Vauva Haaveissa 2013

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja s-atu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Na-dene:Ei oo oikein tietoa, että mitä tässä nyt pitäis tehä :( Ku keskenmenon jälkeen saattaa mennä vaikka 6 viikkoa ennenku menkat alkaa, ja kun ne terotkaan ei mulla nyt saanu vuotoa tulemaan, niin aika kädettömänä tässä ollaan...Mietin että aloitanko toisen terolut-kuurin tuossa sitten kun edellisen lopetuksesta on vaikka 17 päivää, jos menkat ei oo tullu...tai sitte vaan odottelen ja kärsin siihen asti ku mulla on se lapsettomuuslääkäri 30.4..tuntuu vaan että siihen on niin pitkä aika!

Mulla on sellasta ruskeaa tuhrua tullu eilen ja tänäänkin, mutta kunnon punasta menkkavuotoa ei oo tullu missään vaiheessa. En nyt tiä onko tää tuhruttelu vieläki sitä km-vuotoa vai mitä hemmettiä mun kropassa nyt oikein tapahtuu. Pitää vielä huvikseen tehdä o-ja r-testit vaikka negaahan ne näyttää kummatki. Mahassa on koko aika sellanen "kupliva" olo, niinku menkat ois alkamassa mutta kumminkaan mitään ei tuu ulos :(

Ihanaa Kaislanen! Nyt toivotaan sitten hyviä tarrasukkia kaverille, että jaksaa tarrata tukevasti kiinni :heart:

miss_piggy: Eikä sit mitenkään oo mahdollista, että se tuhruttelu olis sun menkat? Jos vaan km:n jälkeen ei oo enempää, mikä tulis ulos. Toivottavasti toikin asia nyt selviäis. Tosi ärsyttävää, kun ei pääse jatkamaan yrittämistä tai mitään, kun hommat on niin sekasin. Ja pitkä aikahan sinne huhtikuun loppuunkin on odottaa ton asian kanssa : /

Täällä on tänään väistelty (luultavasti) onnistuneesti yks lasillinen kuohuviiniä. Anoppi täytti vuosia viikolla ja käytiin siellä pääsiäislounaalla. Ruokaa kun odoteltiin, mies totes siinä ääneen "ai, täällä tarjoillaan kuohuviiniä". Ei sanonu mitenkään erityiseen sävyyn, mutta tiesin, että sano sen mulle. (Ja mä kun olin murehtinu savulohta ja sen mahdollista vakuumia, kun lohesta tykkään kovin.) No kohotin lasia muiden mukana ja käytin huulilla (en edes maistanu) ja totesin että ei oikein ollu mun makuun. (En muutenkaan juo viinejä juurikaan ja alkon jouluglögit jää myös juomatta, joten appivanhemmat ovat tottuneet, ettei mulle kaikki uppoa.)
Muuten sitten vaihteeksi taas kyseltiin kovinkin, että koskas meille niitä lapsia sitten tulee (anoppi ja miehen isoäidit asialla oikein yhdessä), kun kuulemma ikääkin alkaa jo olla, eikä tästä nuorruta. Onneks osasin ottaa nyt kyselyt ihan rennosti "katotaan sitä sitten"-asenteella. Ennen ne lähinnä on ahdistanu. Ja totesinpa siinä ohimennen senkin, että ei niitä lapsia nykyään niin vaan tehdä. Lehdissähän on ollu paljon juttua viime aikoina hedelmällisyyden laskusta.
Kuohuviini lisäks jouduin väistelemään juustoja, joita oli tarjolla myös. Eli toivotaan ettei anoppi osannu laskea yhteen noita. En haluis ihan vielä, että tietää. Kun sen jälkeen tietää koko suku. :stick:

Kaislanen voi miten ihanaa kuulla! <3 :) Peukut on kovasti pystyssä nyt että todella viivat vahvistuu entisestään! Kuulostaa kyllä hirmu lupaavalta!

miss_piggy: kurja kuulla sun tilanteesta :( Jos r-testi näyttää negaa niin luulisi että silloin km-vuoto olisi loppu? Naisen kroppa on kyllä niin käsittämätön mysteeri! Toivotaan että selvyys asiaan tulee pian. Hurjasti voimahaleja täältä! :hug: Onneksi olet pääsemässä lapsettomuuslääkärille. Uskon että odottaminen tuntuu pitkältä ajalta. Mutta kyllä ne hyvät uutiset sieltä teille varmasti vielä tulevat! :)

Na-dene hienosti hoidettu skumppatilanne! :) Vaikka anoppisi arvaisikin mistä on kyse, mitään ei voi todistaa ennen kuin myönnätte ;) Voi miten mäkin muistelen haikeana sitä aikaa kun meilläkin oli miehen kanssa esikoista odottaessa oma suuri salaisuus ennen kuin kenellekään olimme kertoneet.

Olenkin viimeaikoina miettinyt että mitenköhän pikkukakkosen kohdalla (sitten kun se päivä koittaa kun tärppää) käy kun olemme muutamille läheisimmille kertoneet vauvahaaveista. Tuntuisi jotenkin hölmöltä olla kertomatta että odotamme kun monta kuukautta on harmiteltu kun ei onnista. Mutta ehkä se menee sitten omalla painollaan :) Vanhemmillemme emme varmaan kerro kuin vasta sitten kun 12 viikkoa on takana päin, luulen nimittäin että he eivät vielä edes osaa ajatella että olemme heti esikoisen syntymän jälkeen toivoneet toista vauvaa. Toisaalta pian vietetään esikoisen 1- vuotissynttäreitä ja juuri entinen työnantajanikin vihjaili että "sitten vaan uutta putkeen" kun päivittelin miten nopeasti pikkuvauva-aika hujahtaa. Että ehkä se ei niin shokkina tulisikaan jos vaikka nyt tärppäisi. Taas tuntuu niin tyhmältä miettiä näitä juttuja! Mitä jos vielä meneekin vaikka vuosi? No, saa sitä aina unelmoida...!

Onko teillä mitään käsitystä siitä mikä raskaaksi tulemisessa oikein kestää? Jos kaikki on kunnossa niin miksi tärppi ei käy? Tiedän, tiedän, meilläkin on toisaalta vasta 7. kierto menossa, mutta kun esikoinen tärppäsi heti ekasta kerrasta ilman ehkäisyä (!) tämä odottelu on kyllä lyönyt ällikällä. Tottakai olen aina tiennyt että lapsia ei noin vain tehdä, mutta jotenkin se vain silti pysäyttää kun sen oikeasti tajuaa että tosiaan, lapsia ei tehdä vaan ne annetaan!

Nyt olen kovasti koittanut miettiä elämää niin että meille ei olisi tulossa lapsia ja koitan asennoitua niin että tulisin raskaaksi vasta syksyllä. Kaikki muut poppaskonstit on kokeiltu, kokeillaan siis tässä kierrossa ajatusta että emme edes yritä saada lasta (vaikka kaikkemme teemmekin). Eihän tässä mun jutussa taas ole yhtään mitään järkeä, mutta pakko oli vähän avautua :D

Ja vielä.... riittääköhän oikeasti joka toinen päivä? Juuri sanoin että koitan olla stressaamatta, mutta oikeasti stressaan mm. sitä että olemmekohan liian usein tai liian harvoin? Eilenkin olisi oikeasti tehnyt mieli olla mutta päätimme että orjallisesti nyt kokeilemme joka toinen päivä -taktiikkaa kun gynen mukaan sen pitäisi riittää. Uskaltaakohan siihen luottaa? En ole viitsinyt tehdä ovistestejä kun pelkään että otan siitä taas liikaa stressiä.....

Hurjasti aurinkoisia ja iloisia ajatuksia kaikille ja rutkasti vauvapölyä! Nautitaan auringosta ja ladataan itsemme täyteen aurinkoa ja se vähänkin D-vitamiinia auringosta jota vihdoin on tarjolla! Ehkäpä aurinko tuo kaikille meille paljon vauvaonnea! <3 :flower:

• Tykkää
Reactions: Na-dene
annamay: No meillä yleensä tuo "vaikka arvaisikin" saattaa tarkottaa sitä, että asiaa on jo pohdittu ja arvailtu koko suvun kanssa, niin että vähintään mummo on sitä mieltä, että olen raskaana. Näin kävi ainakin, kun tontteja käytiin katsomassa. Vaikka nimenomaan sanoin mummon kysellessä, että ei olla ostettu, eikä vielä osteta (pohdittiin siis vaihtoehtona oman talon rakentamista, mutta päädyttiin lykkäämään rahatilanteen vuoksi... Pelottavaa ottaa niin paljon lainaa nyt...) Seuraavana päivänä saatiin tädiltä tekstiviesti: Onnea, olette kuulemma ostaneet tontin!" :stick: Näin meillä ;)

No kai ne olis suoraan kysyneet, kun kerran muutenkin kyselevät asiasta. :)

Ollaan me tässä pupuiltu kyllä tän kkm:n jälkeen ihan normaalisti, mutta ärsyttää just ku ei oo mitään ovistakaan bongannu...No, täytyy vaan koittaa tikutella.

annamay kiitos zempistä. Ihana huomata että muutkin miettii tässä yrityksen aikana vaikka mitä kummia vaihtoehtoja juuri noiden tositoimien riittämisestä :D. Meillä mentiin tässä kierrossa tosiaan eka jokatoinen päivä ja oviksen tuntumassa sitten joka päivä.

N-dane, jopas oot haastaviin tilanteisiin heti joutunut! hehe. Meilläkin mun äidin äiti aina kyselee et koska koska, mutta muuten ollaan saatu olla aika rauhassa.

miss_piggy mahtavaa, että ootte kuitenkin päässyt normaaliin pupuilutahtiin, kaikesta huolimatta. Kyllä se pikku pupu taas kyytiin hyppää kun maltatte. Oot kuitenkin jo kertaalleen todistanut, että se on mahdollista <3. Ihan hirmusti zemppiä.

Pakko käydä täällä kurkkimassa, kun Kaislasta jännäilen vieläkin :heart: Testaatko huomenna tiistaina? Missä vaiheessa sä viimeksi huomasit, että raskaus oli kemiallinen? Viiva ei lähteny sillon vahvistumaan vai? Kovin toivon ja odotan, että saan sut tonne Joulukuisiin, että voitais jännätä yhdessä :heart: (Mulla on näköjään joku kysely-ikä tms. :laugh:)

No jännään kuule itein ihan hulluna. Viimeks kemiallisen huomasin kp37 kun menkat alko yhtäkkiä tosi lujaa. Että tosi varovaisin mielin täällä kyllä yhä vietellään kp31:stä.

Tollon mulla oli kyllä kierrot tosi vaihtelevia muutenki. Nykyään on tasasempi. Tänää en testaa kun eilen testasin, mutta ehkä huomenna taas, jos se viiva siitä vahvistuisi vaikka. Pitäkää peukkuja! Ihan kamalaa tällai jännitys :).

• Tykkää
Kaislanen: Pidetään peukkuja, että kun kierrot on nykyään ollu tasasempia, et tää oliskin ihan sitä itteään :heart: Kyllä tää vaan niin jännää on. Huh!

Täällä on varattu tänään eka neuvola. :heart: Ja sit meen käymään YTHS:n gynellä huomenna, kun on ollu vähän alavatsakipuja. Sanoin sille terkalle, et saattavat olla ihan normaaleja alkuraskauden kipuja, mutta kun en oo ollu ennen raskaana, en tiedä ovatko. Haluan varmistaa et kaikki on kunnossa (ettei oo KU tms. tosin kivut ehkä ois sillon kovemmat, mut...) Ja koska kivut tuntuu samassa paikassa kun kierukan aikaset kivut (ilmeisesti kierukka aiheutti nesterakkuloita, jotka puhkes ja neste vatsaontelossa aiheutti kipua.) No hyvä varmistaa... Ja sit voin samalla kysellä tekiskö se gyne mulle VU:n reilun parin viikon päästä. :heart:

Na-dene ja pieni 4+6 (Huomenna poksutaan ekan kerran :heart:)

Tää on kyllä niin kiva kun kaikki jännittää mun kanssa. Jännitän ite niin et pää meinaa mennä pyörälle.
Oireita on kyllä ilmassa jo paljon, rinnat on todella kipeet, mahaa vihloo ihan jatkuvasti, öklöttävä olo pitkin päivää ja ihan karmee väsymys, myös vessassa saa ravata ihan koko ajan.

Na-dene Ihanaa että eka neuvola on varattu, mihin asti meni? Mäkin haluisin niin jo uskaltaa hypätä noihin tunnelmiin. Oon myös miettiny tota VU:ta, mutta tää mun arpomii taitaa muutenki mennä nyt niin pitkälle, et ekan neuvolan jälkee ei oo enää pitkä aika siihen ekaan ultraankaan.

Kuluis nää päivät nyt äkkiä :)!

Kaislanen: Kahden viikon päästä 17.4. olis ensimmäinen neuvola, sillon tasan 7+0. Neuvola vaan on sellaseen aikaan, että mies on varmaan töissä. Mut jos se sitte ultriin tulis mukaan. Ekalla neuvolakerralla kai vaan höpötellään, joten en usko et haittaa, ettei oo mukana. :)

Mulla ekalla neuvolakerralla otettiin vaan verikoe, paino, verenpaine, ja sitte se vaan kyseli kaikenlaista..Sitte kotiin annettiin mukaan tarvikkeet pissanäytettä varten joka piti viedä labraan.

).( Lääkäri soitti ja oli sitä mieltä että mun vaan pitää edelleen odotella niitä menkkoja, ja tehä välillä r-testejä. Että hän ei olis vielä tässä vaiheessa huolissaan. Pco:sta kyseli mutta en tiedä onko mulla sitä enää ku yksityinen gyne ei puhunu mitään ultran yhteydessä...Kyseli myös kierron pituudesta mutta pirustako minä sen tiiän ku söin e-pillereitä 2002-2012 ja heti niiden jälkeen tuli se pco ja terolutit kuvioihin.

Na-dene sehän on ihan pian ihanata! ja tosiaan ekalla kerralla varmaan ookaan niin tärkeetä että mies olis mukana. Tuleehan niitä kertoja sitten lisääkin. Mä haluun miehen kanssa jonneki valmennukseen, ettei tuo super hössöttäjä ole sitten tosi tilanteessa ihan paniikissa :D hehe.

miss_piggy kiitos kun valotit meille ummikoille mitä siellä ekassa neuvolassa tapahtuu. Ei ollut mitään käsitystä. Ja ärsyttävää nyt toi odottelu. Kumpa selviäis nyt suuntaa tai toiseen pian. Oon joskus ite miettinyt kun käytin kanssa pillereita aika lailla 6 vuotta ja sit pari vuotta ehkäsyrengasta, et miten paljon noiki oikeesti vaikuttaa tähän lisääntymisasiaan. Hormoniehkäsyn lopetin kyllä sit onneks jo pari vuotta sit kun ei vaan sovi mulle, ni sillai kropalla ollu hyvä aika palautua.

omaa napaa jälleen: tänään testasin tosi paljon vahvistuneen tikun. Näyttää siis todella lupaavalta, kun eihän sen pitäis lähtee vahvistuu, jos ei ole kiinnittynyt. Iik!

• Tykkää
Reactions: annamay
Kaislanen:Itekki oon miettiny, että olisko mun pco:ki kuitenki saanu alkunsa jotenki näistä e-pillereistä... Mene ja tiedä.

Kävin muuten tänään aamulla johonki aikaan veskissä, kelloa en katsonut. No tein siinä sitten pikaisen kusaisun r-testiin ja musta näytti että se tikku ei ees kastunu kunnolla :D Jätin sen sitte vessaan hautumaan ja menin takas nukkumaan, ja kun parin tunnin päästä katoin sen tikun niin siinä oli kaks viivaa :confused: Mä en kyllä noihin roskishaamuihin luota, toisaalta en oo koskaan ennen saanu roskishaamua vaikka oisin jälkeenpäinki tikkuja kurkkinu...Toisaalta ei mulla oo ollu kunnon ovistakaan, mutta tietysti kaikki on mahdollista... Täytynee huomenaamuna testailla huvikseen uudestaan ja sillon kattoa se tulos heti eikä tuntien päästä. Uskon kyllä vahvasti että tuo nyt vaan oli joku tommonen, tai ehkä keskenmeno vielä kummittelee...Kuitenki sitte pari tuntia myöhemmin uusi kusastu tikku oli täysi nega.

Kaislanen: Ihanaa! Oon niin onnellinen sun puolesta. Menee kylmät väreet oikein. Sä saat kohta alkaa siirtyä tonne joulukuisiin mun seuraks :heart:

miss_piggy: Eli ekassa neuvolassa otetaan myös tollasia "alkujuttuja". Oon onneks käyny luovuttaa verta joulukuussa, joten ainakaa verinäytteessä ei pitäis olla mitään kovin yllättävää :D
Mut olipa hassu toi sun roskishaamu?! Kannattaa varmaan tehä vielä huomenna aamupissasta uus r-testi, ja kattoo mitä se näyttää. Oliko se oikeen plussa vaiko haamu? hmm... mielenkiintoista :) Raskauden mahdollisuus on kai pieni, mutta onko se mahdoton? (Millon alotit oviksen bongauksen? Oliko ne sun ovistikut millasia?)

Oon muuten kans miettiny tota hormonaalisen ehkäisyn vaikutusta siihen, että nykyään taitaa ihan tutkitusti olla hedelmällisyys alhaisempi kuin ennen. Noita hormonaalisia ehkäisyjä on vaan ruvettu käyttämään ja ajateltu, et onpa kätevää. Ennenhän ne hormonipitoisuudet on ollu vielä moninkertaisia tän päivän valmisteisiin verrattuna. Tiedä sitten, tuskin tollanen keinotekonen hormoni ainakaan hyväksi kropalle on, varsinkaan pidemmässä käytössä.

ON: YTHS:n gyne sano, että kaikki on kunnossa. Mulla vaan jostain syystä oikea munasarja kipuilee herkemmin ja sattu nyt kun ultrattiinkin. Lääkäri vertas naisen munasarjoja miehen kasseihin, et jos niihin joku osuu, niin sehän sitten sattuu/tuntuu. Ja "pampulakin" oli oikealla paikallaan kohdussa, kokoa viikkoja vastaava hurjat 5mm!! ;) Lisäks gyne oli tosi mukava ja sano, et jos en jaksa odottaa np-ultraan asti, niin hän kyllä mielellään ultrailee aikasemmin jo. Eli menen varmaan sinne varhaisultraan tossa parin-kolmen viikon päästä, jos vaikka kuulis jo sydänääniä. :heart:

Tänään sais poksua ekan kerran

Na-denen ja pampula 5+0 *poks*

Na-dene:Oon tässä ovista nyt tikutellu oikeestaan siitä asti ku km-vuoto loppui mutta ovisplussaa en oo bongannu, onhan se toisaalta mahdollista että ois tärpännykki, mutta jotenki en usko :D Oon vaan lukenu, että jotkut on raskautunu heti ilman että on ainuitakaan menkkoja ollu.
Mulla on one stepin ovistestejä ja sitte planning familyn joita tilasin ebaysta, sitte on noita CB:n digitestejä, mutta en niitä viiti tuhlata ennen ku oikeesti tuntuu että on ovis.
Siis kyllä se toinen viiva oli ihan silmin havaittava, että en nyt kyllä yhtään tajua taas tätä mun kroppaa :P

Niin siitä neuvolakäynnistä, se verikoe otetaan ku siitä katotaan veriryhmä, ja ilmeisesti nykyään pakollisena jotkut sukupuolitaudit kanssa..niin ja hemoglobiini,en muista mitä siitä virtsasta katottiin, oliko siitä sitte osa niistä sukupuolitaudeista, jotain valkuaisjuttuja tms. Ja sitte saa kotiin ison kasan kaikkia papereita ja lehtisiä luettavaks ja neuvolakortin :heart:
Kantsii jotain monivitamiineja syödä kanssa jos et jo syö, ja d-ja e-vitamiinia..

Na-dene: Onko sulla ollu minkälaisia oireita nyt vai onko mitään? Siis jos et testiä olis tehnyt, niin onko mitään tuntemuksia jotka muutoin osoittais raskauden? :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
miss_piggy: Mulla näytti jotkut halvemmat ovistikut vasta haaleeta viivaa, kun pregcheck näytti plussaa. Joten jospa niissä tikuissa on vaan vikaa :D Toivotaan, toivotaan, kun pieni mahdollisuus kuitenkin olis :heart:

Alotin jo sillon, kun yrittäminen alko, syömään monivitamiinia (sis. D:tä 200% ja E:tä 100% päivän saantisuosituksesta) ja foolihappoa. Monivitamiinista on mama-versio edelleen kaapissa odottamassa, kun en uskalla sitä syödä sen sisältämän raudan takia. Mulla on hemoglobiinit muutenkin melkeen 150. Ja tietty monipuoliseen ruokavalioon pyritään. Useimmiten ihan hyvin tuloksin ;) Nyt otin noiden rinnalle B6-vitamiinin vielä erikseen, kun saattaa kuulemma vähentää raskauspahoinvointia, jota siis mulla jo on (tää oli meiän äitin ohje, kun hänellä oli auttanu. Ja löysin netistäkin juttua siitä). Kalsiumia pitäis ehkä vielä purkista syödä, kun en maitoa juo. Se maidon maku on vaan ihan hirvee. (Piimää pitäis vielä koittaa, oon lapsena juonu sitä.) Tosin jogurttia menee aika paljon ja raejuustoa/rahkaa kun ne maistuu.

Eli siis oireita tähän mennessä on ihan älyttömän kipeet tissit, aamusin kipeimmillään ja iltaa kohden vähän helpottaa. Pahoinvointi pääasiassa kun ei oo syöny hetkeen, tosin nyt alkaa tulla hajuista kans. ("Kiva" kun mies tuli suihkusta tänään ja mulle tuli paha olo sen suikusaippuasta :D) Toivottavasti tää hajuherkkyys ei lisää migreenejä, kun mulla on niihin taipumus. : / Vatsa on ollu kipee iltasin ja viime yön pyörin sängyssä sellasten menkkamaisten kipujen kourissa. Ei hirveesti tullu nukuttuu. Ja sit vielä kun ite pyörii levottomana sängyssä, niin kissa tulee siihen kehräämään ja kuonolla tökkimään "mikä sulla on". Nuku siinä sitten :D
Ja tietty päiväunien tarve on kasvanu, eli tässä on nyt melkeen joka päivä, joka toinen ainakin, nukuttu parin tunnin päikkärit alkuillasta.
Vessassa en omasta mielestä ramppaa tavallista useemmin, ehkä vähän kuitenkin. Oon jo ennen tätä ollu sellanen "käyn varmuuden vuoksi vessassa" ;)

Itkuherkkyyttä odotellessa, kun muutenkin parun esim. leffojen takia ;)

Na-dene:Kyllä se mun haamu oli vaan haamu...tänään puhdas nega..

Mulla oli kans oireina tuo tissikipu, ja sit aloin just öisin heräilemään siihen mahakipuun, jotka johtuu siitä kun kohtu kasvaa. Niistä tuli oikeestaan jokaöisiä, päivisin niitä ei juurikaan ollu. Jos yöllä oli maha tosi kipeä, niin otin Panadolia, sitä kun uskaltaa syödä raskaanakin. Pahoinvointi mulla oli aika lievää, ku en tosiaan oksentanu kertaakaan, mutta hyväks avuks oli nuo pahoinvointirannekkeet...tai no näin ainaki itelleni uskottelen, mullahan oli se kuollu alkio mahassa noin 3 vkoa, joten saattoi johtua siitäki että surullisen tietämättömänä iloitsin vähäisestä pahoinvoinnista :( Toivottavasti tuo haamulainen ois vaikka merkki alkavista menkoista.

miss_piggy: Voihan haamu : / No mut toivotaan tosiaan, kuten sanoit, että se olis sitte merkki menkkojen alkamisesta.

Mä en myöskään oo käyny pönttöä vielä halailemassa, oksennan muutenkin tosi harvoin, joten katotaan miten nyt käy. Voihan siitä tulla vaikka mun uus harrastus ;) Tosin, en sitä kyllä toivo, se kun rajottaa aika hyvin elämää... :O Mut, jos niin käy, niin sit kestetään sekin hyvän puolesta.

Voihan haamut! miss_piggy toivotaan, että ne menkat nyt sieltä alkais sitten piakoin niin pääset taas yrittämään tosissaan :).

Na-denella ihan samoja oireita kun täälläkin :). Toi tissikipu on kyllä se huomattavin jatkuvasti läsnä oleva oire. Ja väsymys. Mä teen lauantaina tuon digin ja sen tuloksen perusteella hyppään sitten myös joulukuisiin kyytiin. Tää on ihan kamalan jännää tää elo.

Mitä tarkottaa poksuminen kertokaa heti :D!

• Tykkää

Yhteistyössä