Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 vol. 6

Hopeful: voi ei, toi virtsisasia on karmeeta! Ite oon sen kanssa taistellu koko nuoruuden, mutta yhdyn gynen sanoihin: kyllä se siitä sit helpottaa ;) Mä sain kanssa estolääkityksen vuosia sitten, ja siitä se sitten pikkuhiljaa rauhottu, enää ei ole ollut tulehduksia :) Olen myös yrittänyt käydä pesulla ennen ja jälkeen yhdynnän, sekä vessassa heti sen jälkeen ja juonut paljon vettä ja ottanut myös c-vitamiinia yhdynnän jälkeen, niin nekin on varmaan auttanut. :) Ceridal-öljy on muuten hyvää liukkaria ;)

Ei mulla oo oikeestaan kuivuusongelmaa, jotenkin vaan limakalvot herkkänä. Varmaan noi tulehdukset ja lääkkeet herkistää myös, että ei jotenkin pääse limakalvot "täydelliseen" kuntoon... vai onko tää vanhuuden mukanaan tuoma vaiva??? :( Nyt on kyllä oireet helpottanu taas paljon, uskaltaa jo vähän hommaillakin ;) Meinaan kyllä silti hakea ne gynen suosittelemat lääkitykset apteekista... tosin mietin, että jos niillä jo kokonaan paranen niin enhän mä sitten koskaan tartte sitä reseptilääkettä... tai no mikäs sen parempi :)

Keiju123: eikä sulla ollu hiiva? Hiiva voi kyllä aiheuttaa mitä oudompia oireita... paitsi mä kyllä epäilen, että onko mulla ollut hiiva nää pari kuukautta sittenkään vaikka yleislääkäri sen totesikin, kun ei kerta ne lääkkeet oo auttanu kunnolla... Ootko kokeillu Gynolactia? Se on kyllä hyvä tuote mulle,meinaan sitä ostaa kaappiin varuiksikin, niin voi aina sit heti pikkuoireiden ilmestyessä käyttää :) Kuukautiskierrosta ei oo kukaan gyne ikinä mitään sanonu, kai sitä pitäis ite niille valittaa, että ne siihen kiinnittäis huomiota. Mä oon aina vaan ollu tyytyväinen kun ei tartte niin usein menkkojen kaa kitua ;) Ja olen kerran siis ollut raskaana (joka päättyi siis keskenmenoon) näillä omituisillakin kierroilla. Eli mä jatkan hommailua koko kierron läpi, kai se joskus se ovis siellä on ;) Saas nähdä koska alan bongailemaan sitä ovistakin... :p

Mitäs viikonloppusuunnitelmia teillä on? Mä toivon, että mies pääsisi tänään ajoissa töistä ja koitan ehdottaa sille jotain kivaa puuhaa. Huomenna varmaan kaverin työmaalle auttelemaan. Nyt pitäis siivota - taas! :D
 
tömpsis Ne ei hiivalääkket auta, joskus ollut hiivakin, sillon sen tunnisti kokkkareisesta vuodosta. Tämä oireelee silleen, että vuoto sellasta runsasta vaan. Luin jonkun ohjeen että läträä alapäätä valkoviinietikalle, se auttanut. Ja tulee ajoittain.
Mulla kävi nyt niin, että odottelin ovista siellä kp 26-29 tienoilla. Kerrot ollut n. 40 pv. Ovis olikin todistettavasti kivuista päätellen eilen, kp 16. ja tikutin vähän jälkijunassa niin vahvaa viivaa näytti. Ihan hyvä, että tästä kierrosta yritetään, sillä ollaan aina kierrot menty ilman ehkäisy tonne kp 20 asti. Niin silloinkin "yrityskierto" tästäkin olisi tullut :) Joten tää kierto on nyt noin 30 pv. Olen aina osannut laskee oviskivuista millon menkat alkaa, silloin kun olen tuntenut ne.
 
Gallup: minulla ikää 29v (mies 37v) ja Satakunnasta ollaan...

Tömpsis Hyvä, että sait kivan gynen...ja lääkkeet vaivoihin! Toivottavasti kaikki paikat paranee.. :)
Itsellä ei oo ikinä ollut (onneksi) mitään ongelmia limakalvojen kanssa...edes synnytysten jälkeen.
Viikonloppusuunnitelmanani on, et lapseni lähtevät tänään isälleen, miehen lapset tulee meille ja itse olen lauantaina töissä ( :( ) ja sunnuntaina vapaapäivä...Eli eipä ihmeempiä suunnitelmia! Josko hiukan täytyis tehdä pihahommia!

Jomi toivottavasti saatte auton kuntoon, jotta pääsisitte reissuun ilman ahtautumista junavaunuun! :)

Itse pääsin tänään (Yskästä hiukan toivuttuani) pitkästä aikaa kuntosalille...kyllä on vielä voimat hukassa, mutta tästä se taas lähtee...Mukavia viikonloppuja kaikille!!
 
mä nyt sit jätän teidät, selkee viiva tuli jo ennen kontrollia ja päiväpissasta testasin. ei hajuakaan miten pitkällä oon mut kesäkuisiin kai siirryn. jos kerkeen käyn ostaas digitestin ni saa vähä osviittaa :)
plussatuulia kaikille!
 
no voi Jessi!!!!! Oli niin kiva jutella kanssasi, älä mene pois! :D No ei vaineskaan, ihanaa ja suuren suuret onnittelut plussasta! :heart: :heart: Mikä kp sulla oli menossa? Toivottavasti me muut tullaan pian perästä. :)

muoks. nyt tuli jotain ruskeaa viirua valkkarin seassa, eli heräs toiveet jostain kiinnittymisvuodosta... vaikka tod.näk. tää on joko sisätutkimuksen aiheuttamaa vuotoa tai sit menkat alkaa pian, mahaakin vihloo... : /
 
Viimeksi muokattu:
tömpsis kiitos! :D kyl mä varmaan tovin vielä täälläkin pyörin kun tuli jo muutama nikki niin tutuksi :) mulla oli menossa kp 40 muistaakseni ja puolessa välissä oli r-testit negoja et siitä tokasta oviksesta sit tärppi käyny vaikka mun mielestä sitä ei ees hyödynnetty. joku supersiittiö :D
 
Oijoi, onnea hurjasti Jessi75!!! :heart: Laitanko sut jo plussanneisiin?

Auto ei vieläkään toimi, joten täälläpä ollaan sitten kotsassa vaan :/ Tosin kohta lähdetään hakemaan jotain osia Motonetistä, jospa sit saadaan auto pelittämään. Jos ei, niin mä lähden huomenissa sitten yhden karvalapsen kanssa "mummolaan" pariksi päiväksi junalla. Ai että tympäisee, olis niin kiva ollut lähteä koko porukalla.

Ja sekin tympäisee, että nää mun menkat on ihan ihmeelliset. Ei siis ole vieläkään loppuneet. Kirkasta, punaista vuotoa tuli ehkä kahtena, kolmena päivänä, sen jälkeen on tullut vain pyyhkiessä ruskeaa tuhrua, kunnes taas eilen piti laittaa side. Siis mitä hittoa tää meinaa?! Nyt sit tietysti alan kuvitella, että olisinkohan kuitenkin raskaana, kun alavatsassa on vaikka mitä nipistelyjä (no milloinpa ei olis) ja tuota huimausta on edelleen jonkin verran, vaikka niskat ei tunnu enää olevan niin jumissa. Että mua ottaa aivoon tää perhanan luulotauti!!! :stick:

Muoks. Päivittelen pinoa sit, kun kotiudutaan varaosien hakureissulta :p
 
Viimeksi muokattu:
Jessi IHANAA; ONNEA VALTAVASTI!!! WAU!! :heart::heart::heart: Mut ethän sä nyt tosiaan voi jättää meidän pinkkaa ennenkuin kanssasisaretkin on samassa siunatussa tilassa! :D;) Onnea vielä!

Tää Jessin uutinen niin pelasti mun päivän, olen ollut jotenki niin pahalla päällä eilisillan ja tän päivän että oksat pois! Olen jo ruvennu miettii et onko menkat pian alkamassa kun tosiaan kyrpii taas huolella koko elämä vaikka mikään ei ole oikeastaan pielessä :ashamed: :headwall:
Mies joutuu kärsimään kun mökötän ja valitan sille joka asiasta :(
Näin viime yönä kamalaa painajaista ukistani ja kai tuo muuttokin vähän stressaa kun se asunto luovutetaan meille ensi torstaina mutta ei olla pakkailtu juuri mitään vaikka pahvilaatikoita on nurkat puolillaan :O Joku laiskuus iskenyt taas kun ei saa itestään irti ku pakolliset kotihommat..

gallupiin Minut löytää myös Pirkanmaalta ja 26v on ikää =)

hah voi kurjuus kun täti tuli : /

Jomi Tylsää kun ette päässeet porukalla matkaan, tietysti se ois ollut niin paljon mukavampi! Saitteko autoon mitään eloa? Munkin viime menkat oli muuten just tollaset, kaksi pävää käytin sidettä, sit tuli pientä tuhrua ja mietin et olipa lyhkäset menkat, sit oli taas laitettava pari kertaa side, älä kysy mikä ihme oli syynä, en tiedä!?!

Ansis kiva kun oot paranemaan päin ja pääsit kuntoileenkin, kyllä se kotona makaaminenkin pitemmän päälle rupee rassaamaan, varsinkin sairastellessa!

hopeful86 Mulla oli tuo sama ongelma että yhdyntä aiheutti usein virtsatietulehduksen ja sain kans estolääkityksen. Sitä söin aika pitkään ja nyt ei ole ollut tulehduksia aikoihin. Ärsyttävä ja tuskallinen vaiva toi "pissatulehduskin" muuten on!

Keiju Odotellaan siis toiveikkaina muutama viikko jospa olis onni myötä ja tärppiä ilmassa!


Kai mä lähden tästä niihin pakkaushommiin...täytyy ajatella niin että raskaana ison mahan kans hotsittais varmaan vielä vähemmän kuin nyt. On vaan niin hidasta hommaa tää tavaroiden seulonta kun meilläkin on niin paljon turhaa rojua mitä ei haluais enää raahata mukanansa nurkkien täytteeksi.

Mukavaa viikonlopunjatkoa! :wave:


Muoks... Jomi piti vielä sanoa että tuo lista pinon ekalla sivulla riittää minun mielestä vallan hyvin että ei joka sivun alkuun tarvi laittaa, helposti tolle ykkössivulle ittensä klikkailee =)
 
Viimeksi muokattu:
Lauantai 16.10.2010



Yritys/TJOTtailu alkanut:

An-nie ................ kp 1/1 .................. yk 1 ........................ 1.
Murmeli88 .......... kp 1/1 .................. yk 1 ........................ 1.
sansu86 ............. kp 1/1 .................. yk 1 ........................ 1.
äiti88 ................. kp 1/1 .................. yk 1 ........................ 3.
Jomi .................. kp 7/27-30 ............ yk 3 ........................ 1.
Jessi75 .............. kp 41/28 ............... yk 1 ........................ 3.
jasmin-- ............ kp 19/26 ................ yk 2 ........................ 2.
hah ................... kp 4/26 ................. yk 1 ........................ 2.
tömpsis ............. kp 38/? .................. yk 1 ........................ 1.
Keiju123 ............ kp 18/37-43 ........... yk 1 ........................ 1.
Hellun martta ..... kp 1/1 .................... yk 1 ........................ 1.
Jotain ................ kp 25/27-32 ............ yk 1 ........................ 2.



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

hopeful86 ................. marraskuu 2011 ..................... 1.
Jumima .................... joulukuu 2010 ........................ 2.
Ansis ....................... joulu-/tammikuu 2010 ............. 3.
Sinisilmä-91 .............. ? .......................................... 1.
Ambrosia .................. ? .......................................... 1.
nuppu86 ................... helmikuu 2011 ....................... 2.



Plussanneet:

Kesäkuu 2010: tombatar
Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu,
Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
Lokakuu 2010: amma




kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
TJOT = tulee jos on tullakseen

 
Jee, auto saatiin käyntiin ja päästään (ehkä) huomenna lähtemään reissuun!!! :) Käytiin jo ajelemassa sillä pitkä lenkki ja hyvin se sitten pelasi. Toivottavasti ei reissulla sit jätä tien päälle ;)

jasmin-- Kovasti tsemppiä teille muuttopuuhiin! Ei oo tosiaan mitään herkkuhommaa, mutta on se sitten ihanaa, kun pääsee laittamaan uutta kotia. :)
 
Jomi Hieno juttu että auto pelittää taas ja pääsette matkaan! Toivotaan nyt autolle pitkää ikää ettei jättäs tielle. Tai jos jäätte niin pistäkää koirat puskaan siksi ajaksi ku liftaatte tai kukaan ei ota teitä kyytiin!;) Mukavaa reissua vielä kerran!

Fiilikset on kohentuneet iltaa kohden. Sain pakattua muutaman laatikon pojan nukkuessa, mies toi iltaherkkuja kaupasta ja koiran iltalenkki tehtiin koko perheen voimin =) Sauna poisti loputkin kiukut toivottavasti nyt ees hetkeksi aikaa!

Hyvää illanjatkoa!:popcorn:
 
jessi75 Paljon onnea. Ihanaa:heart: Toivotaan, että tullaan perässä :)

jasmin-- Kiitos, jännäillään :) Ihanaa kun kahden viikon oviksen-odotus muuttuikin "tärpin" jännäämiseksi :) Voimia muuttoon :) Muutot on kivoja toisaalta, toisaalta stressaavia. Omakoti sen työn palkitsee :)
 
Jessi75 tuhannet onnittelut plussasta. Näitä uutisia on aina niin mukava lukea.

Gallupiin: molemmat ollaan 32 v ja asustellaan Satakunnassa.

).( eli kp 26 /27 - 32. Muutaman päivän on tuntunut alavatsalla sellaista pientä painetta ja lisäksi on paleltanut aika lailla. Ehkä myös pientä etomista silloin tällöin jos vatsa on tyhjä. Ovishan mulla on ollut 6.10. Kovasti tekis mieli uskoo, että olis tärpännyt, mutta voihan tää kaikki olla mun oman mielikuvituksen tuotetta. En kuitenkaan viitsis testatakaan liian aikaisin, jotta ei tulis liian kova pettymys.
 
Jessi75 onnea! :heart: paljon tarrasukkia mukaan matkaan ja ihanaa odotusta :)

ON: kp 31/31-38, näin luulisin. Eilen pistin varmuuden vuoksi illaksi kuukupin, kun mentiin anopille saunaan ja kappas, unohdin sen tähän aamuun paikalleen :LOL: heräsin yhtäkkiä kun tajusin että olin unhtanut sen :) No, sehän oli tullut puolilleen verta, mutta aivan vesimäistä, ei lainkaan limakalvoja :O Tuhrutellut on että kai ne menkat sieltä tulee loppuviikkoon mennessä. No, ens kierrossa sitten uutta matoa koukkuun :) Ja jos sen yrityksenkin vois sitten aloitella :)

Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille ja ihanaa alkavaa viikkoa ja kaikista eniten plussatuulia :heart:
 
Heipsan. Kiireinen ja ahkerakin viikonloppu takana, kun luultiin, että kaveri tulee kylään niin oon siivonnu taas :) Ihanaa kun on siistiä ja kun saa vähän sisustaa paikkoja samalla :) No eihän meille kukaan tullut, mutta oltiin sitten muualla hommissa ja kivasti on mennyt viikonloppu vaikka mies on joutunu oleen töissä eli mitään hauskaa ei kyllä päästy tekemään... Ens viikonlopunkin se on töissä :( Menkathan ne sieltä muuten tuli, eli nyt kp3... Aika siedettävän pitunen kierto oli näköjään. Toivotaan jatkoon samanlaisia, tai siis ei menkkoja ollenkaan ;) Kohta päästään taas hommiin, jee! :kiss:

Iloista alkavaa viikkoa kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Jessi75 onnea onnea :D Niin sitä pitää!!

Hyvä, että Jomi sai auton toimimaan...ei toivottavasti tarvinnut liftata ;)

Hopeful86 & Jasmin pissatulehduksesta vielä...minulla se alkaa aina ja heti pelkkänä veren pissaamisena :headwall: Ei edes varoittele mitenkään tulostaan...joskus minulla oli kuusi tulehdusta putkeen, ja heti verta ja kun olisi piikkilankaa pisunnut. Mutta nyt ei ole yli 1,5v ollut moista, onneksi =)

Jasminille mukavaa muuttoa!

Jotain
toivottavasti sitten nyt plussaat, jotta pääset Jessin kanssa odottajiin =)

Itse näin viime yönä unta, että odotin kaksosia :LOL: ja synnyttämässä olin myös...mies vain nauroi, kun kerroin unestani...Taitaa kuume nostella taas päätänsä :wave:
 
Ei huonommin voisi mennä Sain tänään kuulla, että luokkakaverini vauva oli kuollut kohtuun, laskettu aika olisi ollut ensi viikolla. Tuntuu niin pahalta, voin vaan kuvitella mikä tilanne siellä meneillään. Tuntuu niin pahalta :( ja pitäs yrittää lukee tenttii, joka huomenna....
 
Viimeksi muokattu:
Keiju123 kamala uutinen :| Tuollaista ei toivo edes pahimmalle vihamiehelleen!! Oman siskoni kaksi lasta on kuollut kohtuun aika myöhäsillä viikoilla... :'( ja silloin, kun tiedot on tullut, niin kyllä tuli itkettyä...
 
heips! kurkin teitäki välillä, kiitos vaan onnitteluista kaikille :heart: mut voi laittaa plussanneisiin jomi

keiju noi kohtukuolemat on kamalia juttuja :'( mun serkun vauva kuoli kans kohtuun useempi vuos sitte :(

haluisko joku ostaa multa noi mammaksin ovis- ja r-testit? niitä on 8 r-testiä ja oliko 12 ovistestiä.
 
Keiju Tosi surullinen uutinen :'( Ihan kestämätön ajatus jota ei tosiaan toivoisi kenellekkään tapahtuvaksi :'(

hopeful86 ja tömpsis tsemppiä ja tärppiä uudelle kierrolle siis :flower:

Jotain Joko olet testaillut? Jänniä aikoja sulla nyt! :)

Meillä poika on jälleen sairaana, ehtihän tuo melkein pari viikkoa terve olemaankin :| Nenä valuu ja yskii, viime yönä kuume nousi korkealle ja laski vasta pronaxenilla. Naapurista oli lähtenyt vkloppuna lapsi TAYSiin keuhkokuumeen takia, toivottavasti päästäisiin vähemmällä!

Jep, lähden lepäilemään yön univelkoja vaikka viisaampaa ois pakata näitä rojuja taas vähän vähemmäksi!

Hyvät ja plussakkaat viikonjatkot! :)
 
Jasmin en oo vielä tohtinut testailla :). Yritän sinnitellä ainakin sunnuntaihin ellei sitten menkat ala ennen sitä. Luultavammin alkavatkin :headwall:, mutta siihen asti pidän toivetta yllä. Iltaisin mulla on viime viikon torstaista asti ollut vatsa kuin ilmapallo. Siis aivan järjetön turvotus ja sellaista paineentunnetta on ollut myös. Mutta koska nuo ns. oireet on niin jaksottaisia niin en oo varma oonko vaan kuvitellut kaiken.
 
Tiistai 19.10.2010



Yritys/TJOTtailu alkanut:

An-nie ................ kp 1/1 .................. yk 1 ........................ 1.
Murmeli88 .......... kp 1/1 .................. yk 1 ........................ 1.
sansu86 ............. kp 1/1 .................. yk 1 ........................ 1.
äiti88 ................. kp 1/1 .................. yk 1 ........................ 3.
Jomi .................. kp 10/27-30 ............ yk 3 ........................ 1.
jasmin-- ............ kp 22/26 ................ yk 2 ........................ 2.
hah ................... kp 7/26 ................. yk 1 ........................ 2.
tömpsis ............. kp 5/? .................... yk 2 ........................ 1.
Keiju123 ............ kp 21/37-43 ........... yk 1 ........................ 1.
Hellun martta ..... kp 1/1 .................... yk 1 ........................ 1.
Jotain ................ kp 28/27-32 ............ yk 1 ........................ 2.



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

hopeful86 ................. marraskuu 2011 ..................... 1.
Jumima .................... joulukuu 2010 ........................ 2.
Ansis ....................... joulu-/tammikuu 2010 ............. 3.
Sinisilmä-91 .............. ? .......................................... 1.
Ambrosia .................. ? .......................................... 1.
nuppu86 ................... helmikuu 2011 ....................... 2.



Plussanneet:

Kesäkuu 2010: tombatar
Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu,
Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
Lokakuu 2010: amma, Jessi75




kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
TJOT = tulee jos on tullakseen

 
Moikka, ihan pikaiseen tulin päivittämään pinon :) Säädän tuota pinoa paremmin sit, kun pääsen kotikoneelle. Aattelin, että on selkeämpi, että menis nuo nimimerkit järjestyksessä alhaalta ylös kiertopäivien mukaan. Porukoiden kone on sen verta antiikkinen, etten jaksa tällä ruveta leikkimään. Häviää pian koko pino taivaan tuuliin!

Päästiin siis hyvin perille eikä tarvinnu jäädä välille liftaamaan ;) Tänään ajellaankin sit miehen äidin luokse pariksi päiväksi ja torstaina olis tarkoitus kotiutua. Harmittaa tää reissun viivästyminen aika paljon, koska mun piti aloittaa oviksen tikuttaminen tänään, mut ei se nyt oikein onnistu... :( Torstai kun on jo kp 12. Mut eipä siinä mitään, oon kyllä melko varma, että ovis ajoittuu viikonlopulle, niin päästään varmastikin hyödyntämään kunnolla!

Keiju123 Olipa hirveä uutinen. Tuota ei kyllä tosiaan toivois kenenkään kohdalle :(
 
Mahtuukos tänne mukaan?

Meillä olis tarkoitus aloittaa yrittäminen keväällä 2011.
Kaksi lapsukaista ennästää. Pojat joista vanhempi 1 v 7 kk ja nuorempi 6 kk :heart:

Kolmosta ei olla vielä yritetty, mutta ehkäisykin ollut kyllä vain vähän sinne päin ja nyt alkaneet kuukautiset silti vähän pettymys. 10 päivää meni kierto pitkäksi. Toisaalta silti ihan hyväkin koska kolmen alle kaksivuotiaan kanssa voisi olla vähän raskasta :)
 
Heissan kaikille!

Mahtuisiko meikäläinenkin teidän seuroihin? :)
Meillä touhuaa reipas yksivuotias jo kotona ja suunnitelmissa olisi hankkia hänelle seuraa ensi vuoden puolella.
Yritys olisi siis alkamassa tammi-helmikuussa.

Vauvakuume on jo aikamoinen, mutta ensi vuoden syyskuun muuton takia ajattelimme, että menisi helpommin jos uusi tulokas matkustelisi silloin vielä masussa.

Kierukan olen kylläkin jo käynyt poistattamassa, jotta sais jotain hajua tuosta normi kierrosta, joten jos niikseen tulee saa vauva tulla jo aikaisemminkin. Kumien kanssa pelleileminen kun on mitä on.... :D
 

Yhteistyössä