Mesessä ärhakkä VIRUS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaveri meselistaltanne laittaa "ootko tässä" + joku linkki, älkää missään tapauksessa avatko sitä, se on virus joka leviää ainakin kaikille jotka ovat listallasi mesessä kirjautuneena

entäs sellaset joissa tulee joku partypix-osoite tms.. Linkin kun avaa nousee virallisen näkönen sivu johon pitäis "kirjautua" eli laittaa meseosote ja salasana. Onko tääkin virus vai ihan vaan phishingiä? Mun virustutka ei mitään huomannu, vaikka avasinkin linkin (en laittanu tietojani, käytössä F-secure).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
entäs sellaset joissa tulee joku partypix-osoite tms.. Linkin kun avaa nousee virallisen näkönen sivu johon pitäis "kirjautua" eli laittaa meseosote ja salasana. Onko tääkin virus vai ihan vaan phishingiä? Mun virustutka ei mitään huomannu, vaikka avasinkin linkin (en laittanu tietojani, käytössä F-secure).

Hiioooop! Tietäiskö joku tästä?

ei ole hoidossa, kokeilkaapa huviksenne pystyttekö lähettämään mesessä viestejä sellaisille joilla oli mese auki kun avasitte viestin. koko ajan leviää eteenpäin ja mitään kuvaahan sieltä ei aukea vaan virus tallentuu koneelleenne jos avaatte linkin ja tallennatte tiedoston.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei ole hoidossa, kokeilkaapa huviksenne pystyttekö lähettämään mesessä viestejä sellaisille joilla oli mese auki kun avasitte viestin. koko ajan leviää eteenpäin ja mitään kuvaahan sieltä ei aukea vaan virus tallentuu koneelleenne jos avaatte linkin ja tallennatte tiedoston.

Juu ei pystyny ennen ku käytti mesen pois päältä.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Tiedän joo sen verran että sinne ei kannata kirjautua. Joku saa sun ksalasanat ja käyttäjätunnukset. Tästä on ollu juttua jo pitkän aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Tiedän joo sen verran että sinne ei kannata kirjautua. Joku saa sun ksalasanat ja käyttäjätunnukset. Tästä on ollu juttua jo pitkän aikaa.

Joo, en onneksi kirjautunut. Aika aidon näköset oli kyllä sivut. Mutta ei kai tämä oo semmonen linkki josta mato/virus/joku sieltä hyppää koneelle ihan suoraan heti kun linkin avaa, vai onko :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Siis miksei viestit mee lainkaan perille nyt niille henkilöille, keneltä tota skeidaa on mulle tullu? Ja mä siis en oo sitä avannut, mutten voi puhua niille, ketkä on?

Mä sain eilen sen linkin 2 kertaa samalta ihmiseltä mutta en onneks klikannu sitä ... mutta pystyin kuitenki puhumaan hälle =) suljin sen ikkunan ensin ja sitte kysyin että onks toi joku viruslinkki ja oli kuulemma :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Siis miksei viestit mee lainkaan perille nyt niille henkilöille, keneltä tota skeidaa on mulle tullu? Ja mä siis en oo sitä avannut, mutten voi puhua niille, ketkä on?

Käytä mese pois päältä ni sitte pitäs toimia

juu yllä kuvaamianne asioita virus tekee.. sitä linkkiä ei saa avattua, mutta jos lataat = avaat yrität avata sen, silloin se tulee koneelle.. laittakaa vaikka mesen henkilökohtaiseksi viestiksi "Älä avaa minulta tulleita linkkejä = VIRUS" niin saatte ehkä pelastettua muutaman mesekaverinne koneet.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juu yllä kuvaamianne asioita virus tekee.. sitä linkkiä ei saa avattua, mutta jos lataat = avaat yrität avata sen, silloin se tulee koneelle.. laittakaa vaikka mesen henkilökohtaiseksi viestiksi "Älä avaa minulta tulleita linkkejä = VIRUS" niin saatte ehkä pelastettua muutaman mesekaverinne koneet.

Tämmönen esti mua klikkaamasta kyseisiä linkkejä :D

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
mä ehdin sen perkeleen linkin mennä ajattelemattomuuksissani avaamaan,mut on kyl edelleen mese toiminu aivan hyvin ja muutki...

Niin minäkin. Ja kaikki toimii kyllä, kun ennenki, mutta silti hirvittää.. :( Täys viruksentarkistus on kyllä käynnissä...

Eilen mun mesellä lähetti yhdelle kaverille jonku Essin meditointivideo-linkin 2 kertaa...tai siis kuulemma jonku purkkajutun, vaikka en kyllä tosiaan lähettäny sitä. Onkos tollasta liikkeellä myös?

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Onkohaa se virus ny sit poissa ko mitää ilmotuksia ei tuu ja mese toimii normaalisti :whistle: ?

Meille tuli kaverilta sillai et aina kun kirjautu meseen linkki lävähti meille nokan eteen :/

Kaverin koneessa siis oli se virus vaikkei se ilmottanu ittestään mitään, virusohjelmat ei sitä löytäny ( ennenku ajo monta eri ohjelmaa läpi ) mut tota linkkiä se lähetteli koko ajan etiäpäin :/

Koitas kirjautua mesestä ulos, tarkista eka ketä sulla on onlines ja kysy niiltä sitte tuleeko sulta se linkki - viesti kun kirjaudut uusiks =)

Yhteistyössä