***Toukovauvat 2007*** Joulukuu

  • Viestiketjun aloittaja lemmenlaiva
  • Ensimmäinen viesti
Heippa!

Hilipatuinen: Todella toivottu vauva on meille tulossa! Me oltiin jo muutama kuukausi yritetty, ennen ko tärppäs. Mun kierto ei ollu heti ihan säännöllinen, johtui varmaan siitä. Eka gynekäynti takana, ja sillä pieni sydän jumpsutti menemään. Että tässä sitä nyt sit ollaan ihan 100% raskaana :) Poika ja mies olivat mukana tietty, näki poikakin heti tulevan siskonsa tai veljensä :D

Sairastelijat parantukaahan jouluksi!

Mä taidan lähteä untenmaille. On ollu rankka päivä, ollu pakkasta ja aurinkoista, tosi ihana ilma siis, mut oon joutunu elukoille kantaan ämpäritolkulla kuumaa vettä jotta pysyy juomavedet auki.. mies lähti muutamaks päiväks ulkomaille kaverin luo, joten ollaan pojan kans kaksin. Hurjaa, ekaa kertaa oon yötä kotona ilman miestä :( Kauhee ikävä jo, ja vasta se läks tänäaamuna. Tulee aattona onneks takas =)

Öitä kaikille!

t. balou & dude 7kk ja risat & nunu 8vk
 
Unohdinkin päivällä laittaa meidän neuvola kuulumiset, siis meill oli 8kk neuvola pari viikkoa etuajassa.
Paino 7770g
pituus 69.8cm
pipo 43.8 cm

Lääkäri kirjoitti: Hyvin mennyt. Ryömii, nousee tukea vasten seisomaan. Sydän ja keuhkot ok. Vatsa ja lonkat ok. Sääret ja posket hieman kuivat.

Kivahan oli lapsen mitat saada, mutta kaiken kaikkiaan käynnin anti tosi niukka, liukuhihna tyylillä sisään ja ulos. Ei aamulla ehditty rasvata neitiä pesun jäljiltä, kun täällä oli sitä oksennus hässäkkää, joten iho oli kuiva.

Esikoisen vatsatauti ei vielä ainakaan ole ollut mikään raju, toivotaan, että olis jo ohi menossa, ainakin ruoka on jo maistunut, eikä illalla ole enää voinut pahoin, päivän aikana ripuloi muutamaan kertaan, mutta hyvin kuitenkin vessaan ennätti.

Kävin tänään jouluostoksilla kun mies kotiutui ajoissa. Miehelle ostin Muumipappa mukin ja itselleni Viljonkan, kun koen olevani kolmen lapsen kanssa enemmän hän kuin muumimamma. Sitten mies sai uuden hiustenajelukoneen, ostin sellaisen mikä on eritoten suunniteltu oman pään ajeluun, terät kääntyvät, eli elättelen toivoa, ettei mun tarvitse enää tehdä viimeistä katsausta. Anopille ostin kirjan, sitten mulla on hänelle lapaset ja pitkikset, appiukko sai uuden kotimaisen urheilukerraston, miehen veljelle ostin parit sloggin lahkeelliset kalsarit, joissa on nuorekkaan matala vyötärö ;) . Eli kovin perinteisiä lahjoja täällä. Ja lainasin Parasta aikaaa sulta ideaa niistä Pentikin purkeista, jotka täytin konvehteilla ja sitten ostin sieltä yhden Hyvää joulua pussukan johon myös laitoin suklaata, ja muutaman kulmikkaan antiikki kynttilän. Tein sitten äsken omasta mielestä ihan kivan näköisiä paketteja viininpunaisesta kynttilästä ja valkoisista sydämen tapaisista kynttilänjaloista, jotka käärin sellofaaniin, vielä pitäis ostaa viininpunaista ruudullista kangasnauhaa :)

Nyt alkais olla lahjat melkein ostettu, vain pojan Spiderman auto jäi saamati.

Huomenna ajattelin vähän käyttää tota vatsatautia hyväkseni ja jakaa joulutervehdykset vain ystävien oville, sillä tuskin mua sen pelossa kukaan sisään haluaisi :xmas: .

No nyt hampaanpesulle ja nukkumaan.

T:Minnihiiri
 
Nuhainen yö takana.
Ihmeen hyvin kyllä meni, jopa melkein paremmin kuin terveenä. :D
Tyttö ei syönyt kuin kerran (5.30) ja vähän ennen puolta yötä itkusteli, kun nenukki oli tukossa. Huudon ja mekastuksen kanssa sain toiselle laitettua keittistä ja sitten nostin hänen yläruumiinsa minun tyynylle, että oli kohollaan (ei suostunut nukkumaan omassa pinniksessä, jonka päädyn olin nostanut ylös). Siinä sitten nukku monta tuntia ja jossain vaiheessa siirsin hänet takasin vaakatasoon, kun alko sinne pyrkimään. Aamulla oli oma iloinen itsensä, mutta kyllä nenukki on edelleen tosi tukkonen ja kirkasta limaa tulee litra tolkulla. Millä nuo lapset sais tajuamaan, että se tippojen laittaminen ja nenän niistäminen on vain heidän parhaakseen, ei vanhemmat heitä muuten vaan kiusaa? :/ Nyt neitonen pihalla unilla.

Eipä tässä muuta...ai niin, ei oo kuukautiset vieläkään alkaneet. :eek: ;) :D
 
Miten te joiden pikkusilla ollu antibioottikuuri niin miten oletta saanu annettua lääkkeen?? Mie annoin eilen eka annoksen niin sylki kaikki pois mitä annoin.. sitte tänäaamuna laitoin ruiskun syvemmälle suuhun, että on pakko nielasta niin Paavo oksensi kaikki pois... Ja tulipa sitte niin epäluuloseksi, ettei sen jälkeen huolinu ees tuttia suuhun... :x Eikä myöskään maitoa huolinu pullosta... reppana kai luuli, että äiti taas laittaa jotaki kauheaa suuhun... :ashamed:
 
Huomenia..

Heti alkuun vähän valitusta.. menkat on ollut nyt kaksi viimstä kertaa ihan mielettömän kivuliaat :( eilen alkoi ja aikaisin tänä aamuna alkoi ihan mieletön kipu. Muistuttaa liiankin synnytyssupistuksia..heijastaa kipua alaselkään ja reisiin. Tunne kaikkea muuta kun miellyttävä. Otin 750mg panadolia..hiukan auttaa mut ei vie kipua täysin pois. Viime kerralla mieheni hieroi selkää ja sanoinkin, että melko tutun tuntuista tämä..lapsihaaveet katoaa tässä :( viikon päästä kun ohi niin taas helpottaa.
Mietin noita kipuja kun mun menkat alkoi synnytyksestä jo 2kk päästä ja vasta nyt noi kivut tullut mukaan..

..ihan kun tässä ei noita kipuja olis jo muutenkin.
Huomenna lääkäri noista ranteista. :/

Eilen sain viimesenkin joululahjan ostetttua,ihanaa...en niitä kyllä kauheasti ostanutkaan.Ainoastaan kummilapsille ja siskon kanssa veljelle puoliksi (veli vasta 10v).

Tässä kirjoitetaan tv-huoneessa tytön kanssa..tai tyttö kyllä tuossa painelee noita vahvistimen nappeja. Kuunnellaan joululauluja ja katkoksia on monta/biisi. Heh,yritin että tässä näitä sun omia leluja mutta rutisti kovasti ja heitti pois.
Ihanaahan kun kehittyy mutta mulle olis vielä käynyt se navan ympäri pyöriminen..on sen verran vauhdikas että perässä pysyminen vaatii 100% tarkkuuden.

Ei tuu mitään, noi systeemit on ihan sekaisin tossa laitteessa..pakko mennä.

Palaan...

EKÄ ja Peppi



 
Heippa kaikki!

Ajattelin minäkin nopsaan tulla tänne hyvät joulut toivottelemaan teille kaikille, jos en enää ennen joulua ehdi! :xmas: :) :hug: Nauttikaa yhdessäolosta ja joulun tunnelmasta!

Eilen saatiin viimeiset lahjat valmiiksi. Tehtiin kummeille kauppakassit, joihin painettiin neitokaisen jalan jäljet. Tuli söpöjä! :heart:

Onnea vauvaa odottaville, ihania uutisia! Hyvää vointia raskausaikana!

En muista yhtään, mitä piti kommentoida, kun mielessä jyskyttää koko ajan tuhat kotihommaa, jotka odottavat tekijäänsä. Juttujanne olen kyllä päivittäin lueskellut, kiva kun kirjoittelette niin ahkeraan!

Nyt on pakko mennä, pyykkikoneet laulaa ja soseet odottaa tekijäänsä!

Iloista joulunaikaa! :xmas:
 
Minäkin tässä ihan nopsaan kirjoitan muutaman rivin. Poika on päiväunilla ja ajattelin tehdä kellariin joulusiivon sillävälin ja hakata muutaman maton, kun ei se mies oo saanu aikaiseksi vaikka sille yritinkin sen homman lykätä :kieh: .

EKÄ, toivottavasti lääkäri antaa hyvät uutiset ranteesta!

Hanna, laitoin pojan antibiootit niin, että isä piti takakenossa sylissä ja ite purskautin lääkkeen toiseeen poskeen( eli sivuttain ruisku suuhun ) . Samanlailla kun laittaisi kotieläimelle, niin pysyy paremmin suussa :LOL: . Kyllä siinä aina osa tuppasi valumaan kuitenkin ulos, mutta suurin osa tuli sitten nieltyä.

Kovasti toivon, että kipeät parantuisivat jouluksi!! :hug:

Lumikko, ite oon myös miettinyt tuota miten sais sitä maitoa uppoamaan paremmin muutenkin kuin tissistä. Meillä kelpaa pullo vaihtelevalla menestyksellä, nykyään sillä ennemminkin leikitään eikä monta milliä mene alas. Oon yrittänyt pitää sitä mielessä niin, että annan aina vesi tai maitohuikkaa pullosta kun syödään. nyt en ole ollut pariin kuukauteen poissa kotoa niin, ettei pikkumies ole ollut mukana, niin en tiedä miten kävisi jos isä yritäisi antaa maitoa. Epäilen onnistumista kyllä. Tekis kyllä välillä mieli päästä yksinkin johonkin, mutta oon nyt tarkoituksella pitänyt tosi tarkkoja rutiineita noiden syömisien ym. suhteen. Ettei yöllä olisi sitten nälkä.

nyt pikaisesti hommiin! :wave:
 
Hanna77 minä annoin tytölle antibiootin niin, että joko hän makasi lattialla selällään tai sitten istui ihan syöttötuolissa ja ruiskautin vain suuhun. Ja hyvin nieli. Oletko kokeillut lusikalla antaa?

Pölyt odottavat pyyhkijäänsä...

Te joilla isompia lapsia, viitsittekö laittaa jossakin välissä vähän infoa siitä minkä kokoisia lapset ovat olleet esim vuoden, 1,5 vuoden iässä. Alennusmyynnithän alkavat joulun ja uudenvuoden jälkeen ja ajattelin sieltä tytölle ostaa vaatteita ensi talveksi. Pakko yrittää säästää ainakin noissa vaatteissa kun hoitovapaalle jään.

Eipä tässä kummempia. Ei vaan jaksaisi mennä niitä pölyjä pyyhkimään. Mutta sitten se on ohi. Ja olohuone on jo onneksi pyyhitty. Sain muuten eilen ommeltua keittiöön verhot, silitettyä ne ja laitettua paikoilleen. Löysin sellaista kangasta vihdoin ja viimein, ei ihan mieluista mutta menettelee. Olen sitä kangasta metsästänyt jo monta viikkoa jollei jo yli kuukauden. Siksi keittiön jouluverhot ovat jääneet näin viime tinkaan.

lumikko ja tyttö 8 kk ja risat
 
Se piti vielä sanoa, että ihan vauvakuume tässä tulee kun lukee teidän muide odotuksista. Mutta ehkä ei ihan vielä meille. Pitää saada ensin nuo lisäopinnot loppuun etteivät taas veny raskauden ja vauvan vuoksi. Kyllä sitä ihminen on hölmö kun pitää vielä opiskella vaikka ammatti on :( Nytkin tällä viikolla olen tehnyt jouluvalmisteluita sekä toisella kädellä hoitanut opiskelujuttuja. No toivon, että opinnoista on tulevaisuudessa hyötyä.
 
taitaa tosiaan kotiäidit olla kiireisiä kun täällä on suht hiljaista.

Me käytiin tänään lasten kanssa linja-autolla kaupassa, heistä se on kivaa kun suht harvoin niin liikutaan, mikä on tyhmää kun ilmaiseksi sais matkustaa ja täällä on melko hyvät yhteydet, että oikeest tää reissu tais mennä nopeammin ja kivuttomammin kuin omalla autolla. Helmi nukkui koko reissun ja isommatkin oli ihmeen esimerkillisesti :) .

leivottiin äsken lasten kanssa, nyt meillä on suklaakakku uunissa ja vielä ajattelin heittää lihapullat perään. Mulla on jotenkin tosi hyvä fiilis, tänään tuntuu taas elämä helpolta. Tytönkin vatsatauti oli lievä ja nopea, eilen iltapäivällä se meni jo ohi :heart: .

Minä pääsen vasta lauantaina joulun siivoamaan ja viimeistelemään, kun miehen huominen vapaa päivä ei sitten toteutunutkaan, mutta ei itseasiassa haittaa, hyvin vielä ehditään ja eihän meillä montaa päivää asunto siistinä edes pysy ;) .

Koristeleeko kukaan muu kinkkua? Mie kuorrutan sen aina sinapilla ja korppujauhoilla, koristelen neilikoilla ja sitten vielä kun laitan tarjolle, niin potkan ympärille teen paperista sellaisen hapsutuksen. Olenko ainut höyrähtänyt?

Lumikko ei todellakaan ole hölmöä opiskella vaikka jo ammatti jo onkin. Minäkin olen haaveillut, että vielä joskus menen jotain lukemaan, mutta ensin vaan pitäis keksiä mitä, todennäköisesti jotain joka sivuaa omaa ammattia.

T:Minnihiiri
 
HANNA77: Meillä myös antibiootit on saatu menemään kun on laitettu ruisku toiseen poskeen ja aika syvälle suuhun. On ilmeisesti pakko nielaista. Välillä olen myös annostellut lääkkeen ruiskusta lusikkaan ja antanut sen sitten sillä.
 
Täältäkin terve kaiken kiireen keskeltä :wave:
Molemmat pojat nukkuu :eek: =) ja mulla olis niiiiiiin paljon tekemistä,mut pakko istahtaa tähän hetkeks ;)
on nii paljo kyl juttua tullut etten muista läheskään kaikkia :ashamed:

Meillä syödään jouluna niitä perinteisiä laatikoita ja samoja mitä ootte muutkin listannut...ja kaikkea mitä nyt sattuu mieli tekemään :p on tää joulun aika kans semmosta ettei jaksa piitata....meil esikko on syöny nyt joka päivä herkkuja :ashamed: aina kun kahvitellaan ni se on hyökkäysvalmiina ja en jaksa kieltää ja kuunnella sitä huutoa :kieh: joten jos ottas tän joulunajan nyt sitten ihan rennosti ja ahmikoot niin paljon ku napa vetää :D
lumikko meidän isompi poju täytti just 2v ja se oli kesällä(1,5vuotiaana) sen kokonen et 86cm vaatteet oli hyvät. nyt sitte syksyn mittaan 92cm alkaa olla sopivia,varsinki housut pitää olla jo 92cm ja oon jo 98cm kokostaki ostanut...talvihaalari on koko 92cm,aika reilun kokonen,mut menee ainaki koko talven.

voi vitsit noista raskaus jutuista kauheesti juteltu...ja kukas kirjottikaan et tulee itellekki ihan semmonen olo et on raskaana :) mulla vähän sama juttu :/ iiiks välillä jopa ajattelen et oonko raskaana vaikka aika pieni toden näkösyys on että olisin :whistle: mut kummittelee päässä aina välil ajatus et kauhee jos oonki...hih kamalaa :D

no nyt kuuluu itkuhälyttimestä huuto.... pitää jatkaa myöhemmin :wave:
 
Joulun tarkoitus



Keskellä kiireiden,

arkisten askarten,

mietin ja murehdin:

'Tuleeko jouluni jouluksi,

saanko kaiken valmiiksi,

mitä antaisin Sinulle,

mitä tekisin toisille,

entä jos jääkin jotain tekemättä,

kyselen hymyilemättä.

Näen peilistä kasvot kovat,

pelästyn,

koska ne ovatkin ikiomat.

Kyllä nyt on pakko pysähtyä

ja hetkeksi hiljentyä.

En ikinä tätä maailmaa valmiiksi saa,

eikä se huomaa yhtä ahertajaa.

Ei joulu tule sydämeen,

jos kaiken tuhlaa kiireeseen,

silloin oman juhlani vain pilaan

kun riemuitsisin siitä sen sijaan.



JOULUN TARKOITUS ON AIVAN TOINEN,

JA SEN SANOMA SUURENMOINEN!

JOSPA ANNANKIN LAHJAKSI AIVAN UUTTA,

ITSESTÄNI VAIKKA ILOISUUTTA!

RAKKAUTTA JA LÄMPÖÄ JAKAKAAMME,

NIIN ITSEKIN SITÄ SILLOIN SAAMME.

MITEN IHANAA ONKAAN JOULUN ODOTUS,

KUN RINTAA EI PAINA AHDISTUS.



---- tonttu tuntematon ---

 
vielä noopeeta jatkan kun sain pojan riisuttua ja tossa se nyt leikkii lattialla :) meilläkin tuo näytti sitten tänään osaavansa ryömiä :D on se muutamana päivänä pikkasen hinannut itseään eteenpäin pallon tai muun kiinnostavan lelun peräs,mut ei kauheen innokkaasti. no tänään se heti aamulla keittiössä veti käsillä itteensä hetken matkaa että pääs mattoa hiplaamaan ja maistelemaan :) kylllä oli ilme hauska kun se eka tuijotti mattoa ja sitte lähti menemään sitä kohti :heart:

Nuhasta huolimatta poika on nukkunut yöt hyvin. ei oo syönyt yöllä ja välillä menee koko yö heräämättä =)

opiskelua haaveilen minäkin vielä vaikka ammatti on...ja työpaikka. kiinnostaa vaan enemmän aivan muut hommat ja olis se ihan kiva taas pitkästä aikaa opiskella :D saada parempi ammatti ;)

kauhistus kun te kaikki ootte kovasti laittanu joulua ,siivonnu ja leivotte ja teette kaikkia herkkuja :) mä en jaksa siivota mitenkään erityisemmin,siis mitään kaappeja tms. suursiivouksia :ashamed: ihan vaan perus siivot ja paikat järjestykseen nii kelpaa meille. laatikoita oon jo tehny osan,mutta vielä pitäs lanttu ja perunalaatikot tehä....ja torttuja vielä yks satsi.mulle taitaa tulla kiire ja stressi pukkaa päälle väkisinki. lahjat on paketoimatta ja osa ostamattakin.ehkä mä haen viime tipassa läjän ässäarpoja,siinä loput lahjat :D

joo mutta nyt häivyn,ei kulje enää ajatus....on taas kestäny tää kirjottaminen jonku aikaa keskeytysten takia :D kaikille hyvää joulun odotusta!!!! :wave:
 
Täällä ollaan kans vielä flunssas, yö onneksi meni vaan muutamalla herätyksellä.
Itelläkin rupiaa olo olemaan parempi, vaikka toisaalta itelle ottaa huonomman olon ja pikku mies sais olla terve.

Istun vaarallisessa paikassa, mies sahaa koristelistaa ja huitoo toisella päällä mua. :LOL: Tekee tähän käytävään viimmeistelyjä. On jo niin kivan näköinen, kun on lattialistat laitettu.

Mennis Apteekissa on saatavana sitä keittosuola liuosta suihkeenakin. Vaikka ainakin meillä on tappelua senkin kanssa, mutta ei niin onneksi hidas laittaa, kun ne tipat.

Parantumisia kaikille kipeille! :hug: Toivotaan, että jouluksi parannutaan kaikki ja kukaan ei tulisi kipiäksi.

Lumikko ja Äippä78 Meillä myös sitä vikaa, ettei juoda vippa mukista, kun muutamia hörppyjä. Yks päivä mies kokeili tuttipulloa, mutta ei sieltäkään menny, kun joku 10ml. Olis kiva jos pulloa huolis vois joskus lähtiäkkin jonnekkin yksin tai miehen kans. Oon kyllä asennoitunut siihen, että ennemmin en pääse hyppöölle, ennekuin imetys loppuu. Mutta ei tällä hetkellä menojalkaa vipattakaa, mutta varmaan tulee jossain vaiheessa, että olis kiva mennä.
Mutta pian se aika menee, että pääsee niin usein kun haluaa....eli harvemmin. :LOL:

Täällä on joululahjat ostettu ja melkein paketoitu. Muutama pitää vielä laittaa illalla pakettiin, kun juuso on nukkuus.

Minnihiiri Meillä ei koristella, laitetaan vaan kuorrutus. Ei kerkiä koristelemaan, kun jo maistellaan. :LOL:

Huomenna teen loput joulusiivot, saunan ehkä kyllä pesen viikonloppuna katsotaan kuinka kerkiän.

Täällä harjoitellaan innolla seisomista. Ja meno on holtitonta. Onneksi ostettiin se konttauskypärä. Monelta pään koppaukselta on jo selvitty.
Kukas se sano, että on tyytyväinen kun ei vielä nouse seisomaan. Niin olisin minäkin iloonen, reppanalla vaan niin kiire. Toivottavasti menee hetki ennekuin ruvetaan harjoittelemaan kävelemistä.

Lauantaina mies menee ettiin omasta mettästä kuusta. Ihanaa, kun kerrankin saa ettiä ison, ettei pakko oo olla kapea.

Kuinkas teillä ollu tapana koristella kuusi? Meillä koristellaan aatto aamuna.
Eileen väänsin uuden satsin joulutorttuja, laitoin osaan päällysteeksi kaneli/tomusokeria ja hyviä oli. Mies oli kuullut vinkin radiosta ja sano, että pitää kokeella.

[/b]Lumikko Meillä esikoonen on ollut 1½ vuotis nevolassa tasan 80cm ja paino 10.8kg eli pikkuinen. Meillä nimittäin justus käyttää nyt 74cm vaatteita ja painaa n.9kg. Juuso syntyi pikkuisena 2675g 47cm syntymä mitat. Mutta nyt kesän aikana on ottanut aivan hurja kasvu spurtin. Eli musta ei tainnu olla apuja. Tuntuu hurjalta tuo koko ero nyt kun vertaa.

Mutta jos menis tekees jotain hyödyllistä, :whistle: Vaikka on tääkin tärkeää käydä teidän juttuja lukemassa ja kirjoittelemassa omia kuulumisia. :)

Elli Ja Justus :xmas:
 
Ja nyt mulla meni tummennukset päin seiniä. :LOL:

Piti tulla lisäämään tekstiä, kun muutkin oli yhtä aikaa kirjoitellut. =)

[/b]Mmamaa Ei sun tarvi tressata! Musta voi saada kuvan että oon aivan hirveesti siivonnut, mutta pyh.....Ei täällä nyt niin puhdasta oo, että viittis lattioilta syödä. :LOL:
Mutta silti niin siistiä, että meille kelpaa. Kaappejakaan en oo siivonnut, kun en vietä niissä joulua. ;) :D

Tuosta opiskelusta...Meillä se olis miehen vuoro opiskella, mutta ei tiedä mitä opiskelis. Itekkän en tiedä mitä opiskelis jos menis.
Mutta nyt meen. :wave:
 
Hui!Onpas aika vierähtäny...oon lukenu täällä taustalla mut en oo jotenki osannu kirjottaa:)
Joo meidän neiti täyttää 7kk 27.päivä...aika on menny tosi nopeesti ku muistelen vielä ku kattelin odottajien keskusteluita...ja sitä ennen vauvakuumeilijoita :D

Meidän neidillä myös nuhaa..eikä millään antais pyyhkiä nenää eikä suolatippoja missään nimessä...millä sen rään oikeen sais pois kun ei sellanen niistopumppukaan oikeen auta ku neitiki rimpuilee koko ajan? :|
 
Huhuh että on ollut rankat kaksi päivää :/

Eilen käytiin ottaa pojalle influenssa rokotuksen tehoste ja poika kiukutteli sitten ihan urakalla koko loppupäivän. Illalla sitten vielä miehen kanssa onnistuttiin tappelemaan niin että ei ole tänää vastannut puhelimeen, mikä on sinänsä vielä ikävämpää kun aamulla alkoi tulemaan verta ja koko päivän lääkärissä odottelun jälkeen todettiin että olen saanut keskenmenon tai sitten kyseessä on kohdun ulkopuolinen raskaus. Sekin selviää vasta lauantaina kummasta on kyse kun ottavat vielä hormonimäärityksen....

Että joulumieli tällä hetkellä vähän hukassa...No kyllä tämä kai tästä sitten alkaa taas sujumaan...
 
Hilipatuinen :hug: :'(

Kiitos kaikille kannutuksesta liikkumisasiassa. Kyllähän toi aika ahkerasti kuitenkin tossa maassa pyösii, vaikka eteenpäin ei menekkään :)

Minnihiiri: Ihana runo


Johan taas kutsu huuto kuuluu....
:wave: :wave:

Kippana ja Sirppana :heart:

Ps. Mennis Aatelitko joululahjaksi tehdä testin? ;)
 
Hilipatuinen :hug: :hug: Sanattomaksi vetää :'( Onneksi sulla on ihana poika siellä kotona!!

Meillä on ollut jonkinmoista joulustressiä pojalla ja äidillä.. Tuntuu, että pojalla on mennyt rytmi yhtäkkiä jotenkin aivan sekaisin. Ei toimi ruokailut eikä nukkumiset entiseen tapaan :/ Olin kyllä huomaavinani, että yläien punottaa kovasti, joten jospa se syy sieltä paljastuisi lähiaikoina..

Meillä on totisesti kokemusta sekä antibiooteista että nenän niistämisestä, poika kun on ollut kipeänä lähes tauotta lokakuulta asti. Antibiootit on yleensä ottanut ihan ok, kunhan ei mennä yllättäen tökkimään ruiskua suuhun. Niistämisessä paras apu on ollut apteekin nenäfriida, karmea kapistus, mutta toimii.. Ensin kun laittaa tippoja sieraimiin ja sitten imee, niin kyllä helpottaa. Vaikkakin kamalan huudon kanssa. Mutta toivotaan, että kaikki nuhanenät paranevat jouluksi!!

Nyt on mentävä avuksi, hirmuinen huuto taas makkarissa kun mies yrittää nukuttaa..

vilmis ja poika :heart:
 

Yhteistyössä