Vauva Haaveissa 2013

Na-dene jo oli uni :D! Sun pitää sitten kysyy kätilöltä, että ethän oo ollu seiskan toimittaja, hehe. Mullaki on ollu pari tollasta unta et vauva syntyy ja mulla ei oo mitään valmiina. Kai tuo sitten heijastelee myös vähän sitä, että kaiken tän hurjan toivomisen keskellä sitä on myös epävarma ja pelokas. Onhan kyseessä eka lapsi.

Mullakin ollut tosi kummia mahan nippailuja nyt jo monta päivää ja iltasin vähän öklö olo parina päivänä, mut siihen se jääki. Kärsimättömänä odotan josko rinnat jo kipeytyis, kun siinä kemiallisessa se oli niin vahva merkki josta kyllä ties et nyt on jotain tekeillä.

Onks kukaan muuten viel miettinyt et miten haluis synnyttää? Tai onko täällä jo aiemmin synnyttäneillä tähän jotain hyviä kokemuksia kerrottavana. Mä luulen että täällä mennää ihan perus kaavalla ja puudutukset kehiin jos vaan on mahdollista.
 
miss_piggy
Ite kyllä haluan nuijanukutuksen. Tän päiväisen lääkkeellisen tyhjennyksen perusteella keskenmenon takia oli jo sen verran kamalat supistelut ja mahakivut, että synnytyksessä tuo varmaan eskaloituu vielä x 100. En oo koskaan tuntenu yhtä kamalaa kipua mitä tänään...
 
miss_piggy
Niin joo, ja mut vois ottaa pois plussanneista, laittakaa takas listalle vaikka nyt näillä tiedoilla:

miss_piggy, 31, ?/?, 02/12, yk 9, 1.Yritystä siis jatketaan, kaikesta huolimatta. Kierrosta ei vielä mitään tietoa kun tänään vasta tehty lääkkeellinen tyhjennys..
 
Vauva haaveissa 2013



Helmiä helmikuulle!

Maanantai 25.2.2013

Nyytti88............ 24........ 49/32............. 06/12......... yk 8.......... 2.
sofia_86............ 26........ 41/28............. 12/12......... yk 1...........2.

Piitu_83............ 28......... 34/24............ 03/12......... yk 13........ 2.
Tintti83............. 29...... 32/33-36.......... 07/12......... yk 6.......... 3.

Na-dene............ 27....... 27/30(?).......... 01/13......... yk 1.......... 1.
Alexandra89...... 23........ 26/30.............. 01/13......... yk 1......... 1.
Kaislanen.......... 26...... 24/29-34........... 09/12......... yk 6.......... 1.

Slallu................ 25...... 13/31-41........... 09/12......... yk 5.......... 1.
Postimerkki........ 23....... 13/29.............. 09/12.......................... 1.
jen_ni............... 26...... 4/28-38............. 01/13......... yk 3.......... 3.

miss_piggy........ 31......... ?/?................. 02/12......... yk 9.......... 1.


Jännäpäivät

Na-dene dpo 9


Taustakuumeilijat
mavli
roro
jjennaa-
Ihanamami
haaveuni
Milk@
Unja-O
Rosie B.Mom
young_woman
annamay
Nenni88
happy sun
angelblue
pinkkihevonen


Plussanneet
Marraskuu: nanna_ 07.11.2012, BDU 08.11.2012 yk1, hopestar 24.11.2012 yk10
Joulukuu: pink dream 4.12.2012 yk2, Buster84 5.12.2012 yk1, Hallittu kaaos 12.12.2012 yk 2, Bambini 15.12.2012 yk 4
Tammikuu: fever 18.1.2013 yk 3, Maana_mamma 27.1.2013 yk 1
Helmikuu: Fossiili 1.2.2013, Helleka 4.2.2013 yk 3, sinnuli 5.2.2013 yk 2, pecanpie 6.2.2013 yk 2, vema 6.2.2013 yk 1, Tagzy 7.2.2013


Odottavien puolella
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2207146-vauva-haaveissa-2013-pinosta-plussanneet/#post27498918[/SIZE]

Päivittäjä
Slallu

Listapäivitykset ja lisäykset punaisella.
(nimimerkki, ikä, kiertopäivä/edellinen kierto, yritys aloitettu, yrityskiertojen määrä, monesko lapsi)
Ilmoita jos kiertosi venyy yli kp60, muuten siirretään taustailijoihin.

Plussaonnea kaikille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heissulivei, täällä on epähuomiossa pidetty vähän palstataukoa kun on ollu niin paljon kaikkee muuta eikä oviskaan vielä ole itsestään ilmoitellut.

miss_piggy :hug: oon niin pahoillani :'( toivotaan että lääkkeet kuitenkin toimii niin kun pitää ja pääsette jatkamaan vaikka varmasti vielä mieltä kaihertaa kauan :heart:

jen_ni tätipahoittelut :hug: mutta hyvä että kierto lyheni reilusti :)

varmaankin jännäpäiviin saakka pidän vähän hiljaiseloa ku on tosiaan hirveesti kaikenlaista puuhaa. Yritän muistaa käydä päivittelemässä tai jos joku innostuu, saa päivittää oma-aloitteisestikin :)
 
Voi miss_piggy, ihan varmana ollu kyllä fyysisestikin tosi rankka kokemus :(.

Slallu Se on ihan hyvä ku välil malttaa miettii muitaki juttuja. Itellä on ollu sen verran nyt oireilua, että oon ihan sekasin ja täällä kattelen koko ajan ja kaipailisin enemmänkin höpinää. Toi mies kun ei oikeen selvästi uskalla kovin paljoo aiheesta puhua, ettei sit pettyis. Tiedän kyl iteki et jos nyt ei tärppää, ni petyn kyllä ihan hulluna, koska tänään ja muutenkin viime päivinä oon ravannu vessassa ihan hulluna. Mahassa lähes kokoajan semmosta pientä tuntemusta.Vatsa ja selkäkipua. Ja tissitkin on alkanu herkistymään, eli ovat jo vähän kipeet. Lämpö on 36,8 ja poskia kuumottaa.Isoin oire on kyllä toi pissahätä. En oo tänää muistanu ees paljoo juua ja silti diiliä ku katoin ni kävin neljä kertaa pissalla. Että pitäkääs naiset peukkuja, ettei ois väärä hälyytys. Jännittää kamalasti ja tekis mieli testaa koko ajan. Koskahan sitä uskaltais testata...?
 
  • Tykkää
Reactions: Pecanpie
Hei! Mä voisin kans liittyä tänne, oon jo jonkuaikaa lueskellu, mut nyt saan sit aikaseksi kirjotettuu. Boom 25 2/31 01/13 yk2 2
Elikkäs oon 25vee ja aivan kauhee vauvakuume! :) Perheeseen kuuluu avomies ja kaksi vuotias poika.. Kierukka poistettii Joulukuussa ja sen jälkeen kierrotki on ollu vähä mitä sattuu mut jospas ne tästä tasottus.. mut nyt aamupalalle kirjottelen vähä myöhemmin sitten lisää :)
 
boom, tervetuloa joukkoon!

Na-dene miten pyyhkii? Sua täällä jännittelen kovasti jo :)! Tänää olin jo ihan menissa testailemaan, kun niin nyt on malttamaton olo, vaan ei oo kyllä näillä päivillä viel mitään järkeä. Tuolla noi testit vaan kaapissa polttelee.

jen_ni onneks 38 ei nyt viel mikään ihan mahottoman pitkä oo. Zemppiä tämän uuden kierron kanssa :)!
 
Kaislanen: Eipä erikoisempia uutisia ole. Dpo10 menossa ja tää hätähousu on testannut r-testiä jo jokusena aamuna :ashamed: En edes odota, että se vielä mitään näyttäis, mut varmuuden vuoks on testattava kuitenkin. (Onneks noi PregCheckin testit on edullisia ;) ) Eilen aamulla tein taas r-testin ja lisäks viimisen kaapissa olevan ovistestin, kun halusin jonkun viivan edes nähdä. No eipä meinannu ovistestiinkään tulla mitään viivaa :| Mun kännykän WomanLog-kalenteri ennustais edellisten kiertojen mukaan, että menkat alkais perjantaina, joten jos tää kierto ei kauheesti pitene, niin perjantaina sit luulis tietävän jo jotain. Ehkä.
Sunnuntaina töissä iski kauhee "menkka-kramppi" ja jouduin ottaa 2. panadolin viel lisäks kun ensimmäinen ei auttanu. Joku reilu puol tuntia oli ihan tuskissani. Sunnuntai oli Dpo8, et voisko toi sitte olla kiinnittymiskipua :confused: Ainakin haluan uskoa et oli ;) Ja viime yönä oli taas huono olo, eikä oikeen missään asennossa ollu hyvä olla, kun koitin nukkua.
Eipä sunkaan enää montaa päivää tarvii odotella, että saa testit kaivaa esille :heart: Mikä Dpo sulla menossa? Olit muistaakseni ihan siinä mun takana noissa päivissä, eikö?


boom: Tervetuloa joukon jatkoksi :)
 
Tänään piti olla Dpo11, mutta Aunt Flo (kuten menkkapäivyri muistutti) kurvas kylään ja tänään on sitte kp1/28-30. No ainakin kierto lyheni parilla päivällä. Luteaalivaihe oli aika lyhyt (10 päivää)... hmm... toivottavasti tasottuu ja vähän pitenee... Eli saa päivittää yk2... Tästä se sitten taas lähtee... tosin pientä pettymystä ilmassa (ja yhdistettynä väsymykseen), joten olo on vähän : /

Pakko muuten kertoa tähän väliin "tarina" kun ekan kerran törmäsin termiin "täti" täällä palstalla. Joku siis kirjotti, että oli aikeissa tehdä r-testiä, mutta ei ehtinyt kun täti tuli käymään. Nyt tuo lause tuntuu ihan järkevältä, mutta silloin ihmettelin hyvän aikaa, että miksei se sitten tehnyt sitä testiä sen jälkeen, kun se täti oli saanut kahvinsa juotua. :p
 
Postimerkki nyt pidetään peukkusia ja varpaitakin pystyssä että sulla tärppää!

Na-denelle pahottelut tädin saapumisesta :hug: kohti uutta kiertoa. Sulla on kuitenkin vasta yk2 niin johan se ois ollukin ihan huippu hyvä zägä että ekasta tärppää :).

Niin mulla se ovis oli tuossa 19. päivä paikkeilla, ni johan täälläkin alkaa dpo:t olee kohillaan. Silti en taida tohtia testata kun vasta sunnuntaina tai maanantaina....argh. Oireita kyllä piisaa. Pissahätä on ihan jatkuvaa ja tissit on kipeet. Mahassa ilmaa koko ajan ja tosta alavatsan yläosassa navan alla sillai nipistelee kevyesti useita kertoja päivässä. Ja taas on tänään vähän etonukin. Jännittää hirveesti, koska nyt tuntemukset on tosi selkeitä musta. Ja tää pissalla ravaamii jotenki niin vahva merkki. Mutta en uskalla toivoa, etten ku sen plussa testin kädessäni nään.

Ja mitä tohon sun täti-tarinaan tulee niin mulle kävi ihan samalla tavalla! Hahahah. Ihan mahtavaa. Mulle ei tosin vieläkään oo selvinny mistä se sana täti tulee?
 
Vauva haaveissa 2013



Helmiä helmikuulle!

Torstai 28.2.2013

Nyytti88............ 24........ 52/32............. 06/12......... yk 8.......... 2.
sofia_86............ 26........ 44/28............. 12/12......... yk 1...........2.
Piitu_83............ 28......... 37/24............ 03/12......... yk 13......... 2.
Tintti83............. 29...... 35/33-36.......... 07/12......... yk 6.......... 3.

Alexandra89...... 23........ 29/30.............. 01/13......... yk 1.......... 1.
Kaislanen.......... 26...... 27/29-34........... 09/12......... yk 6.......... 1.

Slallu................ 25...... 16/31-41........... 09/12......... yk 5.......... 1.
Postimerkki........ 23....... 16/29.............. 09/12.......................... 1.

jen_ni............... 26...... 7/28-38............. 01/13......... yk 3.......... 3.
Boom................ 25........ 2/31............... 01/13......... yk 2.......... 2.
Na-dene............ 27....... 2/28-30........... 01/13......... yk 2.......... 1.

miss_piggy........ 31......... ?/?................. 02/12......... yk 9.......... 1.


Jännäpäivät


Taustakuumeilijat
mavli
roro
jjennaa-
Ihanamami
haaveuni
Milk@
Unja-O
Rosie B.Mom
young_woman
annamay
Nenni88
happy sun
angelblue
pinkkihevonen


Plussanneet
Marraskuu: nanna_ 07.11.2012, BDU 08.11.2012 yk1, hopestar 24.11.2012 yk10
Joulukuu: pink dream 4.12.2012 yk2, Buster84 5.12.2012 yk1, Hallittu kaaos 12.12.2012 yk 2, Bambini 15.12.2012 yk 4
Tammikuu: fever 18.1.2013 yk 3, Maana_mamma 27.1.2013 yk 1
Helmikuu: Fossiili 1.2.2013, Helleka 4.2.2013 yk 3, sinnuli 5.2.2013 yk 2, pecanpie 6.2.2013 yk 2, vema 6.2.2013 yk 1, Tagzy 7.2.2013


Odottavien puolella
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2207146-vauva-haaveissa-2013-pinosta-plussanneet/#post27498918[/SIZE]

Päivittäjä
Slallu

Listapäivitykset ja lisäykset punaisella.
(nimimerkki, ikä, kiertopäivä/edellinen kierto, yritys aloitettu, yrityskiertojen määrä, monesko lapsi)
Ilmoita jos kiertosi venyy yli kp60, muuten siirretään taustailijoihin.

Plussaonnea kaikille! :heart:
 
Kirjoittelin pitkät pätkät kannustusta ja muuta mutta sitten sammui kone ja hups ne hävis. Enkä jaksa enää kirjotella uudestaan ELI kollektiivisesti tsemppiä kaikille, uuteen kiertoon tai tämän kierron jännäilyihin :) :heart:

Täällä oviksesta ei vielä merkkiäkään, mahollisesti saa ootella vielä reilun viikon.

Tuosta täti-termistä, se tulee juurikin tuosta Na-denen mainitsemasta Aunt Flo- nimityksestä. Itse oon törmännyt enkun kielessä myös Aunt Rediin :)
 
Kaislanen: Menkat aiheuttaa mulle aina vähän masista ja nyt varsinkin, kun niiden tulolla on uusi merkitys. Mutta oli mulla jo ovistestit mielessä, kun kaupassa kävin eli uuteen nousuun vaan. Jos sitten seuraavasta tai sitä seuraavasta. :heart:
Ja hei tsemppiä piinailuun! Toivotaan kahta viivaa :)

Slallu: Sellainenkin tuli mieleen, että eikös Prinsessa Ruususessa tai vastaavassa kansansadussa ollut noita tätejä: punaista, sinistä, vihreää... Paitsi, että se paha täti taisi olla joku muu kuin punainen... Äh, en muista. Mietin tuota yhteyttä, mutta kai se loppujen lopuksi on vaan "amerikkalaisten sievistelyä", kuten joku jossain kirjoitti. Amerikkalaiset kun käy vessankin sijaan "lepohuoneessa" (restroom). :LOL:
 
Kaislanen: Nyt on sitte mun vuoro jännätä testejä sun kanssa :) Kerrohan kun olet testaillut, et mitä näyttää. :heart: (Tää on ihan yhtä jännittävää jännätä muitten testailuja, ku omiaankin :) )

ON: Menkat alkaa loppua hiljalleen. Oli jotenkin oudot menkat. Yleensä alkaa vuoto ihan täysillä, nyt oli ekan päivän sellasta ollako vai eikö olla (suht vähän kirkasta verta, ei yhtään limaa). Sit toisena päivänä oikein olan takaa. Ja tänään taas vähän kirkasta verta vaan. No, tilasin kuitenkin jo 2 pkt Pregcheckin ovistestejä ja nipun davidin r-testejä raskaukeijusta, joten kohti uutta ovista tikut tanassa ollaan jo kovaa vauhtia menossa :LOL:
 
Mua vähän ahdstaa kun maha ollut tänään ihan hirveen kipee, ja on vihlonu oikeen urakalla, että näinköhän se täti tulee kylään. Vessassa kun kävin niin ihan todella todella vaaleeta tuhrua olin siinä paperissa näkevinäni, mutta en oo ihan varma. Jos tään nyt tuhruilee ni voisko se olla kuitenkin kiinnittymisvuotoa? Tää vatsakipu on kyllä ihan ku menkoissa :(...

Hyvä Na-dene, ovistestit on kyllä iso apu sen oikeen hetken bongaamiseen. Ja kiva kun jännittelet mun tukena nyt <3
 
Noniin, täälläkin täti pyyhkäs taas kerran kylään oikeen heti aamutuimaan. Ihmeen hyvin tän kyllä osasin ottaa. Ei itkettäny. Harmittaa, mutta ei tunnu maailmanlopulta, kuten pelkäsin että vois tuntua. Alkaa vaan vähän olee pelko persuksissa kun nyt alkaa jo yk 7 :(.. No tosissaan yrittämistä on vähemmän ku aluks tjottailtiin mutta silti.

Kierto pysy kyllä mukavan lyhyenä, että se on hyvä. Ja mieskin sanoi itse, että nyt koitetaan sitten talletella joka päivä oviksen yli asti. Kyllä tää tästä. Tänne voi päivittää siis kp 1 yk7
 
Kaislanen: Voi harmi! :hug: Positiivista on kuitenkin toi tasanen kierto, jos jotain pieniä valonpilkahduksia halutaan hakea asiasta. Tsemppiä uuteen kiertoon. Kai se siitä taas, vaikka nyt harmittaakin. :heart: Harmitus kuuluu asiaan.

Ennen sitä inhosi menkkoja vaan kipujen ym. rajoittavien tekijöiden takia, mutta tämän vauvakuumeen myötä on tullut ihan uudet syyt inhota menkkojen alkamista. *murinaa* Ja sen olen myös ikäväkseni näistä omista luomumenkoistani huomannut: jos se tuntuu menkkakivulta, se on myös molempina kertoina ollut sitä. Ehkä tällä kierrolla on taas hiukan viisaampi noita oireita ja "oireita" tulkitessaan, eikä kuvittele itselleen kiinnittymiskipuja tms. Menkkakrampit viittaavat menkkojen alkamiseen, ainakin mulla. piste. :LOL:

ON: Mä luulin näiden menkkojen jo loppuva, mut ei! Edelleen jatkuu outona. ÄLLÖVAROITUS: Ensin saattaa olla lähes vuodotonta puolet päivästä ja yhtäkkiä tulla kamalat veriset limat ja vähän vuotoa. Ja taas jatketaan lähes vuodotta. Tein jo r-testinkin, kun aloin epäillä, että on ollut aikainen km. (En tiedä voiko noi oireet edes viitata siihen, mutta...) r-testi oli nega... Joten jatketaan seurailua... :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Vauva haaveissa 2013



Muikeaa maaliskuuta!

Maanantai 4.3.2013

Nyytti88............ 24........ 56/32............. 06/12......... yk 8.......... 2.
sofia_86............ 26........ 48/28............. 12/12......... yk 1...........2.
Piitu_83............ 28......... 41/24............ 03/12......... yk 13......... 2.

Tintti83............. 29...... 39/33-36.......... 07/12......... yk 6.......... 3.
Alexandra89...... 23........ 33/30............. 01/13......... yk 1.......... 1.

Slallu................ 25...... 20/31-41........... 09/12......... yk 5.......... 1.
Postimerkki........ 23....... 20/29.............. 09/12.......................... 1.

jen_ni............... 26......11/28-38............ 01/13......... yk 3.......... 3.
Boom................ 25........ 6/31............... 01/13......... yk 2.......... 2.
Na-dene............ 27...... 6/28-30............. 01/13......... yk 2.......... 1.
Kaislanen.......... 26...... 2/29-34............. 09/12......... yk 7.......... 1.

miss_piggy........ 31......... ?/?................. 02/12......... yk 9.......... 1.


Jännäpäivät


Taustakuumeilijat
mavli
roro
jjennaa-
Ihanamami
haaveuni
Milk@
Unja-O
Rosie B.Mom
young_woman
annamay
Nenni88
happy sun
angelblue
pinkkihevonen


Plussanneet
Marraskuu: nanna_ 07.11.2012, BDU 08.11.2012 yk1, hopestar 24.11.2012 yk10
Joulukuu: pink dream 4.12.2012 yk2, Buster84 5.12.2012 yk1, Hallittu kaaos 12.12.2012 yk 2, Bambini 15.12.2012 yk 4
Tammikuu: fever 18.1.2013 yk 3, Maana_mamma 27.1.2013 yk 1
Helmikuu: Fossiili 1.2.2013, Helleka 4.2.2013 yk 3, sinnuli 5.2.2013 yk 2, pecanpie 6.2.2013 yk 2, vema 6.2.2013 yk 1, Tagzy 7.2.2013


Odottavien puolella
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2207146-vauva-haaveissa-2013-pinosta-plussanneet/#post27498918

Päivittäjä
Slallu

Listapäivitykset ja lisäykset punaisella.
(nimimerkki, ikä, kiertopäivä/edellinen kierto, yritys aloitettu, yrityskiertojen määrä, monesko lapsi)
Ilmoita jos kiertosi venyy yli kp60, muuten siirretään taustailijoihin.

Plussaonnea kaikille! :heart:
 
Kaislanen :hug:

Na-dene en kyllä tiiä noista prinsessa ruususen haltiatädeistä :D voihan se olla erikoiset menkat johtuis kiinnittymisyrityksestä mut tiiä niistä sitte, melko kummallinen kapistus on naisen keho muutenkin :/

Ovista odotellaan täällä edelleen, kananmunamaista limaa bongattu eilen ekan kerran, mutta parissa edellisessä kierrossa sitä on kyllä ollu tosi monena päivänä. Oon mittaillu lämpötiloja aamuisin, tänään oli alhasempi ku normaalisti, katotaan mitä sanoo huomenna..
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene

Yhteistyössä