Mesessä ärhakkä VIRUS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin en mie turvassa ookaa ko mie tyhmä sen avasin mut virustorjuntaa kovasti läpi pistin ja elisan tietoturva aina ilmotti et tiedosto poistettu (et tulikoha se sit ain uudestaa) mut ei se enää oo kettuillu eli ei oo kamuille enää se viesti levinny ja laitoin virustorjuntaa meneen läpi jne. Et jospa se tästä.. Tosin jospa se mullaki vähä aikaa on reilassa ja sit kosahtaa taas.

Eiks tääl tosiaan kukaan tiedä miten sen viruksen saa koneelta pois? Ko joskus ol samanmoinen ja sen sai jostain ihme alkuasetuksista pois kun avas koneen ja paino vain kovasti (oliko se nyt) F8:a ja pääs sinne tilaan jne..

Mites muute ku ny tulee koko ajan et pc turva plaa plaa juttu et ku tässäki kirjottelee ni tää saattaa heittää sinne sivustolle ja sanoo et on yksityisyys vaarassa yms ni onks kellekää muulle tullu semmosta?

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Eiks tääl tosiaan kukaan tiedä miten sen viruksen saa koneelta pois? Ko joskus ol samanmoinen ja sen sai jostain ihme alkuasetuksista pois kun avas koneen ja paino vain kovasti (oliko se nyt) F8:a ja pääs sinne tilaan jne..

Mites muute ku ny tulee koko ajan et pc turva plaa plaa juttu et ku tässäki kirjottelee ni tää saattaa heittää sinne sivustolle ja sanoo et on yksityisyys vaarassa yms ni onks kellekää muulle tullu semmosta?

Mulla alkoi taas sekoilemaan.. :( Mites sulla?

Mulla ei kone ilmoita mitään, että olisi mitään häikkää vaikka tein melkein tunnin kestävän tarkastuksen. Mulla on F-securen viruksentorjuntaohjelma..

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Nyt se sama perkeleen linkki tulee eri tekstillä "sun kuva?:D" + linkki.

Vitunperkele ja se tulee jatkuvasti!!!!!!!!!!!!

voi vittulainen :o mulle tuli sama linkki! yx jätkä kysy mesessä että ootko sä tässä ja laitto jonkun linkin,siinä oli mun s.postiositekin niin luulin että se on joku vanha kuva tms. minkä joskus laittanut,en saanut sitä linkkiä auki,mutta siis mitä tuo tarkoittaa?? tekikö se tyyppi sen tahallaan vai kirjottiko sen kone itsellään sen vai siis mitäh???

Alkuperäinen kirjoittaja JääPrinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Nyt se sama perkeleen linkki tulee eri tekstillä "sun kuva?:D" + linkki.

Vitunperkele ja se tulee jatkuvasti!!!!!!!!!!!!

voi vittulainen :o mulle tuli sama linkki! yx jätkä kysy mesessä että ootko sä tässä ja laitto jonkun linkin,siinä oli mun s.postiositekin niin luulin että se on joku vanha kuva tms. minkä joskus laittanut,en saanut sitä linkkiä auki,mutta siis mitä tuo tarkoittaa?? tekikö se tyyppi sen tahallaan vai kirjottiko sen kone itsellään sen vai siis mitäh???
Sen oli joku muu lähettänyt kun se kyseinen henkilö!!! Mun mese lähettelee sitä kanssa jos laitan päälle mut enpä nyt siellä ole kun ootan et veli tulee korjaan tän koneen!

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Entä jos tyhjentäis koko koneen ja ajais ohjelmat alusta asti uudestaan? Lähtiskö sitte?

Voi olla. Veli sanoi et tää kone on ihan solmussa silloin ei kerinnyt enään tehdä sitä. On nyt norjassa töissä ja kesällä taas tulee viikoksi kotiin jollei kokonaan.

Se lataa sinne windowsin system32 kansioon tiedoston, joka poistamisesta huolimatta tulee aina uudelleen. Eli ongelma ei oo mesessä enää siinä vaiheessa, kun sen linkin oot koneelles ladannut, vaan järjestelmässä.

Poistamisohjeita on netti pullollaan.

Afterdawnista kopsattu:

HUOMIO!

Älkää avatko oheista linkkiä, se on suora latausosoite tiedostolle
photo95.JPG-www.msnimages.com (.exe)
jos joku haluaa tutkia asiaa tarkemmin. Itse vähän selvittelin, ja hyvin vähällä asiantuntemuksella uskallan väittää, että ohjelma on jonkun vähemmän osaavan yksilön harjoituskappale, jolla kerätään Messenger-tunnuksia myytäväksi eteenpäin. Poistaminen oli suhteettoman helppoa ja yksinkertaista, koska tiedoston osat ovat loogisesti nimetty (halpaa tekoa koko "virus") naamioitumaan Windowsin geneeriseksi järjestelmätyökaluksi. Levitys tapahtuu kaapatuilla tunnuksilla lähetettävillä linkkiviesteillä.

Passiivisen haittaojelmienmetsästäjän pitäisi huomata muutokset rekisteriin ja prosessin käynnistyminen. Symantec AntiVirus (def.280508) ei löydä ohjelmasta virusta.

Rekisteristä löytää hakemalla tiedostonimeä vastaavan merkinnän, jonka arvo viittaa avaamaan ohjelman käynnistettäessä kaikilla käyttäjillä. Tämän merkinnän poistamalla ohjelma ei enää käynnisty.

Varsinaisen .exen löytää C:\WINDOWS-kansion sisältä etsimällä.

Ohjelman pystyy poistamaan täysin manuaalisesti. Olennaista on vain olla antamatta ohjelmalle lupaa ottaa yhteyttä hostiin.

Yksinkertaiset ohjeet, koska tämä sivu näkyy Googlella ensimmäisissä hakutuloksissa.

Haittaohjelman latauslinkki:
http://mitglied.lycos.de/cheatguard/photo95.JPG-www.msnimages.com

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/667913

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ja nyt mulla alkoi sekoilemaan mese taas salasananvaihdosta huolimatta.. :( Oli jo pitkään normaali ja sitten yhtäkkiä.. PASKA! Kohta ei viitti koko meseä käyttää, ettei kaikkien kone saastu.

Jos jollain on joku hemmetin hyvä vinkki millä tän saa loppumaan, niin saa kertoa.. :(

Jaah no ällikin sanoo että mitään linkkejä ei juuri kannata availla, jos ei kaverilta kysele, ja noi on jo vanha juttu. Viimeks kun se oli joku kuukaus sitten se samallainen virus sanoin vielä exälleki et älä jumankauta avaa sitä ne kerää sun tietoja nii mitää kuunnellu. Maalaisjärkee :D sitä sopii käyttää :) Sillä noi saa loppumaan. Ja yleensä kaverit sanoo että "moi" "on muuten hyvä kuva susta" ja sit linkki tms
Eikä "olit aika kännissä" ja kaverit laittaa kuvat tiedostoina mesessä suoraan? eiks. Mulle kukaan mun kuvia oo nettiin laittanu ilman lupia :D Järkihoihoihoi.

Meillä oli tuo jo joskus ennen joulua koneella.NYt on sit osalla kavereista,ollaan kuitenki sovittu kaikkien kans että mitään ihme linkkejä ei availla ellei kamu kirjota siihen ite et katoppa tää.
Sen viruksen sai monellaki lailla pois.Yks keino oli poistaa mese palauttaa kone parin päivän päähän,poistaa taas mese ja ladata sit uudelleen.
Onhan tuo kieltämättä rasittavaa ku vähän väliä pomppii noita tekstejä tuohon ja tosiaan niille ei välttis mene viestit perille.

eikä se paljon auta jos hyvältä kaverilta tulee linkki, ja avaat sen. kamu ei siis itse tiedä lähettäneensä ko. linkkiä, koska se on jo kamun koneessa ja kamu ei voi sitten käyttää meseä niiden kanssa joille virus on itsensä jo lähettänyt. että näin.

Yhteistyössä