Mitä mieltä ootte exästä.. Mä en tosiaan tiedä mitä ajatella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yx

Vieras
Meillä siis yhteinen 8-v poika jota on tavannut kai neljä kertaa kuuden vuoden aikana suunnilleen. No, nyt se on taas innostunut isän roolistaan, mutta mutta.. Ensinnäkin se soittelee lapselle ihan milloin sattuu, eikä tajua että lapsi on päivällä koulussa ja illalla menee ajoissa nukkumaan eikä soittaa voi esim klo 23 tai 10.25. Se lähettelee viestejä lapselle, joissa lukee että "´Mulla on ikävä sua, haluaisin nukkua sun vieressä. Olet silmän ilo" Siis???

Kaikenlisäksi exä oli kysynyt pojalta että onko tämä facebookissa ja kun lapsi vastas että ei ole niin isukki kysyy että no mikset oo, voitais olla siellä kavereita. Laps vastas ettei äiti anna, ja sitäkään ex ei tietenkään ymmärtänyt vaan oli haukkunut mut lapselle. Kai se seuraavaksi luo ite sen profiilin lapselle sinne.

Onko miehet ja etät vaan tuommosia, vaan onko tää tapaus nyt ihan oikeesti jotenkin erikoinen? Mulle särähti tuo sen viestikin korvaan tosi pahasti. Ei se mikään pedofiili ole, sen mä tiedän, mutta tunne-elämältään muuten hiukan häiriintynyt.

No kyllä kuulostaa oudolle tuokin: haluaisin nukkua sun vieressäs :o olisiko kuitenkin poika herättänyt nyt isompana sairaassa mielessä jotakin tunteita? En antaisi lasta tuollaiselle, anteeksi vaan!

Siis eikun ihan oikeesti tää ei ole provo. Meinaatteko tosiaan että.. yök. Ei. En mä usko että se on pedo, se on oikeesti luonnehäiriöinen eikä siis kykene tunteisiin. Mä luulen että noi on ne sanat, jotka se on kuullut joltain naiselta ja luulee että samoin voi sanoa omalle lapselleen. Ei se varmaan ymmärrä niitten merkitystä. Kun musta ihan yhtäpaljon kertoo siitä ihmisestä tuo, ettei se tajua milloin voi soittaa tokaluokkaa käyvälle lapselle eikä se tajua myöskään sitä, miksi pieni lapsi ei ole liittynyt johonkin nettiyhteisöön.

Alkuperäinen kirjoittaja yx:
Siis eikun ihan oikeesti tää ei ole provo. Meinaatteko tosiaan että.. yök. Ei. En mä usko että se on pedo, se on oikeesti luonnehäiriöinen eikä siis kykene tunteisiin. Mä luulen että noi on ne sanat, jotka se on kuullut joltain naiselta ja luulee että samoin voi sanoa omalle lapselleen. Ei se varmaan ymmärrä niitten merkitystä. Kun musta ihan yhtäpaljon kertoo siitä ihmisestä tuo, ettei se tajua milloin voi soittaa tokaluokkaa käyvälle lapselle eikä se tajua myöskään sitä, miksi pieni lapsi ei ole liittynyt johonkin nettiyhteisöön.

Voi tietenkin olla siitäkin kyse, mutta silti en kyllä päästäis kahden kesken tapaamaan lasta kun tuollaisia kirjoittelee. Ja jos viestit ja puhelut alkaa häiritä liiaksi, niin vaihda lapsen numero salaiseksi niin ei saa häneen yhteyttä sinun tietämättäsi.

joo tuntuu äijä aika heikosti asioita tajuuvan, siltä näyttää

täällä oli kuitenkin joku ihan sairas huutelemassa jo tähän aikaan aamusta niin en tiedä miten yleistä se on. kun en koskaan oo tähän aikaan ollut. oli joku xc nikki tms.

Hälyytyskellot kyllä soi ja kovaa. En minäkään antais kahden kesken tavata. Ei ole aikuisen käytöstä muutenkaan, käyttäytyy kuin olis lapsen kaveri. En kyllä yhtään epäilis jos jossain vaiheessa ei poika taas kiinnostaisi.

Mitä mä voin tehdä? Meillä on voimassa oleva tapaamissopimus jonka mukaan sillä on oikeus tavata lasta ja viedä mukanaan. Ex on uudessa parisuhteessa ja niillä on yhteisiä lapsiakin, joten ex ei kaiken järjen mukaan ole tapaamisissa kahden pojan kanssa.

Kyllä mäkin siihen uskon, että jossain vaiheessa kiinnostus lopahtaa. Varmaan kesän jälkeen.. kesällä kun on tulossa exän suuret sukujuhlat, niin haluaa pojan sinne. "Näyttelyesineeksi", musta tuntuu. Uskon, että sen jälkeen alkaa taas hiljaiselo ja lapsi joutuu jälleen kerran pettymään.

Meillä oli pitkän aikaa niin, että tuo puhelin johon noita viestejä laittaa, oli avoinna vaan sovittuina aikoina jolloin ex sitten joko soitti tai ei. Viestejä pojalle ei ole aiemmin laitellut. Mutta nyt on kai tajunnut, että puhelin on auki lähes aina, joten tosiaan sitten yrittää myös pojalle soitella (silloin kun tietää että mä en oo kotona ).

Kannattais varmaan palata takas systeemiin, et puhelin on auki vaan tiettyinä sovittuina aikoina. Tai näin itse tekisin. Ja todella epänormaalilta kuulostaa isukin jutut, sekä se että haukkuu sinua lapsellé että se ettei käsitä ilmeisesti lapsen ikää koska tollasta facebook hommaa haluaisi. Ja haloo voitais olla facebook kavereita :o :o ja lapsi on 8v.

Jos teillä on voimassa oleva tapaamis sopimus niin ei sille toki minkään voi jos päättää vaatia lasta tapaamisiin, mutta itse ottaisin lastenvalvojaan tai ls-sossuun yhteyttä tollasten viestien jälkeen. Ihan vaan vois kysellä, että mitä tehdä koska viestit ja jutut kuulostaa tosi oudoilta. Toivottavasti oot säästäny viestit?

On mulla viestit tallella, mutta pelottaa että teen itsestäni naurunalaisen ja annan kuvan että haluan estää tapaamisia (kuten ex on väittänyt).. vaikka oikeasti ex itse on aina perunut tapaamisia ja jättänyt itse soittamatta jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On mulla viestit tallella, mutta pelottaa että teen itsestäni naurunalaisen ja annan kuvan että haluan estää tapaamisia (kuten ex on väittänyt).. vaikka oikeasti ex itse on aina perunut tapaamisia ja jättänyt itse soittamatta jne.

jo ajattele vaan "itseäs", mitä väliä mitä lapselle voi tapahtua...... ei v.....ttt

No ei pelkoa siitä et tekisit ittes naurettavaksi, jos viestit ja jutut tollaisia mitä tossa kerroit. Ne on oikeesti tosi outoja lapselle tarkoitetuiksi jutuiksi. KUKAAN normaali isä ei lähetä lapselle tollasia viestejä et olet silmieni valo ja et haluaisin nukkua vieressäsi :o :o saati noi soittoajat ja facebook jutut on kaikki todella erikosia. Lapsen etu ja turvallisuushan tossa on kyseessä, itse en edes miettisi vaan ottaisin lastenvalvojaan yhteyttä. Jos mietityttää niin soita paikkakuntasi perheneuvolaan, sieltä saa yleensä jonkun keskustelemaan puhelimessa ihan pikaisestikin niin saat ainaki asiantuntijan näkökulman asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

No ei pelkoa siitä et tekisit ittes naurettavaksi, jos viestit ja jutut tollaisia mitä tossa kerroit. Ne on oikeesti tosi outoja lapselle tarkoitetuiksi jutuiksi. KUKAAN normaali isä ei lähetä lapselle tollasia viestejä et olet silmieni valo ja et haluaisin nukkua vieressäsi :o :o saati noi soittoajat ja facebook jutut on kaikki todella erikosia. Lapsen etu ja turvallisuushan tossa on kyseessä, itse en edes miettisi vaan ottaisin lastenvalvojaan yhteyttä. Jos mietityttää niin soita paikkakuntasi perheneuvolaan, sieltä saa yleensä jonkun keskustelemaan puhelimessa ihan pikaisestikin niin saat ainaki asiantuntijan näkökulman asiaan.

Ok, kerron näistä asioista jollekin.
Mun ja exän suhde oli aivan kauhea, mies oli väkivaltainen kaikin mahdollisin tavoin joten olen kai edelleen jotenkin sokea hänen käytökselleen. Se vuosien mittaan syötetty "olet hullu ja kuvittelet kaiken"-mantra toimii mussa edelleen. Sen takia olen tämmöinen.. :( Mutta tottakai lapsen etu menee kaiken edelle, ehdottomasti. En vaan ihan oikeasti halua tehdä mitään, mikä kääntyisi exän eduksi sillä pelkään että vielä joku päivä tulee eteen tilanne että se haastaa mut (taas) oikeuteen ja vaatii lasta itselleen koska olen huono ja epäsopiva äidiksi.

Hei ap been there done that, tiedän tunteen mistä puhut :hug: Voit vallan hyvin soittaa lastensuojelun sossulle tai perheneuvolaan (mitä suosittelen) ja jutella huolestasi. Lapsen etu on kuitenkin vakavasti otettava juttu.
Ja oikein häiriintynyt ihminen voi suhteen loppumisen jälkeen järjestää just vaikka mitä elämää hankaloittavaa (varsinki jos on yhteisiä lapsia) ihan vaan koska saa kiksejä vallan tunteesta toiseen. Ja mikä sen otollisempi maaperä kuin lapsi tollaseen toisen kiduttamiseen :/
Pysy vaan rohkeena ja usko itseesti.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Ok, kerron näistä asioista jollekin.
Mun ja exän suhde oli aivan kauhea, mies oli väkivaltainen kaikin mahdollisin tavoin joten olen kai edelleen jotenkin sokea hänen käytökselleen. Se vuosien mittaan syötetty "olet hullu ja kuvittelet kaiken"-mantra toimii mussa edelleen. Sen takia olen tämmöinen.. :( Mutta tottakai lapsen etu menee kaiken edelle, ehdottomasti. En vaan ihan oikeasti halua tehdä mitään, mikä kääntyisi exän eduksi sillä pelkään että vielä joku päivä tulee eteen tilanne että se haastaa mut (taas) oikeuteen ja vaatii lasta itselleen koska olen huono ja epäsopiva äidiksi.

Onko tekstiviesti tallella. Säästä se ja näytä lastenvalvojalle. Vaikka toisaalta, ei nuo miehet yleensä lapsen huoltajuutta halua.

Todennäköisesti miehesi ei aiemmin tajunnut isyydestä mitään, mutta nyt jos sillä on muitakin lapsia tullut, niin alkaa tajuamaan että mitä on isyys ja haluaa tavata poikaansa. Anna ehdottomasti tapailla poikaansa. Tapailkaa vaikka ensin, että olet mukana tapaamisissa ja pikkuhiljaa annat heidän väliensä lähentyä. Tuota ihmettelen paljon, että jos mies sanoo lapselleen esim. että haluan nukkua kanssasi, niin heti pitäisi olla joku pedofiili, mitäs jos nainen sanoo noin lapselle, niin se on lapsensa rakastamista. ps. tuntuu näin miehenä että asia on näin kuin sanoin, vähän omia vastaavia kokemuksia.

Yhteistyössä