N
näin
Vieras
Mulla on varmaan taas joku hyperfiksu lapsi kun mun ei tarvitse päättää hänen puolestaan, voin keskustella hänen kanssaan kuin normaali ihminen ja hän tuntee olonsa turvalliseksi ja menee oikein mielellään nukkumaan. Miksei voi kertoa "minä välitän sinusta, minä ymmärrän, että kiukuttelet koska on väsynyt" jos haluaa sanoa sen lapselleen? Miksi pitäisi käskeä nukkumaan ja toivoa, että lapsi siitä ymmärtää mistä on kyse?
Harva ymmärtää yhtään mistä puhun, jumitutaan tuohon "Häh? Ei sääntöjä?"-kohtaan eikä päästä eteenpäin. Kyse on ihan vain siitä, että minkälaisena lapset näkee, ovatko he ihmisiä vai omaisuutta jne.
Mutta se, että pyytää lasta nukkumaan ei kyllä tarkoita, että pitäisi lasta omaisuutena...nyt sulla on kyllä myös itselläsi hieman tuossa asenteessa korjaamisen varaa.
Kyllähän lapsen kanssa keskustellaan, vaikka kodissa olisikin nukkumaanmenoajat. Sä nyt vähän vähättelet muita näillä kommenteillasi. Mä kyllä ymmärrän osaa jutuistasi, koska käytän sellaista kasvatustapaa itsekkin. Luultvasti mulla on paljon sellaista ideologiaa mikä saisi tämän palstan puolihulluksi, mutta jotenkin joku noissa sun jutuissa ei natsaa. En tiedä mikä. Onko se juuri se, että asenteesi on niin aseenteellinen, on oikeastaan mahdotonta sanoa oletko lintu kala vai makkaranpala.
Enkä mä suoraan sanoen tiedä, onko mun asenteessa sen enempää vikaa kun sunkaan. Ethän säkään yrittänyt ymmärtää mitään mitä yritin tuossa aikaisemmin sanoa, vaan tartuit vain tiettyihin kohtiin, etkä edes lähtenyt katosmaan objektiivisesti asiaa erilaisista näkökulmista.