viikon 7 plussaajat-pino

Hei kaikille ja Mittarille peukkuja!
Kesä tulee kohisten ja lomailmatkin näköjään suosivat meitä odottajia. Onneksi ei vielä ole niin tuskaista kuin olis loppumetreillä..
:flower:
Meillä on pientä jännitystä ilmassa, lauantaina pitäisi tyynenä kävellä papin eteen.. :heart: :heart: Toivottavasti ei iske pahointi/migreeni just silloin.. Pieni rohkasuryyppy varmaan olis paikallaan ;)
Pikkuinen on nykyään aika kova potkimaan, sen jälkeen kun säikytti mut hysteeriseksi viikon hiljaiselollaan. Masu on kasvanut jo aikamoisiin mittoihin. Ihan hirvittää miten suuri on syksyllä. Painoa tullut n. 4kg.

Iloista odotusta ja masun kasvatusta kaikille
T. kohta rouva
 
Marukalle paljon onnea! :) :flower:

Täällä väsymys päällä, vaikka 9,5 tuntia poika nukkui katkotta ja minäkin sain nukuttua hyvin. Siivousta ja tiskausta edessä ja kun sopiva aika ja ilma tulee, ulos kävelylle. Toivottavasti liitoskivut eivät sitten illalla yllätä liiaksi.
 
Hei kaikki, pitkästä aikaa!

Viime sunnuntaina suuntasin Tampereelle lapsen ammaksi, mutta siskon ukko saikin maanantaina saikkua loppuviikoksi, joten hyppäsin Helsinkiin porukoitten mukaan lomailemaan =) Oli lystiä, joskin onnistuin polttmaan poskipääni ja nenäni siellä etelän auringossa.. Nyt tietysti pelkään maksaläikkien valtaavaan palaneen naamani..

Pieni potkii jo päivittäin, joskin liikkeet edelleen aika hentoja etuistukan vuoksi. Nyt kuitenkin huomaan liikkeitä jo päivisinkin touhuillessani.

Nyt ovi käy -mies tulee töistä (ei olla vielä ehditty nähdä) -> äkkiä pitää päästä pussaamaan.. :D

kanttis rv 21+0
 
Täällähän sitä..

Aamulla kävin tentissä ja kovasti luulen, että läpi meni! :D Sen kunniaksi (tai sitten polvipituisten kesämekkojen takia ;)) ajelin myös säärikarvat tänään ekaa kertaa vuoteen! Nyt jalat tuntuu ihan hassuilta. Kaljuilta. =)

Täällä oli ehtinytkin tapahtua kaikenlaista.. -terveisiä vaan Siiri-Miinalle, Ametistille, Marukalle, mittarille ja Kalenterille!! Ihanaa kuulla teistäkin! Minnehän muuten mennyt triinu, may, piu, nea ja muut? Ikävä jo teitä! =)

Tänään lauantai -ihanaa- ja ilmakin hieno -tralalaa- voisin vaikka lähteä rannalle aurinkovarjon alle... *vilkaisee ulos* ... paitsi että aurinko onkin mennyt pilveen.. :headwall: Mutta hyvä ilma siellä on kuitenkin ja minulla kesämekko! Ihanaista päivänjatkoa kullanmurut,
lähdenpä tästä pihalle. :wave:

-kanttis 21+1
 
Aina mut unohdetaan. ;) :whistle:

Tänään kun oltiin muksun kanssa käymäs päikkäreille, tönäsin pikkuisen sitä kohtaa mahassa, missä ultranneen hoitajan mukaan on masuasukin pää (reilu äiti :D ), eli tossa navan tienoilla. Pikkunen potkaisi takaisin. :LOL: Sama toistui muutaman kerran. Hassua kun jo tässä vaiheessa on yhteys pikkuiseen. :) Muutenkin kovasti ruvennut elämöimään.

Phuuh, huomenna tulee mun pitkätukka takaisin. :heart: Kova ikävä ollut ja keskiviikkona jo sanoin että tulis perjantaina, kun en uskonu et sunnuntaihin asti kestän. Aleksi ollut ihan pikkuisen vaikea. ;) Nyt jotenkin saanut hermot kestämään, vaikka n. viiden minuutin välein poitsu päättääkin, että äidin ja isin luomat säännöt ovat per.seestä. :kieh:
 
Päiviä!

Täällä aurinko paistaa ja mieli on korkealla =) . Eilen oltiin tuttavapariskunnan luona grillaamassa ja olutta maistelemassa (mulle vaan mehua ;)) ja saunomassa. Oli rentouttava ilta kyllä. Kiva että sain miehenkin mukaan, se kun on melko antisosiaalinen luonteeltaan.

Mun pitäis nyt ottaa V:stä mallia ja mennä laittaan kotia kuntoon. Tiskaamaan ja laittaan ruokaa. Tai ehkä jos mä tiskaan niin mies saa laittaa ruuan. Rokalistalla ois pitsaa. Nyt vasta raskaaksitulon jälkeen tekee kotitekosta pitsaa mieli! :p Salmiakkia syön nyt parhaillaan.. Syöppö mikä syöppö.. :whistle: Pitäis kyllä välttää suolaa, kun kihlasormus jo kiristää.

Kaveri tulee neljän jälkeen kylään, joten kai se on lähdettävä touhuamaan, jos jotain aikoo ehtiä!

-kanttis 21+2
 
Nam, suklaajätski maistuu täällä. ;) Mies tulee kotiin klo 19 maissa ja voin sanoa, että koti ei ole ollut näin siisti kyl koskaan. :LOL: Kolme päivää siivosin tyyliin "hiljaa hyvä tulee"... :whistle: Toivottavasti ei taas liitoskivut tule illalla sitten, ovat jo olleet tänään kiusana muutenkin. :/ On se ihana saada mies kotiin kun oltu erossa 5 yötä. :eek:

Tässä voisi tunnin verran istuskella ja miettiä mitä ruokaa tekisi, mies tekstasi, että ruoalla ei väliä kunhan se on hyvää ja sitä on paljon. :LOL:
 
Sonnustauduin kesämekkoon ja lähdettiin kaverin kanssa viltille aurinkoon. Minä kyllä yritin suojata maksaläikkäriski-ihoani sateenvarjoaurinkovarjolla, mikä onnistuikin yllättävän hyvin. Olin kyllä näky kokoa 34 olevassa kesämekossani.. Rinnat meinasi hypätä kaula-aukosta ulos ja maha korostui oikeen kivasti.. :D Meni sentään vielä päälle.. ;)

Pitsasta tuli oikein hyvää, ja tiskatakin jaksoin!

-kanttis
 
Nea
Heipparallaa!
Sainpas vietyä äitiysraha- ja äitiyspakkaushakemukset kelaan. Perjantaina oli neuvola ja kaikki ok paitsi hb laskenut ja oli nyt 107 eli rautaa pitäis alkaa popsimaan. Ekan kerran otettiin SF-mitta ja se oli 21 cm.

Tuli sitten lauantaina heitettyä talviturkkikin =) Oli kyllä ihanaa käydä uimassa, vesi oli ihan lämmintä.

Nyt on kyllä niin kauhee nälkä että ruokaa mentävä tekemään.

-nea rv 22+3
 
Huh hellettä...
Kävin tänään sairaalan labrassa verikokeissa. Ihmeen hankalaa olla 12 tuntia syömättä ja juomatta. Tuo verikoe olisi pitänyt perjantaina ottaa, mutta soitin sinne että tulisin mieluummin myöhemmin. 4 tuntia muksun kanssa helteessä, jalat kipeenä, toivottavasti ei liitoskivut tänään iske.

Huomenna neuvola-aika.

rv 20+0
 
Onnea V:lle pyöreistä viikoista! :flower: Ja nealle nostan kyllä hattua -mulla on uimiset yhä uimatta tälle kesälle.. :whistle: Musta on tullut kai arkajalka.. Ehkäpä sitten juhannuksena!

Meillä on täällä tänään murjotuspäivä. Eli miehellä stressiä ja se on sitten kuin ***** ammuttu karhu.. No, muriskoot minun puolestani itsekseen, pysyn suosiolla eri huoneessa! B)

Ens viikon keskiviikkona tais olla mulla seuraava neuvola, ja sitten saa laittaa tuon äippälaatikkohakemuksen postiin -jihaa! Sitä innolla odotellessa.. Ja sitten varmaan mitataan tuo sf-mitta minultakin ekaa kertaa. Saan sitten rueta hermoilemaan jos se on mielestäni liian pieni tai suuri.. ;)

-kanttis 21+3
 
Hei!

Täällä taas käyn vähän hermostusta purkamassa, touhua ja tohinaa on riittänyt... Kiva on ollut taas lukea viestejänne, ja Mittarin vierailu ilahdutti. Kauheasti tsempitystä ja pikaista paluuta! :hug:

Uteliaana oli tietysti pakko käydä Viblsp:n kuvia katsomassa, hienoja olivat ja söpö poika sulla!

Täälläpäin on tultu justiin neuvolasta, ja taas huolettaa tuo paino, joka on kohonnut viime käynnistä kolme kiloa. Siis aika hurja viikkotahti, 780 grammaa! Alkupaino oli 53 kg, tosin oman vaa'an mukaan, ja nyt 59,8! Terkkari ei siitä ollut millänsäkään, sanoi, että sitä voi välillä tulla enemmän kerralla ja kun se aikaisemmin oli ollut niin pientä, niin ei mitään huolta. Mutta silti... En mielestäni ole lihonut, maha ja povi vain ovat kasvaneet, mutta jos olen kuitenkin? =) Ainakin viesteistänne iskivät heti silmiin muutamat ruoka-aineet, jotka ovat maistuneet täälläkin: suklaajäätelö ja pitsa. Jotain malttia olen kyllä yrittänyt noudattaa, ehkä en kovin menestyksekkäästi.

Oikeastaan enemmän pitäisi olla huolissaan hemoglobiinista, joka oli taas ropsahtanut lukemiin 96. Olo on kuitenkin ollut hyvä, joten ei kai auta kuin vetää sitä Obsidania entistä enemmän ja mennä 2 vk:n kuluttua kontrolliin. :\|

Ihanaa kun on lämmintä, ottaa kovasti päähän, että lopputyö kutsuu ja menee tämäkin keli osin sivu suun, vaan eiköhän tästä päivästä vielä ehditä nauttia! Nauttikaa tekin! B)

T. Kalenteri
 
Ja ai niin, se sf-mitta (jos tuo nyt oli kohdunpohjan korkeus) oli meikällä 20 cm ja viikkoja nyt 22 + 2. Ilmeisesti hiukan keskiarvoa isompi mitta, mutta ihan keskimääräisen rajoissa kuitenkin. Vertaillaan sitten Kanttis, kun oot mittaillut siellä neuvolassa! T: K
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2005 klo 09:18 Kalenteri kirjoitti:
Uteliaana oli tietysti pakko käydä Viblsp:n kuvia katsomassa, hienoja olivat ja söpö poika sulla!
Kiitos Kalenteri. :)

Täällä ite stressaan vähän tuota neuvolan vaakaa... Nyt ei ole tullu syötyä kovinkaan terveellisesti. :\| :whistle: :x No, toivottavasti ei vaaka posahda siellä rikki. Eilinen kaupungilla pörrääminen kostautui selkäkivuilla ja alapään vihlomisella. :/ Täytyy myös käydä ostamassa uudet kengät, pelkkiä jalantappajakenkiä mulla. Noin 5 tunnin unet takana ja sekin aika tuli nukuttua katkonaisesti. Klo 13 tai 13.30 se neuvola. Hyvä että olen melkein perillä tosta ajasta. :whistle:
 
piu84
Morox kaikki!!!

Rupesin semmoista kyselemään että onko kellään muulla tehnyt sitä että jos menet kävelylle ja vähänkin liian nopea vauhti tai nostelet tai kumartelet niin rupee heti koskee alavatsaan??

Minulla on tommosii... inhottava ku ei tiiä onko se normaalia!!
Meillä on koira joka vetää välillä ihan hirveesti ja sitten vauhtikin nopeutuu... ja heti alkaa kivut. Mut sittenkun vauhti taas hiljenee niin kipu lakkaa.
tai ihan jos lähdet lenkille ja yleensä kävelen aika nopeasti niin nyt ei kärsi omaa normaalia kävelyvauhtia mennä.

Eilen oli hammaslääkäri (kävin yksityisellä koska kunnalliseen monen kuukauden jonot ja siellä on semmonen inhottava eukko jota inhoan) niin kehu hampaita et oikeen hyvin pidetty =)... ainoa mutta oli vasemmassa yläleuan taaimmaisessa hampaassa oleva pienen pieni reikä... Paikkasi sen sitten saman tien mutta kauhistuin kyl laskua sitten... tuli maksaa 82 ? koko roska (tarkastus 36 ?, paikkaus 46 ? ). Sitten minulla on yksi viisauden hammas puhjennut tuolla niin se rupesi et sitten synnytyksen jälkeen otetaan röntgenit (liekö tämäkään oikeen kirjotettu??) et nähdään millaset juuret on ja sitten poistetaan se hammas.. olen valmiiksi kauhuissani täällä (kuullut hirveitä kauhutarinoita viisauden hampaan poistosta). (Tuleeko viisauden hammas kirjoittaa yhteen??? ei kyl oo tietoo :p )

Meilläkin tuntuu jo liikkeet ( oli ne kuplinnat sitä potkimista, mitä epäilin aikasemmin ). Oikeestaan heti neuvolaa seuraavana päivänä alko tuntua oikein terävänä ne potkut, ja nyt on sitten jo isukkikin tuntenut potkuja. Taitaa vesseli siellä tietää milloin iskän käsi lepää vatsalla ku ei hirveenä silloin melskaa. Mutta heti kun ottaa käden pois nii se alkaa melskata!!! :D

Mutta eiköhän tässä ole nyt taas vaihteeksi kuulumisia kirjoteltu... alkaa jo rannetta pakottaa (meinaa tehdä jännetupentulehdusta)


Terkkuja kaikille!!!


Piu rv 23

 
kalenteri: Mulla ainakin paino noussut samaa tahtia ku sulla -alkupaino oli 52 ja viimeksi ku kävin (kohta 2 viikkoo sitten) anopin puntarilla, se näytti 57.. Nyt on varmaan jotain 58-59, jos samaa tahtia on noussut. Ja kyllä mullakin vaikuttas suurin osa mahaan ja rintoihin menneen, sillä reisistä vanhat housut vielä mahtuis (tosin kiristävät..) päälle.

Kerroinkohan muuten jo siitä, että ostin Tampereelta Lindexiltä äippähousut? Semmoset mustat, joissa on sellanen kaksinkertainen leveä joustoyläosa ja suorat mustat lahkeet. Lohdutti vähän, että sai ostaa kokoa 34, ja ne oli silti reisistä pikkasen löysät :D . Mutta ne kyllä olikin aika isoja kokoja mielestäni. Noh, nytpä on housut, jotka mahtuu luultavasti koko raskauden ajan päälle, ja tuntuvat ihan taivaallisislta jalassa.. :saint:

Piu: Mulla on samaa ilmiötä havaittavissa, että reippaan kävelyn aikana alkaa juilia mahaa. Sitten kun istuu tai alkaa kulkea etanan vauhtia, juiliminen loppuu. Mies on aina ollut nopea käveleen ja nyt sille tuottaa vaikeuksia pysyä minun tahdissa (joka siis on niiiin hidas, ainakin sen mielestä) :whistle: . Ja viisaudenhammas on kai yhdyssana. Röngtenin kirjoittaisin näin, mutta varma en ole.. =)

V:lle voimia ja :hug: . Otahan kunnon päiväunet neuvolan jälkeen jos vain mitenkään onnistuu! (tai siis heti kun olet käynyt kirjoittamassa kuulumiset tietty! ;) )

-kanttis 21+4
 
Kanttis juu, päiväunille kohta, kunhan poitsu suostuu yhteistyöhön ja olen iteki syöny. Huh kun taas meinasin sulaa ulkona. Eikä helpotusta tiedossa siihen. :/

Neuvolassa tosiaan tuli käytyä ja vaaka näytti että raskauden aikana tullut 2 kiloa lisää. Eli ei nyt niin hirveän paha... :whistle: Sf-mitta oli yläkäyrillä, 19 cm. Mutta kuulemma normaalia tässä vaiheessa, luultavasti kuulemma voi hyvinkin siitä tasoittua viikkojen kuluessa. Sydänäänet kuuluivat hyvin ja tais vauveli tönäistä anturia. ;) Hb oli 124 tai 126, en muista kumpi. Mutta noussut silti siitä 116:sta, vaikka todella huonosti olen muistanut ottaa rautatabletteja.

Ai ai tekis nyt jalkakylpy hyvää... Jääkylmässä suihkussa kävin kyllä kun kotiin pääsin. :p Jäätelö loppunut. :'( :'( :'( ;) Nyt Aleksia usuttamaan sänkyyn. Paitsi jos sitä yhden leivän vielä ottais. :D
 
Tervehdys!

Kanttis joo, tuntuu olevan Lindexillä imarteleva mitoitus, kun mullakin sieltä ostetut 36-kokoiset lähes lötkyy päällä - yleensä ovat tuon kokoiset jonkin verran lantiosta kiristäneet. Ei auta kuin ajatella, että mullakin on mennyt rintoihin ja masuun kaikki. Tuo edellinen paikka ei muuten kyllä todellakaan ole toivottava: ennen raskauttakaan ei kaupasta löytynyt mulle sopivia liivejä ja nyt oon jo aivan pulassa ja tursuilen... :\| Saas nähdä, jos rupeaa vielä jossain vaiheessa maitoa tihkumaan vaatteiden läpi, niin siinä vasta maitotehtaalta näytänkin. Tämä kumma vartalokritiikki on jostain syystä iskenyt viime viikkoina, varmaan kun en ole koskaan painanut näin paljon enkä tuntenut mahan painavan. =)

Piu, en minäkään huolehtisi noista vatsakivuista, ihan tuttua on. Olisivatko jotkut lihakset tms. siellä kovilla, en tiedä. Mulla oli muuten kummallinen kokemus yks aamu, kun nousin sängystä. Siinä kun oikoisesta asennosta kampesin itseäni suoraan, tuntui ihan siltä kuin olisi ollut joku tanko (!) jossain pallean alapuolella. Luulen, että rääpäle siellä ojenteli jalkaansa, joka sitten kanitti vastaan kumartuessani. :heart:

Niin ja kyllä kirjoitetaan röntgen ja viisaudenhammas! :) Ei tarvitse sitä viisaudenhammasjuttua pelätä. Multa on yksi vedetty ja yksi leikattu, eikä ollut kumpikaan kamalaa, vaikka olen aika hammaslääkärikammoinen.

Nyt sauna kutsuu, sinne siis! =) Voikaahan hyvin. T. Kalenteri
 
Kalenteri, ite tilasin tuolta liivit:
http://www.villiankka.fi/aitiys.htm
Nuo "Carriwell Maternity Bra äitiys- ja urheiluliivit" siis. Aivan uskomattoman mukavan tuntuiset. Hyvä kun ees huomaa että ne on päällä ja silti tukee hyvin. :) Mulla on ollut vaikeuksia löytää kunnon liivejä, kun kuppikoko ei mikään pieni ole. Ajattelin tilata noita liivejä sitten muutamat lisää. :whistle:
 
V: Olen aika varma että mullakin hemppa laskenut, sillä väsy on niin kova. Tai ei mua väsytä hereillä ollessani, mutta unta tarvin vuorokaudessa lähes 12h.. :eek: Tuntuu, että lähes kaikki aika menee nukkumiseen.. \|O

Kalenteri: Näin eilen yhtä kaveriani, joka totesi minut nähdessään, että on sulla ainaki tissit kasvanu! Se on kyllä ihan tosi, ja siksipä pitäisi tämänkin eukon käydä vähän kurkkimassa tota V:n antamaa osotetta. Rahanmenoa ei voi estää.. *huokaus*

Sitten pieni galluppi: Kuinka moni on jo hankkinut vaunut/ omistaa vaunut jo valmiiksi? Mikä on mahdollisten vaunujesi merkki ja suositteletko?

En siis itse ostanut niitä kaverin vanhoja silloin ja huuto-netissä on nyt hetken pyörinyt, mutta kun ei yhtään tiedä, mitkä olis hyvät.. :ashamed: Vaunuliikkeestä sais takuulla hyvät, mutta ne sit maksaaki yli 500.. Hui!

Nyt gradun pariin!

-kanttis 21+5 (ps. näin viime yönä unta, että saimme vauvan jo ja imetin sitä.. Sen maha oli läpinäkyvä ja siitä näin kätevästi milloin masu oli maitoa täys. ;) Se oli siis ihan normaalia siinä unessa.. Muutenkin imetys sujui oikein mainiosti!)
 
Nyt on tunnin verran vihlonut vasenta nivustaivetta (tuntuu seisoessa ja kävellessä, ei istuessa), lieköhän liitoskipujen ensiaskelia..? :/ Toivottavasti ei.

Huomenna lähdetään kotikonnuille jussia viettämään, innolla jo sitä odotan! Kävin ostamassa leveälierisen hellehatunkin (3,9e) juhannuksen varalle, eipähän pääse enää nenä palamaan kovassakaan helteessä! ;) Ihania bodeja ym. vauvanvaatteita myös hypistelin, mutta maltoin kuitenkin vielä mieleni.. Ainakin pitää odottaa, että saa sen äippäpakkauksen, ennekuin alkaa vaatteita ostamaan. Enkä niitä taida ostaa paljoa muutenkaan. Pari jotain tosi ihanaa ehkä.. =) Ehtiihän sitä sitten muksun synnyttyäkin.

Hyvää yötä ja kauniita unia.. :wave:

-kanttis
 

Yhteistyössä