***Toukovauvat 2007*** Joulukuu

  • Viestiketjun aloittaja lemmenlaiva
  • Ensimmäinen viesti
Vielä vähän kirjoitan omaa napaa...

Meillä Peetulla oli nyt illalla vähän lämpöä ja posket heloittaa punaisina. Viime yönä oli henki vähän ahtaalla ja annoin ventolineä sillä maskilla. Nenä vuotaa myös, toivottavasti ens yönä ei mene henki ahtaalle. Isollasiskolla myös iskenyt flunssa. Meillä myös Peetu kiepsauttaa itsensä yöllä usein mahalleen ja joskus herää siihen ja pitää mennä kääntämään takas. Edelleen nukkuu useimmiten banaanin mallisena.

Kävin toissapäivänä ostamassa Peetulle uuden talvihaalarin. Kyllästyin siihen ÄP pukuun kun ne hihansuut niin ahtaat ja ajattelin että lopputalvesta ehkä saattaa jo möyriä ulkona niin tuossa on sitten kosteussuoja ja on tuo kyllä paljon mukavempi pukea päälle. Ostin sen Jonathanin vauvahaalarin, vaaleansini/ruskea. Ja ÄP puku ei enää ois edes kauaa sopinut tuon pojan päälle, sen verta iso ukkeli on.

Ja kirjoitelkaapa muutkin ihan rohkeesti omaa napaa. Joku muukin jo sanoi että ehkä enemmän tykkää sitä lukea, minä myös. Kiva kuulla, kuin muilla arki rullaa.

Tiitteräinen ja oma (.) :D
 
Tervehdys kaikille :wave:

Mies tuli näinkin hyvissä ajoin ja viritti läppärin mammalle valmiiksi :LOL: Eli tervehdys taas kaikille :hug: :wave:

Paljon olitte kirjoitelleet, ihanaa! Yritän muistaa mistä on ollut puhetta ja ellen muista, niin omaa napaa tulee sitten niin, että napa ruskaa.. :whistle: :D :ashamed:

Lemmenlaiva, kiitos uudesta joulukuun pinosta :xmas: :hug:

Vaappuva iskuporakone, :flower: T E R V E T U L O A :flower: :hug: Kiva, että joukkoomme liittyy lisää mammoja lapsineen! Ja minä yhdyn edellisiin kommentteihin, että todella hauska ja omaperäinen nimimerkki :D :flower:

ateriarytmistä, meillä on kanssa tosi samanlainen rytmi monenkin kanssa, eli 5 ateriaa menee :) Hyvin maistuu Maikulle kaikki soseet, kala vähän tökkii. Hedelmäsoseet maistuu parhaiten, samoin puuro. Ja Vaniljatäti, meillä kinkkuherkku on kanssa oikea lemppariruoka :)

joululaatikoista, anoppi tekee ihanat laatikot ja tuokin meille aina tullessaan niitä :p Appi paistaa herkullisimman kinkun ja se tulee meille heiltä aina vähän joululahjana, leivinuunissa paistettu, vähän sellainen "kuiva" kinkku :) En oikein tykkää sellaisesta "märästä" kinkusta, mutta appi osaa paistaa sen juuri sopivaksi! Tunnen jo suussani sen ihanan maun, kun aattoiltana myöhään teen ruisleipiä, joihin leikkaan kinkkua ja laitan Turun sinappia päälle... :p Ai jai, ei malta odottaa!
Olemme ostaneet myös eräästä ruokalan keittiöstä joululaatikoita, ja tänä jouluna ostetaan ainakin perunalaatikkoa sieltä lisäksi, sitä menee ihan himona meillä :whistle: :ashamed: :D

kauppakärryistä, Maija istuu välillä kärryissä ja välillä siinä vauvakaukalossa. Istuminen ei ole vielä niin tukevaa, että jos mielii tehdä ripeän kauppareissun, niin laitan hänet siihen kaukaloon.

toppahaalarista, minä ostin Maijalle tämän vuoden pakkauksesta sen vaalean haalarin. Se on ollut loistava kaikin puolin. Maija on kuin karamelli, kun olen pitänyt hänellä vaaleanpunaisia toppatöppösiä ja -rukkasia sekä vaaleanpunaraidallista tupsumyssyä :D Ihana pakkaus :heart: Meillä on odottelemassa hoitoon lähtöä sitten toisenlainen, kosteuttapitävä haalari.

omasta navasta juttelu , minustakin on tosi ihanaa lukea teidän juttuja omista tekemisistä :) Mutta miksiköhän sitä tulee itselle sellainen tunne, että tässä nyt vain lörpötän näitä omia juttuja, ja ketään ei taida kiinnostaa kun paasaan vaan meidän jutuista.. :whistle: Vaikka juuri sitä minäkin haluan lukea, että mitä teille kuuluu ja mitä olette tehneet ja mitä meinaatte tehdä :D

imetyksen lopettamisesta, Maijalle tuli vatsanväänteitä yleensä imetyksen jälkeen, se oli yksi syy lopetukseen. Toinen oli täysin itsekäs syy, koska halusin, että Maijaa voi hoitaa joku muukin kuin minä. En suostu siitä ottamaan huonoa oloa, vaikka jonkun mielestä niin voisin tehdäkin. Enkä puolustele päätöstäni viidella muulla lapsella ja työteliäällä miehellä ;) Ihanaa, että joku imettää pitkään, se on varmasti tosi upea ja hieno juttu kummallekin osapuolelle :flower: Meille sopi tämä juttu näin :)

tapaamisesta, kyllä se kieltämättä kiehtoisi minuakin... :) Olisihan se hienoa nähdä ihmiset nimimerkkien takana ja jutella "ihan livenä" :D Vaikka epäilinkin aiemmin, että mitähän juttelusta täällä tulisi sen jälkeen, niin kyllä se varmaan ihan samaanmalliin jatkuisi :D Jos jotain tapaamista järkkäillään, niin minä matkustan liki mihin vaan :) Keskeltä Suomea taitaa olla aika helppo lupailla... :whistle: :D

potta-asiasta, me emme ole kokeilleet, eikä kokeilla vielä aikoihin :ashamed: Tässä asiassa olen laiska, mies on ahkerampi, mutta ei hänkään ihan vielä siihen ryhdy ;) Hienoa, että jotkut ovat jo tässä asiassa asialla, hattua nostan :flower: Itsestä kun siihen ei kyllä ole... :ashamed:

hammasharjasta, ei ole vielä käytössä, mutta ei ole vielä hampaitakaan :D Aika hammashoitolaan on vissiin parin viikon päästä ja sieltä taitavat sen antaa.

herkkujen maistelusta, olen samoilla linjoilla, että ei niistä pikku maisteluista varmasti haittaa ole. Vaikka samaan hengenvetoon täytyy todeta, että itse olen toooosi tarkka, mitä mies esim. antaa Maijalle maistiaisiksi :whistle: :D

Pomo muuten soitti perjantaina kahdestikin, olipa hauska kuulla hänen ääntään :D Tavataan ensi viikolla ja sovitaan paremmin työjutuista. Oli kiva jutella hänen kanssaan, kun kyseli lapsista kovasti ja mitä ollaan tehty jne. Kertoi omista lapsistaankin, kun pienempi on sairastellut kovasti koko syksyn. Mutta tämän pomon kanssa juttu kyllä luistaa hyvin, on niin rento ja elämäntilanteemme on niin samanlaiset, ollaan aika samanikäisiäkin. Sillä on kyllä iso merkitys, että on mukava pomo. Kun sitä kokemusta on niistä kauheistakin, en haluaisi yleistää, mutta yleensä "vanhemmista" pankinjohtajista :/

Ensi viikolla meillä onkin kalenteri aika täynnä, kaikenlaisia juttuja löytyisi. Miehen kanssa meillä on näköjään nyt joku "tutustu-puolisoosi" meiningit meneillään, kun yhteisiä, "aikuisten" juttuja pukkaa oikein kunnolla :D :heart: Ensin on yhdet pikkujoulut, johon minäkin menen syömään, mutta jätän miehen sitten saunomaan miesten kanssa ja palaan Maijan ja muiden lasten luokse aiemmin. Loppuviikosta on työpaikan jouluruoka, joka on myös puolisoineen. Sitten seuraavalla viikolla mennään teatteriin miehen kanssa =) :heart: Sitä odotan kyllä aikalailla! En ole kolmeen vuoteen ollut teatterissa ja tykkään siitä tunnelmasta, mikä siellä vallitsee :)

joulukorttien viimeisestä lähetyspäivästä joku kyseli, olikohan siihen muuten jo vastaus, enkä huomannut sitä... :whistle: Mutta kertaan sitten, jos en huomannut! Eli korjatkaa, jos muistelen väärin, eikös se ole 14.12?

Nyt on kyllä lähdettävä nukkumaan...
Mies ja Maija nukahtivat sohvalle sylityksin, hurmaava näky :heart: Mistä pääsenkin vielä aasinsillalla Hannan pohdintoihin siitä, jos jotain sattuisi... Et ole tosiaankaan yksin ajatustesi kanssa, enkä minä voi edes syyttää hormooneja, kun on kuparikierukka :LOL: Päässä pyörii juuri tuollaisia ajatuksia, välillä useammin, välillä vähemmän. Mies suhtautuu tismalleen samallatavalla, eli ei haluaisi jutella koko asiasta. Minä olen vienyt asian jopa niin pitkälle, että kirjoitan lapsille yhteistä "muistelmaa", eli juttuja ja tapahtumia mitä on tehty, mitä kukin on sanonut jne. Eräänlainen vauvakirja siis, mutta vain tekstipitoinen. Minulle äitini eräs matkapäiväkirja ja opiskelutodistukset ovat niin tärkeitä aarteita, että jos minulle sattuisi jotain, niin toivoisin omille lapsilleni samankaltaisia muistoja. Tietysti tämä ei ole käsin kirjoitettua, mutta vauvakirjoissa on sitten äidin käsialaakin :) Olisi ihanaa lukea jostain, mitä äitini on miettinyt, kun olen ollut pieni. Äitini siis kuoli 43-vuotiaana, kun minä olin 14v ja pikkusiskoni 10v, vanhempi veljeni 24v ja vanhempi siskoni 21v asuivat jo omissa kodeissaan silloin. Hän sairasti paksunsuolen syöpää.

Oih, miten tummiin tunnelmiin tämän nyt päätän, ei ollut tarkoitus :ashamed:

Öitä :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Voi että parasta aikaa, tuli ihan surku puolestasi ja aloin miettimään myös noita asioita. Minä kun välillä surkuttelen sitä, kun oma äiti asuu niin kaukana, eikä olla kuin kaksi - neljä kertaa vuodessa tekemisissä... :ashamed:

minä en ole kirjoittanut ollenkaan vauvakirjaa :ashamed: Saamaton minä... Nyt alan kyllä ahkeraksi. Muistan itsekin, vaikka meillä ei äiti säästänyt mitään vauvakirjoja, niin kaikki äidin päiväkirjat ja muut muistot, mitä löysin mummulan vintiltä, oli aivan ihana käydä läpi. Luin ne tietysti äidin luvalla, mutta kun äiti niitä sitten itse lueskeli, niin sen jälkeen kyllä menivät visusti piiloon :LOL:

OIkeastaan siksi piti tulla heti aamusta tänne kertomaan, kun meillä on nyt ensimmäinen täysin tissitön yö takana!! :attn: :attn: Kolme päivää sitten kirjoitin, että pari hyvää yötä takana kun heräsi vain kolme tai neljä kertaa. No, sitten oli taas takapakkia ja heräsi niin monta kertaa, etten jaksanut laskea. Eilen sitten päätettiin miehen kanssa, että nyt lopetan yö syötöt. Mentiin esikon kanssa kellarin takkahuoneeseen nukkumaan ja mies hoiti yön pientä. Nukuin 8h, ekaa kertaa vauvan syntymän jälkeen!!! Tosin havahduin pari kertaa, mutta sain aika pian unen uudelleen. Mies oli kyllä alkuillasta vähän paniikissa, hänen mielestään Dani ei hengittänyt kunnolla ja yskikin kovasti. Menin tarkistaan tilannetta, mutta se oli vain sellaista virkayskää, joka meillä tarkoittaa, että "tissiä tänne heti" :) Ja hyvin hengitti. Raukka oli vaan vähän hukassa, kun ei ole ikinä öitä hoitanut. Yö oli mennyt siinä mielessä hyvin, että Dani oli herännyt kyllä usein 10 - 45 min välein, mutta rauhoittunut aina viimeistään silloin kun hänet nosti syliin. Ei siis lohdutonta itkua ollenkaan. Mies kyllä näytti |O . Sanoin hälle, että meillä on aikamonta tuollaista yötä takana muutoinkin. Taitaa nyt ymmärtää minun väsymykseni välillä. Minä hoidan nyt seuraavat yöt, mutta ihanaa, että sain yhden yön nukuttua! ja ihanaa, että Dani tuntuu sulattavan asian noin hienosti!

Nyt pikaiseen aamupalalle! :wave:

äippä78 ja Dani pian 7kk
 
Huomenta :wave:
Mun pitäis olla jo pukemassa poikia,mut en malttanut olla tulematta tänne :D sainpas aika lailla rauhassa lukea kuulumisianne =)
vaappuva iskuporakone Tervetuloa munki puolesta :wave: ihana nimimerkki :)

Kyllä tulee munki välillä omaa napaa kirjotettua enemmän ja ajatukset hyppii sinne sun tänne,mut eikai sen väliä :D mä tykkään kyllä lukea kaikkien kuulumiset ja just sitä kaikkien omaa napaa ;) hyvä näin!

Enpäs oo minäkään enään niin tarkka noiden herkkujen maistelemisista mitä esikoisen aikana :D tosin sen verran kyllä et ei oo poika saanut maistella mitään "erikoisia" mutta en myös kammoa ajatusta =) niinku joku sanoi että pienistä määristä kyse niin ei kai mitään haittaa :D hammaslääkärit vaan saattais tykätä :whistle: :LOL: hih
meil kyllä on nii herkkämahaset muksut et senkään takia en anna....vauvana siis,esikko kyl maistelee vähän liianki kanssa ja sillä sitä omaa tahtoa kerjätä on ihan liikaa...aina kun äiti mässää niin johan alkaa kerjäyshuuto :ashamed:

eikai tässä auta...ulos on lähettävä vähän tuulettumaan...isompi riehuu ihan liikaa sisällä...ja hyvää tekee kyllä mammallekki ulkoilma :D nytkun taas pirteä olo hyvän yön johdosta!!Nukuttiin puoli neljään asti...ennen ysiä menin itekki nukkumaan :) no niin mut nyt menoks...kakatki haiskahtaa olevan jollain....hyvää uutta viikkoa kaikille :wave:
 
ja aina sitten unohdan jotain! hampaista kyseltiin....meidän pojalla 2alaalla ja 2yläällä.pian taitaa 4olla yläällä,siltä vähän näyttäs :D

äippä oli kirjotellut sillä välin ku minäkin.....onnea teille tissittömästä yöstä :flower: mahtava juttu!!!!! :)

nyt menen!! :wave:
 
Heips!

Ihan hauska nikki tuo vaappuva iskuporakone, ja tervetuloa mukaan joukkoomme. =)

Meillä on Samun kanssa nyt menneet yöt hieman sekaisin.
Se kun tekee hampaita ja on innostunut kääntymään masulleen.
Ala ikenistä pilkottaa kaksi hammasta. Minä olen ollut aivan innoissani, noita suloisista pienistä hampaista. =)
Ja tuosta masulleen kääntymisestä, on nyt tullut Samulle todella hauskaa.
Se oppi jo kääntymään vatsalleen 1,5kk, mutta nyt on vielä enemmän innostunut siitä. =) Välillä kuuluu vaan, kunnon naurun rätkytys, kun Samulla on hauskaa. :D

Me ei olla vielä pottailuja harrastettu Samun kanssa.
Kun saisi aluksi tuon 3v pojan käymään pöntöllä ja vaipattomaksi.
Vaipattomuutta ollaan jo harrastettu, mutta millään poika ei tahtoisi käydä pöntöllä tai edes potalla. :/

Mä olen kanssa antanut Samun maistella uusia makuja.
Viimeksi taisin antaa sille pikkuisen jugurttia ja mehua.
Ja näytti poika tykkäävän, eikä niistä ole tullut mitään oireita.
Purkkiruoat maistuu Samulle hieman vaihtelevasti.
8kk soseita annetaan ja lemppari on tuo kinkkuherkku.
Hirveästi Samu ei kakoa isompia paloja.
Onko tiellä pikkuisilla semmoisia vaiheita, ettei ruoat maistu ollenkaan ja mennään vaan pelillä maidoilla ja velleillä?

Mutta nyt Samu heräsi päiväuniltaa, joten pitää mennä.

T: B ja Samu
 
Tervetuloa vaappuva iskuporakone mukaan!

Bruchetta Meillä noita "syömälakkoja" ollut jo useampi...ei auta kun tarjota ruokaa.Harmittaa vaan kun menee niin paljon hukkaan ruokaa..tosin meillä koirille maistuu kaikki tytön ruuan loput :D

Hammalääkäris ei ole käyty, mutta eipä ole hampaitakaan :LOL:

Miehen mummo tekee joululaatikot ja paistaa meille kinkun ja saa niin tehdäkin niin kauan kun jaksaa =)

Nyt työt kutsuu :wave:

Kippana ja Sirppana :heart:
 
:wave:

Pikaisesti tulin kertomaan, että taitaa Peetulla se pieni lämpö mitä eilen oli niin johtua hampaiden tulosta. Alhaalle näyttäis olevan 2 hammasta tulossa, näkyikin jo vähän jotain valkoista. EI ihme että yöt täälläkin vähän takkuisia ja siihen tosiaan se mahalleen kääntyminen lisäksi. Mutta aika aikaa kutakin, ihanaa että tulee pienet hampaat alas, ne on niin söpönnäköisetkin :heart:

Nyt pakkaamaan kun lähdetään siskon luo yöksi.

Tiitteräinen ja sylissä 2 lasta (esikoinen toimii hymiöiden lisääjänä) :D

:wave: :wave:
 
täältä loskan keskeltä :|
nyt laitan gallupin kehiinketä hankkinut turvaistuimen ja minkä merkkinen tuli hankittua?
me päädyttiin britaxin elite istuimeen ja paras meidän autoon kun noita tutkailtiin ja kokeiltiin.

markukselle tulossa
toinen hammas alas mutta tällä kertaa ei oo häirinnyt yöunia niin kuin ekalla kerralla.onneks :)

joo omaa napaa tulee tuijoteltua kirjotuksissa,mutta ei se mua haittaa kun kaikki sitä tekee ;)
no mut se mun navasta tällä kertaa...
 
Nooralle on tullut alas toinen hammas :D
Meillä on tytöllä jotain ihme pöpöä... itkuisuutta, korvien haromista, silmätulehdus oireita, posket punottaa, välillä tuntuu lämpöiseltä, Räkää valuu enemmän ku ikinä, vatsa kovalla... tuntuu et on niin paljon kaikkea et koko ajan vaan arpoo et mikähän nyt on.
Ja välillä kuitenkin niin iloinen reipas itsensä. Lääkäriinkään en oo kehannu viiä kun en oikein tiedä et onko oikeesti jotain lääkäriä vaativaa juttua vai tekeekö nää kaikki vaivat vaan yhteensä niin sairaan oloiseksi.

Tänään illalla lähetään sinne siskon luo Helsinkiin. Lähetään ajaan autolla illalla Nooran nukkumaan meno aikoihin niin toivottavasti nukkuis sit suurimman osan matkasta. Takaisin päin tullaan sit lentäen. Joten toista viikkoa saatan olla poissa linjoilta kun en oo varma onko sisko saanut kotonaan nettiä pelaamaan.

Joku kysy Pottailusta : Istutan Nooraa siinä muutaman kerran päivässä. Yleensä hoksaan sen laittaa silloin potalle kun alkaa kakkaa ähistään tai sit jos leikkii lattialla ilman vaippaa niin kitinällä yleensä ilmoittaa pissa hädästä ja se sitten yleensä hienosti pottaan tulee. Olohuoneessa meillä se potta on niin on helposti sit käsillä kun tarvitaan. Jotain lelua samalla tutkiskellaan tai kirjaa selataan.

Nyt lähen jatkaan tavaroiden pakkailua et tulee kaikki tarvittava sit mukaan... Mukavaa viikkoa kaikille :wave:

Kojo ja Noora 7kk
 
Voi itku kirjottelin jo pitkät pätkät ja sit toi hiton läppärin touchpad sotki kaiken :( No koitan muistella mitä olin kirjottanu..

Parasta aikaa
: Tosi kiva idea toi juttujen ylöskirjoittaminen! Varmasti on lapsista ja sinustakin hauskaa myöhemmin lueskella niitä juttuja ja kommelluksia mitä on kaikkea sattunut matkan varrella!

äippä78: KUrja kuulla teidän katkonaisista öistä, mutta ihana mies sulla kun antaa sun nukkua kunnon unet ja katsoo itse vauvaa sillä aikaa! Toivottavasti nyt vauvakin alkaa nukkua yöt kunnolla niin pääset univeloista :) Meillä hampaiden tulo on aiheuttanut viimeviikolla pari katkonaista yötä, eikä ihme; nimittäin on tulossa 4 hammasta yhtäaikaa ylös!!! ALhaalla onkin jo 4, mutta niiden tulo ei aiheuttanut mitään ongelmia.

Syömisestä, meillä poika syö kyllä kaikkea mitä on annettu. Äsken meni hyvällä ruokahalulla kurpitsa-porkkana-perunasosetta :) Teen itse soseet, kun ne kaupan soseet jotenkin vaan haisee niin pahalle, ja sit muutenkin se niiden raahaaminen sieltä kaupasta ei innosta. Sormiruokaa ei olla kokeiltu, siis perunaa tai mitään, mutta keksejä ja riisikakkuja vetelee kyllä tosi hienosti! Taitaa olla mukavaa kun nuo ikenet kutiaa hampaiden puhkeamisen myötä, niin kovaa keksiä pureskella. Aijoo, annoinhan minä pojalle banaania yks päivä! Mut mikä sotku!! Huh..

Vatsaflunssa on onneksi muisto vaan enää.. naapurin mies sanoi juuri aamulla, että oletpas laihtunut, mikä on hassua sillä eikös raskausaikana yleensä ole tapana lihoa.. :( Mutta ehtiihän ne kilot vielä tulla. Niin siis ei se naapuri tiedä että oon raskaana, hyvä ku itekkään muistan. Ja eihän se vielä 100% varmaa olekkaan, 2 vkon päästä on gyne jolloin selviää sit. Se on samalla sit 6kk jälkitarkastus :D

Mahalleen kierähtämisestä, mä löydän pojan usein sängystään mahallaan aamulla :D Oon illalla selälleen laittanu, ja aamulla on masullaan. Tykkää kierähdellä ympäri, vähän jo ryömiikin! Niin ne vaan kasvaa hurjaa vauhtia, pian ne jo juoksentelee ympäriinsä!

Mut sellasta, eipä kai kummosempaa. Joululahjoja pitäs alkaa miettimään.. täällä annetaan yleensä vasta uutenavuotena lahjat, joten on viikko pidempään aikaa miettiä ;) Pojasta otettiin joulukorttikuvat viikonloppuna, laitoin tilaukseen ja tällä vkolla pitäs tulla. Ja sit pitää vaan askarrella nihin joku teksti, kun en viittiny tilata tekstillä, vaan ihan vaan valokuvana tilasin.

T. balou & dude
 
Kojo: Tuli mieleeni nyt kun luin juttusi, että nuo oireet viittaa hampaiden tuloon! Hampaiden tulo voi aiheuttaa vauvalle kuumetta, korvien haromista, itkuisuutta.. ainoastaan tuo silmien vuotaminen ei varmaankaan johdu hampaista! Voi tietty olla ihan flunssaakin, mutta myös tuo hampaiden tulo saattaa aiheuttaa tuota korvien haromista!
 
Hei kaikille! Tervetuloa mukaan vaappuva iskuporakone! Mukavaa, kun tälläinen porukka! =)

Lauantain Yön keikka meni tosi hyvin ja nautiin sydämmeni pohjasta. Tuumasin miehelle, että kyllä taas jaksaa kotona olla poikien kans.
Väkiä oli sopivasti ja yli paljon tuttuja. Oli mahtavaa nähdä hakulinen livenä, kun ei ikinä olla nähty.

Onnea äippä78 tissitömästä yöstä, täälläinen sellainen joka haaveilee sellaisesta. :LOL: No ehkä joulun aikaan vois toteuttaa, kun mies on pitemmän ajan kotona.

Mä kans tykkää lukea teidän omaa (.) ja itelläkin sitä tulee paljon kirjoitettua.
Olis kiva tosiaan joskus nähdä teitä. Juttu ei varmaan loppuisi kesken. :LOL:

Kapat oon neulonut ja ovat jo ikkunoissa ja sivarit on ompelukoneen luona puolieräisinä, sinne suunnistan kun saan höpinät valmiiksi. =)
Ja elättelen toiveita, että Justus nukkuis hyvä tovin.

Mä oon kans kirjoittanut vauvakirjaa kummastakin poijasta sekä valokuva albuumiin on kerätty ultra kuvat ja sairaala kortit mitkä oli niis vauva kärryissä.
Ristiäiskuvat ja synttäreistä sekä normaalista arjesta otettuja kuvia. Kuvan viereen oon sitten aina kirjoittanut jotain pientä, mikä liittyy kuvaan.

Näin kans vanhantyökaverin lauantaina joka kans toimi samassa paikassa sijaisena, kun minä. Tuumas vaan, että melkeen kaikki vanhat sijaiset on laitettu "pois", kun on tullu uus osastonhoitaja. Mä tykkäsin kuulemastani sillä lailla, kun oon miettiny meenkö vanhaan paikkaan sijaisuuksia tekeen sitten syksyllä, kun palaan töihin vai haenko töitä täältä kotipaikkakunnalta.
Sain itelle varmuuden siitä, että haetaan täältä kotipaikkakunnalta sitten töitä. Sen vaan tietääs hakisko vanhainkodilta, kotipalvelusta vai päiväkodilta.
Onneksi on aikaa miettiä.
Mutta nyt meen verhojen kimppuun, että saan ne ennen joulua ikkunaan. :LOL:

Elli Ja Justus paria päivää vaille 7kk
 
tervehdys uusille ja vanhoille.
piti jo aiemmin kommentoida viime kuun ketjussa asioita mutta niin kiire on mukamas :ashamed:
pottailustasen verran että meillä poika tekee aina aamukakan 10min sisään heräämisestä ja ajattelin pari viikkoa sitten aloittaa aamupottailun mutta,mutta: Meidän hoikkapojalla on liian pieni pylly :LOL: Pylly putoaa siis babybjörnin pottatuolissa ainakin pohjalle :LOL: Eli pottailu alkaa kunhan päästäis painossa edes tuonne 7 kiloon :D
ruokailusta sen verran että tämä poika aloitti kolmisen viikkoa sittenkunnolla syömään.
Aamulla 2dl puuroa
11.00 1,2 dl itsetehtyä lihasosetta ruokaöljylisällä (1-2 tl)
14.00 1dl hedelmäsosetta
17.00 1,2 dl lihasosetta ruokaöljylisällä
19.00 2dl puuroa
Lisäksi imetän aina kun haluaa ja tyrkytän lisäksi. Uskonkin ettei painokäyrä 7kk kontrollissa ole enään laskenu, nyt mennään -20% käyrällä ja o-käyrältä ollaan lähdetty. (6kk 6900g ja 69 cm)
[/b]yksi hammas löytyy pojan suusta ja sitä harjataan iltaisin.
Meillä ryömitään hurjaa vauhtia, kontataan hitaammin, nousee istumaan itse ja tukea vastaan oppi viikonloppuna nousemaan seisomaan. Hurjaa kyytiä kun isot sisarukset on ollu paljon hitaampia liikkkeellelähtijöitä, erityispojat ei tainnu osata kuin kääntyä ja ketterä tavissiskokin oppi vissiin just 6kk ryömimään. Toivottavasti ei ennusta mitään pojan vilkkaudesta :p
Nyt pitää kipata käppänä vaunuihin ja työntää pihalle nukkumáan ,täällä tulee räntää taivaan täydeltä
Riiviöiden äiti ja pikkuriiviö nro 4 ikää 6kk ja 3vk
 
Joulukuuta :xmas:

Aloitetaanpa vaikka siitä omasta navasta, tai oikeammin tisseistä :D Eli imetys on loppu nyt sitten meilläkin. Kolme yötä on jo menty pullotellen ja poika on sopeutunut muutokseen tosi hienosti. Itse vielä vähän herkistelen aihetta, mutta parempi näin.

Kiva lukea, miten teillä muilla syödään. Meillä kun tuo maisteluhomma on ihan vasta alkutekijöissään. Bataattia menee nyt kaksi kunnon ateriaa päivässä, muuten maidolla mennään. Mutta pikapuoliin yritetään laajentaa ruokavaliota (on meinaan aika tyyristä tuo korvikekin!). Oikein sääliksi käy poitsua, kun toinen vetää bataattia ihan intona, eikä muusta vielä tiedä. Kokeiltiin muuten huvikseen tänään sitä sormiruokailua :LOL: Poika ei tajunnut hommasta mitään, katseli minua kuin puolijärkistä kun yritin saada tarttumaan bataatin palaseen. Sitten ilme kirkastui, kun vetäisin lusikan esiin.. No joo, ehkä toimii paremmin, kun ruokavalio on vähän laajempi ;)

Meillä on turvaistuimena gracon duologic. Hyvin toimii, tosin hintaakin oli.. mutta sen pitäisi mennä sinne neljään vuoteen asti.

En nyt muista, mitä piti vielä kirjoitella. Poikakin heräsi pikkutorkkujen jälkeen, enkä jaksanut uudelleen heijata uneen tuolla ihanassa kelissä.
kivaa viikkoa uudet ja vanhat!!

vilmis ja poika
 
lemmenlaiva
MOIKKA!

Meillä tyttö pienessä nuhassa, liekkö tullut nuha influenssa rokotteesta vai ihanko sattumalta viikon päästä rokotteesta alkoi nenä vuotaa... En tiijä. Mutta toi tyttö on niin sisukas typpi että se ei turhia valita, vaikka nokka vuotaa loronaan!

Minulla myös etsinnässä, mietinnässä, että minkä turvaistuimen sitten hankkis. Olen yrittänyt nuita törmäystestejä lueskella, mutta en oikein vielä tiijä muutaku että uutena se hankitaan. Joten minä kuulen mielelläni teidän kommentteja istuimista. Meillä kylläkin mennään vielä pitkän aikaa kaukalossa.

Yöt on meillä mennyt edelleen ilman syöntiä. Ja nukutaan 8-10 tunnin unia.. tai joskus saattaa mennä 12 tuntiakin.

Meillä menee ruokailut suurinpiirtein näin:

klo.9.00 puuroa kaura, ruis tai riisi puuroa jossa reilusti hedelmä tai marjasosetta 120ml maitoa.
12.00 reilu desi liha, kala tai kasvis ruokaa ja 90ml maitoa.
15.00 hedelmä/ marja sosetta desin verran ja maitoa 90ml.
18.00 puuroa kaura, ruis tai riisi puuroa jossa reilusti hedelmä tai marjasosetta, sekä maitoa 90ml
20.30 riisi, kaura, peruna-porkkana tai maissivelli 200ml.
Ja kaikilla ruokailuilla juodaan vettä lisäksi.

Olen miettinyt tuossa että saakohan tyttö tarpeeksi maitoa?

Pottailua ollaan harrastettu muutamia kertoja päivässä. Ja pari kertaa on pissat sinne tehty, ja äsken ähistiin kakkakin.

Sormiruokailua ei ole vieläkokeiltu, koska en koskaan muista olla laittamatta suolaa, esim. makarooneihin.

Jokos teillä osataan taputtaa?? Meillä opittiin se tuossa viikonloppuna.

Vieläkään meillä ei ryömitä. Kovasti vaan kieritään ja navan ympärillä pyöritään, sekä konttaus asennossa hytkytään. Innolla odotan millloin aletaan liikkumaan.

Hampaita ei meillä näy eikä kuulu.. Ja toivonkin että tulisivatkin äänettömästi. Joten ei oo hammasharjaa meillä käytetty. Millonkas muuten on eka hammastarkastus? Meille ei oo vielä tullut mitään kutsua.

Mutta, nyt mää painun nukkumaan!
Hyvää tätä päivää!

**Lemmenlaiva ja Hampaaton Hymy 6,5kk**
 
lemmenlaiva
TIITTERÄINEN saako udella mistäpäin olet?? Ihan vain sillä kun kirjoitit tuossa sunnuntaina Prisman As.omistaja päivistä.. Ja ne on mun tietääkseni nyt vain PeeÄssä ketjulla.
 
Hohhoijaa...huomenta täältäkin vaihteeksi :wave:

Onpa mennyt jokunen viikko kun olen viimeeks kirjoitellut tänne,lueskellut olen enemmän,mutta en ole sitten mitään jaksanut/ehtinyt kommentoida :|

Tänään meil olis neuvolassa klo 9 inf.rokotteen tehosteen haku.Katotaan pukkaako pojulle taas flunssan oireita,eka rokotteesta tuli nuhaa ja sit yskää.Nuha ei kestänyt kuin oisko vuorokauden.

Yöllä tullut lunta ja taitaa tulla kokoajan lisää,ja mun pitäis lähtee autolla liikenteeseen sinne neuvolaan |O

Mitäs mun pitikään kommentoida..nii juu...

Joku (en jaksa selata niin kauas,että kuka se oli :ashamed: ) oli kirjoitellut että äit.pakkauksen toppapuvun hihansuut on tiukat; se on tosi kyllä! Meillä ei pojan nyrkit mahdu kunnolla niistä hihansuista kulkemaan.Mie vein sen ompelijalle korjattavaksi,kun itsellä ei oo omp.konetta.Ottaa ilmeisesti sit kokonaan ne kuminauhat pois..katotaan millainen puvusta sit tulee.

Jouluna me varmaan aatto ollaan 3:staan kotona,ja sit joulupäiväaamuna lähdetään mun vanhemmille n.200 km:n päähän ja ollaan siel yksi yö. Kotosalla ois tarkoitus käydä aattohartaudessa,viedä kynttilät haudoille mm.miehen vanhempien ja 2 veljensä haudoille :'( Sitten hartauden jälkeen kotiin syömään ja saunaan.Onkin erilainen joulu,kun nyt meitä on 3 :)

Ja meillä ei edelleenkään käännytä,kontata,tms.. Kovasti poju kyl vänkää itseään melkein solmuun lattialla/sängyllä sekä sylissäkin ollessa,joten kait sillä kovasti on yritys jossain vaiheessa kääntyäkin =)

Hampaita Markolla alhaalla ollu 2 kpl syyskuusta asti,ja eilen huomasin,että ylhäällä pilkottaa kans 1 hammas :heart:

Turvaistuin tuli ostettua se Gracon Cosmic Xtp. Vaikka on saanut sekä hyviä,että huonoja arvosteluja. Itse tykättiin siitä,kun sen saa siihen lepoasentoon,just varsinkin tolleen pitkille matkoille,esim mitä mummolaankin on matkaa.

Jep,mut olipa oma napaista..huih,ulkona on tosi pimeetä,ja pitäis autoa lähtee puhdisteleen enimmistä lumista..kääk,ja olla jo tunnin päästä menossa sinne neuvolaan..

Heippa taas tällä kertaa!

Tv.TuiKKu ja Marko 7 kk
 
Huomeneta!
Kävi sitten tämäkin akka ekaa kertaa eilen kynttiläkutsuilla. =)
Täytyy kyllä sanoa, että aika kallista oli meikäläisen makuun,
mutta pitihän sieltä nyt jotain tilata. Matkaan tarttui Uljaat kynttilälasit ja niihin karpalo- ja vihreä omena votiiveja. Harkitsin, että voisin jopa itse emännöidä kutsuja sitten joskus, kun talo on valmis.

Noista influenssarokotteen oireista sen verta, että siitä tulevat oireet pitäisi KTL:n mukaan alkaa 1-2 vuorokautta rokotteen antamisesta eli jos flunssaoireita tulee viikon päästä niin todennäköisesti on ihan joku muu pöpö.

Nyt muihin puuhiin... :wave:
 
turvaistuimesta.. meillä on kanssa se gracon cosmic xtp. Lastentarvikkeen sivulta kattelin äsken niitä (ois voinu vertailla ennen kuin ostaa... :ashamed: ), niin en huomannu oikeastaan eroa halvempaan gracon malliin, siihen duoflexiin. Meille ei taidettu jostain syystä sitä edes esitellä. Nyt vähä harmittaa :|

Jee jee, toinen tissitön yö takana! Ja meni kyllä paremmin kuin oisin ikinä osannu uneksia :) Alkuyöstä pikku-ukko vähän ittekseen änisi ja päästi pieniä itkuääniäkin, mutta joka kerta nukahti uudelleen ilman edes tutin laittoa, ihan outoa meillä! Aamuyöstä kuulin kun pikkusen maha alkoi murahdella :( Tuli ittelle surku olo, kun aattelin, että toista nälässä pidetään.. Mutta sitten yrittin tsempata itteeni, että oppiihan tuo päivällä sitten syömään enemmän. Sitten loppuyö meni vähän huonommin kun tuli muutaman kerran itku, mutta onneksi aina rauhoittui kun nostin syliin ja siitä sitten takaisin omaan petiin. Seitsemältä noustiin puurolle, kun ajatuksena oli ensin antaa puuroa ja sitten tissiä päälle. Kokemuksesta kun tiedän, ettei puuro muuten uppoa. Mutta nyt ei meinannu puuro maistua vaikka nälkä olikin, pakko oli saada tissiä. Miten teillä muilla, heti kun herätään, kumpaa syödään ensin maitoa vai puuroa? ja nyt kun vein ekoille päikkäreille, niin laitoin unilelun soimaan (sellasen nalle puhin Tikrun, joka soi. Ihan Danin suosikki! Ostin kummipojalle joululahjaksi, mutta Dani ihastui siihen, täytyy mennä ostamaan uusi... :whistle: ) ja tulin alas käymään. Ihana pieni oli nukahtanut ihan ittekseen sänkyyn hetkessä, ilman ainuttakaan tutin laittoa :heart: . Täytyy toivoa, että jatkuu näin.

Käytiin nyt aamusta korvien jälkitarkastuksessa ja hyvät oli, vaikka nuhaa olikin vielä pitkään kuurin loppumisen jälkeen. =)
 
Nyt vasta saatiin kaikkien kommellusten jälkeen netti vihdoin auki ja täällä sitä taas ollaan. Kovaa vauhtia tuntuu kaikkien vauvelit kasvaneen ja kehittyneen ja toisilla jo uutta pukkaa, hieno homma! :D Täällä myös vauvakuume vaivaa edelleen mutta imetyksen takia ei oo menkat vielä alkaneet.

Meillä kanssa Konsta syö 5 kertaa päivässä ja lisäksi saa vielä rintamaitoa. Öisin Konsta syö tissiä 1-2 kertaa. Pottailua ei olla vielä aloitettu enkä aio sen kanssa kiirettä pitää. Onko täällä muita joiden vauvat ei vielä ryömi? Ryömiminen on kyllä jo siinä hilkulla mutta kädet ja jalat menevät vielä vähän eri tahtiin. :)

Meilläkään ei ole ÄP:n toppahaalari käytössä. Kummitäti osti Konstalle Lennen haalarin ja olaan tykätty kovasti siitä.

Äippä78: Meillä syödään aamuisin ensin tissiä ja sitten yleensä pötkötellään vielä hetki sängyssä ennekun noustaan ylös ja mennään aamupuurolle.

Mennis: mä olin viime viikonloppuna kanssa kynttiläkutsuilla. En kehdannut olla ostamatta mitään, mutta kyllä ne hinnat pahaa teki... :eek: Luulen että oli mun ensimmäinen ja viimeinen kerta. Mukaan tarttui kuitenkin sellanen seinälle kiinnitettävä hökötys ja mango-mandariini tuikkuja.

Mä en nyt tarkalleen muista mallia, mutta meillä on kanssa Gracon turvaistuin, taisi olla tuo cosmic. No sellainen kuitenkin että istuinta voi pitää molemmin päin ja sitten sitä istuimen kaltevuutta voi säätää.

Vauvakirjasta: meillä on kaksi.. :D Toinen on sellanen päiväkirja tyyppinen johon tulee sillontällön kirjoteltua enemmänkin ja sitten on ihan perinteinen vauvakirja mikä on lahjaksi saatu. Sitten on vielä sellainen muistojenlaatikko johon oon tallettanu kortit, muistot synnäriltä ym. Mun vauvakirjaa äiti on aikoinaan kirjottanut muutaman sivun joten haluan nyt itse panostaa enemmän Konstan kirjaan.

 
Huomenta!

Eläintarha siivottu ja ruokittu ja poika nukkuu vaunuissa edelleen :) Mahtuu sinne just ja just vielä, ilman makuupussia paremmin, mut laitoin makuupussin nyt kun on vähän viileempää (+7) ja tuulee paljon. Täällä on talvisin sellainen kostean kylmä keli, joka menee ihan luihin ja ytimiin! Ihan erilaista kun koto-Suomessa pakkaskelit...

Helinä: Meillä kovasti koitetaan ryömiä, ja hyvin vähän päästään eteenpäin. Välillä tosin jos selkäni käännän niin poika onkin ihan jo toisessa paikassa, en tiedä onko kierimällä vai ryömimällä vai sekä että päässyt liikkumaan. Kun äiti katsoo, niin ei ainakaan ryömitä vielä ;)

Lemmenlaiva: Juu meilläkin taputetaan, tai lähinnä rummutetaan! Taitaa pojasta tulla meidän suvun ensimmäinen muusikko :D Myöskin nyt pari päivää sitten kekkas että laittaa sormen suuhun ja samalla kun juttelee niin venklaa sitä sormea ylös alas suussa, tulee hassu ääni! Eli ihan selkeesti muusikon virkaa :) Miehen suvussakaan ei ole yhtään musiikillisesti lahjakasta, joten olis jo aikakin saada yks perheeseen ;)

Syömisestä olette puhuneet, meillä poika syö kanssa noin 5 kertaa päivässä.

klo 9 maitoa 210ml
klo 12 kasvis/lihasosetta pari desiä + vettä
klo 15 purkillinen jugurttia ja maitoa 90-120ml
klo 17 hedelmäsosetta / kasvissosetta paridesiä + maitoa 90-120ml
klo 20.30 hedelmäsosetta ja maitoa 120ml

Mutustelee myös riisikakkuja ja keksejä aina välillä päivän mittaan.

Joululahjoista, mä vaan kateellisena luen kun ootte jo ostaneet lahjoja, mulla ei oo vielä muutaku koiralle lahja :ashamed: mies mulle osti eilen aikaisena joululahjana leipäkoneen! Pitääkin sitä tänään testailla =) Mut täytyy kyl tosissaan alkaa miettiin niitä lahjoja.. hitsi kun on aina niin vaikeeta :(

Mut päivänjatkoja kaikille!
t. balou
 

Yhteistyössä