***Toukovauvat 2007*** Joulukuu

  • Viestiketjun aloittaja lemmenlaiva
  • Ensimmäinen viesti
Rauhallista vuoden vaihdetta ja vielä parempaa uutta vuotta!

Me vielä odotellaan yökyläilijää jotiin saapuvaksi.
Niin tortilla linjoilla meilläkin ollaan ja kauheesti muutakin herkkua on varattu, jos toi ukko kohta laittais saunan lämpenemään, niin voitais aloittaa illan vietto. Mie jo esivalmistelin illan eväät, niin sitten sitten kun nälkä pääsee yllättämään saa kaiken nopeasti pöytään :p

Nyt Helmiä viihdyttämään.

T:Minnihiiri
 
[/b]Hyvää ja Onnellista Uutta Vuotta 2008 kaikille!! :saint:

Isommat miehet on jo pihalla laittamassa ulkotulia ja paukuttamassa muutaman kissapierun. Ei ainakaan vielä juuso pelännyt, tuli äsken näyttämään kuinka ne pommit paukkuu. :LOL: :heart:

Täällä tämä pikku termiitti kerkiää joka paikkaan ja nousee seisomaan. Täällä kans on saanut sanoa rauhallisille hetkille hei hei. :LOL:

Meillä on perinteisiä nakkeja ja perunasalaattia. Sekä sipsejä. :p
Mun uuden vuoden luoaus on että ennen Justuksen 1 vuotis päiviä on ainakin 5kiloa pois.

Mutta nauttikaa illallasta!!

Elli Ja Justus
 
Mukavaa ja hyvää uutta vuotta kaikille!!

Täällä sauna lämpiää, ollaan ihan oman porukan kesken kotona. Kaverit, ketkä aikoi tulla niin sairastui jne. Mutta ihan kiva näinkin. Itse en jaksanu lähteä lasten kanssa mihinkään raahautumaan.

Peetu katsoi muutaman roomalaisen kynttilän ikkunasta ja on nyt jo yöunilla ollut kaks tuntia. Ei tunnu ulkona paukkuvat pommit haittaavan.

Nyt lähen kattamaan pöytää, makaroonisalaattia (tytön pyynnöstä) ja tortilloja meilläkin. Sipsejäkin ois mut taitavat jäädä syömättä.

Joo..laihtuminen on munkin uuden vuoden lupaus. Jos ens vuonna -10 kiloa niin oisin ihan tyytyväinen!

Mutta nyt vielä herkuttelemaan :p :p
 
Hyvää uutta vuotta kaikille :hug: En ole kuukauteen ainakaan lukenut viestejä, joten en ole tietoine nteidän kirjoituksistanne. Aika tuntuu karkaavan käsistä tässä taloudessa, mutta yritän päästä ajan tasalle taas kun ehtii! :saint:

t. Stiina & Mio tänään tasan 7kk

pakko lisätä vielä' sen verran, että ei tärpännyt meillä kakkonen tässä kuussa, mutta katsotaan sitten kuukauden päästä uudestaan :)
 
samoilla uuden vuoden lupaus linjoilla tuntuu olevan muitakin, mie kanssa suunnittelin tota 5 kilon painon pudotusta, mutta se alkaa vasta huomenna, nyt tässä jo aamusta eilisiä herkkuja kun popsin.

Meidän esikoinen kun saapui mummilasta meinasi jo kahdeksan korvilla saunan jälkeen alkaa asettumaan väkistenkin vaaka tasoon, niin rankkaa oli ollut isovanhempien pomputtaminen ;) . Meillä tuli sitten kiire laittaa Helmi nukkumaan ja lähteä isompien kanssa pihalle ampumaan raketteja ja piha grillissä valettiin tinatkin, joka oli tosi onnistunut ratkaisu, kun sisällä aina pelkään, että joku polttaa itsensä. Me saatiin isännän kanssa saman näköiset möykyt, mun oma oli vaan isompi, ja kun varjoa vasten katsottiin, näki hän siinä vauvan ;) , taitaa sitä ihan tosissaan kuume vaivata.

Huomenna se arki sitten alkaa, mies on ollut nyt puoltoista viikkoa kotona, niin tuntuu taas ihan hassulta alkaa yksin pyörittämään tätä rumbaa, kevyesti kun kahtena ekana päivänä tekee 12 tuntiset päivät.

Meillä on enää puoltoista viikkoa kun lähdetään sinne Rukalle. Ei sielläkään näytä lunta kovin paljoa olevan, mutta päästään ainakin vähän hiihtämään. Ihan kyllä hirvittää, miten saadaan kaikki tarvittava ja vähemmän tarvittava mahtumaan matkaan. Tollaiselle vauva ikäiselle kun pitää ottaa yhtä ja toista mukaan, ja sitten kaikki urheiluvälineet, suksista ja monoistakin kun tulee jo ihan hirmuinen lasti. No onneksi se tavaroiden autoon sovittaminen on ukon heiniä.

Miten olette antaneet noiden pienten herkkuja maistella, mulla on alkanut vähän lipsua, kahvi pöydästä tulee annettua pieneenkin suuhun makupaloja, ja vähän on saanut isommilta mehua maistaa, ja nyt sitten sitä jo yrittää vaatia.

Kirjoitelkaa ahkerasti.

T:Minnihiiri
 
En kerkeä paljoa kirjottaa, kun ihana ulkoilma kutsuu...:)
Mutta haalarijuttuun aattelin kommentoida. Meillä tuo edellinen syntyi kanssa kesän alussa ja hän piti viime talvena 86cm haalaria. Sitä samaa aattelin pitää myös neidillä ens talvena. Vaikka onkin poikien värinen :LOL: no, samapa se. On easytec merkkinen ja pitää vettä. Noista haalareista on meillä tykätty!! Siis ton merkkisistä...isommalla on vielä se cordura-alaosa joten kestää vähän rymytäkin ;)
Muita hyviä merkkejä on lassietec, pitää myös vettä. Tai ainakin tuon esikoisen toppatakki- ja housut pitää :)

Kannattaa haastatella aina liikkeessä niitä myyjiä, ne on siellä sitä varten että tietävät- ja osaavat suositella just omiin tarpeisiin sopivaa...ja merkki maksaa monessakin!!alet kannattaa kyllä hyödyntää..
 
Heippa kaikille :wave:

Ja hyvää alkanutta vuotta :flower:

Meillä vuodenvaihde sujui oikein mukavasti omalla porukalla, saunottiin, syötiin hyvin, katseltiin raketteja, ammuttiin omia ja valettiin tinat. Isommat jaksoivat valvoa keskiyölle ja silloin oli kyllä mahtavat rakettiammunnat! Kaunista oli joka paikassa, kun värit täyttivät taivaan.

Hyvin samoillalinjoilla mennään täälläkin tuon uuden vuoden lupauksen kanssa... Eli kilojen ja läskien on lähdettävä :kieh: Tänään en minäkään vielä aloita :ashamed: kun herkkuja jäi niin paljon, että annan itselleni vielä tänään luvan herkutella :p

Sen verran kyllä jo aloitin, että kävin yksin sauvakävelyllä heti aamusta :) Ulkona oli aivan mahtava ilma, raikasta ja aavistuksen pakkasella. Teki hyvää kipeälle selälle ja hartioille!

Mies oli äsken lasten kanssa pelaamassa ulkona, Maija meni nukkumaan päikkäreitä. Hyvä ilma siellä onkin nyt touhuta ja ulkoilla!

Minnihiiri, ihana uudenvuodentina :) Jospa teille tuleekin sitten se pikkuinen käärö ;) Tuo pakkaaminen kauhistuttaa minuakin... Helmikuussa mennään sinne Ylläksen mökille koko perhe ja pakko on varmaan ottaa peräkärry mukaan :ashamed: Älkää kuolko nauruun, mutta en keksi mitään muuta keinoa saada 8 hengen tavarat mukaan :/ Maijalle on kuitenkin otettava vaunut, seitsemälle sukset, monot.... No, eiköhän se järjesty :)

Nyt kutsuu pyykit, tästä se arki alkaa!

Hei, sitä piti vielä sanoa, että kaikki painonpudottajat, kertokaahan hyviä vinkkejä tuohon touhuun! Itse olen ajatellut ottaa lenkkeilyn ja uinnin nyt oikein kunnolla päivä/viikko-ohjelmaan mukaan. Ruokaa yritän syödä vähemmän, enemmän kasviksia ja hedelmiä ja vettä paljon! En taida alkaa millekään kuurille, ne on huonoiksi havaittuja... Yritän vain liikkua nyt tosissani enemmän ja katsoa mitä suuhuni laitan. Juu, ja sellainen lupaus tuli miehelle tehtyä, että en tuo kotiin enää yhtää limsoja, sipsejä ja nameja... Mitenhän tuo sitten pitää :whistle: Olen kyllä totaalisen suivaantunut näihin läskeihin, jotta härkäpäisesti yritän nyt puskea ilman niitä :D

En tainut kertoakaan, että kuulin "tutun, tutun kautta" kun oli kassajonossa kyselty, että tuleeko meille vauva :eek: :ashamed: Todella, siis olenkohan mä niiiiiin läski, että joku luulee mun olevan raskaana |O No, toppatakin kanssa näytän ehkä enemmän maatuskalta :headwall: :ashamed: :D
Nyt hirveä tsemppi tuonkin takia päällä :LOL:

Keveämpää Uuden Vuoden alkua kaikille "keventäjille" ;) :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Tää mamma on metsästäny käytettyjä tuplarattaita, semmosia joissa ois käännettävä istuinosa ees..vaikka muutaman vuoden vanhojakin, mutta missää ei oo. Huutonetissä kyllä muutamia mutta mulla ei tunnus rekisteröidy sinne millään... |O Ei teillä ois kellään myynnissä :LOL:

Tai onko teillä vinkata mitään hyviä nettikirpparisivuja??Ärsyttääääääää......

Olipas purkaus B)

Ku en mitään hienoja eti, kun ne tulis ihan mun lenkkeilykäyttöön tänne "maalle" missä kukaan ei niitä nää...Mutta tuo käännettävyys ois ehdoton. Brion twinetet meillä joskus oli mutta mä en niistä tykänny yhtään.Juu mutta ihan tosi jos tiiätte ees jonku tutun tai tutun tutun tai teillä on, niin laittakaa mulle viestiä! Kiittää ja kumartaa :)
 
Ja oikein hyvää alkanutta vuotta :flower:

PARASTA AIKAA kyseli hyviä vinkkejä laihdutukseen. Ite oon nyt tiputtanu kohta kaikki raskauskilot joita tulikin 25kg odotusaikana ja laitokselle ei jäänyt yhtään eikä myöskään imetys vienyt mitään pois :LOL:
Ite liityin painonvartioihin mutta nyt oon päättänyt sen lopetaa kun 2 kiloo ois enää pudotettavaa. Kuulosti ihan hyvältä noi ajatukset mitä olit itsekkin mietiskellyt eli liikuntaa vaan lisää ja herkut pois. Itse oon myös opetellut syömään paljon kasviksia ja kalaa, kanaa. vaalean leivän oon jättäny kokonaan pois ja syönyt paljon kevyt juustoja ja leikkeleitä.
Hyvä kikka on myös se että ottaa säännöllisen ateriarytmin käyttöön niin ei pääse kova nälkä iskemään missään välissä.
Hyväksi oon myös kokenu sen että yrittää mahdollisimman paljon suunnitella jo etukäteen mitä milloinkin syö.
Juominen on myös tosi tärkeetä eli ite juon tasaseen tahtiin vettä pitkin päivää. Ite en myöskään osta kotiin mitään herkkuja mutta oon ottanu tavaks että kerran kuussa pidän yhen herkku päivän ja syön kaikkea mitä mieli tekee. Se on myös auttanu kun oon ottanu tavotteeks että pudotan aina vaan kolmea kiloa kerrallaan ja siitä jatkanut taas seuraavaa kolmea kiloa ei tunnu niin pahalta kun ajattelee että nyt täytyy pudottaa 10 kiloa kerrallaan.
Kovasti oon myös liikunut eli vaunujen kanssa teen lenkin joka päivä oli ilma mikä tahansa ja sitten vielä steppailen stepperillä täällä kotona. Mutta se mikä itsestäni on ollut tärkeintä on että ei ole niin kovin ankara itselleen ei se maata kaada vaikka joskus meneekin vähän metsään syömisten kanssa. Seuraavana aamuna voi ottaa taas itseään niskasta kiinni ja jatkaa taas .
Eli ei muuta kun tsemppiä kaikki painonpudottajat kyllä se onnistuu kun jaksaa vaan olla kärsivällinen.




=) =) :hug: :hug:
 
Täällä kans raketit on paukutettu.. Paavo heräs ennen puoltayötä paukutteiluihin, mutta nukahti sitte nopsasti takasin omaan sänkyyn. Tytöt tuli sisälle vasta 1 aikoihin...
Meillä oli nyyttärin toisellapuolen ja menuun kuulu pitsa, nakit, perunasalaatti, ranskalaiset, patongit, vihreää salaattia, limsat, viinit yms.

Täällä tarkotus kanssa ottaa itteä niskasta kiinni ja alkaa tehä jotaki näille läskeille... ensiksi aattelin vähentää annoskokoja ja juoda enemmän vettä. Myös hedelmiä iltapalaksi (leivän tilalle). Lähinnä yritän noudattaa Painonvartioiden ohjeita... Olen joskus ollu niissä ja sain painoa lähtemäään 7kiloa. Nyt kaivan ne laput sitte uuestaan esille ja otan vinkkejä niistä.
Sitte ois tarkotuksena ostaa Crosstraineri... meillä olis sille paikkaki katottu valmiiksi autotallissa... Tarjonta on vain niin monipuolista, ettei oikein tiiä, että minkä merkkisen ostais.. Täytyy alkaa tehä vertailuja... Nyt täytyy alkaa lopettelemaan ku tytöt tuli tuohon viereen lukemaan juttuja. Mutta oikein mukavaa vuoden alkua kaikille :wave:

Hanna ja Paavo :heart:
 
Uudesta vuodesta selvitty!
Tyttö heräsi puolen yön aikaan (en tiedä heräskö paukkuihin vai muuten vaan) ja ei sitten siinä rytäkässä meinannut millään rauhottua nukkumaan takasin sänkyynsä, vaan silmät ymmyrkäisinä ihmetteli, että sotako on syttynyt. Otin sitten viekkuun ja ihanasti möyri oikein minuun kiinni ja tunki päänsä poskea vasten ja siihen sitten nukahti. :heart: Taisi pientä vähän pelottaa.

Meidän piti mennä sinne Senaatintorille, mutta ei sitten jaksettukaan. Laiskuus iski.

Mie ostin alennuksista Reimatecin haalarin tytölle ensi talveksi. Voipi olla alkuun hiukka iso, kun on 92 senttinen, mutta kun tuo tyttö on niin pitkä, että aattelin pelata varman päälle. Ja tuota kokoa se kaupan myyjäkin ehdotti.

Täälläkin olisi painoa tarkoitus saada putoamaan. Semmonen 10 kiloa kun lähtis, niin olisin erittäin tyytyväinen. Keventäjiin meinasin liittyä. Oon ymmärtänyt noista Painonvartijoiden jutuista, että siinä mennään vähän turhankin pienellä kalorimäärällä, joka ei pidemmän päälle ole hyvä juttu.

Mut nyt kattomaan, kun ukko syöttää tuota pirpanaa. =)
 
Tuohon laihduttamiseen kommennentoin äkkiää...Sitten meen lättyjä paistaan.
:p Huomenna mä kans aloitan laihduttamisen, kun meillekkin jäi herkkuja vielä tälle päivää.

Hanna-77 Me ostettiin tuo meidän crosstrainer hobby hallista, raleigh merkkinen. Hyvä on ollut. Meille myyjä sano, kun käytiin urheilu liikkeessä kattomassa, että tuon vauhti pyörä pitää olla iso. Liikerata on isompi. Ja meidän omalla pystyy veivaan taaksekkin päin....kivaa vaihtelua ja ottaa erillälailla jalkoihin.

Herkut pois ja liikuntaa lisää on mun konsti. Ennen esikoisen odotusta tiputin niin 10 kiloa. Ja ennen Justustakin jokusen kilon.

Mutta tänne vaan kertomaan onko edistynyt vai ei....Kiva, kun on muitakin samalla asialla. ;) =)

Elli Ja Justus

 
vähään aikaan en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mutta nyt ajattelin että vois kirjoittaa kun on niin rauhallista,lapset nukkuu ja mies lähti vaippoja ostaan kun pääsi loppuun :kieh: no jospa se löytäs jotain vaippoja tuolta huoltoasemalta.meillä tyttö on nyt alkanut ihan kokonaan istuun ilman tukea ja kovasti yrittää eteenpäin päästä mutta ei vielä onnistu.
tuohon haalari keskusteluun että meillä on tytölle 86cm toppapuku ensi talveksi saa nähdä onko sopiva.tyttö meillä niin lyhyt,6kk neuvolassa vain 64cm pitkä ja poika oli silloin 70cm ja poika käyttää nyt 86-92cm toppapukuja.


äiti 05 ja 07
 
täällä jo ylhäällä viiden aikaan :| en saanut jostain syystä unta.poju ja tytöt onneks nukkuu vielä.
yöt meillä levottomia.jatkuvasti poju seisoo sängyssään yöllä ja saa ettiä tuttia ym ym.en muista koska oltais nukuttu kunnolla...hampaita alhaalla kaks,mutta en sitten tiedä tekeekö ylös hampuleita.ei ainakaan ole näkynyt vielä.

seisoo ilman tukea osittain ja siirtyy tukea pitkin eteenpäin.otti yhden askeleen ilman tukea tuossa yks pvä ja muksahti tietty pepulleen heti.markus täyttää 7.pvä 8kk.en tie mikä kiire pojulla on liikkelle,mutta sais hiukan hidastaa tuota vauhtia,ettei lähtis kävelemään kovin aikaseen :eek:

mites teillä nuo nukkumiset? nukutaanko paljonkin pvisin?meillä ei.ehkä korkeintaan reilu tunti koko pvänä ja loput ajat toohottaa jatkuvasti.mä en tajua miten jaksaa ilman lepoa olla koko ajan liikkeessä.

lääkäri-aika on kuun puolessa välissä ja siellä sitten seuraavat mitat pojusta.
molluska selässä ei oo muuttunut ja toivotaan että tipahtais pois jossain vaiheessa.on jo sellainen rypälemäinen,kuulemma ajan kanssa poistuu...

elli etikka tosi hienosti olet aikoinaan tiputtanut painoa.oliko sulla silloin ns.herkkupäiviä joskus vai jätitkö kaikki herkut kokonaan pois?

miten toi keventäjät toimii? olen itekkin sitä miettinyt.isäni on siinä ja kiloja tippunut roimasti,että kai se on tehokas tapa...

no mutta palaillaan taas.

katja ja markus
 
;) , jos nyt sais itseään niskasta kiinni, täältä kun varmasti löytyy sitä vertaistukea tähänkin lajiin. Mietinkin jo, että pitäiskö meidän ihan laittaa vaikka kerran viikossa kuulumisia tolla saralla, jos ei sitten kehtais mokata teidän silmissä....hieman jo valmiiksi mietin, että mitenkäs sitten lomalla, mutta jos siellä yrittäis panostaa liikuntaan niin paljon, että se sallisi sitten vähän herkkuja.

Ihan samoilla linjoilla miekin ajattelin olla, ettei mitään ihme diettejä, vaan perusruokaa, kasviksia ja vettä lisäten. En tajua miten nykyään salaatit ja hedelmät on jääneet niin vähälle, vaikka oikeesti ne on tosi hyviä. Sitten voisin lopettaa yhden tosi ällöttävän tavan, huomaan meinaan usein syöväni lasten jämiä :/ , siis ihan turhia kaloreita. Kävin äsken punnitsemassa itseni ja ne syksyllä pudonneet kilot olin sitten syönyt takaisin joulunpyhinä :'( . Eli ne pari kiloa sitten pitää lisätä viiden kilon tavoitteeseen, ne tuskin on tiukassa, kun olo normalisoituu, mutta niistä viidestä en sitten samaa voikaan sanoa.

Ihanaa, että telkkarista tulee vielä noita joulun ajan lastenohjelmia, kovasti lapset on rauhallisia.

Helmi nukahti sitten eilen klo 18 yöunille, ilman iltapuuroja, heräsi puol kolmen maissa, annoin juoda vellin ja neiti nukkui sitten seitsemään, eli taisi olla rankka hänenkin vuodenvaihde.

No nyt Helmi huutelee, taisi taas kolhia itseään. :wave:
T:Minnihiiri
 
Uusi vuosi meni kivasti. Lähdettiin sinne miehen kaverille ja siellä meni kivasti tytön kanssa. Tyttö nukahti siellä, mitä ihmettelen erittäin suuresti. Heräsi tietty kun puettiin talvivaatteet päälle, mutta ei ollut moksiskaan. Aamulla heräsi samoihin aikoihin kuin normaalistikin, joten ei pieni valvominen ainakaan häirinnyt hänen rytmiä. Äidin rytmi taas meni sekaisin kun eilen piti nukkua pidempään niin sitten ei saanut illalla unta.

Eilen käytiin kävelyllä koko perhe ja minä sain sauvat mukaan. Sitten mentiin vielä metsäkävelylle ja pappa oli mukana. tyttö istui taas rinkassa isänsä selässä.

Minä olen katsellut punttisali ym aikoja. Jospa taas aloittelisi jotakin tekemään. Niska ja selkäkin varmasti voivat paremmin.

Nyt syömään itse aamiaista, tyttö on jo päikkäreillä.
 

Yhteistyössä