Vauva Haaveissa 2013

miss_piggy
Mää en tietä oisko täällä kuulkaa ovis tulossa ku on sellasta nippailua ja limoja, ja yks liuskatesti näytti aikas vahvaa viivaa, vaikka digiovis oliki sitä mieltä että vielä ainaki nounou :D

• Tykkää
Reactions: Na-dene
Jee, miss_piggy nyt vaan ilo irti kierron kivasta vaiheesta! ;) Jos voisi ajatella että digi on tarkempi niin nythän just varmaan on hyvä aika talletella kun ovis lähestyy. Sitten on simpat valmiina kun ovis tapahtuu :)

Tää on kyllä niin mystistä tää naisen kroppa ja sen toiminnot! Mä olen tässä kaksplussan hiljaiselon aikana kahlannut läpi sellaisen Taking Charge of your Fertility -kirjan missä neuvotaan tunnistamaan ovis tosi tarkasti. Siitä huolimatta että olen ihan megapaljon tarkkaillut kaikkea ja koittanut omaksua kirjan opit, en kyllä osaa sanoa tarkkaa päivää milloin ovis on ollut. Mutta muutaman päivän tarkkuudella kylläkin ja onneksi jaksettiin hyvällä mielellä talletellakin... Nyt koitan pitää itseni kiireisenä loppukierron ja keksiä mahdollisimman paljon muuta ajateltavaa..... :) Mutta voi vitsit, tänään taas ajatukset harhaili vahingossa siihen että jos jouluna vauva syntyisi.... Mitenköhän pitkään tässä vielä menee!

Mitä "kikkoja" teillä muilla on tässä kierrossa käytössä? Vai maltatteko olla kikkailematta? :) Mitä kaikkia konsteja olette kokeilleet aiemmin?

Meillä on kokeiltuna:

-ovistestit
- Pre-seed -liukkari (siittiöystävällinen)
- oviksen tunnistamisen opettelu
- greippimehu alkukierrosta, punkku loppukierrosta
- raskausvitamiinit
- jalat ylös peitonheilutuksen jälkeen (tiedän, sekopäistä, muttaesikoinen tärppäsi tämmöisen poppaskonstin jälkeen vaikka todennäköisesti ei siitä johtunutkaan :D )
- ultraus gynellä

Koska millään yllä olevista konsteista ei ole 7 kierron aikana tärpännyt, nyt mennään ihan vain vitamiinilisillä ja joka toinen päivä -taktiikalla (ja oviksen aikaan joka päivä). Ajattelin että voisi koittaa pari kiloakin tiputtaa kun normaalipainon ylärajoilla keikutaan. Jospa se onkin siitä kiinni. Tai sitten tämä on ihan vain normaalia, mutta en millään malta uskoa sitä...

Meillä ei kikkailuna mukana ovistestit ja limojen tarkkailu, iLifen naisten vitamiinilisä ja minuutti pari selällään köllöttelyä jalat ylös tallettelun jälkeen. Siinäpä ne.

Pidetään peukkuja että annamayllakin nyt tärppäisi ja päästäis yhdessä tonne joulukuisiin tonttuilemaan :)!

Tää lähtee nyt nukkumaan, koko ajan ihan karmee väsymys, kun sinnittelen viel ilman päikkäreitä. Öitä!

• Tykkää
Reactions: Na-dene ja annamay
kaislanen: Kun vaan tulis pian se lauantai... En millään malttais odottaa mitä se näyttää. On muuten ihan kummallista, et alkukierrosta puhuttiin "et oisko hienoo plussata samasta kierrosta" ja oikeesti plussattiin sitten "käsi kädessä kulkien" samasta kierrosta :D Onkohan siitä päättäväisyydestä (vaiko kovasta toivomisesta) kuitenkin hyötyä :LOL:

miss_piggy: Loistavaa loistavaa, että vaikkei sitten menkat alkanukaan, niin jotain tapahtuu kuitenkin... Sun kroppa on meinannut, että johan tässä on yksien menkkojen verran tuhruteltu, et pistetääs seuraavaa kierron vaihetta kehiin :D Ja toihan on oikeestaan parempi vaihtoehto :) Peitot vaan heilumaan :heart:

annamay: Täällä oli käytössä tässä plussakierrossa greippimehua, vitamiineja ja kiertopäivien unohdus. Puolessa välin kiertoa oli siis pakko kurkata kalenteria, että mikäs kp on menossa, että osas vähän ovista tikutella. Eli ovistikut siis myös käytössä. Peitot heilu joka toinen-joka kolmas päivä ja oviksen aikoihin muutamana päivänä peräkkäin. (Ja oli ne mullakin jalat seinää vasten reilun vartin verran, vaikken siihen oikein uskokaan. Vitsinä mies heitti, että sitte jalat kohti kattoa :D)

Eli tällä reseptillä hyvä pitäis tulla! ;) Jos toivoo tosi kovasti niin ehkä meitäkin onnistaa tässä kierrossa....! Haluun jo hermoilemaan odotusta :D Ja sit oon ihan varma että ennen kuin huomaankaan hermoilen että sais jo syntyä kun en jaksa enää päivääkään olla raskaana... Näinhän se menee... :)

Vauvatuulia ja iloista mieltä, ihanat naiset! :flower:

• Tykkää
Reactions: Na-dene
Senkin ihanat! Täällä tehtiin aamulla digitesti joka sanoi "raskaana 2-3"!! Ihanaa! Oon niin häpi ja nyt pääsen siirtymään myös tonttuilemaan Na-denen kanssa. On kyllä niin hauska, että plussattiin samaan syssyyn kun sitä niin toivottiin :)!

Laskeskelin tuolta laskurilta että nyt olis menossa rv 4+5 ja la olis 9.12. Mulla vaan ei oo ihan niin tasai kierto että tuo la saattaa kyllä muuttua viel moneen otteeseen. Nyt kyllä tää hymy ei ota hyytyäkseen. Hih.

annamay puhkun sullekin nyt näitä plussatuulia niin että! Ketkäs elää jänniä aikoja seuraavaks?

Joko miss_piggy sai ovikset bongailtua?

Ihanaa lauantaita kaikille!

Hurjasti ONNEA Kaislanen ja Na-dene! :heart:
Ihania uutisia täällä.

Minulla menossa yk10, ovistestit tilattuna ensimmäistä kertaa ja lääkärille aika varattuna,
joka on joskus kesäkuussa. Meillä ei oikein mitään erikoista vielä olekaan kokeiltu, vain
talletuksia säännöllisesti 1-3vrk välein ja luullun oviksen aikoihin tiheämmin.
Nytpä sen sitten näkee onko minulla ovista laisinkaan.

Kesää ja aurinkoa kohti vain mennään:)

Kaislanen jee! Onneksi tein comebackin nyt kuullakseni sun ihanat uutiset! :) Täältä lähtee paljon lämpimiä ajatuksia ja tarrasukkia pikkuiselle! <3

pinkkihevonen hienoa että pääset käymään lääkärille varmistamaan että kaikki on kunnossa. Eipä siihen varmaan mitään sen erikoisempia konsteja oikeasti tarvitakaan kuin säännöllisiä talletuksia... hölmöläisenä vain itse on pitänyt kaikenmaailman kikat koittaa, mutta eipä niistä ole näköjään mitään apua ollut...

Noin dpo 4-5 mulla oli ihan kunnon menkkakivun tuntuista kipua alavatsalla ja alaselässä. Onko teillä kenelläkään ollut vastaavaa? Itse en ole sellaista aiemmissa kierroissa bongannut siitä huolimatta että hysteerisesti tarkkailen kokoajan kaikkia tuntemuksia. Tunne oli ihan sama kuin juuri ennen menkkoja se kipu josta tietää että paras suojautua kun ihan kohta "hanat aukeaa". Huolettaa vaan että onhan kaikki ihan kunnossa...

miss_piggy
Niin joo, ovis tuli siis perjantaina :D Diginaama hymyili ja kaks eri liuskaa :) Eihän se ollukkaan ku kp 41 että aika myöhäinen ovis. Pupuilut ajotettiin sitte to ja pe, eilen väliä..pitäsköhän tänään vielä varmistella :vampire:

• Tykkää
Reactions: Na-dene ja annamay
Slallun huiliessa päivittäjän roolista, olisiko halukkaita päivittäjiä? Hieman hiljaistahan täällä alkaa olla muutenkin... Johtuukohan tuosta "Vauva haaveissa 2013" -otsikosta kun aletaan elellä semmoisia päiviä että alkaa olla viimeiset mahikset plussailla 2013 puolella syntyvästä vauvasta?

Ensi alkuun jos listaa vielä seurailevat laittaisivat päivityspyynnöt punaisella. Voisin vaikka viikon päästä sitten laittaa sellaiset jotka eivät ole laittaneet tietoa tämän hetken tilanteesta, taustailijoihin. :)

Tsemppiä ja aurinkoa jokaisen alkavaan viikkoon!

Kiva jos viittit vähän päivittää, Slallu on aiemmin ollu meillä niin luottolistanainen :). Mut nyt uskaltaa kyllä laittaa jo plussanneisiin toivottavasti pysyn siellä oikein lujasti ja oikein superisti toivon että työ muut tuutte äkkiä perässä :)!

Täältä me kyllä tullaan! Toivotaan vaan että pian! :)

Parina viime yönä olen valvonut kun mietityttää kuinka pitkään tässä oikein menee. Jollain oudolla tavalla on lohdullista että on 7. kierto menossa, koska maalaisjärjellä ajateltuna todennäköisyydet plussaamiselle kasvaa mitä pidempään on yrittänyt kun mitään ongelmaa ei pitäisi olla. Tää vaan on niiiiin puuduttavaa. Nyt aletaan elellä semmosia kiertoja että vauvan "tekeminen" alkaa tuntua kunnolla tekemiseltä. Olispa ihana kun tärppi tulisi ja seksikin voisi olla taas hieman spontaanimpaa eikä pelkkää kalenterin kanssa tähtäämistä... Oon kahlannut näiden kuukausien aikana varmaan joka ikisen lapsentekoon liittyvän suomen- ja englanninkielisen nettisivun läpi ja koitan googlelta kysellä harva se päivä milloin tuun raskaaksi mutta jostain syystä sekään ei osaa kertoa :D blaaah

Mut sais myös sinne plussanneisiin siirtää, plussauspäivä oli 24.3. ja palmusunnuntai :)

Ja todellakin olis mukava, kun muut tulisitte pian perässä. Tutummalla porukalla olis mukavampi jatkaa sielläkin puolella :heart:

Plussapuhureita tänne kaikille :heart:

heips!
kyllä me vielä plussa saadaan mekin, annamay!

jotenkin mulla uskoa siihen riittää, vaikka tosiaan jo pitkä odotus meillä takana. tosiaan viime elokuussa luulin, että raskautuisin samantien, mutta eipäs tämä homma aivan niin mennytkään. välillä on ollut vaikeampia kausia ja on tullut mietittyä, että josko kaikki ei olekaan sittenkään kunnossa tai jotain, mutta pääsääntöisesti tämänkin kevään olen mennyt sen enempää miettimättä koko asiaa, mutta ei vain ole tärppi käynyt.

Tänään aamulla olen tehnyt elämäni ensimmäisen ovulaatiotestin ja se oli aivan selkeä ovisplussa. taas jännittää ihan hirveästi ja pitkä aika vielä kierron loppuun. mutta jotenkin tuon ovulaatiotestin myötä into taas asiaan kasvoi:D päivän olen ollut töissä ja nyt saunaan ja sitten makkarin puolelle;)

Kyllä se meilläkin niin yrittämistä oli että välillä suunnilleen puol unessa jo illalla mumisin miehelle että "en kyllä yhtään nyt jaksais, mutta en saa nukuttua jos tiedän et tällä hetkellä voi ovis mennä sivusuun". Että siitä oli kyllä välillä jo himot ja romantiikka kaukana.

Mutta ovistestit on ihan loistoapu kyllä! Suositan kovasti niiden käyttöä : )!!

pinkkihevonen ja Kaislanen kiitos tsempistä! <3 Täytyy vaan luottaa siihen että todennäköisyydet on meidän puolella ja lähikuukausien aikana plussa pärähtää :)

Na-denelle myös kiitos plussapuhureista! Tulee hyvä mieli kun tietää että siellä odotellaan meitä mukaan. Kovasti yritetään hypätä sille puolelle pian!

miss_piggy jes, jännäpäivät lähestyy! :)

Omaa napaa: tänään pirautin ekat kunnon itkut kun harmittaa että tässä kestää. Mutta sitten piristyinkin teidän ihanasta kannustuksesta! Kiitos siitä :heart: Vähän hävettääkin tämä oma kärsimättömyys.... mutta vauvakuume on niin kova ja toiveet joka kuukausi niin korkealla!

Mulla pitäis tiistaina alkaa menkat, ei mitään raskausoireita ilmassa, paitsi ne kaikki mitkä olen joka kierrossa kuvitellut (rinnat arkoina, vähän kuvottaa, iltaisin paleltaa ja väsyttää ja hassuja nippailuja alamahalla). Noihin oireisiin en kyllä luota yhtään, paitsi ehkä sen verran että menkkojahan ne varmaan enteilee taas kerran.
Koitan varustautua henkisesti menkkojen alkamiseen, pääseepähän yrittämään sitten pian jo uutta kiertoa.... :)

Onkos muita listaa vielä seurailevia? laittakaahan päivityspyyntöjä niin kokoan ajantasaisen uuden listan :)

Iloista loppuviikkoa! En taida päästä koneen äärelle viikonloppuna, mutta alkuviikosta palaan varmasti jännäilemään... :)

Yhteistyössä