viikon 7 plussaajat-pino

Tässä on tällainen pino kun puhuttiin tuolla vauvakuume-puolella että jos uskallettais tulla tänne rohkeasti, vaikka alussa ollaankin =)
eli kanttarellia, kalenteria, kuu-ukkoa, senioritaa ym. kenen kanssa on höpötetty ja jännätty, toki muutkin samassa tilanteessa olevat ensimmäistään ja toistaan jne odottavat tervetuloa! ;)

Voidaan kirjotella tuntemuksia ja ajatuksia ja kaikkea mikä mietityttää kun samantapaisia juttuja tuntuu kuitenkin olevan... helpottaa aina kun tietää että jollakulla on samanlaista...


:wave:
 
Heippa vaan !

Tänään on sitten tehty plussa testi, aivan ihana tunne.
Kyynel valahti silmäkulmasta, kun testin tuloksen aamulla näin.
Pikkukakkosta odotellaan, esikoisella ikää nyt 1v 2kk.
Minkäänlaisia oireita ei vielä ole, flunssa vaan vähän vaivaa.

Vaihdellaan kuulumisia tässä matkan varrella.

Toivotaan myöskin, että nämä matkalaiset pysyy kyydissä loppuun asti. :saint:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2005 klo 13:08 kuu-ukko kirjoitti:
Heippa vaan !

Tänään on sitten tehty plussa testi, aivan ihana tunne.
Kyynel valahti silmäkulmasta, kun testin tuloksen aamulla näin.
Pikkukakkosta odotellaan, esikoisella ikää nyt 1v 2kk.
Minkäänlaisia oireita ei vielä ole, flunssa vaan vähän vaivaa.

Vaihdellaan kuulumisia tässä matkan varrella.

Toivotaan myöskin, että nämä matkalaiset pysyy kyydissä loppuun asti. :saint:
näin tehdään :D
 
Kanttarelli
Täälläpä minäkin! Ihanaa, kun nyt on tällainen "oma" turvallinen siirtymäpalsta tänne odottajien puolelle :D Yhdessä uskaltaa peremmin.. Olen muuten varannut ekan neuvola-ajan ja se on 24.3. Jännittää ihan hirmuisesti! Toivottavasti kaikki menee hyvin. Missä vaiheessa vauvan sydänäänet voi jo kuulla? Entäs kuunnellaanko niitä eka kerralla ultralla vai stetoskoopilla.. Olen hieman tietämätön :ashamed: Ja oireista: Ei edelleenkään mitään muuta oireita, kuin mahan vihlominen. Aamulla vihlas aika lujaa oikealta puolelta.. Mistähän nämä vihlonnat johtuu?

Ja kiitokset vielä minunkin puolestani kaikille plussapinoon osallistuneille, ja meitä plussaamaan kannustaneille :D :hug:
 
minttu81
no minäkin tulen tänne sitten... Eli tuossa ystävänpäivänä 14.2 plussasin ja kolmas lapsukainen olisi tuloillaan. Neuvolaan 16.3 alustavat rv olisi sitten 6+3. =)

Väsymystä, etovaa oloa, huimausta yms. on kärsitty jo viikon verran. Mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa.
 
Mulle neuvolan täti laittoi 7.3 ensimmäisen neuvola-ajan ja sanoi et varaa tunti aikaa... muakin jännittää. Ultra varataan kuulemma mulle sitten samalla kerralla... silloin oisko viikkoja jotain 6 en oo ihan varma?

:/ mut kyllä aika jäynältä tää vihlominen tuntuu =) ja kun se näkyy tälläkin palstalla olevan ihan puheenaiheena et on normaalia... kai ne jotenkin totuttelee nuo sisäelimet tuohon uuteen tulokkaaseen ja sit vähän vaitelevät tieltä jne.. epäilisin :D ainakin tietää että jotain tuolla uumenissa tapahtuu....

 
Mä kun tänään soittelin klinikalle iloiset uutiset, niin antoivat ultra-ajan 9.3. On mukava nähdä hyvissä ajoin, että kaikki masussa on hyvin ja tulee se todellisuuden tunne. Ei vaan millään jaksaisi odottaa sinne saakka. Mutta päivä kerrallaan eteenpäin.

Neuvolaan en vielä tänään soittanut. Täytyy ensi viikolla soittaa ja varata esikoiselle samalla neuvola-aika.
 
Heippa!

Liitynpä joukon jatkoksi minäkin tuolta kuumeilijoista. Kiva kun tällainen ketju tuli, hienoa jutella samassa tilanteessa olevien kanssa ja kiva kun on tuttuja kuumeilupuolelta! =)

Puoli vuotta yritystä takana, haamu tuli toissapäivänä, vielä tänään aamulla ei ollut vahvistunut kuin ihan vähän. Kannan huolta jatkuvista menkkamaisista kivuista. Soitinpa äsken tästä sairaalaankin kysyäkseni, mutta sain vastaukseksi jotain sellaista kuin että "voihan jonkinlaisia kipuja ollakin, mutta jos pahenevat tai jatkuvat, käy näyttäytymässä".

Sanokaapa mulle, onko ihan tuhoon tuomittu raskaus, kun tällaisia oireita on? :'( Ajattelin kertoa vanhemmille huomenna, mutta en tiedä uskallanko, kun pelkään koko ajan, että täti tulee! OK, ei nyt mikään ole varmaa koskaan, mutta onko kukaan saanut onnelliseen päätökseen tällaisilla krampeilla alkanutta raskautta? Menkkojen pitäisi olla juuri nyt eli olisi "pitänyt" alkaa muutama päivä sitten. Aaltomaista kipua oli jo ehkä puolitoista viikkoa sitten, mutta yltynyt viikon alussa.

Niin, ja sitä vasemmalta alamasusta vihlontaakin on jonkin verran ollut, tänään ei kuitenkaan niin paljon kuin eilen. Maha on jotenkin jäpäkän tuntuinen, ihan kuin olisi jo kasvanut :eek:

Tämmöstä vuodatusta, toivottavasti tulee niitä krampittomiakin päiviä! Sellaisia toivotellen Kalenteri =)
 
Ai niin Kanttarelli: luin, että sydänäänet voi kuulla viikosta 7 tai 8 alkaen. Vähän ristiriitaista tietoa minulle antoi raskauskiekko, johon alla oleva linkki, sieltä saa lasketut ajat, niskapoimu-, ultra- ym. päivämäärät, joista olen ihan ymmälläni - ekaa kertaa näiden asioiden edessä...

http://www.gyn.oulu.fi/finnish/kiekko/html/wheel.html

:)
 
Kanttarelli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2005 klo 17:16 Kalenteri kirjoitti:
Ai niin Kanttarelli: luin, että sydänäänet voi kuulla viikosta 7 tai 8 alkaen. Vähän ristiriitaista tietoa minulle antoi raskauskiekko, johon alla oleva linkki, sieltä saa lasketut ajat, niskapoimu-, ultra- ym. päivämäärät, joista olen ihan ymmälläni - ekaa kertaa näiden asioiden edessä...

http://www.gyn.oulu.fi/finnish/kiekko/html/wheel.html

:)
Kiitokset hyvästä linkistä! Mulle tuli sellainen tulos, että sydänäänet todettavissa 23. helmikuuta, eli kyllä kai pitäisi jo 24.3 kuulua! Kuunnellaampa niitä sitten stetoskoopilla tai ultralla :D Neuvolasta sanoivat, että aikaa menee n. 1,5 tuntia, joten kai nyt sitten ultraavatkin.. :eek: ? Mahaa vihloo koko ajan enemmän, kun sanoin siitä "neuvolatätille" aikaa varatessani, sanoi että ihan normaalia. Kramppailuksi en kuitenkaan tuntemuksiani nimittänyt. Toivottavasti hellitäävät pian, meiltä kaikilta masuvaivaisilta =)
 
Kanttarelli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2005 klo 21:20 mittari kirjoitti:
moikka...

mulla vihloon ja sattuu... sain äsken niin ikävän puhelun et maha on ihan kipee senkin takia :'( kumpa saisin itteni rauhoittumaan...
Ikävät puhelut pitäis kieltää laissa, varsinkin kun juuri plussannut ja mieliala herkkänä.. :( lämmin :hug: mittari!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2005 klo 23:19 Kanttarelli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2005 klo 21:20 mittari kirjoitti:
moikka...

mulla vihloon ja sattuu... sain äsken niin ikävän puhelun et maha on ihan kipee senkin takia :'( kumpa saisin itteni rauhoittumaan...
Ikävät puhelut pitäis kieltää laissa, varsinkin kun juuri plussannut ja mieliala herkkänä.. :( lämmin :hug: mittari!
... kiitos :) jos haluat lukea, mikä pahoitti mieleni niin lue kuumeilijoiden puolelta aihe, miten kertoa työnantajalle.... :(
kävin äsken saunassa ja hieman helpotti, mut maha on vielä kummallinen, jännitin tietysti kun itkeä tihrustin mielen pahoittumisesta....
 
Tintti1010
Hei!
Onnea teille kaikille oikein kovasti!! :flower:
Ajattelin ottaa kantaa noihin kipuihin, kun niin montaa ne tuntuvat huolestuttavan....kivut alkuraskaudessa ovat ihan normaaleja, voi nipistellä, tuntua vihlasuja tai menkkamaisia kipuja jne. ne liittyvät siihen kun kohtu venyy ja "liitokset" repeilevät! Miulla on niitä ollu molemmissa raskauksissa ja kaikki on menny hyvin! Älkää turhaan huolestuko....jos kivut ovat kovia siis todella kovia, ja/tai kirkasta verta alkaa tulla niin silloin vasta kannattaa huolestua! Joskus voi alkuraskaudesta tulla sellasta rusehtavaa veristä vuotoa niinä päivinä kun menkkojen ois pitäny tulla ja sekin on vielä ihan normaalia!
Niin, ja joku kyseli millasella laitteella kuunnellaan sydänäänet. Se on sellanen dobleri mikä laitetaan mahan päälle ja siletä ne pienet jumpsutukset sitten kuuluu... :)
 
Kiitos Tintille onnitteluista! =) Lohdutti myös kuulla, mitä noista kivuista sanoit, että voi olla normaaliakin. Huomasin, että mulla noita kipukohtauksia itse asiassa ilmenee lähinnä silloin kun liikun jotenkin sopivasti, siksi illalla telkkaria töllöttäessä olivat eilen lähes poissa, paitsi asentoa vaihtaessa. Se kipu on sitten kestänyt ehkä minuutin ja häipynyt sitten. Nyt aamulla ei onneksi ole ollut mitään kipuilua. :) Nyt vaan jännittää, koska meinataan mun vanhemmille ja tädille kertoa tänään... Iik! Ja vielä vasta haamuja tullut.

Olikos teillä kaikilla muuten jo haamu muuttunut selkeäksi plussaksi? Minä täällä huolehdin taas uudesta aiheesta :LOL: kun ei vieläkään juuri ole vahvistunut, vaikka 2,5 päivää ekasta haamusta aikaa... :\|

Ja mittari hei, tuota käytöstä työnantajalta ei kyllä tarvitse suvaita. :mad: Toivottavasti tästä asiasta jutteleminen auttaa heidän kanssaan, jotta ymmärtävät, että kyseessä olisi laiton irtisanominen. Jos työnantaja kohtelee huonosti, on olemassa joku taho, johon voi ilmoittaa, niin antavat varoituksen tai laittavat mustalle listalle. Nyt en kyllä muista, mikä se oli, mutta siskoni kerran joutui tilanteeseen, jossa tämä tuli ajankohtaiseksi. Tämä ei tietenkään sua itseäsi auta mutta on viimeinen keino, jos työnantaja toimii laittomasti - eipähän sitten toivottavasti toiste tee niin. Sen että on raskaana ei pitäisi vaikuttaa työhönottoon (käsittääkseni?), työssä pitämiseen tai muuhunkaan, riippumatta siitä, kertooko asiasta vai ei. Olisin todennäköisesti myös itse tilanteessasi kertonut työnantajalle enkä valehdellut jotain tekosyytä poissaoloon - miksi rehellisyys ei tässä kannata! Ärsyttää kovasti puolestasi!!! Toivottavasti saat asian ratkeamaan parhain päin ja tajuavat sanoneensa väärin! Onnea sulle ja kerrohan sitten, miten kävi! =)
 
Tuli muuten mieleen kysyä... Minkäs ikäisiä te muut ootte ja onko teillä jo lapsia? Itse täytän huhtikuussa 29 eli aika vanha oon jo ja ensimmäistäni odottelen.

Kai sitä pitäisi maanantaina soittaa neuvolaan minunkin. Sanoo muuten tuo laskuri, että pitäisi sydänäänten kuulua jo 22.2., mutta sen täytyy olla väärin: eihän siihen ole kuin muutama päivä! Ehkä tuohon lähettämääni linkkiin ei sitten ihan voi luottaa, ei kai nyt ennen 7. viikkoa niitä ääniä voi kuulla... :eek:
 
Kanttarelli
Mietin kalenteri ihan samaa! Mutta ehkä se tarkoittaa että jollain superlaitteella vois kuulla.. mutta ei . . . doblerilla . .? =) Kiitoksia Tintille muuten näistä vastauksista, vaikkei dobleri ihan tuttu laite olekaan! Hyvä tietää, että vatsan vihlonnatkin normaalia.. Ja mittari: kyllä teki työnantajasi törkeästi!! Jos todellakin käy niin huonosti, että harjoittelupaikka menee, niin sitten ei voi muuta kuin todeta, etteivät olisi sinua kyllä ansainneetkaan työntekijäksi! :hug:

Täytän tänä vuonna 23 ja avomieheni/kihlattuni on 25. Ja ihan ensimmäinen tuloillaan.. =)

Tänään olen muuten huomannut rintojen olevan normaalia hieman aremmat ja tavallaan "kovemmat".

Haamun muuttumisesta plussaksi vielä: Testasin eka kerran toissa perjantaina ja silloin tulos oli nega. Kuitenkin kuvittelin ahkeran tuijotuksen jälkeen näkeväni siinä jonkinlaisen viivanhäivähdyksen.. Sitä ei kuitenkaan mies nähnyt. Testasin uudestaan sunnuntaina ja silloin tuli haamu. Sitten testasin maanantaiaamuna ja nyt alkoi kallistua jo plussan puolelle (n. 65%-70% kontrolliviivan väristä) ja vielä ihan varmuuden vuoksi testasin keskiviikkona ja silloin oli viiva lähes kontrolliviivan värinen (n. 85% kotrollin väristä). Joten näin meni mulla, ja sinuna en siis yhtään huolestuisi, vaikkei vielä ihan tumma plussa olekaan. Kyllä se vielä ehtii muuttua =)
 
minttu81
Heipä hei kaikille...

Joku tuossa kyseli ikä juttuja, niin....
Täytän tuossa toukokuussa 24 ja mies kesäkuussa 30. Ja lapsia on kaksi, 3 ja 1 vuotiaat. Poika ja tyttö.

Jees, huono-olo alkaa helpottaa, ruoka maistuu, mutta kaikki imelä ällöttää. :/
Massu on täälläkin alkanut vihlomaan ja se älytön yli itsesuojeluvaisto on iskenyt päälle, eli en uskalla olla enää edes auton kyydissä vaikka mies ajaisikin rajoitusten mukaan, pelottaa silti ihan kamalasti. :ashamed:

Onkos muuten teillä muilla mittään kotieläimiä? Ihan vaan noin mielenkiinnosta kyselen, kun itsellä on kaksi koiraa ja sitten näky olevan noita esikoisen odottajia... Miten elukat suhtautuu tulokkaaseen jne.

Sitten näihin "hömppä" kysymyksiin... Onko kenelläkään jo näin aikaisessa vaiheessa alkanut miettimään esim. vauvan nimeä? Huoneen sisustusta yms? Itse aloitin tuon hölmöilyn, ja keksin nimet valmiiksi... Vissiin nuo hormoonit hyrrää tai jotain... =)
 
Mittarille voimia :hug: keralla taistella työpaikan puolesta. Laki on kyllä sinun puolella

Huhtikuussa täytän myöskin 29 vee ja pikkukakkonen on tulossa. Esikoinen 1 v 2 kk.

Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille odottajille ! :saint:
 
Kahtohan, kuu-ukko, samanikäisiä ollaan! =)

Mulla muuten kans tuo itsesuojeluvaisto iski heti ensimmäisen haamun eli keskiviikon testin jälkeen. Piti mennä kauppaan ostamaan lisää testejä :) ja kävelin kuin mummo eli varoen joka askelta.

Tänään kerroin vanhemmilleni ja tädille! Pitää kertoa tässä, kun oli niin ainutlaatuinen hetki, lukekaa, jos kiinnostaa. Mieheni heitti minut paikkaan, jossa tavattiin heidät, minun oli tarkoitus jatkaa matkaa heidän autossaan, niin kuin teinkin. Yritin saada heidät ulos autosta, jotta voisin paremmin kertoa koko porukalle, mutta eivät suostuneet tulemaan vaan olivat että kyytiin vaan! Huikkasin siis ulkoa, että minulla oli uutisia: pikkuinen odotettavissa loppuvuodesta. Reaktio oli erittäin spontaani tavallisesti aika coolilta ja vähän fyysistä kontaktia ottavalta suvultani: koko porukka säntäsi saman tien ulos autosta ja hyvin vähäsanaisesti tulivat ja rutistivat meitä molempia erittäin onnellisen näköisinä. Kävi miten kävi, siinä hetki jota ei voi unohtaa. :heart:

Kunhan vielä ne haamut tummuisivat, niin tuntuisi olo varmemmalta...

Voimia kaikille, ihanaa viikonlopun jatkoa! =)
 
Kanttarelli
Nimiä olen ehtinyt jo mielessäni pyörittelemään =) Harmi vain jokainen vaihoehto on miehen mielestä huono.. Hän tahtoisi lapselle tuikitavallisen suomalaisen nimen ja minä taas ehkä jotain persoonnallisempaa. Mutta luulen, että vasta lapsen nähtyämme rupeamme tosissaan nimeä miettimään. Yksi asia on kuitenkin varma, tähän asuntoon emme voi jäädä kun kolmas on nyt tulossa -talossa ei ole hissiä emmekä ole ensimmäisessä kerroksessa.. Neliöitäkin vain vähän reilut 40 ja nyt jo ahdasta :/

kalenteri: Varmasti ikimuistoinen kokemus! =) Saas nähdä, milloin me uutisen julkistamme.. Koska tahdomme tehdä sen paikan päällä, täytyy ainakin hetki odotella, sillä vanhempamme asuvat aika kaukana. :( Toisaalta ajattelimme aluksi odottaa ainakin ensimmäiseen neuvolaan saakka ja nyt kun ei enää malttaisi odottaa, niin olosuhteet "pakottavat" :D

Kirjoitan ihan sekavasti, taitaa olla aika mennä nukkumaan.. :) Hyvää yötä kaikille!!
 
Ai niin, unohdinpa eilen vastata Mintun kysymyksiin, oon vieläkin ihan älyttömän tohinoissa enkä oikein saa ajatuksiani koottua, siitä unohtelut ja sekavuus... jotka kyllä ihan mua muutenkin :)

Meillä ei sellaisia kotieläimiä, jotka kauheasti paheksuisivat uutta tulokasta: kaksi maakilpikonnaa. Ainoa vaan on, että konnat on syytä pitää visusti poissa lasten ulottuvilta salmonellariskin vuoksi. Niinpä täytyy itsekin nyt yrittää lykätä niiden hoitoa enemmän puolison käsiin. Matelijoissa kun on aina salmonellavaara, se voi niissä piillä eikä sitä voi testeilläkään pitävästi sulkea pois. :\| Taitaa tulla uusi ja lasta ajatellen turvallisempi terraario pikapuoleen.

Kyllä mulla on nimiäkin vähän mietittynä, mutta puolison kanssa ei ole paljon niistä keskusteltu. Tytölle nimivaihtoehtoja olisi useitakin, mutta poikien nimet on - sori vaan, minun mielestäni - yleisestikin jotenkin värittömämpiä, vaikka on tullut kyllä vastaan muutamia aika kivojakin. Mulla ei ole mitään sellaista lähtökohtaa, että joku perintönimi pitäisi olla mukana, ei edes mitään kummempaa mielipidettä siitä, kuinka monta nimeä pitäisi olla. Yksi riittäisi, mutta voisi olla enemmänkin.

Tänään tasan 5 viikkoa, oisko haamu vähän tummentunut? Hullu varmaan oon, mutta oon testannut keskiviikosta lähtien joka päivä, ettei vaan viiva pääse katoamaan, kun silmä välttää tai jotain! :LOL:

Hienoa sunnuntaipäivää! =)
 

Yhteistyössä