***Toukovauvat 2007*** Joulukuu

• Viestiketjun aloittaja lemmenlaiva
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Kaikilla vauvat jo joko ryömii, konttaa tai seisoo tukea vasten...Meidän neiti vaan sätkii lattialla, eikä kyllä liiku pätkääkään :( Mitänyt joskus kun pyörii sivusuunnassa. Kai tämäkin on normaalia....
Oikein pelottaa 8 kk:n neuvola, lääkäritäti taas pääsee kitisee..Viimeksi arvosteli, kun tyttö ei mahallaan tukeutunut vielä käsiin "Kyllä tämän ikäisen jo niin täytyisi tehdä"...Ja minä ihan itku kurkussa kun ei tiedä, kun esikko on kyseessä :'(

No se siitä itkemisestä.

Meillä joulupöydässä täytyy olla miehelle makaroonilaatikkoa, ei syö muita laatikoita, kranttu!
Mä ajattelin tehdä jälkkäriksi valkosuklaa-limevaahtoa. Tommonen kevyt vaahto saattais upotakin vielä ruuan päälle.

Onnea kaikille raskautuneille vauvanodotukseen!

:wave:

Kippana ja Sirppana :heart:

Heips.

Täälläkin yksi tuulettunut äippä :wave: Olipa ihanan virkistävää olla kavereiden kanssa ja ottaakin :whistle: Ja virkistävän illan jälkeen on kahta ihanampaa olla kotona =)

Kippana, ei meidänkään poitsu vielä ryömi, yrittää vasta. Ja kääntyy mahalleen, mutta selälleen ei ole oikein edes yritystä.. Ei musta ole mitään syytä huolestua, kun itse tietää lapsensa voivan hyvin :hug: Kaikki ajallaan.

Elli, dysfaattiselle lapselle varmaan joku peli voisi olla kiva. Tosin ehkä kannattaa varoa, ettei osta mitään selkeästi taitojen opetteluun suuntaavaa peliä.. usein noilla erityislapsilla tulee koulussa jo pelattua sellaisia niin kovasti, että kotona voi olla kiva ajatella jotain ihan muuta. Vaikea tietysti sanoa, kun ei tunne lasta. Mutta itse ajattelisin ihan ensisijaisesti, mistä asioista lapsi tykkää, ja ostaisin jotain sitä silmällä pitäen.

Olisiko vinkkejä kolmevuotiaalle pojalle? Lelujen kasa on jo valtava, joten jotain muuta olisi kiva ostaa.. ehkä vaatetta? Mulla on vielä näitä haasteita enemmänkin, oma isä ja veli ja sitten noita lapsukaisia.. ajattelin sukulaistytöille ostaa seppälään lahjakortit, että saavat sitten itse valita mieleisiä vaatteita alennusmyynneistä. Omalle miehelle yritän löytää kivaa, mutta kohtuuhintaista kelloa.. saas nähdä, miten käy.

Tirlittanille piti vielä sanoa, että ihana isukki teidän lapsilla :hug: Musta on ihan hienoa, jos jossain perheessä tehdään toisin kuin on totuttu. Kyllä isä voi olla lapsille aivan yhtä hyvä hoitaja, kuin äitikin.. Miten muuten imetyksen kanssa..? Eikös sulla ole se vielä meneillään?

Mutta nyt puuhaamaan jotain hyödyllistä.. joulu tulee, oltiin siihen valmiita tai ei :xmas:

vilmis ja poika :heart:

Vilmis,
meidän kummipoika on 3,5 vuotias ja ihan hulluna siihen Autot-piirrettyyn. Viimeksi ostin hänelle synttärilahjaksi Cars-lakanat ja nyt joululahjaksi Cars-paidan. Lakanoista oli ihan haltioissaan ja varmaan on paidastakin, vaikkakin samaa sarjaa löytyykin kaapista jo ennestään.

Vilmis Meillä myös 4 vuotias tykkää cars sarjasta on tykännyt siitä asti, kun ilmestyi. Sen takia nyt tuleva huone sisutetaan Cars tavaralla.
Kiitti vielä lahja vinkistä!
Hot weels (kirjoitetaanko noin?) tavaraa on pyytänyt, mutta ei tiedä ostaako äitinsä puoli niin ei oo kiva jos on jotain samaa. Soittaa en viitti, kun en oo oikein puheväleissä. :whistle: Veljen ex-vaimosta on kyse ja meidän rakkaasta kummipoijasta. Mutta mennään tänään katteleen kaupunkiin niitä loppuja lahjoja. Ehkä ostettaan joku peli ja sitten jotain noihin hot wheelseihin kuuluvaa.

Meillä on nyt sitten Justuskin nuhalla. :( Toivotaan, että menee ennen joulua ohi. Yö meni onnekis normaalilla 2 heräämisellä.
Oon muuten alkanut kans tassuttamaan, :whistle: vaikka vannotin etten vielä aloota.
Tissiä siis syödään yöllä edelleen, mutta opetelaan nyt nukahtamaan omaan sänkyyn ilman apuja ja sekä vaunuhin. Meilläkun Justus aika usein on herännyt n.40 minuuttia nukahtamisesta ja vaatinut tissiä nukahtamiseen uudestaan. Tai vaunujen heilutusta. Aloin perjantai yönä toteuttaan ja nyt jo huomaa eron. Eileen illallakin nukahti uudelleen itse yö unille, ei tarvinnu tissiä. Ja päikkärit on pidentynyt sisällä. Eileen veti aamu unia melkein 2 tuntia, kun sisällä ei ennen oo nukkunut, kun hyväkun tunnin unet.

Kippana Ei kannata murehtia tuosta liikkeelle lähdöstä, musta tuntuu että meillä on kiire tuon isomman perään. Mulle sopii, että ryömiis vaan. Ei vielä tarvisi harjoitella polviseisontaan nousua. Vahinkoja vaan tulee. Tuumasin miehelle, että meille vissiin pitää ostaa konttauskypärä.

Mutta nyt aamupalan laittoon. :wave:
Hyviä alkuviikkoja kaikille!

Elli Ja Justus :snotty:

Heh.. Täällä kans yks maanantai laihduttaja :wave: :LOL: Nyt kyllä tarkotuksena on, että heti Joulun jälkeen haen vanhat painonvartijoiden laput esille ja tarkoituksena on puottaa painoa ihan reippaasti.. Miehelle tuossa ehotinki, että ostettaisko tammikuun alennuksista kuntopyörä ja joku vatsalihaslaite... Ei yhtään laittanu vastaan... autotallissa ois paikkaki niille.

Mukava lukea, että mitä muiden Joulupöydistä löytyy.. meillä on tänä Jouluna tämmönen lista:

Alkupalaksi:
-Italian salaatti (itse teen)
-kylmäsavuporopiirakka (itse teen)
-lohipiirakka (itse teen)
-graavilohi
-kylmäsavulohi

Pääruoka:
-Joulukinkku
-peruna/porkkana/lanttu ja maksalaatikot
-rosolli
-verimakkarat (minun isä tekee)
-kaalikääryleet (äiti tekee)
-lapsille kinkkukiusausta yms.

Jälkkäripöytä:
-piparit
-tortut
-kuivakakku
-suklaakakku
-valkosuklaakakku
-glögi, kahvi, konjakki, punaviini, limsa yms.
- ja tietty konvehteja... :p

Viimisessä Maku-lehdessä oli nuo suklaakakkujen ohjeet...ajattelin kokeilla tänävuonna niitä.. Viime vuonna tein sen Fazerin suklaakakun johon väliin tuli valkosta ja maitosuklaata.. muuten oli tummaa suklaata. Se oli kans aika hyvää.. Sitte mulla on semmonen oma bravuuri suklaakakku, jota teen aina syntymäpäiville. Eli kuten huomata saattaa, minun herkkuja on suklaakakut :p

Meillä on nyt sitte totisesti se uuden sängyn osto edessä... Hitto ku aamulla herää niin ei pääse suoraan.. niin selkään sattuu.. eikä meän nykyinen sänky ole ku 6 vuotta vanha ja silloin maksettiin siitä yli 10000 markkaa.. :/ Joka siis oli tooosi kallis... Eihän se nyt tunnu kalliilta jos sen euroiksi muuttaa eli reilu 1500? :whistle: Tempurin patjoihin tällä hetkellä ollaan kallistumassa... Onko kellään kokemuksia niistä patjoista??
Mies oli vain huolissaan siitä, että mitenköhän ne seksipuuhat siinä sängyssä onnistuu ku sehän muototuu lämpötilan mukaan eli sitä painuu syvemmälle sinne patjaan... Meinas, että käykö sitte niin että jompikumpi täytyy sieltä jostaki patjan syvennyksistä kaivaa.. :LOL:
Ei oikein kehtais myyjältäkään tämmösiä kysellä :LOL:
No ei kai sentäs... ;)

Jospa alkais tälläämään ku täytyy lähteä vaipanhaku reissulle kylälle...

Hanna ja Paavo :heart:

tultiin äsken ulkoa, sitten kotiäiti valmisti oikein monimutkaista ruokaa, valmis muussia ja kalapuikkoja ;) , nyt sitten iski hirmuinen väsy.

Meillä Helmi nukahti ilman palveluja ja nukkui koko yön syömäti! Ja aamulla sitten seisoi sängyssään, että hyvä kun tuli pohjaa siitä laskettua.

Hanna hauska toi miehesi huoli noista uusista patjoista, meillä tuntuu tätä nykyä, että tuskin ennättäisivät patjatkaan muotoa vaihtaa kun niin pikaisesti kuumenisivat ja sitten jo saisivat jäähtyä ;) , meillä siinäkin asiassa saa nykyään noudattaa viidakon laki, kun kohta jo joku lapsi tarvii jotakin, tai esikoinen kipittää väliin.

No pitää vissiin ruveta raivaamaan tätä asuntoa.

Laitoin just muuten laskuja, ei ole kuin 1800 euroa taas menossa, ei voi muuta todeta kuin elämä on. Oikeesti kyllä kaikki kulut on nousseet ihan valtavasti viimevuosina. Välillä sitä oikein miettii, että kuinkahan kireälle vyö on laitettava kun hoitovapaalle jää. Mie kun en oikeesti edes osaa elää kovi pihisti.

Ai niin vielä on laitettava huoleni tänne, kun iso osa tän palstan väestä aloittaa työt, niin yrittäkää kuitenkin löytää aikaa kirjoitella tänne, nipistäkää se vaikka työnantajalta, mutta muutoinhan tässä itse pääsee vallan tylsistymään.

T:Minnihiiri

Moikka :wave:
tääläkin ollaan flunssassa...ei kyllä onneks pahasti ja nyt on jo parempaan päin =) viime yö kyllä meni yllätys hyvin,ei kertaakaan kuulunut mitään :eek: aamulla kuuden jälkeen heräsin ja oli pakko vilkasta pinnikseen et onko sielä ees ketään!tuhina kuului ja nukkui...ennen 7heräs sitten ja oli niin tyytyväinen että kerittiin tehä aamupesut ja pukee vaatteet,esikolle kans ja sitte mentiin puurolle :D oli kyllä hyvä yö ja sai itekkin kunnolla nukuttua :D

Kaikille kipeille paljon paranemistoivotuksia!!!!Eiköhän tää tästä parane ja jouluna kaikki terveenä =) toivottavasti!!!! ite ainakin oon siinä mieles tyytyväinen et tuli nyt ja toivottavasti häipyy jouluks ;)

Ei meilläkään vielä ryömi,konttaa eikä nouse tukea vasten. ei tuo kyllä muutenkaan innokas seisoskelija ole...sylissä kun pitää seisovalteen niin se rupee vaan pyllistelemään,keikuttaa pyllyä :LOL: ei taida olla mikään kiire tällä pojalla liikkua...liikkuu sen mitä haluaa niin pyörimällä...nytkin tuli tähän tietokonetuolin pyöriä maistelemaan :)

ai niin ONNEA Hilipatuinen raskauteen :flower: ihana juttu!!! Tännehän nyt kovasti satelee pikku sisaruksia toukokuisille :D :heart:

nyt ei muuta mielessä,tuli ajatuskatko...oon ollu tän kirjottamisen aikana puhelimessa ja otin pojan ulkoa vaunuista...ja nyt kaipaa vauva seuraa kun isoveli nukkuu ei oo viihdyttämässä!
:wave:

Tervehdys kaikille!

Mä ajattelin tehdä tällasen banaanikakun jouluksi, kun anoppi tekee kaikki muut ruuat niin on sitten sentään jotain viemistä. Tänään haen tuon kakkuvuoan postista, oli muuten nopea toimitus.
http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/category/KUIVAKAKUT
Ei oo kyllä kovin jouluinen kakku mutta piristää varmasti joulupöytää. Oon löytäny tuosta blogista paljon muitakin hyviä reseptejä, ei siis ole mun oma blogi.

Konsta pieni nukahti ulos vaunuihin. :heart:
ennen päiväunia leikittiin hetken aikaa muumipehmolelulla ja Konsta kikatti oikein sydämenpohjasta, voi että kun oli suloisen kuuloista :heart:

Konstalla on kanssa nenä vuotanu tänään hieman mutta sen kummempaa oiretta ei ole.

Hanna: Me ostettiin kesällä iskusta Wonderlandin sänky. Oon ollu siihen tosi tyytyväinen ja myyjä lupaskin 15% enemmän syvää unta yössä. Oon kyllä huono sanomaan onko unenlaatu parantunu kun meillä on tuo erittäin tehokas pikkuherätyskello joka pitää huolta siitä ettei vanhemmat nuku liian hyvin ja pitkään :D Ostettiin onneksi sillon 180cm leveä sänky niin on aina ollu riittävästi tilaa imettää ja Konstakin on välillä nukkunu meidän kanssa ja hyvin ollaan mahduttu.

Kippana: Mä olin myös vielä vähänaikaa sitten ihmeissäni kun Konsta ei ryöminy ollenkaan ja tuntu että muiden lapsi osas jo vaikka mitä. Nyt Konsta ryömii hieman, mutta se on luonteeltaankin enemmän semmonen pohtijatyyppi että se tykkää katsella ympärilleen ja ihmetellä asioita. Inhottavaa käytöstä neuvolalääkäriltä jos on tehny numeron siitä ettei sirppana tukeutunu käsiin. Meille ainakin sillon koulussa painotettiin ettei sais koskaan neuvolassa kysyä, että JOKO teidän lapsi kävelee ym. Tulee vaan vanhemmille huoli ja stressi jos ei vielä kävele. Lääkäriltä siis typerää ajattelemattomuutta. :( Niin ja tuo valkosuklaa-limevaahto kuulostaa tosi herkulliselta :p

Vilmis: Mä oon keränny mun kummipojalle (4v) Mauri Kunnaksen kirjoja ja se on tykänny niistä paljon kun niissä kuvissa on hirveesti pieniä yksityiskohtia joita on hauska katsella. Kiva että pääsit hieman tuulettumaan ja että ilta oli onnistunut. :) Mä olin 2 viikkoa sitten siskon kanssa baarissa ja olin kuolla tylsyyteen vaikka vähän huppelissa olinkin.. :D

Tänään pitäis vielä tehdä Konstalle niitä soseita ja käydä postissa ja kaupassa. Lahjojakin pitäis vielä toimitella saajilleen.. Kaveri pyysi kuntosalille mutta en tiiä missä välissä sinnekkin ehtis, treeni tulis kyllä tosiaan tarpeeseen.

Kummipoika 4v oli eilen valinnu mulle kukkakaupasta joulukukan ja se toi sellasen ihana kukkakorin, jossa oli enkelikoriste. Oli valinnu just sen korin tuon enkelin takia. :heart:

Taitaa Konsta alkaa heräilemään, joten aika poistua :wave:

Minnihiiri minä olen kanssa murehtinut, että olenko ainut kirjoittaja täällä kevään jälkeen kun muut palaavat töihin. Ja minä olen ainakin kotona maaliskuuhun 09 asti. No taidan sitten kirjoitella täällä yksikseen :|

Kolme vuotiaalle pojalle minäkin tässä olen joululahjoja ostellut. Pitkät kalsarit on jo hankittu. Lisäksin ostan palapelin ja ehkä jonkin paidan. Tuollaisen lasten työkalusetin ostin myös. En tiedä annanko sen nyt vai vaikka nimpparilahjaksi.

Kiitos lahjavinkeistä! Tuo musiikki voisi olla hyvä, mutta en yhtään tiedä mitä hän kuuntelee. Sellaise dödö suihkusaippua paketin ostin jo, mutta siihen pitäisi jotakin lisää keksiä. Leffaliput voisi olla hyvä, mutta kun asuvat eri paikkakunnalla. Saisikohan niitä jotenkin netin kautta tilattua. Onko Hesen lahjakortti liian lapsellinen 15-vuotiaalle?

Parasta aikaa kyselit niistä jälkkäreistä. Minä ehkä teen jäädykkeen, sen voi tehdä jo aiemmin pakkaseen ja on mielestäni hyvää.

Tyttö oppi tänään uuden taidon, taputtamaan käsiään yhteen sekä kiipemään polvilleen ja ottamaan siitä jaloillaan tukea. Tulipa nyt tosi vaikeasti selitettyä. Mutta siis nousemaan jaloilleen, mutta ei vielä oikein jalat kanna. Olin muutaman tunnin poissa kotoa ja äitini oli tytön kanssa. Tällaisia taitoja oli sitten oppinut. Jotenkin vahvistui se, että oikean ratkaisun tein kun en töihin vielä mene. Jäisi monen monta taitoa näkemättä. :heart:

Tosiaan meillä on hyvä henki tässä porukassa. Ja juttua näyttää tulevan. Ollaan aina listan kärkipäässä. Minähän oikeasti kuuluisin huhtikuisiin. Alun perin laskettu aika oli 1.5 kun tänne ilmottauduin. Tai siis se oli se mitä laskurit näytti. Sitten lääkärissä ja neuvolassa tulikin 30.4 laskettu aika. Mietin, että jos pinoa vaidan, mutta en sitten vaihtanut. Muutaman kerran taisin huhtikuisissa kirjoitella ja täällä samaan aikaan, mutta siellä oli vähäistä kirjoittelu. Ja onneksi en pinoa vaihtanut :heart: En tiedä onko huhtikuista pinoa enää edes olemassa.

No nyt välillä muihin puuhiin. :wave: :wave:

lemmenlaiva
MORJENS MAMMAT!

Huoh! Mun ja tytön päivä rytmi on ihan sekasi... Iskä oli tän päivän kotona, ja me ei olla saatu aikasex käydä päiväkävelyllä, kuten yleensä kävellään reilun 5kilomertin lenkki. Ja muutenkin.. mitään en oo saanu tehty. Onnexmies jo huomenna menee töihin... Uuteen sellaiseen. Ja talous kohenee huomattavasti :D tulevaisuus turvattu, ja rakennus projektia voi tosissaan ajatella.

HANNA, nuista patjoista.. Kannattaa käydä Jyskissä tutustumassa Sensuksen patjoihin, samat ominaisuudet kuin Tempurissa, mutta hinta aivan eri.. säästätte pitkän pennin! Suosittelen!!

Jouluruuvista, minä en paljon niinhin panosta, tai siis en ainakaan ite niitä tee, kaupasta ostan Saarioisten äitien tekemää :LOL: Kinkkua äsken kaupassa käydessämme kateltiin, mutta ei vielä ostettu. Tietääkö joku muutes kuinka pitkään menee 6 kilon kinkun sulamiseen?? Ja missä se on paras sulattaa??
Minä sitten panostan enempi siihen jälkiruokapuoleen... Teen ainakin mun bravuuria http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=1451&rname=suussasulava_suklaamoussetorttu NAM!! Ja kaikkein parasta on että tää on gluteeniton, ja mun anoppi on keliaatikko. Nyt jos jollakin on herkullisia gluteenittomia ohjeita niin tänne vain! Jotain pitäisi tehdä, sellaista mitä kaikki voi syödä.

Meillä joulu menee sillä tapaa että miehen lapset meneevät kotiinsa aattoaamuna, ja me sen jälkeen mennään miehen vanhemmille syömään aamupuuroo, siitä iltapäivällä minun vanhemmille ja illalla tulemme kotiin jonne sitten saapuu nuo mummot ja ukit. Ajattelimme että näin on helpoin kun voi sitten tytön laittaa nukkumaan omaan sänkyyn.

Meillä nuo yöt menee pääsääntöisesti hyvin. Paitsi viime yönä tyttö heräsi joskus puoli4 aikaan ja valvoi puoli6 saakka. Ei itkenyt, tai kiljunut, kuhan nyöhäsi vaan. Sitten puoli6 aikaan vaihdoin vaipan, kun huomasin että iso pissivaippa on, eikä se ainakaan helpota nukahtamista.. ja samalla sitten annoin 160ml maitoa. Johan alkoi uni maittaa. Sitten noustiinkin 9.30.

Meillä myös hieman nuhaa vaihteeksi, Aina reilun viikon ehtii olla terveenä, ja sitten taas heittää nokan valumaan. En ole moisesta viittinyt lääkärissä käyttää kun mielestäni tyttö on muuten täysissä sielun ja ruumiin voimissa.

Perjantai-lauantai yön tyttö oli minun vanhemmilla yökylässä, isukki oli firman saunaillassa ja minä kotona tissuttelin VK.ta ja Baileysta... Ja tupakkia taas hieman polttelin. Mutta loppuaskin annoin kaverin mukaan ettei vaan pääse kiusaus iskemään ja sitten taas retkahtas polttamaan. Olen todella ylpeä itsestäni. Lopetin silloin kun tiesin odottavani, raskaus aikana polttelin silloin tällöin. Sen jälkeen olen vain viihteellä ollessani poltellut.. Ja enne lopettamista poltin kumminkin askin päivässä. Kyllä se on vissi ero miten henki kulkee kun ei tupakoi.. On niin paljon helpompi hengittää, eikä hengästy niin helposti.

Me eilen paketoitiin joululahjat, paitsi mun isälle ei vielä olla keksitty lahjaa.. Ehkä Jyskistä sensuksen anatominen tyyny, jos ei muuta keksitä. Isovanhemmat saa ainakin tytön puolivuotis kuvan.

Meillä on edistytty ryömimisessä, eteenpäin mennään jos vain jotain tarpeeksi kiinostavaa edessä on. Minulle tulee mieleen likan ryömimis tyylistä kroolaus uinti. Ja joka kohtaan sitten pitää taputtaa, se taputtaminen on aivan huippu hienoa.. siis likka ite taputtaa. Nyt istutaan jo ilman tukea todella hyvin, ja osataan laskeutua siitä mahalleen, eikä itkuja sen takia enää tule.

Eilen meillä oli muskarin joulujuhla ja keskiviikkona kokoonnumme viimeisen kerran tälle vuoteen, samoin kuin mammajumppaa ei tänä vuonna enää ole. Huomenna vielä on on mammakerho. Sitten täytyy selvitä kaikesta ensivuoteen.

Mutta tässä varmaan tärkeimmät! Palaan asiaan.. varmaankin huomenna!

Opittiinpa tänään jotain uutta :) ,ryömimään lähti tyttö aamulla tuossa keittiön lattialla. Nyt sitten,tietenkin, voi liikkua kohtim kaikkea kiellettyä. Ja nehän kiinnostaa satasella enemmän kun omat lelut. Taitaa tuo nukkuminenkin olla hiukan hankalaa...Nytkin tuossa syöttötuolissa touhuu ihan täysillä vaikka pitäis olla nukkumassa.
Iskä koitti kerran mutta ei tullut mitään muuta kun kauhea huuto ja meillä tuo nukkumaanmeno on mennyt melko kivuttomasti, joten huusin että tulkaa pois sieltä.

yöheräily ei vieläkään täysin loppunut. Viime yönäkin heräsi neljältä ja puoli tuntia sitten yritin taputella mutta ei merkkiäkään siitä että nukkuis..kun tajusin, että kello puoli viisi annoin maitoa. Aattelin,että ei se sitten siitä tunnista ole kiinni se maito.
Mutta kyllä taas yöllä sapetti..viikon tätä unikoulua ja takapakki päällä:(
Nukkuukohan koskaan... :'(

Huomenna pitäis nyt tehdä sosetta tytölle, on tuota pilttipurkkia kertynyt tuonne laatikkoon että johonkin hyötykäyttöön ne on saatava sieltä. Meinaan laittaa kanaa ja kalaa sotkettuna bataattiin,perunaan ja porkkanaan nyt ainakin..ehkä sipulia kun viimeksi tein ja laitoin keittojuureksia joukkoon oli siellä sipulia minkä tajusin vasta kun pussi jo kaadettu perunoiden joukkoon.Ja hyvin meni alas.

Selvisin hengissä siitä sähkötestistä noihin kätösiin.Ei se niin kauheasti sattunut, ne hermoneulat tuntui inhottavimmilta. Jotain taisi löytyä kun lääkäri kyseli, että onko sovittu jotain lähetteen antaneen lääkärin kanssa.Sanoin että ei vielä ja sitten vaan sanoi, että varaa aika kun käyt maksamassa.Puhelin tai käynti...pakko oli kysyä, että onko väliä kumman varaan ja paukautti sitten että: no, kun tulos vähän eri kuin odotti niin varmaankin käynti parempi..eikä sitten muuta. Tässä sitten hermoilen et mitä sieltä sitten löyty tai mitä ne mittaukset näytti. :'(
Perjantaina on aika...siihen on monta unetonta yötä.

Tuo muuten tuo tyttöni on kyllä niin kova juttelemaan ja huutamaan täysillä!
Tänään olin siskon mukana kun saa siedätyshoitoa ja siellä sairaalan vessassa kävin sitten vaihtamassa tytteliltä vaipan..huomasipa, että täällähän kaikuu ja testaili sitä sitten siinä koko vaipanvaihdon ajan :LOL: Nolona sieltä tulin ulos ja kysyin siskolta, että kuuluiko tänne ja totes vaan että KUULUI!

Olen tainnut melko sekavasti kirjoittaa, toivottavasti nyt edes jotain järkevää.

Jos jaksetaan lähteä niin huomenna olis se meidän perhetalon joulukirkko...olis kyllä aika kiva varmaan. Taidan yrittää jaksaa...
Jotenkin ihan veto pois ollut nyt tän viikon, johtunee varmaan tosta valvomisesta. Onneksi joulu tulee ja on isäntä 24h mun kanssa :) Vie tuo remontti meidän yhteistä aikaa melkoisesti.

Mutta nyt taidan koittaa tuon tytön nukkumaan ja itsenikin myös.

Palailemisiin!

EKÄ ja Peppi

ekaaKertaaÄitinä onnea liikkeellelähdöstä =)
Lemmenlaiva hienoa kun lopetit tupakanpolton, minä olin edellisen 5-vuotiaan jälkeen nii hölmö että "maistelin" näihin aikoihin välillä ja kun likka oli 1v. niin piltinkin jo täysillä askin päivässä. Kahden ensimmäisen aikana poltin pari-kolme päivässä kun en pystyny lopettamaan.Nyt lopetin syyskuussa viime vuonna (taidatte arvata syyn :LOL: ) ja tänä vuonna en ole polttanu tupakan tupakka ja ylpeä siitä. ikinä ei enään.

Oikestaaan piti kysyä kakkaamisesta . Meillä poitsu kakkaa 3-6 kertaa päivässä ja muistellin ettei nuo isommat kai ihan niin usein samanikäisenä...? Miten teillä muilla? keskiviikkona kyllä onkin se painokontrolli, melkein jännittää kun taas olen niin varma että painoo olis tullut tarpeeksi :/

Kiitos onnitteluista :)

Kyllä se oli vähän järkytys kun lääkäri soitti että sulla oli positiivinen se raskaustesti, mutta kyllä tässä jo innolla odotetaan. Lääkärin sain vasta heti ensivuoden puolelle. Olisi ollut sukulaisille kiva jouluylläri, mutta pitäisi varmaan tietää koska se on tulossa :D Balou Oliko teillä ihan ylläri vai suunniteltu juttu, jos saan udella?

Yösuomisistä/heräilyistä Ite kokeilin semmosta vähän kerrallaan vierottamista että jos en heti saanut poikaa tyytymään tuttiin ja taputteluun, laitoin vajaan desin pulloon maitoa ja annoin syödä ihan hetken, niin että sai vain sen imun päälle ja ja vaihdoin tuttiin. Saattoi mennä yöllä vain joku 25 ml. Joskus ei ollut niin helposti huijattavissa joten jouduin toistamaan muutamaan kertaan. Aika nopeasti tottui siihen että annoin tutin suuhun ja jatkoi unia. Ehkä kaksi kertaa olen joutunut ottamaan syliin ja rauhoitella. Antti on kyllä sitten ihan muuten vaan pari kertaa herännyt yöllä yksinään juttelemaan. Puolitoista tuntia on saattanut päpistä omiaan ja sitten vasta jatkanut uniaan, on vielä sen verran sosiaalinen mies ettei kannata edes päätään nostaa kun yltyy vaan kun huomaa että joku on hereillä =)

Oli vielä jotain kommentoitavaakin, mutta nyt lakkasi aivotoiminta.
|O

lemmenlaiva
MOI!!

Meillä tyttö nukahti supon voimalla. Ilta tosi itkuinen, poskia punottaa ja itkettää kovasti... Hampaita??? Itku nimittäin oli erillaista, sellaista että johonkin sattuu.

Kakkajuttuja kyseli riiviöisen äiti, meillä kakataan 3päivän välein.. ja huomenna siis ois meillä kakan teko päivä, HURAA!

Jaa-a, päivällä mietin että kysyn täällä jotain.. mutta olempas unohtanut sen.. josko se joskus muistuisi??
Mutta, nyt naamalleen!

lemmenlaiva
Ainiin, nyt mä muistan!!!

Te kellä näkyy Juniori kanava.. Oletteko näyttäneet lapsillenne HOPLA ohjelmaa. Se tulee arkisin joskus klo.13 maissa. Meillä tyttö kattoo sitä aivan innoissaan ja hihkuu. Siis aivan eritavalla kuin muita ohjelmia..
Suosittelen. Että telkkarin orjaksi joutuu jo aikas pienenä :LOL:

hei!

kippana: ei meilläkään tyttö liiku muuta kuin napansa ympäri ja taaksepäin

meillä tyttö taas sairaana,korvatulehdus taas vaihteeksi :headwall:
keuhkotkin taas röhisee,pitää taas käydä lääkärissä.pääsisi jo sinne astmalääkäriin niin ei koko ajan nuo keuhkot oireilisi.
mitä muuten olette ostaneet joululahjaksi nuilla pienimmille?ootte saattaneet sanoa jossain välin mutta en nyt hoksaa :) itse en löytänyt kun pari lahjaa.vinkkejä haluisin,jos ois jokin järkevä lahja mikä samalla kehittäisi.
meillä on nyt isoveljestä ja pikkusiskosta tulleet hyvät kaverit :heart: isoveli pelleilee pikkusiskolleen ja pikkusisko nauraa :) no nyt pitää lähtä antaan aamupalaa lapsille:)

Pikaisesti vain kiitos hyvistä lahjavinkeistä! Varmistin asian pojan äidiltä ja Carshan se olikin kova juttu :D Olisin ostanut lakanat, mutta ne kuulemma on jo pukinkontissa.. ostin sitten pyyhkeen. Kiva ostaa jotain yleishyödyllistä, kun leluja tulee kuitenkin niin paljon. Ja Helinän vinkki oli kanssa hyvä, voisi sopia omalle kummipojalleni kanssa.

Semmosta muuten piti teille kertoa kanssasisaret,
että tuli tossa yksi päivä hirmu vahva fiilis, että oon raskaana. :eek: :whistle: :D
Samanlainen kuvotus olo jne. Menkat ois voinut jo alkaa (kierukan laiton jälkeen ei vielä kovin säännöllinen kierto), mut ei mitään tuntemuksiakaan siihen suuntaan. Aikasemmissa kuukautisissa ollut selvät merkit ilmoilla (lue: helvetilliset vatsajomotukset) jo useita päiviä ennen menkkojen alkamista.

Kyllä mä sanon, että aikamoinen tahtolapsi ois tuloillaan, jos meikäläinen paksuna olis. Kierukka ja aika vähäisiä ollut nuo petihommatkin. :LOL:
Nooh, tuskinpa vaan olen ja toivottavasti en ole. Tosin jos nyt kaikesta huolimatta odottamaan alkaisin, niin kyllä me ilolla pikku-kakkonen otettais vastaan.

Että tämmöistä täällä.

|O :snotty: Olo tuollainen....Yöllä pääsin vasta yhdeltä nukkumaan, kun paketoin lahjoja ja sitten Justus valvotti lahjakaasti. :heart: (Juuso halusi, että laitan tuon sydämmen tuohon. Kultarakas). Onneksi mentiin uudelleen vielä nukkuun niin sain unta 1½ lisää.
Pitääs jaksaa siivota, mutta vaan täällä kökin. ;) Lupaan, että kun koneelta lähden niin meen siivoon. Vintti meillä on nimittäin, kuin pommin jäljiltä, juuso käyny levittämässä leluja...Ja itellä tullu välillä sorruttua siihen, että on vaan vienyt puhtaat pyykit sinne käärimättä. :ashamed:

Mennis Nyt rupes jännittään sun puolesta. Toivottavasti et oo raskaana, et sitä toivo.

Ihania jälkiruokia ja kakkuja meinaatte jouluksi tehdä. :p

Mulle on iskenyt 30-kympin villitys. :LOL: Vaikka siihenkin on aikaa vielä muutama vuosi. Haluaisin nimittäin rastat. Oli jo Odotus aikana hinku, mutta katos sitten. Nyt iski uudestaan taas, kun oon nähnyt rastahiuksisia ihmisiä.
Pitääs kysyä parturi kaverilta paljonko ottaa jos tekee. Mulla muutenkin nyt hiukset hampuiset, kun otin permanentin.

Meillä kakataan normaalisti 1 päivässä, mutta nyt kun hampaita tehdään niin voi olla 5 kertaa päivässä kakkaa.

Mutta nyt ruokkiin poijat ja sitten siivoamaan.

Elli >Ja Justus
Ostettiin justukselle eileen konttaus kypärä, reppanan näköönen se pääs.
Oli pakko, kun nyt harjoitellaan tukia vasten nousemista ja tuo tasapaino on välillä huono. Eileenkin pelasti 2 haaverilta.
Justiin ajattelin, että koskahan lähtee käveleen...toivottavasti menis kauan.
:whistle:

Lemmenlaiva Onnea tupakin polton lopettamisesta!! :flower: Ite lopetin, kun esikoosta rupesin odottamaan, tammikuussa tulee 5 vuotta.

Minä kans aijon käydä täällä kirjoittelemassa, vaikka töihin menen. *raapii päätään miettien, mihkä töihin.* Kait sitä jotain sijaisuuksia löytyy.
Mulle sopiskin, että sitten syksyllä kun meen töihin olis vähä väljempiä viikkoja sais silti olla poikien kanssa kotona.

mennis ei olis eka lasi joka syntyy kierukka nyrkin sisällä,heh.mut toivotaan että asiat menee niin kuin toivot :hug:
markus seisoo joka paikassa jatkuvasti ja nyt uutena juttuna on päästää irti tuesta.hiukan jo pysyykin siinä ennen kuin muksahtaa pyllylleen.päädyttiin hankkimaan pojulle
konttauskypärä sillä tuolla menolla on pikku pää vaarassa kun on jatkuvasti menossa.

ai niin...hotellivkl meni hienosti.oli se ihanaa ottaa unet ihan rauhassa ja muutakin, ;) liika nopeesti vaan meni ja arki tuli vastaan.lapsia oli ikävä täytyy myöntää.vaikeeta olla erossa vaikka hyvää tekikin.

olipa ihana taas lukea palstaa,kun ei minun hoito päätöstä oltu täällä arvosteltu negatiivisesti,päinvastoin.kiitos kaikille!kyllä tästä palstasta saa taas voimia jaksaa ja piristystä päivään.lapset minullakin tosin helmikuussa ei mene enää hoitoon vaan ollaan syksyyn asti kaikki sitten kotona(isi lukuunottamatta)alkaa vähäksi aikaa meillä uusi aikakausi.saapa nähä miten lapset sellaseen sitten sopeutuu,ovatko mielissään vai kaipaavatko kavareitaan jne...ovat niin isoja jo kuitenkin.

niin ja iso kiitos myös niille jotka onnitteli minua laihutuksesta.liityttiin äitini kanssa painonvartijoihin syyskuun puolessa välissä,eilen kävin sitten punnituksessa ja 11.2kg on kaikkiaan puonnu paino nyt.olen kyllä tyytyväinen ja kuinka helpolla se loppujen lopuksi on käynyt.syön kuten aina ennenkin ruokaa,mutta ehkä tiettyjä annoskokoja olen pienentänyt.karkkia en syö enää samaan tahtiin kuin ennen,suklaa on jäänyt pois kuvioista kokonaan,syön niitä painonvartijoitten suklaa patukoita jos himo yllättää,lakuja syön aika paljon,niistä menee niin vähän pisteitä.mulla lähtöpaino oli huimat 99 kg kun sinne menin ja nyt siis paino oli 87.8,jos en väärin muista.elikkäs on sitä mulla mistä puottaakki,varmasti kukaan teistä tällä palstalla ei paina enempää kuin minä,joten elkää murehtiko.mulla vaan kaikki kilot jäi pelkästään raskaudesta,vaikka kuinka imetän edelleenkin.ennen raskautta painoin 87kg,eli pian olen siinä painossa vasta.ajattelin tähätä nyt ensiksi 75kg,sitä viimesintä tavoitepainoa en ole vielä päättänyt/miettinyt,ehkä joku 65-70kg olis unelma.mutta aika näyttää.niin ja kaikille tiedoksi,liikuntaa en ole lisännyt tippaakaan,en liiku ollenkaan,siis kuntoile.tuo paino on puonnut ihan vaan ruokailu tapojen muutoksella.olipas taas omaan napaan tuijottelua,mutta jospa tämä jotaki kiinnostaa.alankin ilmotteleen painoa tänne,pystytte seuraamaan myös sitä sitten.nyt menee seuraava punnitus vasta loppiaisen jälkeen,tämä joulu tässä välissä sotkee hieman kuvioita.niin ja suon itselleni sen verran herkuttelua tänä jouluna että kinkkua syön,konvehdit,piparit ja tortut unohdan kokonaan.

asiasta kolmanteen:meillä jessi on taas jälleen nuhassa.on se kyllä kumma.tuntuu että koko syksy on ollu kipeenä ja alku talvi...aina välissä viikon saattanu olla terveenä ja sitten taas alkaa nenä vuotaan.ja sen myötä ei oikeen neidille ruoka maistu ja on kiukkunen,vaatii sitten voimia vanhemmilta,meinaan että kun jessi itkee iltasin ja kiukuttelee niin vois jo vaikka itekki tirskauttaa...ei sitä loputtomiin minäkään jaksa.ois etes kk välillä terveenä,vaan ei.... :'( :snotty:

jos en ole jo maininnut niin minä olen saanu lahjat hommattua,ruoka puoleen minun ei tarvi vaivautua,mummit laittaa kaiken tänä jouluna...siivous puoli on vielä hoitamatta,vkl sitten alkaa se rumba.että tällästä täällä.

nyt sitten nuo viimesetkin lumen rippeet sulaa pois,ulkona asteita +4!!!hoh hoijaa.lumeton joulu tiedossa,ankeeta!

mutta eipäs kummosempia.heippa.

-virpi-

meillä jessi on tykännyt katsoa jo jostain 4kk iästä alkaen teletappeja,sen se katsoo vaikka alusta loppuun asti,jos vaan antaa katsoa,sitten boblins,pororo,pirpanat ja se hopla myös ollut kova sana!näin meillä =) :heart:

kiva mettis kun oli mukava viikonloppu teillä! On se ihanaa välillä kun saa yhteistä kahdenkeskistä aikaa. =)

Mennis, samat fiilikset täällä. Voin hyvin samaistua (tosin oon aina ollu raskaustestien liikakäyttäjä :LOL: ). Yks vuos tein kolme testiä peräkkäin kun uskoin olevani raskaana. Sattu vielä niin hassusti kun olin ensimmäisen testin tehny, että miehen sisko soitti ja kysy oonko raskaana, kun ennustaja oli hälle niin sanonu :eek: . Niimpä sitten en uskonu millään, että testi näytti negatiivista. :LOL: No, voi olla oikeastikin mahdollista, kun "kunnon" ehkäisyä ei olla käytetty... :whistle: Mutta kävin äsken koiran kanssa lenkillä ja mietin samalla erästä aivan ihanaa ihmistä, joka oli samassa työpaikassa kun asusteltiin siellä Espanjassa. Hän oli silloin 49-vuotias suomalaisäiti, jolla oli kahdeksan lasta. Ja elämäniloisempaa ja aurinkoisempaa ihmistä saa hakea. Hän oli tosi nuorekkaan näköinen, paljon nuoremmaksi olisi kuvitellut. Lapset olivat jo sen ikäisiä, että vain yksi asui heidän kanssaan ja oli mukana Espanjassa. Hän halusi vähän vaihtelua elämäänsä, kun oli ollut töissä viimeksi ennen ensimmäistä lastaan. :) Tuli itsellekin taas sellainen olo, että kyllä ne lapset ovat niin iso rikkaus, että haluisi vielä pari lisää. Vaikka nyt on oma aika minimissä niin pitäisi osata nauttia enemmän tästä ajasta ja sitten myöhemmin taas siitä omasta ajasta, kun ovat isompia. Enkä tietenkään tarkoita sitä, että joka hetki pitäisi olla vain lasten kanssa vaan sitä, että ottaa ilo irti kaikista arjen hetkistä. =) Saisinpa vaan miehenkin mukaan tuohon juttuun. Hänelle kun riittäisi tuo yksikin :( no, johan karkas aihe kokonaan...

lemmenlaiva, meillä näkyy myös juniori ja meillä suosikki on hoplaan lisäksi pororoo. Ja sitten kun Kana ja Tea alkavat puhumaan, niin Dani on yhtä hymyä :) Oon yrittäny ettei poju paljoo kattelis vielä telkkua, mutta kun tykkää niin kovasti noista...

meillä kakataan nykyään yleensä kerran päivässä ja joskun kaks kertaa. Pelkän rintamaidon aikaan vain noin kerran viikossa.

Hanna kyseli niistä patjoista. Oon ite entinen huonekalumyyjä niin patjoja on tullut jonninverran myytyä... On vaikea sanoa onko tempur hyvä, kun on niin paljon erilaisia nukkujia. Jotkut tykkää pehmeemmästä ja toiset kovemmasta sängystä jne. Kannattaa kysyä saako niitä ensin koenukkua. Muistaakseni unikulmasta saa ihan kokeilupatjan. Ja ilmaa patjoissa on aina TOSI paljon. Niin kuin joku sanoi niin jyskistä saa aivan vastaavaa materiaalia paljon halvemmalla. Tosin laatu saattaa tulla esiin sitten ompeleissa ja kankaan materiaalissa. Kannattaa myös miettiä sellaista vaihtoehtoa, että ostaa ihan joustinpatjan, jonka päällä petauspatja joka joka sitten muotoutuu lämmön mukaan. Melkein joka huonekaluliikkeellä on vastaavaa tuotetta myynnissä eri nimellä.

Ihania joulupöytiä teillä tulossa! me mennään äidin valmiiseen pöytään, kun siellä vietetään koko joulu. Sunnuntaina lähdetään ajelemaan ja keskiviikkona takaisin. Silloin on mun 29-vuotis synskärit :eek: Niin paljon jo....

Joku kirjoitteli (en nyt muista kuka :ashamed: ) että on päiväunet pidentyneet. Meillä on myös muutos tapahtunu sen jälkeen kun jäi yösyötöt pois. Poika nukkuis tosi mielellään vaikka kuinka pitkään ja nukahtaa hetkessä. Eilen kävi puoli kakstoista päivä unille ja heräsi, kun rupesin pitämään vähän enempi meteliä, vartin yli kaksi. Sitten piti vielä iltasella ottaa minipäikkärit, kun ei jaksa kerralla valvoo niin pitkään. Poika nukasti viiden aikaa ja puol kuus laitoin makkariin valot, ettei yöunet siirry. Vaihdoin lakanat meidän sänkyyn, viikkailin pyykit ja väliin lauleskelin, että heräis. Lopulta poika avas silmät ja katto minuu vähän aikaa, sitten käänsi minulle selän ja laittoi uudestaan silmät kiinni :LOL: . Rupesinkin siinä nauramaan, kun vaikutti niin huvittavalta tuo ihana pieni :heart: , sitten kääntyi taas ja katsoi minua ihan siihen malliin, että "äiti, onko pakko nyt nousta". Voi toista! :heart:

Nyt taidan hetkeksi mennä sohvalle rentoutumaan, kun pienikin vielä nukkuu. :wave:

Terve!

Hilipatuiselle hurjasti onnea!!
Ja Mennis, toivottavasti et sentään raskaana ole, kun et kerta niin toivo. Vaikka kyllä olen monen kuullut syntyneen kierukasta huolimatta...

Ja minäkin vainoharhainen jo useamman kerran olen tuntenut potkuja mahassa, vaikka se ei vois olla edes mahdollista. :LOL:

Vilmis kyseli siitä mun imetyksestä. Kyllä ajattelin jatkaa imetystä vaikka töihin menenkin. Paitsi jos ne tulehdukset ja kivut jatkuu, niin sit lopetan. Nyt ollut taas pari viikkoa niiden kans hyvää aikaa, mut aikaisemmin syksyllä jatkuvasti kipiät tissit maitopattien takia.
Aikaisempia lapsiakin imetin vielä puoli vuotta vaikka olin töissä.

Joulupöydän jälkiruokana meillä taitaa olla vähän kummallisuus. Teen nimittäin hedelmäsalaattia (omena, Banaani, rypäle, kiivi ja mandariini) ja sit vaniljakermajäätelöä sekoitan sekaan niin että se just sopivasti siihen sulaa. Ai että on muuten hyvä ja raikas jälkiruoka! Itse en jaksais syödä mitään kovin raskasta jälkkäriksi.

Nyt vauvoilla ruoka-aika, joten :wave:

puolet taas unohtui mitä aioin kommentoida.

Tirlittan ja pojat 8kk melkein

Yhteistyössä