.. Ja piru vie hän ei voi niitä muutamia maksaa mitkä on hänen omia henkilökohtaisia laskujaan, en minä voi ruveta vahtimaan että kaikki on eräpäivään mennessä maksettu!!!!

Meillä on kansio jonne kaikki laskun laitetaan...ja kun ne on maksettu niin ne siirretään omille paikoilleen sinne maksettujen puolelle.

Tässä varmaan ois ap:llekin kätevä vunkki. Pystyisit sitä kautta tsekkaamaan että mies hoitaa laskunsa.

Alkuperäinen kirjoittaja www:
No mikset? Meillä minä maksan kummanki laskut ja ihan mielellään. Tiiänpä että on kaikki hoidossa eikä tarvi pelätä tuomosia kirjeitä.

Aikuinen ihminen, pitäisi itse osata edes sen verran, kävelee töistä valmiiseen ruokapöytään ja pyykit hipsii viikattuna kaappiin. Kyllä jostain saa itsekkin huolehtia!

Täällä kanssa minä maksan meidän perheen kaikki laskut, koska haluan olla itse varma että kaikki hoidettu ajallaan ja jotenkin myös tykkään siitä hommasta, molempien tileiltä makselen. Meillä on myös yhteinen kodinkansio, missä on selkeesti Ei maksetut ja Maksetut - "kotelot" laskuille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja www:
No mikset? Meillä minä maksan kummanki laskut ja ihan mielellään. Tiiänpä että on kaikki hoidossa eikä tarvi pelätä tuomosia kirjeitä.

Aikuinen ihminen, pitäisi itse osata edes sen verran, kävelee töistä valmiiseen ruokapöytään ja pyykit hipsii viikattuna kaappiin. Kyllä jostain saa itsekkin huolehtia!

Juu-u niin pitäs oikeessa oot, mutta ei näköjään huolehdi. Sanot, että antaa sulle pankkitilinsä tunnukset tai siirtää sullekin käyttöoikeuden ja hoidat itse.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Eikö sillä oo rahaa niihin? vai ei vaan huolehdi laskuista?

Ei vaan huolehdi, rahaa pitäisi kyllä olla, tulot paljon paremmat kuin minulla ja hän ei euroakaan laita lapseen ja hyvin harvoin edes ruokiin laittaa rahaa, en tajua mihin käyttäisi rahansa jos ei sitä laskuihin riittäisi.

tainnu muutama muistutuskin tulla. ei ihan heti tule perintätoimistolta kirjettä useammasta paikasta. Paitsi jos laskutus on ulkoistettu perintätoimistolle, mutta kyllä silloinkin tulee muistutus

Ei käsitä tätä: Mun rahat, sun rahat ja lasketaan ja puolitetaan ja molemmat hoitaa omansa... Hermohan siinä menee. Kun ei niitä menoja/tuloja voi koskaan täsmälleen tasan jyvittää.
Perhe on yhteinen yritys ja jos ei ole yhteistä tahtoa raha-asioissa niin metsään menee jossain vaiheessa.
Sitten mietitään, kuka maksaa lapsen kulut, kuka syö eniten, entä joululahjojen osto...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Eikö sillä oo rahaa niihin? vai ei vaan huolehdi laskuista?

Ei vaan huolehdi, rahaa pitäisi kyllä olla, tulot paljon paremmat kuin minulla ja hän ei euroakaan laita lapseen ja hyvin harvoin edes ruokiin laittaa rahaa, en tajua mihin käyttäisi rahansa jos ei sitä laskuihin riittäisi.

Siis ukkos käyttää rahat täysin omaksi hyväkseen jossain maailman turuila, kun sinä makselet kiltisti elämisen... Just, enpä kattelis tuommoista. Eikä tarvi katsella. Meillä minä hoidan kaikki laskujen maksut, paljon helpompi huolehtia, että on tarpeeksi rahaa elämiseen joka kuukausi. Toivottavasti teillä ei ole yhteisiä lainoja.

En sitten millään voi käsittää miten joillakin on sinunrahat-minunrahat-systeemi, etenkään kun sitä ei oo todettu toimivaksi. Ja pakko sanoa ap, että melko "sinisilmäinen" olet jos annat miehesi käyttää palkkansa kuinka tahtoo ja maksat mukisematta kaiken omasta pussistasi.

Tee muutos, ja vähän äkkiä.