Turkulaisia odottajia OSA II

just saatiin vieraat ulos kämpästä, nyt tarttis meikata ja laittaa tukka ja lähtee sinne valmistujaisiin. jalat on nyt jo kuin tukit, mahtavaa!! :D illasta ei varmaan paljoa tarvi nauttia kun on nyt jo jotenkin niin ähky olo, tai siis jalat pistelee kun turvottaa niin kamalasti ja supistaa ( ei niin kipeesti kylläkään).

snoopy niin en sitten tiedä. toisaalta odotan synnytystä ihan kamalasti, toisaalta toivon että sais nyt nauttia vielä tästä kahden keskisestä ajasta ja ns. huolettomasta elämästä. ei tarvitse vielä huolehtia kuin siitä että itellä on vaatteet päällä (ja okei siitä että koirat on pissatettu). :D

onko teille muille tullut sellaisia pienehköjä paniikkeja ettei oiskaan vielä valmis lapseen? tai siis että ajattelee kaikkea että miten sitten kaikki hoituu ja miten hoitaa tietyt asiat jne.. mä rakastan mahaani (tai oikeastaan sen sisältöä) mutta välillä iskee ihme paniikki että miten kaikki sitten hoituu..

TE OOTTE NIIN IHANIA, KIITOS!!
 
liirah Ihan tutulta kuulostaa nuo viime hetken paniikit, se oli vähän niin että joka toinen päivä mä olin kauhusta kankea ja seuraavana päivänä taas ihan fiiliksissä. Hormonit varmaan ainakin osaltaan tekee semmoiseksi tuuliviiriksi. Mutta se kaikki on normaalia ja jotenkin sitä vaan synnytyksen jälkeen onkin sitten täyspäiväisesti semmoinen olo, että kaikkihan meneekin hienosti. Jos mun arvelut osuu kohdilleen, niin synnytätä viimeistään huomenna ;) Mutta kuten sanottu, mä olen onneton ennustaja :LOL:
 
mulla iski paniikki ennen synnytystä, että miten se tapahtuu kun ei oo ennen tehny :D mutta olin jo asennoitunu, että vauvan kanssa voi tehdä kaikkea, oikeastaan iltamenot ainoana estyy :D mutta hyvin kihlajaisia yms käytiin äpi ja vauva nukku liinassa vaan :) nyt kahden kanssa on tipan vaikeempaan lähteä, mutta sujuu se vieläkin =) kylä veikkaan että se on ihan siitä kiinni miten itte suhtautuu, eikä saa loppuiäksi jäädä 4 seinän sisään =) vaikka se vauva vähän ulkona huutaisi, niin kyllä maailmaan ääntä mahtuu. kunhan äiti jaksaa itse niin kaikilla muillakin on asiat kunnossa! tää on se tärkein :)
 
liirah Mulla iski hirvee "paniikki" sillon ku ne soitti mulle TYKSistä edellisenä päivänä että huomenna aamulla klo 7 tervetuloa sektioon. Sillon ainaki tuli sellanen, et apua, ei vielä vaikka tiesin et sektio on 1-2 pvän pääästä.. Mut hyvin on menny ja samaa ku Sssalla kirjoitti niin kyl se vauvan kanssa on voinu melkein joka paikkaan mennä ja jos jotai häiritsee vauvan huuto julkisellla paikalla niin se on voi voi..

Ella sai tänään ekan kerran perunaa ja oli vissiin hyvää.. Äsken vein yöunille,oli pikku-mimmi ihan poikki kun ei suostunu taas nukkuu päikkäreitä kotona enkä viitsiny lähtee tonne ulos liukastelee vaunujen kanssa.
 
Neuvolassa sanoivat et perunalla kannattaa aloittaa ja sit lisätä siihen hetken päästä porkkanaa. Ja samaa sano sisko joka kaikille 3 lapselle alottanu perunalla niin kokeillaan. Hyvin ainaki alas meni.. Ja jostai luin et tollasella mauttomammalla kannattaa aloittaa et tottuu siihen ja sit vasta jotai vähän maukkaampaa kun jos kuulemma liian makeella tms aloittaa niin ei enää mee toi peruna yms alas.. Lisäillään siis pikku hiljaa makuja =) Mut kiitos Sssalla kuitenkii ehdotuksesta.
 
lispetti täällä edelleen! joten oot kyllä huono ennustaja! :D en usko suhun enää olleska!! :LOL:

eilen oli mymmyllä ihan kamalan hiljainen päivä, mä olin jo ihan paniikissa kun en ollut tuntenut koko päivänä kuin muutaman töytäisyn. miksen voi vaan jotenkin nyt rentoutua ja ottaa vastaan sitten sen mikä tulee. pelko on ihan kamala että mymmylle sattuu jotain. nyt mymmy liikkunut jonkun verran, ei mitänn kamalan paljoa kylläkään. eilen en saanut kotidopplerilla edes sydänääniä kuuluviin, mutta mymmy potkaisi siihen niin ajattelin että pakko hengissä olla.

ääh, tää on niin kamalaa. pelko vaan kovenee koko ajan.

sanna mä kanssa muistan että siskolle oli sanottu että aloittaa perunalla kaikkien kolmen kanssa, kun se on sen verran mautonta niin siihen on hyvä lisätä, kun sitten että aloittas jollain makeella ni koittappa siihen sitten saada jotain perunaa laitettua. :D jokainenhan tekee juuri niin kuin parhaaksi katsoo.
siskontyttö ei kyllä juurikaan perunasta välittänyt koskaan, parasta mitä hän tietää on sellainen joku vihannespata. tai siis oli silloin pienempänä.
 
Onko kellään gessleinin vaunuja? Olisko mahdollisesti tietoa missä toimii tätä nykyä Gesslein takuuhuolto kun Vaunupiste lopetti? Heillähän oli gessleinin jälleenmyynti.
Täytys huoltaa omia tai ainakin kysyä asiasta, mutta mistä?
Olispa ihana jos joku tietäis?!!?
Minä + Voice 31+0
 
liirah, mä ajattelin vipoilla viikoilla, että voisko tän vielä perua. Mä mihinkään lapseen voi olla valmis sitoutumaan! Mut kyllä sitä vaan on valmis mihin tahansa tuon pienen eteen. Hormoni- ja mielialamysrkyistä huolimatta (ja niitä muuten tulee 99% varmuudella...).

Höh, just kun piti kirjustaa oikein romaani, niin neiti karjaisee... Noh, palaan myöhemmin! :D :wave:
 
jorille alotettiin ruusunmarja, sitte mango, päärynä, peruna. ja kävi niin että kun sai perunaa, niin ei enää noi makeat maistuneet pitkään aikaan :DD hassu poika. meillä kyllä muutenkin syödään perunaa tosi vähän, joten sillä ei ainakaan aloitella.. enemmän bataattia, riisiä ja pastaa ja kasviksia perunan korvikkeina =)
juhlat juhlittu ja pinja maarit tuli neidistä, oikein nätisti huutamatta oli. pari kertaa sanoi määää kun kummitäti vaaka-asentoon laittoi ja pinja ei piittaa siitä kun pitäisi vaan päästä pystyyn :D
 
mä oon kanssa ihmetellyt kun on niin kamalan hiljaista täällä, te ootte tietty kaikki siellä vauvautuneiden puolella. ja sitten mä yksinäni kirjottelen täällä. :D eilen niiskuneiti ainakin kirjotteli vielä tuolla helmikuisissa et en tiedä sitten oisko yön aikana tullut lähtö.

mulla meni viime yö niin persiilleen et huh huh!! supisti ihan jumalattomasti ja ne teki niin kipiää, mutta sitten rauhottuu taas kun aamu koittaa ja alkaa tekee kaiken näköstä. tosin nyt on uusi juttu että mua painaa tonne peppuun, siis emmä oikein osaa sanoa mihin, mutta ainakin tohon luuhun. nyt ajattelin ottaa epätoivoisetkin keinot käyttöön ja joskos yrittäis saada vyöhyketerapia- aikaa. mistäs sellaisenkin sitten löytäis..
justiis mä sanoin että joo, otan nyt ihan rennosti, mutta kun noi yöt menee nykyään niin kamaliksi.loppuis sitten kokonaan tai syntyis jo. jompi kumpi.
neuvolatäti oli sitä mieltä että toivottavasti ei nähdä perjantaina kun mulla on sinne aika, ja sanoi että todella kypsältöä kuulostaa tää mun tilanteeni, mutta kun mitään ei tapahdu! loppuis nyt ja alkais sitten rytinällä, mutta ei tällaista jaksa hullukaan.

onnea sssalla ristiäisistä.
millos snoopylla on ristiäiset?
 
Mä kans joka pvä jännään et joko ootte menny liirah ja Niisku-neiti synnyttään :)

Nyt oon vaan käyny tuolla Vauvat-puolella odottelees jos Sssalla kirjoittas joko on selvinny mikä Pinjalla on. Iso :hug: vaan heille edelleen ja jaksamista.

Huomas taas et Ella ei ollu nukkunu kunnon päikkäreitä ku oli koko pvän sisälle. Ite kävin kynsihuollossa ja mies oli Ellan kanssa ja sanoin kyl et kannattas ulos lähtee tai on taas känkkis pvä mut eivät sit ollet menneet ulos ja sen kyllä huomas. Noh, huomenna sitte saa neiti taas nukuttua kunnon päikkärit ku lähdetään kaupungille.
 
Iltoja tai oikeestaan öitä.

Menin jo nukkumaan muutama tunti sitten ja äsken heräsin ärsyttävään kutinaa. Kutiaa siis ihan kaikki paikat.

Kävelystä ei tullut yhtään supistusta ja hiukan on turhamainen olo.

Mutta nukkumaan mennessä tuli pari ja tosi tosi kipeää tekivät.

TJ 7


Niisku-neiti & rinsessa 39+0 :heart:
 
kyllä se sieltä niiskuneiti tulee! jotenkin tuntuu ettei täs ole mikään kiire ja toisaalta on niin jumalaton hoppu. :D ois jotenkin niin ihana saada se "pieni" tuhisemaan tänne, mutta onhan se toisaalta ihana on myös tehdä niitä asioita mistä ite tykkää.

nää sormet on on ihan kamalat!! hyvä että kirjottaa pystyy kun on niin paksut että ne tekee kipiää. ja sitten jalat on kans ihan kamalat. ööh...

mikäs sssallan pinjalla on? onkos kaikki hyvin? toivottavasti. täältä jaksamisia lähettelen!
 
Meillä on pikkainen niin alhaalla että peitonheilutukset on nyt heiluteltu. :whistle: Mies ilmoitti ettei halua enää tökkiä toisen päätä. Raukkaparka ihan mustelmilla kun syntyy :LOL:

Ja kyllä itsekkin tunnen sen pallon tossa välissä MUTTA koska se sanoisi poks ja vedet menis. Tai alkais sit suppaa säännöllisen kipeesti. Mutkun ei niin ei.
 
Tarttis huomenna papille soittaa ja sopia jutusteluaika ristiäisiä ennen. Ristiäisiä meillä vietetään 24.2., jotta aikaa vielä on.

liirahko se fundeeras vyöhyterapiaa itselleen? Me mennään myös, mutta syy on tuon pikkuneidin koliikkikivut (ei siis raskausvaivat enää... :kieh: ). Aion varata ajan tuonne Humalistonkadulla olevaan lääkärikeskus Apilaan. Anoppi tiesi siitä kertoa. Anoppi on muutenkin ollut tosi avuksi, tänään toi koliikkivauvoille tarkoitettua maitohappobakteerivalmistetta, jonka oli jostain erikoisliikkeestä käynyt hakemassa. Tässä on kaikki keinot kullanarvoisia... :/ Huuto alkaa olemaan aikamoista... Joka 10. lapsi on "koliikkivauva", meille nyt sattui tämä arpa kohdalle... :'( Voi sentään.

Supistuksia toivottelen niin Niiskikselle kuin Liirahillekin :wave:
 
snoopy toi on kyllä kamalaa kun on vauvalla koliikki. muistan sillon kun siskon kaksosilla oli molemilla koliikki ja sen mies oli paljon töissä. mä sitten melkein asuin siellä silloin.. kyllä itellekin tuli välillä sellainen olo etteikö tää nyt meinaa oikeasti hiljentyä ollenkaan! mutta se loppui melkein kuin seinään kun kaksoset oli 3kk. joten joskos silloin alkais viimeistään hiljaisempi kausi teilläkin. vaikka se nyt varmaan tuntuu ikuisuudelta! :hug:
ja kiva että sulla on tollanen anoppi, mulla kun on sellainen.. öö, no miten sen nyt sanois.. yksinkertainen ja mä en voi sietää sitä! noin tulihan se sanottua. :D

niiskuneiti tehdään sellainen sopimus ettei kumpikaan lähde synnärille ilman toista. ok? ;) ootkos ajatellut tota vyöhyketerapiaa? mä oon vähän kahden vaiheilla kun tää olo on niin kamala. supistaa, mut mitään ei tapahdu.

ensi viikolla on sitten LA, onpas tää aika mennyt kuin siivillä. :heart:
 
ai niin snoopy kaverin äiti oli kertonut tälle mun kaverille silloin kun heillä kärsittiin koliikista että aikoinaan oli käsketty antaa kamomillateetä jossa hiukan hunajaa/ sokeria. oli kuulemma auttanut kaverilleni silloin kun oli itse ollut pieni. ja tätä kaverini koitti (miehensä vastusteluista huolimatta) ja kas kummaa, se toimi!
 
Snoopy Huudetaanko teillä monta tuntia putkeen? Ellahan otti siinä joku kk ikäisenä joka yö tunnin huutosessiot ja sitä kesti monta vkoa ja joka yö samaan aikaan ja ku neuvolassa sanoin niin täti oli vaan et jaa, aika outoa :eek: Että näin, mulla alkanu muutenki menee luotto tohon meen neuvolatätiin kun ei tunnu mistään mitään tietävän. Ihan mukava on juu mut siihen se sit jää..

Esim nytki Ellan pituudeks laitto 56cm vaikka toinen oli kaarella ja jalat vähän koukussa eli todellisuudessa on varmaan n. 60cm pitkä. Ei myöskään ota mitään kantaa ku Ellalla ihottumaläiskiä vaikka sanoin et mulla itelläni atooppinen ihottuma ja muistuttaa mun ihottumaa niin oli vaan et niin..

Supparituuli liirahlle ja Niisku-neidille
 
Vyöhyketerapiaa... hmm... olen miettinyt mut en ole ajatellut mennä.

Kävin saunassa ja lenkillä eikä mitään eroa eiliseen. :LOL:

Mahtaaks nää meidän beibit syntyy ollenkaan ilman lääkkeellistä apua. :/

Väsyttää vaan ihan sikana.

Mut joo ilmottelen sitten liirah kun sun täytyy ruveta pistää hösseliks tai sitten toisin päin. :LOL:

Onpas mulla tönkköä tekstiä.

Nooh se on öitä

Niisku-neiti & rinsessa 39+0!!! jee ja huomenna taas neuvola. :D
 
Noniin, se on sitten enää 2 päivää tammikuuta jäljellä. Eli kohta sitten synnyttämään helmiäiset! :D

Meillä huuto alkaa joka ilta samaan kellonlyömään klo 19:30 jatkuu sitten sinne klo 22-23 asti. Tänään mennään vyöhyterapeutille, saatiin aika näin nopsaan (anoppi järkkäs tämänkin :heart: ). Kerron sitten kuinka meni. Saadaan kuulemma jotain kotihierontaohjeita, toivottavasti tepsii. Anoppi on ottanut tän neidin (ja vanhempien) hyvinvoinnin oikein sydämenasiakseen. Tosi hienoa, sillä ei olla ennen oltu kovin läheisiä. Toimeen on kyllä tultu, mutta näkemyseroja meillä on ollut monestakin asiasta. Tälläkin hetkellä anoppia ärsyttää suunnattomasti, kun en täysimetä vauvaa (maitoa ei vaan tule! :headwall:). Paino mulla on pudonnut romahtamalla synnytyksen jälkeen, eikä energiaa kertakaikkiaan riitä maidontuotantoon.

Sanna-78, mä inhoan tollasta "enotakantaamihinkään" -touhua, varsinkin kun kyse on lapsesta. Mun mielestä vois neuvolassa vois vaikka epävirallisesti neuvoa ja opastaa äitejä, jos ei viran puolesta voi mihinkään ottaa kantaa (tää trendi on nykyään vallalla...). Mut sitähän se näemmä on vauvasta saakka; kaikkien lasten tulis mennä samaan muottiin ja olla samanlaisia... :/ Ei mullekaan edes ehdotettu MITÄÄN helpotusta koliikkivaivaan, sanottiin vaan että koita kestää... Tiedän, ettei siihen ole lääketieteellistä apua olemassa, mutta silti... Itse olen saanut kyseisestä vaivasta kaiken ottaa selville ja koittanut löytää apua.

Nyt vaunulenkki kutsuu! :wave:
 

Yhteistyössä