viikon 7 plussaajat-pino

Nea
Tulinpa minäkin nyt vähän synnytyskertomusta kirjottelemaan kun aikaa on :)

Eli torstaina 27.10. aamulla supisteli jonkin verran, supistukset loppuivat ja taas päivällä alkoivat uudestaan ja niitä tuli n. 10 minuutin välein. Kolmen maissa sitten alkoi supistelemaan säännöllisesti n. 5 minuutin välein ja sitten alkoi limatulppa irtoilemaan. Suihkussa kävin ja luulin että supistukset loppuivat kun kuuma vesi ilmeisesti auttoi sen verran etten tuntenut mitään. Kuitenkin heti suihkusta poistullessa kipu palasi.
Mies tuli viiden maissa töistä ja pakkailin viimeisiä tavaroita sairaalakassiin. Supistukset oli aika kipeitä mutta vielä naureskelinkin niiden aikana. Kuuden jälkeen alkoi toden teolla sattumaan ja sitten vähän ennen seitsemää lähdettiin sairaalaan.
Sairaalassa sitten käyrille ja sisätutkimus jossa kohdunsuu 4cm auki ja kanavaa jäljellä paksu reuna. Meidät vietiin tarkkailuhuoneeseen. Seuraava sisätutkimus 23 aikoihin ja tilanne sama, tarjoutuva osa tulossa johtoviivaan päin. Sain Petidin-kipupiikin ja nukahtelin supistusten välissä.
Kolmelta yöllä itkin jo kivusta, edelleen 4cm auki, tarjoutuva osa tullut johtoviivaan. Sain aqua-rakkulat jotka vain pahensivat kipua ja kaikenlisäksi laittaminen sattui enemmän kuin itse supistukset! Valittelin aikani oloani,kätilöt yrittivät saada ammeeseen ja sanoin vain että ei, kun haluaisin nukkua. No taas sitten Petidin-kipupiikki annettiin joka ei auttanut nyt niin paljon kuin aikaisempi mutta jossain välissä kai torkahtelin kun aika tuntui menevän niin nopeasti. Seuraavan kerran herätin miehen viiden jälkeen, valittelin nälkää. Mies lähti hakemaan jogurttia ja hedelmiä. Jogurttia mies sai syötettyä kolme lusikallista minulle kun alkoi oksettamaan ja aloin huutaa että nyt on pakko ponnistaa. Mies soitti kätilön paikalle, joka sanoi että voitaisiin nyt miettiä epiduraalia kun niin tuskaiselta näytän. Minä vain huusin että kun nyt on pakko ponnistaa. Kätilö sitten teki sisätutkimuksen ja sanoi, että tuskin on paljoa edistynyt. Sisätutkimuksessa sitten kaikkien yllätykseksi kohdunsuu 10cm auki, vauvan pää todella alhaalla ja kovaa vauhtia tulossa. Kätilö huusi miehelle että hälyttää toisen kätilön paikalle ja siitä lähtivät minua sitten taluttamaan saliin. Muutaman metrin matka tuntui monelta kilometriltä ja oli yhtä tuskaa.
Vedet menivät vasta ponnistusvaiheessa.
Pieni repeämä tuli, jota ei välttämättä olisi edes tarvinnut tikata. Laittoivat kuitenkin varmuudeksi pari tikkiä.

Eli synnytyksen kestoksi merkittiin sitten 15 tuntia 40 minuuttia, josta ponnistusvaihe 22 minuuttia ja jälkeiset 18 minuuttia.

Näinpä meidän pikkuneiti saapui maailmaan :) Kertomus voi olla vähän epäselvä kun vähän jotakin on hämärän peitossa... Itselle jäi synnytyksestä ihan hyvä mieli, vaikka kipeetähän ne supistukset teki. Mutta kyllä voisin jo uudestaankin synnyttää =)

Nyt voisi vähän syödä kun tyttö vielä nukkuu. Hyvää sunnuntai-illan jatkoa kaikille!

-nea
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2005 klo 17:28 sieppo kirjoitti:
kuuluukos tänne enää yhtää mitään?! =)
Käväsen ite välil kattomassa, jos joku ois tähän kirjotellu. :whistle: Hmhm, laitetaas joku ketju pystyyn vauva-alueelle? Ois kiva kirjoitella "tuttujen kesken" kuulumisia ilman että tarttee tehdä uutta aloitusta jos pienestä asiasta haluaa kertoa. :)
 
siiri-miina
Moikka

Onnea kovasti vauvan saaneille :flower: :flower:

Lueskeskelin just teidän sivuja ja tapahtunut on tosi paljon parissa viikossa!!

Monen monta tarinaa ja vauvoja.

Mulla oli perjantaina lääkäri 36+2 ja lääkäri sanoi että voi syntyä milloin vaan =) kaulakanava oli hävinnyt kokonaan ja kohdunsuu oli auki 1½ senttiä jo.

Että saas nähdä milloin meille tulee lähtö synnärille ...
Kaikki on valmiina ja voisin kyllä lähteä vaikka heti sinne vaikka pelotta synnytys kovasti :\| olen niin kipuherkkä

ONNEA vielä kaikille!

Palailen kunhan on kerrottavaa mullakin =)

T-Siiri-Miina
 
Ohoh, missähän lie mun silmät olleet kun nean synnytysjuttu jääny lukematta. Onnea nea. :) Ja onnea vaavi-05. :flower:

Siiri-Miinalle tsemppiä viimeisille viikoille. Muistelinkin että jollain olisi ollut vielä aikaa jäljellä enemmän kuin muilla. =)

Tässä tämä siepon aloittama ketju vauva-alueella.
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=314876

Toivottavasti saadaan iso ketju aikaiseksi taas. :)
 
heippa.. oon yrittäny kans tähyillä mitä teille kuuluu.. =)
täällä alkaa olla ankkamainen olo ja selkä kipeä. vielä on matkaa jäljellä kovasti. myös synnytys on alkanut jännittää...

hyviä vointeja kaikille ja tule sitten siiri-miina kertomaan miten synnytys meni jne.. tsemppiä!

terv. mittari ja pikkuinen rv 26 :wave:
 
Tämä pino alkaa varmaankin pian loppumaan... Oon aina silloin tällöin teidän kuulumisia seurannut, vaikken silloin mukaan päässytkään... Onnittelut kaikille vauvan saaneille!! =) :flower: Aika pieni joukko teitä nyt lopuksi oli mukana, olihan siinä alkutaipaleella niitä keskenmenojakin muutama. Mutta luultavasti kaikki niistä on nyt jo uudelleen raskaana... Suppiskin on kahden keskenmenon jälkeen tuolla kesäkuisten pinossa nyt!! =) Sitä mietin että mihin jäi AuliL (muistankohan oikein?) oli kovasti aktiivinen alkuaikoina.

Ihanaa vauva-arkea teille kaikille!! :wave: :wave:

T: helmionni + nuppu10+2
 
Vielä saitte nostettua tämän pinon ylös asti. Minäkin tulin tervehtimään, kun näin Mittarin ja Helmionnin nimen täällä keikkumassa. Onnea vielä kerran kaikille vauva-arkea jo eläville :heart:

Kuu-ukko, olet ollut monesti ajatuksissani nyt kun oma odotukseni lähenee loppuaan. Toivottavasti olet saanut suruusi lohtua. Lämpimiä ajatuksia Sinulle ja perheellesi :hug:

Neljä viikkoa vuoden pimeimpään päivään, joka samalla on vauvamme laskettu aika :xmas: Omat supistelut ja muut vaivat helpottavat vähitellen näin loppua kohti ja saan jo touhuta kotona monenlaista.

Valoisaa joulun odotusta teille kaikille :wave: :xmas:

Ametisti ja Timppa huomenna rv 36
 
:attn:

Sain kaverilta vinkin, että minua on täällä huhuiltu.

Täällä siis ollaan! Antto Aika-ahmatti (2 kk, 1 vk) on tehokkaasti estänyt keskustelupalstoilla käymisen, mutta ootte kyllä vanhat odotuskaverit olleet mielessä, ja nyt yritän ryhdistäytyä vauvapuolella. Nähdään siellä!

:heart: Kalenteri
 
Hei, pahoittelen näin muinaisen ketjun nostoa. Syy: oma napa, pelkään, että kadotan tämän ja tarkoitus on kopioida kirjoittamani muistiin vähän niin kuin jälkikäteiseksi odotuspäiväkirjaksi. Nyt juuri en ehdi ja näin löytyy myöhemmin helposti... :ashamed:
 

Yhteistyössä