Uskotteko siihen, että jokainen "on vähän homo"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 90 % hetero?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin mä uskon. Koin mäkin ennen itseni ihan heteroksi. Mulle se on kyllä ihan sama, kuka mitäkin on tai kokee olevansa.

Saat tietysti uskoa ihan mitä huvittaa. Mä satun kuitenkin tuntemaan itseni ja tiedän etten tule rakastumaan mieheen, lapseen, eläimeen tai vaikka öö rakennukseen. Kai säkin jotain tiedät itsestäsi, miksei muut voisi tuntea omaa suuntautumistaan?

[QUOTE="vieras";25443445]Saat tietysti uskoa ihan mitä huvittaa. Mä satun kuitenkin tuntemaan itseni ja tiedän etten tule rakastumaan mieheen, lapseen, eläimeen tai vaikka öö rakennukseen. Kai säkin jotain tiedät itsestäsi, miksei muut voisi tuntea omaa suuntautumistaan?[/QUOTE]

Rautalanka, ku ei se tajuuuuuuuuuuuuuuuuuu eli ihan sama.

[QUOTE="vieras";25443445]Saat tietysti uskoa ihan mitä huvittaa. Mä satun kuitenkin tuntemaan itseni ja tiedän etten tule rakastumaan mieheen, lapseen, eläimeen tai vaikka öö rakennukseen. Kai säkin jotain tiedät itsestäsi, miksei muut voisi tuntea omaa suuntautumistaan?[/QUOTE]

Mutta mihin sä sitten voit rakastua? Ja Tytsihän on antanut olettaa ja ymmärtää että hän vois rakastua myös naiseen, ainakin näin mä oon ymmärtänyt. Tosin Tytsi sen parhaiten tietää. Joten mikä nyt on onkhelma?

[QUOTE="Jeppe";25443446]Rautalanka, ku ei se tajuuuuuuuuuuuuuuuuuu eli ihan sama.[/QUOTE]

Koittakaa nyt kestää, että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä. :) Yhtä hyvin olisin itsekin voinut vuosi sitten sanoa, että olen 100% hetero, kun olin ollut sitä ennen ihastunut ja tuntenut vetoa vain miehiin. Sen myötä en usko, että kukaan voi olla itsestään 100% varma.

Mutta mihin sä sitten voit rakastua? Ja Tytsihän on antanut olettaa ja ymmärtää että hän vois rakastua myös naiseen, ainakin näin mä oon ymmärtänyt. Tosin Tytsi sen parhaiten tietää. Joten mikä nyt on onkhelma?

No öö, entten tentten naiseen? Ei mulla ole mitään ongelmaa sen kanssa kehen Tytsi rakastuu, mä vastasin vain siihen Tytsin mielipiteeseen, että kun Tytsi ei voi olla varma niin kukaan muukaan ei sitä voi oikeasti tietää miten on suuntautunut. Mä uskon tietäväni ja identifioin itseni sen mukaisesti. En oo Tytsin oikeutta siihen mielipiteeseen viemässä pois vaan ilmaisin vain oman eriävän mielipiteeni.

[QUOTE="Jeppe";25443451]Jos neiti on yhtä nätti kuin valokuvassa, niin pulla uunin ja nimi lehteen.[/QUOTE]

No on se Tytsi nätti, mutta mitä sää täällä sille lirkutat, mee nyt suukottaan ja hellimään sitä naistas, kun silleen lesbon "hyökkäyksen" kohteeksi joutui?:D

Koittakaa nyt kestää, että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä. :) Yhtä hyvin olisin itsekin voinut vuosi sitten sanoa, että olen 100% hetero, kun olin ollut sitä ennen ihastunut ja tuntenut vetoa vain miehiin. Sen myötä en usko, että kukaan voi olla itsestään 100% varma.

Jos me seurusteltaisiin, hypoteettinen kysymys ? Voisinko minä olla niiden naisten kanssa jotka on miehiin päin.

Missä vaiheessa tulisi 100 prosenttia ?

[QUOTE="vieras";25443455]No öö, entten tentten naiseen? Ei mulla ole mitään ongelmaa sen kanssa kehen Tytsi rakastuu, mä vastasin vain siihen Tytsin mielipiteeseen, että kun Tytsi ei voi olla varma niin kukaan muukaan ei sitä voi oikeasti tietää miten on suuntautunut. Mä uskon tietäväni ja identifioin itseni sen mukaisesti. En oo Tytsin oikeutta siihen mielipiteeseen viemässä pois vaan ilmaisin vain oman eriävän mielipiteeni.[/QUOTE]

Ok. Asia selvä=)

Nostan tämän ketjun, kun viime yönä menin nukkumaan...

Onko olemassa myös jana, jonka toisessa päässä on oikeakätisyys, toisessa vasenkätisyys, ja jokainen ihminen asettu jollekin kohdalle siitä janasta?

Eikö voi asettua ihan päätepisteeseen - olla ihan umpivasuri tai päinvastoin?

Ja ehdottomasti kiinnostavin asia on, voisiko olla niin, että ihminen ei itse tiedä, mihin kohtaan asettuu? Luulee olevansa oikeakätinen, mutta tosiasiassa osaakin vasemmalla kädellään sellaisia, mitä ei tiedä osaaavansa?

Minä taas mietin, miksi pitäisi niin tiukasti asettua janalle johonkin tiettyyn paikkaan.
Olen oikeakätinen, mutta joitain yksittäisiä asioita, teen silti vasemallakin. Eli en voi asettua janan- 100 % oikeakätinen päätepisteeseen. Mutta silti katson olevani oikeakätinen.
En myöskään aseta itseäni hetero-homo janalla mihinkään pisteeseen. Ehken tarvitse niin tarkkaa koordinaattia sijainilleni. Katson olevani hetero ja elän heterosuhteessa. Enkä koe, että heteroseksi jättäisi
minut jotenkin vaillinaiseksi ja että jossain sisälläni uinuva ja piilotettu bi- tai homoseksuaalisuus ei saisi kokea täyttymystään. Siltikään en pidä itseäni 100 % heterona. Koska itse ajattelen, ehkä sitten turhankin kapeakatseisesti, että jos olisin 100 % hetero, viehättyisin ainoastaan vastakkaisesta sukupuolesta, enkä voisi pitää naisia eroottisesti vetovoimaisina. En ole vaihtamassa kumppania, enkä ole ihastunut kehenkään juuri nyt. Mutta jos joskus vielä ihastuisin, en poissulje sitäkään, ettenkö voisi ihastua naiseen ja jos rakastuisin tai oikeen hullaantuisin, voisi se johtaa sukupuoliseen kanssakäymiseen.. mutta en tiedä muuttaisiko se sijaintipistettäni hetero-homojanalla. Ehkä.
Minä en vaan koe tarvetta edes löytää niin tarkkaa sijaintia. Jossakin sillä akselilla olen lähempänä umpiheteroutta kuin umpihomoutta. Mutta en ole 100 %.sti mitään. En missään asiassa. Enkä tahdokaan olla.

Minä taas mietin, miksi pitäisi niin tiukasti asettua janalle johonkin tiettyyn paikkaan.
Olen oikeakätinen, mutta joitain yksittäisiä asioita, teen silti vasemallakin. Eli en voi asettua janan- 100 % oikeakätinen päätepisteeseen. Mutta silti katson olevani oikeakätinen.
En myöskään aseta itseäni hetero-homo janalla mihinkään pisteeseen. Ehken tarvitse niin tarkkaa koordinaattia sijainilleni. Katson olevani hetero ja elän heterosuhteessa. Enkä koe, että heteroseksi jättäisi
minut jotenkin vaillinaiseksi ja että jossain sisälläni uinuva ja piilotettu bi- tai homoseksuaalisuus ei saisi kokea täyttymystään. Siltikään en pidä itseäni 100 % heterona. Koska itse ajattelen, ehkä sitten turhankin kapeakatseisesti, että jos olisin 100 % hetero, viehättyisin ainoastaan vastakkaisesta sukupuolesta, enkä voisi pitää naisia eroottisesti vetovoimaisina. En ole vaihtamassa kumppania, enkä ole ihastunut kehenkään juuri nyt. Mutta jos joskus vielä ihastuisin, en poissulje sitäkään, ettenkö voisi ihastua naiseen ja jos rakastuisin tai oikeen hullaantuisin, voisi se johtaa sukupuoliseen kanssakäymiseen.. mutta en tiedä muuttaisiko se sijaintipistettäni hetero-homojanalla. Ehkä.
Minä en vaan koe tarvetta edes löytää niin tarkkaa sijaintia. Jossakin sillä akselilla olen lähempänä umpiheteroutta kuin umpihomoutta. Mutta en ole 100 %.sti mitään. En missään asiassa. Enkä tahdokaan olla.

No ei siinä pidäkään asettua tiukasti mihinkään paikkaan, eikä kukaan pakota sua määrittelemään itseäsi millään tavalla, voit pitää kaikki portit auki ja olla avoin kaikelle, ihan miten itse haluat. Siitä ei olekaan kyse, että sun pitäisi määritellä tai lokeroida itsesi, vaan siitä että joidenkin mielestä itseään ei saa tai voi määritellä sinne toiseen päähän EDES halutessaan. Minä kuitenkin asetun aika tiukasti sinne sen "janan" toiseen päähän, eikä se johdu siitä että minun olisi joku ihmeellinen pakko kuulua sinne tai että minusta olisi kamalaa olla bisse, se nyt vaan sattuu olemaan se mihin itse tunnun kuuluvani, ja ei, minä en ole biseksuaali. Se ei ole mulle ongelma, mutta se jatkuva vihajailu ja jankutus siitä kuinka muka en tunne itseäni siksi että joku muu ei tunne, tai kuinka minun pitäisi olla joko bisse tai kieltäytyä määrittelemästä seksuaalisuuttani lainkaan koska joukko muita ihmisiä on sitä mieltä, on vähän rasittavaa ja suoraan sanoen aika itseriittoista niiden sitä jankkaavien osalta (en nyt puhu sinusta enkä välttämättä kenestäkään tähän keskusteluun osallistuneesta henk.kohtaisesti, vaan ihan yleisellä tasolla näistä tämän aihepiirin keskusteluista).

Minusta jo ihan toisten ihmisten kunnioittamiseen kuuluu antaa vapaus ihmisen määritellä oma identiteettinsä ilman jatkuvaa kyseenalaistamista. Toki asioita ja ilmiöitä saa ja pitääkin kyseenalaistaa, mutta se että joku alkaa totuutena julistaa vain ja ainoastaan oman maailmankuvansa ja omien empiiristen kokemuksiensa perusteella kuinka jokainen on vaikka nyt se biseksuaali, menee samaan luokkaan kuin esim. jutut siitä kuinka homoudesta voi parantua kun vaan löytää sen oikean miehen/naisen. Se ei ole mikään osoitus suvaitsevaisuudesta vaan päinvastoin yritys lokeroida koko ihmisyys samaan kategoriaan.

Minusta jokainen saakin määritellä oman sekusaalisen suuntauksensa itse ja jos itse kokee oikeksi määrittää sen, jonnekin ääripäähän - määritelköön itsensä siten. En minä sitä kyseenalaistakaan.
Mutta omalla kohdallani kyseenalaistan sen määrittelemisen. Minä en halua määritellä itseäni liian tiukasti mihinkään.

Yhteistyössä