viikon 7 plussaajat-pino

May-79
Terve!

En oo oikein jaksanut käydä koneella, on kiirettä ollu kivasti juhlien, häitten yms. kanssa. Mutta nyt hetkeksi...

Mittarille todella paljon onnea!!!

En jaksanut lukea ihan koko ketjua, joten kaikista jutuista en oo kärryillä, mutta omani ovat seuraavat:

Nyt viikkoja 27 ja kaikki ok. Painoa tullut jo 8 kiloa, paitsi ettei se näy muualla kuin mahassa ja reisissä. Kävin taas siellä sokerirasituksessa ja mitään ei ollut vialla, ainut vaan, että täti kysyi aika tökerösti että minkähän vuoksi neiti on tullut tähän kokeeseen... Hieman hämilläni ja tyrmistyneenä vastasin: Tämä rouva tuli raskausajan rasitukseen, viikkojahan on jo tarpeeksi. Kyllä oli tätikin ihmeissään....

No, kaikki on menny kaikin puolin hyvin, rautakuurin aloitin just kun meinaa hb laskee jo liian alas. Katsotaan piristääkö se... Hieman on nyt ollu kummia tunteita, mutta ei mitään oleellista.

Meilläkin on nimiä mietitty ja tytölle on jo valmiina, todennäköisesti tämäkin on tyttö. Pojalle on ollut valmiina jo 4 vuotta nimi, muttei meille poikaa ole tullut. Minkäs teet.

Mutta aurinkoista päivää teille kaikille! Minä jatkan parantelua, meinaa kurkku olla kipeenä niin mulla kuin muksuillakin.

 
Tervehdys!

Taas lopputyön kimpussa muka. Tuttua tuo Kanttiksenkin toteama "ei jaksais tehä mitään" -fiilis. Eilen kun piti ryhtyä työhön, ehdin lukea muutaman sivun ja kävin sen jälkeen päiväunille! :LOL:

May, menitkös itse naimisiin? Jos näin, niin kovasti onnea! :flower:

Täällä menossa rv 23 + 2, ja yritän arvailla, onko tuo hassu masuliike hikkaa vai mitä. Olen nyt ollut jonkin verran vauhkona ja herkistellyt, ensin sen jo mainitun siivoamisen vaikeuden takia (onneksi se on nyt onnellisesti välipäätöksessään) ja sittemmin siksi, että kollegani raskaus päättyi huonosti jossain ehkä 17:n viikon paikkeilla, ja tästä eilen kuultuani olen tietysti murehtinut vähän ja pelännyt meidän Tirpan puolesta. Kyttäilen melkein koko ajan liikkeitä, mistä ei tietenkään mitään hyötyä ole. :\|

No, ehkä tässä on paras nyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja tehdä jotain töiden edistymisen eteen. Kunhan eka käyn syömässä. =)

Kesäistä päivää, toivottaa Kalenteri
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2005 klo 12:19 Kalenteri kirjoitti:
Niin ja toivotaan, että ne fiilikset sullakin kohenevat huippulukemiin! Voihan se olla, että kroppa vain välillä käskee lepäilemään ja ottamaan rennosti, ne energiset päivät ovat sitten erikseen... :hug:
Juu toivotaan! Mulla on vaan tuo gradu niin jumissa, että.. :/ Johtuu pitkälti tosi huonosta aineistosta ja aihekin vähän venkula. Mutta jokainen luettu rivi ja kirjoitettu sana on eteenpäin! ;) Pikkuhiljaa.. Ei mulla mitään kiirettä sinällään ole, töitä alan etsimään aikaisintaan vuoden päästä syksyllä. Oishan tuo kiva saada kuitenkin paperit ulos jo vuodenvaihteessa kuitenkin.. :whistle:
 
Neuvolakuulumisia! :wave:

Eli pissa ihan puhdas, verenpaineet 96/56, ei turvotusta, Hb 119 (eivät vielä määränneet rautaa), pienen syke 155, sf-mitta 19,5 ja painoa tullut nyt yhteensä 6,6 kg.. Kaikki siis ihan kunnossa. Toivonpa vain, ettei tuota painoa enää tätä nopeampaa ala kertymään (nyt oli tullut 600g/viikkovauhtia). Tuo sf-mitta oli just keskikäyrällä ja sanoi, että viittais siihen, että vauvasta tulee n. 3500g ja 50 cm. Eli just "normivauva". Mutta senhän näkee sitten, tää oli vain ihanihan alustava arvaus. =)

Nyt kelan lappuja täyttämään! Haluan jo huomenna viedä ne postiin..

-kanttis 22+5
 
Toinen päivä putkeen kun ärsyyntymiskynnys erityisen alhainen. Ei jaksais mitään ja eilen korvapuusteja tehdessä teki mieli heittää taikina seinään kun gluteeniton taikina on niin perkuleen hankala. :kieh: Mielialat vaihtelee kuin alkuraskauden aikana. :headwall:

Ja tänään alavatsaan sattunut koko ajan ja jos ylös noustessa vihlaisee oikein kunnolla. Alaselässä kuukautismaista kipua. Pitäs varmaan mennä maate.

-Ärsyyntynyt Vispilä rv 21+2- :kieh: \|O
 
Me varmaan muutetaan! Tänään saadaan tietää, että päästäänkö siihen kämppään, mihin haluttais.. Se ois eka kerroksessa, saunalla ja "terassilla" ja neliöitäkin ois jokunen enempi. Vuokraa myös tähän verrattuna 200 e enemmän, mutta tää meidän nykyinen onkin superedullinen. Oispa ihanaa jos nyt tuo saatas! =)
 
Ja vielä noista mielialoista.. Eilen illalla kinasteltiin miehen kans tästä vuokrajutusta (hän sanoi, ettei muuteta, ja minä sanoin, ettei voida jäädä tähän -tai jos jäädään, niin hän saa vartioida kun vauva nukkuu pihalla ja kantaa aina vaunut portaita ylös ja alas..) ja mentiin sitten vähän otsat rypyssä vuoteeseen. Makoiltiin hiljaa vierkkäin hetki ja sitten minä rupesin hieromaan sovintoa (menin saman peiton alle ja yritin halata). Mies vain makasi paikoillaan ja sanoi, että käsi puutuu. Minä tietty loukkaannuin ja menin kauemmas ja aloin kätistä jotain typerää. Mies sanoi että haluaa nukkua, voisinko olla hiljaa ja minä siihen etten halua riidoissa rueta nukkumaan. Mies sanoi, ettei ole mulle vihainen, hän vain haluaa olla rauhassa ja nukkua. Minä sanoin, että voisit nyt edes halata jos et kerta vihainen ole.. Mies sanoi, ettei nyt huvita. Minä kärtin ja kärtin ja aloin itkemään ja menin sitten vessaan niistämään. Kun tulin takaisin, mies oli kääntänyt mielenosoituksellisesti selkänsä. Minä aloin uudestaan itkemään ja mies ärähti jotain.. Lähdin (vähintään yhtä mielenosoituksellisesti ;)) ulos niiskuttamaan ja unohdin avaimet sisälle.. Onneksi puhelin oli mukana ja puolen tunnin päästä (kello oli jo reilusti yli puolenyön) soitin miehen kännykkään, että tulee päästämään minut sisälle. Hän tuli ja meni takaisin nukkumaan. Niin lopulta minäkin. :whistle: Aamulla lähti töihin pussaamatta (en ihmettele), mutta tuossa tunti sitten soitti ja kertoi tuosta kämpästä, jonka oli netistä bongannut.. =) Kysyi mun mielipidettä ja sanoin että juu.. Eli rauha taas maassa ja muutto vissiin kuitenkin edessä. Mutta kyllä huvittaa nyt jälkeenpäin tuo oma käyttäytyminen! Aivan kuin pieni lapsi.. Mutta yöllä se itsesääli ja masennus oli hyvinkin todellista.. Olin lähes varma, että ero tässä tulee, ei tuollaista ukkoa VOI kestää.. :D :D Onneksi hän kestää minua!
 
Kanttis :D että sielläkin ollut draamakuningatar eilen... :whistle:

Minä sain eilen pitkästä aikaa sekopäisyyskohtauksen... Siis itkua ja naurua vuorotellen. Kovin oli ahdistava olo, mutta sitten alkoi naurattaan kun silleen yhtäkkiä purskahdin itkuun ja sitten kun nauru loppu niin sitte taas alahuuli meni mutrulle ja itku tuli. Mies katsoi että "aha, raskaushormonit", ihme et kestää mua. ;) Outoa, kun ei tuollaista ole ollut alkuraskauden jälkeen kai.

Tänään oltiin 5 tuntia ulkona, keskustassa ja tuossa lähempänäkin. Jalat p.askana ja selkä todella kipeänä. Täytyy pyytää miestä hieromaan tänään. Esikoinen jätti päikkärit väliin, vaikka ajattelin että 5 tuntia ulkona riittäis väsyttämään. Mutta kun ei niin ei. Parin tunnin kuluttua iltapala, jos sen sitten sais aikaisemmin nukkumaan tänään.
 
Hei, kiva kuulla Kanttiksen mahdollisesta tulevasta muutosta! :) Noita tunteenpurkauksia sattuu, meilläkin minä olen se, joka jaksaa vähemmän aikaa murjottaa ja menee sitten kerjäämään huomiota - onneksi tuo toinenkin yleensä leppyy pikaisesti. No mutta ymmärrän: se on raivostuttavaa, kun toinen ei suostu keskustelemaan asiaa loppuu eikä halaa takaisin saman tien kun yrittää halata sitä, se hämmennyksen ja torjutuksi tulemisen tunne! Hyvä, että kaikki on nyt kuitenkin kohdallaan sielläpäin.

En meinaa millään saada sitä äitiysavustus ja -rahahakemusta postiin, vaikka pakkausta kaipaan kyllä kovasti. Mites, ootteko jo samalla hakeneet vanhempainrahaa? Lykkäisin sitä, kun en oikein ole noista systeemeistä varma. Mites isän hakemus, eihän siihen rastiteta sitä äitiysavustus- (eli -pakkaus-) kohtaa? Mua on aina rieponut kaikkien lomakkeiden täyttö, pelkään täyttäväni jos ei muuta niin väärällä kynällä tai tekstityypillä niin että koko hakemus hylätään sen takia. :LOL:

Ja sit vielä, tilasin sieltä Villiankasta kahdet Carriwell Maternity Bra, mustat ja valkoiset L-kokoa. En viitsinyt ottaa XL:ää, sillä vaikka rinnat mahtuisivat suht varmasti noihin, en kestä, jos olkaimet on liian pitkät ja ympärys liian suuri. Jännää, toivottavasti noi on hyvät! Ainakin hintansa puolesta kandee kokeilla.

Rauhallista iltaa itse kullekin! :)
Toivottaa Kalenteri
 
Kalenteri, toivottavasti L on sopiva. Itse otin XL-koon suosiolla. :D Ja mulla kai 1-2 kuppikokoa pienemmät kuin sulla ja juuri mahtuu XL:ään hyvin. Olkaimet mun mielestä sopivat ja se ympärysmitta on joustava, varmaan "pienemmällekin" sopiva.

Tällainen pikainen visiitti vain; mies lupas juuri hieroa. Eli makkariin. :p :heart: :whistle: ;) :D
 
Pitää kohta lähteä yliopistolle hakemaan opinskelutodistuksia (liitteeksi vuokranantajalle) ja sit pitää mennä katsastaan se kämppä sisältäkin asti. Eilen käveltiin vaan ohi ja vähän kurkisteltiin pihaa :)

Olen ottanut joka-aamuiseksi tavakseni pistää tukisukkahousut jalkaan ennen sängystä nousemista. Ehkä siitä on jotain apua.

Nännit on tullut tosi aroiksi ja jos rintoja puristaa, tihkuu niistä semmosta kirkasta nestettä. Saas nähdä, millon joutuu liivinsuojia alkaa käyttämään. Toivottavasti vasta ipanan synnyttyä. =)

Nyt alan hoitaa noita asioita.. Aamu meni Kunderan "Jäähyväisvalssin" parissa.. Voi minua! :headwall: Mutta ol iihan hyvä opus.. ;)

kanttis tasan rv 23
 
Kanttis, varmaan "esimaitoa" sulla tulee. :) Mulla Aleksia odottaessa tuli kanssa aikas varhaisessa vaiheessa ja hiljalleen sitten muuttui kellertäväksi/valkoiseksi. Ei tosin muistaakseni kastunut paita, vaan vasta muksun synnyttyä tulvi oikein. :D

Kirpparilla ja kaupoissa kävin. Ostin sitte uudet kengät. Joskos nuo olisivat paremmat jalkoja ajatellen. Ja selkäkin saattais kestää paremmin kävelyn kun on ei-niin-tappajakengät... ;)
 
Heippa!

Joo, toivotaan, että L on kuitenkin ok...

Mulla ei ole vielä oikein maitoa tullut, mutta sellaista ihan tosi pientä kirkasta kyllä puristaessa saattaa tulla - onkohan nyt sitä sitten? Toivottavasti ei rupeakaan tulvimaan ihan pian!

Voi, hierontaaa... :whistle: =) :heart: ;) Sitä tännekin!

Miehen loma alkoi tänään, saa nähdä, miten meikäläisen "loistavasti edennyt" lopputyö nyt alkaa voida! Saankohan tämänkään vertaa enää aikaiseksi?

Vastapäisen vanhainkodin piha on yllättäen raijattu täyteen rakennustelineitä, ja tässä odotellaan sitten meluisaa heinäkuuta. Toivottavasti niillä ei ole mitään isoa, ei jaksais enää kolinaa ja klonketta, kun tuossa lähellä on muutenkin ollut jotain happeninkiä.

Ihanaa kun aurinko taas paistelee! Meikä lähtee viikonlopuksi saareen maalauskurssille! B)
T. Kalenteri
 
Huh mikä helle.. :snotty: Onhan se ihanaa, mutta kävely paahtavassa helteessä tämän mahan kanssa ei niin kivaa. Vaikkei maha mikään jätti olekaan, mutta isolta se jo tuntuu. Käytiin taas kattoon yhtä kämppää, kasikytluvulla rakennettu kolmio eka kerroksessa, ihan ok. Mietitään täs nyt sitten, että mikä ois meille paras.. Maanantaina se ratkeaa viimeistään. =)

Tuli väsy kun käveltiin. Pitäisköhän nukkua päikkärit \|O

-kanttis 23+1
 
Kanttis, siis maanantaina saatte tietää, että saatteko sen asunnon? =) Peukut pystyssä täällä!

Kun odotin Aleksia, muutettiin yksiöstä kaksioon kk ennen kuin muksu syntyi. :D Onneksi oli sentään syksy, ei niin hirveitä helteitä ollut. Viimeisillään raskaana se kuitenkin oli suht rankkaa. Nyt tätä toista odottaessa muutettiin kolmioon toiselle paikkakunnalle 3kk sitten. Eli ei tullut kesämuuttoa silloinkaan. Onneksi. ;) Oli ihana kyllä saada Aleksille oma huone ja lisää tilaa muutenkin. :) Itse muuttaminen vain on persuksista. :D

Huhhei, mulla vissiin iskias. :headwall: Maanantaina soitan lääkäriajan, jos kipu ei helpota. Ja korvakin pitäisi tutkituttaa; sattuu niin perkuleesti. Nukkuminen on vaikeaa kun oikea pakara ja jalka kipeänä ja vasempaan korvaan sattuu. Ei voi kyljellään maata ilman että sattuu. :kieh: Ja selällään en oikein osaa nukkua enää.

En tiedä että kirjotinko jo tästä, mutta olikos se toissapäivänä kun taisin nähdä vauvan liikkeen. :heart: On vain vähän vaikea vielä erottaa liikkeitä silmällä, kun hengittäessä sisäänpäin maha tärähtelee. :eek: Onko teillä samanlaista? Ja jos sisäänhengittäessä ei päästäkään ilmaa ulos (olipas mahtavasti sanottu :LOL: ), vaan pidättää hengitystä niin, että maha on tavallaan jännittyneenä, niin se tärähtely senku jatkuu vain kunnes taas hengitän normaalisti. Kaikkea sitä pistääkin merkille kun vatsaa tuijottelee... :whistle:

Olen kyllä toisaalta huomannut sen, että enää ei niiiiin kauheasti jaksa vatsaa tunnustella ja vauvaa ei ajattele niin usein. Onhan se tosin huima ajatus, että 4 kk kuluttua meillä on kaksi lasta.

Aleksi nukahti pitkästä aikaa päikkäreille kerrasta! :eek: Ohjasin sen sänkyynsä ja nukahti sinne ilman kitinöitä ja tavaroiden heittelyä. Jestas. Poitsu oppinut hiippailemaan hiljaa kyllä, pitikin tarkistella välillä, mutta sinne se jäi nukkumaan...
 
V: oon huomannut saman -liikkeiten selvän tuntumisen jälkeen, niihin ei enää niin paljoa ole kiinnittänyt huomiota. Joskus iltaisin nukkumaan mennessä, kun napero oikein mukeltaa, toivoo jopa että ois nyt vaan ihan rauhassa.. ;) Mutta eipähän tarvi olla huolissaan!

Tässä mietin, että miten sunnuntain viettäis. Ilma on tosi kuuma ja aurinkoinen, tavallaan tekis mieli lähteä ulos. Mutta en silti liiankaan kuumasta tykkää.. Ehkä varjoon jonnekin piknikille? Saapas nähdä, innostuuko mies.

Illalla rupesin lukemaan Virpi Hämeen-Anttilan "Alastonkuvia" ja jäin siihen niin koukkuun, että vasta puoli neljältä maltoin käydä nukkumaan. Nyt aamulla heräsin sitten jo puoli yhdeksältä lukemaan sen loppuun.. \|O PItänee nukkua jossain välissä päikkärit..

Sunnuntaita!

-kanttis 23+2
 
piu84
Moi!

Täällä voidaan hyvin, mitä nyt auringossa tulee pahaolo ettei kauaa pysty olemaan tämän vatsan kanssa.
Ainoa haitta tässä on ettei pysty kävelemään kun paikat menee heti kipeäksi, mutta keksin siihenkin ratkaisun. Pyöräily tuntuu erittäin hyvältä, ja saa vielä harrastaakin sitä (minun sisko väitti ihan muuta). Joten ajattelin kulkea pyörällä silloin kun on mahdollista! Se ei taas aina ole mahdollista kun omistamme koiran jota pitää käyttää lenkillä, mutta onneksi se on nyt minun vanhempien luona niin vois käydäkin pikku lenkin pyörällä vetää. Mut päivät ei kulu kun ei tarttee käyttää Emmaa pissillä. Mut täytyy vissiin hakee huomenna tai ylihuomenna se kotio (vanhemmat ei asu kuin 12 km päässä).

Autokin pitäisi korjata, heti kun ois muutakin mihin rahan vois laittaa niin auto menee rikki (tai toimii niin että mies pääsee töissä käymään mutta ennen katsastusta pitäis laittaa kuntoon se että menee katsastuksesta läpi ja heinäkuun loppuun mennessä pitää katsastaa).

Ens viikon tiistaina olis sitten lääkärineuvola, saa nähdä mitä siellä sanotaan taas. Ja yritin tuossa houkutella miestä mukaan neuvolaan ku ei viel kertaakaan ole ollut mukana (työt haittaa tulemista) mutta jospa hän sais pekkasen pitää. Oli Jani mukana silloin niskapoimututkimuksessa silloin huhtikuussa, missä olikin minun ainoa ultra.
Ois tämäkin kunta voinut tarjota enempi kuin yhden ilmaisen ultran..
:(
Nyt en raaski itse käydä ultrassa kun se on niin kallista, mutta kun mieli tekis saada tietää kumpi sieltä on tulossa!!! Mutta pitää ajatella positiivisesti ja ajatella et se tulee yllätyksenä sitten ku syntyy.

Tuossa kun nyt alennusmyynneissä kävin niin ois ollut aivan ihania vauvanvaatteita mutta ei kehtaa ostaa mitään ku ei tiiä kumpi tulee!
Toisaalta minä oon saanut jo sisaruksilta niin paljon vauvanvaatteita ettei minun välttämättä tarvitse ostaa, mutta ois se kiva jotain omaakin olla, vai?

Kirjoittelen sitten lisää kun on tuo neuvola ohi, joten ens viikkoon!!

Piia
 
Piu: Täällä myös tekisi mieli ostaa vauvanvaatteita, mutta ollaan kans saatu niitä jo aika paljon.. Ajattelin silti ostaa tuossa lähempänä lokakuuta jotain pientä. =) Mulla on käynyt ton liikkumisen kans oikeastaan päinvastoin ku sulla -kävely onnistuu ihan ok, mutta pyöräileissä painaa häpyä kiusallisesti. :\| Pitäisi polkea vissiin seisaallaan koko matka! No, lyhyet matkat vielä onnistuu pyörälläkin, mutta esim. viime viikolla kun pyöräilin keskustaan ja takas (yht. 12 km) piti välillä taluttaa pyörää ku paino niin inhottavasti.

Kämppää vielä hetki saadaan jännätä..

-kanttis 23+3
 
triinu
Mies sanokmoikka mammat ja masut!

Minäkin pääsin pitkästä aikaa tänne =) Nwljän viikon kesäloma teki ihan terää =) =) , mutta töihin paluu on ollut aika kauheeta ;)

Täälläkin on rakenneultrassa käyty ja kaikki oli loistavasti, mitään pikkeava ei löydetty. Pikkuinen ei meinannut alussa millään herätä ja sitten, kun saatiin se ultrausta varten herelle, se ei enää pysynyt paikoilla ollenkaan =) =) Kova meno oli päällä, sormet ja varpaat olivat vähän välillä suussa =) =)

Potkut tuntuvat jo päivittäin ja välillä oikein kovaa. Mieheni on parin kertaan tuntenut jo potkut vatsan päältäkin =) Mulla on painoa tullut lisää melkein kuusi kiloa :snotty: :snotty: ja sf-mitta oli rv 20+0 20 cm, eli aika reippaasti yläkyrillä mennään ;) Rakas mieheni sanokin minua jo valkoiseksi valaksi heh, heh...........

Lämpimät maanantauterveiset kaikille!

t. triinu ja "kellutin" 22+4
 

Yhteistyössä