Voi että mua ärsyttää toi mun mies!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hajoo pää!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hajoo pää!!

Vieras
Mä en vaan tajua miksi mitään ei voi tehdä silloin kun pyydetään!

Meille tuli tässä kuussa yllättäen sähkön tasauslasku, jota en sis ollut laskenut kuukausibudjettiin. No, se tuli sen verran myöhään että mä olin jo kerennyt maksaa kaikki muut laskut, sellaisetkin joita ei ois ollu pakko nyt vielä maksaa. Nyt sitten tilanne on se, että mies joutuu ottamaan kottia töistä että saadaan se maksettua ajallaan. Asiasta sovittiin jo viime viikon lopulla, ja joka kerta sen jälkeen kun olen asiasta kysynyt, mies vastaa "joo mä hoidan sen kyllä". Sen takia muistutan usein asiasta, että mun miehellä oikeasti on tapana unohtaa tällaiset asiat. Nyt se lasku pitäis olla tiistaina maksettu, ja mies ei edelleenkään oo pyytänyt sitä kottia. :( Tälläistä vääntöä miellä on usein monista eri asioista, pyydän miestä tekemään jotain, ja aina saan muistuttaa sata kertaa ennen kuin sitten viime tingassa tekee sen pyydetyn asian kamalan jupinan saattelemana. Kutesn esim. eilen ja tänään, kun oli luvannut siivota saunan. Heräsin sitten aamulla, ja kävin vessassa, ja samalla huomasin ettei siellä saunassa ole mitään tapahtunut. Jumalauta noi viime viikonloppuiset kaljatölkit ja vihdanjämät on edelleen saunassa hänen miesteniltansa jäljiltä, ja eilen lupasi siivota sen ennen kuin tulee nukkumaan.

Toinen mikä mua ärsyttää, on se, että mies tietää että ton kotin ottamisen takia meille jää puolet vähemmän rahaa joululahjoihin kuin mitä oli suunniteltu, se kun sitten vähenee siitä ens kuun palkasta. No, mies itse ehdotti että paikkaa sen sillä että menee nyt loppu palkkakauden ajan tunnin aikasempaan töihin niin saa kurottua kiinni sen uupuvan summan. JA ONKOHAN SE NYT TASAN KERRAN saanut raahattua sen perseensä aikasemmin sinne töihin, ja sen lisäksi se sitten meni ja otti kaks palkatonta vapaa päivää, että nyt meillä ei sit vissiin oo ollenkaan rahaa joululahjoihin. :(

Ja ennen kuin joku tulee sanomaan että mitä valitat jos miehes elättää sut, niin tiedoksenne että mä teen töitä kotona, ja mua ärsyttää tää asia vaan sen takia, että mä olen tässä perheessä se joka pitää huolen meidän talousasioista, ja tuntuu ettei tuota toista osapuolta kiinnosta se ollenkaan. Hänen asenteensa rahaan ja laskujen maksuun on ollut aina se, että hällä väliä. Ja tähän köyhään vaiheeseenkin ollaan jouduttu vaan sen takia, että aikasemmin kun miehelle tuli laskuja, niin hän PIILOTTI NE AVAAMATTOMINA jonnekin, "ettei niitä ois pakko ajatella", ja ne jäi sitten aina maksamatta ja meillä meni huomattavasti enemmän rahaa laskuihin kun mitä pitäis mennä kun ne aina sai maksettua vasta kun ne tuli perintätoimistojen kautta. Siinä vaiheessa kun mies jo toistamiseen ryssi laskujaan isot kasat ulosottoon asti, niin mä otin mieheltä sen verkkopankkitunnukset ja ilmoitin että tästä lähtien laskut maksan minä. Mutta eipä sekään tunnu auttavan kun kostoksi ilmeisesti mies aikoo sitten lakata tienaamasta, tai en mä enää tiedä.

Melko saamaton mies sulla..ilmeisesti turha ehdottaa että keskustelkaa asiasta, oot varmaan sen tehnyt useampaan otteeseen.

Eipä tähän oikein voi muuta sanoa kuin surkeaa toimintaa mieheltä, vähän kuin olisit hänelle äiti vaimon sijaan.

[QUOTE="mä";24997930]Melko saamaton mies sulla..ilmeisesti turha ehdottaa että keskustelkaa asiasta, oot varmaan sen tehnyt useampaan otteeseen.

Eipä tähän oikein voi muuta sanoa kuin surkeaa toimintaa mieheltä, vähän kuin olisit hänelle äiti vaimon sijaan.[/QUOTE]

Olen keskustellut, nätisti ja ei niin nätistikin. Olen yrittänyt kysyä mistä kiikastaa, mutta ei osaa sanoa. Aina näistä keskusteluista lopputulos on se, että mies ottaa koiranpentuilmeen, lässyttää rakastavansa mua ja kertoo ettei ois jaksanut näin pitkälle ilman mua ja lastamme, ja sitten mä en kehtaa enää kuumottaa enempää ettei se ala itkemään. Kyllä mä tidän että se käyttää tota taktiikkaa ihan vaan päästäkseen kiusallisesta tilanteesta, mut mä en oikeesti enää tiiä mitä pitäs tehdä.

Joo mutta kun meidän pitäis maksaa se tasauslasku meidän vuokranantajalle, koska sähkösopimus on hänen nimissään ja siihen kuuluu heidänkin talonsa. Eli meidän osa pitäis olla vuokranantajan tilillä tiistaina. En kehtaa pyytää heitä siirtämään sitä päivää.

Eipä taida tosiaan lirkuttelu sähkölaitoksen tytöille auttaa asiassa yhtään. Ikävään tilanteeseen sun retale on perheenne saattanut, kaikenlaista heitemannia sitä on :stick:

Eipä taida tosiaan lirkuttelu sähkölaitoksen tytöille auttaa asiassa yhtään. Ikävään tilanteeseen sun retale on perheenne saattanut, kaikenlaista heitemannia sitä on :stick:

Nii-in. Ja vaikka tää on ihan kulunut juttu, niin mun mies oikeasti on muuten ihan mahtava tyyppi ja paras isä mitä lapselleen voi kukaan toivoa, mutta noi raha-asiat on aina ollut ihan sama hänelle. Ei se vaan tajua vaikka yrittäisin selittää että meillä jäis joka kuukaus tän ja tän verran ylimäärästä rahaa jos kaikkiin laskuihin ei tulis aina sitä perintätoimisto-lisää päälle. Nytkin asiat on taas sössitty siihen pisteeseen, että ulosotto vie veronpalautukset, ja sen lisäks pitää maksaa useita satasia kuussa sinne ainakin maaliskuuhun asti. Kahteen perintäyhtiöön lyhennän myös hänen velkojaan koko ajan. Mä jotenkin ymmärtäisin jos nää ois jotain "salaa ostettujen asioiden" laskuja, jotka on mennyt noihin asti siks ettei oo kehdannut kertoa mulle, mutta kun kyseessä on ihan perus netti- puhlein ja lääkärilaskuja, niin en tajua miksei niitä voi hoitaa.

[QUOTE="theman";24997996]Sinä et kehtaa nöyristellä vuokranantajan edessä, mutta miehen pitäisi automaattisesti olla valmis nöyristelemään työnantajansa edessä?[/QUOTE]

Mitä nöyristelyä siinä on että yrittää hoitaa perheensä raha-asiat kuntoon ja laskut maksetuiksi ajallaan? Jos se kerran mahdollista on.

Perin erikoinen sun asenne.

[QUOTE="theman";24997996]Sinä et kehtaa nöyristellä vuokranantajan edessä, mutta miehen pitäisi automaattisesti olla valmis nöyristelemään työnantajansa edessä?[/QUOTE]

Ihan oli kuule oma ideansa tän asian ratkaisuun. Mä oisin voinut myös esim. lainata isältäni,mutta mies ei halua että mun isä saa tietää että meillä on maksamattomia laskuja, saatika ongelmia niiden kanssa.

Ihan oli kuule oma ideansa tän asian ratkaisuun. Mä oisin voinut myös esim. lainata isältäni,mutta mies ei halua että mun isä saa tietää että meillä on maksamattomia laskuja, saatika ongelmia niiden kanssa.

No sinäpä menet ja lainaat summan isältäsi jos se mahdollista on. Ei sun kai ole pakko sanoa mihin rahan tarvitset? Ja toisekseen, sille vuokranantajallekin kyllä kehtaa soittaa ja ehdottaa asiaa hiukan pidemmästä maksuajasta, suostuu tai ei suostu. En usko että pitää pahana asiana jos tämä ei teillä ole toistuvaa ja pääasia kai että lasku tulee maksettua.

[QUOTE="mama";24998052]No sinäpä menet ja lainaat summan isältäsi jos se mahdollista on. Ei sun kai ole pakko sanoa mihin rahan tarvitset? Ja toisekseen, sille vuokranantajallekin kyllä kehtaa soittaa ja ehdottaa asiaa hiukan pidemmästä maksuajasta, suostuu tai ei suostu. En usko että pitää pahana asiana jos tämä ei teillä ole toistuvaa ja pääasia kai että lasku tulee maksettua.[/QUOTE]

No niin mä olen nyt sopinut selän takana faijan kanssa jo viime viikolla, en vaan ole miehelle viitsinyt asiasta sanoa, kun sit nostais metelin siitä ku en luota sen sanaan. Mutta joo, mun isän kanssa oon sopinut, että jos ne rahat ei oo miehellä maanantaihin mennessä, niin isä maksaa sen sähkölaskun. Ja ihan oikeasti en kehtaa soittaa sille vuokranantajalle ja pyytää lisää maksuaikaa, koska ollaan asuttu tässä vasta kaksi kuukautta. Eri asia jos oltais suttu jo pidempään, mutta en todellakaan kehtaa näin alkuun myöntää että meillä ei osata hoitaa raha-asioita.

Yhteistyössä