Uus mesevirus?

Mulle tuli kans, mutta onneks virustorjunta pelas, kun tyhmänä menin avaamaan. Ei siis aukassu vaan herjas ja vältyin vahingolta. Pistin silti virustarkastuksen ja huomenna päivitän... En viiti yöks jättää raksuttamaan.

Ärsyttäviä tollaset! :headwall: Nykyajan kirouksia...

Mulla ei siis kone suostunut avaamaan sitä, herjas vain, mutta en saa sitä kansiosta poistettua mihin tallensin.. Hyökkääkö se virus nyt siis mun masiinan kimppuun?!! :o :ashamed:

miksi kaikki linkit pitää mennä avaamaan? mutta jos tulee joku viesti josta ei ole varma niin sitähän voi kysyä että mikä siinä linkissä on tai jotakin sellasta. Ei se virus kuitenkaan osaa keskustelua käydä =)

Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Nii että on siis linkki perässä,että siitä sit arvaa,et on virus kyseessä?

aina suhtaudun pienellä epäilyksellä ainakin kaikenmaailman ketjukirjeisiin sillä on niitä jotka jatkaa jatkaa ja jatkaa eikä edes kukaan sitten ole itse katsonut mitä siinä on tai jos on katsonut niin ei siinä vaiheessa vielä ole todettu mitä pahaa koneelle teki.
ja *koputtaa puuta* meillä ei koneilla ole viruksia ollut mutta kun läheltä on seurannut sitä miten hankalaa niitä on saada koneelta pois kun läheinen ihminen osana työtään sitäkin tekee.
onhan niitä hauskoja sivuja ja "hauskoja" mutta aina jos joltakin oudolta meili tulee tai sitten on tutulta oudonoloinen meili niin epäilys herää heti.

Juuri näin. Itse en aukaise mitään linkkiä, jos ei oo mitään puhetta ollu linkin sisällöstä ja suosittelen tätä kaikille. Meillä on noiden linkkien laittaminen vähennetty minimiin, eikä koskaan aloiteta keskustelua linkillä.

Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:

Juuri näin. Itse en aukaise mitään linkkiä, jos ei oo mitään puhetta ollu linkin sisällöstä ja suosittelen tätä kaikille. Meillä on noiden linkkien laittaminen vähennetty minimiin, eikä koskaan aloiteta keskustelua linkillä.

Juu,en mäkään mitään uppo-outoja linkkejä availe :x Tiedä mitä p***** koneelle tulee tänä päivänä niistäkin.

Mäkään en aukase kyllä mitään mikä näyttää vähänkin epäilyttävältä. Mä sain tässä yhtenä päivänä, tais olla maanantaina eräältä ystävältä englanninkielisen viestin niin poistin sen heti ja ihmettelin vaan että mikäs tää nyt on? Ystäväni oli kans saanut samanlaisen viestin. Raivostuttavaa tollaset kun ne levittää ihme viruksia mesen ja netin kautta. Eikä kyllä kannata mitään liitteitä aukasta. Mä saan paljon noita ketjukirjeitä missä on liitteitä niin en aukase yhtäkään koska aina on epäilys että niissä voi olla joku virus joka sitte hyökkää koneeseen eikä lähe pois vaikka olisi millaset torjunnat tahansa koneessa.

joskus riittää se pelkän linkin klikkaus ilman että se avaa. Meillä oli avast ja erehdyin tuon tekemään.
Luulin sen saaneen sen pois..mutta tarkastin toisella ohjelmalla(spyware jotain) ja siellähän se pirulainen vielä lillu ja muitakin löyty..että jos siitä huolimatta alkaa tökkimään niin kannattaa käyttää jollakin pro:lla (meillä piti ajaa koko wintoosa uudestaan tähän et wörkki )

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Mäkään en aukase kyllä mitään mikä näyttää vähänkin epäilyttävältä. Mä sain tässä yhtenä päivänä, tais olla maanantaina eräältä ystävältä englanninkielisen viestin niin poistin sen heti ja ihmettelin vaan että mikäs tää nyt on? Ystäväni oli kans saanut samanlaisen viestin. Raivostuttavaa tollaset kun ne levittää ihme viruksia mesen ja netin kautta. Eikä kyllä kannata mitään liitteitä aukasta. Mä saan paljon noita ketjukirjeitä missä on liitteitä niin en aukase yhtäkään koska aina on epäilys että niissä voi olla joku virus joka sitte hyökkää koneeseen eikä lähe pois vaikka olisi millaset torjunnat tahansa koneessa.

toi on ketjureaktio..yks avaa sen ja sit se alkaa kopioimaan ittiään kaikkiin nimilistassa oleviin osoitteisiin

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:

toi on ketjureaktio..yks avaa sen ja sit se alkaa kopioimaan ittiään kaikkiin nimilistassa oleviin osoitteisiin

ja joskus se "lähettäjä" ei edes ole lähettäjä vaan virus on sopivasti muokannut viestiä ja ottanut jonkun satunnaisesti lähettäjäksi jotta ei sitten saastunutta konetta niin helposti tunnistaisi

on uusi virus!!! jos kaveri aloittaa keskustelun linkittämällä sulle jotain niin älä koskaan avaa linkkiä kysymättä!!! yleensä ku on virus niin kaveri ei vastaa mitään...

Juu-u, itse refleksinä ehdin tuollaista äsken klikata, mutta kone hidasteli muutenkin eikä välttämättä ehtinyt linkki aueta siinä ennenkuin sain selaimen suljettua. Tässä ajelen f-securen ja avg:n tarkastuksia läpi. Toistaiseksi mitään ei ole löytynyt ja kone toimii normaalisti, mutta vainoharhainen kun olen niin tahtoisin kuitenkin varmaksi tietää ettei ehtinyt tulla mitään. Joten onko kellään ehdottaa satavarmaa virus/vakoiluohjelmaskanneria joka löytää kaikki pöpöt? Arvostaisin kovasti :)

Mun kone sekosi totaalisesti. painoin tosta linkistä kun kaveri lähetti "ootko tässä" jne. Nyt kun koneen laittaa päälle, se sammuu ja käynnistyy uudestaan, sammuu ja käynnistyy jne...mtn en ehdi tekemään. En välttämättä edes kirjautumaan sisään. onko mitään tehtävissä, ja jos on niin mitä???

-__- kaverin kone o pimahtanu täysin kun se sai sen meseviruksen nii se sai kyltiäisenä about kymmenisen troijalaista sun muuta kivaa virusta. Ja nyt kun se meinaa formatoida koneensa niin yllättäin se ei suostunu formatoimaan eikä asentamaan käyttäjä järjestelmää uusiksi@_@ joten apuaa ny olis hyvät neuvot tarpeen kun on koitettu sitä msn fixiä ynnä muuta mutta mikään ei auta-_-

Yhteistyössä