viikon 7 plussaajat-pino

Olipa siellä väkeä!Siellä kaupassa siis. En ees tienny, että täällä asuu niin paljon ihmisiä. No, ihan hyvin silti kerkesin puolessa tunnissa käydä vilkasemassa muutaman kaupan, tytölle ostin yhen paidan.
Yritän tehhä asennemuutoksen ja alkaa nauttimaan tästä raskaudesta, enkä inhoamaan sitä. Jos se vaikka sitten syntyis.
Sain sen neuolatäsin kiinni, ja sen mielestä pitää tulla perjantaina, vaikka sanoin, että meen maanantaina kummiski äitipolille, niin onko se aivan välttämätöntä, mutta se vain jääräili. No, tuskin menen, koska en mie nyt jonku neuvolakäynnin takia ala aamulla herättään mukuloita ennen seittemää ja viemään ukkoa kouluun, että saisin auton käyttöön. Hirveästi menis bensaaki ajellessa eestakasin.
Meän kissa on muuten aika koominen näky, kun sillä on karvaton pätkä hännässä.
 
juu haisu, emmääkään jaksas alkaa moista rumbaa.. :whistle: tietty jos olo ois niin, että tuntus et jotai tarttis tarkistaa, nii asia ois eri, mut jos olo suht jees, niin pääseehän tuota viikonlopun aikana sairaalaanki, jos niikseen tulee,et neuvolasta pois jäännin takia onkelmia tulis. :wave:

pitää katsoa, josko tuota selviäis huomeaamuna itekki käymään siellä coronassa, taitaapi vaan olla eläkeläiset sit loputki liikkeellä, kuten yleensä aamulla kaupoissa, et väkeä riittää varmasti silloinki sielä. :kieh:
mää en nääs kauheesti piittaa siittä, ku ihmisiä tungeksii ja tönii toisia ostoskärryillä ja vanhukset kuvittelee, et kaikki on kauheen halpaa, ku just avattu liike ja on tarjouksia ja sit pitää haalata kärrykaupalla kotia tavaraa varalta, jos tarvii tai vaan siksi ku on niin halapaa. :whistle: ja kassa-jonoissa saa vähintään puol tuntia seistä jo jonottaa ja ihmiset pukkii ostoskärryillä selkään. :whistle: että niinki positiiviset kuvat mulla noista liikkeiden avajaisista ja tarjouksista. :LOL:

viblsp:rutkasti onnea siihen huomiseen sektioon!!! :hug: :hug: ps.en kyl haluais olla sunkaan tilalla... :whistle: *inhottaa se puudutuksen laitto* ;)

sieppo edelleen ja vielä pari tuntia 40+0 :wave:
 
Jokohan on vibslabilla nyyti sylissä?
Onnea nealle!
Mies ei tajua että haluan olla omissa oloissani. Änkes saunaanki ja hölisee kokoajan jotain tyhjänpäivästä, mikä ei kiinnosta minua tuon taivaallista(politiikkaa, koulujuttuja yms.)Mie en tarvis nyt miestä muuhun ku tuonne petikammarriin :)
Hyi, huomenna se neuvola. Ahistaa jo valmiiksi.
 
iltoja!

vispilän sektio ollu mielessä. :wave: :D

täällä siis ollaan edelleen! eikä merkkiäkään edelleenkään, että pitäs johonki suuntaan sännätä synnyttään. :wave: jatkuva nälkä vain vaivana. :eek: nyt illan aikana muutaman kerran maha kovettunu supistuksen merkiksi, mut ei mitään mikä kävis kipeää. alankin jo uskoa, että tää syntyy niinku edellisetki, ilman ennakko varotuksia, eli joko vedet menee tai sit lähtee suoraa suppaileen muutaman minsan välein, eli ei mitenkää kaikessa rauhassa. no, itseä piristääkseni kävin just tilaamassa netanttilasta makkariin uudet verhot ja ellokselta olkkariin uuden maton. :kieh: *kävisköhän tuollanenki shoppailu siitä neljännestä ässästä. :whistle: * tosin se kolmaskin ässä on viimesen kahen viikon aikana jääny meikäläisen suhteen minimiin. :whistle: ei jaksa, niin ei jaksa. :$ harvinaista multa tuollanen. :ashamed: =)

ohhoh, nyt vartin sisään kolmatta kertaa massu kovettuu, vaan ku ei tunnu ku pelkkä kovettuminen, ei siis kipeeltä, joten ei kait nuot sen kummempia tuolla saa aikaseksi.. *miettii*

sieppo 40+1
 
V:llä varmaan vauva sylissä?
:flower:
Heräsin tuossa viiden aikaan, että sängyssä oli märkä läikkä(ihan pieni) ja jalkoväli märkä. Tuskin kummiskaan on lapsivettä, tuliskai sitä lisääki jos olis. Pissaa se ei kumminkaan onneksi ollu.No, kun kerran on sinne neuvolaan tänään raahauduttava, niin kaippa se voi siellä tikulla kattoa että onko vaiko eikö. Maha on kipeä ja taas saa vessassa ravata niin että pukamat kohta ratkeaa.Supistellu on sekä illalla että aamulla, mutta tuskinpa tämä tästä syntyy.Joten kuten on vain sinniteltävä seuraavat kolmeviikkoa, ehkä ne sitten käynnistää, ilman käynnistystä tämä ei varmasti tule.
Eilen koulussa sanoivat, että maha on laskeutunu, minusta se kyllä pysyy ihan samassa kohdassa.
 
huomenia täältäki!

täällä näköjään haisulla samalaista propleemaa ku mulla. eli jotain tuolta alapäästä silloin tällöin tippasee, mut en minäkään lapsiveeksi sitä nimeäis, eikä kyllä oo pissaakaan, mutta jotain sieltä pikkarinsuojaan tippailee, joka on huomattavasti litkumpaa kuin valkovuoto, eikä haise ees yhtää millekkää. *ihmeissäni* viimeyö meni tosi huonosti nukkuessa täälläkin, menkkamaisia kipuja, mut ei suppareita. selässä tuntu välistä ja välistä sit mahan puolella. nyt kuitenki aamulla rauhottunu tilanne. vois tää kyl nyt viikonlopun aikana vaik syntyäkki, niin ei tarvis lapsia sen suuremmin mihinkään järjestää hoitoon, miehelläki ois yötuurit töissä, ja sen jälkeen vapaat taas tiedossa. no, mies tosin haluais käydä hyväpalkkaset yöt töissä, varsinki la-su yön, ku tulee tuplalisät arkipyhästä. =) ja mulla tullu se, että iltaa kohti alan "pelkäämään" et jos yöllä pitääki lähtäkki synnyttään, niin miten mä järjestän lastenhoidon! aamulla sit huokasee helpotuksesta, et eipä ainakaan viellä yöllä tullu lähtöä. =) juu..ja tänään oon luvann pojille keretä päivällä sinne kauppakeskukseen vihdoinki. :kieh:

sieppo 40+2
 
Neuvolasta tulin. Sinne mennessä olin vielä asennoitunu niin, että kestän tän raskauden suosiolla loppuun asti, kesti se niin kauan ku kestää, mutta sitten neuvolatäti kysy, että miten mie jaksan ja sillon repesin. Itku tuli, ja sanoin etten jaksa kertakaikkiaan enää tätä raskautta. No, se sano ettei tarvikkaan, ja soitti sairaalaan, että ottavat maanantain ultrareissulla käynnistykseen(jos vain on tilaa).Paino oli pudonnu, vauvan sydänäänet hyvät, mutta aiempaa alemmat(ennen 150-160, nyt 130-140), ja verenpaine oli noussu, alapaine 78!!!!Yleensä se on ollu jotain 50.Helpottavaa ja toisaalta ei. Ku tuntuu, että olen jotenki huono odottaja, kun en jaksa odottaa siihen asti, että vauva on itse valmis syntymään.
 
haisu, älähän syyllistä itseäsi! :hug: :hug: ihan yhtä hyvä äiti oot, vaikka oma mieli ja muu ei jaksakkaa enää raskautta! :hug: koitahan nyt vaan sinnitellä viikonlopun yli, sitte toivottavasti helpottaa! =)

mä selvisin vihdoinki sinne kauppakeskukseen, mut poikien kans en sit viittiny vaivautua vaateliikkeitten puolelle, vaan ihan vain prismassa käytiin ja siinäki oli tarpeeksi ton nelivuotiaan kans. :headwall: "äiti, osta sitä ja tätä ja tuota, ja ku sanoin, että nyt ei osteta, niin jankutus jatkui, miksi sää et koskaa osta ja et hän ei lähe enää äitin kans kauppaan, vaan vain isin kans ja isi varmasti ostaa mm.uudet aurinkolasit ja uudet kengät ja uuden moottoripyörän jne.jne." :whistle: varmasti ostaa joo. :D

edelleenkään ei tunnu, et tarttis lähtä synnyttään. :D ja plääh: anoppi ja appi tulossa kyläileen ...mä oisin mieluummin vaik siivonnu. :kieh:
 
Ihan hulluahan tämmönen ittensä syyllistäminen on, mutta silti.Ja jään nyt sitten paitsi siitä oikeasta synnytyksestä.Toisaalta, voi olla, ettei ne edes ota minua maanantaina sinne sairaalaan, kun mehmetti on lääkärinä ja sehän on ihan kuuluisa siitä ettei käynnistä kenekään synnytyksiä vaikka mikä olis.
Nyt pitää kyllä lähteä kaupasta hakemaan jotain lohturuokaa, kun ei tuota lihomistakaan näytä tapahtuvan.
 
täällä tällä kertaa aika väsyneet fiilikset. meillä pojilla jääny tuo rytmi kesäaikaan, joten heräävät aina aamulla ennen seittemää, tänään olivat jo kuudelta ylhäällä ja kämpässä täysvalaistus ku tulivat herättään mua. :headwall: jotenka siis väsyttääääää.... :/

olin jo kirjottamassa "väsynyttä" valitusvirttä tähän, kunnes tos kirjottaessani totesin itekseni, että suottako näitä murehtii, asioilla on tapana järjestyä sanotaan..ja pyyhin koko pitkän litanian valitusta pois. :)
 
Au au au. Kummaa kipua aika-ajoin aivan mahan alaosassa, nuitten luitten yläpuolella, sitten selkäpuolella samalla kohtaa ja sisäreisissä.
Höh, mulla oli pitkä teksti, mutta se katos. No, kummiski, taiettiin jäähä kahestaan tähän pinoon, valotzkiakaan ei näy, joten seki varmaan on synnyttäny jo. Saapa nähhä, ollaanko kenties yhtäaikaa synnärillä?Aika todennäköistä.
 
juu haisu, kaksin jäätiin. :D ja hyvin paljon mahollista että synnärilläki ollaan yhtäaikaa. =) mä täällä valvon ku isäntä yötuurissa ja ei yksin kiinnosta mennä nukkumaan ja oottaan sitä, että taas herää ramppaan vessassa tai muutoin tukalaan oloon. :/ vaik meinaa olla jo vähä pää kipee liiasta valvomisesta. :/ tai ainaki mä olettasin,et se johtuu tosta valvomisesta. pari kertaa supistanu nyt puolen tunnin sisään sillai, että on jo vähä tuntunukki jossai, mut jotenki mä en oikeen usko, että tää tästä vielä lähtis syntyyn. tai toivon ainaki ettei lähe, ku sit pitäs soitella anoppi tänne ja sit lisäksi hommata aamuksi toinen lapsen vahti ku anoppi lähtee töihin. ja mieski pitäs hälyttää töistä kotia ja sit se ois taaaas synnytyksessä ihan yliväsyny valvotun yön jälkeen..että mieluummin ei kiitos vielä synnyttämään! jos tästä kuitenki lähtis pikkuhilijaa unten maille, niin rauhottus sekä pääkipu, että ei yltys noi supparit tuosta ton kummemmiksi.

hmm..vaihtunu jo eli sieppo 40+3 *ja taas supistaa*
 
huomenia!

mikähän tuol alapäässä poltteli aamuyöstä?! :eek: puolen tunnin ajan tuntui sellanen polte, mutta loppui sit itestään. :/ *ihmeellistä oireilua* ja sit ku ei tiiä tekeekö se tuolla jotain, siis avaako paikkoja, vai ei, niin vähä kummeksuttaa. ei kyl aijemmissa raskauksissa oo tuollasta poltetta ollu.

jes,,sain nukkua jopa kymmentä vaille kaheksaan, ku pojat kerranki nukku niin pitkään. :p

päivät sen ku lisääntyy sieppo 40+3 :wave:
 
Mulla on joku ylistressi. En pysty yhtään rauhottuun, tuntuu että kokoajan on jotain hommaa tehtävänä, ettei vain jää tekemättä jos tulee synnyttämään lähtö. Päätäki alkaa jo särkeä tämmönen.Ulkoiltiin laseten kans monta tuntia, mutta heti ku tulin sisälle aloin taas hermoilla. Syntyis nyt yhtäkkiä mokoma, niin pääsis tästä hermoilusta. Siivosin jopa vaatekaapin!Aivan ku se olis jotenki oleellisen tärkeää.
 
Terve pitkästä aikaa!

Niin ovat päivät yhtä hösistä, että tietokone jää ihan paitsioon. Ei kertakaikkiaan saa itsestään irti, että sen ääreen paljon istuskelisi. Nyt kuitenkin alkavat tikit ym. pikkuhiljaa tuntua siedettävämmiltä, joten siinä ei enää estettä.

Hirveästi onnitteluja Nealle, meidän pikkuiset sitten syntyivät samana aamuna, vaikkakin sinun pari tuntia aikaisemmin! =) :flower:

Haisu, hyvä kun käynnistysaika on nyt sovittu. Itselläni oli lasketun ajan ohi mentyä myös kurja olo, selittämättömästi tunsin itseni suorastaan surkeaksi, epäonnistuneeksi jne., kun en ollut vielä saanut lasta synnytettyä, ja toisaalta oli syyllinen olo, kun niin hirveästi hinguin häntä pihalle. Et siis ainakaan ole ainoa vastaavan kokenut, jos tuo mitään lohduttaa. Sitten kun poika syntyi, kaikki tuo oli hetkessä mennyttä! =) :hug:

Jaksamista myös Siepolle, kauan ei mene sinullakaan, ennen kuin lapsi on käsivarsilla. :hug:

Täällä ovat yöt käyneet entistä pätkäisemmiksi, ja harmittavasti en voi olla kauheasti huolehtimatta pienestä kuin hetkittäin. Pelkään kovasti sitä, että jotain tapahtuisi hänelle. Öisin saatan herätä ihan vain katsomaan, että kaikki on kunnossa. :\| Ei tunnu olevan mitään realistista perustetta tällaiselle, olen varmasti vain hirveän epävarma hoitamistaidoistani. Lisäksi täytyy sanoa, että jonkinlainen masennus taitaa nostaa päätään, koska tunnen usein, etten ansaitse tällaista onnea ja muuta vastaavaa outoa. Pimeyskin vielä. Ulkona käyminen on harvinaista herkkua mutta helpottaa vähän oloa. Onneksi tänään on ystävän kolmekymppiset, jonne lähdetään koko perheen voimin. Hän sai tyttären keväällä ja ymmärtää varmaan, jos nyt saan kerrottua mieltä painavista asioista hänelle. Muutenkin on hyvä nähdä oikeita, aikuisia ihmisiä välillä, vaikka kyllä mieheni on lähellä melkein koko ajan (siinäkin yksi murhe, miten selviän, kun isyysloma päättyy?).

Sairaalassa keltaisuus oli hiukan koholla, ja nyt yksi päivä ruvettiin katsomaan, että poika näyttää vähän kellertävältä. Tuon takia on nyt käyty tutkimuksissa: kaksi päivää sitten arvot tosiaan olivat jonkin verran kohonneet lisää mutta eivät yli jonkin rajan, tänään helpotus sen asian kanssa, kun olivat laskeneet. Paino on noussut syntymäpainosta 3368 g aina 3570:een. :heart:

Tämmöistä tänään, jaksamista odotukseen tai maaliin tulleille lapsenhoitoon! =)

T. Kalenteri ja ihanainen Tirppa kehdosta
 
haisu: samaa stressiä täälläkin. ajatukset kulkee suunnilleen sitä rataa, että emmä voi lähtä synnyttään, ennen ku tän koneellisen oon pessy pyykkiä ja emmä voi lähtä synnyttään ennen ku nää tiskit on laitettu ja nytkään ei voi lähtä synnyttään, ennen kuin tyty on saanut iltalääkkeensä kasilta tai pojat on alkaneet yöunille tai pyykit on laskostettu. jne.jne. toi pyykin laskostus on ollu mulla nyt oikeen mantrana, ku en oo jaksanu niitä laskostaa (inhoan sitä) nii sit ajattelen, että siirrän synnyttämään lähtöä, ku en vielä laskosta noita! :headwall: :headwall: :D ja tuntuu, että keksimällä keksii kaiken tekemisen, ettei vaan tarvis/vois lähtä synnyttään. ei sen puoleen, ainoostaan yks kipee suppari tänäänkään tullu..mut siittä huolimatta lähtö koko ajan mielessä.

kalenteri: kuulostaa ihan normaalilta noi sun mietteen. :hug: hyvä, että vaavin keltasuus ei ollu liian runsasta. meillä esikko oli aikanaan kaks vuorokautta valohoidossa sen takia ja oli ihan polosen näkönen maatessaan sinivalossa pelkässä vaipassa ja rätti silmillä. voimia vaan siihen vauvan hoitoon niin sulle kuin muillekki! ite ootan kuitenki hulluna sitä, että sen vaavin sais jo hoidettavaksi, vaik tää synnyttämään lähtö ressaakin! :whistle:
 
Nyt mie voin lähteä. Sain kaikki pyykit pestyä, puhtaat kaappiin, astiat koneesta pois ja uudet tilalle, järjestin vielä liinavaatekaapinki.Kävin ratsastamassa, kirjotin hepan ruokintaohjeet, kärräsin uusia muhia talliin. Huh. Olipa helpottavaa. Nyt yritän sitten vain rentoutua, yhtään supistusta en oo tänään huomannu.
Tyttö oppi ajamaan pyörällä, ihanaa, nyt ei tarvi enää pukata sitäki rattaissa kun ollaan lenkillä, koska se pääsee pyörällä samaa vauhtia kun minä kävelen. Tietenki, ku lumi tulee, vedän sitä varmaan pulkassa, tai koira vetää.Poikahan istuu tietty rattaissa vauvan kanssa.
Kyllä se kalenteri helpottaa, alussa ne hormoonit sekottaa niin paljon päätä, ja tulee niitä baby blues-päiviä. Kohtahan pääset vauvan kanssa ulkoilemaan, se piristää kummasti.
 
juu täältä ei lähtä vielä mihinkään, tyttö kerkes olla viikon terveenä kotona ja nyt sit viimeyönä alkoi aivasteleen, tän päivän jatkunu ja heti makuulla ollessa räkä tursuu nenästä ja nyt sit noussu kuume. että parantelempa ensin ton tytyn ennen ku lähen yhtää mihinkään. toisaalta,ovathan ne luvanneet ottaa sen osastolle synnytyksen ajaksi, joten nytpä ois "syyki" sinne hoitoon. inhottaa ja säälittää vaan ton tyttöpolosen puolesta, ku aina pitää sairastaa. :attn:
 
Nea
Kalenteri, kiitoksia onnitteluista :) Ja syntyivätpähän vaavit vielä samassa sairaalassakin, etkös hyvinkäällä synnyttänyt? :) Siellä siis samoihin aikoihin oltiin.

Ei kyllä tosiaan paljoakaan aikaa koneelle ole istua, kun tyttö nukkuu niin tulee vaan oltua tai tehtyä jotain omia juttuja.

Voisipa tästä kohta itsekin mennä nukkumaan kun tyttelikin nukkuu :) Öitä!

 
huomenia!

saapa nähdä, tuleeko tästä kuitenkin tälle päivälle lähtö synnyttään. hyvin nukuttu yö takana, että sen suhteen ois kyl ihan jees. aamulla heräsin puol kuus hoiteleen tuota kuumeista ja räkätautista tytyä ja kävin samalla veskissä, jotai vaaleen punasen sekaista nestemäistä oli tullu pikkarisuojaan. sit nousin poikien kans ylös seittemältä, ku tuli inhottavan tuntonen suppari ja piti heti nousta pisulle ja sit tuliki ilmeisesti loputki siitä limatulpasta, ku vaaleen punanen isohko klöntti tipahti pönttöön ja nyt sit on supistanu muutaman kerran niin että jo selän puolellaki tuntuu. täs nyt sitte ootastelen kaikessa rauhassa, et josko tää ois tästä menoa. pitää antaa miehen nukkua yötuurin jälkeen ensin kunnon unet ja jos näyttää että täs jotain tosissaan alkaa tapahtuun, niin herätellä se sit kaveriksi.

ois tää kyllä just mulle sopiva tapa lähtä synnyttään, näin ku pikkuhiljaa etenis, niin täs ois aamupäivä aikaa pakata laukku uudestaan ja järjestellä lasten hoidot ja sit iltapäivää ja iltaa kohti vois jo olla niin "hommat hanskassa" että vois pikkuhiljaa hiipiä kohti sairaalaa. no, pitääpäs tosiaan seurailla, josko tää nyt sitte tästä lähtis. =)

sieppo 40+4
 
Peukut pystyyn, jos pääsisit lähtemään!Mulla on koko yön ja aamun supistellu tuskallisesti, mutta epäsäännöllisesti. Kuhan saan nuo lapset lastenohjelmien pariin, niin yritän tuota miestä saada vähän pistämään näihin vauhtia.Toivottavasti ne nyt huomenna ottais minut, ei tätä kestä enää hullukaan, tai ainaki saavat antaa unilääkkeitä, ettei yöllä supistelis ja voisin nukkua.
 
auts auts auts auts auts!!! kyllä tästä tälle päivälle synnärireissu tulee, kuhan pojille tulee hoitaja! epäsäännöllisesti edelleen suppailee, mutta välistä 3minsan välein, välistä 5 minsaa ja sit taas 10minsaa väliä, muttei sen pidempiä kuitenkaan ja mää en muistanu että ne näin kipeitä on noi supparit!!! \|O \|O \|O toivottavasti se tän päivän puolella viel syntyyki! =) nyt pakkaamaan kassia valmiiksi!

heippati hei ja toivottavasti tuun sit ilmotteleen seuraavaksi vasta sitä, että kumpi sieltä tuli. :D

sieppo 40+4 :wave:
 
Pistänpä saman minkä tuonne Mitäs nyt?-alueellekin:

Eli klo 8.50 syntyi pikkuinen tyttö sektiolla. :heart: Ei ollutkaan niin iso kuin etukäteen luultiin; 3,5 kg ja 49 cm oli mitat.

Tytöllä oli syntyessään kaksi hammasta suussaan. :D Ja lääkäri kun tarkisti ennen kotiin lähtemistä, huomasi että toinen lonkka on löysä, eli muutama viikko pidetään lonkkalastaa.

Nyt varmasti vähenee netissä roikkuminen, tyttö syö tiheästi tissiä ja esikoinenkin kaipaa huomiota.

Että sellaiset terveiset puklun ja maidon peittämältä äidiltä.

Siepolle ja haisulle tsemppaukset! :flower:
 
valotzki
Heipä hei!

Ihan pikaisesti tulin vain ilmottamaan, että 1.11 syntyi meidän pikku-ukkomme. Klo 04:05 hän näki maailman ensi kerran :heart:
48cm, 2910g ja paljon tummaa tukkaa =)

Tulen paremmalla ajalla lukemaan teidän muiden kuulumiset ja kertomaan tarkempaa synnytystarinaa! haleja kaikille!
=)

-Valotzki & Nyytti-

PS. Kuvia poitsusta löytyy irc-galleriasta nimimerkillä Valotar^ :)
 

Yhteistyössä