Turkulaisia odottajia OSA II

ja herkkävatsasille on se tuttelin Omneojauhe mitä meillä käytetään, ja sitte kaupungilla on kyllä mukana usein ihan tavallista tuttelia ettei tarvitse sen jauheen kanssa puljata stten.. ja puklailee pinjakin, ällöä kun se maito haisee kokoaika mun nenään
 
Tulin moikkaamaan...

Täällä on näköjään kakkajuttuja. :D Jopas tulee raskausaika eloisasti mieleen. :LOL: Yhden vinkin voisin antaa niille, joita pelottaa kakkaaminen synnytyksen jälkeen... Pahinta siinä on se uskaltaminen. Eli kun uskaltaa niin huomaa, ettei se ookaan paha juttu. Luumunektaria kannattaa kyllä hörppiä, vaikka vaan varmuuden vuoks.

Tsemppiä pian poksuville! :)

Myy-80 ja poikanen 7kk+
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
ja puklailee pinjakin, ällöä kun se maito haisee kokoaika mun nenään
:LOL:
Joo-o, tuttu tunne. Näistä vauvankäryistä ei pääse irti pesemälläkään! :D

Kiitti drinkkivinkeistä :wave: Kokeilin nannia, ja se näyttää sopivan! Illalla nukkumaanmeno sujui tosi hienosti ja viime yö meni ihan ilman vatsanväänteitä (vaikka syöntiväli oli sen max 2 tuntia...). Tuota jauhetta pitää kans ostaa varastoon.

liirah, mulla tuo lämmönsietokyky oli tosi kehno raskausaikana ja saunominen ei kauhean herkkua ollut. Siitä huolimatta saunoin sinnikkäästi joka ilta viimeiset viikot. Eikä siis MITÄÄN hyötyä... Ota ihan rennosti, mäkin täällä jännäilen sun ja Niiskiksen puolesta B)

Kaikenmaailman lappua ja lippua vauveliin liittyen tippuu joka päivä postiluukusta... Meitä on muistanut mm seurakunta, vakuutusyhtiö, vaippavalmistajat, muut lukemattomat mainostajat, sukulaiset... Sain sitten ristiäisetkin varattua. Tytsyn nimeksi tulee (näillä näkymin) Enni :heart: Voipi kyllä vielä vaihtuakin, eikä toisestakaan nimestä ole vielä varmuutta...
 
Viimeksi muokattu:
oon kohta hajalla kun pinja on kuukauden huutanut, maitomerkin vaihto auttoi mutta se on alkanut taas. pari päivää nyt huudellut eikä kelpaa tissikään, puklaa ihan sairaasti ja kokoaika. tää on taas tälläinen päivä että korvista tulee ulos koko homma, olispas ilta ja pääsis jo nukkumaan..
mites maanantai, oliskos halukkaita kahvittelemaan?
 
Heips.

Voi kun kuulostaa kivalta. Kaikki puklut ja huudot ja kaikki. Haluun kans. :D (tulen viel katumaan ) Mut ei mikään voi voittaa pientä tuhinaa minkä kuulee. Tai pikku söpöä itkua. Se on niin jotain. Haluun kans haluun synnyttämään.

Miehenikin on ruvennut iltaisin nukkumaan mennessä sanomaan masuun et " tulisit jo ulos isi haluu sut syliin" =) Ihan tippalinssis ajattelen sitä alkavaa perhe arkea. Me odotetaan sitä ihan innolla. Vaikka kylläkin pelottaa aina välillä miten me pärjätään ja osataanko me sit huolehtia kunnolla pikkuisesta.

No ei hänel näytä olevan mitään kiirettä. Ei ole ollut pariin päivään oikeen mitään tuntemuksia. Vauvelikin on rauhottunut TOSI paljon. Päivisin tulee ihan hentoja töytäisyjä ja illalla jyskyttää aika kovin. Eilen sattu niin kovin etten pystynyt istumaan tai makaamaan kun potki kylkiluihin.

Mä olen ruvennut syömään ku hevonen. Mieskin eilen illalla siin puol 12 aikoihin kysy et onko hänen pakko lähteä viel hakee ruokaa sul ja vauvelil vai kestätkö aamuun ni mennään kauppaan. :LOL:

Kyllä on iso olo. :whistle:

Perjantaina on taas neuvola. Jotenkin toivois et pääsis ennen sitä synnyttää. Aina kannattaa toivossa elää.

Nyt alko riehuminen. Heti kun miettii onkohan nyt joku hätä niin kyllä rupee takapuoli keikkumaan tossa kylkiluissa. :LOL: :heart:

Niisku-neiti & rinsessa 38+0JEEE!!! :heart:
 
sssalla ton voi vaan tällä hetkellä vielä kuvitella ton huudon. ja varsinkin jos se on aina öisin, niin rassaa varmaan todella pahasti. mutta voiskos esim. sun äiti tai tai miehes äiti tulla teille/ te veisitte lapset heille ja saisitte viikonloppuna sitten nauttia ihan vaan kahdestaan, siitä ihanasta hiljaisuudesta.

niiskuneiti toi on kyllä niin totta. nyt kun mymmykin on rauhoittunut tosi paljon, niin jos potkii hiukankin enemmän niin alkaa heti miettimään etä onko joku hätä mahassa. on tää kanssa, jollei liiku niin ajattelee että missä vika ja jos taas liikkuu liikaa niin ajattelee että missäs nyt vika. :D
meillä mies kans iltaisin silittelee mahaa ja sanoo että isi oottaa sua jo. :heart:

mulla on huomenna se lääkäri tyksissä. osaispa ne nyt sanoa jotain. tä mun pää meinaan RÄJÄHTÄÄ!!! muutenkin sydän tykyttää ihan jossain taivaissa.
muuten, osaisko joku teistä sanoa jotain kun mulla tulee noita menkkamaisia supistuksia ihan suht tasaseen, mut kun ne ei muutu siitä mihinkään. tai siis kovemmiksi. oisko jotain keinoa jolla sais supistukset kovemmiksi? jotain muuta kuin 3 S : ää.
:D
vai pitääkö tässä nyt vaan ootella kaikessa rauhassa? jotenkin kun pelottaa kun ne paikat on jo suht paljon auki, niin että sitten kun ne OIKEAT supistukset alkaa niin kuinka äkkiä tarvii lähteä sairaalaan ettei autoon synny! :LOL:

liirah ja mymmy 37+4
 
yöt pinja kyllä nukkuu hyvinkin, onneksi. 15-17.2 noi on hoidossa ja meillä on lapsivapaa vloppu- tälläsiä päivinä laskee melkein minuutteja siihen.. mutta ehkäpä huomenna on taas sitten vähän helpompaa :)
noh ei ne yleensä autoon synny täälä missä sairaalat on lähellä ;) pohjosemmassa saattaisi kiirekin tulla..
pinja on ainakin vieraskorea tapaus, ei se paljon kodin ulkopuolella huutele, mutta itte ei jokapäivä ihan jaksas jossain pyöriä.. toisaalta joskus pitää uhrautua vauvan vuoksi ja esim shoppailla useana päivänä peräkkäin :D
 
Turkilmas
Heippa! Mä liityn myös tähän pinoon, vaikka en ihan turkulainen olekaan, eli asun n.15 km Turusta. Kovin pitkällä tuntuu moni olevan raskaudessaan, mulla on kasassa vasta 16 viikkoa.

Tää on nyt ensimmäinen viestini tänne, mutta jostain se on aloitettava :) . Eräs ystäväni tätä palstaa suositteli ja siksi tänne ajauduin.

Niin, toista lasta odotan, isoveli täyttää huhtikuussa jo 7. Miltei 3 vuotta tätä vatsassa kellivää sinttiä yritettiin, kunnes sitten vihdoin tärppäsi. Sama isä on molemmilla lapsilla.

Ja tuo nimimerkkini tulee pojan lempinimestä :) .
 
tervetuloa turkilmas!! tää palsta on kyllä hyvä paikka ja täällä on hyvä purkaa tuntojaan kun ei sitä aina miehelle jaksa märistä. :D

mulla oli tänään se lääkäri ja siellä ei sitten selvinnyt juurikaan mitään. vauvan päätä kuulemma silitteli lääkäri ja kysyinkin sitten että onko paljon tukkaa, mutta kuulemma ei kamala pörröpäätä saada! :LOL: ja arvatkaa mitä??? se sanoi että voi hyvinkin mennä lasketun ajan tienoille ja jopa ylikin ja silloun mymmy on sitten vajaa 4,5 kg!!! nyt kehiin niitä synnytyksen käynnistysvinkkejä! mua alko ihan tosissaan pelottaa et miten ihmeessä saan muka jonkun reilu 4 kg ahdettua mistään ulos... :/
sanoi myöskin että kvoin on supistusherkkä toi mun kohtuni, mitäköhän sekin tarkoittaa? en siellä sitten tajunnut kysäistä.
 
liirah veikkaan että se supistusherkkyys tarkoitti sitä, että kohtu reagoi justiinsa esim. sisätutkimukseen supistelemalla. Ja noita synnytyksenkäynnistämisvinkkejä: mulla kyllä toimi se kuuluisa 3 ässää, ja tarkalleen tässä järjestyksessä: Illalla seksiä, seuraava päivä siivousta, illalla sauna päälle ja siinä saunan lämpeämistä odotellessa se synnytys sitten käynnistyykin ;) Niisku-neidin vinkin mukaisesti ramppasin päivän aikana useamman kerran noita meidän rappusia, mutta en ainakaan tietoisesti ole nännejäni hieronut :LOL: Joo ja koirakin oli pakko ulkoiluttaa sitä synnytystä odotellessa.
 
Tervetuloa uudet :wave:

liirah Mulla oli kans supistusherkkä kohtu ja se alko supistelee just sisätutkimusta tehdessä tai ihan mahaa koskiessa ja se saattaa kai laukaista synnytyksen, niin mä ainaki sillon lääkärin jutuista ymmärsin ja mä sain sillon supistustenestolääkkeitä.

Lastentarvike tossa Kuralassa meni multa boikottiin. Niin vitun huonoa palvelua ja vielä VÄÄRÄÄ TIETO turvakaukaloista. Ei jumalauta, meen huomenna sinne avautuun ja vaatiin uuden kaukalon.. Ei tollanen epäpätevä ihminen voi myydä turvaistuimia.. Mä olen täällä niin raivonnu ku selvis et mua on huijattu...
 
sanna kuis ne huijas :x siellä on kyllä huonoa palvelua, oon joutunut korjauttelee noita toisia rattaita siellä takuun piikkiin.. aina semmonen kuva tullut että olisin itte muka ne hajottanu :D noh, eipä sieltä oo pakko onneksi mitään ostaa..
 
sanna mun yhdelle tuttavalle kävi ihan samalla tavalla, ostivat sieltä penkin ja sai vaikka mitä lupauksia. kuitenkaan autoon ei saanut koittaa penkkiä. no ostivat sen sitten ja kas kummaa niin ei mahtunutkaan heidän autoon. no sitten ne meni siitä sanomaan ni se täti siel oli sanonut että ostakaa uus auto ( tai jotenkin noin..).
itse en ole koskaan tykännyt siitä paikasta. joskus kun vaunuja käytiin katsomassa niin sieltä tuli sellaista palautetta et huh huh. kun kysyin etteivätkö he myy brioja ollenkaan. silloin päätin että antaa paikan olla, tosin se taitaa mennä konkkaan kohta kun on niin huonoa palvelua.

oi oi kun nukuin yön hyvin. vessassa juoksin pari kol kertaa kun maha oli ihan sekaisin ( sen siitä saa kun juo 5 litraa mustaherukkamehua), mutta en edes herännyt kun mies on aamulla lähtenyt. että kyllä uni on maistunut. :D supistaa muttei kunnolla, miten tän vois saada kunnolla käyntiin? paikat on kert auki, mutta sitten tulee vaan näitä heikkoja supistuksia. tai maha menee ihan kovaksi palloksi muttei tunnu juur missään, selässä hiukan sattuu...
 
LASTENTARVIKE LIIKKEESSÄ KURALASSA EILEN:
Kysyin myyjältä moneen otteeseen mitä eroa on Gracon autobabylla ja sillä uudella Logico S:llä ja myyjä vastas et värit on muuttunut ja alustan muotoilu mut muuten ihan samanlainen. Otin sitte sen halvemman kun kerran myyjän mukaan vaan vanha väri, muuten ihan sama. Sitte aloin netistä katteleen ja eroja oli vaikka kuin. Logico S:ssä on syvempi se istuin, korkeemmat reunat suojaamassa sivutörmäykseltä, on 5 piste vyöt, jalustaa saa säädettyä etä vauvan asento muuttuu jne. Ja vanha malli sit taas tosi ahdas ja hirvee pysty asento vauvalla ja Ella on pieni eikä meinannu ees isommilla säädöillä ilman kaikkia ylimääräisiä pehmusteita mahtuu toppavaatteissa siihen vanhaan malliin..

Käytiin aamulla sitte siellä ja myyjä sano et hän MIELESTÄÄN kerto erot. Joopa joo. Enköhän mä olis heti ottanu ton Logico S:n kun se makso 40e vaan enemmän jos hän olis mulle kertonu eroista.. Saatiin vaihdettuu mut ei mitään hyvittäny kun ei omasta mielestään ollu mitään virhettä tehny. En jaksanu sit alkaa valittaa kun Ellalla oli nälkä.. Tohon Logico S:n Ella mahtu pienimpiin säätöihin ja siel on viel noi vauvapehmusteetki paikoillaan ja oli tänään paksumpi pukuki päällä ku eilen..

Että näin hyvää palvelua. En suosittele menee turvaistuinta ainakaan tuolta ostaan.. Kyllä nyt ammattitaitoisen myyjän pitää kertoa ominaisuuksista kun on kyse pienen lapsen turvallisuudesta... Niin ja väitti eilen et Britax:n kaukaloihin ei ole jalustoja vaikka on, niitä ISOFIX-kiinnitys systeemejä ainakin. VÄitti että kaikki Britax:t tulee vaan vöillä kiinni siis kaukalot..

Ella on iso tyttö. Oltiin neuvolassa aamulla. Pituutta oli NOIN 56cm mut todellisuudessa sitä on kyl enemmän ku Ella oli niin kiemuralla ku ei tykänny lainkaa et mitattiin ja painoa oli 5570g ja pää oli 41cm. Hyvin kasvaa omalla käyrällään ja kiinteitä aletaan maisteleen kun se kuulemma vois auttaa tohon järjettömään puklaamiseen.. Eli perunaostoksille =)

Ihana keli muuten ulkona..

* muoks.. Olisin ennemmin ottanu Britax:n kaukalon mut ei ole noita ISOFIX kiinnikkeitä kummassakaan autossa ja tossa toisessa niin lyhyet vyöt et pitää olla toi jalusta kun sen saa minkä mittaisiin vöihin vaan..
 
Kuralan lastentarvikkeesta; mun mielestä aika nuivat myyjät :/ Enpä minäkään kanta-asiakkaaksi ryhtyisi...

Neiti alkoi vetelemään sikeitä ja äippä pääsee vähän koneelle kurkkaamaan. *huoh* Tää päivä on ollut melkoista kitinää ja huutoa. Eilisilta vasta mielenkiintoinen olikin. Neiti karjui selkä kaarella toista tuntia :eek: Syykin oli selvä; neitosen masu oli kuin ilmapallo! Kun vihdoin väsähti, alkoi kuulua tasainen papattelu vaipasta ;) ja ilmat purkaantui pihalle. Mikä lie saanut tytsyn vatsan siihen jamaan...
turkilmas!

Sanna-78, teitin Ellahan on kasvanut jo vaikka kuinka! :heart: Jösses, vastahan teidän neiti oli sellainen pienenpieni sintti... :D Niin se aika vaan menee hurahtamalla, vaikka nyt musta ainakin tuntuu että nuo päivät vaan matelee. Meilläkin oli tänään eka lastenneukka. Painoa oli siunaantunut 4220 g, ja pituuttakin 55 cm. D-tipat saatiin myös, valmiiksi jo jännittää kuinka neidin vatsa kestää, kun muutenkin on niin kovin herkällä... :| Onko jonkun vauvalla jouduttu vaihtamaan vesipohjaisiin tippoihin masuvaivojen takia?

liirah, mä vetäisin ennen synnytystä niin pitkän kävelylenkin kuin vaan jaksoin (ja sain siitä sitten itseni aivan prkleen kipeäksi!!! |O ), eli lienee ollut jotain vaikutusta. Suosittelisin kuitenkin ottamaan viime hetket toooosi rauhallisesti ja yritä lepäillä sekä nauttia olosta. Kuulostaa aivan dorkalta neuvolta, mutta itse tekisin juuri näin. Lepo voi olla synnytyksen jälkeen täysin vieras käsite... :whistle: Mä kyllä tasan tarkkaan ymmärrän sun fiilikset. Nää taitaa tuntua sun elämäsi pisimmiltä viikoilta... :hug: Tuosta painosta vielä, arviot voi heittää paljonkin. Viimeisillä viikoilla vaavin paino ei enää radikaalisti nouse (korjatkaa, jos olen väärässä. Näin mulle sanottiin). Ja nelikiloinen vaavi voipi tulla sutjakkaammin ulos kuin alle kolmikiloinen, siihen vaikuttaa niin moni asia. Tuohan on hyvä merkki, että sua supistelee niin paikat kypsyy pikkuhiljaa.

Niisku-neiti, hienoa että mietitte kaikkia noita vauva-arkijuttuja miehenne kanssa ennakkoon. Me mentiin enemmänkin asenteella katsotaan-mitä-eteen-tulee, ja yllätyttiin molemmat niin hyvässä kuin pahassakin. Olisi ollut hyvä käydä kaikennäköisiä asioita ennen läpi, mutta minkäs teet... Hyvin me kuitenkin pärjätään, vauvanhoito ei oo mitään ydinfysiikkaa.. ;) Välillä vaan itseä harmittaa, kun väsyneenä tulee isille tiuskittua tosi pahastikin... :(
 
Viimeksi muokattu:
sanna se britaxin rock a tot on lyhyille vöille, siitä menee ne vyöt jotenkin myös alta jossei muuten riitä =) se babysafe plus on pitkille ja babysafeplus isofix on jalustallinen =) me ei aikanaan gracoa jorille otettu kun se oli just tositosi pieni, jori ei ollut kaikista lyhyin vauvana :D plus se oli jotenkin hepposen olonen se autobaby.. noh nyt tuo jorin vanha kaukalo on pinjalla :)
edit:
http://www.britax.fi/pdffiler/rat_babysure_300501.pdf tuossa on noita asennusohjeita =)
 
Sssalla Meil oli toi vanha Britax:n Rock-A-Tot, mut se uus malli tosta oli tosi ahtaan oloinen niin en sitä ottanu siks.. Ja Britax:n olisin halunnu mut se muija väitti ettei niihin ole mihinkään minkäänlaista jalustaa.. Toi Gracon uuus Logico S on kyl tilava kun tolla meen neidillä on siel viel ne vauvapehmusteetki paikoillaan ja toppavaatteissa siellä eilen oli. Että sillä mennään nyt sitten kun pakosta tonne liikkeeseen jouduin meneen.
 
onkohan se rock a tot sitte erimallinen kun babysafe.. nimittäin jori istui siinä 13kk ikäseks asti =)
ostin pinjalle tänään takin ens talveks, hintaa jäi jotain 8e, jori sovittaa:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1504196.jpg
jori on tuossa 1v5kk ja takki on vähän lyhyt hihoista, tähän aikaan ensvuonna pinja on 1v3kk niin eiköhän se ole hyvä =)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1504205.jpg

mussukka, jorilla riitti virtaa kotonakin vielä.. se mm. tiputti kauppakassin pöydältä lattialle (onneks ei ollu särkyvää) ja pissi puhtaiden pyykkien kasan päälle. onneks nukkuu nyt jo :D
 
sssalla söpöjä lapsia sulla!
ja ei jää sannan ellakaan kakkoseksi!

viime yö meni niin pepuilleen. oli ihan kamalia supistuksia, otin panacodiakin mut se mitään auttanut, ja sitten aloin nukkumaan klo 7 kun ne kivuliaimmat loppui. ja sitten piti taas aamulla herätä aikaisin kun odotellaan vieraita miehen synttäreille ja illalla pitäis käydä kaverin valmistujaisissa. huoh, mikä päivä. no luultavasti tulee illalla uni ainakin. :D

hei sitten te synnyttäneet, miten teillä tuli ennen synnytystä tota limaa? kun se "tulppa" on jo mennyt ja nnyt tulee aina aamuisin ihan kamalia klimppejä kanssa. mut sit se hiipuu päivän mittaan. mitä tästä kaikesta voi päätellä? ei tajua.
mä oon nyt ottanu vähän sen kantin tähän touhuun että otan ihan rennosti, teen juuri niitä asioita mitä haluan ja nukun justiis niin pitkään kuin tykkään. pian se ei ole enää mahdollista niin nyt otan kaiken irti! vaikka tietty sitä toivoo toisaalta että syntyis jo.

:heart:
 

Yhteistyössä