Tervehdys kaikille :wave:
Mies tuli näinkin hyvissä ajoin ja viritti läppärin mammalle valmiiksi
Eli tervehdys taas kaikille :hug: :wave:
Paljon olitte kirjoitelleet, ihanaa! Yritän muistaa mistä on ollut puhetta ja ellen muista, niin omaa napaa tulee sitten niin, että napa ruskaa..
:ashamed:
Lemmenlaiva, kiitos uudesta joulukuun pinosta :xmas: :hug:
Vaappuva iskuporakone, :flower: T E R V E T U L O A :flower: :hug: Kiva, että joukkoomme liittyy lisää mammoja lapsineen! Ja minä yhdyn edellisiin kommentteihin, että todella hauska ja omaperäinen nimimerkki
:flower:
ateriarytmistä, meillä on kanssa tosi samanlainen rytmi monenkin kanssa, eli 5 ateriaa menee
Hyvin maistuu Maikulle kaikki soseet, kala vähän tökkii. Hedelmäsoseet maistuu parhaiten, samoin puuro. Ja
Vaniljatäti, meillä
kinkkuherkku on kanssa oikea lemppariruoka
joululaatikoista, anoppi tekee ihanat laatikot ja tuokin meille aina tullessaan niitä
Appi paistaa herkullisimman kinkun ja se tulee meille heiltä aina vähän joululahjana, leivinuunissa paistettu, vähän sellainen "kuiva" kinkku
En oikein tykkää sellaisesta "märästä" kinkusta, mutta appi osaa paistaa sen juuri sopivaksi! Tunnen jo suussani sen ihanan maun, kun aattoiltana myöhään teen ruisleipiä, joihin leikkaan kinkkua ja laitan Turun sinappia päälle...
Ai jai, ei malta odottaa!
Olemme ostaneet myös eräästä ruokalan keittiöstä joululaatikoita, ja tänä jouluna ostetaan ainakin perunalaatikkoa sieltä lisäksi, sitä menee ihan himona meillä
:ashamed:
kauppakärryistä, Maija istuu välillä kärryissä ja välillä siinä vauvakaukalossa. Istuminen ei ole vielä niin tukevaa, että jos mielii tehdä ripeän kauppareissun, niin laitan hänet siihen kaukaloon.
toppahaalarista, minä ostin Maijalle tämän vuoden pakkauksesta sen vaalean haalarin. Se on ollut loistava kaikin puolin. Maija on kuin karamelli, kun olen pitänyt hänellä vaaleanpunaisia toppatöppösiä ja -rukkasia sekä vaaleanpunaraidallista tupsumyssyä
Ihana pakkaus :heart: Meillä on odottelemassa hoitoon lähtöä sitten toisenlainen, kosteuttapitävä haalari.
omasta navasta juttelu , minustakin on tosi ihanaa lukea teidän juttuja omista tekemisistä
Mutta miksiköhän sitä tulee itselle sellainen tunne, että tässä nyt vain lörpötän näitä omia juttuja, ja ketään ei taida kiinnostaa kun paasaan vaan meidän jutuista..
Vaikka juuri sitä minäkin haluan lukea, että mitä teille kuuluu ja mitä olette tehneet ja mitä meinaatte tehdä
imetyksen lopettamisesta, Maijalle tuli vatsanväänteitä yleensä imetyksen jälkeen, se oli yksi syy lopetukseen. Toinen oli täysin itsekäs syy, koska halusin, että Maijaa voi hoitaa joku muukin kuin minä. En suostu siitä ottamaan huonoa oloa, vaikka jonkun mielestä niin voisin tehdäkin. Enkä puolustele päätöstäni viidella muulla lapsella ja työteliäällä miehellä
Ihanaa, että joku imettää pitkään, se on varmasti tosi upea ja hieno juttu kummallekin osapuolelle :flower: Meille sopi tämä juttu näin
tapaamisesta, kyllä se kieltämättä kiehtoisi minuakin...
Olisihan se hienoa nähdä ihmiset nimimerkkien takana ja jutella "ihan livenä"
Vaikka epäilinkin aiemmin, että mitähän juttelusta täällä tulisi sen jälkeen, niin kyllä se varmaan ihan samaanmalliin jatkuisi
Jos jotain tapaamista järkkäillään, niin minä matkustan liki mihin vaan
Keskeltä Suomea taitaa olla aika helppo lupailla...
potta-asiasta, me emme ole kokeilleet, eikä kokeilla vielä aikoihin :ashamed: Tässä asiassa olen laiska, mies on ahkerampi, mutta ei hänkään ihan vielä siihen ryhdy
Hienoa, että jotkut ovat jo tässä asiassa asialla, hattua nostan :flower: Itsestä kun siihen ei kyllä ole... :ashamed:
hammasharjasta, ei ole vielä käytössä, mutta ei ole vielä hampaitakaan
Aika hammashoitolaan on vissiin parin viikon päästä ja sieltä taitavat sen antaa.
herkkujen maistelusta, olen samoilla linjoilla, että ei niistä pikku maisteluista varmasti haittaa ole. Vaikka samaan hengenvetoon täytyy todeta, että itse olen toooosi tarkka, mitä mies esim. antaa Maijalle maistiaisiksi
Pomo muuten soitti perjantaina kahdestikin, olipa hauska kuulla hänen ääntään
Tavataan ensi viikolla ja sovitaan paremmin työjutuista. Oli kiva jutella hänen kanssaan, kun kyseli lapsista kovasti ja mitä ollaan tehty jne. Kertoi omista lapsistaankin, kun pienempi on sairastellut kovasti koko syksyn. Mutta tämän pomon kanssa juttu kyllä luistaa hyvin, on niin rento ja elämäntilanteemme on niin samanlaiset, ollaan aika samanikäisiäkin. Sillä on kyllä iso merkitys, että on mukava pomo. Kun sitä kokemusta on niistä kauheistakin, en haluaisi yleistää, mutta yleensä "vanhemmista" pankinjohtajista :/
Ensi viikolla meillä onkin kalenteri aika täynnä, kaikenlaisia juttuja löytyisi. Miehen kanssa meillä on näköjään nyt joku "tutustu-puolisoosi" meiningit meneillään, kun yhteisiä, "aikuisten" juttuja pukkaa oikein kunnolla
:heart: Ensin on yhdet pikkujoulut, johon minäkin menen syömään, mutta jätän miehen sitten saunomaan miesten kanssa ja palaan Maijan ja muiden lasten luokse aiemmin. Loppuviikosta on työpaikan jouluruoka, joka on myös puolisoineen. Sitten seuraavalla viikolla mennään teatteriin miehen kanssa =) :heart: Sitä odotan kyllä aikalailla! En ole kolmeen vuoteen ollut teatterissa ja tykkään siitä tunnelmasta, mikä siellä vallitsee
joulukorttien viimeisestä lähetyspäivästä joku kyseli, olikohan siihen muuten jo vastaus, enkä huomannut sitä...
Mutta kertaan sitten, jos en huomannut! Eli korjatkaa, jos muistelen väärin, eikös se ole 14.12?
Nyt on kyllä lähdettävä nukkumaan...
Mies ja Maija nukahtivat sohvalle sylityksin, hurmaava näky :heart: Mistä pääsenkin vielä aasinsillalla
Hannan pohdintoihin siitä, jos jotain sattuisi... Et ole tosiaankaan yksin ajatustesi kanssa, enkä minä voi edes syyttää hormooneja, kun on kuparikierukka
Päässä pyörii juuri tuollaisia ajatuksia, välillä useammin, välillä vähemmän. Mies suhtautuu tismalleen samallatavalla, eli ei haluaisi jutella koko asiasta. Minä olen vienyt asian jopa niin pitkälle, että kirjoitan lapsille yhteistä "muistelmaa", eli juttuja ja tapahtumia mitä on tehty, mitä kukin on sanonut jne. Eräänlainen vauvakirja siis, mutta vain tekstipitoinen. Minulle äitini eräs matkapäiväkirja ja opiskelutodistukset ovat niin tärkeitä aarteita, että jos minulle sattuisi jotain, niin toivoisin omille lapsilleni samankaltaisia muistoja. Tietysti tämä ei ole käsin kirjoitettua, mutta vauvakirjoissa on sitten äidin käsialaakin
Olisi ihanaa lukea jostain, mitä äitini on miettinyt, kun olen ollut pieni. Äitini siis kuoli 43-vuotiaana, kun minä olin 14v ja pikkusiskoni 10v, vanhempi veljeni 24v ja vanhempi siskoni 21v asuivat jo omissa kodeissaan silloin. Hän sairasti paksunsuolen syöpää.
Oih, miten tummiin tunnelmiin tämän nyt päätän, ei ollut tarkoitus :ashamed:
Öitä :wave:
Parasta aikaa ja Maija :heart: