Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 vol. 6

Tervetuloa uusille :flower:

Keiju :hug: Kamalaa kuulla tuollaista ja vielä kamalampaa perheelle itselleen :( Voimia!

ON: Eilen tuli käytyä sit lekurilla ja raskaudelle ei ole mitään estettä astman puolesta :) Kuulemma raskauden aikana astma joka huononee, paranee tai ei muutu mitenkään. Tällä hetkellä käytössä oleva lääkekkin käy raskaana ollessa käytettäväks :) Ja tänään alkoi menkat, eli nyt olisi sitten kp 1/31-38 ja yk 1 :heart: En kyllä tässäkään kierrossa vielä yritä ovista bongailla ja peittojakin heilutellaan sillain kun huvittaa, mutta luulenpa että silti ahkerammin oletettavan oviksen tienoilla :) Eli kyllä sanoisin jo yritykseksi :) Aika innostunut meininki :heart:

Ansis tollanen pissatulehduksen oireilu on ikävää :( Itsellä tuli ekalla kerralla verta, kun oli tulehdus, muttei onneksi sen jälkeen. Itsellä alkaa oireet kamalalla kivulla pissatessa ja sitten se kipu pakottaa pitkään pissaamisen jälkeen :( Nyt ei ole ollut tulehdusta pitkään aikaan, kunpa pysyisivätkin poissa.

Plussatuulia kaikille! :heart:
 
Hopeful86 Onnea yritykseen :D

Itsellä nousi taas vauvakuume eilen pintaan...Ja miehellä autokuume :D Miehen nuorin lapsi ilmeisesti muuttaa meille, kun kouluvuodessa on hyvä kohta, joten suunnittelimme sitten kahta huonetta meille lisää. Saamme juuri ja juuri mahdutettua kaksi huonetta olkkariin, niin, että jää vielä oh:llekkin tilaa! Sitten mies rupes miettiin, et uusi auto on ostettava, jotta kaikki mahdutaan samaan kyytiin, ettei tarvitse kahta autoa, löysi sopivasti autolehdestäkin juuri MEIDÄN auton :rolleyes:
 
Iltaa :wave:

Poika sairastaa meillä edelleen ja häneltä liikenevä aika kuluu pakkailuun. Tänään ollaan taas oltu aamusta asti liikenteessä ja olo on uupunut ja vähän flunssainen itelläkin : /
No, eipä ehdi tota kiertoa miettii ja sitä et alkaako menkat vai ei kun on kiirus! :saint:
Viime yönä oli menkkakipujen tapasta jomotusta, liekkö uumoilee niitä, kai ne sieltä sunnuntaina heti kurvaa.

Bassets ja kolmio tervetulotoivotukset teille!

Onpa ihana juttu että yk1 pyörähti teilläkin hopeful86 käyntiin, toivotaan että sulla astmaoireet raskauden myötä helpottas tai edes pysyisi tila vakaana!

Ansis teillähän on siellä tapahtumaa, tulee vähän vanhempi perheenlisäys kun miehesi lapsi muuttaa teille ja auto ja talon muutostyöt, siinäpä sitä projektia! Kuinka jumalaton olkkari teillä on kun siitä voi lohkasta kaksi huonetta ja jää vielä olkkari, wau =)

Kiva kuulla että Jomin reissu etenee onnistuneesti, keskity nyt siihen äläkä listan päivitykseen! ;)

Pakko lähteä nukkumaan, huomenna tehdään jo alustavaa muuttoa!


Mukavaa viikonvaihdetta, ja jos jotain testailee vkloppuna niin plussaa tikkuun vaan!





Muoksis ja lisäjorinoita vielä:
keiju Kaunis ele teiltä kun lähetitte kukkia, eihän siinä surussa mikään lohduta mutta ajatushan on tärkein että tahtoo ottaa osaa.

Bassets Juu voisi olla kyllä kolmen niin pikkuisen kans aika täynnä töitä kädet, huh huh! Mutta tärppiä silti sitten kun sen aika on! :)
 
Viimeksi muokattu:
Jasmin onhan tuo aika iso olkkari...mutta emme käytä sitä juuri lainkaan, kun meillä tv:tä katsellaan takkahuoneessa. Olkkarissa vain lapset katsoo filmejä ja pelaa pleikkaa, joskus harvoin jos vieraita paljon, niin ollaan olkkarissa. Joskus tupareissa on tanssittu olkkarinpöydälläkin :whistle: Hyvin kesti neljä aikuista :xmas: Saa nyt nähdä miten projekti sitten etenee...voi olla että poika ressu joutuu nukkuun ekat kuukaudet olkkarin sohvalla :D Mieheni ex-vaimo on niin arvaamaton,et siletä voi vielä tulla,ettei poika saakkaan muuttaa, mutta nyt on taottava, kun rauta on kuumaa!!

Nyt meikäläinen lähtee kuntoilemaan ja sitten illaksi töihin...Plussatuulia kaikille!! :D
 
Heippa taas!
Mua kiukuttaa! Alapäävaivat on vieläkin läsnä, mutta vaikkei olisikaan niin seksi on kielletty viikoksi! Tai ainakin sellainen seksi mikä voidaan liikuntaan rinnastaa, multa leikattiin viisaudenhammas ja ohjeissa sanotaan, ettei liikuntaa viikkoon!!! Yritin kyllä ehdottaa miehelle, että jos vaan sujautetaan siemenet sisään ;) No ehkä sitä vielä ehtii sitten, siinä vaiheessa kpt ois jo jotain 13...

Naama turvoksissa enkä saa suuta kunnolla auki, mutta kyllä tää tästä :) Voikaa hyvin! :)
 
Kiios kaikille kannustavista sanoista :)

voi ei tömpsis :( Varmasti ikävä olla naama turvoksissa. Miksiköhän ihmeessä liikunta on kielletty ja viel noin pitkäksi aikaa?

ON: kp 3/31-38. Menkat loppu onneks jo tänään niin pääsee heilutteleen peittoa viikonloppuna ;) Saa nähdä kuinka helposti näin ekalla yrittämällä nyt tärppää kun stressin poikasta on aikalailla liikkeellä kun aloitan uudessa harjottelupaikassa ensi viikolla. Jos se stressi helpottais ovikseen mennessä :)

Hyviä viikonloppuja ja plussatuulia :heart:
 
hopeful: ettei ne tikit repee tai haava ala vuotaa jos verenpaine nousee liikaa, näin mä ymmärsin. ja arvatkaa vaan miten tekee mieli seksiä heti ku se on kielletty :p heh :D Onneks voin jo kahvia ja teetä juoda, ekat päivät oli kuuman nauttiminen kielletty, meinasin tulla eilen hulluks ku join kylmää kahvia :D
 
mun on pakko nyt kommentoida tota viisurin poiston jälkeistä liikuntakieltoa.siis ymmärrän kyllä et rankka liikunta on kielletty mut että seksi?? voihan sitä harrastaa rauhallisestikki ja otat tömpsis alahukin ni ukko tekee rankimman työn :whistle: sanoko se leku suoraan et seksi ois kielletty? mä en kyllä tota voi uskoo ettei sais nussiskella ku niitäki tapoja on monia. iteltä on 2 viisuria leikattu eikä kyllä seksikieltoa annettu.

plussatuulia kaikille ja jasmin plussaa kehiin ni viel kerkeet kesäkuisiin :)
 
Jessi: ei antanu suoranaista seksikieltoa :D (taisin kirjoittaa vähän epäselvästi tuossa aiemmin) Mutta jos liikuntaa käsketään välttämään viikon ajan... Kyllä mulla ainakin nousee pulssi seksin aikana vaikka miten makaisin paikallani :D :D Saunominenkin on kielletty pari päivää, mikä ei kyllä haittaa mua yhtään kun en käy saunassa kuin max 2 kertaa vuodessa :) Tänään tiskikoneen täyttäminenkin alkoi sattumaan poskeen ja suuhun sen verran, että noudatan ainakin toistaiseksi tuota "liikuntakieltoa" tunnollisesti, varmuuden vuoksi. En todellakaan halua, että haava aukeaa... Mutta että viikon verran, saas nähdä. Mutta ohjeessa niin sanottiin ja liikuntaahan se seksikin on ;) Ainakin tälläselle rapakuntoselle...:snotty:

Taas tuli muuten penisiliinikuuri, saas nähdä mitä se nyt tekee tälle mun hiiva-bakteeritulehdus-kierteelle... :headwall:

Koittakaas te pysyä terveinä! :)
 
Viimeksi muokattu:
tömpsis kuulostaa hurjalta tuollaiset ohjeet. Sitä vaan ajattelee, että viisaudenhampaan poisto ei aiheuttais sen kummempia estoja esim. just liikunnan suhteen, mutta vähänpä sitä maallikko siitä asiasta tietää. Mutta toi seksikielto on kyllä aika paha :) jospa koittaisitte miehes kanssa harrastaa vähän vähemmän kiihkeästi ;). Ja toivottavasti sä pääsisit pian eroon tosta hiivasta. Löytysköhän siihen, jotain estolääkettä? Tarkotan siis, että jos sen sais pois sillä penisiliinillä ja sitten söis kuurin jotakin muuta uusimisen estämiseksi.

hopeful86 on päässyt aloittamaan yrityksen, hienoa!

Jokos Jasmin on plussannut?

).( sen verran, että tänään 32 /27 - 32 ja ainakaan vielä ei oo täti tullut kyläilemään (yleensä mun mensut alkaa aamulla). Edes tuhrua ei tuu paperiin. Mutta jännäksi tahtoo mennä tää päivä. Kauppareissulla aion käydä apteekin kautta, jotta mikäli säästyn vielä tänään tädin vierailulta niin huomenna testaillaan. Olishan se aika hurjaa jos heti ekasta kierrosta olis tärpännyt kun esikoistakin tehtiin miltei vuosi. Mutta aikamoista piinaa tää jo on.
 
jotain ab ja penisiliinikuurithan just aiheuttaa hiivaa. mitään varsinaista estolääkettähän hiivaan ei ole mut jotain luonnonjuttuja voi kokeilla.

tömpsis mitäs kaikkee sä oot nyt kokeillu tohon hiivaan? ootko saanu niitä suun kautta otettavia tabuja? varmaan kyllä ku sulla noin krooninen toi. mites toi ruokavalion muutos eli valkoset jauhot ja sokeri pois? ja sit piimää tai maustamatonta jugurttia toosaan, joku on saanu niistäki avun. hurjalta kuulostaa mut varmaan oot valmis kaikkee kokeilemaan. itellä toi hiiva oli yhessä vaiheessa kroonisena ja nykyäänki tulee jos ab-kuurin joutuu syömään. siks vedänki gefilusta jatkuvasti ja tosi paljon on vähentyny tulehdukset.
 
tömpsis mulla on poistettu ja leikattu(=revitty luun sisästä, oli 1cm silmäkulmasta.) 6 hammasta, koska seiskatkaan ei mahdu mun pikku suuhun. Tärkeintä ettei päähän synny painetta. Leikkattiinko vai poistetiinko haava.
ps. alapuolen hampaiden poistossa on ällöä se,, jos se verihyytymä lähtee liikkeelle, mikä suojaa sitä monttua. Niin kaikki ruoka ja mömmö menee sinne monttuun. Mun piti aina huuhdella sitä paineruiskulla, ja kerran sieltä tuli ylös mädäntynyt kaalinpala. Mulla sanottiin ettei saa juoda alkoholia. Se oli kyllä äiti joka niin sanoin, se on kyllä myös hammaslääkäri :D

Kävin äsken ostaa pienen kukka-asetelman mun kaverille, kun se eilen tytön ja lähetin sen synnytysosastolle :)

jasmis Plussaaaaah ++++
 
mä 22 mies 24, lapset 06 ja 08 ja satakunnasta :)

juuh täällä ollaan edelleen:/ en vaan meinaa päästä tällä kertaa millään ton keskenmenon yli:(

onnea plussanneille:)

tääl on nyt sitten kp23/28 ja yk 4 toivon plussaa vaan suuresti epäilen...
 
Tuntuu hirveältä lähettää samalla viikolla lapsensa menettäneellä ja lapsen saaneelle ystävälle kukkia :(
Miten menettelette alkoholin kanssa yritys vaiheessa? Menkkojen pitäs alkaa perjantaina, silti en haluu juoda vaikka tekisi mieli. Ehkä sen ymmärtää kun yritys kertoja on enemmän takana, että elää sitten vasta niin kuin raskaana olevat, kun on raskaana. (menkat myöhässä tai plussa tikussa).

äiti88:hug:
 
Viimeksi muokattu:
Äiti88: et ole ainoa, kyllä se on hidasta keskenmenosta toipuminen ja jatkuvasti sitä miettii. Mulla vauvakuume kasvaa ihan kamalasti koko ajan, mietin miten pitkällä raskaus jo olisi ja haluan hirveästi sen ensimmäisen lapsen... :hug:

Jessi: olen tässä muutaman kuukauden aikana saanut sen Diflucan lääkkeenkin, sen lisäksi alakautta käytettäviä lääkkeitä on mennyt 3 erilaista. Gynehän viimeksi totesi, ettei kyseessä olekaan hiiva, vaan ehkä bakteeritulehdus, katotaan nyt paraneeko se niillä gynen ohjeilla, ensi viikolla tulee toivottavasti jo Papan tulokset ja sitten mietin, että haenko tujumpia lääkkeitä. Tällä hetkellä en kyllä usko, että mikään auttaa tälläsiin omituisiin oireisiin, kohta en enää uskalla ollenkaan harrastaa seksiä, kun siitä ne aina tulee takasin, ja sekös on hieno juttu tän vauvanteon kannalta... :( :( :( Ja koska kierre alkoi antibioottikuurista niin pelottaa, että mitä toi penisiliini nyt saa aikaiseksi. Mutta käytän samalla Gynolactia ja maitohappobakteereita syön muutenkin joka päivä. Pikkasen pessimistisissä tunnelmissa siis... :( Käytätkö sä siis Gefilus-kapseleita vai tuotteita yleensä? Koitan joo vähentää vähän sokereita ja ainakin hiivaa sisältäviä tuotteita kanssa, mutta kuten todettu, koska ongelma ei ole pelkkä hiiva tai hiiva ollenkaan, niin en oikein tiedä mitä tehdä jatkossa jos tää vaan uusiutuu ja uusiutuu noista lääkkeistäkin huolimatta. No katsotaan kohta, kun on kuurit ohi.

Keiju:
just niin, Kiitos! sitä verihyytymää mäkin yritän suojella, tikkien ja haavan lisäksi siis! :)

Jotain: mä yritin miehelle ehdottaa, että harrastetaan vaan liikkumatta :D Mutta ei se oikein tahtonut tajuta, et miten se onnistuis :p Ja sitten vielä kommentoi sitä kuinka mä aina kehun, et seksi on paras liikuntamuoto ;) :D :D Sullahan on jännät paikat huomenna! Onnea testailuun! :)

Alkoholista: mä en oo käyttänyt ollenkaan muutamaan vuoteen, joten ei tartte sitä nyt miettiä. Mutta jos käyttäisin, niin varmaankin olisin varmuuden vuoksi juomatta kierron loppupuolella ainakin. :)

Meikäläinen jatkaa kohta vauvojen vaatteiden neulomista... Ei niitä paljoa vielä ole varastossa, mutta muutama... :ashamed: Alunperin tein pieniä nuttuja sen takia kun halusin harjoitella neulomista, kävin koulussa puutyöt käsitöiden sijaan :D Mutta nyt teen jo omaa tarvetta varten varastoon, älkää kertoko kellekään :$ :xmas:
 
tömpsis gefilus-tuotteita yleensäki ja välillä kapseleita. saikos se sun mieheski nyt jotain lääkettä sit? viittais vaan siihen et sillä olis joku koska aina seksin jälkeen oireet tulee uudelleen. ja epäspesifinen emätintulehdushan vaatii myös partnerin hoidon.

äiti88 ei varmaan oo helppoo päästä km:n yli koskaan ja varsinki jos niitä on ollu useempia :hug:

alkosta mä oon kahessa ekassa raskaudessa kerinny juoda sillon kun en oo tienny olevani raskaana, nykyään en enää juo ollenkaan joten tässä raskaudessa ei tarvinnu sen asian kanssa pähkiä. lääkäriltä kuultua, alkon käyttö sillon kun ei vielä tiedä olevansa raskaana eli ihan alkuraskaudessa ei haittaa koska alkiolla ja äidillä on vielä siinä vaiheessa erilliset verenkierrot.
 
Lauantai 23.10.2010



Yritys/TJOTtailu alkanut:

Jotain ................ kp 32/27-32 ............ yk 1 ........................ 2.



jasmin-- ............ kp 26/26 ................ yk 2 ........................ 2.
Keiju123 ............ kp 25/37-43 ........... yk 1 ........................ 1.
äiti88 ................. kp 23/28 .................. yk 4 ........................ 3.



Jomi .................. kp 14/27-30 ............ yk 3 ........................ 1.
hah ................... kp 11/26 ................. yk 1 ........................ 2.



tömpsis ............. kp 9/? .................... yk 2 ........................ 1.
hopeful86 ........... kp 4/31-38 ............. yk 1 ....................... 1.



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

Jumima .................... joulukuu 2010 ........................ 2.
Ansis ....................... joulukuu 2010/tammikuu 2011 ..... 3.
Sinisilmä-91 .............. ? .......................................... 1.
Ambrosia .................. ? .......................................... 1.
nuppu86 ................... helmikuu 2011 ....................... 2.
Bassets .................... kevät 2011 ............................ 3.
Kolmio ...................... tammi-/helmikuu 2011 ............. 2.



Plussanneet:

Kesäkuu 2010: tombatar
Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu,
Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
Lokakuu 2010: amma, Jessi75



kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
TJOT = tulee jos on tullakseen
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa, iltaa! :wave:

Bassets ja Kolmio Tervetuloa mukaan!

hopeful86 Hurjasti onnea yk 1:n johdosta! Toivotaan kovasti, että jää ainokaiseksi yrityskierroksi tämä :)

Pahoittelut, kun on tuo pinon päivittäminen jäänyt. Sairastuin tiistaina flunssaan ja oon lämpöillyt/ollut kuumessa eilisiltaan saakka. Olo ei mitenkään hehkeä ole vieläkään, mutta kuumetta ei pitäis enää olla. Yskä ja etenkin nuha on sen sijaan vielä sitkeinä kavereina. Harmittaa pirusti, kun lomaviikko meni näissä merkeissä, mutta eipä sille mitään mahda... Ylihuomenna pitäis taas töihin mennä, tosin just tällä hetkellä se tuntuu vielä aika kaukaiselta ajatukselta. Ei meinaa oikein ajatus kulkea mun höttöisessä päässä!

Oviksen tikutuksen aloitin toissapäivänä, ei tulosta vielä. Ihan kuin viiva olisi aavistuksen verran vahvistunut eilen, mutta tänään ei ollut moista kehitystä havaittavissa. Oon kyllä testaillut vähän miten sattuu enkä ihan suositeltuihin kellonaikoihin, joten tiedä häntä onko tästä mitään apua. Huomenna siis kp 15 että silleen... No, peittoja on kyllä heiluteltu jonkin verran, yhdesti reissussa ja paristi täällä kotona, flunssasta viis ;) Täytyy jatkaa harjoituksia vielä. Jotenkin kovin pessimistinen on nyt olo, suunnittelen jo mielessäni seuraavaa kiertoa. Ajattelin lisätä Ladyvita Mama -annostani siihen suositeltuun kolmeen tablettiin päivässä, kun nyt olen vetänyt niitä kaks päivässä silloin kun olen muistanut eli varsin vaihtelevalla menestyksellä. Lisäksi meinasin, että vois mittailla lämpöjäkin. Tässä kierrossa siitä ei kyllä kauheesti olis voinut päätellä lämpöilyn vuoksi, mutta ens kierrossa vois sitäkin kokeilla. Ostin tänään uuden digitaalisen kuumemittarinkin vähän niin kuin sen vuoksi. :p

Sori omanapailusta, nyt ei vaan pysty parempaan :xmas:
 
Jessi: ei gyne puhunut mitään miehen hoitamisesta tässä mun tapauksessa muuten kuin suun kautta otettavalla hiivalääkkeellä, varmuuden vuoksi. mitäs lääkettä epäspesifiin tulehdukseen miehelle määrättäisiin?

Saas nähä mitä tästä yöstä tulee, hampaita alkoi särkemään tossa tunti sitten ihan hulluna... kohta on kaikki varalääkkeetkin syöty särkyyn... :'(

Jomille onnea oviksen metsästykseen! :)
 
Viimeksi muokattu:
On tää aikas uskomatonta, mutta testasin hetki sitten selkeän plussan :heart:. Jotenkin pää tuntuu tällä hetkellä aikas tyhjältä. Eli luultavammin joudun testaamaan vielä uudemman kerran.

Täällä oli alkoholin käytöstä keskusteltu. Mä itse en oo esikoisen kohdalla ja nyt tälläkään kertaa yritysvaiheessakaan pahemmin juonut. En tiedä onko tuo ollut mitenkään tietoinen valinta vai onko homma vaan mennyt niin, että niitä bileitä ei oo pahemmin sattunut samaan aikaan.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä