Viilaajat 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Caktus.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En minä ainakaan ole siinä viivan paikkaa huomannut, kun ihan tarkotuksella sitä aikoinaan katsoin, etten vain mene siihen halpaan!!! :) :) Onnea Onnea!! hCG:han tuplautuu joka päivä, joten varmaan jo parin päivän päästä näkyy ihan selvästi, ja aamupissa on tietysti kaikkein konsentroituneinta!
Ihanaa kun tulee plussia viimein!!

(.) Mä oon ihan masentunut omasta tilastani. Ärsyttää niin paljon vieläkin se lääkärin kommentti, vaikka se ei siis tosiaan tiennyt, että mua asia omakohtaisesti koskettaa. Tai eihän siinä sinäänsä mitään, en vain näköjään oikein kestä totuutta... tahtoisi uskoa olevansa poikkeus. Lueskelen netistä IVF-asioita, siihen siis mun tapauksessa siirrytään, kun munanjohtimet on ihan epäkelvot, ja riemukseni luin, että sinne on jotain puolen vuoden jonot vielä sen jälkeen, kun jonottelee eka muuten lääkäriaikaa ja muita tutkimuksia. Siinähän se vuosi sitten taas pyörähtää. :( Masentaa, jurppii, harmittaa, ahistaa. :( :( :(

Voi inkku, symppausta:(

Täällä ovis kaiketi tosiaan takana, eli nyt alkaa se ilmavaivojen vahtaaminen:D

Ei muita terveyskampanjoita paitsi että yritän liikkua paljon ja en ota (kyllä muutenkaan) enempää kuin 1-2 alkoholiannosta kerrallaan. Ties miten se vaikuttaa esim. ovikseen..

Inkku:
Kyllähän niistä jonoista puhutaan enemmän kuin niitä ehkä onkaan.
Meille ainakin tuli naistenklinikalta aika n. 1,5 kk:n päähän lähetteen kirjoittamisesta. Olin ihan ihmeissäni, odottelin vasta kesän jälkeen kuulevani sieltä jotain. Tosin ensi käynti ja itse hoidot voi olla kaukaa toisistaan.

En uskalla myöntää vielä ainakaan että ois plussa koska oli sit kyllä niin halee kun vaan voi olla, paitsi ei se täti vielä myöhässäkään oo... Oon niin hätä housu...

Noh odotellaan ens viikkoon ja jos sit uskaltais uuden tehä jos sinne asti pääsen...

Prinressa kp 29/3?

Heips taas täältä taustalta.Täällä ollaan kärsitty tädin tulosta ja pian alkaa kurvata ferrarillaan ulos meidän tallista. Toivottavasti ohittaa prinressan tallin kokonaan ja viiva vahvistuu plussaksi. Oireet ainakin kuulostavat todella lupaavilta.
Heh,kohtahan siinä käy niin, että te kaikki ryntäätte odottajien puolelle ja mä jään tänne yksin pohtimaan koskas se mies antais meille luvan..........
Siiseliini kp 4/28

Mä sain lähetteen huhtikuun puolivälissä, ja aika on elokuun lopulla, se ei sinäänsä mikään kauhean paha ole, kun on kuitenkin kesätauko. Mut sitten kuulema otetaan jotain kokeita, joiden tuloksiin menee tyyliin 6vkoa ja sitten taas lisää kokeita ja lisää kokeita... ja sitten päätetään laittaa IVF-jonoon, joka vissiin on puolen vuoden luokkaa... harmi kun ei ole pätäkkää, että voisi mennä yksityiselle nopeampaa tahtia. :(

On kyllä kumma olo. Vatsaa on nipistellyt koko viikon ja yökötys on näin iltaa kohti. Viime yönä heräsin siihen ku meinas oksennus tulla, en tiiä mitä on. Aika näyttää. Varovasti alkaa omakin toivo nousemaan mutta plussa se on sitte vasta ku saan kunnon. Koko ajan on sellanen olo et jos se olikin vaan viivan paikka..

Prinressa kp 30/?

Eilen vieraana visiteerasin kyselemässä Prinressan viivan väriä. Kyllä se minunki mielestä ehta plussa on, kun kerta punaisena häivähtää. Eikä se tässä vaiheessa pitäiskään olla vahva, jos täti ei oikein ole vielä myöhässä. Testaa uudestaan hiukka myöhemmin!

Onnittelut prinressalle!!!

Ja muille rutkasti plussatuulia!

(.) Siirryn sitten epämääräiseksi ajaksi taustailemaan. Lekuri totesi mun endometrioosin villiintyneeen oikein reilusti. Lähete leikkausjonoon kiireellisenä potilaana ja siihen asti syötävä e-pillereitä, jotka estävät endometrioosin leviämisen entisestään. Oma gynekologi jo viittasi tuohon IVF:ään, joten nähdään sitten Inkun ja Minskun kanssa ehkä jossain muualla...

Sori, ei jaksa enempää, oon koko päivän itkenyt tätä. Minäkin luulin olevani poikkeus, että ei se mun pieni endo mitään estä, ehkä vaan vähän hidastaa, mutta sepä oli sitten parissa kuukaudessa päättänyt vallata lisää tilaa.

Caktus kp mitä väliä enää

Caktukselle lohtu hali!!!

baby-23.gif

Moiiiiii

Tulin taas kurkkimaan teidän kuulumisia ja nyt on pakko kommentoida: Kaikille, joilla mieli maassa "iso rutistus voimia".

Prinressalle sellaisia uutisia, että itse olen tehnyt 3 Aconia ja kun niissä ei mitään kuulunut olla, olivat ne niin tyhjiä, että yhtään mitään viivanpaikkaa niissä ei todellakaan ole. Joten haluisin jo onnitella: ONNEA ja ihanaa saada lisää matkustajia tammikuun junaan. Mahanippailut ovat hyvä merkki! Itse tein 3 positiivista testiä ennen kuin uskoin tämän todeksi ja sitten vielä kävin verikokeessa =) No nyt uskon.

Itselläni on menossa 6 viikko eli 5+2. Olo on välillä hyvinkin raskautunut ja toiste oireeton. Suurimmat muutokset ovat tässä: yöllä vessaan, paleltaa 24/7, mahaa vihloo ja juilii. Mielialavaihtelut ovat ehkä kaikista hämmentävimmät. Eli pahamieli niinku kaikesta. Töissä jos joku sanoo edes vähän inhottavasti, märehdin sitä koko loppu päivän ja mieli ihan maassa. Ihan tyhmää, mutta en voi sille juuri nyt mitään. Niin outoa =)

Kovasti plussauksia ja stressitöntä eloa!

Minja

Prinressalle valtavan paljon onnea!!!!!!!! Ja cactukselle pahoittelut, tosi kurjaa :(

Täältä on täti taasen häipynyt vähäksi aikaa. Pitäis alkaa pikkuhiljaa tikuttelemaan, kun ovis pitäis olla ens viikolla (jos mennään näin lyhyillä kierroilla). Ja sit loppukuusta saa taas jännäillä.

Tää on ollut ihan kamala viikko töissä meille molemmille. Mulla on ollut iltavuoroo ja miehellä päivystys, yhteistä aikaa ei oo ollu juuri ollenkaan. Höh! Onneks päästään viikonlopuks mökille nollailemaan ihan kahdestaan. Ja ens viikko on iisimpi, niin voi sit keskittyä peitonheilutteluun ;) Voi että kun tärppäis jo...on niin malttamaton olo taas kerran...hmph! Tästä alko siis neljäs yrityskierto... Ja tuskaa vaan lisää kun tuntuu et koko ajan on tekemisissä tuoreitten äitien tai raskaana olevien kanssa...

Sorry taas tää omanapaisuus...

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Voi ei Caktus!! :( Toivottavasti leikkaus auttaa poistamaan enimmät, ja raskaus sitten aikanaan loputkin pesäkkeet. Mäkin ajattelin olevani poikkeus (muutamia raskautuneita tässäkin taudissa siis on, mutta siis marginaalisesti) ja mulla oli eilen ihan samanlainen itkupäivä kun totesin että hoitoihin tästä joutuu, eikä tämäkään kyllä ole ollut hirveän paljon parempi. Mutta eiköhän se häntä nouse taas pikkuhiljaa pystyyn, onneksi sentään monia luonnollisesti lapsettomia voidaan nykyisin auttaa.

Mä testasin aamulla negan Aconilla ihan helpottaakseni omaa oloa, ja ei siinä tosiaan näy minkäänsorttista viivanpaikkaa (ja mulla on TODELLA hyvä lähinäkö)! Että onnea prinressalle! :)

Voi kurjuuksien kurjuus Caktus. :( Muista, että kun siltä tuntuu kannattaa kirjoitella fiiliksiään vaikka tänne. Varmasti helpottaa ja joskus avautuminen tuntemattomana tuntemattomille saattaa kipeissä asioissa olla helpompaa kuin tutuille puhuminen.

Ihanaa lukea Minjan kuulumisia! Kirjoitelkaahan vastaplussanneet tuntemuksia tänne, niitä on aina niin liikuttavaa lueskella. Itselläni vauva-asiat ovat olleet aika taka-alalla viime aikoina. Elämässä on parhaillaan meneillään niin paljon kaikkea muuta mielenkiintoista ja huomiota vaativaa, että haaveilu on ollut aika vähäistä. Ensi viikolla menen kuuntelemaan gynen tuomion, ja sitten taas uuteen kiertoon, joka on meille kolmas yrityskierto. Mukavaa perjantaita!

Hei kaikille!

Teillä näyttää täällä olevan sekä onnea että suurta epäonnea.
Tsemppiä ja jaksamista kaikille plussaa odotteliville ja suuresti onnea Prinressalle! Etköhän testaisi jo pian uudestaan :) Edelleen suosittelen clearblueta!
Ja sitten mars mars odotuspuolelle :)

Monsku & Villi 29+2

Cactukselle täältä taustalta myös pahoittelut kurjista uutisista..

Toivottavasti tulevaisuutta valottaa edes vähän, kun kerron että tunnen naisen jolla oli todella vaikea endo ja se esti raskautumisen. Leikkauksen jälkeen endotilanne parani jonkin verran, ja nainen sai lapsen, ja nyt jo odottaa toista, vaikka ensimmäinenkään ei ole kuin vuoden vanha.. :)

Eli vaikka nyt tuntuu tosi kurjalta ja toivottomalta, niin pian on aika kun leikkaus on ohi ja mahdollisuudet raskautumiseen ovat paremmat hoidon ansiosta.

Koitahan jaksaa, Cactus. :)

Kiitokset myötätunnosta.

Kirppuli: Senpä takia minä kiireellisenä jonossa olenkin, kun olen lapsentekoiässä. Oma gyne käski hieman huijata lapsentekoajassa, että ollaan jo yli vuosi yritetty, jotta todellakin tekevät kaikkensa ja ottavat sen huomioon sekä leikkauksessa että jälkihoidossa. Mä olen myös kuullut, että endon poistoleikkauksen jälkeen vaan heti yritystä, silloin on parhaat mahdollisuudet raskautumiseen. Joten siinä toivossa tässä ehkä jaksaa eteenpäin...

Aurinkoa kaikille!

(.) Täällä olo tila edelleen sama. Maanantaina ajattelin testailla uudestaan jos ei tätiä kuulu siihen mennessä. Väsymys on suuri, äsken piti ottaa päiväunet että jaksais taas puuhailla jotain, eilen samajuttu..

Nyt lähden pizzan paistoon...

Prinressa kp 31/??

Siiseliini ei me sua yksin jätetä, älä ole huolissasi! Musta ainakin tuntuu ettei täällä olla ryntäilemässä mihinkään suuntaan...

Inkku kyllä yksityisten hinnat on aika taivaissa tosiaan. Väestöliitolla pikkasen halvempaa, mutta... Mun gyne sanoi viime käynnillä ettei tässä mitään kiirettä ole kun olet vielä noin nuori, voi prk... ei tässä kai mitään suurperhettä voi tälläsillä aikatauluilla edes kuvitella.

Voi Caktus! Olen tosi pahoillani. Koita jaksaa eteenpäin ja käy toki kertomassa kuulumisia välillä. Pitää varmaan vielä perustaa uusi ketju lapsettomuuspuolellekin.

Minsku kp? stressitön tietämättömyys

Piti kysyä vielä seuraavaa: Miten saa yksityiseltä lääkäriasemalta omat potilastietonsa? Ihan soittamalla vai? Postittaa ei kai niitä ainakaan voi vaan pitää mennä hakemaan?

m -pelkkänä kysymysmerkkinä?

Julkisella puolella pitää ainakin täyttää sellanen lomake, kävisköhän se yksityisellekkin puolelle. Joutuukohan niistä maksamaan yksityisellä jotain?
Tai sot soita sinne ja kysy. Miksei ne postittais kun kyllähän ne postittaa sairaalastakin epikriisejä. Kerro meille sitten kun tiiät? Jos täällä ei sit joku muu osaa vastata..