***Toukovauvat 2007*** Joulukuu

  • Viestiketjun aloittaja lemmenlaiva
  • Ensimmäinen viesti
Täällä kans Joulu meni ihan hienosti... Maa valkeana ja täyskuutamo oli... oltiin oltu jopa superkilttejä.. niin paljon saatiin kaikki lahjoja.

Lauantaina jouvuttiin hakemaan päivystyksestä Paavolle uuet antibiootit ku nuo Amorionit ei tehonnu. Saatiin sitte tehokuuri, joka loppu sopivasti maanantaina. No Paavollahan meni sitte vatta niistä ihan kuralle, ja vaipat loppu ja kaupat kiinni...!! Onnekesi ärrälle oli jääny yks vaippapaketti... oli kylläki aika isoa kokoa, mutta hyvin silti kävi.

No nyt on sitte loppuviikonki haronu korviaan ja just äsken käytettiin poikaa yksityisellä, että se katto korvat niin ihan puhtaat oli.. eli tulehus lähti.. sano, että vaikkua on jonkiverran, että seki voi kutittaa korvia ja siksi haroo niitä. Mutta onneksi nyt on sitte terve.

Paavo muuten voitti Joulukalenteri arvasta 100?!! Aikamoinen onnenpekka ;)

Uutena Vuotena ollaan naapurissa eli anoppilassa ja meillä on siellä nyyttärit.. perinteisesti nakkia ja salaattia yms. Sinne tulee miehen sisarukset perheineen...

Ny täytyy lähteä soittamaan kaverille jos se tekis uuen partyliten tilauksen.. nimittäin sieltä poistuu moni minun lempituoksu vuojen loppuun mennessä :/

Hanna ja Paavo :heart:
 
Oikeasti vähän haikea olo lueskella näitä juttuja, monella jo uusikin vauva tulossa...tuntuu siltä, että juurihan mä tuon nyytin laitoksella syliini sain: kuluneet 7kk (tuli täyteen jouluaattona) ovat menneet ihan siivillä. Ehkäpä minun mielentilaani vaikuttaa sekin, että tiedän Artturin olevan "viimeinen" eli meidän perheemme ei tästä enää tule kasvamaan. Sama haikeus valtaa minut myös lastenneuvolaan mennessäni, siinä kun joudun ensin ohittamaan äitiysneuvolan th:n oven.... :| Mutta, eiköhän tästä selvitä.

Meillä on mennyt kivasti. Artturilla noita hampaita tulee nyt kuin sieniä sateella, 6kk iässä tuli ensimmäinen ja siitä vähän myöhemmin toinen. Nyt on tuloillaan kolme yhtä aikaa! :eek: =) Kävimme 6kk-neuvolassa jo tuossa joulukuun alussa ja tuolloin pojan mitat olivat 71cm ja 8300g. Hoikka poika neuvolan mukaan. Laatikoita veteli auki jo tuolloin ollen samalla jossain Pilates-tyylisessä asennossa... :D Vähän alle 7kk vanhana oppi ryömimään ja nyt mennään jo aika vauhtia. Lattialla oleva iso kukkapurkki on jo kaadettu pariin kertaan, tietsikan johtoja järsitty, samoin isän lenkkareiden nauhoja.

Meillä Artturin ruokarytmi on suurin piirtein seuraavanlainen: aamupuuro ja maito joskus klo 8-9 välillä. Kala-/liha-/kanasosetta, hedelmäsosetta jälkiruuaksi ja maitoa joskus klo 12-13 aikoihin. Banaania tms. ja maitoa siinä klo 15-16 aikoihin. Kala-/liha-/kanasosetta, hed.sosetta jäliruuaksi ja maitoa siinä klo 18-19 aikoihin. Iltapuuro (ja -maito)/-velli siinä klo 21-22 aikoihin. Yleensä sitten nukkuu tuon voimin sinne uuden aamun aamupalaan asti.

Mun piti alunperin jatkaa jollakin teholla opiskeluja jo tänä vuonna, mutta suunnitelmat ovat tuosta muuttuneet. Olenkin ihan täysipainoisesti kotona ensi syksyyn (elokuun loppuun -08) asti, keskimmäinen jää hoidosta pois (ollut max. 2pvää vkossa) nyt vuoden alusta. Tästä kiitos kaupunkiimme tulevalle kokeilumuotoiselle "vauvaperhelisälle", joka on 200e/kk ja maksetaan sellaisille perheille, joissa hoidetaan kotona alle 2-vuotias sekä hänen alle kouluikäiset sisaruksensa. Eipä tarvitse tuon ekaluokkalaisen kotiintuloakaan miettiä. Kirin opiskeluissa sitten seuraavana lukuvuotena.

Joopa, nyt pitää mennä, meillä on vauva nuhakuumeessa ja heräilee tuossa juuri äänijänteitään viritellen... :LOL: :heart: Mukavaa vuoden vaihdetta ja onnellista uutta vuotta teille jokaiselle! :wave:

t. jurristi ja Artturi 7kk
 
Täällä Justuksen nuha on sitten menny korviin ja keuhkoputkiin. :| Vasemmassa korvassa tulehdus kuten myös keuhkoputkissa. Käytiin äsken yksityisellä lääkärillä.
Oltiin päivällä jo tk:ssa istumassa, mutta istuttiin 1 tunti ja 1 ihminen pääsi sisälle, sen jälkeen jäi vain 14 henkilöä meitä ennen. :kieh:

Yritin seinäjoen lääkäriasemalle, sano että lääkäreitä monta talossa, mutta kaikki ajat menny. Onneksi sitten saatiin tänne ylistaroon aika yksityiselle.

Meillä rytmit aivan päin pyllyä tällä hetkellä. Mutta 4-5 ateriaa pyritään syödä päivässä.

Me ollaan uusvuosi kotona perheen kesken...näillä näkymin. Juuso ei oo ikinä pelännyt raketteja, mutta saa nähdä tänä vuonna. On muutenkin nyt koville äänille arka.

Mutta nyt meen syömään, kun mies huuteli että ruokavalmista. :heart:

Elli Ja Justus
 
hei kaikille!

Joulu on vietetty ja ihan hienosti se menikin. Dani ei vain olisi kovin mielellään nukkunut vieraassa paikassa ja heräili yhtenään, mutta päivisin oli kuitenkin hyvän tuulinen. Samoin iskä ei myöskään olisi viihtynyt "vieraassa" paikassa... :whistle: Vähän jokavuotinen taisto tämä minun perheeni luo meno, miehellä kuulemma vaan on niin tylsää kun ei voi tehdä mitään... Ei ole tottunut olemaan paikoillaan. Lupasinkin että ensi vuonna vietetään joulu kotona ja lähdetään sitten välipäivinä sukuloimaan.

Meillä uusi vuosi menee kotosalla. Tytölle tulee kaveri yöksi ja meidän tuttava pariskunta tulee myös. Paukutellaan raketit ja syödään hyvin. Pari siideriä ajattelin pitkästä aikaa juoda tai sitten pari lasia punaviiniä glögin kera :p Unohtui ihan jouluna vaikka varasin äidin kaappiin.

Pojulle on tulossa kaksi hammasta ylös ja sekös vasta kiukuttaa! oon tainnu tähän asti päästä helpolla ilman kitinöitä, mutta nyt on tänään kyllä ollut suu raukalla väärinpäin koko ajan :| Toinen jo vähän pilkistää, mutta toinen vasta kuultaa ikenen läpi. Puraisikin pari kertaa oikein kipeästi nänniin, auts, kun otti kipeää!

Nyt poika näköjään taas vaatii kovaäänisesti luokseen, mentävä siis :wave:
 
meillä esikoinen vielä huokailee sängyssään, taidettiin se vauvana hemmotella liiaksi, tottui niin hyvään palveluun, että sillä on noista kolmesta kaikkein vaikeinta käydä nukkumaan ja pysyä koko yö omassa sängyssään, onkin ainut joka tykkäisi nukkua välissä, mutta nyt alkaa jo vanhempien mitta täyttyä :/ .

Hanna loisto suoritus teidän Paavolta, jokohan on ehtinyt miettiä mihin voittonsa sijoittaa?

Huomisesta lähtien mun on ryhdistäydyttävä ja laitettava Helmiä taas ulos nukkumaan, nyt ei sisällä meinaa malttaa nukkua kun sen puol tuntia, maksimissaan tunnin ja senkin vaan kahdesti päivässä, eli iltaisin on aivan tööt, mutta silloinkin vaan seisoa töröttäisi ja nauraa hysteerisesti isommille, jotka siitä innostuneina temppuilevat hänelle kahta kauheammin.

Nyt Kovan lain pariin, isäntä muuten meni ja päräytti tänään olkkariin taulutelkkarin on lähes puolet isomman oloinen kun vanha...Kyllä toi mies on ikuinen lapsi noiden teknisten vempaimien kanssa, kohta varmaan saan luennon kuinka kätevän ja hyvän kaupan teki |O
T:Minnihiiri
 
Huomenia!

Palstalla on aika hiljaiseloa.

Täällä vältyttiin ainakin rajulta vatsataudilta, luulen, että se oli erittäin lievänä minulla. Mies sitten olikin kipeänä 24 tuntia. Ja sitä kun katsoi niin huh :( Yritin sitä sitten parhaani mukaan hoitaa, tarjoilla juotavaa, keittää kaurapuuroa ;) :whistle:

Sellaista piti kysellä, että te joilla kokemusta ja tietoa noista talvihaalareista. Mitä ominaisuuksia kannattaa ottaa huomioon kun sellaista ostaa? Katselin niitä eilen ja joissakin hinta oli 100 euroa :eek: Haluaisi sitten ostaa kunnollisen kun noin hintavia ovat. Ja ensi talveksi tytölle ajattelin sellaisen ostaa alennusmyynneistä jos suinkin vaan löydän.

Eilen piipahdin nopeasti alennusmyynneissä, mutta täytyypä sanoa, että en löytänyt juuri mitään. Viime vuonna löysin paljon enemmän kun tyttö ei ollut vielä syntynytkään.

No eipä tällä kertaa muuta :wave:
 
Joulu on vietetty ja kinkut syöty :p
Meillä meni Joulu mökillä oikein mukavasti. Mulle oli sellasta luksusta et mummo ja pappa halusivat nukkua Nooran kanssa pirtin puolella ja me Miehen kanssa nukuttiin sit piharakennukesessa :) 3 yötä heräämättä... aika luksusta :D

Kotiin kun tultiin niin alko Nooralla taas olemaan korva oireita. Eilen sit käytiin lääkärissä niin oli edelleen pahasti tulehtuneet molemmat. No uutta lääkekuuria taas ja sormet ja varpaat ristiin et paranis nyt.

Torstaina käytiin np-ultrassa. Siellä kaikki oli hyvin. Möykkis siellä pomppi ja huitoi ihanasti.

lumikko: nuo kunnon talvihaalarit oikeesti maksaa maltaita. Meillä on tytölle citymarketista ostettu Napero merkkinen puku. Hintaa on n.30 ?
On mun mielestä ollu ihan hyvä ja menee tän talven kun koko on 80 cm. Sit ens talveksi ostetaan sellanen kunnon puku kun silloinhan Noora varmaan jo enemmän möyrii tuolla lumessa. Sen kummemmin en osaa sanoa et millanen sen pitäs olla. Eiköhän nuo remun, reiman ja lassin puvut oo kaikki aika samanlaisia ja yhtä hyviä. Näin luulisin asiasta sen enempää tietämättä. Minkähän kokoiset puvut sit ens talvena mahtaa mennä?

Nyt kotityöt odottaa tekiäänsä joten täytyy mennä :wave:
Kojo ja Noora 8 kk
 
Lumikko Mä oon ihastunut haalareissa tuohon lassien suprafilliiln. Ala osa on kumia ja saa sisusvuoren pois niin voi käyttää syyshaalarinakin jo ja se hyvä puoli on ettei tarvi enää päälle pukea kurahaalareita päälle. Nyt on ollut esikoisella tän syksyn sekä "talven" käytössä. Hyvin ainakin vielä kestänyt. Uuden ostin alesta, makso 55e. Hirvitti hinta, mutta onneksi ei nyt sitten tarvi ostaa syyshaalaria erikseen.
On meillä ollut noita halpojakin haalareitakin ollut ja hyvin nekin on toiminut.

Tässä on ainakin lassien haalareihin mittoja. http://www.lassie.fi/kokotaulukot

Minnihiiri Meillä kans mies haaveilee taulutelevisiosta. Oon sanonut, että kattotaan sitten, kun meen töihin. Olishan sellanen hieno, mutta kun vanhakin pelittää ihan hyvin.

Meille tulee Justuksen kummit uutena vuotena, sekä poikien serkku. (mun velihän on kihlattunsa kanssa kummeja.) Ammutaan raketteja ja keitetään nakkeja, ehkä pelaillaan jotakin.

Tykkäkö teillä lapset imurista? Meillä Justus aivan onnessa, kun ruvetaan imuroimaan. Imurissa roikkuu kiinni. :heart:

Viimme yönä ei herättykyn 1 kerran koko yönä.

Kuinka teillä jotka ootte siirtänyt pikkuisen omaan huoneeseen, kuinka ootte sen tehnyt? Ooteko siirtänyt heti vai ootteko totutellut päikkäreitä nukkua ensin?
Oon ajatellut, että poijat siirtyy omaan huoneeseen, kun on valmis.

Elli Ja Justus
 
Pitkästä aikaa..

Joulu meni ihan kivasti loppujen lopuksi. Oltiin tuolla anoppilassa ja siellä oli jouluaattona sellaset 25 henkeä. Olihan tyttö ihan ihmeissään ko kaikki halusivat sylliin ja illat olivatkin sitten levottomia. Vaan hyvinpä kuitenkin selvittiin.
Ainoa, mikä tuolla häiritti niin se, että tuntui, että muut tiesivät paremmin, mitä tytölle voi syöttää ja yritäppä siinä sitte koko ajan kieltää, että ei oo tyttö syöny sitä eikä tätä eikä saiskaan. Varsinki ko mummonsa oli koko ajan syöttämässä normaaliin maitoon tehtyä ruokaa..

Saako muuten tuollaselle melkein 8kk ihmiselle antaa kuivattuja hedelmiä? Entä minkä ikäisenä tuota oikeaa maitoa saa antaa?

Meän neiti kans kyllä tykkää imurista. Tähän asti kattonu uteliaana vierestä ja yrittäny tarttua kiinni ko tulee tarpeeksi lähelle. Saa sitte nähä ko juuri oppi ryömimään,että miten käy imurin.

Hirveästi voimia kaikille, jotka sairastavat. :hug:

Uusi vuosi ollaan kotosalla varmaan vaan perheen kesken.

Minäkin jään kotiäitiksi sinne elokuun loppuun asti. Suoritin tässä joulua ennen 5 viikon harjottelun kun tytön sai kummitätinsä luo hoitoon, mutta nyt kun hänkin lähtee kouluun niin mie jään tytön kans kotia. ei haluta vielä laittaa toista vieraalle hoitoon, niin helpompi näin. Varmaan suorittelen pari verkkokurssia tässä kevään mittaan ja jos jotain pystyy tenttimään niin sitte vaan tentin.

Meille on tulossa hampaat numero 6,7 ja 8..

Mietin tuossa, että meillä ei kyllä tyttö nuku kovinkaan pitkiä päikkäreitä, pari kolme kertaa sellaset 30min päikkärit. Vaan yöt sitte nukutaanki hyvin. Eilen illalla nukkumaan meni siinä 22.30 (meni vähän myöhäseen ko otti pienet päikkärit 19 jälkeen) ja herättiin aamulla noin 11.45 (tosin piti käyä lämmittämässä pieni purkki maitoa siinä 8.30, mitä ei yleensä tehä). Välillä on huono omatunto ko tuntuu, että lapsen pitäs nukkua päikkäreitä pitempään, mutta ko ei tuo oo tuota neitiä haitannu..

Vaan pitää lähteä kyläileen.

Hemppu ja neiti 7,5kk
 
hemppu:minä olen antanut oikeata maitoa vasta vuoden iästä eteenpäin.mutta olen kyllä kuullut että jotkut antaa jo 8kk ikäsellekki.mutta itse en antaisi.

meillä kanssa neiti tykkää kovasti imurista,on tykännyt jo pienestä asti.aina kiljahtelee riemusta kun laitan imurin huutamaan.

nyt joulun aikaan neitipä oppi nousemaan tukea vasten pystyyn,harvemmin ihan jaloilleen,mutta polvilleen menee,hassu,kun pinnasängystä nousee kurkisteleen mitä touhutaan ja sohvaa vasten tykätään nousta.

hampaita meillä on vasta 2 kpl.eikä tietoa että lisää olisi tulossakaan lähimain.

meillä rytmit menee aivan epäsäännöllisesti neitin kanssa.
herää tuossa 6-7 aikaan,tissitellään,sitten n.7.30 syyään lihasosetta ja tissiä taas päälle,sitten nukutaan yleensä tuosta 9-n.11.syyään lihasosetta ja taas tissiä päälle,nukkumaan menee taas siinä 14 aikaan,nukkuu pitemmän pätkän,saattaa nukkua 17 asti,sitte taas lihaa ja tissiä,tuossa 19 aikaan jtn kevyempää,kuten puuroa tai hedelmäsosetta,nukkumaan menee siinä 20-21 aikaan,tissiä sitte n.24-01 aikaan,uudelleen siinä 02-04 aikaan,ja sitte seuraava krt kun herää aamulla ylös.kutakuinkin tuollasta rytmiä täällä.jätin mainitsematta vielä välipalat,niitä kokeillaan aina antaa vähän joka aterian päälle,siis hedelmäsoseita.

imetän siis vielä paljon,olisikin tarkotus alkaa pikkuhiljaa sitä vähentään.olen menossa maaliskuun alussa leville viikonlopuksi,ilman jessiä,mietinkin että onnistuukohan se...joudunko sen reissun perumaan,täytyy tammikuun lopulla tietää että lähdenkö vai en.mitäs olette ystävät mieltä,että onnistuuko vieroittaminen tuossa ajassa?auttakaa.ja vielä,että miten sitä kannattaisi alotella?kiitos.

mutta nyt rakettien ostoon,moikka.

virpi ja jessi
 
Ajattelin minäki ilmottautua :D poika syntyi 23.5 mitoin 3635g 52cm :)

Oon tässä vähän lueskellu teijän aijempia tekstejä ja pisti miettimään tuo potalla käynti jo näin aikasi =) siis ku ei mulla oo tullu mieleenkään, et vois näin aikasi potattaa, mut tuohan on kuitenki loistava idea alkaa jo pikkuhiljaa kokeilemaan onnistuisko se B) Varsinki ku meille on pikkukakkonen tulossa elokuussa, niin olishan se hienoa jos esikoinen olis kuiva siihen mennessä. :D

Meidän poitsulla ei oo vielä yhtään hammasta :eek: Se on käyttäny kaiken tarmonsa liikkumiseen, niin ei oo paljon joutanu hampaita kasvatteleen! :LOL: Hirveetä kyytiä konttaa, ja on joka paikassa tekemässä ilkeyttä heti ku silmä välttää. Nousee ylös tukea vasten, ja on koko ajan joka suuntaan menossa. Touhukas poika :heart:
 
Heipparallaa :wave:

Tervetuloa kaikille uusille :hug: :flower:

Onnea Hannan Paavolle hienosta voitosta :flower:

lumikko, meillä on ollut monenlaisia haalareita, Lassieta, Remua, Reimatecia.... Eniten olen tykännyt Reimatecista ja Lassiesta. Nyt on tytöllä ja pojalla Lassien haalarit ja Maijalle on Reimatec sitten kun menee hoitoon. Reimatecissa olen vain vuosien saatossa huomannut aikamoista laadun heikkenemistä, samoin kuin esim. Tutan trikoovaatteissa. Lassie on ollut aina todella hyvä!

Maijalla on rytmit ollut nyt joulun aikaan aika sekaisin, nukutaan ja syödään vähän miten sattuu... No, kun arki kunnolla koittaa, niin laitetaan taas kelloa aiemmin soimaan aamusta jne. :)

Meillä on mies nyt kotona ja ompa se erilaista :D Käytiin pienten kanssa kävelyllä ja ostamassa vähän ilotulitteita. Raketteja ei ostettu ainuttakaan, kun tästä meiltä niitä näkee niin hyvin muiden ampumina ;) Erilaisia patoja ja muita ostettiin sitten senkin edestä, niistä lapsetkin tykkää, kun ne näkee niin hyvin kauempaakin.

Äsken palautuivat isommat tytöt kotiin ja mukavaa oli heillä ollut :) Nyt tytöt auttavat isäänsä korjaamaan yhtä painotyön kokoamista, kun siinä sattui sellainen pikku moka... Korjaavat sen tässä kotona, niin ei miehen tarvitse sitä yritykseen lähteä tekemään.

Illalla haetaan vielä pitsaa :p Ja syödään vähän naksuja ja herkkuja :whistle: :ashamed: Katsellaan telkkua ja pelataan lautapelejä, takkaan laitan pian tulen ja sytytän kynttilät :heart:

Maidosta, taisi terkkari sanoa viime kerralla, että 10kk ikäiselle saa alkaa antamaan varovasti maitotuotteita. Meillä aloitellaan kyllä niihin aikoihin, ellei vähän ennenkin, koska hoitoon Maija lähtee sitten 11kk iässä ja siellä on helpompaa, jos Maija olisi jo "normaali"ruoissa.

Varmaan jäi kommentoimatta kaikkea, mutta nyt lyö pää tyhjää ja menen tuonne rakkaiden pariin :heart:

Ihanaa viikonloppua kaikille :hug: :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Heippati!

uusille tervetuloa!

Istuinpa vaan tähän koneelle, ei oikein mitään ajatuksia päässä mutta jospa jotain rustaan.

Tyttö oli pakko laittaa nukkumaan kun meni ruokailukin ihan pilalle unisuuden takia. Kohta pitää herättää ettei sotke koko yötä..no nyt se siellä jo kitisee..

Pakko mennä.
Palaan!

EKÄ

 
Hyvää vuoden lopun rippeitä kaikille!
jurristi on pitkä poika, meillä oltiin kans 71 cm,mutta vasta 7kk neuvolassa.painoa 7300g.
kojon tekstiä lukiessa pieni haikeus käväisi kieltämättä mielessä tuon np-ultran kohdalla... ihana että jarrusukat on pitäny :hug:
haalareistasen verran että ajattelin vasta ensi talveksi ostaa kaupasta haalarin. Nyt haalarilta ei vielä mitään ihmeellistä vaadita, kirppis-äitiyspakkaus-haalarit saa kelvata. Olen tykännyt lassien haalareista, hinta-laatusuhde on ollut kohdallaan. En koskaan ole ostanut näitä 100-170euron haalareita, mutta varmaan ovat ihan hyviä, varsinkin jos aikoo säästää sisaruksille tai myydä käytön jälkeen.
Meillä isot katsoo Robinssonin perhettä ja pikkumies suhaa ymäri alakertaa. Asensin rappusiin sen portin kun poika näytti miten noeasti pääsee yläkertaan asti... kerta toisensa jälkeen =)
uutta vuotta juhlimme varmaan oman perheen voimin kotona, pikkumiehen kun pitää päästä nukkumaan viimeistään klo 21 ja mieluiten omaan sänkyyn. 5v ja 8v saavat valvoa klo 22 asti ja 11v puoleenyöhön. minä en välittäisi valvoa, toivottavasti pitää nukutella pikkuista paljon ;)
Juhlikaa kiltisti
riiviöiden äiti ja pikkuriiviö 7kk
 
lemmenlaiva
HEI VAAN!

Minulla on ollut pienoinen kirjoitus tauko.. Ahkerasti kyllä olen lukenut teidän juttuja.
Siis tuossa joulu hulinassa en ehtinyt kirjoitella olleenkaan.. Ja sitten vielä mies oli kotona, niin en hänen aikaan edes viitsinyt kirjoitella. Mieshän ei tiedä että tänne kirjoittelen.. Tietää kyllä että kaksplussaa lueskelen.

Meillä tyttönen alkoi jouluaattona klo.11 konttaamaan, aivan ykskaks, ja siitä sitten vauhti kiihtynyt päiväpäivältä. Nyt jo liikutaan huoneesta toiseen. Että nyt se vahtiminen sitten tosissaan alkoi! Ja samalla sitten kun oppi konttaamaan niin oppi nousemaan itse istumaan.

Joululahjaksi tyttö sai, pulkan, IIISOON nallen (huippari pölynkerääjä :x ) fisherpricen soivan koiran (juunou), taaperokärryn, nuken ymsyms ja vaatetta tietty.

Eilen kävimme ostaa turvaistuimen, ja päädyimme http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Akta_Cosmic_MariaRed.jpg tähän.. Pitkään kyllä harkitsiemme tätäkin http://www.britax.fi/multitech08.htm , mutta se ei aivan täydellisesti istunut autoomme. Harmi vaan, itse olisin tuosta tykännyt, ja olisi ehket hieman pidempään mennytkin.

Uutta vuotta vietämme kotona.. ihan keskenään. Eikä varmaan edes yhtään pommia osteta :eek:

Meillä normaalia elämää vietetään..
27pv saatiin muutes influenssa tehoste ja siitä alkoi samanlainen nenän vuotaminen kuin viimeksikin. Muuta vaikutteita siitä ei ole tullutakaan.

Niin, tämmönen "hauska" juttu sattui ennen joulua keskiviikkona. Tyttö alkoi yksimään tiista iltana, ja ajattelin että käytän kyllä näytillä keskiviikkona, kun pyhätkin alkaa painamaan päälle. Tilasin aamulla terveyskeskukseen ajan, mutta en sitä heti saanut, joten tilöasin myös seuraavalle päivälle varmuudenvuoksi yksityiselle lastenlääkärille. Mutta kaskummaa, saimme ajan myös keskiviikolle tk.n. Lääkärinä oli nuori poika, joka varmaan ei ollut koskaan nähnyt edes nuin pientä lasta!
No, poika heti tokaisi että tervelapsi näkyy olevan, kun niin pirteä on. No, sitten kuuntelimme keuhkoja ja katsoi korvia.. Mutta tämä tohtori sanoi että ei valitettavasti nää kunnolla tuonne korviin koska ne on niin täynnä vaikkua.. Minä tietenkin kysymään että mitäs asialle voitas tehdä, kun kai sinne pitäs jotain nähdä. Mutta lääkäri totesi vain että ei siellä ole mitään, näkeehän sen lapsestakin. Ja se siitä korvien katsomisesta.. jäi hieman epävarma olo. Yskänlääkkeen se kirjoitti, kun käskin, jotta saatasi yöt nukuttua... Siihenkin lääkäri vain sanoi ettei mieleellään kirjoita kun ei yskänlääkkeellä yskä pois lähde! Joo.. mutta helpottas meidän öitä.
Meillähän oli sitten seuraavalle päivälle se aika sille yksityiselle.
Sinne menin, kun en oikein ollut varma tämän toisen lääkärin pätevyydestä. Tämä yksityinen sitten katsoi korviin, sanoi samoin että on niin paljon vaikkua ettei nää, mutta otti "topsin" ja puhdisti, ja mitäs sitä sitten löytyikään, toinen korva oli jo pahoin tulehtunut, nestettä kerääntynyt. Luojalle kiitos että pidin pintani! Ja menin yksityiselle! Tytöstä ei edelleenkään huomaa että olisi korvatulehdus. Nyt on kuuri syöty ja odotan 3 viikkoa ja sitten menemme kontrolliin, tarkistukseen.

Niin tämmöistä täällä, pitkästyttävästi kirjoitettu, mutta.
Mellä on yritetty että tyttö nukkuisi omassa sängyssään, mutta vaihtelevalla menestyksellä.. yleensä nukutan viereen ja sitten siirrän sen omaan.. yöllä yritän tassutella, muttei se aina onnistu. Nyt on sitten muutamana yönä annettu maitookin jotta nukahtaisi omaansa.. Että tässä nyt sitten mietitään etttä onko parempi että nukkuu omassaan ja saa yöllä maitoa vai että keskessä, ilman yö syöttöä??!! Mitä mieltä te olette..

**LEMMENLAIVA ja HAMPAATON KONTTAAVA HYMY :heart: **

*muoks* Tuosta haalarista.. RIIVIÖIDEN ÄITI puhui.. Minä olen yrittänyt alesta ja huutonetistä etsiä ensitalveksi ReimaTEcin baby haalaria, ja kokona varmaan 86 olisi sopiva.. Luulisin.
 
Heippa!

lemmenlaiva, voi kurja pikkuisen korvaa :( Onneksi pidit tosiaan pintasi ja kävitte vielä yksityisellä! Meillä on useamman lapsen kanssa ollut tuo sama homma, että korvat olleet niin täynnä vaikkua, ettei ole lääkäri kunnolla nähnyt. Tosin aina ovat ne sitten putsanneet ;) Aika outoa toimintaa tosiaan tältä nuorelta lääkäriltä :eek: Toivotaan, että korva nyt paranee ja yskäkin hellittää :hug:
Toinen kaksosistamme oli aina sellainen, että hänestä ei huomannut yhtään, jos oli korvatulehdus. Olivat kumpikin tyttö korvakierrelapsia ja lopulta sitten kummaltakin putkitettiin kumpikin korva, siihen ne sitten loppuivatkin.

Me olimme tänään koko perhe (paitsi toinen kaksosista oli kummien luona yökylävierailulla) metsäretkellä :) Ai että oli ihanaa! Käveltiin pitkät pätkät, välillä aika vaikeatakin maastoa. Hienosti lapset jaksoivat, tyttö vähän valitteli välillä jaksamista ja silloin mies oli kyllä aikamoinen kameli kantamuksineen :whistle: Hänellä oli nimittäin Maija rinkassa ja välillä kantoi sitten tyttöäkin :D Poika oli ehkäpä kaikkein reippain koko porukasta! Kosteaa ja märkää oli, kumisaappaat olivat kyllä tarpeen!
Pidimme puolessa välin matkaa evästauon ja profiilissa on Maijan kuva tauolta :heart: Istua tököttää siinä rinkassa :) Maija tykkäsi reissusta ihan älyttömästi, hihkui vain innoissaan ja otti välillä tirsat :heart:

Nyt Maija muuten ryömii, tai vetää itseään eteenpäin jo tosi kovaa! Saa olla kyllä tarkkana, että portti on alakertaan kiinni... Ei varmaan mene kauaa, kun hoksaa konttaamisenkin. Tukea vasten jo itseään nostaa, ei ihan jaloille, mutta polvilleen ja istumaan. Välillä kun laskisi sylistä maahan istumaan, niin Maija pönkää vain seisomaan, eikä suostu taittamaan jalkoja ollenkaan :D Kovin on jäntevä tyttö :)

Minä otin paljon kuvia tuolta retkeltä ja ajattelin niitä nyt tilailla, kun saa paperikuvat taas alennuksella. Meinasin teettää tästä retkestä ja pari vuotta sitten tehdystä retkestä sellaisen kuvakirjan. Samoin täytyisi tilata sellainen kirja siitä etelänreissusta, kun vielä muistaa matkasta jotain... :D

Oli muuten tosi outoa kävellä tuolla maastossa, kun ilman ja maiseman perusteella oli hyvin syksyinen keli... Kaikilla meillä oli ihan välikausikamppeet päällä! Yksi jäätynyt lätäkkö nähtiin, muutoin oli vain virtaavia puroja ja kaikki peuran papanat ja makuupaikat nähtiin kyllä selvästi :D

Mutta, nyt miehen kainaloon hetkeksi sängylle, kun hän on kotosalla :heart: Tyttö ja poika menevät vielä hetkeksi ottamaan nokoset ja mies siellä heidän kanssaan köllöttää :)

Kirjoitelkaahan taas ahkerasti :hug:

:flower: Kaikille oikein ihanaa ja hyvää uutta vuotta :flower:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
kirjoitellaan tässä yhdessä Helmin kanssa, kun alkoi jo varmuudeksi karjumaan kun yritin lattialle laittaa.

Käytiin eilen katsomasssa se Röllin sydän noiden isompien kanssa. Esikoinen lähti sitten illalla mummille ja ukolle (miehen vanhemmille) yökylään. Minä sainkin sitten illalla leikkiä pojan kanssa autoilla, eläimillä, junaradalla...normaalisti kun riittää lähinnä kun aika ajoin toimii erotuomarina, niin kovasti heillä on seuraa toisistaan, ikäeroa kun on 1v 10kk.

Tänään olis sitten se armottoman bailauksen ilta :LOL: , oikeesti teen just kauppa lappua, mitä herkkuja toisin kotiin, taidetaan kuitenkin olla ihan omassa porukassa, kovasti lapset niitä raketteja odottaa.

Joku kyseli miten lapset on saaneet nukutuksi kun ulkona paukkuu. Meidän omat ei ainakaan ole siitä häriintyneet, nyt ajattelin että kun Helmi saadaan yöunille, niin sitten mennään pihalle isompien kanssa ampumaan raketteja, jos ihan pari sitten jättäis puoleen yöhön.

Meillä mies on kovasti tehnyt eilen tota vessa remonttia, pitäis pikkuhiljaa ruveta miettimään pintamateriaaleja, varmasti ainakin pytyn ympärys seinät tulee kaakelia, kun toi poika on kuin siitä mainoksesta, kun tekee niitä "seisoma pissejään", niin on sitten helppo pitää puhtaana.

Helmi on joulun aikoihin myös vaihtanut tyylinsä konttaukseen, tosin kiireen iskiessä voi vielä ryömiä. Niitä hampaita ei ole vielä tullut.

Mitäs herkkuja te tänään laitatte? Minua ei itseäni hirmuisesti houkuta ne nakit, ranskaliset...mietin että tekiskö fajitaksia vai mitä siihen rinnalle. Vinkkejä kaivataan!

T:Minnihiiri
 
Oikein hyvää uuttavuotta kaikille :flower:


Me lähetään appiukon tykö uuttavuotta vastaanottamaan.
Herkuksi ajattelin juusto lautasen laittaa kun en noita sipsejä sun muita saa taaskaan syödä niiden sokeri juttujen vuoksi. Vuoden kuluttua jouluna ja uutenavuotena syön kyllä niin paljon suklaata ja sipsejä että aivan oon pallona. Nyt kun ei kahteen vuoteen oo normaali herkkuja voinut syödä niin sitten minä kyllä :p Ja varmaan tulee sit ens uutenavuotena jopa hieman otettua kuohuvaakin.
Näin ainakin luulen ;)
Käytiin ennen Joulua ostaan matkasänky. Oli kyllä ihan kuningas hankinta ja hintakaan ei ollu kova. 40 ?. Saa tyttö turvallisesti nukkua Mummojen ja pappojen luona kun aika monesti ollaan kyläreissulla koko perheen voimin niin mökillä kuin muuallakin.

Nooran uutena suosikki leikkikaluna on tyhjät limu pullot. Niiden kanssa jaksaa konttailla vaikka kuinka kauan ja paukuttaa niitä kovaäänisesti lattiaan =)
Noora on ruvenu jo seisoon ilman tukea pieniä aikoja. Sohvan reunaa vasten kävelee, mutta kovin vakaa askel ei vielä ole silloin kun jotain edellään työntää. Hienosti myös osataan jo laskeutua lattialle kun jossain seisotaan. Luonnetta näkyy myös tulevan ihan kiitettävästi. Jos kiellä jotain minkä haluaa niin raivonpurkaus tulee. Kiristetään leukapielet yhteen ja sanotaan vaan et mrrrrrr... :kieh: ja tehostetaan sitä terävillä kädenliikkeillä ja vartalonjännittämisellä :) Mut onneksi on nopeesti ohi menevää sorttia ja pääsääntöisesti on kyllä hymytyttö :)

Nyt taidan lähtee pakkaileen yökylä kamppeita meille.

Vielä kerran Hyvää uuttavuotta!!

Kojo ja Noora 8kk
 
Mies on ollu pitkillä vapailla, joten en oo millään malttanu tulla kirjottelemaan. Tänään se lähti käymään työpaikalla, joten minähän sitten heti ampasin tänne.

Ennenkuin unohdan niin kommentoin heti tuohon ruoka juttuun. Me mennään tänään "juhlimaan" uuttavuotta mun äidin ja isäpuolen luokse ja äidin kanssa tuossa aamulla soittelin niin sanoi tekevänsä tortilloja. Noihin oisin itsekin päätynyt jos kotiin oltais jääty. Mulle kelpais kyllä nakit ja perunasalaattikin, mutta mieheen ei perunasalaatti uppoa. Tullaan kyllä jo viimeistään kaheksalta kotiin kun Konstan pitää saada puuro ja rauhoittua yöunille. Mun isäpuolen synttärit on tänään, joten myös mun sisko tulee perheineen onnittelemaan niin siinä on sitten sakkia ihan kivasti. Varmaan ammutaan muutama raketti, syödään ja pelataan, siinä se.:)

Konsta on nyt sitten lopullisesti jättänyt yöheräämiset taakseen. Uutena juttuja on myös se, että oon nyt pikkuhiljaa alkanu antamaan Nannia, kun ei tissiä malta enää syödä. Onneksi sentään vielä aamuisin unenpöpperössä huolii, kun en vielä haluis imetystä kokonaan jättää.

Lahjoja Konsta sai aikalailla ja vanhemmatkin on ilmeisesti ollu kilttejä kun meitäkin muistettiin. Erityisen tyytyväinen olin niihin lahjoihin, joita voin sitten hyödyntää tuossa Konstan leikkihuoneen laitossa.

Kyllästyin eilen meidän jouluverhoihin ja otin ne pois laittaakseni tilalle uudet valmisverhot jotka löysin jouluostoksilla. Pettymys olikin melkoinen kun paketissa olikin vaan yks verho. Aattelin vielä että kalliiksi tulee jos pitää toinen samanlainen käydä ostamassa, niinpä sitten kaivoin ompelukoneen esiin, ja pistin verhon pituus suunnassa katki ja ompelin yhdestä verhosta kaksi. Lopputulos oli todella onnistunut ja nyt mulla on ihanat verhot keittiössä. Oiskin ollu aivan liian muhkeet verhot keittiöön jos oisin tajunnu kaksi verhoa ostaa. Siispä onni onnettomuudessa ja rahaakin säästyi melkoisesti :D

Riiviöiden äidillä ihana kuva profiilissa :heart:

Parasta aikaa: voi kyllä on Maija onnellisen näköinen tuossa kuvassa. :heart: Tuollaista metsäretkeä mekin suunniteltiin joululomalle, mutta sitten Konsta saikin kovan nuhan. Mies rakensi meille laavun omaan metsään aivan ihanalle paikalle ja sinne ois ollu tarkotus mennä ihastelemaan luontoa ja paistamaan makkarat. Konsta ois varmasti ollu yhtä innoissaan kuin Maija. :D Mistä ootte tuon rinkan ostaneet?

Hyvää uuttavuotta kaikille, minä poistun muihin hommiin! :wave:
 
Heippa kaikille :wave:

Tännehän minäkin eksyin vielä... mies lähti käymään työpaikalla ja mamma suhahti valoa nopeammin nettiin :whistle: :D

Tultiin kyllä juuri tuolta ulkoa, oltiin tytön, pojan ja Maijan kanssa vaunuilemassa ja kaupoilla ostamassa vielä viime hetken herkut :p Kaupunki oli ihan täynnä ihmisiä, autoja... ja mun täytyy kyllä sanoa, että en yhtään tykkää noista ruuhkista :kieh: Mutta ilma oli onneksi jo kivempi, luntakin ja pikkupakkanen!

riiviöiden äiti, ihana pikku hurmuri kuvassa :heart: :)

Minnihiiri, ehdit jo varmaan kaupassa käydäkin, mutta meillä syödään tänään kanssa tortilloja :p Ne on olleet meidän uuden vuoden herkkua jo vuosikaudet :) Ne on niin ihanan helppoja tehdä ja laittaa, lapset löytävät kukin sopivaa väliin laitettavaa ja varaan niitä tarkoituksella aina reilusti, jotta niistä saa sitten vielä huomenna lounaan :whistle: :D Neljän lapsen aikaan paistoin vielä itse ne "letutkin", mutta nyt viime vuosina on ostettu valmiina kaupasta. Ne itsetehdyt oli kyllä aavistuksen verran erimakuisia ja maukkaampia, vaikka itse sanonkin ;)
Sitten löytyy toki ne klassiset sipsit ja dipit, juustotarjotin, vähän namia ja limpparia. Hirveä määrä herkkuja :| :ashamed: Ei meillä kyllä näin herkutella kuin uutena vuotena :D

Helinä-83, Maija oli kyllä onnellinen siellä retkellä, nautti ihan silminnähden :heart: Kuulostaa aivan ihanalta tuo teidän suunnittelema metsäretki laavulle! Toivottavasti pääsette sinne pian nauttimaan luonnosta ja nuotion loimuavasta tulesta :)
Tuo rinkka on Tatonka merkkinen ja ostimme sen kaksi vuotta sitten Tuurin kyläkaupasta. Mies oli jo sitä mieltä, että ei osteta sitä, kun oli kuitenkin ihan arvokas rinkka, silloin maksoi 105e :/ Muistan sen summan niin tarkkaan, kun minä sanoin, että se ostetaan, ja maksoin sen ihan itse :D Se on ollut todella hyvä ja laadukas ostos, suosittelen lämpimästi! Se on todella tukeva ja hyvä kantaa isommallakin lapsella ja lapsen asento siinä on oikein hyvä. Siinä on paljon taskuja, joihin saa kätevästi kaikkea tarpeellista sekä irrotettava katos. Se oli tuolla metsässä kätevä, kun välillä tuli vähän tihkua ja oksat ja risut oli välillä vähän tiellä.
Löysin tuolta netistä tämän linkin, jossa rinkka näkyy paremminkin:

http://intranet.tatonka.com/infosys/infocgi/artinf2a.dll?1811&016

Tuo ruskeakin on kyllä ihana väri, vaikka kaksi vuotta sitten ihastuinkin tuohon meidän punaiseen :whistle: :D Tuo aurinkosuoja on tässä ihan erilainen kuin meillä. Tässä meillä se on ihan oikein kunnon tukeva, samaa materiaalia kuin tuo rinkka. No tulipa sepostus rinkasta, mutta innostuin vähän :ashamed:

Kojo, voi sinua onnenpekkaa, kun sinulla kasvaa ihana uusi ihminen masussa :) :hug: Jotenkin tuntuu niin haikealta ajatella tuota aikaa... Sinulla on taas kaikki ihanat asiat vielä edessä päin! Onnea odotukseen :) Meillä Maija muuten on ihan ihastunut noihin tyhjiin limupulloihin myös :D Niitä paukutetaan kovasti ja niille muristaan ja äristään :D

Katsotaan ehdinkö enää tänään palailla palstalle, mutta ellen, niin

:hug: Hyvää Uutta Vuotta kaikille meidän pinolaisille :hug:

Parasta aikaa ja Maija-kulta :heart:
 
Tuo haalarien ostaminen on kanssa yksi taide laji, samoin kuin silloin aikoinaan vaunujen ja turvakaukalon. En minäkään haluaisi niistä pulittaa paljon, mutta silti haluan laadukkaat ja kestävät. Jos vaikka joskus saadaan toinen lapsi menisivät vielä sitten hänelle. No voipi olla jo, että olen myöhässä niiden oston suhteen tältä alennusmyynti kaudelta. Nuo koot vaikuttivat melko isoilta, katsoin sitä koko taulukkoa ja 1-2 vuotiaalle oli laitettu 74-80 ja minä kun meinasin ostaa 86. No nyt en sitten kyllä tiedäkän minkä kokoisen ostaisin. Tyttö käyttää tällä hetkellä vaatteita kokoa 68-74 cm.

Meidät on kutsutt miehen kaveriperheen luokse kylään tänään. Sinne tulee myös 3 muuta lapsiperhettä ja meitä on sitten noin 20. Huh, tiedän, että tyttö on aivan ihmeissään siitä menosta. Enpä sitten tiedä miten tytön nukkumaan menon kanss tehdään. Menee nukkumaan 2030-21. Että pitääkö meidän sitten lähteä kotiin vai miten tehdään. No katsotaan lähdetäänkö sinne, mies on metsätöissä ollut eilisen ja tämän päivän. Riippuu siitä kuinka myöhäiseen menee siellä.

Meillä ei vieläkään hampaita ole. Konttaa niin reippaasti ja kuuluu vaan läps, läps kun käsiä lyö lattiaan kontatessa. Istuminen on viikossa kehitynyt aivan valtavasti. Nyt istuu jo jalat suorassa ja pystyy pitämään käsiä irti lattiasta. On se vaan niin suloista tuo seurailla kun lapset kehittyvät.

Maitoa pitäisi saada menemään jollakin muullakin keinolla kuin tissistä. Huomenna ehkä kokeillaan taas pulloa tai nokkamukia. Olen ajatellut imettää sinne vuoden ikään asti. Mutta ei tämäkään kivaa ole kun tyttö ei huoli mistään muusta maitoa kuin tissistä. No kait siinkin ahkeruus palkitaan. Viimeksi kun sai maitoa mukista niin sitten meni melkein viikko kun ei suostunut juomaan siitä edes vettä :eek: ja meidän tytöllä vähän omaa tahtoa :ashamed:

Jos jäädään illalla kotiin tortilloja minkin laittaisin. Ja saunaan mentäisiin. Yhtään rakettia ei olla ostettu.

Kerroin varmaan pari kuukautta sitten siitä minun tyynystä joka ei nyt oikein istu kunnolla. Sama vaiva vaan jatkuu ja nyt on niskat niin kipeät, että ihan on vaikea olla. Viime yö menikin tosi huonosti nukkuen. En vaan enää tiedä mitä sen tyynyn kanssa alan tehdä. Olen lisännyt täytettä ottanut pois ja mikään ei auta. Nyt kun tyttö antaa nukkua niin sitten tyyny ei anna :/ Katselin taas noita jumppia jotka alkaa ensi vuonna. Johonkin pitäisi kyllä mennä. siitä tulee itselle niin energinen olo ja samalla saisi vähän jotain muutakin mietittävää kuin nämä kodin ympyrät. Ennen raskautta kävin jumpassa säännöllisen epäsäännöllisesti ja se teki kyllä hyvää. Meillä on täällä hyvä punttisalikin, mutta kun ei vaan tule mentyä.

Hyvää uutta vuotta kaikille jollen enää tänne palaa.
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!!!!

Täälä menee ilta kotona ollessa mulla ,mies ja 2v poika menee mummulaan käymään tossa illemmalla...me jäädään ton pikku-ukon kans kotia :) täälä tahtoo olla vauhti vaan niin kovaa ettei äiti enään pysy perässä :D kun tuo sitten viimein lähti liikkeelle niin eipä sitä enään mikään pidättele =) todella utelias vauva :heart: tässä mietinki et huh huh nytkö tää hulina vasta alkoi :LOL: saa mamma juosta hiki hatussa poikien perässä :D

haalarin osto taitaa tosiaan olla taitolaji :) tai varmaanki kokemuksella oppii itse huomasin esikon haalaria ostaessa. mä pidän tärkeänä sitä seikkaa että se pitää vettä...siis et ei tarvi enää kuravaatetta laittaa päälle. ja siis sitten ku lapsi jo kävelee ja touhuaa sielä lumessa :) menee säällä ku säällä sama haalari :D

nyt taas täytyy mennä....kaikille mukavaa iltaa jo nyt,jos en ehdi tulla kirjottamaan lisää
:wave:
 

Yhteistyössä