viikon 7 plussaajat-pino

Paljon onnea pieni, paljon onnea vaan! :flower: Eli pienokainen tänään 20 viikkoa vanha (laskennallisesti tosin..) ja eilen illalla tuleva isä tunsi eka kertaa liikkeet! Tultiin molemmat niin iloisiksi =) =) =). Etenkin, kun ei nyt mun reissailujen ja miehen äänityksien takia nähdä viikkoon. Ehtipä tuntemaan ne ennen kuin lähden! Niin ja se oli vielä harvinaista, että vauva myllerteli, vaikka makoilin kyljelläni, ennen kun on tuntunut vain istuessa tai selällään makoillessa.

En sitten saanut heti illalla unta, vaan mietin vauvalle nimeä.. Ensimmäistä kertaa tuli mieleen sellainen nimi, joka on ihan tavallinen (mies haluaa ehdottomasti sellaisen, minusta esim. Vilja olisi ollut ihana..) ja jonka vakavissani voisin kuvitella lapsellemme annettavan. Meidän sukunimikin on kyllä aika tavallinen, suomalainen perussukunimi, joten mitkään erikoiset (miehestä tekotaiteelliset ;)) nimet eivät ehkä kovin hyvin passaisikaan. Vaikka ei Vilja minusta olisi ollut mitenkään tekotaiteellinen.. Tiedän jopa 2 sen nimistä tyttöä.. *mutisee* Tai siis minulla ja miehellä vielä eri sukunimet, mutta jos hyvin käy, jo vuoden päästä samat. :D Eli lapselle tulee näillä näkymin miehen sukunimi. Toisaalta olen kyllä ehdottanut että kun avioon astutaan, otettaisiin mun sukunimi.. Ei mies oikein innostunut.. :whistle:

Syömään ja pakkaamaan!

-kanttis 20+0
 
Kanttarelli82, meillä esikoisen kohdal jo oli vaikeeta keksiä nimi, joka sopis kummallekin. ;) Päätettiin silti aikas nopsaan se. Nyt se on sitten ihan mahdotonta. Oon netistä katellut nimilistoja, kopsannut tekstitiedostoon ja sitten valkannut sieltä pois niitä, mitä en halua nimeksi. Sitten ois miehen vuoro karsia listaa, mutta ei ole vielä sitä tehnyt...

Käytiin juuri kaupassa, poika vähän piristyi kun näki vauvaserkkunsa ja sai ostin hemmetin äänekkään Xylopianon poitsulle. Hirveästi on vain isässään ollut kiinni n. viikon, mun hyssyttelyt yms. ei auta. Mietittiinkin, josko mies lähtisi nyt viikonloppuna vaikka ryyppäämään kaverilleen yöksi, että poika ei olisi niin kiinni isässään. :D
 
Vilja on oikein kaunis nimi, eikä mitenkään tekotaiteellinen. Meillä tytöillä erikoiset nimet eli ei löydy kalenterista, mutta silti hyvin suomalaiset eikä ns. väkisin väännetyt. Kolmannelle tytöllekin on nimi valmiina, pojalle muutama hyvä ehdotus, muttei lopullista kantaa.
 
Ah tätä maaseudun ihanaa tuoksua (toki välillä haisee rehellinen p.askakin, mutta enimmäkseen.. =) )!

Kohta suuntaan nokkani anoppilaan ja teen visiitin anopin vaa´alle.. Hui ku meinaa hirvittää!

Ametisti ja V: Uskallanko udella lapsienne etunimiä? Ois mukava tietää, mutta ei toki ole pakko kertoa. Ja Ametisti, minustakin Vilja olisi niin ihana nimi.. Siskon tyttären etunimi on Tuikku, ja mies aina sanoo, ettei meille koskaan mitään vastaavaa.. Minusta Tuikkukin on kiva! Että ihan eri linjoilla mennään (mies ehdotti muistaakseni Minnaa ja Veeraa.. Niitä en ainakaan halua, vaikka ei nyt mitään vikaakaan kummassakaan..). Enimmäkseen muuten mietitty tyttöjen nimiä, lieköhän jokin enne?? :saint:

-kanttis
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2005 klo 13:58 Viblsp kirjoitti:
Kanttarelli82, meillä esikoisen kohdal jo oli vaikeeta keksiä nimi, joka sopis kummallekin. ;) Päätettiin silti aikas nopsaan se. Nyt se on sitten ihan mahdotonta. Oon netistä katellut nimilistoja, kopsannut tekstitiedostoon ja sitten valkannut sieltä pois niitä, mitä en halua nimeksi. Sitten ois miehen vuoro karsia listaa, mutta ei ole vielä sitä tehnyt...

Käytiin juuri kaupassa, poika vähän piristyi kun näki vauvaserkkunsa ja sai ostin hemmetin äänekkään Xylopianon poitsulle. Hirveästi on vain isässään ollut kiinni n. viikon, mun hyssyttelyt yms. ei auta. Mietittiinkin, josko mies lähtisi nyt viikonloppuna vaikka ryyppäämään kaverilleen yöksi, että poika ei olisi niin kiinni isässään. :D
No, tuntuu että parempi noinpäin! Tiedän monia perheitä, joissa isä aika etäinen omille lapsilleen -> ei kiva. Pelottaa vähän, kun appi on ollut todella etäinen isä miehelleni (ei koskaan pitänyt sylissä, jutellut tms.), että ei kai vain kumpuais samanlainen käytös alitajunnasta munkin miehelle.. :ashamed: Mutta tuskinpa vain, mieheni on monesti sanonut, että hänestä ei voi tulla kovin huonoa isää, kunhan tekee kaiken toisin kuin oma isänsä aikoinaan..

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2005 klo 16:36 Kanttarelli82 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2005 klo 13:58 Viblsp kirjoitti:
Kanttarelli82, meillä esikoisen kohdal jo oli vaikeeta keksiä nimi, joka sopis kummallekin. ;) Päätettiin silti aikas nopsaan se. Nyt se on sitten ihan mahdotonta. Oon netistä katellut nimilistoja, kopsannut tekstitiedostoon ja sitten valkannut sieltä pois niitä, mitä en halua nimeksi. Sitten ois miehen vuoro karsia listaa, mutta ei ole vielä sitä tehnyt...

Käytiin juuri kaupassa, poika vähän piristyi kun näki vauvaserkkunsa ja sai ostin hemmetin äänekkään Xylopianon poitsulle. Hirveästi on vain isässään ollut kiinni n. viikon, mun hyssyttelyt yms. ei auta. Mietittiinkin, josko mies lähtisi nyt viikonloppuna vaikka ryyppäämään kaverilleen yöksi, että poika ei olisi niin kiinni isässään. :D
No, tuntuu että parempi noinpäin! Tiedän monia perheitä, joissa isä aika etäinen omille lapsilleen -> ei kiva. Pelottaa vähän, kun appi on ollut todella etäinen isä miehelleni (ei koskaan pitänyt sylissä, jutellut tms.), että ei kai vain kumpuais samanlainen käytös alitajunnasta munkin miehelle.. :ashamed: Mutta tuskinpa vain, mieheni on monesti sanonut, että hänestä ei voi tulla kovin huonoa isää, kunhan tekee kaiken toisin kuin oma isänsä aikoinaan..
Meillä miehen isä ollut kyllä tosi paska isä lapsilleen, nyt välit kokonaan poikki sinne suuntaan, ollut kai jo n. vuoden. Eli ainakaan meidän tapauksessa ei isätavat periytyneet. Ja kun sun mies tiedostaa tuon jutun, niin eiköhän kaikki mene ok sen asian suhteen. =)

Niin juu, nimeä kyselit? Aleksi Saku Niklas. Eli ihan perinteinen ja samalla linjalla varmaankin jatketaan. Yhtä tapaa jatkettiin miehen suvun puolelta; eli esikoispojan toiseksi nimeksi tulee isänsä etunimi. =)

 
Tervehdys!

Nimistä on täällä ollut puhetta, uteliaana olen lukenut... Nythän meillä keskitytään pojannimiin, joita on mielestäni paljon vaikeampi keksiä. Tytölle oli jo vaikka kuinka monta mielessä. Ajattelin aluksi Saara Oliviaa, mutta sitten mies ehdotti Matildaa, josta tykkäsi kovin, ja itsekin olin ajatellut vähän Tildaa, joka myös olisi miellyttänyt molempia. Kiva juttu ois ollut, että vaarini äidin nimi oli myös Tilda, Matilda tai Tilta, joksi häntä kutsuttiin, ja häneltä olen myös sukunimeni perinyt (vaarin isää ei ulkonäköä pidemmälle tunnettu paikkakunnalla) :). Niinpä lapsesta olisi tullut samanniminen. Olen ylpeä siitä, että minulla on alun perin naiselta peritty nimi, ja tätä perinnettä kunnioittaen lapselle tulee joka tapauksessa minun sukunimeni (pidimme omat naimisiin mennessämme).

No nyt jätetään Tildat vähäksi aikaa sikseen. Poikien nimiä on tosi vaikea keksiä, ei ole oikein mitään mielessä! Vaikka Aleksi olisi kyllä kiva, ja sen mieskin jo mainitsi. Haluaisin jonkin ainakin periaatteessa suomalaiselta kuulostavan, mutta sori vaan kun en niin lämpene noista Matti-, Pekka- ym. tyyppisistä "jykevistä" nimistä. Kuitenkaan en haluaisi minäkään mitään "tekotaiteellista" eli ei mitään tekemällä tehtyä tai sarjakuvasankarin kuuloista. :)

Tänään olen miettinyt vähän painonnousuani, että mahtaako olla normaalia. Painoa on tämän päivän punnituksen mukaan tullut vajaat neljä kiloa. Mistään ei löydy tietoa siitä, mitä sen pitäisi tähän mennessä olla, kun viikkoja on päivää vajaat 21... :\| No, ehkä tämä nyt on aika pieni murhe kuitenkin. Muuten Tirppa ilmoittelee itsestään tavan takaa, ja sekös mukavaa! =)

Aurinkoista lauantaipäivää, t. Kalenteri
 
Kalenteri juu, poikien nimiä on paljon vaikeampi keksiä. :/ Minä puollan tuota Aleksi-nimeä! :attn: ;) :whistle: :D

Meidän Aleksi on nyt mummillaan hoidossa pari tuntia. Juuri tekstasin äidilleni, että ehtisinkö nukkua ennen siivousta, vai onko hällä kiire päästä pojasta eroon. ;) Tuskin kyllä on, mummilassa poika kuulemma kiltti. Syö hyvin, nukahtaa päikkäreille helposti ja säteilee oikein. Saisi jatkaa samaan malliin kotonakin. :heart: Nyt on ollut rankkaa pojan kanssa, kun joku ihme äidin hyljeksiminen menossa. Isä kelpaa hyssyttäjäksi yms. mutta äiti ei, ellei sitten ole muita vaihtoehtoja.

Mulla painoa tullut noin kilo, olen ite hyvin yllättynyt ettei enempää. Aleksia oottaessa painoa tuli nopeammin muistaakseni lisää... :) Maha silti jo melkoinen, hmh.
 
Heips!
Toiseksi nimeksi ajattelin (jos on tyttö) Simonaa, koska isäni toinen nimi on Simoni ja Simona kuulostaa jotenkin sopivalta, mutta miehelle en ole vielä ideaa ehtinyt ehdottaa. Saas nähdä, mitä on mieltä.. On kyllä semmoinen hieman makustelua vaativa nimi, mutta loppujen lopuksi minusta kaunis.
Mulla painoa tullut reilut viisi kiloa :ashamed: ja viikkoja 20+1. . . Kyllä musta vielä kunnon valas kehkeytyy.. :whistle:
Ja tänään on pikkuveljen synttärit -huikeat 9v tuli täyteen! :D Pöytä tietysti täynnä kakkua, sipsejä ja karkkia . . :headwall: :headwall: :headwall: Kukapa niitä voisi olla syömättä? ;)

-kanttis 20+1
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.06.2005 klo 12:07 Viblsp kirjoitti:
Kalenteri juu, poikien nimiä on paljon vaikeampi keksiä. :/ Minä puollan tuota Aleksi-nimeä! :attn: ;) :whistle: :D

Meidän Aleksi on nyt mummillaan hoidossa pari tuntia. Juuri tekstasin äidilleni, että ehtisinkö nukkua ennen siivousta, vai onko hällä kiire päästä pojasta eroon. ;) Tuskin kyllä on, mummilassa poika kuulemma kiltti. Syö hyvin, nukahtaa päikkäreille helposti ja säteilee oikein. Saisi jatkaa samaan malliin kotonakin. :heart: Nyt on ollut rankkaa pojan kanssa, kun joku ihme äidin hyljeksiminen menossa. Isä kelpaa hyssyttäjäksi yms. mutta äiti ei, ellei sitten ole muita vaihtoehtoja.

Mulla painoa tullut noin kilo, olen ite hyvin yllättynyt ettei enempää. Aleksia oottaessa painoa tuli nopeammin muistaakseni lisää... :) Maha silti jo melkoinen, hmh.
Voisiko poika olla mustasukkainen tulevalle vauvalle ja siksi mutruilla? Eiköhän se siitä, ajan kanssa. :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.06.2005 klo 12:56 Kanttarelli82 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.06.2005 klo 12:07 Viblsp kirjoitti:
Kalenteri juu, poikien nimiä on paljon vaikeampi keksiä. :/ Minä puollan tuota Aleksi-nimeä! :attn: ;) :whistle: :D

Meidän Aleksi on nyt mummillaan hoidossa pari tuntia. Juuri tekstasin äidilleni, että ehtisinkö nukkua ennen siivousta, vai onko hällä kiire päästä pojasta eroon. ;) Tuskin kyllä on, mummilassa poika kuulemma kiltti. Syö hyvin, nukahtaa päikkäreille helposti ja säteilee oikein. Saisi jatkaa samaan malliin kotonakin. :heart: Nyt on ollut rankkaa pojan kanssa, kun joku ihme äidin hyljeksiminen menossa. Isä kelpaa hyssyttäjäksi yms. mutta äiti ei, ellei sitten ole muita vaihtoehtoja.

Mulla painoa tullut noin kilo, olen ite hyvin yllättynyt ettei enempää. Aleksia oottaessa painoa tuli nopeammin muistaakseni lisää... :) Maha silti jo melkoinen, hmh.
Voisiko poika olla mustasukkainen tulevalle vauvalle ja siksi mutruilla? Eiköhän se siitä, ajan kanssa. :hug:
En usko että siitä johtuu, kun tuskin ymmärtää sitä. Vaikka pään masulle painaakin. Jos se tutkii sillä tavalla vain äidin mahaa ku on niin iso. :D Onhan se kuitenkin vielä niin pieni poika, että kestää varmaan pitemmän aikaa, ennen kuin tajuaa että saa pikkusiskon tai -veljen. :) Äitini tekstasi juuri että hyvin menee siellä. Aleksi silitteli mummin poskea ja antoi pusuja. :D Päiväunetkin nukkui jo.

Äitini siis pitää Aleksia vielä, tekstasi tossa aamupäivällä että "katotaan illalla sitten", eli tää äiti meni sänkyyn ja nukkui reippaasti melkein 3 tunnin päikkärit! :D :whistle: Mies keitti kahvit mulle ja kunhan ne saan juotua, alan siivoileen. Pitää siivota rauhallisesti, alavatsassa tuntui oudolta, ihan kuin sektioarpea olisi vihlaissu. :eek: Pitää mainita neuvolassa seuraavalla kerralla... Hoksasinpa, ettei enää pitkä aika, niin se rakenneultra. :)
 
Hee, tuli oikein mukava mieli viestejänne lukiessa. :) Eiköhän Viblsp:n Aleksikin lopeta sen vierastamisensa piakkoin, kyllä oma äiti kuitenkin loppujen lopuksi on paras! :)

Simona ois musta aina söpö nimi. Joskus oon miettinyt myös Ramonaa, mutta se vaatis ehkä melkein sellaista pippurisen näköistä typsyä! :LOL: Ja meillehän nyt siis ei sellaista ole odotettavissa.

Kiva kuulla painoistanne myös. Yksilöllistähän tämä taitaa olla, niin että eipä kai mitään murehdittavaa meillä kellään. Sitä vaan olin, että kun on 158 "pitkä" ja painaa 53 kg, muutos 57:ään on jo jotain... Luut kohta rupeavat nitkumaan, lonkka jo irtoileekin liitoksistaan ja joskus kipanoi kun kävelee. :\|

Sitten taas syömään! =)

Mukavaa alkavaa viikkoa, t. Kalenteri, rv tasan 21
 
Meillä mies hyväksyisi seuraavat nimet tytölle:
Eevi, Viivi, Emilia, Milla. Ei ole vielä karsinut tuota isompaa listaa... On alkanut nuo vähän harvinaisemmatkin nimet kiinnostaa, mutta ei liian harvinaiseksi saa mennä kuitenkaan kun muillakin perheenjäsenillä perisuomalaiset nimet. Aamos olisi kiva nimi pojalle. "Aleksi ja Aamos", kuulostaa hyvältä, vaikka eipä sillä olisi merkitystä lasten kasvaessa aikuisuuteen. On noita muitakin nimiä listattuna, mutta mies kun pääsee karsimaan niitä niin jää varmaan taas vain pari nimeä jäljelle. :D

Kalenteri, toivottavasti juu lopettaisi mun hyljeksimisen. :) Mies lähtee pariksi päiväksi Forssaan ihan sen takia, että Aleksi voisi hyväksyä mut hyssyttäjäksi yms. Eilen illalla sain sen nukkumaan, toivottavasti ei ollut poikkeustapaus, joka ei toistu... :whistle:

Päätä särkee kovasti, pitää tiistaina äitiyspolilla mainita siitä...

Rv 18+6
 
Noni, mies karsi listaa... :D Ja totesi, ettei niistä aiemmin karsimista nimistä ole kuin Milla enää listalla mukana... Eli Eevi, Emilia ja Viivi tippunu pois. Nyt sitten vaihtoehtoina Milla, Salla, Samuli, Vivi yhdellä i:llä... Mulla taas listan laatimisen jälkeen muuttunu mieli Sallan ja Samulin suhteen... :whistle: Äh, olkoon. Kai se nimi sitten putkahtaa mieleen kun lapsi syntyy. :)
 
siiri-miina
Moikka
En olekkaan moneen aikaan kirjoitellut tänne 7-viikon plussaajiin.
Olen kyllä lueskellut aina välillä näitä juttuja =)
Mulla on nyt keskiviikkona 14 viikkoa täys =) Kyllä se aika kuluu vaikka aluksi tuntui ettei se kulu sitten millään!
Niskapoimu ultrassa tuli käytyä ja kaikki oli hyvin.
Vatsa on kasvanut aika paljon ja kaikki vanhat housut on jo laitettu odottelemaan toisia aikoja =)
Nimiä ollaan myös mietitty silleen pikkuisen, ja haluttaisiin N:llä alkavat.
Pojalle Nicholas ja tytölle Nea ovat nyt aika miellyttävät :heart:
Saattaa silti muuttua matkan varrella.
Mies ei ollut pojan nimestä oikeen innostunut mutta onhan niitä muitakin tosi kivoja.
Onneksi ei ole asian kanssa kiire vielä!
Painoa tullut 2 kiloa lisää vaan mutta vielä ehtii =)

Kaikille voimia ja alku kesää :heart:
T-Siiri-Miina
 
Huomenna aamulla rakenneultra... Melkein toivon että olisi ulkomaalainen lääkäri, he kun th:n mukaan paljastavat sukupuolen herkemmin. Alkanut kummasti kiinnostaa. :D No, kunhan pikkunen on elossa, muulla ei väliä. Huolissani olen kun ei ole edes liikkeiden tapaisia tuntunut pitkään aikaan ja kuitenkin toinen lapsi kyseessä, eli luulisi että tuntuisi jo selvästi.

Hirveä ku päänsärky jatkuu vain. Muutamana päivänä nyt särkenyt hemmetisti. Voikohan siitepölyallergia (jos sellainen mullakin kun oireet muuten täsmää) aiheuttaa päänsärkyä? Tai sitten se on tämä hiostava kuumuus... Toivottavasti ei mitään vakavampaa.

Rv 19+0
 
Heips kaikille!

Me ei olla mietitty nimiä vielä ollenkaan. Ehtiihän sitä vielä.
Joitain hyviä nimiä jäi esikoiselta, joten laitetaan niitä harkintaan.

Tänään neuvolassa, ihanaa kuulla sydämen :heart: jyskytys, kaikki oli ihan ok. Nyt nautitaan odotuksen riemusta. Liikkeet tuntuvat jo hyvin.

Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille !

kuu-ukko ja masuasukki rv 21+0
 
Kopsaan mitäs nyt-alueelta, en jaksa kirjoitella uusiksi suotta. :D Eli rakenneultrassa käytiin tänään. Tuli oikein tippa linssiin, siellä se pieni melskasi minkä ehti. :') Ja tunsin pari kunnon liikettäkin ultratessa. Viime yönähän vasta tunsin ekat kunnon liikkeet. Ja syykin taisi löytyä: istukka etuseinämässä. Ei kuulemma pitäisi mennä kohdunsuulle, mutta sijainti tarkistetaan ultralla elokuussa. :) "Hiukan" kyllä oli rasittava käynti muuten. Ultran jälkeen odottelin kaksi tuntia, että pääsin lääkärille n. 5 minuutiksi! :headwall: Huomenna labraan sitten.
 
Heippa!

Toivottavasti Viblsp päänsärkysi ym. helpottavat. Ei kivaa :\| Ilmeisesti eivät sanoneet sitten sukupuolesta mitään ultrassa? Tai ei tietysti ole pakko kertoa =)

Täällä potkiskellaan taas ja rääpäleen äitiä laiskottaa... Ei tuu lopputyönteosta tänään yhtään mitään, niin että yritänpä keksiä jotain muuta yleishyödyllistä hommaa sen sijaan.

Kunpa säät vähän kirkastuisivat!
Mukavaa päivää, t. Kalenteri
 
Kalenteri, ei kerrottu sukupuolesta mitään. Eli neuvolan th oli oikeassa. ;) Pyysin sitä ultraajaa ottamaan kuvat alapäästä, että voitais kotona arvuutella. Mutta yllätys, yllätys, se alue on "pimeän peitossa", eli yllätykseksi tosiaan jää. :D Mainitsin päänsärystä lääkärille, mutta eipä se oikein mitään sanonu siihen...
 
Meilläkin kuopus oli ultrakuvissa aina jalat ristissä. Syntykin jalat niin tiukassa paketissa, että jalkaterä oli aivan lintallaan, eipä onneksi vaikuttanut liikkumiseen myöhemmin mitään.

Joo - sade vois kyllä loppua jo, viimeistään viikon päästä kun juhannus lähestyy. Mitä juhannussuunnitelmia teillä on? Meillä harrastetaan klassista versiota - mökki, makkara ja kokko. Kossu jää kyllä väliin :D

Joko, Viblsp. poikasi nukkuu öitä paremmin?

Ametisti 13+0
 
Ametisti, viime yönä heräs klo 4 rääkymään oikein tunteella. :/ En sitten tiiä et tarvisko unikoulun tapaista pitää vaiko mitä...

Tänään tai lähipäivinä pistän ultrakuvan galleriaan. :) Vähän huonosti digikameralla tosin sai napsittua kuvia niistä mutta...

Kohta poika nukkumaan. Käytiin kaupoissa ja kirpparilla ja sitten siskoni luona. Aleksi pääsi taas ihmettelemään koiria ja kissoja lähietäisyydeltä. :)
 
terve....

nyt taas pitäkää kovasti peukkuja mulle et pääsisin tänne takaisin, bongasin nimittäin kunnon oviksen =)
Ametisti: tosiaan niinpähän onkin et siiri-miina ja sinä odotatte, kun huhuilin tuolla kuumepuolella että mitä kellekkin kuuluu, kun ei aina muista... :whistle:

Viblsp: missä se irkkigalleria on kun kaikki siitä puhuu? ja jos laitat ultrakuvan sinne niin minä ainakin olisin ykkösenä siellä sitä katsomassa... :D
 

Yhteistyössä