***Toukovauvat 2007*** Joulukuu

  • Viestiketjun aloittaja lemmenlaiva
  • Ensimmäinen viesti
taas matkalla nukkumaan oli vielä tsekattava mitä tänne kuuluu ja kovasti olikin tekstiä illan aikaan tullut.

Hilipatuinen :hug: .

Emmi kyllä teitä on myös koiteltu, :hug: .

Tehtiin tänään miehen kanssa vielä viimoiset hankinnat, enää jotain pientä ruokatarviketta puuttuu ja "videokameraan" nauhaa, ( ei nyt tule mieleen miten niitä nyky kameroita kutsutaan).

Kaikki lahjat on paketoitu ja vähän olen tänään siivousta aloitellut, mutta huomenna tehdään miehen kanssa varsinainen siivous, isommat lapset menee siksi aikaa mummolaan. Tirlittan meillä myös mies kun alkaa siivoamaan, niin se on tosi perusteellista touhua, varmaan siitä syystä tekeekin sitä harvemmin ;) . No huomenna meillä on taas perinteinen jako, hänelle kuuluu alakerran siivous ja minä siivoan yläkerran.
Punnitsen just, että vieläkö viitsisin yhden maton käydä pesemässä, vai ehtisinkö vielä huomenna hakea kaupasta uuden tohon eteiseen. Mulla on tapana aina joulun alla tuhlata vielä sievoinen summa kaikkiin päähän pistoihin :whistle: .

Ei tässä enää juttu luista joten Hyvää yötä! T:Minnihiiri
 
Pikaisesti vielä toivotan hyvät joulut kaikille!
Tie kutsuu meitä eli kohti Porvoota lähdemme. Aattona takasin Pirkanmaalle ja joulupäivänä tai tapanina takasin kotiin.

Tytöllä oli muuten korvat tulehtuneet eli nyt antibiootit päällä.
 
Huomenta :wave:

No niin, olin jo kirjoittanut pitkät pätkät ja taas tapahtui jotain ihan ihmettä ja kaik män :eek: Mä en tajua tätä konetta :/ Mutta, kun nyt olen tässä, niin pistetään uusiksi!

Eli melkoista lentoa on ollut meillä pari päivää... Eilen jäi koneetkin auki, kun maksoin laskuja. Nyt tulin laittamaan koululaisia kouluun ja ajattelin, että pistämpä parit rivit menemään. Tytöillä on kirkko tänään koulusta ja saavat todistukset.

Hilipatuinen ISO :hug: ja voimia surun keskellä!

Kniinkuinkirppu, minä lähden töihin maaliskuun lopussa. Haaveissa on vielä joskus ehkä opiskellakin, mutta katsotaan toteutuuko se koskaan... Meillä talo kouluttaa melkoisesti ja itselläkin edessä isompi urakka koulutusta työnpuolesta, jos kaikki menee niinkuin on suunniteltu.

päiväunista, Maija nukkuu yleensä kahdet unet, mutta välillä tarvitsee kolmetkin. Ei mene onneksi rytmit sekaisin, vaikka joskus ottaa pikkutirsat klo 19, silti menee yöunille siinä 21-22.

Minnihiiri Kiitos ihanasta runosta :flower:

Vaniljatäti, onneksi pääset leikkaukseen! Olisihan se ollut todella väärin, ellei asiaa olisi otettu hoidettavaksi.

emmi, kyllä teilläkin nyt on koettelemuksia :hug: Voimia ja jaksamista!

Mitähän piti vielä kommentoida... :ashamed:

No, jospa sitä omaa napaa vielä "vähän" :whistle:

Paketoin toissapäivänä kaikki lahjat, kun tyttö ja poika olivat hoitopäivällä ja siinä hommassa meni reilut 4tuntia :ashamed: Selkä huusi hoosiannaa ja olin kyllä jo aika täynnä papereita ja naruja sen urakan jälkeen :kieh: Sen jälkeen alkoikin leipomisurakka ja yleensä teen kyllä sellaisen 2 tai 3 litran pullataikinan, mutta täytyy sanoa, että 4 litran pullataikina on aika iso leivottava... :whistle: Tein pääasiassa pitkoja, niin se helpotti. Lähimmille naapureille mies ja tyttö veivät sitten lämpimäisiä joulumuistamisena, tykkäsivät kyllä :) Ja meille tuli sitten itsetehtyä salaatinkastiketta, leipää ja suklaata :)

Sinä samana iltana oli vielä uimareiden pikkujoulut ja mies ottikin tytön ja pojankin sinne mukaan. Sain vähän siivoiltua jälkiä ja pienemmät olivat innoissaan. Ne pikkujoulut on aina niin rennot ja mukavat. Syötävää vievät nyyttärimeiningillä ja käyvät altaassa ottamassa parit leikkimieliset pelit ja kisat. Lopuksi jaetaan vuoden palkinnot. Ylpeä äiti ilmoittaa, että esikoinen valittiin vuoden parhaimmaksi uimariksi :heart: :D Oli kyllä tyttökin onnellinen!

Eilen aloitin joulusiivouksen heti aamusta. Se sujui ihmeen hienosti ja ihan yksin :) Matot oli ulkona, imuroin, luuttusin lattiat, pyyhin pölyt.... Koululaiset auttoivat alakerran siivoamisessa. Vielä täytyy vaihtaa kaikkien lakanat ja pestä sauna. Yritän järjestää kaikki sillätavalla valmiiksi, että aattona ei tarvitsisi kauheasti käyttää aikaa valmisteluihin. Saunahommat lähinnä on sellaisia, tarkistan, että takkahuoneen jääkaapissa on limsaa, kynttilät valmiina, puhtaat pyyhkeet koukuissa jne.

Eilen juhlittiin myös kaksosten synttäreitä, talo oli täynnä vieraita klo 20.30 asti :whistle: Mä olin aivan sippi illalla :ashamed: Siivosin vielä miehen avustuksella kuitenkin keittiön tiptop kuntoon, kun aamulla on aina niin paljon mukavampi herätä, kun keittiö on puhdas :D

Meillä mies ei tänä jouluna ehtinyt auttaa joulusiivoamisessa yhtään :( Heillä oli niin hirveä kiire omassa yrityksessä vuodenvaihteen takia, että päivät ovat olleet kovin pitkiä. En kyllä kokenut siivousta nyt kovin pahaksi, mistä lie johtunut :D Vaikka aikaa kului tähän perushommaankin koko ajan, niin ihmeen hyvin sain sen hoidettua, onneksi :)

Joulun valmistelut alkaa kyllä olla hyvällä mallilla :xmas: Eikä ole stressikään päässyt pintaan :D Ilolla odotan aattoa! Mies on tämän koko viikonlopun vielä töissä, tulee vasta myöhään sunnuntaina kotiin. Haaveissa on laittaa viikonlopun aikana kaikki kuntoon ja odotella miestä sitten saapuvaksi kotiin :heart: Mukavinta on se, kun mies aina muistaa kommentoida ja kehua, kun olen siivonnut tms. Tulee kiva olo, kun toinen huomaa kuinka on touhunnut :)

Mutta nyt täytyy lähteä valmistautumaan koululaisten vientiin, mekot päällä, niin pääsevät autolla kouluun :)

En vielä toivota jouluja, palaan ihan taatusti vielä linjoille... :whistle: :ashamed:

Paitsi tietenkin kaikille niille oikein ihanaa ja rauhaisaa joulua, jotka eivät enää palstalle tule käymään ennen joulua :hug: :xmas:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Kiitos päiväunikysymykseen vastanneille =) Aika monella tuntuu kahdetkin unet riittävän. Rytmitys on tosiaan vaan paljon vaikeampaa, kuten joku mainitsikin. Tänä aamuna poika heräsi kuudelta :/ , mutta pidin hereillä puoli yhteentoista, eli yli lounaan. Ja olipa aivan ihanaa, kun toinen nukahti jo ennen kuin sain vaunut kunnolla ulos :D Todella harvinaista meille.. Ja itkuisuuteen ilmestyi eilen myös se toinen syy mitä epäilin, eli yläikenestä puhkeaa hammas =)

EKÄ mulla on myös kuukuppi.. oli tosin tauolla synnytyksen jälkeen ekat menkat, kun tuntui niin ikävältä. Mutta nyt jo käytössä ja on kyllä mahtava kapistus. Mulle kävi aikanaan opetellessa melkein samoin kun sulle, meillä taisi mies sitten kiskoa sitä pihalle :whistle:

Tirlittan, eiköhän pojat pulloon totu. Kannattaa vaan opetella jo vähän ennakkoon.. meillä poika rupesi juomaan pullosta vasta parin viikon sitkeän yrittämisen jälkeen. Nyt ei enää tissiä muista ollenkaan..

Meillä alkaa tänään joulunvietto..mennään ystäväperheeseen yökylään nauttimaan ruuasta ja saunasta. Ja sitten jatketaan juhlimista vanhempien luona.. Elikkäs Oikein ihanaa ja rentouttavaa joulua kaikille! :hug:

vilmis ja poika :heart:
 
nyt nopsaa vaan toivottelen Rauhallista ja hyvää joulun aikaa kaikille perheille!!!!! :xmas: :heart: syödään,nautitaan ja rentoudutaan kunnolla!!! Reissuun lähtiöille turvallista matkaa tienpäälle!!!

 
Heips!

Lukemassa olen käynyt, mutta kommentoimaan en mukamas ole ehtinyt.

Vaniljatäti hieno juttu, että sinne leikkaukseen pääset.

Emmi voimia sinulle :hug: :hug:

Hilipatuinen voimia sinulle :hug: :hug:

Päiväunista meillä mennään 2-3 unilla. 2 on melkein liian vähän. Nytkin yritin olla laittamatta aamupäivällä unille niin oli sitten niin väsynyt ruoka-aikaan. Nukahti kyllä ulos samantien.

Tirlittan81 minulla on ainakin jäädykkeen ohje. Siihen voi sitten halutessaan laittaa mitä marjoja vaan. Itse tein kaksi, toisen puolukkaa ja toisen mustikkaa. Voin näpytellä ohjeen tänne jos vielä sille on tarvista?

Nyt kun tyttö konttaa oikeen vauhdilla on alkanut taas enemmän jokeltelemaan. Tät-tät kuuluu vaan sängystä ja lattialta kun hän höpöttää.

Oli varmasti jotain muutakin mitä piti kommentoida, sitä muistia :LOL: minulla kanssa raskauden myötä alkoi muisti heiketä. Ja se on aivan kamalaa. Ja tuntuu, että se vain huononee koko ajan. Ennen meillä oli mies se joka ei muistanut, nyt hän on jopa minua joutunut muistuttamaan asioista.

Täällä joulu on kutakuinkin valmis. Mies on isäni kanssa kuusia metsastä hakemassa. Koristellaan se sitten tänään tai huomenna.

Hyvää ja rauhallista joulua niille jotka eivät enää linjoilla ole. Ja toivottelen itsekin nyt varmuuden vuoksi koska en tiedä tulenko enää kirjoittamaan. Lukemassa käyn melko varmasti.
 
Toivottelen teille nyt jo rauhallista joulun aikaa ja riehakasta uutta vuotta! Ajeltiin eilen illalla turusta tänne porvooseen ja täältä sitten tiistai ja keskiviikko yötä vasten ajellaan sitten rovaniemelle..siinäpä vasta homma..pitää vaan toivoa että lapsi jaksaa nukkua paljon autossa kun muuten hällä kyllä menee hermot siihen istuimessa oloon. Palataan kotiin sitten vasta reilusti uuden vuoden jälkee, joten todella hyvää uutta vuotta ja joulua siis kaikille!!

toivoo moonlight ja Linus
 
:heart: Rauhaisaa Joulua
ja
Onnekasta Uutta Vuotta kaikille
:heart:


Tulin kuitenkin nyt jo piipahtamaan ja toivottamaan hyviä Jouluja :) Tulen varmasti kurkkimaan vielä viikonlopun aikana, kun mies tosiaan siellä töissä :whistle:

Kohta lähden laittamaan saunan päälle ja laitan takkaan tulen, kynttilät jo sytytetty ja hämyvalaistus päällä :xmas: Ihanaa tämä odotus ja leppoisa tunnelma!

Minäkin toivotan turvallista matkaa matkaanlähtijöille, ajelkaahan varoen!

 
Jäädykkeen ohje:

250 g maitorahkaa
1 dl sokeria
1 tl vaniljasok
1 muna
noin 3 dl marjoja
2 dl kuohukermaa
koristeeksi marjoja

1. soseuta marjat
2. vatkaa kerma vaahdoksi
3. vatkaa muna ja sokeri vaahdoksi eri purkissa
4. yhdistä marjasoseeseen kaikki aineet, viimeisenä vaahdot varovasti sekoittaen
5. kaada seos vedellä huuhdeltuun kakkuvuokaan (1,5 l)
pane vuoka muovipussiin
6. pakasta vähintään 3 tuntia
7. ota jäädyke pois pakastimesta 30 min ennen tarjoilua
kasta vuoka kuumaan veteen ja kumoa vadille

Ohjeessa sanotaan, että riittää 6-8 hengelle. Marjoiksi sopivat puolukat, herukat, vadelmat, mansikat tai marjasekoitus.

Ohje on 7 luokan kotsan kirjasta. Toivottavasti ei tullut ohje liian myöhään. Jos sitä teet niin kerrohan sitten mielipiteesi mausta :p
 
Rauhaisaa ja rentouttavaa joulunaikaa kaikille! :heart:

Tulen nyt viimeisen kerran kirjoittamaan ennen joulua. Me ollaan tehty miehen kanssa tänään joulusiivous ja ai että nyt on siistiä! :) Kuivakakku on parhaillaan uunissa ja kuorruttamisen jätän huomiselle. Kuusi tuodaan sisään ja koristellaan myös huomenna. Täällä siis oikein rauhallinen ja jouluinen tunnelma ja ennenkaikkea stressitön.

Nyt taidan mennä miehen kainaloon sohvalle, kun saadaan hetki rauhassa halia kun Konsta nukkuu. :wave:
 
taas täällä iltasella....
Tänään pitäisi valvoa ainakin puoleen yöhön, kun laitan kinkun uuniin, silloin ei sitten tarvitse yöllä ruveta sitä uunista ottamaan ja kuorruttelemaan.

Kovasti ollaan tänään touhuttu, koti on nyt kuusta vaille valmis jouluun, huomenna sekin jo sisään kannetaan.
Viimeiset paketit käärin äsken.

saunottiin alkuillasta ja takkahuonneessa istuttiin kunnes Helmi rupesi iltapuuroaan vaatimaan. Saatiinkin nauttia lasten tanssiesityksistä ja oli tosi suloista kun Helmi katseli ja taputti käsiään, ihan kuin olisi enemmänkin ymmärtänyt. (Olisin tähän sydämen halunnut, mutta kun kirjoitin tekstin väliin se ei onnistunut.)

En sitten eilen jaksanut sitä mattoa enää pestä, vaan nyt käytävässä on uusi, hieman joulun sävyinenkin. Laitoin päivällä ukon ostoksille, hakemaan lisää jouluvaloja yms. Nyt mulla on tosi hyvä joulu fiilis, sain päivällä oikein lattioita vahattuakin, vaikka niin uhosin, että perus viikkosiivous riittä meille :whistle: .

Kivaa kun aatto sattui näin maanantaille, niin hommat ehti saada ajoissa valmiiksi, huomiselle ei oikeesti jäänyt enää suurempia velvoitteita.

[/b]Parasta aikaa olinkin jo ihmetellyt missä luuraat ja kaivannutkin sun juttuja, mutta kun luin sinun viimepäivien askareista melkein hengästyin. Olet uskomattoman reipas. Ja en tiedä onko sun syytä vai ansiota, niin monasti saan itseni kiinni haaveilemasta neljännestä lapsesta :eek: , josko se olisi sitten vaikka se iltatähti. Kolmannesta on jotenkin osannut nauttia näistä kaikkein eniten, niin sitten sitä elättää toiveita, että miten sitten neljännestä....

No nyt taidan mennä ukon kylkeen sohvalle.

Tulen vielä huomenna linjoille.

T:Minnihiiri
 
Tiitteräinen; varmasti käy vispikermakin. Tuo Lumikon rahkainen jäädyke kuulosti ihanan helpolta, teen varmaankin sellaisen ensi kerralla kokeeksi. Nyt tein netistä löytyneellä Jaakko Kolmosen ohjeella, joka oli selvästi hankalampi (tai siis mulle ainakin oli vähän eri tyyppinen kuin olen ikinä ennen tehnyt, kun siinä piti vesihauteessa kypsennellä vispaillen vesi - sokeri - keltuais-seosta ja varoa sitä ja tätä). Mutta enpä usko, että on väliä, mistä vispautuvasta kermasta teen. Itse tein nyt ekakerralla kuohukermasta mutta varmasti testaan kevyempää vaihtoehtoa ensi kerralla (vispi cremeä 20 %), koska yleensä se käy musta tuollaisiin kaikkiin erinomaisesti.

Kiitos kaikki ihanat ihmiset jotka olette ymmärtäneet miten tärkeä juttu tuo leikkaukseen pääsy oli minulle. Paljoa en ole suomalaiselta terveydenhoidolta vaatinut, joten tuo oli tärkeä merkki, että minusta huolehditaan.

Bianca pitäkää oikein hauskaa siellä laivalla!

Meillä ikää jo 7.5 kk eikä hampaan hammasta, outoa. Muille lapsilleni tuli jo 4-kuisina.

Meillä olen alkanut antaa vauvalle silloin tällöin palan leipää tai kotipullaa (vähäsokerista), kun on niin huono syömään. Leipää tai jotain riisipiirakkaa syö mielellään kädestä itse.

Kaikille odottajille yhteisesti paljon paljon onnea ja oikein hyviä vointeja! :flower: Ensi jouluna teillä onkin sitten kaksi tonttua. Oikeasti niin haikeana ja tippa linssissä aina muiden odotuksista kuuntelen, mutta silti tiedän, ettei meille enää vauvoja tule. Varmaan minusta tulee sellainen täti ja mummeli, joka käy kaikki vauvat paijaamassa kun vastaan tulee... Vauvat on niin ihania.

Parasta aikaa, alkaa ihan hengästyttää kun lukee jouluvalmisteluja. Taidat olla aika energiapakkaus. Toivottavasti jouluaattona kiire hellittää jo teilläkin!

Töihinpaluu: pieni gallup, ketkä jo menneet, ketkä kohta menossa? Minä palaan näillä näkymin 1.10.

Meidän joulusta ei takuulla tule rauhallinen, mutta ehkä muuten mukava ja koskettava. Ainakin on kiva nähdä ihmisiä. Menemme katsomaan mummuani, joka hiljattain joutui sairaalaan, ja vanhempani sanoivat, että nyt olisi aika hyvä, jos pääsisimme koko perhe mummua katsomaan. Ymmärsin äänensävystä, mitä vanhempani tarkoittivat.
 
heippa hei kaikille!

täällä aletaan olemaan parempaan päin.nyt mies lähti esikoisen kanssa mummolaan ja tyttö nukkuu niin kerkeää kirjoittaa.mitä teillä on jouluna tarjolla kahvin kanssa niinkuin jälkiruuaksi?itse en keksi muuta kun tortut ja piparit.sanokaa jokin helppo ohje jos löytyy?ihana kun tyttö alkaa parantua jouluksi,itselläkin alkaa tuleen joulumieli:)kun ei tarvi enään koko ajan olla huolissaan.meillä esikoinen höpöttää koko ajan että pukki tuo karkkia,lahjoista ei puhu mitään:)tottunut kun kaupoissa ollut joulupukki joka on annellut karkkeja:)pitää varmaan pukille hommata jokin karkkikippo josta antaisi vaikka kaksi karkkia:)itse yritin vielä puoli vuotta sitten etten antaisi pojalle karkkia mutta epäonnistuin kun sai yksillä synttäreillä,sitä ennen ei etes tienyt mikä karkki on. no eipä tuosta nyt niin haittaa ole kun ei vaan aina saa.
meillä on tyttö nyt alkanut protestoimaan syömistä kohtaan,suuta pitää tiivisti kiinni ja oma lusikka pitää olla.no voi kai se olla tätä et nyt kun on sairaana niin ruoka ei maita niin hyvin.
Hyvää joulua kaikille,jos en enään ennätä kirjoittelemaan.lukemassa käyn kuitenkin.että niitä jälkiruokavinkkejä saa laittaa.

äiti 05 ja o7
 
Huomenta :wave:

Täällä sitä vain norkoillaan :whistle: Siivoukset on saatettu loppuun, vielä imuroin tänään ja järjestän loput tavarat paikoilleen. Olo on rauhallinen ja odottava, jännitys on vielä edessä päin!

Jaksamista kaikille, joilla on flunssaa tai muuta sairastelua :hug:

äiti 05 ja 07, meillä tarjotaan kahvin kanssa myös piparia ja torttuja, konvehteja ja kuivakakkuja kahta eri laatua. Onhan tuo aika raskasta kahvin kanssa, mutta nappasin sen Tirlittanin idean siitä hedelmäsalaatista ja vaniljajäätelöstä :) Eli kiitos vain Tirlittan, tänä jouluna meidän jälkkäri on tuollainen :hug: Uskon, että se nauttii kyllä suosiota!

Minnihiiri ja Vaniljatäti, kiitos vain kehuista, mutta nyt saatte minut kyllä ihan noloksi... :ashamed: En minä tosiaan mikään tarmonpesä ole :D Vaikka onhan tässä kyllä touhua ja tekemistä tämän katraan kanssa. Mutta se on minun elämääni, niin en osaa ajatella, että olisin jotenkin erityisen reipas :) Ihan samallatavalla te kaikki muut touhuatte ja laitatte paikkoja kuntoon, reippaita ja ehtiväisiä olette kaikki :hug:

Minnihiiri, ihanaa, jos sinulle on jäänyt sellainen kuva, että suurperheen kanssa voi pärjätä ihan hyvin ja kohtuullisen selväjärkisenä
:D Minä olen vähän jäävi tähän asiaan ottamaan kantaa, mutta voit arvata kannustanko minä sinua vielä iltatähteen :) :hug:

Kyllä sitä itsekin joskus miettii tuota jaksamista, mutta on niin paljon asioita joiden avulla pääsee vaikka läpi harmaan kiven! Näin joulun alla tulee kyllä helpommin se valtava kiitollisuus mieleen, kuinka paljon olenkaan saanut ottaa hyvää vastaan :heart:

Toivon, että tässä viimeisten joulutouhujen keskellä meistä jokainen löytäisi sen rauhan ja onnen omasta sydämestä ja osaisimme kaikki nauttia ihanasta rauhanajasta :heart:

Kun radiosta tulee tämä Olavi Uusivirran kappale, niin se saa minut aina hyvälle tuulelle :) Tässä nyt vain kertosäe, joka kertookin mielestäni kaiken tarpeellisen ;)

"Heii... On niin helppoo olla onnellinen
Heii... Ja tyytyy siihen mitä on

Heii... On niin helppoo elää nyt ja tässä
Heii... Ja tyytyy siihen mitä on"


Ihanaa Joulua kaikille :hug: :heart:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
:wave:

Parasta aikaa
, kiitos kauniista sanoista! :hug:

Meillä mies töissä tänään koko päivän ja vielä huomennakin puoli kahteen saakka. :/ Käytiin lasten kanssa se sinne äsken viemässä ja samalla viimeiset ruokaostokset tein.

Oma olo on ollut vähän kehno. Maha on sekaisin, oksentanut en onneksi ole, mutta väsyttää kamalasti ja vähän heikko olo. Oisko tää nyt tytöltä peritty oksennustauti vähän lievempänä :snotty: Mutta jospa tää ohi menee, oli jo eilisen tällaista matalalentoa. Mutta kyllä tässä tolpillaan onneksi pysyy.

Peetu nukkuu ulkona, tuli leivinuunissa, joululaulut soi ja esikoinenkin ihan kilttinä, joten mikäpä tässä ollessa ja ootellessa. =)

Loistaa kuu ja illantähti,
tontut ne hämyssä liikkeelle lähti.
Minne vain kulkee tonttujen retki,
siellä on ilon ja riemun hetki.

Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille!


Tiitteräinen lapsineen
 
Tiitteräinen toivottavasti olosi paranee!

Parasta aikaa, niinhän toi oikeesti menee, onnellisuuden salaisuus!

Tultiin just saunasta ja istuttiin taas takkahuoneessa tovi.

Loputkin joulutervehdykset on viety ja kaikkea pitäis kotoa olla, joten nyt voidaan keskittyä jo jouluun. Isommat lapset käy jo kovilla kierroksilla.
Kinkkua ollaan jo maisteltu, ja äidin tekis mieli oikein glögitkin keittää ;) ...Kunhan vaan sais noi lapset nukkumaan, tai Helmi taitaa jo nukkua, mutta noi kaks....

Rauhallista ja rakastavaa joulua teille kaikille toivottelee Minnihiiri

 
Hyvää ja Rauhallista Joulua kaikille! :xmas:

Mettis ajelkaa varovasti!

Täällä miehet laittaa kuuseen kynttilöitä, loppu kuusi koristellaan aamulla. Huomista vaan odotellaan. Kaikki on valmista. :)

Piti käydä kurkkaas, nyt mulle tuli joulutunnelma....Sekin auttaa asiaa, kun aamulla satoi lunta pikkuusen.

Mutta nyt pitää mennä laittaan Justus herra yö puulle. Pääsee itsekkin rauhoittumaan.

Elli Ja Justus
 

Yhteistyössä