***Toukovauvat 2007*** Joulukuu

  • Viestiketjun aloittaja lemmenlaiva
  • Ensimmäinen viesti
lemmenlaiva
Aloitetaas uus ketju!!

Tervetuloa mukaan kaikki toukomasut 2007, myös ne ketkä eivät aikaisemmin ole keskusteluihimme osallistuneet.

Porukkaamme kuuluvat äidit vauvoineen:

22.2.
Himmeli+poika 41cm/1500g

29.3.
Rasse04+Yemina 35cm/1105g

14.4.
Lumikko+tyttö

17.4.
Parasta aikaa+Maija 52,5cm/3920g
Commander+Viivi 51cm/4100g
vauvahaave+poika A 46cm/2550g ja Poika B 46cm/2620g
RPM+tyttö 50cm/3200g

18.4.
MikaelaEster+Johannes 48cm/2850g

20.4.
Tirlittan81+Aatu 51cm/3130g ja Beetu 51cm/3110g

24.4.
Sykkyrä+poika 50cm/3780g

25.4.
Maisa75+tyttö
helinää helskettä+tyttö 50cm/3360g
SATU27+poika

26.4.
Siljuska+Neea 48cm/3100g
Sammakko+Miska 48cm/3280g
miam+Manolis 52cm/3390g
gismo+tyttö 50cm/3470g
Ihanaa-81+poika

27.4.
MissH+Arttu 50cm/3450g
Melli74+tyttö 49cm/3320g
rinsessan äite+Noora

28.4.
Kojo+Noora 49cm/3370g

30.4
kippana+tyttö 50cm/3330g

1.5.
Gabria+Niilo 50cm/4110g
noju+tyttö 51cm/4210g
Manzuliini+tyttö 52cm/3870g

2.5.
TuiKKu+Marko 46cm/2796g
Heba+tyttö 49cm/3780g
Pullenah85+poika 50cm/3114g

5.5.
HissunMyy+poika 50cm/3550g
ElliEtikka+Justus 51cm/3675g

6.5.
virpi1980+Jessica 51,5cm/3995g
Vaniljatäti+Rasmus 54cm/4550g
Helmiäisen äiti+Helmiina

7.5.
Minnihiiri+Helmi 46cm/3060g
Ilona+tyttö 47cm/3220g
riiviöiden äiti+poika 52cm/3615g
ninzu81+Kasper 52cm/3780g
eltsu-80+poika 51,5cm/4540g
emppuliinit+Tatu 50cm/3795g
metsänhenki+poika 48cm/2820g
Balou+poika 49,5cm/3150g
Pähkinä75+poika
Miskan äiskä+poika 50cm/3480g

8.5.

mennis+Sinna 53cm/3890g
Neeastiina+Venla 48cm/2850g
Meea+tyttö 50cm/3600g
Tyttö83+poika 48cm/2795g
Ekä+Peppi 53cm/3320g
Äippä78+poika

9.5.
Toukomamma07+poika 50cm/3030g
Peuhu+tyttö 50cm/3130g
Heitar+poika 52cm/3805g

10.5.
Hemppu81+Miia 52cm/3944g
Noppu+Isla 49/3220g
Hani+Samuel 47cm/2660g

12.5.
maissikas+poika 54cm/4520g
Kaukomaija+poika 51cm/3575g

13.5.

emmi06+Ida 50cm/3315g
Mimosa+tyttö

14.5.

Viivi-76+Viivi 48cm/3200g
Vaappuva Iskuporakone+ Akseli 52cm/ 3890g

15.5.
Tyttöni Tuulispää+poika 49,5cm/3275g
Maija+Aatu

16.5.

Miesku+tyttö 52cm/3965g
maitsu83+Jenna 51cm/3635g
Lacu+tyttö 52c/3350g

17.5.
sallinen+tyttö 49cm/3870g
maha-asukki07+tyttö 53cm/4060g

18.5.
Tiitteräinen+Peetu 53cm/4440g
suzu1981+poika 55cm/4830g
Peppi+Taisto 52,5cm/3540g
Nellu1+poika 53cm/4720g

19.5.
JabbaTheHut+tyttö 52cm/4695g
Leena72+tyttö
tuikkunen82+Nea 49cn/3320g
Mimais+Vilho 54,5cm/4000g
tähti 75+Vihtori

20.5.
Bianca85+Linnea 53cm/4480g
alexandraana+tyttö 48cm/3200g
Bruschetta+Samu 51cm/3730g
roosa78+tyttö 53,5cm/4335g

21.5.
HeLinä-83+Konsta 53cm/3605g
Hilipatuinen+Antti 48cm/2895g

23.5.

Hanna-77+Paavo 52cm/3870g
Riks+tyttö 52cm/3660g
jubby+Arttu 53cm/3775g
klaava+tyttö 51cm/3695g
Lumipallo86+poika 52cm/3635g

24.5.
jurristi+Artturi 52cm/3860g
Mamma80+poika 50cm/n. 3kg
nihkula+Aleksi 49cm/3350g
pilkku79+Eetu

25.5.
mmamaa+poika 50,5cm/3310g
MayaM+Luka 50cm/3520g
Moonlight-80+poika 51cm/3660g

26.5.
Vilmis+poika 51,5cm/3880g
marjuska81+poika 52cm/3980g
lemmenlaiva+tyttö 49cm/3600g

27.5.
KNiinKuinKirppu (Mutteri)+Alise

28.5.
Maji+poika 50cm/3845g

29.5. mucho+Laura 50cm/3740g
Kata32+Miska 50cm/3340g

30.5.
olava+Minttu-Maria 51cm/4000g
Memmuli84+tyttö

31.5.
StiinaS+Mio 51cm/3620g
FANG-ANN-75+Eeva 51cm/4115g

1.6.
hihhii+poika 51cm/3395g

2.6.
sofia78+tyttö 52cm/3625g

4.6.
lobelia80+tyttö 52cm/3770g

5.6.
Hepotyty+Kasperi 51.5cm/3835g

7.6.
Räppänä+poika 52cm/ 3960g
Äippäliini-73+Jasmiina 50,5cm/3500g

9.6.
Perunankukka+tyttö
Marika72+Vilma 53,5cm/4250g
 
lemmenlaiva
HEIPPA!

Olen ollut totaalisessa "uutispimennossa" koska jouduttiin olemaan rempan takia evakossa kotoa. Olipas homma lukea teidän tekstejä.. ja puolet taisi mennä oho, unohtua jo.

Vaatekoko on meillä bodyt 74 ja housut 68-74. Ja tyttären mitathan oli 7250g ja 66cm 41cm pipo.

Yö syönnit on meidän osalta ohi. Ei olla nyt sitten pariin viikkon syöty, mutta nukkumaan meno on mennyt istten taas hankalemmaksi. Ennen mentiin unille klo.20, niin nyt sitten se venyy joskus jopa 23.30 asti! Enkä ymmärrä mikä on syynä... Ei kai vaan osaa rauhoittua, koska olisi niin paljon kivempi keikkua pylly pystyssä konttasuasennossa, kuin nukkua.

Tutti asiaa olen minäkin miettinyt... Pitäsikö yrittää vierotta jo nyt. Tunnustaa että jatkuvasti on tutti suussa, yötä päivää. Muta on se vaan niin helppo tyrkätä suuhun kun joku asia harmittaa.. Ja nukkumis hommassa loistava. Meillä yleensä onkin toinen tutti suussa ja toinen kädessä unileluna.

hauska lukea nuita tekstien loppuja kun tosi useassa tekstissä lukee että "anteeks omaa napaa taas jne.." Mua se ei ainakaan haittaa vaikka aina vaan omaa napaa kirjottas... Itseasiassa tykkään siitä enemmän.

Meillä ei vielä yksin istuta, mutta istuu hetken aikaa vahingossa, mutta takana pitää olla turvana. Heijasteet tulee eteenpäin, mutta ei sivulle. Neuvolantäti sanoikin että ei muista koska olis tullut vastaan 6kk ikästä jolla sivu heijasteet tulisi. Että se on ihan normaalia.

Mutta, nyt mä luovutan ja painun kultien viekkuun!

**Lemmenlaiva ja HampaatonHymy**

TÄMÄ TEKSTI MYÖS MARRASKUUN PUOLELLA. MUTTA LIITIN MYÖS TÄNNE.

ps.Potta ostettu, pottailu harjoitukset aloitettu. Mites teillä muilla pottailu?
 

Iltapäivää.
Mäkin jopa kerkiän taas kirjoittelemaan. :)
Täällä alkaa olla äiskälle perhosia vattas....Pääsee viihteelle piiitkääästä aikaa. Jee. Tänään on kauan ja hartaasti odotettu yön keikka seinäjoella. Kotia tullaan heti, kun keikka loppuu, mutta ainakin pääsee hetkeksi pois kotoa.
Huomenna sitten mennään äiteen ja sen miehen luo pikkujoulu aterialle. :p

Joku kyseli puolivuotis mittoja, tässä näin: paino 8,085g, pituus 69cm ja pipo 45,6cm.
Meillä syödään ruokaa teidän muihin nähden vähän.
Meillä aamu mennään tissillä, kun syödään yölläkin vielä 2-3 tissiä niin aamulla ei maita. n.klo 13 peruna-liharuoka+tissiä, iltapäivä päikkärien jälkeen kasvisruoka ja illalla iltapuuro + tissiä. Nyt kun, ylähampaita tehdään niin on jäänyt tuo iltapäiväruoka pois ja tilalle tissiä ja ilta puuro on vaihtunut kasvissoseeseen. Jostain kumman syystä perunaruoat uppoaa paremmin, kuin puuro ja soseet.
Mutta, kun ylähampaat saadaan "tehtyä" palataan ruotuun ruuansuhteen.

Tuttia meillä kumpikaan poika ei oo syönyt.
Vaatteissa meillä käytettään 68-74cm, hiljattain laitin tutan 56cm puoli potkarit vasta pois.

Lemmenlaiva, mulle ei oo tullu vielä mieleenkään, että vois poikaa yrittää potalle. Vois joku päivä kokeilla.

Kun meette kauppaan niin missä teillä on vauvat. Me eileen istuttiin pakon edestä tavallisissa kärryissä ja Justus tykkäs.
Oltiin metsästämässä uudelle puolelle jouluvaloja ja onneksi löydettiin.
Eileen sain myös jouluverhot, niittä sitten pitääs vielä huomenna neuloa. Tänään vedin reunat saumurilla.

Kuinka moni tekee itte joululaatikot? Mä teen ite porkkana ja lanttulaatikon, peruna- ja maksalaatikkoista kelpaa kaupankin omat.

Mutta nyt meen miettiin mitä laitan päälleni. Tulin hiljattain saunasta ja pitääs saada ittestänsä ihmisen näköisen taas uudelleen. :LOL:
Sillä meinaan että hiukset harjata ja yrittää laittaa niitä jotenkin ja ihan pikkasen meikkiä.
Hyvää illan jatkoa kaikille!!!

Elli Ja Justus

Mä kans kirjoitin tuonne marraskuun listaan aluksi...Kopioin tekstin sitten tänne.
=)
 
Se on nyt sitten jo joulukuu! :heart: Eka luukku kalentereista avattu...
Sain tänään vihdoinkin keittiön jouluverhot ommeltua, vielä pitäisi silittää ja sitten saisi alkaa riipustaa niitä ikkunoihin.
Toiseksi vanhin tytär jo laittoi huoneeseensa pikkukuusen ja ikkunoihinsa jouluvalot. Koristeli vielä muutenkin huonettaan. Kivan
näköistä. Ajattelin itse laittaa joulutavarat kaikki vasta itsenäisyyspäivänä. Mitenkäs muilla tapana??

Millalla käytössä 68-74 cm kokoiset vaatteet. Ompa kyllä yksi mekko&housu -asu 80 cm. Eli kyllä aikamoiset erot valmistajilla :D

Pottaharjoittelut aloitamme vasta lähempänä yhtävuotta. :ashamed:

Mielestäni tutti on otettava pois viimeistään kaksivuotiaana. Meillä käytetään tuttia vain kun siihen on aihetta, eli ei turhaan suussa.
Purentaviat eivät välttämättä tutista tule. Yksi lapsistani ei koskaan huolinut tuttia, silti hänellä on ollut oikomishoito menossa.

Minä teen lanttulaatikon aina itse. Siitä kun löydy laktoositonta versiota valmiina. Niin ja onhan se itsetehtynä parempaa. Perunalaatikkokin hyvää :p

Hauskaa ilta Elli Etikalle.


Vieraita tuli joten se on menoa nyt.... :wave:
 
Lauantai iltaa kaikille... :wave:

Oli tullu niin paljon tekstiä eilen ja tänään et sai oikein ajan kanssa lukea.
Eilen kävin ultrassa. Siellä pieni sydän pumputteli ja viikkoja on tänään 8+3. Kaikki näytti olevan hyvin.
Tänään oli ihan SUPER nolo tilanne. Mentiin tuossa iltapäivällä kaverin luo hänen poikansa 3.v synttäreille, jotka ovatkin vasta huomenne. Ja lisäksi olin ostanut tälle pojalle saman lahjan kuin viime vuonnakin :eek: Sanoinkin siinä naama punaisena :ashamed: että kuinka paljon ihmistä voi nolottaa yhtenä päivänä :ashamed: No asialle kyllä naureskeltiin ja ystävä yritti sanoa lohdutuksen sanoja, mut ei helpottanut kyllä yhtään. Eiköhän tämänkin sattumuksen unohda sitten joskus :)

Rasse kyseli imetyksen lopettamisen syitä. Meillä se loppui tämä toisen vauvan odotuksen alkuun. Noora rupes hylkiin rintaa ja maidon tulo väheni aivan olemattomiin joten arvelin et nyt on hyvä sauma se lopettaa kun en kuitenkaan pystyisi koko raskautta imettämään. Ja tosi kivuttomasti tuo lopetus menikin. Ylättäen kyllä Noora ei yhtään oo haikaillu rinnan perään eikä yrittänyt sitä hamuilla. Kait se maku hormooneista johtuen muuttui niin paljon.

Maitoallergiaa meillä ei ilmeisesti sitten ollutkaan. Nutrisoijan jälkeen ollaan nyt viikon verran juotu sempperiä eikä mitään oireita ole tullut. Perunalle edelleen on yliherkkä niin sitä en ole sitten antanut ollenkaan. Onneksi niin innokkaana olen ollut ite noita soseita tekemässä, koska eilen olisin kaupasta ostanut muutaman valmis soseen kotiin, mutta niissä oli kaikissa perunaa. Jopa riisi ja broileri soseessa oli perunaa. Yhen soseen löysin missä ei ollut pottua, mutta siinä oli niin voimakas tomatin maku että tyttö sille vain irvisteli eikä suostunut syömään.

Meillä vaate koko on nyt 74 cm

Ratsastusta miekin olen aikoinani kovasti harrastanut, mutta se loppui siihen kun tulin niin pahasti allergiseksi ettei siitä enää mitään tullut. Nykyään tyydyn ihastelemaan heppoja vähän kauempaa.

Jonkun vauva oli päässyt suklaata maistelemaan... Meillä Nooran Ukilla on joku "pakkomielle" saada antaa Nooralle kaikenlaista maisteltavaa. Tänään sitten toi tullessaan dumle tikkarin jota Nooran sit piti saaha maistaa. Vähän sai maistella, mut sitten ilkeä äiti tuli ja vei lapselta tikkarin. Kovasti ois suu napsunu suklaan perään, mut ei äiti antanut. En niin kauhean vakavasti ole tuota ottanut jos pikkasen antaa maistaa... Noita Ukin hömpötyksiä ;)

Noora on hienosti oppinut meneen istumaan konttaus asennosta. Aika monesti leikkii istuen jalkojen päällä, mut nyt on viimepäivinä istunut joko aitajuoksia asennossa tai sit istuu ihan kunnolla. Tänään vain yllätyin kun niin hienosti kesken vauhdikkaan konttauksen, pysähtyi ja käännähti istumaan leikkiäkseen pallolla. Seisomaan nousussa on kans kehitytty kovasti ja pikkuhiljaa seisoessakin ei lantio enää "heilu" niinkuin lambada tanssialla. Vanhan sanonnan mukaanhan esikoisella on kiire toisen alta pois... näin se meillä taitaa olla :)

Pottailua meillä harrastetaan edelleen päivittäin. Pissa sinne hienosti tulee, mut kakka on päässy nyt useemmiin livahtaan vaippaan. En ota asiasta ressiä enkä pakolla siinä istuta. Tulee jos on tullakseen. Kuhan tottuu yhistään potan ja kakka jutut toisiinsa niin hyvä tulee sitten isompana.

Tosi ihania joulu kuvia kaikilla on. Koskas niiden korttien se viimeisnen postitus päivä olikaan... ettei mulla ne taas myöhästy :)

Nyt taidan lähteä suihkuun ja sit kattoon vaikka töllöä. Kohtahan sitä joutaa jo taas nukkumaankin :)

Kojo ja Noora 7kk
 
hyvää joulukuuta! :xmas:

potta meiltä löytyy (esikoisen), mut en ole tytölle kokeillut, nekä kyllä meinaa pitkään aikaan kokeillakaan. katsotaan vaikka sitten kun osaa istua

memmiksellä on ollut aivan ihana hääpuku :)

bianca: meidän neiti veteli tänään suurella ruokahalulla sitä muksun kalarisottoa =) se kyllä haisee ihan järkyttävälle :x

nyt BB:n pariin :wave:
 
lemmenlaiva
KOJO Ihania sydänääniä :heart:
Miten olet sitä pottailua harrastanut?? Minä aina sillon tällöin vaan istuttanut tyttöä siinä. Yleensä melkein heti ruokailun jälkeen. Mutta mitään ei ole vielä tullut.. Ei lirunlirua. Vaikka olen pispissiä vieressä suhissu.
 
Voi että, joko täällä on osalla pullat uunissa 'kade' :LOL: :ashamed: Onnea suurenmoisesti, minä jännitän, että koskahan sitä itsellä käy flaksi...

Meillä ei ole pottaa vielä koitettu, kun ei neiti vielä istu hyvin, vaikka kyllä se sylissä jo punnertaa selkää kovasti istumisasentoon. Sama koskee kauppareissuja, jos ei ole kaukalokärryjä, joudun kantamaan lapsen ja korin yhtäaikaa :ashamed: tosin olen alkanut valitsemaan kaupan tällä perusteella, että menen vain sinne, missä on varmasti kärryjä ja missä niillä pääsee vaivattomasti uloskin tuomaan ostokset.

Eipähän mulla mitään asiaa ollut, tylsää vain, kun olen yksin tuvassa, mies on veljensä ja heidän kavereiden kanssa meidän saunassa pitämässä veljelleen varpajaisia. Tulivat ilkosillaan vastaan pihalla, kun tulin kotiin :LOL: yritin olla viimeiseen asti evakossa, mutta Viivi hermostui, kun on tottunut nukkumaan omassa sängyssään, joten ei voitu kyläillä loputtomiin. Onneksi saatiin tulla jo kotiin :LOL:

Huomasin häpeäkseni, ettei meillä ole edes joulukalenteria, tarvii varmaan huomenna mennä ostamaan sellaiset :ashamed: Mutta nyt, hyvää yötä ja varmaankin huomenta seuraavalle kirjoittelijalle!

Viivit yökyöpeleinä :D
 
Kyllähän minä eilen tän uuden pinon jo huomasin, mutta kun silmät ristissä kävin koneella, niin vahingossahan se teksti sinne marraskuun puoleen lipsahti, en edes jaksa sitä tänne kopioida, kun lähinnähän nää mun höpinät on asiaa asian vierestä ;) .

Kovasti tuntuu, että pitäis tänään jo jotain pikku askaretta saada joulua varten tehtyä, saas nähdä jääkö ajatuksen tasolle. Miehelle kun eilen yritin jo ehdotella siivouksia, hän vaan totesi, että jouluunhan on vielä melkein kuukausi, että luuletko, että meidän torpassa järjestys pysyy.

Nyt lähden lasten kanssa katsomaan tonttu Toljanderia :wave:
T:Minnihiiri
 
lunta tulee ja kunnolla.mies läksi jo töihin sitä aurailemaan,että ehtii ennen kuin kaupat aukee.
vaatekoko pojulla on 74cm.
ostin lopultakin tutan toppahaalarin pojulle,kun kuolasin sitä aikani kaupassa.toi äippäpakkauksen puku on jotenkin hankala hihoista ym.

potta jutut aloitellaan sitten joskus,ei kiirettä vielä vaikka poju jo istuukin.
6kk neuvolassa mitat oli 7930g 70cm ja pipo 43
kohtahan tuo jo täyttääkin 7kk :eek: liika nopeesti menee aika.

markus osaa istua,kontata hiukan eteenpäin,nousta polvilleen.nyt on toi leikkikehä tosi tarpeellinen,muuten en sais mitään tehtyä kotona.
suojeluheijasteet oli kaikki viime neuvolassa.sivuille ja eteen.

onnea uudelle raskaudelle kojo mä huokaisen täällä,kun oma lapsiluku on jo täynnä =)

no eipä tällä erää muuta.
 
Heips! Mahtuuko vielä joukkoon mukaan? :) Meillä Akseli syntyi 14.5 ja mitat olivat 3890g ja 52cm.. Oikein iloinen hymypoika on ja energiaa riittää, joskus tuntuu, että vähän liikaakin :)

Meillä syödään soseita jo monipuolisesti. Alotettiin 4kk:n iässä, koska imetyskin loppui rintatulehduksen myötä. Puuro ja hedelmä/marjasoseet eivät meinaa millään mennä alas, mutta kasvis- ja lihasoseet ovat herkkuja :) ite oon alkanu stressaan tuosta puuron syönnistä.. mutta eiköhän Akseli siitäkin opi joskus tykkäämään :) tai sitten pitää keksiä jotain muuta :) Hampaita on alhaalla 2 ja ylhäällä 4 :)

Akseli oppi pari viikkoa siiten ite nousemaan istuma-asentoon ja viikko sitten aloitti konttaamisen. Ennen konttaamista peruutteli eikä oo ryöminyt kertaakaan.. pottailut mekin alotetaan vasta vuoden ikäisenä niin kuin esikoisenkin kanssa :)

Vaatekoko on meilläkin tuo 74cm ja joitakin 80cm on jo käytössä.

Jaha, johdot saa kyytiä niin täytyy mennä :wave:
 
Vaniljatäti, meillä on kanssa tosi tarkkaa mitä suuhun laittaa. Ei meinais maistua muut kuin hedelmät. Täältä jostain sainkin vinkin, että antaa vuorotellen hedelmää ja kasvislusikallisia. ja se näyttää meillä toimivan hienosti. Kokeilee varovasti, suutaan paljoa aukaisematta, mitä nyt tarjoillaan ja kun on hedelmää niin seuraava lusikallinen (kasvista) kun tulee, niin suu aukeaa kummasti isolle :LOL:

tervetuloa vaappuva iskuporakone!!
 
Tervetuloa vain Vaappuva iskuporakone :wave: Tosi hauska nimimerkki...

Jouluruuista sen verran, että meillä mie teen kaikki Jouluruuat itte paitti lanttulooran tekee anoppi. Se on sen bravuuri... ;) Ja laatikot teen monesti leivinuunissa, mutta kinkun paistan tavallisessa uunissa ku sen lämmön kans täytyy olla niin tarkkana.... ei kiva jos kinkku murenee tuhansiksi paloiksi leikattaessa :ashamed:

Paavon ruokarytmistä kans sen verran, että
Klo 9.00 Puuroa 1/2 desiä, hedelmäsosetta 1dl
Klo 11.00 100 ml peruna-porkkanavelliä ennen eka päikkäreitä
Klo 13 hedelmäsosepurkki ja 100 ml maitoa
Klo 17 liharuokaa+luumusosetta sekä 100ml maitoa.
Klo 19 100 ml peruna-porkkanavelliä
Klo 21 Puuroa, hedelmäsosetta ja 100ml peruna-porkkana velliä
Klo 2.30 peruna-porkkanavelliä 100ml
Klo 5.30 peruna-porkkanavelliä 100ml ja sitte taas aamulla puuroa yms.

Muitaki vellejä olen kokeillu, mutta ainoa mitä ehkä joskus saattaa syödä on kauravelli... Oletteko muuten huomannu, että Ainun tuttipullon tuteissa on aika isot reiät. Nimittän jos laittaa vellitutin niin Paavo vetää ruuan heti henkeen ja ei mene ku minuutti ku pullo on tyhjä. Niinpä mie käytäki ihan tavallista vesi/maitotuttia ku velliä annan... ja ihan hyvin velli virtaa sieltä läpi.

Mies kävi eilen tyttöjen kanssa kelkalla hakemassa Joulukuusia ja kaks olivat vain löytäneet.. ja neki tuohon pihalle.. nyt lähtiki sitte veljenpoikansa kanssa käymään, josko löytäis enemmän.. Kovasti kyllä haaveilee jo näistä reissuista oman poikansa kanssa... ;) Muutama vuosi vielä...

Kojo meillä kans on ukki semmonen höperö, että antaa Paavolle aina jotain uusia makuelämyksiä... viimeksi esikoisen synttäreillä juotti sille kokista.... ja olihan se tietenki hyvää Paavon mielestä... tosin anto tietenki pienen määrän... ja mummi syötti kakkua.. varsinki kermavaahtoa. Ja suklaata myös on maistellu.. Minusta siinä ei mitään "pahaa" ole ku määrät on kuitenki pieniä.

Jokos muuten olette hommanneet hammasharjat vauvoille, joilla jo hampaita? Mie olen oottanu, että koska kolahtaa postilaatikkoon Paavolle kutsu hammaslääkäriin niin sieltähän ne sitte harjan antaa..
Kääk, mulle tuli kutsu papa-joukkoseulontaan.... jotenki tunsi ittensä vanhaksi ku semmonen tuli... yleensähän ne joukkoseulonnat on "vähän vanhemmille" ihmisille tarkotettuja.. No, onneksi ei nyt tartte lähteä ronkittavaksi ku vasta jälkitarkastuksessahan se otettiin. Vaikka hyvä juttuhan se on, että pääsee niihin seulontoihin.

Mulla on kai nyt tämmönen rankempi mietiskelykausi meneillään ku monesti tulee mietittyä aika synkkiäki juttuja.. Nyt on käyny mielessä, että oispa hirveää jos ittelle sattuis nyt jotaki esim. joutuis pahaan kolariin tai todettais syöpä yms. ku mies jäis sitte 3 lapsen kanssa ihan yksin.. että mitenköhän ne pärjäis yms. Ja sitte harmittais itteä niin vietävästi ku ei näkis ku lapset kasvaa ja saavuttaa tiettyä "rajapyykkejä".. Olenkohan aivan höperö ku tämmösiä mietin... Miehellekki tästä kerroin niin se tokas vain, että "tuommosia ei saa ees ajatella!!"... Vai johtuukohan nämä minun ajatukset siitä ku aloin taas syömään pillereitä, joissa on aikalailla naishormoneja... :whistle: Tiiä sitte.... Mutta onneksi on tämmönen palsta mihin voi kertoa kaikki mietteensä.... :heart:

Niin ja minua ei haittaa sitte tippaakaan, että kerrotaan omaa napaa.. mistä muusta sitte... naapureistako :kieh:

Ny facebookkiin....

Hanna ja Paavo :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hanna-77:
Oletteko muuten huomannu, että Ainun tuttipullon tuteissa on aika isot reiät. Nimittän jos laittaa vellitutin niin Paavo vetää ruuan heti henkeen ja ei mene ku minuutti ku pullo on tyhjä. Niinpä mie käytäki ihan tavallista vesi/maitotuttia ku velliä annan... ja ihan hyvin velli virtaa sieltä läpi.
Joo oon huomannut saman. Tai no kerran vaan oon velliä antanut ja masuhan siitä yllättäin tuli kipeeksi, kun kerta on se maitoallergia. Toki sitä en silloin tiennyt. Oon myös huomannut, että niiden vesi/maitotuttien reiät venyvät aikaa myöden ja jossain vaiheessa holisee melkeen kuin vellitutista.

Ostin muuten tossa yhden Ainun tuttipullon männäviikolla ja siinä oli reikä pohjassa. :eek: Kiva yllätys oli, kun yöllä aloin tytölle maitoa tekemään niin maidot tulee pitkin käsiä. Kuitin olin ehtinyt heittämään pois, mutta laitoin kuitenkin reklamaatiota ja pyysivät lähtettämään pullon heille. Tossa se nyt odottaa kuoressa lähtöä. Saa nähdä saako jotain korvausta.
 
Hanna meillä on kakskin hammasharjaa, mutta toiminut tähän asti aikalailla puruleluina... :ashamed: Oli tällä viikolla hammastarkastus ja aattelinkin nyt ryhdistäytyä ja ottaa ihan rutiineihin mukaan tuon hammaspesun. Tottuupa pieni sitten siihenkin :) Täälläpäin oli se tarkastus semmoisena ryhmätilaisuutena. Oli hauska kun oli monta suunnilleen samanikäistä yhdessä huoneessa ja oli kiva huomata miten olivat toisistaan kiinnostuneita. Siellä oli myös ihana 6kk:n ikäinen vaaveli joka oli lähtenyt jo kolmikuisena konttaamaan. Hauska kattoa miten meni niin kovaa kyytiä jo ja nousi seisomaan ja kaikkea. Meillä kun juuri ja juuri päästään kääntymään selältä mahalle ja pikkuisen peruutetaan. No kaikki lähtee aikanaan =)

Noista tuttipullojen reiistä sen verran, että minä taas annan vellitutilla maidonkin jos on tarvis antaa pullolla. Poika hermostuu niihinkin kun ei tule niin vauhdilla kuin tissistä (tai sitten ei vaan osaa imeä niistä oikein) . Mutta se varmaan vaan johtuu näistä mun "suihkutisseistä" :LOL: Helpompi olis jos tulis tasaiseen, välillä on hankalaa kun meinaa tissilläkin hermostua jos ei ala muutaman imasun jälkeen suihkuamaan.
 
Jouulukuuta!!! :wave:

Nopsaa vaan istahdin tähän puoliunissani |O väsyttää....kolmas huono yö,tosin viime yö oli ihan omasta tahosta huono,olin kaverin kanssa yöelämässä.Elli-etikka kuinka ilta meni?tulikin mieleen kun olit kans viihteelle lähtenyt :) mä kans lähdin,mutta ei olis tosiaan tarvinu :kieh: noo oon kyl nukkumas ollu hyvissä ajoin,mutta väsyttää silti. tulipa nyt kumminki käytyä vaikka ei se enää oo oikein mun juttu.

pottaa en kyllä ole kokeillut vielä eikä oo tullu mieleenkään muutaku ton esikon kans harjotella sitä touhua :D riittää tällä hetkellä sen kans nuo potta säädöt niin en pidä kiirettä tän puolivuotiaan kans =)
kauppareissulla mä oon pitäny joko auton kaukalossa ja sen tunkenu kärryyn tai sitte kaupan kärryihin niihi vauvaistuimeen.tosin käyn hyvin vähän vauvan kans kaupassa...eipä oo tullut ruoka ostoksillakaan käytyä kertaakaan molempien lasten kans.käyn yksin tai ton isomman pojan kans....ja illemmalla sitte ku mies on töistä tullu.monesti kiva lähtee ihan yksin ;)

jouluruuista oon ajatellut tehä ite laatikot niiku aiemminkin :p voi ne on niin hyviä....kuhan saan nuo esikoisen synttärit pidettyä niin rupeen laatikoita väsäämään pakastimeen :)

ai nii kiitos lemmenlaivalle uudesta pinosta :flower:

nyt pyykkiä kuivumaan laittamaan ja seuraava koneellinen pyörimään!!
Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille :wave:
 
piti vielä tosta hammasharjasta et oon tässä jo kuukauden verran harjannut pojan hampaita :) se tykkää kauheesti siitä touhusta :D nauraa aina jo valmiiks kun näkee hammasharjan :heart:

ja aterioistakin mun piti laittaa...meillä syödään 4kertaa et aamulla ja illalla puuro sitte n.11-12 sosetta ja taas 16-17 välillä sosetta...lihaa en oo viel kerinny alkaa antamaan,mut pitäs ruveta maistelemaan pikkuhiljaa.

nyt niitä pyykkejä laittamaan ja häätämään tota esikoista tuolta tiskipöydältä läträämästä..... :wave:
 
Äippä78 juu tuo ihan kuin meillä. Harmittaa vaan kun olen tehnyt itse niin mielellän soseita niin nytten se mokoma on ihastunut kaupan kinkkuherkkuun. Ja suu menee niiin tiukasti kiinni jos jotain muuta yrittää tunkea. Tänäänkin päivällä oli ekaksi kotitekoista kalaruokaa, ei hipunrippusta syönyt. Sitten ajattelin, että otetaans kokeeksi tuo kinkkuherkku. Herra havaitsi heti purkin ja suu ammollaan! Voi jestapa jestas!

Lemmenlaiva kiitti uudesta listasta, ja Porakone tervetuloa mukaan!

Opintojen kanssa vähän väsymys iskenyt. Taidan pitää kokonaisen viikon vapaata niistä, kun huomaa, että työteho on laskenut.

Hammasharja saatiin hammaslääkäristä, mutta eipä ole vielä testattu kun ei niitä hampuja ole.

Herkkujen maistelusta: ei mustakaan se niin vakavaa ja vaarallista ole, jos vähän saa jotain pientä maistaa. Itse en nyt vielä ole suklaita sun muita maistattanut, mutta esim. tonnikalaa maistoi ja raejuustoa, ja silloin tällöin (harvoin) syö Marie-keksejä, myös yhden piparin sai.
 
Iltaa täältäkin :wave:

Niin se alkaa olla tämäkin päivä pulkassa, mies ollut koko päivän töissä. Onneksi kävi kaveri kahvilla ettei ihan koko päivää pitänyt lasten kanssa keskenään kotona pörrätä.

PORAKONEELLE tervetuloa :flower: Kivaa, että tulee uusia.

LEMMENLAIVALLE kiitos uudesta pinosta :flower:

HERKKUJEN MAISTELUSTA meillä on kanssa minun isä sellainen että aina pitää lapsille herkkuja antaa ja kahvia. Peetukin maisteli eka tipan kahvia jo kahden viikon ikäisenä. Eikäpä tuossa sinänsä mitään pahaa, en jaksa olla minäkään niin tarkka. Ja kun kerran murusesta tai tipasta kyse niin ei se elämä siihen kaadu ja tuskin sen huonompi lapsi tulee vaikka masiteleekin.

HAMPAIDEN PESUSTA meillä ei ole vielä hampaita joten eipä niitä sitten harjaillakkaan. Ei ole vielä edes tulossa (kai).

POTALLA on istuttu kerran. Joskus jos ehdin sinne kiikuttaa kakalle niin vien, mutta harvoin. Ehkä sitten ruvetaan opetteleen kun oppii itse istumaan. Ei istu vielä tuetta ollenkaan niin hankala olisi laittaa potalle kököttämään.

VELLIT meilläkin juodaan normaalitutilla, mutta olikohan 4viljan velli, niin se pitää juoda vellitutilla kun tukkii muuten sen reiän. Kerran annoin sitä normaalitutilla ja Peetu imi ja imi ja sit katoin et poika kohta puol tuntii imeny ja velli vähentynyt 20 milliä :eek: :ashamed: No, tutin reikä oli tukossa tietenkin. Peetu raukka :ashamed:

HANNA-77 olen minäkin jo miehelle ohjeet antanut kuinka toimia jos kuolen. :ashamed: Vaikka meilläkin mies sanoo et elä ees puhu tuollasia. Mut olen kertonut että pitää käydää minunkin kotona silti ja pitää lapsilla puhtaat ja siistit vaatteet ja puuro pitää antaa iltaisin jne jne. Tyhmäähän se on miettiä, mutta kai me äidit ollaan sellaisia murehtijoita. Että et ole ainoa, olen kavreiden kanssakin asiasta puhunut ja muillakin tuollaisia mietteitä :hug:

VAATEKOKO on meillä 80-86cm. 74 menee vielä jos on reilua kokoa, mutta muuten siis mahtuu vain viereen. :D

Eilen kävin vähän jo joululahja ostoksilla kun prismassa ne asiakasomistajpäivät niin sai 15 prossaa alea. Tytölle ostin sen siilipelin joka on joku vuoden 2007 peliksi valittu peli. Miehelle Lehväslaihinkirjan, Peetulle legoja (maatila paketti) sit veljen perheelle ostin lahjan ja tuolle neitille sukset. Niitä en jaksanut alkaa pakettiin laittamaan vaan eilen jo harjoiteltiin. Tarvii vaan käydä ostamassa vähän pitoa kun liusuivat eteen ja taakse.

Olikohan mulla muuta, kun en ole kai pariin päivään kirjoitellut. Huomenna lähden ehkä lasten kanssa siskon luo ja voi olla että ihan yöksi asti. Nyt menen odottamaan että isäntä kotiutuu ja syönpä vielä vohvelin kun niitä tuossa paistelin :ashamed:

Kirjoitelkaa ahkeraan, Tiitteräinen ja lapset :wave:
 
Moi!
Ihanaa kun ollaan jo joulukuun puolella.

Olisin kysellyt teiltä, että kuinka monen lapselle on tullut jo hampaita?
Samulla on yksi pilkottamassa ja toinen hammas on juuri puhkeamassa.
Kyllä poika on ollutkin hieman kärttyinen, kun ikeniin varmasti koskee.
Annoin sille supon ennen nukkmaan menoa, kun viime yönä heräili kesken kaiken itkuun ja oli kiepsauttanut itsensä masulleen.

Mutta nyt menen itsekkin tästä yöunille.

T: B ja Samu
 

Tutti ollut nyt kolmatta yötä pois käytöstä, tänään myös koko päivä ilman. Eilen mummu joutui turvautumaan päiväunilla kun tyttö oli siellä hoidossa. Kivuttomasti, suht on mennyt.
Ja viime yö...sain nukkua kokonaiset 4tuntia yhteen menoon ja sitten viideltä heräs,sai tisua ja nukkui taas kahdeksaan asti meille oikein hyvin nukuttu yö. Oli se ladattu maitopullo niin mentiin sillä.

Meillä on ollut POTTA välillä käytössä ja ollaan pyttyynkin kakattu pari kertaa.Se on huvittavaa kun pieni siinä reunalla keikkuu ja kun kakka tulee..on ihmettelemistä

KAUPPAREISSU mennyt siinä lastenistuinkärryssä mutta tänään hoksasin että voishan en tytön laittaa tavalliseenkin kärryyn kun kerran istuu..seuraavalla kerralla siis. Luulen, että tykkää kun on niin kovin seuraavainen.

Tänään tossa lattialla ryömi pienen matkaa. Hieman kyllä omantakeisella tyylillä...otti tosta meidän kevyestä sohvapöydästä kiinni ja työnsi sitä eteenpäin ja veti sitten itsensä pöydän luo..
kyllä mua nauratti ja sanoin Peppille että, no käyhän se noinkin mutta tulee vähän hankalaksi jos pitää tuo pöytä aina raahata joka paikkaan mukaan...

Ensi lauantaina olis mun tarkoitus lähteä tyttökaverin synttäreille, vähän jännittää..en ajatellut lähteä autolla mutta katsotaan nyt. Voi olla että en raaskikaan jättää typyä ... päivät on paljon helpompia kun illat jättää hoitoon.

ATERIARYTMI
aamulla 8-9 aikaan syödään puuroa, omena-päärynä makua ja hedelmäsosetta joukossa.Vettä päälle.

lounas syödään 11-13 välisenä aikana (riippuu unien pituudesta tuossa välissä ja se on lihakasvis-peruna ollut tähän asti.Maitoa pullosta.
Tarvis tehdä ruokaa lisää ja ajattelin kalaa kokeilla.

Välipalana hedelmäsosetta noin 14-16,Maitoa,jos kelpaa..aina ei kelpaa.

Päivällinen alkuillasta viimeistään klo 18 ja ateria samaa kun päivällä, lihaa annetaan.Maitoa pullosta.

Iltapalana puuroa ja maitoa.
Yöllä sitten maitoa 1-2 kertaa

JOULULAATIKOT teen osan itse (en ikinä tehnyt), jos joulu täällä meidän kotona.Muuten ostan kaupasta.

TAPAAMINEN vois olla hauska, minä täällä Turun suunnalla..ainuana?

Nyt untenmaille, aamulla uinti



kaikille!

EKÄ ja Peppi
 

Yhteistyössä