Viilaajat 22

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy27
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkumyy27

Vieras
Minerva77 29/28,y08/06 Hki
Fanny77 29/33,y06/06,km 10/06 Hki
Joppuli 27/33, y09/06, Espoo
Ilona 28/29, yritystä 11/06, Pirkanmaa, plussa 21.2.07
Prinressa 25/25, yritystä 9/06, Uusimaa
Pikkumyy27 27/29, Yritystä 2/07, Pirkanmaa
Caktus 31/30, yritystä 11/06, Uusimaa
Aava80
Inkku78

To-be-viilaajat:
Elviira80, 26/28, y05/07, Hki

Onnelliset odotuspuolelle siirtyneet:
Monsku 23.7.2007
Aikku
Mymmeli
Joanna 5.8.2007
Ewa
Tehotyttö 15.10.2007
Kirppuli
Entu

Aava80 26/28, yritystä 1/07, Helsinki
Inkku78

To-be-viilaajat:

Monsku 23.7.2007
Aikku
Mymmeli
Joanna 5.8.2007
Ewa
Tehotyttö 15.10.2007
Kirppuli
Entu

Joo Minerva, toi suklaahimopäivä on totisinta totta. Myös vastaavantyyppiset itkuraivarit, joita kuvailit, kuuluvat mun parhaisiin puoliini siihen tiettyyn kuukaudenaikaan... Nyt en kyllä osaa sanoa olenko persiiseen ammuttu karhu häästressin vaiko tulevien menkkojen takia. Ai niin, onko närästys oire?

Käyn täällä varmaan kerran tunnissa vaanimassa hyviä uutisia, joten koittakaahan nyt tehtailla niitä plussia! Ettei mun työteho ihan turhan takia kärsi. :)

Minä malttamaton testasin aamusta (acon early detection), kun ei näy edes tuhrun tuhrua, että vois päätellä koska täti tulee. No siisti negahan siellä oli, että se siitä sitten. Ei tullut edes viivan paikkaa, ei edes roskishaamua. Inkku, voitko tyrkätä sen tädin tänne niin sais sen ohi?

Caktus kp 32 / 32-34-????mitä lie tällä kertaa

No voihan...nostan kuitenkin Cactukselle peukkua, jospa sieltä sittenkin tulis muutaman päivän päästä plussaa...

Kävin äsken yourdays-sivuilla, on ollut tän viikon ma-ke otolliset päivät...Hyvä homma et on tullut heiluteltua peittoja :D ja nää päivät ois näköjään vielä otollisemmat tytölle kuin pojalle, vaikka se on mulle ihan yks ja sama et kumpi tulee... Ens kuun 16.pv saa sit jänskäillä ihan kunnolla, siihen asti voi kehitellä itelleen näitä oireita.

Kiitos pikkumyylle peukusta, mutta en oikein jaksa uskoa että auttaa, luulis että ois tullut edes jokin viivan haitule jos jotain ois matkassa mukana. Ärsyttää, ja kun ei voi suklaatakaan syödä kun vasta lauantaina on namipäivä. Ottaa päähän kun testi on nega eikä tätiä siltikään kuulu. No, voipa sen suhteen hyvällä omallatunnolla mennä taas tänään spinningiin ja sotkea täysillä tunti läpi (siis kun raskaana ollessahan syke ei saisi kohot yli 140, nyt sillä ei ole mitään väliä mihin se kohoaa).

Caktus - plääh

Caktus: Osaatko kertoa (tai tietääkö joku muu), onko tuo sykeraja "voimassa" heti raskauden alussa? Kuinkahan tosissaan se pitäisi ottaa iha alkuraskaudesta...???

En minä mitään tiedä, näin olen vaan jostain lukenut, älä vaan kysy mistä... Veikkaisin että voimassa siitä lähtien kun yhteinen verenkierto, eli ei ekojen viikkojen aikana kuitenkaan. Taisi liittyä jotenkin siihen, että kun syke nousee niin kehon lämpötilakin nousee, ja tätä ei saisi päästää tapahtumaan. Mutta siis eiköhän tässäkin päde se, että niin kauan kuin tuntuu hyvältä niin voi tehdä, koska onhan hyväkuntoisella kuitenkin mahdollisuus mennä korkemmalle sykkeelle kuin huonokuntoisella. Kavereille on sanottu, että kovia pomppuja/hyppyjä pitäisi välttää, samoin jalkakyykkyä (vastaa ponnistusta), ja muutenkin lajeja missä on suurempi vammautumisriski, eli ei ehkä kannata raskaana ollessa ruveta opettelemaan lumilautailua ja potkunyrkkeilynkin voi varmaan unohtaa hetkeksi.

Käsittääkseni ensimmäisen kolmanneksen aikana voi liikkua kuten ennenkin, tietysti omaa oloaan kuunnellen. Sykettä ei siis vielä ihan alussa tarvitse erityisesti tarkkailla.

Taas tuli uutta tärkeetä tietoo...Oon kuvitellu et tota aerobista voi omien tuntemusten mukaan tehä melkeen loppuun asti aika kovanakin treeninä ja oon haaveillu spinningpyörän/kuntopyörän ostosta kotiin. Kuvittelin et sillä sitä vois sit vielä loppuraskaudestakin polkee kun uimahallikin ilmeisesti on pannassa siinä loppuajasta. Aattelin muutenkin tota pyörää siinämielessä että eipä ois enää mitään tekosyytä olla urheilematta kun ei oo enää sitä salille lähtemisen vaivaa...

Kiitokset vastauksista. Kyllä minäkin olin jostain tuon 140:n sykerajan kuullut, mutta sitten taas toisaalta muistelin, että ekat kolme kuukautta sais liikkua ihan niin kuin ennenkin. Ja niin olen tosiaan tähän asti tehnyt. Mutta taidan nyt pyrkiä rauhoittamaan ihan hiukan varmuuden vuoksi… :-)

Ilona 5+3

No niin pakko kaivaa kaikki vanhat jutut esiin ja tarkkailla "päiväkirjaa".
Nuo vkl-duunit sekotti mua sen verran että olinkin vielä ottanut lugea sunnuntainakin vaikka sen piti olla eka lugeton päivä.
Viime kierrossa oli kolme lugetonta päivää ja neljäntenä alkoi menkat, niillä historiallisilla vatsakivuilla. Eli odotettavissa kiertoon vuorokausi lisää. Tänään muutamaan otteeseen jomottanut pikkasen, mutta ei vielä mitään hysteeristä vessassa juoksemista havaittavissa :) Se alkaa sitten vissiin huomenna... pitää ottaa aamusta vesipulloja pöydälle ettei vaikuta sekopäältä sen rapmppaamisen suhteen ;)
Toivotaan Caktukselle vielä parasta!

minsku kp 30/30

Täällähän ollaan oltu puheliaalla päällä. :) Joku tuolla vanhassa ketjussa jupisi näppylöistä. Mullekin tuli ihan järkyttävä finniarmada naamaan kun jätin pillerit, eikä ole oikein vieläkään asettunut. En ole oikein mielissäni, kun mulla ei oo mainittavasti ollut näppyjä edes teininä.
Mäkin oon kuullut ton sykerajan, mutta käsittääkseni ne liikunta-asiat menee kuitenkin aika pitkälti maalaisjärjellä ja omaa kehoa kuunnellen. Onhan niitäkin jotka vetää aerobicissa viikolla 39 (mun tuttava)... mutta ei taatusti kaikille sovi, eikä liene ihan suositeltavaakaan. Ainakin pomppuja pitäisi välttää, ja tietenkin lajeja joissa voi saada iskun vatsaan, esim ratsastus jne putoamisvaaran vuoksi, kun vatsa on kasvanut näkyväksi. Varmasti olisi mun kirjassa tosta joku mielipide, mutta en jaksa nyt alkaa kaivelemaan. Enköhän mä kesällä sit osaa noi, kun tentti on takana. ;) Katottiin muuten tänään koulussa synnytysvideo, ja mä tein töitä etten pillahtaisi itkuun. ;)

Mulla on mahakipu onneks jo helpottamaan päin, ja tädinkin voin kohta pistää kiertämään halukkaiden luona. Pitää vaan huolehtia, ettei se eksy ainakaan minervan tai caktuksen luo.

Inkku, kp2/35

Ai niin tää apdeitti...

Aava80 26/28, yritystä 1/07, Helsinki
Inkku78 29/30, yritystä 1/07, Pohjois-savo

To-be-viilaajat:

Monsku 23.7.2007
Aikku
Mymmeli
Joanna 5.8.2007
Ewa
Tehotyttö 15.10.2007
Kirppuli
Entu

Moi!

Siis eikö kukaan testaa??Toisia on helppo patistaa,en tossa vaiheessa itekään testais :-D

Täällä palellaan.Ja on samalla hiki.Sorruin mittaamaan,37,2C,henkilökohtainen ennätykseni!Täytyy ehkä sortua aamulla "viralliseen"mittaukseen...
Kieltämättä mulla on ollut aika paljon alavatsakipuja.Ja rinnat on "turvonnut".MUTTA edelleenkään en suostu innostumaan ;-)

Fanny kp28/33

Tietoiskua pukkaa:

Uusin KuntoPlus-lehti:
RAUTA: suurempi raskauden mahdollisuus.
Rautalisä tai rautapitoisten kasvisten syöminen voi helpottaa raskaaksi tulemista. Tutkimukseen osallistui 18 500 naista. Kun koehenkilöt söivät päivittäin vähintään 41mg rautaa joko ravintolisänä tai kasviperäisessä muodossa, heidän hedelmättömyysriskinsä oli 62% pienempi kuin naisilla, jotka söivät rautaa vähemmän tai se oli eläinperäistä. Synnytysikäisillä naisilla on kuukautisten, raskauden ja imetyksen takia suuri riski kärsiä raudanputteesta. Kasviperäistä rautaa sisältävät mm. vihreät lehtikasvikset, nokkonen, viljatuotteet ja linssit. (Obstetrics & Gynecology)

Minerva, en ole käynyt Kroatiassa, mutta kaikki ketkä ovat käyneet ovat kovasti kehuneet. Siellä on jossain se mielettömän upea luonnonsuojelualue, missä elää ties minkälaista elukkaa ja siellä oli paljon järviä eri korkeuksissa. Ei muista enempää, mutta sinne voisin kyllä lähteä tutustumaan tarkemmin...

Rv 25 asti saa liikkua normaalisti omien tuntemusten mukaan. Sitten pitäis vähän rauhottaa ja tulee noi sykerajat ja kokonaiskesto liikunnalle sais olla n. 45 min.
Mä kyllä ainakin jännään Minervaa ihan tosissani täällä dbdbdbdbdb

Jaaha, nyt on kaupasta haettu greippimehua taikauskoiselle, ja heti täältä saa lukea, että rautakin olisi hyväksi, hehe. Eilen muuten otin aspiriinin oikeastikin, kun oli maha niin kipeä. Päätin lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla. ;) Mulla on käytössä multivita 2+, siinä näyttää olevan rautaa 10mg/tabu. Jospa sitä saisi sen lopun 31g ruoasta. Kohta pitää hakea apteekista dosetti, että saa laitella kaikki tabut riviin. :D :D