***Toukovauvat 2007*** Joulukuu

  • Viestiketjun aloittaja lemmenlaiva
  • Ensimmäinen viesti
Hilipatuinen suuri :hug: :'(

Ihana runo Minnihiiri !!!
juu ehkä minäki yritän olla stressaamatta :) tulee se joulu kumminki vaikka mitä tekis ;)

Kniinkuinkirppu meniköhän lähellekkään nimi oikein(?),kumminki vastaan tohon työ/opiskelu juttuun et mulla työpaikka jonne pitäs palata ens syksynä näillä näkymin.... :whistle:

pikaisesti tällä kertaa,nyt syömään miehen kans :p :wave:
 
Hilipatuinen - [/b]voi voi sentään..... Nyt todellakin mietit, mitä on sellaisia asioita, jotka juuri sinun mieltäsi rauhoittavat ja tuottavat iloa. Onko se ulkoilma, luonto, kirja, elokuva, tai hiljaisuus ja kynttilän liekin lepatus... mitä vaan. Ota aikaa itsellesi.

Minnihiiri oli todella hyvä runo. Näin se juuri on, ei ne valmistelut, ei ne lahjat, vaan tärkeintä on keskittyä itse olemaan onnellinen ja jakamaan sitä onnea muille.

Itse olen ollut turhankin väsynyt viime päivinä. Vauva on valvottanut aivan kamalasti, ja tuo opiskelu siinä ohessa on syönyt jaksamistani. En ole jaksanut olla niin pirteä ja iloinen kuin toivoisin. Huomenna on koulun joulujuhla, ja se päivä pyhitetään kokonaan sille, ja sen jälkeen käydään lasten kanssa nauttimassa lempikahvilassamme Café Ursulassa jotain, ihan mitä vaan kukakin haluaa. Eikä keksitä mitään "järkevää" ohessa hoidettavaa sille reissulle, mikä syö jaksamista ja nautiskelua. Rakastan sitä tunnelmaa, mikä Ursulassa on tavallisena arkisena hämärtyvänä talvi-iltana, kun on hiljaista ja kynttilät laitettu päälle, ja saa katsella hämärtyvää merta. Laitetaan oikein kauniit vaatteet ja mammalle meikit, eikä mennä tavallisissa rytkyissä niin kuin yleensä kiireessä.
 
:wave:

Hilipatuiselle iso :hug:

Ja Minnihiirelle kiitos runosta.

Täällä alkaa joulu olla kutakuinkin kohta laitettuna. Lahjat paketoitu ja viety mitkä pitää viedä. Tänään siivosin, sauna ja kodinhoitohuone jäi huomiselle. Ja leivoin myös kakun. Huomenna paistelen torttuja ja teen omatekoisia karkkeja. :p Kyllä se joulu sieltä tulee. Uus kamerakin piti käydä ostamassa että saa jouluna ottaa kuvia. Pitää vaikka huomenna päivittää profiiliin Peetusta uus kuva.

Lapset on terveenä ja Peetukin nukkuu nykysin yöt taas siten että 13-14 tunnin unet ja yhdesti syö siinä välissä pullon maitoa. Ja hampaista ei siis enää tietoakaan.

Nyt taidan lähteä unille...

Tiitteräinen ja Peetu
 
Hilipatuinen , voi ei! :eek: :'( :hug:

Kippana , en tiedä testaisko huomenna aamulla ennenkuin lähdetään reissun päälle vaiko vasta joulun pyhien jälkeen kotona (mikäli menkat ei ole alkaneet). Taidan kallistua jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Pitäähän mun pitää teitäkin hyvät kanssasisaret jännityksessä. :D Ja uskon kuitenkin, että kierto vaan heittelee, vaikka onhan se toki mahdollista, että kierukasta huolimatta olisin raskaana. Mikään muuhan ei takaa 100% ehkäisyä paitsi selibaatti. Vai takaako sekään? Sikisihän se Neitsyt Mariakin pyhästä hengestä. :whistle: :D Toivottavasti en loukkaa ketään tolla kommentilla. :ashamed:

KniinkuinKirppu , mulla odottaa opiskelut tekijäänsä eli palaan koulun penkille ensi elokuussa.

Mut juu, pitäisköhän munkin jonkinlaista joulusiivoa tehdä...tai no ihan perussiivoa. Onhan sitä kivempi palata kotiin, kun ei oo kämppä kuin pommin jäljiltä. Ja on meille tänään tulossa tytön kummitätikin käymään, niin vois hivenen siistiä.

No katotaan kuin käy vai jumitunko (jälleen kerran) tähän koneelle. :D

Hyvät joulut kaikille, jos en mukamas enää tulis tähän koneelle! :xmas:
 
Onpas vierähtänyt aikaa taas ennenkun saan aikaiseks kirjoitellakin pelkän läpilukemisen sijaan. :ashamed:

Meillä on ollut koko syksyn hankaluuksia ja vastoinkäymisiä niin että on ollu joulufiiliskin ihan hukassa :/

Mun isältä löydettiin se syöpä silloin ja se onneksi saatiin leikattua vain 3vk diagnoosin jälkeen, eli isä paranee jo leikkauksesta kovaa vauhtia :)

Samoihin aikoihin isän äiti kuoli. :'(
Se oli kyllä periaatteessa ihan odotettavissa kun mummi oli jo 90v.
Oltiin koko suku silloin marraskuun alussa mummin synttäreillä ja kyllä oli ihana kaikkien lasten kannalta että ne juhlat pidettiin; jouluksi oli suunniteltu pitkästä aikaa vierailua, vaan eipä oltais nähty sitten mummia enää. Ja isä tuossa sanoikin että mummi oli onnellinen kun näki kaikki pienimmätkin lapsenlapsenlapset ja hänen oli hyvä lähteä ja päästä kaipaamaansa lepoon. Silti on ikävä, surullinen ja haikea olo :'(

Exä kettuilee edelleen kaikista asioista ja lastenvalvoja saa olla jatkuvasti erotuomarina kun aikuinen ihminen ei ymmärrä ettei lapsia saa kiusata ja käyttää välikappaleena omaan katkeruuteen ja pahaan oloon. :/

Ja ettei vaan liian helpolla päästäis, niin mun miehen työnantaja alkoi temppuilemaan kaikenlaisia kierouksia; jätti ylitöitä maksamatta ja pidätti väärän prosentin mukaan veroja jne. ja kun mies sitten irtisanoi itsensä, jäi lopputilikin saamatta. |O
Niitä sitten haetaan palkkaturvasta ja oikeuden kautta. :/
Onneksi oli toinen työpaikka jo valmiiksi katsottuna.

Tuo kaikki on tietenkin käynyt mun mahaan niin että mikään ruoka ei pysy sisällä ja painokin on pudonnut kaikenkaikkiaan 14kg elokuun alusta. :(

Mutta, mutta, mun vanhempien tuella ja yhdessä miehen kanssa pusketaan vaikka läpi harmaan kiven ja uskotaan että vielä se paistaa aurinko tähänkin risukasaan :)

Tuon vuodatuksen jälkeen sitten Idan kuulumisia;

Marraskuun puolessa välissä 6kk neuvolassa neidillä oli painoa 7980g ja pituutta 67,5cm. Tasaiseen tahtii kasvaa tyttö. Ryömii ja tukee jalkoihinsa. Virkeä ja "voimakastahtoinen" neiti :)

Nuo molemmat pienet on olleet viikon verran flunssassa ja yöt on yhtä köhinää ja itkeskelyä kun nenä menee tukkoon eikä voi tuttia imeskellä :snotty:

Neiti siis ryömii ja kulkee hurjaa vauhtia ton kävelykärrynsä kanssa sekä harjoittelee kovasti konttausasennossa =)

Tätä flunssa lukuunottamatta yöt alkaa mennä jo yhdellä syötöllä, illat ja alkuyö on vaan molemmilla kovin levotonta. Aamuyöstä ja aamusta sitten nukutaan kyllä :)
Niin juu, samassa huoneessa nukkuvat nuo pienet ja ostettiin Idallekin matkasänky, johon laitettiin sellainen paksu pohjalevy ja pinnasängyn patja. Pinnasängyssä oli jalat ja kädet jatkuvasti pinnojen välissä :/
Nyt voi pyöriä rauhassa, eikä jää jumiin :)

Mutta nyt vaipanvaihtoon :wave:

emmi ja Ida 7kk
 
Huomenta täältäkin!

Ensin emmille kovasti voimia :hug:

Täällä taistelut nukkumisten kanssa jatkuu. Onneksi yöt on menneet nyt ok, eli kahdella syötöllä ja aamuisin unet jatkuvat 7-7.30 asti. Onko muilla jo kolmannet päiväunet jääneet pois? Tulin nimittäin aamulla siihen tulokseen, että poika ei taida enää tarvita aamun ekoja päikkyjä.. nyt meni sitten lounaan jälkeen unille, saa nähdä kauanko nukkuu. Itselle oli jotenkin vaikeaa tajuta tätä juttua, kun sama tuttu rytmi on toiminut jo pitkään. Nyt kokeilen josko kahdet unet riittäisivät :/ Aamulla kyllä selkeästi väsähtää noin tunnin valvottuaan, mutta piristyy näköjään ilman uniakin..

No joo, piti tulla tätä pähkäilemään, vaikka hommaa riittäisi ilmankin.
Mutta hyvää päivänjatkoa :wave:

vilmis ja poika :heart:
 
Hilpatuiselle ISO :hug: ja jaksuja.

Minnihiirelle kiitos runosta... kuulosti niin tutulta... täytyis varmaan alkaa nauttimaan tästä Joulunajasta eikä kokoajan huuskata.. sitte on aattona aivan sippi.. :ashamed:

Meidän tytöllä meni keskiviikkona Jouluesitys hyvin. On se niin ihanaa kattoa ku lapset esittää ohjelmia... Siellä oli muuten pikkutyttö joka on pari viikkoa Paavoa vanhempi eli reilu 7kk ja se käveli ihan täyttäpäätä jo... pyllähteli välillä ja jatko matkaa.. mennessään huusi että väyväy... tosi nopsaa kehittyny.. Paavo vain katto sitä tyttöä ihmeissään ja lopulta nukahti syliin vaikka meteli oli juhlissa aikamoinen.. moni tuumaski, että aika hyvät unenlahjat pojalla. Tullut kai isäänsä.. ei herää vaikka seinät vietäis vierestä ;)

Nyt huseeraamaan jotaki..

Hanna ja Paavo :heart:
 
Hilipatuinen : :hug:
ei enempää kerkeä kirjoittaa kun tuo tyttö on niin kipeä että pitää sylissä kantaa.leipomaankin pitäisi alkaa,jospa saisin tytön nukkuun edes vähäksi aikaa.poika jo päiväunilla.no jos ei kerkee niin ei voi mitään kunhan tytön saisin parantumaan ettei olisi niin kipeä.
 
kokeilenpa jumitunko tähän vai pääsenkö nopeeta niiku meinasin :whistle: sain isomman päikkäreille ja pyykit kuivumaan...nyt hetken hengähdystauko(kahvia ja pullaa :p )....vänkäävä vauva sylissä :heart:
nyt on perunalaatikot tehty :) taidan ehtiä sittenki kaikki tehdä jouluks,enää siivoukset ja pikkasen leipoa pitäs.

päikkäreitä meillä poika nukkuu vielä kolmet unet,joskus neljätkin(hyvin harvoin) kun vaihtelee niin kovasti nukkuuko pitemmät unet vai nukkuuko niitä 30min. unia. tänä aamuna nukkui reilun tunnin ja nyt toiset unet oli 30min. ei kyllä jaksa iltaan asti noilla unilla...heräskin niin kiukkusena että kolmilla vielä mennään. yötikin on menny ihan hyvin ja nukkumaan menee jo kasilta.

nyt hermostuu poju....ja hyvä niin,mamman pitäs tehä kaikkea muuta kuin istua :D :wave:
 
Hilipatuinen: :hug: Voi kurjuus :'(

Tulin vaan pikaseen katsastaan tekstit ja samalla kertomaan et saatiin neuvolassa tänään sykkeet kuulumaan =) Np-ultra aikakin on jo ens torstaina, joten aika nopeesti tuntuu nää viikot vierähtävän kun Noorakin pitää mut liikkeessä.
Nooralla alkaa korvatulehdus oleen paranemaan päin. On ollu niin paljon paremmalla mielelläkin et itelläkin on mukava olla =)
Ihanan runon laitoit minnihiiri :) Piti heti siskolle se lähettää tekstarina kun heillä on remontti/muutto ja joulu valmistelu kiireet kaikki tähän samaan läjään. Äitille kans puhelimessa luin ton ettei pääse kiireet painaan liikaa ressille.

Nyt lähen kahvin keittoon ja sit jos sais siivottua et tois kuusen illalla sisään :xmas:
Oikein rauhaisaa joulua kaikille vielä kerran :wave:
Kojo
 
Heissan! Saanko vielä liittyä seuraanne? Olen jo tuolla pikkukakkosta toivovissa.. ;) Meidän esikoistypy syntyi rv39 30.5.07. Nyt siis reilut 6kk ikää. Hyvin tässä ollaan pärjätty, jopa niin hyvin että sain hommattua itelleni vauvakuumeen! Uuden vuoden aattona ajattelin testailla saadaanko syysvaavi meidän perheeseen!
 
Kyllä tästä täytyy alkaa orjentoitumaan taas arkeen, vaikka vähän haikea mieli tässä vähän vielä on ja on varmaan pitkään, mutta kyllä tuosta pikkumiehestä on iloa :)

Päiväunista oli puhetta. Meillä poika nukkuu aamupäivällä tunnin kaksi ja iltapäväillä ottaa yleensä 1-2 puolesta tunnista tuntiin torkut. Nyt tosin nuo aamupäivä unet on alkaneet lyhenemään, joten olen alkanut miettiä että pitäisikö valvottaa niin että söisi ruoan ja menisi sen jälkeen nukkumaan, niin nukkuisi sitten pitkät unet, kun nyt herää syömään. Joskus on ollut pahasti jotain menoa ja olen joutunut valvottamaan niin on kyllä valvonut n. puoleen kahteentoistakin (norm. menee kymmeneltä päikkäreille) mutta syöminen ei oikein ole enää sitten sujunut. Tänää on nukkunut hieman yli tunnin päikkärit ja vähän yli puolen tunnin tirsat.

Tänä aamuna pikkumies yllätti ja nousi polviensa varaan seisomaan sohvapöytää vasten kun halusi kaukosäädintä pöydältä. kupsahti aika äkkiä kumoon, mutta eipä tuo menoa haitannut =)

Mutta nyt täytyy mennä kun herraa kiukututtaa, sen siitä saa kun ei nuku iltapäivällä kunnon päikkäreitä eikä edes sitten toisia torkkuja :kieh:

:wave:
 
Nyt on siivoukset tehty tuvan puolelle. Sauna pitää vielä pestä...mutta se on lemppari puuhaa saa veten kans lotata. :LOL: Niinkuin pikku lapsi. :whistle:

Tervetuloa Memmuli84 mukaan joukkoon!! Toivotaan, että testi näyttää plussaa.

Moni teistä jo odottaa ja moni toivoo uutta lasta. Ihanaa.

Minnihiiri tuo runo oli kyllä ihana.

Meillä myös nukutaan 2 päikkärit... nyt nukutaan n. 3 tuntia pihalla. Kuulemma oli jo heräilemässä, kun mies kävi kattoos.

Emmi06 :hug: kyllä se parempikin aika koittaa vielä.

Vanilijatäti hyvä, kun pääset sinne leikkaukseen.
Piti jo enemmin kommentoida, mutta sama pää kesät talvet, mitään muista.
Mies jo yks päivä tuumas, ettet sä kans muista mitään. 10 minuutin sisään toistin samaa asiaa. :LOL: :headwall:

Mutta nyt pää lyöö tyhjää, että paras lopettaa...

Elli Ja Justus pikku tonttu
 
Elli tuo on niin tuttua....tää muistamattomuus :D mä oon aina ennen pitänyt itteäni hyvänä muistamaan asioita ja muisti on toiminu tosi hyvin,mut jotenki tuntuu et näiden lasten jälkeen oon menettänyt muistini :whistle: tai en menettänyt,mutta sekoilen puheissani ja unohtelen kaikkea....tällästä sekavaa menoa,olisko sitten vaikutusta asiaan tää unen vähentyminen noiden lasten jälkeen....hih tai en mä ainakaan muista että olisin aina ollut tällänen höppänä :LOL:

memmuli84 :wave: tervetuloa mukaan!!!!Tosi kiva että tänne uusia mammoja ilmaantuu :D niin ja toivotaan että se plussa sieltä tulee :heart: ja uus vauva =)

meillä haisee ihan porkkanalaatikko :) tein toisen satsin vielä sitä....tykätään niin kovasti siitä :p täytyy nyt valvoa vähän myöhempään että saan jäähdytettyä ne laatikot ennen ku heitän pakkaseen.mua kyllä väsyttäs jo nyt...no vietän mielelläni hyvää laatuaikaa yksin kun lapset nukkuu ja mieskin lähti käväsemään isänsä luona =)

taitaa kyllä mun laatuaika kallistua kotihommien puoleen....pitäs kerätä leluja ja järjestellä paikkoja huomista siivousta varten. illanjatkoja kaikille!!! :wave:
 
Täällä taas... katsotaan saanko kirjotettua kun neiti vielä hereille. Vieressä tässä lattialla, vaihtelee kaukosäätimellä kanavia tvstä. :)
Mies lähti keilaamaan ja saunomaan kavereiden kanssa, katsotaan tuleeko yhtä ajoissa kotiin kun minä viime viikonloppuna... epäilen.

Nyt on sitten lääkärikäynti käyty ja kummia taas. Vasen käsi, missä mulla enemmän särkyä niin oli siinä testissä ihan normaali.Mutta oikeassa kädessä,mikä taas ollut parempi,olikin sitten se pinnus tai mikä ihme nyt olikaan.Eli joku painaa hermoon tossa ranteessa..Noh, oikeaa kättä pidetään lastassa öisin ja kaksi viikkoa otan 3buranaa (400mg) päivässä.Vasen on ilmeisesti sitten vaan tosi rasittunut ja siksi kipeä. Otettiin myös verikokeet, joiden tulokset sitten tammikuussa.
Mutta helpotti nyt vähän ainakin kun sentään jotain tietoa.

[/b]hilipatuinen :hug: ja jaksamista!

Tervetuloa Memmuli84 !

Nyt tulee pikkuneidin uni..vien nukkumaan ja tulen takaisin.

EKÄ
 
Hilipatuinen, voimia sinulle kovasti! Toivottavasti tämä joulunaika kuitenkin piristää surun keskellä. :hug:

Meillä on myös välillä jääneet aamupäiväpäikkärit väliin. Mutta herra alkaa olemaan päiväruuan aikaan sitten jo niin sippi, ettei ruokaa meinaa jaksaa syödä. Tänään nukkui kyllä aamupäivästä, mutta sitten iltapäivällä riitti yhdet unet. Vaikea vielä vaan rytmittää sitten kaksien päikkäreiden mukaan ruuat, ja menot jos niitä on. No, eiköhän se rytmi tästä jotenkin ala sujumaan.

Me ajateltiin ottaa varaslähtö jouluun jo huomenna kun sunnuntaina lähdetään sinne sukulaisiin. Pistetään aamulla joulupaisti uuniin ja käydään jakamassa lahjat. Sitten syödään ja kuunnellaan joulumusiikkia. Avataan parit paketit ja käydään joulusaunassa. Tulee sitten kotonakin se joulun tunnelma. Muutoin kun sitten on kiirusta kiertää mummulat sun muut.

Eli teille kaikille oikein ihanaa ja rauhallista joulun aikaa!!! (en taida kehdata tänne enää huomenna tulla, kun miehelle sanoin, että on sitten pelkkä perhepäivä, eikä mitään ylimääräistä hommailla :whistle: )

:wave:
 
Meillä neiti raivoaa tuolla sängyssä. Nukkui noin tunnin jonka jälkeen alkoi taas normaalisti itkemään :'( Nyt ollut nuhassa ja yskässä, joten pitää vielä nenää tyhjentää. Vitsi, millähän sais taas rauhoittumaan, kun nenu niin tukossa et imemisestä ei tuu mitään. Pitää lähtee mies pelastaa tuolta. Palailen huomenissa kun enemmän aikaa!
 
Tai no kirjoitan nyt :LOL:

Emmille :hug:

Memmuli tervetuloa mukaan kirjoittelemaan :flower:

Päiväunista meillä nukutaan kanssa kahdet 2-4 tunnin unet.

Elli meillä on sitten sama tilanne, sauna enää pesemättä, ajattelin josko nyt yöllä pesisin ihan kaikessa rauhassa kun lapset nukkuu :whistle:

Kuusikin jo tänään koristeltiin kun mies sen haki, eihän sitä pihalle voinut jättää odottelemaan. Ja ruokaostoksetkin kävin jo tänään tekemässä, hui hulinaa :whistle:

No en mä nyt enempää keksinytkään, mieskin kotiutuu kohta töistä!

Mä en kyl lupaa ettenkö vielä ennen joulua kirjoittelisi, vielä monta piiitkää päivää kun mies huomisen ja ylihuomisen koko päivän töissä.

Mutta rauhallista ja mukavaa joulua niille ketkä ei tänne enää ennen joulua aio eksyä :flower: :xmas:

Tiitteräinen ja lapsukaiset
 
Vilmis tais kysellä siitä imetyksestä. Joo, ajattelin jatkaa imetystä vaikka töihin menenkin. Pojille ei kelpaa edelleenkään muu kuin rinta, joten saa nähdä miten sit menee kun tissi ei ole kotona. :eek:
Kait ne pakon edessä oppii.

Kakkaamisesta oli myös puhetta. Meillä on JOKA VAIPASSA aina kakka ja molemmilla. Välillä ärsyttää, mutta parempi niin kuin ummetus.

Joulusiivous tehty tänään.Huh huh. Onneksi mies oli täysillä mukana. Se siivos jo eilen pesuhuoneen ja saunan että tänään pääsis helpommalla. Sanoin sille, että taidat päästä aina tekeen siivouksen, kun hänen siivoaminen onkin sitten niin perusteellista että. Koko talon imurointiinkin käytti pitkästi toista tuntia, ja minä oisin puolessa tunnissa hutassut... :$
Ihanan raikas tuoksu joka paikassa. Matot pitäis tuoda vielä sisälle.
Kuusi kannettiin ennen imurointia, mutta odottaa vielä koristelua. Kyllä pojilla oli ihmettelemistä!

Hilipatuiselle voima :hug: .

Vaniljatäti, onneksi pääset sinne leikkaukseen. Ois kyllä ollut tosi väärin jos et ois päässyt.

Kiitos Minnihiirelle ihanasta runosta. Piti tulostaa se talteen.

Kuka se puhui silloin siitä puolukkajäädykkeestä??? Mistä sais ohjeen???
Tekis mieli tehdä jouluksi.

Emmille myös :hug:

Tiitteräisellä ihana poju profiilissa.

Meillä kans päiväunien kans vähän rytmit hakusessa. Kahdet unet ei oikein tahdo riittää jos ne toiset on suht aikaisin. Monesti käyn autolla iltasella jossain, niin saavat pikku-unet siinä ottaa niin jaksavat sit yöunille saakka. Päiväunia meillä nukutaan keskimäärin 5h päivässä.

Mies huutelee saunaan, joten :wave:

Ai niin. Pakko laittaa 8 kk:n neuvola mitat noin.
Pituus 73cm
Painot 10.6 ja 10.5kg
Kuupan koot huikeat 49.2cm

Nyt :wave: :wave:

Ja hyvää joulua jos ei kuulu minusta enää. Luen kyllä teidän juttuja.
 
No niin...

Nukahtihan,kesti taas tovin.
Nyt uusi järjestely tässä meiän nedin nukkumisessa. Ei siitä tassukoulusta meille mitään pysyvää apua ollut. Yli viikon yövalvomisen jälkeen päätin, että jotain muuta on koitettava. Parina yönä nyt olen laittanut tytön omaan sänkyyn ja rauhoittanut ekan heräämisen sylissä kun ei rauhoitu pelkästään taputtamalla. Ja takaisin omaan sänkyyn, tunniksi, jonka jälkeen herännyt ja olen sitten hakenut viereen. Jos ei ole rauhoittunut niin sitten maitoa :( ,mutta nyt eilenkin nukkui 5tuntia putkeen mun vieressä, joten siinä saa olla. Kun äiti saa nukkua on päivätkin mukavempia :)
Nyt nukutin suoraan mun viereen, jos auttaa pitempiin uniin aion hankkia sängyn meidän sängyn viereen ja sitten meillä nukutaan perhepedissä.

Ei kyllä meinaa tulla joulufiilistä kun ei lunta ja pimeää vaan. Nyt tuntui vähän kylmemmältä ulkona kun päästin koirat mutta toivoa saa että tarpeksi kylmää ja lunta tulis.

Kukas siitä[/b]unohtelusta kirjoitti....mulla se on ihan kokoaikaista.Oli sitä jo ennenkin mutta nyt lapsen jälkeen oikein vaan kunnolla. Kaikki pitää olla kalenterissa, muuten en muista mitään.
Yksi parhaimmista unohduksista oli tässä joku aika sitten kun siskoni kanssa (molemmat yrittäjiä) oltiin töissä ja sisko tuli sitten mun kyydissä kotiin.No tämä kotiinlähteminen vähän kesti kun päästiin ovesta ja lähdettiin kohti parkkihallia missä autoni oli,niin matkalla sinne yhtäkkiä tajuan et nyt se parkkilippu on tippunut johonkin kun ei löydy kassista. Sisko käski katsoa uudestaan ja levitin kassin siihen kadulle. Ei missään.Käveltiin takaisin töihin kun meinasin et varmaan se sinne sitten jäi..ei missään.No, päätettiin sitten että mennään sisään sieltä mistä autotkin menee kun ei ole sitä numeroa millä saisi oven auki toisesta sisäänkäynnistä ja sitten soitetaan sinne vahdille et mitäs nyt tehdään kun auto täällä ja lappua ei missään. Matka jatkui kohti parkkihallia..siinä sitten sen toisen sisäänkäynnin yhteydessä (mistä olisi päässyt sen lipukkeen avulla) rupesin miettimään et tulinko sieltä autolta hissillä vai rappusia tähän maanpinnalle ja tajusin et ei helvetti, ei mun auto ole tuolla kun jätin sen tuonne työpaikan lähelle tien toiselle puolelle. Ihan meinas tulla pissat housuun kun nauroin niin paljon ja sisko siinä että sä et ole tosissas..että et voi unohtaa minne sä olet autos jättänyt. Naurettiin siinä sitten kun ei pystytty liikkumaan :LOL: ,ihmiset tais ihmetellä et mikä noille nyt... :LOL: oi voi...tämmöstä.

..toivottavasti ees hiukan tolkullinen selitys.

Päiväunista meillä nukutaan noin 2-3. Joskus jää nuo aamu-unet nukkumatta ja nukutaan vasta lounaan jälkeen. Ja sitten iltapäivällä yhdet tai kahdet. Autossa tyttö nukahtaa helposti että se sitten onkin jos vielä lähdetään kuuden aikaan johki niin meinaa vähän sekottaa yöunta.

Onkos täällä muuten kellään kuukuppia? Mä ostin sellaisen ja nyt kokeillut pari päivää ja yhden yön. Ja voi kauheeta tota aamua yön jälkeen. Luulin oikeasti et sinne jäi se kuppi sisuksiin..en meinannut löytää sitä enkä varsinkaan saada ulos. Aikani hengittelin ja menin kyykkyyn sun muuta kaikkea ja yritin pysyä rauhallisena..sieltä se sitten tuli melkoisen ähellyksen kanssa :LOL: mutta on muuten kyllä melko näppärä ja varmasti kun tässä käyttää ja oppii käyttämään niin osoittautuu todella näppäräksi. Kannattaa kokeilla mutta tilata netistä eikä ostaa apteekista, jossa se maksaa puolet enemmän.

Ja emmille :hug: !!

Olen taas tainnut oikein sepustaa... jospa otan nyt asennon ja katson mitä tv tarjoaa.

Ihanaa joulua kaikille, levätkää, hymyilkää ja nauttikaa ruoasta sekä seurasta :)

..katsotaan kuinka äkkiä tulen takaisin..

:wave: EKÄ ja Peppi
 
Heissan!

Meillä onneks on nuha helpottamassa (kop,kop ) Mutta en tiiä olisko hampaita tulossa vai mikä, mut hirmunen kitinä ollu muutaman päivän, ei hetkeäkään viihdy yksin lattialla, vaikka normaalisti viihtyy pitkäänkin. :/ Ei suussa ainakaan mitään uutta näy tai tunnu, noh kaipa se taas tästä.

Tänään neitonen meni pariin otteeseen konttausasentoon ja siinä ihan hetken itteään hytkytteli :D Ei varsinaisesti ryömi, mut jotenki se aina onnistuu vaihtaa paikasta toiseen, ei niin selkeesti enää kieriskelekään. Mullekin sopis kyllä että vielä hetken olis maaten tuol lattialla, ei mikään kiire konttaamaan saati kävelemään :whistle:

Linnea istuu pitkät tovit selkä suorana, ei vaan oikein osaa siitä takas mahalleen mennä, vähän nokalleen kellahtaa. Ja tyttö nukkuu läpi yön :) Illalla puol 9 paikkeilla nukahtaa ja heräilee 7-8 aikoihin, pari kertaa alku yöstä vähän huudahtaa, mut ei tarvii mitään palveluja. Kolmet unet täälläkin nukutaan, 30min- reilu tunti on normaali aika.

Sainpa tänään siivottua perusteellisesti keittiön, mikron, jääkaapin, roskiskaapin, kahvin- ja vedenkeittimet, leivänpaahdin... Kaikki kiiltää :D Paljoo muuta ei sit ehtinykää tänää tehdä, paitsi vihdoin, Pitkästä aikaa on pyykkikori aivan Tyhjä :attn: :eek: :LOL:
Onneks lahjat on jo hankittuna, paketoituja ja toimitettuina. Maustekakun tein anoppilaan vietäväks, sinne siis mennään sunnuntaina ja tiistai aamusta lähetää kodin kautta ajelee mun äidin luo ja sukuloimaan sinne päin. Et autossa istumista tiedossa taas. Laskettiin, et lähemmäs 1500km tulee ajelua ennenku ollaan taas kotona joskus uuden vuoden jälkeen. Eli tulee mulle piiitkä tauko, etten pääse lueskelee teijän kuulumisia. Tuleekohan ihan vierotusoireita... :kieh:

Ens torstaina mennään kahestaan ukon kanssa laivalle, aluks oli tarkotus mennä vaan päiväreissulle, mut päädyttiinkin ihan yöristeilylle lähtee. Eka kerta kun Linnea menee yöhoitoon, mun isän luo :whistle: Sisko siel kans, eiköhän ne pärjää. :) Ja ainahan voin uida hätiin, jos jotain tulee :LOL: täytyyki vaikka heti huomenna kokeilla, miten pullosta ottaa korviketta, kun ei oo taas aikoihin tarvinu antaa. Tosin sillon tällön on velliä juonu ihan ilman ongelmia, et eiköhän se korvikekin kelpaa :)

Semmosia, paranemisia nuhanenille ja muille sairastelevillekin :hug:

Oikein lämmintä ja (useille ensimmäistä ) Perheellistä Joulua kaikille!! :heart:

Toivottelevat Bianca ja Linnea 7kk 1pv
 

Yhteistyössä