Vauva Haaveissa 2013

Mää oon niin harhaluuloinen kun voin vaan. En tiedä pitäiskö laittaa yövuorojen piikkiin...

Jotenkin noista pienistä menkoista jäänyt semmoinen "oonko mä sittenkin raskaana?", ollu vähän semmoinen etova olo kun on nälkä.
 
Täällä on tikutettu ovista. Aamupäivällä oli lähtenyt viiva vahvistumaan. Päivällä tuli sellanen fiilis, että testaanpa taas: tasavahvat viivat. Ja Joku aika sitten nyt illalla kun tein testin, oli viiva lähtenyt jo haalistumaan. Eli aika nopeita tuntuu nää mun ovikset (kahden tikutetun oviksen perusteella) olevan. (Ja heti tuli pieni pelko, että toivottavasti mä kuitenkin ovuloin... No ainakin kierukkaa poistettaessa siellä oli iso folli, joten kai mä ovuloin :D) Ja ovulaatiokin on päivälleen sinä päivänä, mitä WomanLog mulle ennusti. Eli siis huomenna (tai tänään.. kun ollaan jo torstain puolella). Viime kuussa oli muutaman päivän myöhemmin, eli alkaa kai kiertokin normalisoitua kierukan poiston jälkeen. Jospa toi luteaalikin olis nyt pari päivää pidempi kuin viime kierrossa :ashamed:

Eli siis torstaille voi mulle merkitä kp16/Dpo0. Tästä se piinailu taas alkaa :D Onneks on paljon tekemistä, niin jos jäis noi oireiden kyttäämiset vähän vähemmälle :LOL:


Mitäs muille kuuluu?

slallu: Joko ovis oli?

postimerkki: Testasitko, jos kuitenkin olis joku kyydissä :heart:

kaislanen :wave:

Miten Boomilla menee? Mennään kiertopäivissä ihan käsi kädessä...
 
Heipä hei!
Enpä ole palstalla käynyt tuon kemiallisen jälkeen , jotenkin yrittänyt vältellä kaikkea mahdollista mistä voisi alkaa stressata enemmän. en kaikkien kirjoituksia ehtinyt lukea, hirmusti tullut tekstiä! Olinko niin kauan pois???? :O

uusia ihmisiäkin tullut kuumeilemaan, ihanaa!
Mulla on taas sellainen tilanne, että eilen tein positiivisen testin. Viimeksi olin todella skeptinen jatkumisen suhteen, tällä kertaa mieli on paljon toiveikkaampi. Taidan käydä vähän jo vilkuilemassa odottajien puolella. Menkat on sen päivän myöhässä, josko vaikka lauantaina testaisi vielä, niin näkee vahvistuuko viiva vai mitä tässä tapahtuu.

Anteeksi, kun on taas niin omaa napaa :ashamed:
 
Hei kaikki!

Postimerkki nyt ei muuta kun uutta testiä kehiin! Jännittää sun puolesta.
Na-denetäällä ovistesti näyttää vielä suht vaaleeta viivaa, mutta kananmunalimat bongasin eilen illalla jee. Eli aika samalla kierrolla vissiin taas mennään :D! Ihanaa jännätä yhdessä. Kunpa meillä yhdessä tässä nyt tärppäiskin sitten jo.

Piitu-83 voi miten ihanaa!! pysy nyt vähän täällä meillekin kertoilemassa jatkokuulumisia <3 Onnea!!
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Vauva haaveissa 2013



Muikeaa maaliskuuta!

Lauantai 16.3.2013

sofia_86............ 26........ 60/28............. 12/12......... yk 1...........2.
Tintti83............. 29...... 51/33-36.......... 07/12......... yk 6.......... 3.
Alexandra89...... 23........ 45/30............. 01/13......... yk 1.......... 1.

Slallu................ 25...... 32/31-41........... 09/12......... yk 5.......... 1.

jen_ni............... 26......23/28-38............ 01/13......... yk 3......... 3.
Boom................ 25........18/31.............. 01/13......... yk 2.......... 2.
Na-dene............ 27......18/28-30............ 01/13........ yk 2.......... 1.
Kaislanen.......... 26......14/29-34............ 09/12......... yk 7.......... 1.

Postimerkki........ 23........ 8/24............... 09/12.......................... 1.

miss_piggy........ 31......... ?/?................. 02/12......... yk 9.......... 1.


Jännäpäivät
Na-dene dpo 2

Taustakuumeilijat
mavli
roro
jjennaa-
Ihanamami
haaveuni
Milk@
Unja-O
Rosie B.Mom
young_woman
annamay
Nenni88
happy sun
angelblue
pinkkihevonen
nyytti88


Plussanneet
Marraskuu: nanna_ 07.11.2012, BDU 08.11.2012 yk1, hopestar 24.11.2012 yk10
Joulukuu: pink dream 4.12.2012 yk2, Buster84 5.12.2012 yk1, Hallittu kaaos 12.12.2012 yk 2, Bambini 15.12.2012 yk 4
Tammikuu: fever 18.1.2013 yk 3, Maana_mamma 27.1.2013 yk 1
Helmikuu: Fossiili 1.2.2013, Helleka 4.2.2013 yk 3, sinnuli 5.2.2013 yk 2, pecanpie 6.2.2013 yk 2, vema 6.2.2013 yk 1, Tagzy 7.2.2013
Maaliskuu: Piitu_83 14.3.2012 yk 13 (?)


Odottavien puolella
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2207146-vauva-haaveissa-2013-pinosta-plussanneet/#post27498918

Päivittäjä
Slallu

Listapäivitykset ja lisäykset punaisella.
(nimimerkki, ikä, kiertopäivä/edellinen kierto, yritys aloitettu, yrityskiertojen määrä, monesko lapsi)
Ilmoita jos kiertosi venyy yli kp60, muuten siirretään taustailijoihin.

Plussaonnea kaikille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Piitu_83 ihanaa, onnea! :) Toivottavasti pienikaveri tarttuis tällä kertaa tiukasti kiinni :heart

Kaislaselle Na-denelle kovat peukutukset että tärppää!

postimerkki :hug:

Oviksesta ei mitään varmuutta, toivon että tapahtui kun kohdunkaula oli auki viikonloppuna, nyt selvästi korkeemmalla ja kovempi. Nännit ei oo kyllä herkistyny juuri lainkaan, yhden päivän tais viikonloppuna olla arat. Niistä oon tähän asti päätelly oviksen tapahtuneen :/ Oviksen jälkeistä kuivaa kautta miulla ei oo ollu aikasemmissakaan kierroissa. Tää kierto jos päättyy menkkoihin ni ryhdyn systemaattisesti seuraamaan lämpötilaa ja kohdunkaulaa päivittäin. Varsinkin ku se seuraava ovis jää miehen reissun takia todnäk hyödyntämättä ni otan kierron itsetutkiskelun kannalta. Oon jo siirtäny ajatukset tammivauvaan:heart:
 
Täällä sairastellaan flunssaa. Alkoi perjantai aamulla tukkoisuutena. (Näin koko yön unta, että nenä oli tukossa ja kas kummaa, sehän oli tukossa aamulla ;)) Tänään sitten tukkoisuutta, niistämistä ja lisäksi vielä lämpöä/kuumetta ja hillitöntä päänsärkyä. Olen nukkunut sohvalla tv:tä katselle puolet päivästä. Mies kyseli multa, että voiko tää sairastelu vaikuttaa raskauden alkamiseen, kun kerran Dpo-päivät menossa (ja ei, mies ei puhunut Dpo-päivistä :LOL:) Sanoin, että en tiedä, mutta jos vaikuttaa niin sille ei sitten voi mitään. Mutta heitänpä tämän saman kysymyksen teille:

Eli onko kellään tietoa/kokemusta miten Dpo-päivien aikainen sairastelu vaikuttaa/saattaa vaikuttaa uuden elämän alkamiseen? :confused:

PS. Olen päättänyt olla kyttäämättä kalenteri näiden Dpo-päivien aikana. Katsotaan onnistuuko. Alkukierron kohdalla onnistui...

EDIT: Lämpöä ollu koko päivän asteen verran, mutta mulla ei oo kuumeinen olo. Joten voishan toi olla vaan oviksen jälkeistä lämmönnousua... (Ja näin pitkään piti mun "en kyttää oireita"-lupaus :LOL:)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa naiset!

Postimerkki ja Slallu tammivauvahan olisi todella ihana jo ihan sen takia että olis sit luokan vanhin eikä nuorin. Näin alkuvuodesta syntyneenä olen kokenyt elämän monessa suhteessa kyllä paljon kivuttomammaksi :D. Tunyuu että loppuvuodesta syntyneet kaverit oli tosi katkeria kun myö muut päästiin baariin ensin ja täytettiin 15 ensin ja saatiin kesällä jo mopoilla (kyllä mä olin niin mopolikka) hehe.

Na-dene en kyllä yhtään osaa sanoa, voiko kuumeilu vaikuttaa. Itellä oli syksyllä ihan hirvee 38.5 kuume ja mietin että jos kropan lämpö on tällai ni miten siel mikään vois alkaa kasvamaan, MUTTA kyllä mä luulen että kroppa osaa pitää huolen näistä, eli en kyllä usko, että se nyt hirveeesti vaikuttaa.
Hitsi että meillä molemmilla tosiaan lähestyy niin jännät paikat. Täällä tänään tikkuun lähes tasavahvat viivat, eli ovis olis nyt käsillä. Ollaan eilen ja torstaina illalla hyödynnetty tilanne hyvin. Nyt aattelin mennä houkuttelemaan miehen sunnuntaipäivän talletuksiin ja sovittiinkin tuossa, että nämä tärkeät päivät koitetaan nyt talletellajoka päivä. Mites teillä muilla, kai sentään kerran päivässä riittää? Vai pitääkö tässä alkaa ihan leikkimään vastarakastuneita hormoniteinejä :D. hehe.

Ajatelkaas naiset, millä muulla palstalla puhutaan näin avoimesti seksiaikeista :D hahah. Jollain tuhmalla foorumilla kenties!
 
miss_piggy
Sillon ku mulla tärppäs ennen km:ää, niin katoin kalenterista, että pupuiltiin kolmena päivänä putkeen oviksen aikoihin...Yleensä on ollu sitte oviksen aikaan ehkä joka toinen päivä... Ei me mitään pakkopullaa siitä seksistä haluta kuitenkaan, että joka päivä tms.
 
Kaislanen: Yhdessä piinaillaan taas :) Kerroppa kun pääset piinailun makuun. Joko siis sait sen ovisplussan? :popcorn:

Meillä on talleteltu vähän jaksamisen mukaan, ei mitään pakotus-meininkiä. Oviksen lähestyessä on talleteltu joka toinen tai joka kolmas päivä ja yleensä ovisplussan aikoihin muutamana päivänä peräkkäin. Yleensä iskee kisaväsymys sen jälkeen ja loppu kierto mennään sitten omien halujen mukaan. Myös toi kierron alku toki omien halujen mukaan, mutta koitetaan silti vähän kattoa, että tulis sopivasti.. (Mekin ollan oltu jo vuosia yhdessä, niin toi monta kertaa päivässä -tahti on menneen talven lumia... ;)) Koska mun ovisplussat on ollu nopeita olen tehnyt sen olettamuksen, ettei haittaa vaikkei ovisplussan jälkeen enää talletellakaan. (Tosin tässä kierrossa periaatteessa tallettelu tapahtui ovisplussan jälkeen, koska plussan sain iltapäivällä ja illalla oli jo haalistunut. Talletukset siis illalla.) Eli ovispäivänä ei näissä kummassakaan kierrossa oo enää talletuksia tehty. Eikös siittiöt tarvii sen "valmistautumisajan" myös? Joten eiköhän ne ole oviksen aikoihin valmiina olleet. Toivottavasti. Tosin pitänee tehdä tähän oletukseen muutos, jos tässäkään kierrossa ei tärppää.

Tämä seksistä puhuminen. Luulen, että se menis tuhmien sivujen tekstiksi vasta kun täällä alettais tarkkaan kuvailla mitä on tehty ja missä :LOL: Se, että kertoo paljonko on harrastettu, ei vielä musta anna liikaa infoa :D

Itse olen syntynyt kesäkuussa ja niinpä mun synttäreitä ei oikeastaan koskaan ole koulukavereitten kanssa hirveesti juhlittu, kun on ollut kesäloma. (Tiedätte nämä "kutsutaan koko luokka ja äiti leipoo hulluna"-kutsut ;) Niitä ei siis meillä ole pidetty kuin kerran.) Lukioikäisenä kun tuo täysi-ikäistyminen oli ajankohtaista, kaveriporukassa oli yksi alkuvuodesta syntynyt, kaksi kesällä ja kaksi loppuvuodesta, joten yksin ei tarvinnut ensimmäisiä baarireissuja tehdä :)

Täällä flunssa jatkuu. Tänään ollu edelleen lämmöt koholla, mutta ei kuumetta. Tukkoinen olo, mutta parempi kuin eilen. Päätä vähän jomotellu edelleen. Mutta ehkä tää tästä... :)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Meillä oikeestaan mennään ton bylsimisen suhteen samoille tuntemuksilla kuin Na-dene, ollaan oltu kans yhdessä elokuussa 5 vuotta, joten ei oo enää niin kiihkeetä ku alussa :D Eli oviksen aikoihin koitetaan ajoittaa, ja muutoin sitten kun jaksaa ja huvittaa :)
 
Hei leidit!

Pahoitteluni tästä kuukausien hiljaisuudesta! Huomasin että vauvahaaveet ja raskauden yrittäminen alkoi muuttua liian nopeasti yrittämiseksi isolla yyllä ja totesin täällä keskustelun lisäävän vettä myllyyn, joten tauko oli kohdallani paikallaan. :) Hurjasti onnea kaikille sinä aikana plussanneille! Olette monta kertaa kaikki olleet mielessäni ja mielessäni olen lähettänyt paljon tärppionnea kaikille :)

Täällä on menossa nyt yk 6 kp 28/29 ja kovasti toivon että nyt olisi tärpännyt. Kävin tässä välillä gynelläkin tarkistuttamassa että kaikki on kohdallaan ja toisessa munasarjassa möllötti 16 mm follikkeli. Lääkäriltä tuli sitten tarkat ohjeet että milloin pitää talletella ja sitä sitten kiltisti noudatettiin :D Kp 25 alkoi tuhruttelu ja edelleenkin hieman tiputtelee, mutta "vuoto" (en tiedä voiko sitä edes oikein siksi kutsua) on loppumaan päin. Esikoisesta oli samat oireet ja nyt lisäksi on hillitön väsymys ja jatkuva jano. Tein aamulla raskaustestin joka aluksi näytti negaa mutta kaivettuani sen roskiksesta siinä oli tosi haalea plussa... Clear blue on huijannut minua aiemminkin, joten en tästä nyt vielä mitään johtopäätöksiä tee, etenkin kun oli kulunut yli vaaditun 3 min. Täytyy malttaa vielä odotella kun vasta ylihuomenna pitäisi menkkojen alkaa.

Paljon, paljon tsemppiä ja plussatuulia kaikille! Kiva tulla taas kanssanne jännittämään ja toivottavasti pian jatkamaan kanssanne plussanneiden puolella :)
 
annamay heii, kiva kuulla siusta pitkästä aikaa! Tilanteesi kuulostaa oikein lupaavalta, jos oireetkin mätsää esikoiseen :) Toivotaan että kunnon plussa pärähtää!

syntymäpäivistä, minä myös kesäkuun lapsi ja harmitti ala-asteella älyttömästi ku ei voinu kouluun viedä synttäripäivänä karkkia. Meillä kyllä synttäreitä vietettiin kuten muillakin, oon alkukuusta syntynyt ni juhlat oli heti ekalla lomaviikolla.

myökin ollaan kohta 7vuotta siedetty toisiamme ni ei tosiaan enää olla mitään kaneja :D Joskus on toki niitäki kausia ku himottaa enemmän. Ihanaa oli kyllä huomata pillerien lopettamisen jälkeen et luonnolliset hormoonit pitää himoja yllä oikeeseen aikaan. Jälkikäteen on huomannu et pillerit vaikutti kyllä haluihin ihan selkeesti :/

niin ne vainoharhat puski taas päälle. lauantaina tuli syötyä ja juotua hyvin poikkeuksellisesti, ja närästyshän siitä seurasi juhlien loppuajaks. Se on vaan jatkunu vielä eilen ja tänäänkin. Tosi harvoin närästää, enkä oo tänään etes syöny mitään sellasta. Alavatsassa repäsevää kipua eilen äkillisesti liikkuessa ja nauraessa. Tänään alavatsa kouristeli vähän ikäänkuin menkkamaisesti, mut ei kuitenkaan samalla lailla. Dpo ehkä 7...
 
Heippa kaikki!
Täällä edelleen salamatkustaja mukana, piti vain tulla hiukan teidänkin kuulumisia lueskelemaan.

Ja tuli tuossa mieleen, että olen pari kuukautta nyt syönyt foolihappoa. En tiedä sitten, että onko sillä oikeasti ollut vaikutusta tuohon tärppiin, mutta suosittelen kokeilemaan. Ja miehen sitä pitäis syödä myös ;)

Ja omalla kohdalla ainakin huomasin, että rennoin mielin pystyi pupuilut sun muut hoitamaan, kun pidin pientä taukoa palstailusta. Kyllä siitä kuitenkin pientä ylimääräistä stressiä pukkasi.

Kauheasti plussatuulia kaikille!!!! :heart: :heart: :heart:
 
Vauva haaveissa 2013



Muikeaa maaliskuuta!

Tiistai 19.3.2013

Tintti83............. 29...... 54/33-36.......... 07/12......... yk 6.......... 3.
Alexandra89...... 23........ 48/30............. 01/13......... yk 1.......... 1.

jen_ni............... 26......26/28-38............ 01/13......... yk 3......... 3.
Boom................ 25........21/31.............. 01/13......... yk 2.......... 2.
Na-dene............ 27...... 21/28-30........... 01/13........ yk 2.......... 1.
Kaislanen.......... 26......17/29-34............ 09/12......... yk 7.......... 1.

Postimerkki........ 23....... 11/24............... 09/12.......................... 1.
annamay .................... 1/28-29.............. 09/12........ yk 7.......... 2.

miss_piggy........ 31......... ?/?................. 02/12......... yk 9.......... 1.


Jännäpäivät
Na-dene dpo 5

Taustakuumeilijat
mavli
roro
jjennaa-
Ihanamami
haaveuni
Milk@
Unja-O
Rosie B.Mom
young_woman
Nenni88
happy sun
angelblue
pinkkihevonen
nyytti88


Plussanneet
Marraskuu: nanna_ 07.11.2012, BDU 08.11.2012 yk1, hopestar 24.11.2012 yk10
Joulukuu: pink dream 4.12.2012 yk2, Buster84 5.12.2012 yk1, Hallittu kaaos 12.12.2012 yk 2, Bambini 15.12.2012 yk 4
Tammikuu: fever 18.1.2013 yk 3, Maana_mamma 27.1.2013 yk 1
Helmikuu: Fossiili 1.2.2013, Helleka 4.2.2013 yk 3, sinnuli 5.2.2013 yk 2, pecanpie 6.2.2013 yk 2, vema 6.2.2013 yk 1, Tagzy 7.2.2013
Maaliskuu: Piitu_83 14.3.2012 yk 13 (?)


Odottavien puolella
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2207146-vauva-haaveissa-2013-pinosta-plussanneet/#post27498918

Päivittäjä
Slallu

Listapäivitykset ja lisäykset punaisella.
(nimimerkki, ikä, kiertopäivä/edellinen kierto, yritys aloitettu, yrityskiertojen määrä, monesko lapsi)
Ilmoita jos kiertosi venyy yli kp60, muuten siirretään taustailijoihin.

Plussaonnea kaikille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
annamay ihanaa että oot taas joukossamme :)! Kurja juttu vaan, että ei nyt vielä tärpännyt kun oireet oli noin selkeet, mutta positiivisell aasenteella uuteen kiertoon :)! Meillä on ollu sun super positiivista asennetta täällä ikävä ja oon välillä sua huudelluki. Kaiken lisäks meillä menee nää yk:t niin samoilla lukemillakin. Oon vähän edellä jo mutta kumminkin.

Na-dene kyllä tässä vähän alkaa jännitys olemaan jo puntissa vaikei vielä nyt ihan kp:t niin pitkällä olekaan että oireita ihan alkaisin bongaamaan. Kääks! Piaan kuitenkin saa alkaa jo sitäkin taas harrastamaan. Oviksen bongasin ja nyt ollaan talleteltu joka ilta, niin sillä tavalla parempi meininki kun viime kierrossa. Kyllä jännittää sillai hyvällä tavalla. ei liikaa :D.

Piitu_83 Ihanaa että siellä voidaan hyvin! Ja kiva kun tulit meillekin siitä kertoilemaan <3. Mäkin syön tällä hetkellä tollasta naisille tarkotettua vitamiinitablettia, jossa on myös foolihappoa ja syksyllä söin ihan pelkkää foolihappoa. Hyvä se on syödä joka tapauksessa kun se voi vaikuttaa sitten sikiön kehitykseen, jos siitä on puutetta.


Zemppiä ihan kaikille teille ihanaisille :)
 
Kaislanen: Pakko tulla heti täältä huutelemaan, kun huomasin, että oot käyny :LOL: (Teen kouluhommia, ja siks jo monena iltana valvonu myöhään... Hommat etenee mulla parhaiten öisin.) Loistavaa, että saitte talletukset sopiville päiville, sitten vaan jännäillään. :heart: Mä oon edelleen kieltäny iteltäni oireiden kyttäämisen, joten niitä ei liiemmin oo ollu. (Vähän mahaa nippaillu sillon tällön ja tänään vihlo kylkeä.) Mut tän sairastelun vuoks oon tota lämpöä mittaillu tässä nyt vähintään kerran päivässä. En mitään aamulämpöjä, kun en oo koskaan sellasia mittaillu niin ei oo mitään tietoa, mitä ne mulla pitäis näyttää. Mut muuten mittaillu. Ja mulla on nyt oviksesta lähtien ollu lämmöt koholla vaihtelevasti 36,5-36,8 (+ se yks kuume/lämpöily päivä, kun mentiin yli 37 asteen) ja normaalilämpö on jossain 36,2-36,3 paikkeilla. Joten toivotaan, että tää ei liity tähän flunssaan vaan johonkin muuhun :heart: Sen verran oli tosin pakko laskea, että jos nyt tästä kierrosta tärppäis, niin sais äitienpäivänä kertoa tuleville isovanhemmille :heart: ja itsenäisyyspäivä menis vähän toisenlaisissa merkeissä :D Ens sunnuntaina on Dpo10, saako sillon jo testata?:confused: (Onneks mulla on kaapissa kymmenen halpaa Davidin testiä, niin voi sitten dippailla menemään. :LOL: Digit on tilattu, tulevat varmaan joskus ens viikolla.)
 
Ei vaan ole miun kroppa vieläkään valmis vauvaa kantamaan. Menkat alko TAAS täysin yllättäen kp36 = kp1 :( Vaikka kivahan se on ku kierto ei ollu enää 40päivää..
Tosiaan nyt tässä kierrossa ovis osuu miehen reissun kanssa päällekkäin eli toiveet ei kovin korkealla oo :/ Jätän kaksplussailun nyt kokonaan hetkeks ja koitan päästä kierron vaiheista perille tän seuraavan kuukauden aikana. Palailen sitten jossain vaiheessa haaveilemaan 2014-vaavista.
Tsemppiä teille naiset, toivon plussaa jokaikiselle teistä!! :heart:

ps. Listanhan saa päivitettyä tuosta "Lainaa"- kohdasta, ottaa sieltä alusta ja lopusta vaan pois ne
-kohdat pois.
 
miss_piggy
Itellä nyt sitte käytössä myös venhäalkioöljy, mitähän seuraavaks keksis..Vois vaikka se plussa pärähtää sitte seuraavaks ja tällä kertaa se raskaus vois kestää ihan sinne loppuun asti.
 

Yhteistyössä