Turkulaisia odottajia OSA II

Snoopy Toiv. siittä vyöhyketerapiasta on apua..

Meen piti lähtee kans vaunulenkille Ilmarinäidin kanssa vaan eipä lähdetty kun tota lunta alko tulee sitte oikeen vaan kunnolla.Ärsyttävää.. Laitoin äsken neidin täällä sisällä vaunuihin mut tuskin hän siellä kauaa nukkuu..

Puol viis mennään sitte sinne diabetes-infoon kun Ellalla se 3% riski siihen tautiin on..
 
nyt on kyllä niiskuneiti lähtenyt varmasti synnärille. eilen viimeksi kirjautunut ja joka päivä laittaa helmikuisiin ainakin 10 viestiä. eikä se tullu hakee mua mukaan!! :D

ohoh kun voi ihmistä väsyttää. mulla supparit loppunut tyystin, tai sellaisia kivuttomia tulee muttei mitään kunnon tapauksia. joten toivottavasti ei nyt kamalasti yli mrnis kun emmä halua puskee mitään 4,5 kg ulos.. APUA, mua oikeasti pelottaa..
 
Hahaa täällä vielä.

Tänään kyllä supistellut ja kohta varmaan ressin takia supistaa tuplasti enemmän.

Kela ilmoitti että eivät voi maksaa asumistukea koska mulla on muka niin helvetisti tuottavaa omaisuutta.

Mutta kiltisti ilmoittivat että kun teille nyt syntyy vauva eväämme myös miehenne asumislisän kun kerran olette yhteinen ruokakunta.

Arvaa pääseekö itku!!!

Ja juuri tuon "huikean" omaisuuden takia en saa sossusta mitään kun luulevat mun olevan joku vitun riku rikas.
 
niiskuneiti siis ei oo totta!!!!!!!!!! toihan on ihan kamalaa. siis miten te nyt sit muka elätte? mä kyllä valittaisin tosta. tai ootko ajatellu laittaa kaiken omaisuutes vauvan nimiin, ni sithän sulla ei ole mitään? pakkohan toi on saada jotenkni kierrettyä, koska vaikka sulla säästöjä oiskin ni ei se voi tarkottaa että sun pitää kaikki käyttää nyt tähän asumiseen. ainakaan mun mielestä. mä kyl valittaisin päätöksestä tai sitten tekisin sen että kaikki rahat vaan vauvan nimelle kun syntyy.

mun maha on menny ihan löysäks. siis tää nahka. oon nyt niin huolissani et mulla räjähtää pää kohta. ei se oo ollenkaan sellainen kiinteä kuin se oli vilä päivällä. pakko soittaa synnärille tai mun pää hajoo.

arvatkaa mitä mein koira oli tehny? paskonu kaikki paikat täyteen, oi tätä siivoamisen ihanuutta, siis eteisen onneks vaan. ja onneks mies on siivonnu. :heart:
 
Siis toi Kela on kyl niiiiiiiiiiiiiiin perseestä. Oikeen kannustaa opiskeleen ja tekeen lapsia. Niisku-neiti iso :hug: ,vaikka ei se paljon lohduta.

liirah Tosi kiva koira teillä mut hyvä et mies sentään siivos.. Mites se sun maha?
 
Juu ajattelin kyllä valittaa. Lappuun oli laitettu viel kiltisti viikko aikaa toimittaa valitus + heidän haluamansa lisälaput. Voi kikkeli sentään.

Niin ja kun omaisuus nyt sattuu olemaan sillaista mistä hyödyn rahallisesti vasta 4vuoden kuluttua jos siis haluan sitä ruveta myymään.

Ainoo nyt on toi "tuottava" Kiinteistö josta jää kuukaudessa käteen maks 200 euroo millä mä sitten maksan puhelinlaskun ja ruoka +bensat. Kun ei ole kela antanut tukia 2 kuukauteen. Noh parasta tässä on se että verottaja haluaa minun maksavan 1000e vuodessa veroa tuosta huikeasta kiinteistöstä. ja eka lasku erääntyy nyt helmikuussa 300e

Täällä ei paljon ole fiilistä tehdä yhtään mitään!!! Mut pakko täsät vitutuksen keskeltä noustava ja aloitettava itku ruikutus valitus kirjoitus kelalle heidän typerästä toiminnasta.

En mä nyt jumalauta voi mennä ja myydä ainoaa rahan tulo lähdettä että voisin asua ja elää.

Mieskin sanoi että ei auta itku markkinoilla heti kun vauva on syntynyt hän menee töihin ja tekee aamusta iltaan. Joten me jäämme vauvan kanssa kahdestaan kivaa.

hyvää parisuhdetta/perhe elämää toivottaa kelan perse naamat!

Mummonikin kertoi kuinka heidän tuttava pariskunta käy virkistys lomalla virossa ja kela maksaa kaikki kylpylät hotellit hoidot... :LOL: :LOL:
 
Voi hitto, niiskis! Uskon, että v**ttaa :headwall: Tuo kyseinen laitos byrokraatteineen joutais suoraan #"%/!?... Laadi valitus, niin minäkin tein ja sain siihen juuri myönteisen päätöksen. Jotain hyvää sentään. Kirjoitin sellaisen romaanin kymmenine liitteineen, ettei vaan jäänyt MITÄÄN epäselvää tai puuttumaan... prkl.

Sssalla, ootkos käynyt lapsen/ lapsien kanssa vyöhyketerapiassa? Meillä meni tuo kerta ihan hyvin. Nyt meille opetettiin niitä hierontaliikkeitä kotia varten, ja mennään uudelleen jos eivät kotona tepsi. On se ihan uskomatonta, kun tänään kokeilin; neidin vaipassa alkoi heti kauhea papatus. Hierontasession jälkeen neiti oli ensimmäistä kertaa piiiiitkään aikaan hiljaa hereillä ollessaan! :eek: Viikon verran meillä on siis huudettu tai kitisty kaikki ajat kun hereillä ollaan. Voi toivottavasti tästä olisi apua!

liirah, vaavi on voinut vielä muuttaa asentoaan... :whistle: Koitas saada vähän liikkeitä aikaiseksi, tuskinpa on mitään vakavaa.
 
siis voi perse!! suoraan sanottuna. mua vituttaa kun uni ei tuu vaikka kuinka yrittäis. se on ihan sama menenkö sänkyyn 22.00, 24.00 vai vasta 7 aikaan aamulla kun sitä ennen uni ei kuitenkaan tule. ja sitten herään aina 12 aikaan päivällä. et todella hieno tää mun unirytmini!! argh, että voi kiukuttaa!! :$

pissaan oli ilmestynyt proteiinia, tosin vaan yhdellä plussalla ja sitten oli leukkareitakin, joten oiskos pissatulehdusta ilmassa. mitä luultavammin. ääh en mä jaksais sellasen kans nyt alkaa taistelee. kaipa se pakko on. ja sitten kun on huomenna se neuvola (taas) ni se on niin pöljä se mein täti et mä oikeasti epäilen että se edes stixaa mitään mun pissojani. kun aina on niin puhdasta ja verenpaineet ollu joka kerta sama, ihan muutamia lukuja lukuunottamatta. oli se ihan sama että otetaanko se samantien kun istun vai sitten vasta viimeisenä kun oon istunut jo puoli tuntia. järkikin sen sanoo että sen pitäis vaihtua... no samapa tuo.

menisinkö leipoo sämpylöitä nyt kun ei se unikaan tule?? sais aamulla tuoreita sämpylöitä edes.. nam. :) joo niin mä taidan tehdä, ehkä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-neiti:
En mä nyt jumalauta voi mennä ja myydä ainoaa rahan tulo lähdettä että voisin asua ja elää.

Mieskin sanoi että ei auta itku markkinoilla heti kun vauva on syntynyt hän menee töihin ja tekee aamusta iltaan. Joten me jäämme vauvan kanssa kahdestaan kivaa.

hyvää parisuhdetta/perhe elämää toivottaa kelan perse naamat!

Mummonikin kertoi kuinka heidän tuttava pariskunta käy virkistys lomalla virossa ja kela maksaa kaikki kylpylät hotellit hoidot... :LOL: :LOL:
Oletko nyt ihan tosissasi, että jos sinulla on realisoitavaa omaisuutta, niin olet silti oikeutettu kaikkiin mahdollisiin tukiin? Omaisuus on omaisuutta, vaikka et sitä haluaisikaan myydä ja oletuksena on, että ihmiset elättävät itse itsensä. Tuet on tarkoitettu ihmisille, joilla ei ole tuloja eikä omaisuutta.

 
tänään neuvolassa.. ja lisää vaan satelee näitä huonoja uutisia, jollen mä voi huonosti niin sitten vauva. nyt löytyi joku rytmihäiriö mymmyltä jota tutkitaan sitten enemmän kun mymmy on syntynyt. voi olla ettei ole mitään ja huoli on turha mutta... ääh, mä oon nyt niin kyllästynyt näihin ainaisiin vastoinkäymisiin. helvetti kun mikään ei mene mitenkään hyvin!!!
 
Sori pinna hiukan kireellä.

Kai me sit muutetaan miehen kans takasin porukoille näiden 4 vuoden yhteis asumisen jälkeen ja annetaan ne saamamme tulot niille köyhille juopoille jotka alkon ja sossun tiskin väliä ramppaavat.

On se hyvä saada lapsia ja mennä naimisiin ja muuttaa sitten takaisin lapsuuden kotiin asumaan kun ei voida omassa kodissa asua kun ei ole tuloja. :LOL: :LOL: :LOL:

Siis pointtihan tässä on se että kela ottaa nyt tukia pois/pienentää kun vauva on tulossa. joten aika perseestä heidän ajattelumaailmansa. :kieh:
 
mä en ihan oikeasti jaksa enää.. vaikka sairaalassa sanottiin ettei kannata huolehtia, mutta sanoppa tuo sitten jollekin äidille että älä murehdi lapsesi puolesta. mä oon jo tyyliin suunnittellut kaikki asiat jos jotain tapahtuu ja miettinyt että miten siitä selviää. :'( mä en oikeasti tiedä että mitä pitäisi tehdä. eilen yöllä en sitten nukkunut kun murehdin niin paljon. ajattelin myöskin että jos menis joka päivä äitipolille ni eiköhän ne jossain vaiheessa ala puhkoo kalvoja et pääsee musta eroon! :D kun paikat on auki ja kypsät mutta kun mitään ei tapahdu..

niiskuneiti mun mielestä vaikka sulla ois omaisuutta (eiköhän meillä kaikille ole jotain) niin ne ei voi olettaa että sä elät sillä pienellä tulolla/ myyt kaiken omaisuutes että voit elää nyt. entäs tulevaisuus sitten? mutta ootkos oikeasti ajatellut omaisuuden siirtämistä lapselle kun hän syntyy? eikö se ole yksi mahdollisuus?
 
Toi Kelan toimintahan on ihan älytöntä. Jos se omaisuus on kokoajan ollut ja nyt on vielä uus perheenjäsen tulossa niin miks nyt sitte aletaan pienentään tukia?! Eihän tossa ole mitään järkeä. Eikös sen sit olis pitäny kokoajan olla niin ettei makseta tiettyjä tukia jos on omaisuutta. Miten ihmeessä se omaisuus voi yhtäkkii alkaa vaikuttaa?! En ymmärrä. Jaksamista Niisku-neidille asian kanssa. Toivottavasti selviää ja saat tukia.

liirah Mee sinne äippäpolille ja valitat kunnolla ettet jaksa jne. :hug:

Ella tuolla sohvalla vetää pikku aamupäivätorkkuja ja äijä nukkuu yöunia viel sängyssä ja mä tulin sit koneelle ja keitin uudet kahvit =)

Kauheet nää kelit. Ulos tekis mieli mennä vaunujen kanssa mut sit pitäs lähtee ihan keskustaan kun ei tuolla muuten pääse eteenpäin ku on jäätyneitä lumi/jää kokkareita ja siihen tyssää vaunut ja hemmetin liukastakin.. Eilen oli kiva tarpoo ulkona siinä kauheessa sateessa mut ku oli pakko. Jos ei olis ollu pakollista menoa niin ei oltas kyl ulos lähdetty.

Kattelin tossa Brion sivuja, haluun toisenlaisen hoitolaukun ku toi Brio Bagi mikä meil on niin sen saa vaan muutamalla nepparilla kiinni ja niinku eilenkii niin kaikki sisältä meinaa kastua, ei kivaa ja sit pian siirrän ratasistuimen runkoon niin sinne istuinpehmustetta kattelin kans..

Mut kahvia :wave:
 
jotenkin kuitenkaan en sitten ole sellainen että osaisin vaatia. vaikka tässä nyt sanonkin että tasan menen ja vaadin.. mutta kun tää mun hedarikin vaan kovenee koko ajan kun en saa unta, stressaan ja pelkään ihan kamalasti. luulis että ois koko tyksillekin helpompaa päästää mut synnyttää.

sanna meil on kans tollanen brion hoitolaukku, mut jos nyt oikein muistan niin siinä on kyllä vetoketju. me ostettiin sellainen kun siinä baby ozin seinällä roikkui. ei mies sitä silloin vissiin niin paljoa kattonut, otti vaan seinältä kun kuului brioihin ja oli ruskea. :D maksoi kai 65 ? et oli siinä hintaa, mun mielestä.
eikö ne teidän brioit ookkaan yhdistelmät? ne on siis sellaiset mihin laitetaan erillinen ratasosa, vai? mä aina luulin et ne on ihan tollaset yhdistelmät kun noi meidän kombitkin. kaikkea sitä oppii. :D
 
Liirah Jos se rytmihäiriö todettiin vasta nyt niin eikös voisi olla mahd. että olisi tosi lievästä tapauksesta kyse. Ei tämäkään nyt mitään auta. Ymmärrettävää se on että äiti on huolissaan ja kyllä ne neuvolassa ja tyksissä tietävät että ei ensimmäistä odottava voi ottaa rauhallisesti kun tietää että vauvalla jokin hätä. Sulla on oikeus soittaa sinne vaikka joka tunti ja purkaa ajatuksia. Ei kuulu miettiä tollasia juttuja yksin. Ja yleensä enemmän tietoa aiheesta auttaa.

Koita jaksaa vielä vähän. Ja jos käy todella tukalaks olo niin tyksiin vaan.

Niisku-neiti & rinsessa 39+4 vois hänkin sit jo tulla. :D
 
liirah Juu erikseen on vaunukoppa ja sitte ratasistuin ja ihan tyytyväinen olen ollu tähän ratkaisuun. Olishan siihen ratasistuimeen saanu sisään kantokopan, kovan tai pehmeet mut halusin ehdottomasti erillisen vaunukopan ja hyvä ollu valinta. Moni ku valittanu et alkanu käymään ahtaaks se koppa ku tulee rattaisiin. Meillä menee viel kauan toi, tosin Ella varmaan kohta haluu jo nähdä vähän maailmaa niin sitte vaihdan sen toisen istuimen paikallee ja saa sinneki sitte makuupussia jne et pystyy nukkuun.. Ja niitä hoitolaukkuja on kahta erillaista, just se missä on vetskari ja sit toi mikä meillä missä pari nepparia.. Äiti tulee ens vkolla niin äiti varmaan ostaa mulle uuden laukun vaunuihin :D
 
olipa ihana laskiassunnuntai. oltiin taas kävelemässä ruissalossa ja oli aivan ihana reissu. tosin sain aikaan aikamoisen selkäsäryn, en muuta. :D ja tuuleehan siellä aikas kovaa kun ei oo puita edessä mutta muuten aivan ihana paikka.
pelko ei ole hävinnyt mihinkään ja mulla alkaa oikeasti pian lahoomaan pää. koko ajan miettii kaikkea pahaa, ei osaa enää ollenkaan nauttia tästä odotuksesta.

ai niin snoopy mistä sä sillon tiesit että sulta meni limatulppa? multa ainakin tulee niin paljon tota slaimia et jollei ois sillon tullut sitä kämmenen kokoista klönttiä ni en kyllä tietäis että millon se ois tullut/ tulis. vai oliko se lispetti sittenkin?
 
Mulla meni limatulppa samaa päivänä kuin synnytys käynnistyi, ja sen kyllä tunnisti hyvin. Näytti isolta räkäklimpiltä, ja sen jälkeen tuli useamman tunnin joka vessareissulla kirkasta limaa. MIssään vaiheessa ei tullut verta, niinkuin joillain. Mulla ei valkovuoto lisääntynyt raskauden aikana, joten muutos oli ihan selkeä, kun limatulppa meni.
 
lispetti kun mua nyt ihmetyttää että kun multakin on taas alkanut tulla tollasta ihan kamalaa slaimia. ja tulee kyllä suht paljon ja suht usein. mutta kun olen ihan satavarma että se meni silloin sairaalassa kun ei se nyt mitään valkkaria voinut olla! :x

yö mennyt taas niin katkonaisesti.. illan pimeinä tunteina on aina aikaa ajatella ja sillon jotenkin tää epätoivo saa vallan. mitäs jos mymmyllä onkin oikeasti joku hätä, mutta kukaan ei loksauta korvaansa. vaikka voi olla ettei ole mitään, mutta se ei tällä hetkellä mua lohduta yhtään. miten yksi tunne voikin saada näin valtaansa.. pelko on asia jonka ois saanu jättää keksimättä.

mitäs sitä tekis sitten tänään? on jotenkin niin uskomattoman tylsä elämä tätä nykyä ettei mitään järkeä!!
 

Yhteistyössä