VIILAAJAT 39

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Nella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

-Nella-

Vieras
ESITTELYLISTA:

Minerva77 30/28,y08/06 Hki
Fanny77 30/33,y06/06,km 9/06 Hki
Pikkumyy27 27/29, Yritystä 2/07, Pirkanmaa
Caktus 32/30, yritystä 11/06, Uusimaa
Aava80 27/28, yritystä 1/07, Helsinki
Nella26, 26/45, y05/07, Pohjois-Pohjanmaa
jossukka81 26/28, y01/07, Uusimaa

To-be-viilaajat:
Siiseliini 28/29, yritys alkaa 01/08, Varsinais-Suomi

Onnelliset odotuspuolelle siirtyneet:

Aikku (syntynyt tyttö 10.6.-07)
Monsku (syntynyt tyttö 28.7.-07)
Joanna (syntynyt poika 2.8.-07)
Ewa (syntynyt tyttö 20.8.-07)
Tehotyttö 15.10.2007
Kirppuli
Entu 24.10
Ilona 27.10.2007
Minja
Elviira 26.2.2008
Inkku 28.03.2008
Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 13.4.08(LA varmistuu joskus)
haikkis 23.4.08 (LA varmistuu sitten joskus)

Jännäyslista:
05.10. (pe) Pikkumyy27
07.10. (su) Aava80
09.10. (ti) Jossukka81
14.10. (su) Fanny
15.10. (ma) Nella
17.10. (ke) Minerva77

Mää en myöskään kyllä menetä toivoani Aavan suhteen...
Kovasti uskon ja toivon että se oliskin sitä kiinnittymisvuotoa! ! !
star.gif

Ootte kaikki mun ajatuksissa :D

Nella

Onko sitä kiinnittymisvuotoa oikeasti edes olemassa vai onko vain villi legenda? Yritin etsiä siitä tietoa, mutta ainoat maininnat löytyvät aina keskustelupalstoilta. Missään virallisemmassa lähteessä, missä hedelmöittymisestä ja alkuraskaudesta kerrotaan, ei ole moista mainittu. Vai käytetäänkö siitä jotakin muuta termiä?

Huom.. Tää viesti ei ole tarkoitettu lannistamaan. Aavaa peukutan minäkin jännittäen!

Kiitos prinressa,
vaikka mulla ei näy toi juna, ei näkynyt edellisessä ketjussakaan...
Muilla?
Jaa, eipä näy enää toi minunkaan tuomani ! !
Kiinnittymisvuodosta en osaa sanoa mitään, toivon ja uskon että semmosta on olemassa,mutta oot jossukka oikeessa ettei sellasesta mainittu googlaamalla ainakaan mitään..siis keskustelupalstojen ulkopuolella!
Pitänee kysyä jos asia ei selviä ennen mun gyneä... :D

Plussatuulia ja lämpimiä ajatuksia !

Nella

En ehdi nyt töissä enempää lueskella teidän juttuja, mutta näyttää siltä että kaikki ovat plussaamassa :) hieno homma!

Täällä ei tikuilla ovista löytynyt ja tikutkin loppu kesken kun aloitin niin aikaisin, mut limoista aavistelen että ois ollut ehkä ma-ti?? tiedä häntä, tissit on ainakin jo niin turvonneet että eiköhän ne otolliset hetket ole takanapäin.

Äsken vedin itkuraivarit töissä ja ihan ilman syytä! Piti tulla vähän rauhottuun teidän seuraan...

minerva kp ?

Piina on ohi, eilen alkoi kunnon vuoto. Olo on helpottunut mutta silti niin pettynyt. Perus pessimistinä ehdin jo epäillä kaikkea kohdunulkoisesta raskaudesta lähtien, kun kivut olivat niin kovat.

Mistäköhän tuollainen tuhru mahtaa johtua, onko kellään ideoita? Ainakin väli oletetusta oviksesta menkkoihin on kovin lyhyt, alle kymmenen päivää. Olisiko syynä siis ohuet limakalvot? Sitähän gyne mulle keväällä sanoi, että ovis todennäköisesti tapahtuu, mutta limakalvot näyttävät hiukan huonoilta. No, uusi gyneaika on nyt varattu joten eiköhän siellä jotain selviä.

Kiinnittymisvuodon todellisuudesta en tiedä mitään, mutta se, mitä asiasta googletin kertoo, että sitä tulisi tosi vähän, muutama tippa. Minullahan tuli siis sellaista tavallista ruskeaa limaista tuhrua (sori kuvaus) monta päivää ja käsittääkseni sellainen on ihan yleistä raskauden alkuvaiheessa kuukautisten aikaan.

Tsempit kaikille, koittakaahan nyt hoitaa tänne plussia! Lupaan palata kuulumisiinne tarkemmin ja vähentää tätä omanapatarinaa heti kun olen toipunut viimeisimmästä pettymyksestä.

Tosiaan, suoritetaan vielä kuukausittainen jännäyspäiväarvonta. Kertaakaan en ole vielä tuohon päivään kyllä päässyt...

Jännäyslista:
05.10. (pe) Pikkumyy27
09.10. (ti) Jossukka81
14.10. (su) Fanny
15.10. (ma) Nella
17.10. (ke) Minerva77
3.11. (la) Aava80

Kun kysyit mistä tuhruilu voisi johtua niin syitä voisi olla useita, esim:
- heikko ovulaatio, siitä johtuen lyhyt luteaalivaihe eli limakalvo rapistuu liian aikaisin. Tästä on usein kyse, jos ovulaation ja menkkojen väli on alle 10 vrk
- heikko ovulaatio, matalat estrogeenitasot joiden takia limakalvo ei kasva tarpeeksi
- endometrioosi, johon liittyy usein kivut ja tuhruilu..

Toivottavasti ei Aavalla ainakaan tuo viimeinen kohta ole syynä tuhruiluun, on tää niin ikävä vaiva, etten toivo kenellekään.

Pikkumyyllä on nyt sitten huikean jännät ajat, koskas meinasit testata (olettaen että täti ei ole päättänyt piipahtaa kylään)?

Minskulle ja muille raivoajille jaksamista :)

Minä istun supertylsässä palaverissa, joten roikun sitten täällä viihdyttämässä itseäni kun en jaksa kuunnella... :)

Mitäs mieltä te ootte influenssarokotteesta?
Aijotteko ottaa vai ette ja miksi?
Eikö melkein jokainen työnantaja anna siihen mahdollisuuden,
mutta käyttöprosentit ovat vaan aika pieniä, miksi??

Kiitokset vierailijalle! Vuosi sitten tehdyn estrogeenikokeen perusteella voisin veikata kohtaa "heikko ovulaatio, matalat estrogeenitasot". Tätä teoriaa tukisi sekin, että en onnistunut ovista löytämään. Luulen kyllä että ovuloin, lämpöjen perusteella ja onhan mulla kuitenkin muutakin oiretta plus kierrot ihan suht ok. Keväällä limiksen paksuus oli kp10 neljä millimetriä, josta gyne siis sanoi, että aika ohut. Ei kommentoinut sen tarkemmin enkä älynnyt kysyä kun olin niin onnessasni siitä, että ovis mahdollisesti tapahtuu. Menen nyt gynelle, joka on myös endokrinologi, eikös nuo endokrinologit ole erikoistuneet juuri hormoonijuttuihin? Noloa tunnustaa, mutta varasin ajan niin pikaisesti etten hirveästi ehtinyt googlata asioita. Työt vähän häiritsevät tätä tutkiskelua...

Ai Caktus sinulla on endometrioosi? Koska/miten se todettiin? Minulta on mennyt niin paljon teidän pidempään yrittäneiden asioita ohi, kun en ole ymmärtänyt kaikkea mitä olette kirjoitelleet. Nyt alkaa vasta valjeta moni asia. Jos sulla on tylsä palaveri, niin ehdottelepas minulle nettisivuja, joissa voisin käydä sivistämässä itseäni näiden lapsensaantivaikeuksien suhteen.

Jos Minskua yhtään lohduttaa, niin et ole ainoa itkupilli tänään... Voisiko tuo olla jotain positiivista oireilua kuitenkin sulla? Toivotaan niin!

Minsku: olen ottanut influenssarokotteen yleensä lähinnä siksi, että työterveyshoitaja on sitä suositellut kun lomailemme usein influenssa-aikaan. Kuulema lentokoneessa pöpöt iskevät helpommin. Tiedä sitä sitten.

Aava, kyllähän tuo sitten saattaisi osua oikeaan eli ohut limakalvo. Ne taas johtuvat usein matalasta estrogeenitasosta ja matalasta estrogeenitasosta johtuen ovulaatiota ei aina tapahdu. Tuo kp10 ei ole välttämättä mitenkään kriittinen limakalvon paksuuden suhteen vaan enemmän vaikuttaa se, milloin ovulaatio tapahtuu. Ovulaation aikana limakalvon tulisi olla vähintään 7 mm.

Ovulaatiota ei välttämättä tapahdu kunnolla, vaikka lämmöt nousisivat ja kiertokin olisi hyvän mittainen ja suht säännöllinen. Ultran jälkeen kannattaa pyytää progesteroni-koe (eri kuin estrogeeni), jotta ovulaation voi varmistaa.

Endokrinologi on erikoistunut juuri hormoneihin, hoitavat paljon esim. pco-tapauksia, joten varmasti ihan asiantuntevaa hoitoa tulet saamaan.

Kiitos taas asiantuntevista kommenteista vierailija! Ovulaatio-ongelmia taatusti on, pillereiden lopettamisen jälkeen menkat olivat poissa yhdeksän kuukautta ja silloin ainakaan ovista ei siis ollut.

Aava, mun endo todettiin jo vuosia sitten, en enää edes muista, varmaan lähemmäs 10 vuotta sitten. Oli vain yksi pieni kohta, joka pysyi aisoissa pillereiden syömisen aikaan, ja kun lopetin pillerit viime syksynä ja kävin gynellä keväällä, oli endo silloinkin vielä samoissa. Kunnes sitten toukokuussa repesi riemu sen kanssa, eli oli päättänyt villiintyä oikein urakalla muutamassa kuukaudessa, ja kaiken kruunasi kysta munasarjassa. Näin jälkikäteen on helppo olla ollut viisas, jos ois tuon tiennyt niin ois pitänyt heti ekojen luomumenkkojen jälkeen alkaa tikuttaa ovista, koska mulla kierto palasi heti pillereiden lopettamisen jälkeen normaaliksi. Jos siis ois heti alkanut tikuttamaan, ois ehkä voinut ekoista kierroista olla paremmat mahdollisuudet raskautua. No näinpä ei sitten tullut tehtyä, ja nyt sitten jonossa ivf.ään. Ei voi mitään, mutta väkisin ajatuksiin hiipii se, "mitä jos", oisko sitä jo viimeisillään raskaana, tai jopa vauva kotona, jos ois tehnyt asioita toisin, mutta kun ei voi tietää, niin en viitsi liiemmin itseäni kiusata, näillä mennään mikä on tämän hetken tilanne.

Minsku, influenssarokotteesta. Mä olen sen joka vuosi ottanut, enkä ole huomannut mitään eroa noiden tavallisten flunssien kanssa, ei ole vähentyneet eikä lisääntyneet. Toisethan sanoo, että rokotteen ottamisen jälkeen ovat olleet koko talven kipeinä, toiset taas ettei ole tullut tavallisiakaan flunssia. Mä kysyin tuotakin asiaa mun omalta gyneltä kun kävin siellä jälkitarkastuksessa (mitä mä en olisi kysynyt...). Hän vastasi että influenssarokotteella ja raskautumisella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, voi ihan hyvin ottaa jos haluaa, ja olla ottamatta. Totesi sitten vaan, että no ota kun kerran ilmaiseksi työnantajalta saat, niin etpähän ainakaan sitten sairasta influenssaa just silloin kun pitäisi ivf.ää tehdä. Eli otan sen tänäkin vuonna.

Niin ja Aavalle vielä, en mä kovin paljoa ole lueskellut, kun päätin etten itseäni kovin paljoa viitsisi asialla stressata, mutta näitä nyt kuitenkin: www.simpukka-yhdistys.fi josta löytyy linkkejä, ja joskus kattelin yhtä sivua missä oli noita termejä selitetty, mutta enpä nyt löydä sitä enää, jos tulee vastaan niin laitan senkin osoitteen.

Caktus

Kiitti linkistä Caktus, pitää käydä tutustumassa. Ja turha se on itseään kiusata noilla jossitteluilla, jälkiviisas on aina helppoa olla.

Minulla on taipumusta heittäytyä välillä oikein tosi marttyyriksi ja tänään kysyin mieheltä, että mitäs sitten jos niitä lapsia ei koskaan tule. Rakastatko mua silti? Mies totesi ettei tuollaista kannata miettiä, jos ei tule niin sitten ei tule, rakkaus ei siihen lopu. Kummasti helpotti kuulla tuo, vaikka en nyt sitä tosissaan epäillytkään. Tämä on nyt vaan taas näitä päiviä. Onneksi on rauhallinen mies kun itse olen tälläinen hermoheikko pohdiskelija.

Oon näköjään aamulla kirjottanu vanhaan ketjuun... :)

Taidan venyttää testausta maanantaihin, jos ei siihen mennessä oo tapahtunu mitään. Muuten ehkä testaisin jo aikasemmin, mut mennään vklopuks anoppilaan ja siellä ei tosiaankaan pysty testaileen... Edelleenkään ei oo mitään oireita, tänään ei oo ollu ees sitä huimausta ja heikotusta mitä muutamana päivänä on ollut...

Mukavat viikonloput kaikille!

Pikkumyy, niin kirjotin minäkin kun en huomannut tätä *blondi*
Miten et muuten pysty testaamaan anoppilassa, eikö onnistuis esim. suihkussakäynnin yhteydessä?? Eihän täällä malta odottaa maanantaihin...

Toivottavasti Fannylla oli onnistuneet peuhailut :) ihan konkreettisestikin.

Nellalle piti kommentoida tota junan näkymistä, mahdatko käyttää Internet Exploreria selaimena? Voipi johtua siitä ettet näe kuvaa, toinen selitys on ettet ole kirjautuneena. Kokeile ensin kirjautua, ja jos ei sittenkään näy, niin kokeile toista selainta.

Hyvät yöt viilaajille! Onneksi huomenna onkin jo perjantai :) Keskityn katsomaan Housea, äsken katsoin eilisen CSI:n niin eiköhän näillä kahdella jo rupea oppimaan tota labratyöskentelyä sen verran että se oma ivf onnistuu ;)

Caktus