viikon 7 plussaajat-pino

Hei,

ja suuri kiitos Viblsp:lle liivilinkistä! Kattelin kokoja ja näyttää, jos oikein taulukoista ymmärsin, että jopa minä mahtuisin heidän mittoihinsa - vaikka kyllä mietin, että voiko F- tai G-kuppi käydä, kun alusmitta on 70-75 cm... Hinta ei ole mikään ihan posketon, joten ehkä kannattaisi kokeilla! Kanttis, mullekin on huomauteltu jo, että "tissit on tosi isot", minkä joku voisi ottaa kohteliaisuutena mutta ei kuulosta hyvältä enää näissä ko'oissa (olikohan tuo nyt oikein kirjoitettu). :/

Ja kyllä vaan, vaunut on hankittu! Mieheni kävi Keltaisen Pörssin ilmoituksen perusteella ostamassa jostain kaipaamansa kärryt. Itselläni ei ollut mitään valtaisia kriteerejä, mutta tuo on haaveillut noista jo ennen kuin mitään lasta oli tulossakaan. Ovat Hartan Skaterit, sellaiset kolmipyöräiset eli yksi pyörä edessä, yhdistelmävaunut. Kyllä vaikuttavat näppäriltä kaikin puolin, kevyet liikuttaa jne. Ehkä ainoa tähän asti esiin tullut huono puoli on se, että tavaransäilytystilaa on aika vähän, joten joutunen askartelemaan jonkin kärryihin kiinni tulevan kauppakassin vielä. Saatiin nuo joidenkin oheistarvikkeiden kera siis käytettynä 350 euron hintaan, kuulemma on näkynyt myös hintaan 300 nyt myöhemmin.

Hassu uni Kanttiksella! Mäkin näin tuossa jonkin aikaa sitten unta, jossa pystyin aivan selvästi näkemään rääpäleen, vaikka se oli vielä masussa. Lapsivesi oli jotenkin vähissä, mikä vähän hermostutti (olin juuri lukenut kauhujuttuja siitä, että mitä jos alkaakin lapsivettä valua liian aikaisin), mutta lapsella taisi olla kaikki ok kuitenkin. Pieni poika hän oli, ja myöhemmin ultrassa selvisikin, että poika on tulossa. No 50-50-mahiksethan sukupuolen kanssa on arvata oikein. =)

Hellehatuista tuli mieleen, että minä ainakin meinaan kärventyä nyt helpommin kuin "normaalisti". Yleensä en pala ollenkaan, vaikka olisin aika paljonkin auringossa, mulla on sellainen oliiviin sihtaava iho, vähän epätavallinen suomalaiseksi. Nyt sain jo käteni punoittamaan, kun ompelin auringossa tunnin tms. Jos se tästä tilasta johtuu, kehoittaisin siis varovaisuuteen muitakin! :)

Jäätelöä tekee mieli, ja harmittaa, kun on tämä ristiriita, että periaatteessa ei sais nyt syödä, kun kohta menen nukkumaan ja joudun sitä ennen ottamaan ne kaksi rautatablettia. Maito kun ei raudan imeytymistä edistä. Saa nähdä, miten tässä käy, saanko edes unta jäätelönhimoltani! :LOL:

Yötä ja ihanaa juhannusta, jos en sitä ennen listoille pääse palailemaan! T. Kalenteri
 
Niin ja Kanttis; tuntuuko se vihlominen luissa? Mulla alapäätä vihlonut jo kauan ja liitoskipujahan ne. Pahimmillaan kävelyn, seksin ja siivouksen jälkeen. :/

Vaunut annettiin esikoisen jälkeen pois. Varmaan kaksosrattaat ostetaan kun Aleksi on vielä niin pieni kävelläkseen pitempiä matkoja.
 
Huomenta!

Tässä olisi kiirepäivä tulossa, joten piti herätä aikaisin (ja kuitenkin täällä notkun.. ;) ). Pitää tiskata ja tehdä ruokaa, vaihtaa prässiin kuivat lehdet, pakata, tehdä gradua (jää varmasti tekemäti), käydä kirjastossa ja ja ja.. Minäkö jätän kaiken viimetippaan? :whistle:

V: kyllä ne tais olla liitoskipuja -alkoivat just pupuilun jälkeen ja tuntui ilkeältä :/ Yöunet kuitenkin auttoivat ja nyt ei tunnu mitään. Pitänee olla jatkossa varovaisempi ja jättää akrobaattiasennot (jos nyt jalan nostoa miehen käsivarrelle voi siksi laskea..)hamaan tulevaisuuteen ;) .

Onko teillä muuten raskaus (maha) vaikuttanut petielämään mitenkään (ei tarvi sanoa toki jos ei halua =) )? Mulla mahallaan makaaminen ei enää oikeen luonnistu.. :\| Tai tuntuu, että vauva "litistyy", jos makaan mahallani. Muuten ei ole kyllä oikeastaan vaikuttanut. Kaiken kaikkiaan sillä saralla ehkä jopa aktiivisempaa kuin ennen raskautta. =)

Kalenteri: Mulla sama juttu, etten oikeastaan koskaan ole aiemmin elämässäni palanut.. Aina muuttunut vain tosi ruskeaksi kesäisin, mutta nyt heti ekana kunnon hellepäivänä sai nenä ja poskipäät kyytiä.. Että ehkäpä tässä siunatussa tilassa tosiaan saa varoa tavallista enmmän.

Jaahas. Ei ne hommat taida tulla itsestään tehdyiksi, joten.. :wave:

-kanttis 21+6 (aika menee todella nopeasti!)
 
Kanttarelli82, ei vielä ole vaikuttanut seksielämään kauheasti. Takaapäin pantaessa täytyy tukea mahaa. Yleensä tungen tyynyjä alle, mutta jos ei malta alkaa mitään tyynyjä asetteleen, niin sitten toisella kädellä tuen. :whistle: Selällään pystyn vielä olemaan, mutta mahan kasvaessa miehellä tulee oleen ongelmia siinä. Kun täytyy niin varoa mahaa, tulee sitten sillä kädet ja selkä kipeäksi, ainakin Aleksia odottaessa oli noin. Kyllä sen huomaa, ettei voi enää selällään ollessaan olla itekään kyllä kauhean hyvässä asennossa. Siis kun jalkoja ei voi pitää kovinkaan korkealla, esim. miehen olalla yms. Takaapäin-asennot on kyllä nam. :p Täytyy toivoa, ettei tule hirveää närästystä, pientä on jo ollut. Aleksia odottaessa en voinut ottaa edes suihin kunnolla kun närästi melkein koko ajan. :kieh: :whistle: Nyt on joku ihmeen "pakko saada niin usein kun mahdollista"-aika. Ja miehellä ei ole mitään sitä vastaan. ;) :whistle: :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.06.2005 klo 08:10 Viblsp kirjoitti:
Kanttarelli82, ei vielä ole vaikuttanut seksielämään kauheasti. Takaapäin pantaessa täytyy tukea mahaa. Yleensä tungen tyynyjä alle, mutta jos ei malta alkaa mitään tyynyjä asetteleen, niin sitten toisella kädellä tuen. :whistle: Selällään pystyn vielä olemaan, mutta mahan kasvaessa miehellä tulee oleen ongelmia siinä. Kun täytyy niin varoa mahaa, tulee sitten sillä kädet ja selkä kipeäksi, ainakin Aleksia odottaessa oli noin. Kyllä sen huomaa, ettei voi enää selällään ollessaan olla itekään kyllä kauhean hyvässä asennossa. Siis kun jalkoja ei voi pitää kovinkaan korkealla, esim. miehen olalla yms. Takaapäin-asennot on kyllä nam. :p Täytyy toivoa, ettei tule hirveää närästystä, pientä on jo ollut. Aleksia odottaessa en voinut ottaa edes suihin kunnolla kun närästi melkein koko ajan. :kieh: :whistle: Nyt on joku ihmeen "pakko saada niin usein kun mahdollista"-aika. Ja miehellä ei ole mitään sitä vastaan. ;) :whistle: :heart:
Täällä edelleen.. :ashamed: Mulla tuo närästys jo ehtinyt vaivaamaan, mutta siihen auttaa, jos mies istuu tai seisoo kun otan suihin, niin minäkin voin istua, eikä ainakaan niin pahasti närästä. =)
Meilläkin nyt raskausaikana eka kertaa mies joutunut välillä toteamaan, ettei jaksa taas.. :p On kyllä mielissään, että välillä näin päin! :D
 
Huomenta,

poiketa piti kuitenkin, vaikka mullakin lopputyö kurjasti kolkuttelee joka oven takana...

Meillä kyllä on petielämä palannut normaalitasolle raskaaksi tulon jälkeen, ja se tahti on niin harva, että seinälle varmaan lennätte: oiskohan suunnilleen kerran kuussa tai enintään sitä luokkaa. Alkuun ei huvittanut yhtään huonojen olojen takia, ja nyt on ehtinyt rutiini unohtua, lisäksi mies pelkää satuttavansa lasta... :\| Kyllä on ymmärtänyt, kun olen sanonut, että ei sitä pelkoa, mutta jotenkin ei tule harrastettua. Käsittääkseni ei kumpaakaan niin kauheasti haittaa, vaan ollaan aktiivisia silloin kun sattuu huvittamaan.

Viime aikoihin saakka olen pystynyt ainakin nukkumaan mahallani, mutta meillä on aika pehmeä patja. Nyt kyllä alkaa tehdä tiukkaa. :)

Mulla on myös ollut noita kipuiluja, nimenomaan lonkkaa on välillä ihan kävellessä kolottanut tai ollut sellainen olo, että se pitäisi lonksauttaa paikalleen. Olen myös ajatellut, että liitokset siellä nitisevät. Kyllä sitä luiden vihlontaa on kanssa ollut.

Viime aamuyöstä heräsin uuteen oireeseen: kunnon pohjekramppi! Sellaiseen en olekaan koskaan ennen herännyt. Tosin kyllä lämpö saa yleensä kesäisin jalat juiliviksi, mutta aikaisemmin ei ole sentään krampannut noin. 9 kuukautta -lehdessä sanottiin kahdessakin kohtaa juuri 22-viikosta puheena ollessa, että suonenvetoja voi tulla, mitä huvittuneena aamulla lueskelin. Niinpä niin, 22+4 on tänään viikkoja.

Viblsp: jos saan vielä uteliaasti kysyä niistä liiveistä, niin luuletko XL:n pysyvän päällä, kun rinnanalusmitta on sitä 75:ttä suunnilleen, eli onko niin joustava, että sama käy myös sanotaan 100-senttisille? Mulla on aina ongelma löytää liivit, joissa kuppikoko ja ympärys tasapainossa. Entäs erotteleeko rinnat jotenkin vai tuleeko yksi iso panssari, mietin vain, että kehtaako julkisesti käyttää vaatteiden alla, toisin kuin toppeja?

Sitten irvistäen lopputyön kimppuun, voi kurjuus. On niin hakoteillä sekin homma.

Lämmintä päivää! T. Kalenteri
 
Kalenteri, itelläni 80-85, joten eiköhän 75 mene myös. Todella hyvin joustaa omien muotojen mukaan. :) Mitkään kauniithan ne eivät ole, mutta mukavuus on pääasia tässä vaiheessa mun mielestä. :whistle: Tällä kuppikoolla ei voi olla kauhean vaativa, etenkään jos katsoo tuota hinta-laatu-suhdetta.

Rinnan muoto kyllä näkyy, mutta onhan se etuosa korkea, joten tulee sitä "panssarimaista" ominaisuutta kyllä kanssa. Materiaali vaikuttaa uimapuvun kangasta, eli todella paljon myötäilee, mutta kun on "tukikohdat", pitää rinnat omilla puolillaan ja silti antaa vähän liikkumavaraa. (Olipas taas hienosti selitetty...) Onhan siel 14 päivän palautusoikeus, jos ei sulle sovi. :)
 
Hei vielä,

joo, kiitokset Viblsp ja täytyy kokeilla! Eipä tuo hinta niin päätä huimaa, jospa vaikka löytäs ensimmäisen todella mukavalta tuntuvan mallin elämässään! Totta puhut, vaateliaaksi ei kyllä parane heittäytyä, kun ei ole ihan niitä vakiomittaisimpia... :)

Ja hommiin takas,
t. Kalenteri
 
Mä kävin kans noilla villiankan sivuilla ja kattelin noita liivejä, ihan hyviltä vaikuttivat. Mulla on vaan siinä ja siinä oisko se pienin vai toisiks pienin koko, kun nyt menee c-kuppi, mutta just ja just ja jos tästä vielä kasvavat niin sitten ei kyllä enää c mene. Ja rinnanympärys on ollut 75. Siellä oli muuten älyttömän hyvännäköset ne imetysliivitkin ja mietinkin tässä, että pitäisköhän tilata samantien semmoset.. Menis jo nyt ja ois sitte imetysaikana tosi kätevät.. :/ No, pitänee vielä tuumailla hetki ja kattoa, kasvaako tuo etuvarustus vielä. Sitte varmaan viimestään, ku alkaa maito nousta kunnolla.

Lähen kaupungille katteleen vaunuja. En osto- vaan ihan tutustumismielessä. Sieltä sitten linkulla reissuun.. =) =) =)

Hyvää Juhannusta kaikille, en ainakaan tältä koneelta kirjottele pariin päivään.. :wave:

-kanttis 21+6

(ps. suonta meinannu vetää multakin, mutta venytys pysäyttänyt. Luin jostain täältä, että apteekista saatava nestemäinen magnesium iltaisin nautittuna auttaa.)
 
Huomenia!

Tässä vasta ylös päästiin, puoli taloa nukkuu edelleen.. ;) juhannusaatto sujui rattoisasti, mitä nyt pieni perinteinen juhannustappelu piti kullan kanssa järjestää. Mutta se oli onneksi jo aamupäivällä, ilta olikin sitten tosi mukava. Saunottiin ja grillatiin, laulettiin karaokea isän rakentamassa baarissa (autokatokseen rakennettu) paistettiin rannassa muurinpohjalättyjä ja niin edelleen. Nukuttiin yö vielä vanhassa aitassa, kyllä nukutti hyvin! =)

Tänään lähdetään anoppilaan yökylään, nyt jo kauhulla (ja innolla) odotan sitä ruoka-/herkkumäärää.. Etenkin anopin kuuluisaa juustokakkua ja kaalilaatikkoa! :p

Pieni on ollut todella aktiivisella tuulella päivisinkin. Olo on ollut mainio, edes närästys ei ole pariin päivään vaivannut!

Hyvää lauantain jatkoa ja sunnuntaita mahankasvattajat!

-kanttis 22+1
 
Meillä juhannusta ei huomioitu mitenkään. =) Kotona oltiin siis.

Eilen närästi oikein kunnolla. Närästys iski aina kun sohvalta tai sängyltä ylös nousin. Taisi johtua appelsiinimehusta, jota tulikin eilen kiskottua 1,5 litraa... :whistle: Renniekään ei auttanut.

Väsyttää hirveästi, tahtoisi nukkumaan. Aleksi herätti pari kertaa yöllä. Ja sitten kun muksu hiljeni, alkoi kuulua pörräystä makkarin ikkunan takaa... En saanut nukuttua kun pelkäsin että joku mehiläinen tulee sisään jostain raosta. Joten suljin ikkunan. Oli jo tarpeeksi kuuma ennestään ja se ei kyllä helpottanut. Kävin sitten parin sekunnin suihkussa siinä klo 3-4 ja sain untakin vähäksi aikaa. Hirveitä nää kesät. :headwall: :headwall: :headwall:

Eilen illalla kokeilin, että tuleeko rinnoista maitoa yhä. Toisesta ei mitään ja toisesta tuli käsittämättömän omituinen hyytelömäinen klöntti. :eek: Näytti vähän ikkunatiivisteen materiaalilta. :kieh: :LOL: Mitähän hemmettiä se oli... :headwall:

Rv 20+5
 
Anoppilasta lähti mukaan pussillinen vauvanvaatteita.. Osa oli ihania, suoraan 70-luvulta ;) Osa taas vähemmiän ihania, mutta eiköhän noille käyttöä löydy!

Paino oli nyt 58 eli tasan 6 kg tullut tähän mennessä.. :/ Eipä auta.

Keskiviikkona neuvola.. =)

V: Jos se oli joku vanha maitohyytymä? Tollaset varmaan aika tavallisia imetyksen lopettamisen jälkeen.

-kanttis 22+2
 
Kanttarelli82 jaa-a... Tuntuis hassulta jos ois vanhaa maitoa, en sitten tiiä. :D

Ihania ne pikkuruiset vaatteet... :heart: Ite varmaan saan siskolta takaisin sinne antamiani vaatteita ja tulee niitä varmaan taas muiltakin lahjaksi. Päätettiin sitten että otetaan äitiyspakkaus taas. Pitää ruveta kirpparilta bongailemaan alle 60-senttisiä vaatteita, äitiyspakkauksen vaatteet kun on vastasyntyneelle isoja jonkin aikaa. Lisää kaappitilaa tarvis...
 
siiri-miina
Moikka
Mä täältä tulen perästä ja kovaa vauhtia =) nyt viikkoja 15+5 teillä muillahan on jo yli 20 viikkoa.

Mulla kans huomenna neuvola!

Tosiaan mulla vauvelin liikkeet tuntui viikko sitten (14+5)

Sitä jotenkin olo helpottui valtavasti kun tuntee liikkeet ja pystyy toteamaan että siellä on pienellä asukilla kaikki hyvin!

Olo on mitä mainioin ja energinen =)

Juhannus meni ja nyt odotellaan joulua :LOL:

Vauvan vaatteita en ole yhtään ostanut vielä, vaunuja ollaan käyty katselemassa!
Aivan ihania on ja aika kalliita. Ostettava on maksoi mitä maksoi ja paljon muutakin tarvitaan.
Ostetaan varmaankin joskus loppu syksystä kaikki tarpeellinen.

Mutta nyt aamupalalle, kauhea nälkä :p aika useinkin nykyään!!!

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :heart:
 
Nea
Mittarille paljon onnea plussasta :heart:

Juhannus meni kotona grillaillessa ja syödessä, nyt pelottaakin kuinka paljon tuo paino taas ehtii nousta ennen seuraavaa neuvolaa...
Äitiyspakkausta odottelen jo kovasti, torstaina tuli päätös ja kahden viikon sisällä siitä pitäisi pakkauksen olla postissa, jippii =)
Mutta eipä muuta kuin hyvää alkuviikkoa kaikille.

-nea 23+3
 
mittarille onnea! =) :flower:

Juuri tultiin leikkipuistosta, joka fiksusti oli sijoitettu mäelle ja Aleksihan rymisteli koko ajan sinne alamäkeä kohti. Sai kyllä tää äiti liikuntaa kun joutu juokseen muksun perässä. :D Nyt poitsu suihkuun/kylpyyn, syömään ja nukkumaan. Toivottavasti sai riehuttua liiat energiat pois. Minä ainakin sain. ;) :whistle:
 
Mittarille sylintaydeltä onnea plussasta :hug: ja runsaasti enkeleitä :saint: matkaan koko odotusajalle ! :heart:

Täällä voidaan paksusti ja olo todella energinen. Masuasukki potkii jo kovasti. Masu on paljon isompi mitä esikoiselta näillä viikoilla. Ruoka maistuu :p ja paino nousee; onneksi suhteellisen tasaisesti.

kuu-ukko ja masuasukki rv 23
 
ONNEA mittarille plussasta! :flower: :heart: Oli kyllä viikon paras uutinen! =) =) =)

Täällä kotiuduttiin juuri juhannusreissulta ja vähän on olo haikea.. Olisihan tuolla ollut kauemminkin.. Mutta pääsenpä taas paremmin koneelle! ;) Ja ylihuomenna jo neuvola =)

Tunnen itseni jo nyt valaiden lahkoon kuuluvaksi. Tiedän, että painoa tulee ja pitääkin tulla, mutta kyllä vähän hirvittää. Muuten olo mainio ja pientä jo kova halu saada pitää sylissä. Miten kummassa sitä jaksaa odottaa? =) Aika menee onneksi yllättävän nopeaa ja pieni hellii äitiä potkuilla päivittäin.. Kun vain saisi tuon painonnousun jotekin kuriin.. Mutta pieniä ovat ongelmat, kun painoon rajoittuvat! Hyvää alkanutta viikkoa kaikille toivottelee,

-kanttis 22+3 (siiri-miina: ennekuin huomaatkaan, menee sullakin toi 20 rikki.. liikkeiden tuntemisen jälkeen aika mennyt ainakin mulla tosi vikkelään.. =))
 
Heippa kaikki!

Ja etenkin Mittari, plussasi kyllä kruunasi päivän!!! =) =) =) Enkeleitä tältäkin suunnalta! Tulehan tänne kertoilemaan voinneistasi yms., vaikka täytyy käydä siellä maalisporukoissakin vakoilemassa.

Juhannus meni meillä useampien bileiden merkeissä. Sen jälkeen siskoni tuli meille ja kauhistui kämpän järjestystä, mikä sai mut itkemään herkistyneessä (mielen)tilassani sitä kertakaikkista hallinnan puutetta, joka mulla tuntuu olevan ympärilläni olevaa tilaa kohtaan. En nimittäin saa tavaroita pysymään paikallaan yhtään millään. Tämä päivä ja eilinen on sitten itketty ja siivottu yhdessä vasta eronneen systerini kanssa. Jännitystä lisäsi se, että yksi lopputyöni osa oli kateissa ja olin aivan varma siitä, että se on jäänyt jonnekin pippurimaahan saakka, ja paruin taas vähän lisää. Löytyi kuitenkin ja mieli on taas ok, mutta päästä huippaa ja on aika heikko olo ollut tänään.

Rääpäle on potkiskellut aina välillä, se piristää kummasti. Oon aika malttamaton, kun lokakuu pyörii mielessä. Synnytystäkin odotan jo innokkaasti. :)

Sitten takas siivoamaan, olen tyhjentänyt työhuoneen sisällön olohuoneeseen ja saanut miehen niin tolaltaan, että pakko tehdä jotain. =) Ihanaa iltaa,

toivottaa Kalenteri

 
Tänään masentaa. En jaksaisi tehdä mitään muuta kuin istua tässä koneen ääressä. Ei huvita kerätä kasviota, tehdä gradua, kotiyöt odottavat, kauppaankaan en jaksa lähteä. :\| Onkohan tämä nyt raskaushormoneista johtuvaa, vai mitä? Tunnen itseni rumaksi ja saamattomaksi. Ärsyttää oma valittaminenkin.. Eikä pitäisi ainakaan unenpuutteesta johtua -menin jo ennen kymmentä nukkumaan ja heräsin yhdeltätoista. Jonkin aikaa makasin vain sängyssä, kun ei huvittanut nousta ylös.

Kai tässä pitäisi vain potkia itseä persauksille ja rueta tekemään. Eipä se päivä/olo marisemalla paremmaksi muutu!

Anteeksi tyhjä ruikuttamiseni. Toivon teille kaikille iloista mieltä ja energistä päivänjatkoa! :heart:

-kanttis 22+4 (vähän jo helpotti kun sai tänne purkaa.. :whistle: )
 
mittari harmaana
moi kanttis....

luen aina välillä teitäkin :) mulla vähän samat fiilikset ettei jaksaisi millään tehdä mitään vaikka tuskin raskaushormoneista johtuu mulla... tosi tylsä ilmakin.
pitäis lähteä ompelijalla käymään korjauttaan tollasta mekkoa kaverin häihin kun ois kahdet häät tiedossa ens kuun puolella... mekkoa kavennettiin hieman liikaa rintojen kohdalta ja kun jo nyt puristaa niin ettei pysty hengittään niin jos turpoaa nuo utareet vähänkin kuukaudessa niin sitten varmasti pyörryn eli takaisin sovittamaan :LOL:

päivän jatkoa :wave:
 

Yhteistyössä