Vauva Haaveissa 2013

Na-dene mäkin teen usein myöhään illalla töitä niin tulee roikuttua koneella ihan ihme aikoihin. Voi että mä jännitän kyllä sun juttuja ihan yhtä paljon ku omiakin tässä vaiheessa. Heh. Millähän sitä pysyy nahoissaan nää piinapäivät tässä.

Slallu hurjasti zemppiä sulle ja iso halaus. Oot niin reippaana päivitelly meijän listaa ja muutenki ahkera palatalainen ni ehkä pieni tauko tekee hyvää <3.
 
Kaislanen: Saa piinailla tuplana, kun piinailee jonkun kanssa :D Mä kans jännitteln täällä ihan kympillä sua. Ja kun meen muutaman kp:n edellä, niin kävi itelle miten vaan, niin sua saa vielä jännittää :D


Tulin omanapailemaan vähän... Pakko saada ihmetellä ja täällä ehkä ymmärretään...
Mulla on vatsa ollut nyt viimiset kolme tuntia aikast kipee :( Tein siis koulujuttuja tossa ja oli pakko nousta ylös tuolilta, kun alko juimia oikein kunnolla oikeelta alavatsasta. (Tiedän, että mun piti olla kyttäämättä oireita, mutta kun ei oikein voi sivuuttaa näitä, kun sattuu... :() Seisoskelin ja kävelin, vähän tuntu helpottavan, mut ei menny ohi. Mut istuminen ei oikein oo nyt tuntunu hyvältä. Kipu vihloo myös kylkeen ja toisinaan vasemmalla puolelle. Lisäks alko röyhtäilyttää ja on ilmavaivoja :ashamed: (jotka siis alkoivat ton vatsakivun jälkeen) Tää kipu on sellasta tasasta jomotusta ja pystyn ihan kädellä osottaa mistä sattuu. Kipu on aika lähellä nivusta reilun 5 cm vatsan ja reiden taitteen yläpuolella...

Mullahan oli sillon kierukan kanssa vaihtelevasti alavatsakramppeja... siis kunnon kramppeja, jotka veti kaksin kerroin kivusta ja jouduin välillä olee töistäkin pois, kun kipuili niin paljon. Gyne epäili nesterakkuloita, joista puhjetessa tuli nestettä vatsaonteloon ja se aiheutti kipua. JA tää kipu on nyt samassa paikassa ja hiukan samanlaista.

Toivon vaan, että olis hyvä juttu nää kivut, mutta mun tapauksessa menkkamaiset kivut, joillasia nää etäisesti muistuttaa, on ollu merkki menkoista... huah! :$ Kun nyt vaan ei ainakaan ne menkat alkais... Dpo6 vasta... tai no Dpo7 puolella jo, mut... Voi naisen kroppa sentään! :ashamed:
 
Na-dene todellakin on tuplapiinat. Käyn täällä kurkkimassa aina ootko laittanut uusia oireita :D hehe. Mä en osaa lukee omia oireita niiku yhtään. Viime kierrossa mahaa repi ja tuskastutti ja vaikka mitä, mutta olivatkin sitte elämäni pahimmat menkkakivut.

No sillon kun oli kemiallinen, niin tissit tuli kyllä niin kipeeks, ettei oo ikinä ennen ollut. Niin jos sitä ei tuu niin en odota liikoja ennen testin tekemistä. Varovaisen toiveikas :)! Sit jos rinnat tulee kipeeks ni voi alkaa jo toden tella jännittämäänkin hehe.

Viikon päästä on jo tosi jännät paikat meillä kummallakin. Sä saatat olla jo plussatesti kourassa :)!

Missäs muut pöhisijät, kertokaahan nyt kuulumisia :)!
 
Haluutko Kaislanen lisää oireita? Täältä pesee! ;) Viime kierrossa mietin jokasen nykäsyn ja vihlasun kohdalla, et onks tää nyt sitä. Nyt oon miettiny paljon vähemmän, mut oli ne oireita tai ei, niin on taas paljon mitä viime kierrossa ei ollu (ja niin voimakkaasti tuntuvia juttuja, et niiden huomiotta jättäminen on vaikeeta). : Eli ton edellisen kirjotuksen kivun jälkeen joka päivä ollu maha tosi kipee, mut kipu ei jotenkin oo menkkakipua (vaikka voihan se silti olla). Eilen oli vatsa tosi pakottavan olonen, sellasta painon/paineen tuntua. Tänään oon kärvistelly turvonneen olosen vatsan kanssa töissä koko päivän. Viime kierrossa oli nännit kipeet, nyt on rinnat jotenkin sisältä arat. Ja tuntuu ihan liiveillä ja ilman. Mut mulla oli kyllä kierukan aikanakin rinnat kipeet vähän ennen ku menkat tuli tai niitten ois pitäny tulla.

Jotenkin tuntuu, et koko ajan kivistää jostain. Ja väsyttää, mut oon tosin valvonu koulujuttujen takia, joten...

Mut oon päättäny, et odotan menkkojen tuloa enkä pohdi mitään muita vaihtoehtoja. Ainakin pettyy sit vähemmän, kun menkat tulee. En varmaan silti voi olla testaamatta, mut en myöskään odota niitten näyttävän mitään.

Mullahan sillai jännä lähtötilanne r-testien suhteen, et en oo kun kerran elämässäni ennen tätä yrityksen alkamista tehny r-testin ja sillonkin lääkärin kehotuksesta, vaikka tiesin etten oo raskaana. (Oli jatkuvaa pahaa oloa ja lääkäri käski varmistamaan etten oo raskaana.) En oo myöskään koskaan saanu mitään muuta r-testeihin, kun ihan puhtaita negoja. Joten mulla ei oo mitään tietoa, millasia oireita just mulla tulee kun sitten joskus oon raskaana.

Ja siis tosiaan, muiden kuulumisia haluaisin myös kuulla :)

(Pahoittelut jatkuvasta oma napailusta. Oon ollu koulujuttujen kanssa tosi kiireinen ja ehtiny käydä vaan nopeesti lukemassa täällä ja muutaman lyhyen viestin kirjottanu. Jos huomenna ehtis sitten taas edes vähän enemmän...)
 
miss_piggy
Munki pitäis tänään hipsiä viimeseen näyttökokeeseen ja sitte ois tutkinto siltä osin suoritettu. Enää jäljellä 7 vkon työharjottelu ja sitte vielä viikko koulua ja ohi on! :D En ees tiä tuunko tällä alalla töitä tekemään loppujen lopuks ku aika raskaalta vaikuttaa mutta tulipahan käytyä.
 
miss_piggy: Mulla sama tilanne, eli päättötyötä teen ja lisäks olis yks harjottelu ja sit ois koulu ohi :D Mut mä tiedän varmasti, et tuun tekemään töitä tällä alalla, ollu toiveammatti jo pikkutyttönä :heart:
 
miss_piggy
Tais mun näyttö mennä vähän perseelleen, mokasin heti alussa niin typerässä jutussa, että hävettää oikeen itteenikin :LOL: Ite opiskelen siis turvallisuus-alaa, mutta ehkä tuo mun entinen ala, eli kaupallinen on kuiteski lähempänä sydäntä..
Toisaalta mietin, että kiinnostaisko mua silti joku terveydenhoito-ala..Meillä oli just eilen koululla EA 2 koulutus, ja musta ne on tosi mielenkiintosia, on suoritettu myös EA1 ja lisäks saatiin vielä eilen deffa-koulutus, ja jotenki noihin vaan jaksan paneutua enemmän ku tähän omaan alaan :p
 
miss_piggy VAT:iako suoritat? Millasia hommia oot tähä mennessä tehny? Alallahan on paljo erilaisia työtehtäviä, toki vähä paikkakunnasta riippuen, joten kannattaa kysellä vaihtoehtosia hommia jos vaan firmalla on.

Ite oon ollu kohta 8 vuotta turva-alalla, 2009 suoritin VAT:n ja nyt tammikuussa alotin TVEAT:n.
 
miss_piggy: Meiän opiskelemat alat on aika kaukana toisistaan. :D Eli musta on tulossa luokanopettaja. Meillähän ei mitään varsinaisia näyttökokeita oo, ekat harjottelut aika valvottuja, tää viiminen vapaampi.
Toivottavasti löydät oman alasi. Opiskella voi aina lisää. Ja jos sitten sattuu olemaan jo vähän vanhempi, kun vasta löytyy se oma ala on, niin so what! :D (Oma äiti valmistu uuteen ammattiin just ennen ku täytti 50 ja on tykänny.) Ja voihan hyvin sitä käydä useemmankin ammatin. Ei pääse ainakaan tylsäks käymään toi elämä :D Yhtään en tiedä mitä noi Tarun lyhenteet tarkotti, mut jos siis sun nyt opiskelemalla alalla olis eri suuntautumisvaihtoehtoja, niin voisko se olla sun juttu? Kyllä se oma ala ennen pitkää löytyy. (Ja enhän mäkään täysin varma voi olla, että vielä esim. 15 vuoden päästä haluan tehä open hommia. Aika näyttää :))

Edit: Kävi googlaamassa noi Tarun lyhenteet, kun tuli tyhmä olo etten tiennyt mitä ne tarkottaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Na-dene mulla pn nyt kp22, eli joskus viikonpäästä olis kp29, mutta en tiiä koska uskallan testata. Että malttaisko sitä oottaa et ois vaik kp34. Koska sä testaat ja mikä on kp sillon?

Täälläki ollu vähän mahan nippailua, mutta mun kohalla se voi olla mitä vaan. Myös väsymystä on mutta koska mäkin valmistuin juuri johtuu se varmasti juurikin siitä vielä. On toi opinnäytetyö niin iso stressi kuitenki.

Paljon tsemppiä teille naiset niihin omiin viimeisiin koitoksiin :)!
 
miss_piggy
Taru:Jep, oon nyt opiskelun ohella työskennelly valvomossa, mutta se ei oo jotenki mun juttu...lähinnä en kestä niitä yövuoroja mitä tällä alalla on jotka on ollu aina mulle ongelma...Viimeks ennen keskenmenoa ku olin yövuoroissa niin olo oli niiden jälkeen aivan paska, ja sitte heti tietysti ajattelin, että jos rasituin niissä liikaa ja ne vaikutti keskenmenoon :( Mulla laskee yövuorojen jälkeen pulssi tosi alas, olo on tosi huono, en saa nukuttua ja pyörryttää.. Eli tais siinä mielessä olla väärä uravalinta, kun mulle ei kertakaikkiaan kolmivuorotyö sovi. Ei mua haittaa aikasia aamuja/päivää/iltaa tehdä mutta nuo pirun yöt :x Oon ollu muutenki tarvittaessa töihin kutsuttava, joten en oo vakkari.
Päätin sitte tosiaan tän kesän nyt vähän miettiä ja katella että mitä haluan, ja ainahan tonnekin paikkaan on mahdollisuus kysyä takaisin jos haluaa, mutta todennäköisesti nuo yöt on se suurin este miksi en jatka.
 
miss_piggy suosittelisin juttelemaan sun esimiehen kanssa, kun ei se ole sun eikä firman etu, jos yövuorot ei sovellu ja aiheuttaa tommosta oloa. Ite oon tehny paikkari/respa hommia koko ajan, työajat 6-24 välillä, tosin mahtuu näihin 8 vuoteen yks kesä yötyötäkin paikkarina. Jos pomos on fiksu, ni tarjoaa sulle vaihtoehtosia hommia, niitä kun alalta kuitenki löytyy. Tai sit kysellä toisesta firmasta hommia.
 
miss_piggy
Taru:Tällä hetkellä varmaan joutusin vaan just noita öitä tekeen aina välillä, pääasiassa oon tehny joskus vkloppusin vuoroa klo 20-04:30, mutta se normi-yövuorohan olis 21-07:15 :x Olin pari vuotta sitte hotellin respassa töissä ja siellä mulle nakitettiin kans niitä öitä jotka kesti aamu 07 asti ja olin ihan kuollu...
Ja ilmeisesti nää oletti siis että alkaisin näiden vakituisten valvomolaisten kesälomien aikana sitte tuuraamaan, mutta tosiaan olen ilmoittanut että menen samaan kesätyöpaikkaan ku viime vuonna, ei tartte ainakaan öitä tehdä. Tottakai se on siis periaate varmaan vähän joka firmalla, että näille tuuraajille ja tarvittaessa töihin kutsuttaville nakitetaan sitte noita "kakkavuoroja" :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä niin niin niin paljon toivon, että sä Kaislanen saat nyt myös sen plussan. Ois mahtavaa jännäillä ensin täällä yhdessä ja siirtyä sitten plussa-ketjuun myös yhdessä. Mä pidän sulle sekä peukut että varpaat pystyssä. :heart:

Ja tänään on siis kp 26/27-30... WomanLog ennustais menkkojen alkavan torstaina...

Ja toivon toki myös, että tää mun kaveri jaksaa pitää kovin kiinni :heart: Nyt ollaan vielä varovaisin mielin ja odotellaan ens viikon loppu puolelle asti. Sillon mulla pitäis olla menkat virallisesti myöhässä. Tilasin muutama viikko sitten briteistä tuplapaketin ClearBluen digejä. Nekin tulee ens viikolla varmaan ihan sopivasti.
 
Viimeksi muokattu:
Na-dene ois kyllä ihan tosi hauska edetä yhessä tää koko polku :)! Pidetään siis peukut ja varpaat pystyssä, että sulla plussa lähtee hurinalla vahvistumaan ja mä saan sen plussan pian! Hitsi tänää vasta kp 22 ni en kyllä uskalla testata, ettei tuu stressiä. Mulla on cb digi ollu tuolla tammikuusta asti kaapis odottamassa. Sillon tilasin ennen kemiallista, mut sit hommat meni miten meni. Voi että kun nyt ois natsannu.
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Na-dene onko viiva lähteny vahvistumaan? Mä ajattelin torstaina olla jo hätähousu ja testata jotakuinki dpo10 on vissii sillon tai 11 en oo ihan varma. Mutta meil ois viikonloppuna vähän juhlintaa tiedossa kaverien luona, ni täytyy sitä ennen testa, niin tietää miten sitä viittii juua.

Hitsi mä kattelin tuol noita listan tietoja ni Na-denellahan on vasta yk2!! Waude.
Ja tuumasinpa että ollaa muuten kyllä hauskan samoilla vaiheilla. Mäkin täytin 27 alkuvuodesta, mutta oon näemä tänne sen unohtanu kertoa :). Voi ku mullaki nyt olis onni myötä.

Joks muilla alkaa kans olee jänniä päiviä tai ovikset bongauksessa?
 
postimerkki: Ihanaa, että ootte saanu hommaan rentoutta. Sehän monesti auttaa raskautumaan. Samaa rataa vaan jatkatte, niin saan tuttua porukkaa mukaani tonne odottajiin :)

Kaislanen: Oi, tuut sit heti kertoo mitä testi näyttää. Mä niin toivon sitä plussaa sulle. Toivon toivon toivon!! :heart:

Mä luulen, että viiva on vahvistunu. Eilen (ma) tein aamulla Pregcheckin testin ja vähän tummempi viiva oli, mut ne testit loppu, joten tänä aamuna oon tehny Davidin puikkotestin, johon siihenkin tuli se haalea viiva. Davidin liuskathan on näyttäny mulle vaan tosi tosi haaleeta haamua. En tiedä onko noi puikot herkempiä, mut siis ihan selkeä haalea viiva tuli :) Kävin hakemassa kaupasta yhen Pregcheck paketin, et saa sitte huomen aamulla testailla. Ne mun digit ei oo vieläkään tullu : / Haluan jo tehdä digin! Se jotenkin varmistais tätä... Edelleen sellanen epäuskonen olo, et voiko tää olla totta. Ja hassuinta on, kun ei oo yhtään erilainen olo, ku ennen :LOL: (Vähän sama ku synttäreinä... seuraavana päivänä on ihan samanlainen olo kun edellisenäkin :LOL:)

Meillä juu oli tosiaan vasta yk2 tämä kierto, josta plussa tuli. Mä oon hyvin "mulle-kaikki-heti-nyt" -ihminen, joten kiva että tärppäs nopeesti. Olin kyllä valmistautunu siihen, et voi kestää sen puoli vuotta (jopa enemmänkin). Tässä kierrossa mulla oli jotenkin sellanen olo, et vois päättyä hyvin. Tosin saman tien kun olin ajatellut, et jos kuitenkin, niin tuli ajatus, että en kuitenkaan oo... Normi-piinailua siis. Mut se viittas hyvään, kun sen flunssaviikonlopun kuumeen/lämmön jälkeen lämpö jäi koholle melkeen sellasen puol astetta normaalia enemmän. Normilämpö siis 36,2 ja nyt ollu 36,6-36,7 joka ilta. Lämmöt sai arvelemaan, jos kuitenkin.

Tosin mies sano tossa tänään hyvin, kun kysyin, että joko on sisäistäny tän uutisen. Sano, että juu, mutta ollaan ihan rauhallisesti vielä :)

Mä en jotenkin osaa mennä tonne odottajien puolelle mihinkään ketjuun... Täällä on kivemman tuntusta porukkaa. No ehkä sen etsimällä löytää.
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
miss_piggy
Onko Helenakin turvallisuusalalla? Olin lukevinani jostain niin. Täällä sama ammatti, tosin teen tän alan töiden ohessa vielä tutkintoa valmiiksi, 7vkoa työharjoittelua ja sitten on ammattitutkinto suoritettu. Vakkarityöpaikkaa ei ole, tarvittaessa töihin kutsuttava. Kesäksi siirryn taas kaupallisen alan pariin kesätöihin. Täällä on pomo kyllä tosi jees tyyppi, kerroin sille raskaudesta jo aika alkuvaiheessa, ja kun meni kesken, kerroin siitäkin..Ens kerran ku plussaan, en kyllä kerro kellekään ennen ku ollaan oikeasti turvallisilla viikoilla :)
 

Yhteistyössä