***Toukovauvat 2007*** Joulukuu

• Viestiketjun aloittaja lemmenlaiva
  • Ensimmäinen viesti
Täällä ollaan taas..väsyneenä mutta hengissä :)
Eilen illalla mentiin nukkumaan jo yhdeksältä, pieni herääminen kohta nukahtamisen jälkeen mutta hyvin nukahti omaan sänkyynsä kuitenkin. Yöllä sitten puoli kaksi noin tyttö heräsi. Tallustin naapurihuoneeseen ja aloitin tassuttelun..ja sitä siinä sitten jatkoin ja jatkoin. Sylissä ja sängyssä...pitkään. Meinasin menettää hermoni ihan toden teolla, ja päässä pyöri kamalia ajatuksia :ashamed: Jätin sitten työn hetkeksi yksin sänkyynsä kitisemään ja otin aikalisän omassa sängyssä. Viisi minuuttia kuuntelin noin ja menin takaisin.Monta kertaa typy jo nukahti mutta havahtui samantein taas hereille..kun vihdoin nukahti oli kulunut tunti hänen heräämisestä :( Nukkui sitten kuuteen, jolloin annoin aamumaidon hänelle sänkyyn. Ei oikein meinannut nukkua, joten ehkä seitsemän aikaan hain viereen ja nukuttiin sitten yhdeksään. Toivon niin kovasti, että tämä puurtaminen ja valvominen tuottaa tulosta,pian.

Niistä mun ranteista..taisi balou ja parasta aikaa kirjoitella...
Kävin juu yksityisellä ja lääkäri meinasi, että on sitä samaa mitä sulla balou. Ja että yleensä on juuri raskauden aikana mutta jostain syystä mulla "tauti" paukahti synnytyksen jälkeen. Sanoi heti, että ei epäile reumaa mutta jotta pääsen pähkäilystä pisti mut EMG-testiin. Maanantaina siihen, jännittää/pelottaa, ei taida olla ihan kivuton. Ja kotihoitona joudun pitämään öisin rannetukia ja jos haluaa niin kylmävoidetta tai jotain vastaavaa särkyyn. Siitä leikkauksesta ei tämä lääkäri maininnut. Todella ikävä vaiva! Sanoikin lääkäri, että enemmän vanhojen ihmisten vaiva..naurahdin, että en mää itseäni niin kovin vanhana (25v) pidä mutta kuinka vaan :) Toivottavasti päästään tästä.

Tähän väsymykseeni sitten lohduttelin itseäni vähän shoppailemalla tänään.Ostin lauantaina oleviin pikkujouluihin vaatteita..Meni vähän överiksi kun löysin ekasta kaupasta mekon ja pöhkö vielä kattelin ja löysin sitten toisesta kaupasta topin..piti sitten ostaa kaikki ja nyt en tiedä mitä laitan. :( Ja rahaa paloi..ja kun ei sitä olis ollut edes tuhlattavaksi. :ashamed:
Että oliko sitten järkevää taas..hetkellisesti tuntui tosi hyvältä.

Joulusuunnitelmamme taitaa sittenkin muuttua..meinattiin miehen kanssa, että tai mun mieheni kun rupesin siitä taas puhumaan ja yhtäkkiä hän äkkäs että jos tänne tulee ihmisiä syömään niin mehän tehdään ne ruoat ja ostetaan ne..Hoh hoh mää ajattelin että kuinkas sitten..Mutta tottahan sekin, että siihen uppoaa melkoinen penni ja nyt ne pennit tai sentit on tuolla alakerrassa eikä ylimääräistä ole

:( ,joten aion soittaa äidille että saadaanko tulla sittenkin teille. Luulenpa, että sopii hyvin.

Tosissaan niin, lauantaina olis tarkoitus mennä pikkujouluihin..katsotaan nukahdanko haarukka suussa ruokapöytään vai jaksanko nauttia aikuisseurasta edes puoleen yöhön. Tyttö jää iskän kanssa. Sekin jänskättää että herääkö mieheni, jos tyttö yöllä herää..

joulukortit taitaa jäädä lähettämättä :( ei ole kuvat tullut ja huomenna viimeinen päivä. Annan sitten kuvat suoraan käteen ihmisille, jos ne ei huomenna tule.Ajoissa olin taas...

parasta aikaa ,ihanalta kuulosti tuo teidän saunaretki :)

rattaistameillä gessleinin yhdistelmärattaat ja nukutaan äitiyspakkauksen makuupussissa,siellä vielä fleecepeitto ja sitten se rattaiden makuupussi. Puen tytölle sinne alle tumput,tossut,pipon ja ruskovillan villapuvun sisävaatteiden päälle. Välillä olis kiva vaihtaa tytön kanssa paikkaa...

Nyt tuo mies tossa, että maailman paras ohjelma House tulee...:) Rupean katselemaan ja odottelemaan ensi yötä.

EKÄ ja Peppi

Ehtoota!

Taitaa olla paras, että minä en lue tuota kirjaa, koska olen niin kamalan herkkis.

Jooulukortit on odottanut jo pitkään valmiina, muutamaa osoitetta vaille, ja silti ne tuolla vielä odottaa postiin vientiä...

Kenelläkä se olikaan petari mennyt pilalle? Pahoittelen
MEillä käynyt kans joskus niin kun toinen isoista tuli sänkyyn ja kyllä harmitti. pesin sen itse, mutta se kuivuminen oli sitten tosi iso ja pitkä homma. Haisi tosiaan kuin keittiöluutu, joten pesin uudestaan ja kuivuttua vein ulos pakkaseen ja panin vielä raikastetta. Huh huh.

Meillä pojat pääsee ilmaiseen vesirokkorokotustutkimukseen, joten kiva säästyä siltä ikävältä ja pitkältä taudilta. Tulee kyllä jo tosi hyvät säästöt kun jos sen kahdelle ostais, niin menis monta sataa kun se pitää laittaa kaksi kertaa kummallekkin. 5 käyntiä tulee kun sitä tutkitaan, mutta ajattelin kestää sen siitä ilosta.

Kertokaa tosiaan mitä miehelle lahjaksi?

Meidän tietoja lyhyesti
-käännytään molemmin päin
-kuljetaan pyörimällä
-ei kontata tai ryömitä
-kaksi hammasta alhaaalla
-istutaan jo täysin tuetta pitkät ajat
-yöt menee yhdellä syönnillä
-Rintamaidolla
-ikää ens viikolla 8kk jo!

Hanna ja parasta aikaa oli käyttänyt lapsia saunassa. Minkä ikäisen sinne voi viedä? Olin luullut, että vasta 1 vuotiaana. Ja ilmeisesti lapsenne on edelleen hengissä, vaikka kävivätkin? ;) :D

Tarhapaikkaa hain tänään elokuun puolesta välistä. Ajattelin, että eivät voi ainakaan syyttää liian myöhäisestä hausta. Meillä se on aika varmaa, koska ei ole taloudellisesti mahdollista olla pitempään kotona, ja mies kun vielä lisäksi opiskelee, niin sillä on joku työharjoittelu syksyllä, niin pojat joutuu sit sinne.

Öitä

Tirlittan ja pojat kohta 8kk

Iltaa...tai yötä jo alkaa olla :ashamed:
Ja mä vaan täällä kuppaan...no, piti tulla lukemaan kuulumiset ja samallahan täs kirjottaa itekin.

Kivoja tiivistelmiä ootte tehneet pienistä, pitäskös minunkin. Meillä ei neitillä oo yhtää hammasta tullu vielä (mutta ikenilläkin osataan purra kipeästi :eek: ). Istumista opettelee, syöttötuolissa ja tuettuna tosi hyvin istuu ja ihan pienen hetken itekseenkin. Kääntyilee (varsinki vaipanvaihdon aikana.. |O )ja vääntyilee. Ryömii ihan just, tällä hetkellä se on semmosta mönkimistä..jalat laittaa konttaustyyliin ja sit ponkasee eteenpäin. Olipa liioiteltu tuo ponkaisee mut en parempaakaa termiittiä siihen nyt keksiny :)
Ja yks pikkujuttu, aivan kauheasti ruvennu kiljumaan :LOL: Oikeasti pitää joskus sanoa sille, että kuule nyt se suu kiinni ku korvat hajoaa...mut on niin kiva kuunnella kuin oma ääni kajahtelee.

Joululahjoja täälläkin harva se päivä osteltu kun kaupoissa kiertäny. Vaaville vaan yhen helistimen ostanu, eipä se niin tajua lahjojen päälle vielä :heart: Isommat saa vähä enemmän.

Muuten, yks lahjavinkki (ei mikään uus mut muistuttelen..)sellasille joilla on jo kaikkea. Se "toisenlainen lahja". Kehitysmaihin niitä kaivoja ja koulupukuja, vuohia kans...ja mitä muuta sitä oli :) Hitsit ku ei nyt muista osotteita yhtään mistä noista saa tietoa..mut äkkiäkös sitä googlettaa :LOL: Miehen vanhemmille vähän suunniteltiin sellasta lahjaa.

Nyt äkkiä pitäs lähtä nukkumaan, vauvan pistin pitkästä aikaa omaan sänkyynsä. Jospa se nukkus paremmin ku ei haista maidon tuoksuja :ashamed: ja samalla sais itekin nukuttua paremmin. Saahan sitä aina toivoa.. =)

Öitä!

taas minä täällä, nyt ette sitten eroon pääse vaikka haluaisitte :whistle: .

saunasta oli puhetta, meillä on lapsia myös alettu jo varhain viemään saunaan, tuskin silloin joskus ekan kanssa sinne muutoin oltais niin rohkeesti viety, mutta kun aloitettiin vauvauinti, niin sen jälkeen aina lämmiteltiin saunassa. Muuten tavallisessa vadissa on mielestäni hyvä istuttaa lapsia saunassa, se kun on sen verran ahdas, niin eivät pääse liukumaan selälleen kuten ammeessa.

Parasta aikaa mietit tatuoinnin antoa miehelle lahjaksi. Onko hänellä niitä entuudestaan? Mie olen monesti miettinyt myös, että ostais sinne lahjakortin, kun mun mielestä jotkut tatuoinnit on ihan seksikkäitä miehillä, mutta joku osa minusta taas kuitenkin empii, että voiko meidän isukilloa sellaista kuitenkaan olla. Selkeää tekstiä vai mitä ;) ?

Meilläkin muuten saunottiin tänään ja takassa paloi tulet. Lapsilla oli pillimehut mukana, mutta aikuiset oli tylsiä, eikä meillä ollut mitään sauna juomaa mukana, kylmä siideri olis kyllä maistunut, mutta jotenkin vaan taas jäi ottamati.

Pitäis varmaan pikkuhiljaa ruveta lahjoja paketoimaan, huoh mikä homma. Jos jollain on vinkkejä mitä appivanhemmille vois ostaa, niin otetaan vastaan.

Mun mielestä tänään House ei ollut kovin hyvä, vaikka normaalisti se on yks mun lempi sarjoista. Nyt sen tylyys kuolevan naisen miehelle meni mun mielestä reilusti yli hyvän maun, sitä ei ollut enää kiva katsoa. Siis kuka ottaa sarjat tosissaan....

Tänään kun laitettiin Helmi nukkumaan, niin hetkeä myöhemmin rupes kuulumaan sellaista ääntä, että joku koskettelis sängyn pinnoja, aikani kun olin kuunnellut niin menin katsomaan, kun mitään juttelua tai itkua ei kuulunut, niin hieman rupes naurattamaan , kun neiti oli kontillaan sängyssä kasvoillaan ihan lasittunut ylileveä hymy ja posket ihan punaisina, ei tarvinnut kuin kumota neiti, niin rupes nukkumaan. Eli odotettavissa villejä öitä :eek: , kierrokset liikkua alkaa olla melkoisia.

Nyt taidan painua pehkuihin, jos ton miehenkin tosta sohvalta herättelis mukaan. Sillä tuntuu olevan flunssa, ja kun miehillä se sitten on isolla F:llä ;) , tosin omakin kurkku on hieman karhea, pitää ottaa lääkettä, ettei vaan tauti tulis päälle.

:wave: Öitä toivottelee Minnihiiri

lemmenlaiva
MOI!!

Saunasta oli puhetta.. Meillä eka kerran saunassa taidettiin käyttää 3kk iässä. Ja nyt sitten ollaan pari kertaa kuussa käytetty. Likka tykkää tosi paljon.

Lahjoja pitäisi todellakin hieman paketoimaan.. Ehket jos vaikka lauantaina?? sen tekis. Huomenna tyttö menee yökylään minun kotipaikalle. Mies menee työpaikan saunailtaan, ja minäkin sitten ajattelin viettää vapaa illan. KAtotaan nyt kehtaanko viihteelle sen kummemmin lähtee, mutta kalsarikännit vois vaikka vetää :LOL: Ajattelin kyllä jos tekis vaikka piparkakkutalon. Katsotaan, parempi kun ei suunittele mitään, se ei silloin ainakaan onnistu.

Minäkin listaan hieman meidän saavutuksia:
-Ei hampaita
-Ei ryömitä/kontata
-liikutaan kierimällä
-Istuu ilman tukea
-Kiljuu
-jokeltelee"vävävä..mämämä"
-Ei syödä yöllä
-Ikää 6,5kk :heart: JO :eek:

Minnihiiri, Kiitos super hyvästä lahja ideasta.. Siis tuosta toisenlaisesta lahjasta. Heti googletin ja laitoin pari lahjaa tilaukseen molemmille isovanhemmille! Tässä se osoite http://www.toisenlainenlahja.fi/

Jaahas.. Jospa minäkin kömmin tästä nukkumaan, ja odottelemaan huomista päivää.
Kauniita unia niille ketkä vielä lukee tän ennen aamua ja Hyvää Huomenta aamuisille lukijoille.
Minä taas yhdeksän aikoihin käyn lukemassa jos vaikka jotain uutta olisi ilmestynyt!

Moikka nyt!!

Huomenta :) :wave:

Täällä kaikki vielä nukkuu, paitsi mamma ja esikoinen, jolla koulu alkaa klo 8 :) Tulin koneelle tekemään kaksosten synttärikutsuja, enkä kyllä tajua, miten mä nyt täällä olen.... :whistle: :D

Minnihiiri, miehellä ei ole yhtää tatuointia, minulla on yksi tuossa käsivarressa, sellainen joka näkyy, jos haluan, mutta pysyy esim. töissä piilossa vaikka olisi lyhythihainen päällä. Siellä Turkissa silloin syksyllä oli puhetta näistä tatuoinneista ja minullakin oli kuva, että mies ei edes koskaan halua itselleen tatuointia, vaikka minun tatskasta tykkääkin. Hän kuitenkin sanoi, että voisi sellaisen kivan kokoisen (ei siis pieni, muttei isokaan :D ) kuvan ottaa tuohon käsivarteen, Suomen Leijonaa mietti silloin syksyllä. Katsotaan nyt sitten, jos sen lahjakortin hakisin. Tuskin mies sitä omatoimisesti lähtee hakemaan ;) Itse olen ihastellut miehillä ja naisillakin, niitä tribaalikuvioita ja muita, mutta mies ei sellaista halua. Vaikka voihan se mieli muuttua, kun näkee sitten ne mallikansiot!

House on yksi minunkin suosikkisarjoista! Mutta välillä tosiaan menee ihan yli se sen tylyys... Itse kun yleensä vollotan niitä ihmiskohtaloita, vaikka onkin vain televisiosarja.. :ashamed:

saunasta, meillä kanssa kaikki alkaneet olla saunassa aika pienestä. Esikoisen kanssa taidettiin olla kaikkein varovaisempia ;) Minusta sellainen maalaisjärjen käyttö on ihan hyvä siinä asiassa. Eli ei tietenkään mihinkään koviin löylyihin, eikä meilläkään kukaan vauva ole ylälauteilla istuskellut. Mutta siinä alempana on mukava lämmitellä. Ja ihan niinkuin Minnihiiri kirjoitti, niin vauvaunnissa meilläkin aina lämmiteltiin saunassa :)

Joululahjojen paketointi odottaa minuakin... Mies sanoi, että voi vieä lapset johonkin siksi aikaa, että saan joku ilta paketoida rauhassa. Mutta sanoin, että voin tehdä sen viikonloppuna, kun tulee kuitenkin valvottua yksin ollessa :D

Ihania tiivistelmiä olette laittaneet vauvoista, jospa siis minäkin :whistle: :D

:heart: Maijan touhut :heart:

* pieni nököhammas alhaalla
* kääntyy molemmin päin
* liikkuu itseään vetämällä ja työntämällä
* ei konttaa tai ryömi, mutta nousee konttausasentoon
* istuu jo melko tukevasti lattialla
* syödään jo kaikki ruoat syöttötuolissa
* joi hienosti vettä tavallisesta mukista
* kiljahtelee ja juttelee kovasti
* tunnistaa oman nimensä ja jos kysyy, tuletko syliin, niin levittää kädet kohti kysyjää (toimii vain äidin ja isin kanssa :D )
* ikää on ihan pian 8kk :heart:

Mutta nyt täytyy lopettaa, pian lähden sinne kaupunkiin (tunnin matka sinne) ja täytyy miestä vielä prepata, kun kaikki kolme pientä jää hänen kanssaan päiväksi :) Pääsen siis ihan yksin siskon kanssa kaupoille, joka on siis hyvin epätavallista :D

Hauskaa päivää ja kirjoitelkaahan taas ahkerasti :hug: :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:

Ai niin, meillä isovanhemmat saa vähän Tupperia, saunatuoksuja, uuden laudeliinan ja kattolampun makuuhuoneeseen :) Ostivat uuden osakkeen, ja vanha koti jää kuitenkin maalle kakkosasunnoksi, niin tarvitsevat ihan oikeasti kaikenlaista, kerrankin :whistle: :D

lemmenlaiva
lisäys vielä tohon meidän saavutus listaan:
-osaa taputtaa
-tunnistaa nimensä
-nostaa kädet kun kysyy tuletko syliin

ja mitäs minä täällä jo nyt olen??!! vasta ysin nurkillahan mun piti :ashamed:

Huomenta huomenta kaikille =)

Pirteä äiti täällä naureskelee..viime yö meni hienosti!! Peppi nukahti yhdeksältä isän taputuksiin.Ajattelin, että saa hän kun huomenna kuitenkin ovat kaksin täällä. Tyttö heräsi yhdeltätoista ja ajattelin, että taasko se alkaa..vaihdoin vaipan ja otin syliin.Rauhoittui siihen syliin heti ja laskin sänkyyn niin hiukan sitten piti käkistä ja yrittää itkeä.Mutta melko kivuttomasti meni. Nukkui kolmeen asti eli periaatteessa 6tuntia putkeen :).Sitten heräs ja kun menin ja yritin taputtaa ei auttanut niin otin syliin ja siihen nukahti. Takas sänkyyn ja pienesti havahtui ja yritti päätään nostella mutta kävi melko helposti. Siinä sitten yöllä oikein ihmettelin, että missä huuto...meinas itellä itku tulla. :'( Aamusta puoli kuusi heräs ja hain maidon. Siitä saakka nyt sitten nukkunut omassa sängyssä. Eli tämä yö ihan kokonaan nukkui yksin :) Olen niin happy!! Toivottavasti ei nyt paljon päälle yhdeksän nuku, menee päivärytmi ihan sekaisin.

saunassa me alettiin käydä vasta puoli vuotiaana.On ainakin ollut sellainen "sääntö", että pitäisi siihen odottaa. Pari-kolme kertaa ollaan oltu,tykkää kyllä mutta en täällä kotona kun meillä vaan tuo pihasauna (poistettiin remontin yhteydessä tuo alakerran sähkösauna).Enempi sitten kun tuo mein pihakin kunnossa, nyt niin hankalakulkuinen tuonne saunaan ja vähän pimiäkin.Itse käydään siellä kuitenkin, ihanat löylyt.

joululahjoista olen hankkinut vain kummityttöjen lahjat. Ja en oikein tiedä, että ostanko miehelle.Päätettiin kyllä, että ei ostettais. Isovanhemmille ne taulut lapsenlapsista tehtiin serkkupoikien äidin kanssa. Nekin ihan eilen tilattiin ja ei taida jouluksi ehtiä. Laitetaan sitten vaan ne kuvat mistä taulut teetettiin niin kirjekuoreen ja teksti, että tulossa on.

[/b]Peppin lista
* istuu tuetta
* kiinnostunut kaikesta kielletystä (sähköjohdot,sanomalehdet..)
* 2hammasta alhaalla
* ojentaa kädet kun menee itse kädet ojossa kohti
* seisoo hyvin molemmilla jaloilla
* ottaa askelia kun pitää käsistä kiinni (sillain että tyttö niinkun tossa haarojen eessä) :)
* soittaa torvea :LOL: laittaa kätensä ristiin suunsa eteen ja aloittaa liikuttamaan niitä edestakaisin ja huutaa boot boot boot, huvittavaa!!
* sanoo äittä (todistajia on)vähän kyllä ehkä tuppaa hokemaan sitä et tietääkö sitten kuitenkaan mitä tarkoittaa
* sanoi ikkä (iskä) kerran katsoessaan isäänsä
* ryömintää harjoittelee jalat leveässä haara-asennossa
* nousee konttausasentoon,ei konttaa
* huutaa kovaa :(

Mutta nyt katsomaan josko se tytär sieltä herää...

:wave:
EKÄ ja Peppi

lemmenlaiva sain turhat kunniat siitä erilaisesta joululahjasta, se oli Lobelian vinkki ;) , kaunis ajatus tosiaan, mutta täytyy tunnustaa, että mie taidan olla liian lapsellinen ja haluan oikeesti ostaa jotain materiaa, ellei sitten rinnalle tuollaista hankkis, taidankin siis mennä kurkkaamaan =) .

Mulla olis kohta pojalle parturi aika, nyt jännitän vaan että alkaako hänellä vatsatauti, kun maha oli aamusta ihan ripulilla, nyt on kuitenkin jo syönyt ja toimii normaalisti, toivottavasti olis vaan jotain ohimenevää, tänään kun olis muutakin ohjelmaa, kummipojan synnttäreille lupasin, että mennään tänään vähän ennakkoon, niin ehtii paremmin juoruamaan kun harvoin näkee, ja nyt kun miehellä on vapaata niin sais jo jotain jouluvalmistelujakin tehtyä.

Parasta aikaa ihanaa päivää teille shoppailemaan lähtijät, olispa hauskaa päästä jonkun kaverin kanssa ihan ajan kanssa kahden, siskoa kun mulla ei ole :ashamed: .

Kyllä olette sitkeitä tassuttelijoita, kun kukas kirjoitti tunnin yöllä sitä tehneensä, mulla iskee jo viiden minuutin jälkeen epätoivo, että eiks toi nyt nuku, kun itsellä silmät rististissä. No viime yönä tassutin Helmin uneen kun yritti joskus yhden maissa syömistä, kun ei sillä oikeesti iltapuuroin ja vellin jälkeen voi nälkä olla. Minusta meillä muutkin lapset on suunnilleen tässä iässä yrittäneet, että josko äiti tarjoilis ruuat yöllä, kun päivällä olis niin kiva touhuttaa, ettei syödä malttais :whistle: .

No nyt aamu kahville.

Hauskaa perjantai päivää kaikille.

T:Minnihiiri

Minunkin piti toi yhteenveto helmistä tehdä, mutta sama pää kesät talvet..

Helmi
-ryömii vimmattua vauhtia, pienet esteetkin ylittää
-ei hampaita
-konttaus asennossa on ja pari "askelta ottaa"
-nousee tukea vasten, mutta on vielä melkoisen pylly pystyssä
-Tukea vasten hinaa itsensä istumaan
-syöttötuolissa istuu
-jutut on tättättää, annanannann, ätä...
-kiljuu ja hihkuu
-ihana hymytyttö
-isompien perässä menee

lemmenlaiva
Noniin! Nyt on viimeisetkiin pennit käyty viemässä Jyskin kassaan.. Mutta ku niin halvalla sai!!
Joo, MinniHiiri.. Siis LOBELIALLE KIITOKSET!!! Hyvästä lahjavinkistä. Mä laitoin pari lahjaa jo tilaukseen :heart:
HANNA, Toi on aivan upee kapistus! Voikun ois tilaa meillä tollaselle.

Me ollaan etitty tällasta

Tässä linkki jos tahtoo kattoo isompana http://www.aijaa.com/v.php?i=1338661.jpg

Mutta, nyt verhojen silitykseen.

Hei vaan kaikki,

On mukava lukea että täällä on porukka jaksanut kirjoitella, itse kirjoittelin silloin aluksi, mutta sitten meni vähäksi aikaa netti poikki ja sitten se jäi :)

Meille kuuluu hyvää, Antti on ollut kiltti lapsi ja pahimmilta flunssiltakin ollaan säästytty. Oma talo ostettiin loppukesästä, joten Antti saa keväällä varmaan oman huoneen. Saimme eilen myös tietää että Antti saa ylläripikkusisaruksen, ajankohta on vielä arvuutus :)

Antti osaa jo ryömiä ja joskus nousee konttausasrntoon siten että on kyynerpäiden varassa. Hampaita ei vielä ole. Yösyömiset on mies lopettanut kokonaan. :) Istuu melkein itsekseen ja rupattelee kovasti.

Joululahjat on onneksi jo hommattu, joten ei enää tarvitse niitä stressata =)

Iloista joulun odotusta kaikille jos taas olen laiska enkä jaksa kirjoitella =)

hilipatuinen onnea ylläristä =)
ke rokotus tuo nyt tullessaan toista pvää kestäneen kitinän.mikään ei oo hyvä.illalla kun saa sänkyyn,huokasee helpotuksesta.
huomenna olis sitten vanhempien hemmotteluloma :heart:
mennään hesaan ja ollaan hotellissa yötä.kaveripariskunta tulee mukaan ja käydään pvällä syömässä ja illalla hippaamassa ;) mummo tulee hoitamaan lapsia.
ei tässä kolmen muksun ym kanssa paljon parisuhdetta hoideta niin otetaan tällainen pieni irtiotto kaikkeen.
miehelle ostin joululahjaksi kaiverretun zipon jossa tribalikuvio ja nimi.jotain muuta pitäis vielä hankkia,kuhan vaan tietäs mitä...

mennis tuutko meillekkin paketoimaan lahjat kun mä en vaan saa aikaseksi =)
no ei se auta istua liian pitkään,pitää mennä taas pojua vihdyttään.hyvää alkavaa viikonloppua mammoille!

heippa hei kaikille:)

täällä ollaan nyt kokonaan parannuttu vesirokosta,eikä vielä näytä ainakaan että nuorimmaiselle tulisi,mutta toivotaan että ei tulisi:)
meillä tyttö on alkanut vierastaan,vierastaa kaikkia muita paitsi äiti ja isiä.ei tarvi mennä kuin vaikka kummitätin syliin ja äiti istuu vieressä niin hirveä huuto mutta heti kun pääse äitin syliin niin rauhottuu ja äitin sylistä voi naureskella vähän mutta ei kovin paljon.viime yön tyttö nukkui taas hyvin nyt jo pari yötä nukkunut ilman useampaa heräystä.kerran heräsi viime yönä:)
meillä tyttö:
*eilen oppi liikkuun peruuttamalla
*istuu hetken ilman tukea
*tuttipulloa jaksaa itse pitää jonkun aikaa
*päristelee
*ei hampaita
*ei konttaa ja ryömi
*kääntyy
*hymy tyttö

no nyt välipalan tekoon:)

hilipatuiselle onnea yllätyksestä ;)
Itsellä hieman kaihoisa olo kun tietää että kaikki on nyt viimeistä kertaa, ja ehkäisy 100%:nen :whistle:
Sen takia en juuri ole yösyömisistä vieroittanutkaan, pikkumies on vallannut pysyvän paikan äidin kainalosta tissi suussa nukkuen
Meilläkin tuli 7kk täyteen ja taidot on huikeat:
-ryömii ja konttaa, ryömimällä pääsee nopeammin
-nousee istumaan
-nousee tukea vasten pystyyn
-kävelee käsistä talutettaessa
- sanoo "äiti" pyydettäessä ja monyta kertaa päivässä, mutta enpä usko että tietäis mitä tarkoittaa.Taputtaa kyllä itselleen perään! :LOL:
- näyttää kädellä lampun kysyttäessä ( ihme äiti kun hukkaa kiinteän valon monta kertaa päivässä :LOL: )
- nyppii nätisti pinsettiotteella pikkukiviä suuhunsa eteisessä
-suussa kaksi hammasta

Duracell on pojasta kehittymässä, hetkeäkään ei ole paikoillaan. Nuha on meillä vaitettavasti vakituinen vieras, isot sisarukset tuo tietysti pöpöjä kouluista ja kerhosta. Innolla odotan ja ihastelen "tavallisen" pojan kehitystä jo siskon aikana moni asia tuli yllätyksenä, meillä kaksi vanhinta eivät osaa esimerkiksi leikkiä, eikä olleet kiinnostuneita muista ihmisistä samalla tavalla.
Pienimmälle ostimme yhden lahjan, isommille 1-3 kpl, riippuen hinnasta. aika paljon saavat kummeilta ja tutuilta, lähes liikaa joka vuosi.
Ensi viikolla on influenssarokotetehosteen haku ja samalla saadaan vähän mittoja. ihme jos ei ole ainakin puoli kiloa tullut painoa! syö niin hyvin nykyään että tuntuu oikein mukavalta.
Vinkiksi muillekin "laiskoille": Prismasta sai kokoamista vaille olevan piparitalon alle kolmella eurolla...
Riiviöiden äiti ja pikkuriiviö 7kk ja 1vk

Minäkin jo aiemmin tilasin siskolle joululahjaks unicefin sivuilta jotai vedenpuhdistus tabletteja, vitamiineja, hiv-testejä ja ties mitä. Siis sinne kehitysmaihin :) Sisko reissaa niin paljon, ja asuu isän nurkissa niin en mitää turhaa roinaa halunnu hankkia, uskon et arvostaa tollasta lahjaa enemmän :)

Meillä on myös tassuteltu muutamana yönä, edellis yönä valvoi, huusi ja kitisi klo3-4 ja 6-7 ja viime yönä vaan 4-5, et tunnin kerrallaan saa olla vieres. Syliin en oo kertaakaan ottanu, kääntäny vaan oikein päin, peitto päälle ja tutti suuhun. Ja kohta sama uudestaan. Jos ihan huutaa alkaa niin reidestä oon heijannu sen aikaa et rauhottuu ja sit lopetan, kunnes taas hetken päästä alkaa kitinä. Välillä ihan kun nukahtais mut sit havahtuu taas hereille, en ihan heti pienestä reagoi mitenkään. Kyllä meinaa muutaman kerran yössä hermo palaa, mut kaivaudun ite hetkeks oman peiton alle "rauhottumaan" ja sit taas jaksaa.

Linnea jo istuu pitkän aikaa ilman tukea, ainoo vaan ettei aina osaa siitä makuulleen nätisti tulla, välillä kopsahtaa nokalleen jos en huomaa :/ Noh, pikku hiljaa.

Jospa lähtis kaupoille, viel oikeestaan 3 lahjaa ostamatta. Kaiken oon jo paketoinu, paketoin heti ku mahdollista, jostain kierosta syystä tykkään siitä suunnattomasti :D

Päivän jatkoja!

Päivää kaikille! Ihanan paljon tullut taas juttua ja mikä on hyvä asia. :)
Yritetään Justuksen kans kirjoitella..eli anteeksi alkuun kirjoitusvirheet.

Meillä on vielä joululahjoja ostamatta. |O Tietääs koska niitä menis ettiin pakko yrittää ennen joulua. :LOL:

Kummipojalle on ostamatta, Justuksen kummeille, miehelle. Ja isoveljen likalle pitääs jotain pientä vielä ettiä.
Miehelle oon ostanut maripaidan (kiitos vinkkistä! :flower: ), alushousut ja tilannu teräsmies isä paidan. Jännitin kerkeääkö ennen joulua, mutta tänään lähettivät, että paketti on lähtenyt eteenpäin. Eli luulis, että jouluksi kerkiää.

K-rautaan meinaan hankkia lahjakortin. Työkaluja nimittäin pyysi lahjaksi, mutta en oo kyllä yhtään perillä mitä tarvis. :LOL:
Ja sitten jotain kivaa vielä pitääs keksiä.

Muille vinkkinä kirja tai kirjakauppaan lahjakortti jos lukee kirjoja.
Meillä on kovan suosion saanut Juha Vuorisen kirjat kristianin toilaluista...Useampi ilmestynyt. Muuten, kun meillä ei kirjoja lueta.

Justustus kävi saunassa ekan kerran ½ vuotiaana. olin poikien kans kahdestaan jälkilöylyissä lämmittelemässä.
Ajattelin että jos nyt jouluna mentääs koko perhe joulusaunaan, ja pikkasen vois jo heitellä löylyjäkin.

Justus osaa:

* Istua itse ilmantukea*
* Ryömiä ja lujaa*
* kontata muutaman "askeleen"*
* 5 hammasta*
* Roikkua äitin pultussa*
* Nousee itse istumaan*
* Paukutella tv-tason ovia*

Täällä kaikki lahjat paketoimatta vielä. Kyllä tykkään hommasta, mutta ei oo saanut aikaaseksi ja ei meillä, kyllä oo lahjapaperiakaan, muutakun 1 rulla :LOL: .

Onnea hilipatuinen salamatkustajasta! :flower:

Meillä ei oo vielä ruvettu tassuttelemaan, kun jaksan ainakin vielä herätä 2 kertaa yössä syöttämään ja muuten sitten yöt on rauhallisia. Mutta jokainen tyylillään. ;)
Meillä jää viimmeistään yö syötöt sitten pois, kun imetyskin loppuu.

Mukava kyllä kuulla, kun teillä muilla on se auttanut.
Nyt kyllä on ollut muutama yö rikkonainen, kun tehdään ylhäälle 3 hammasta kerralla. :eek: Raasukka toista, ylä ien aivan paisuksis.

Meillä myös on johdot suurta juhlaa jos ne löytää ja kaikki muu kieletty. Lehtikopat ym. :LOL:

Mutta nyt kattaan ruokapöytää. Karjalanpaistia ruuaksi :p Mutta hyvää viikonloppua kaikille!!

Elli Ja Justus

Täällä on päivä menny taas touhuillessa. Konsta nukku pitkät päiväunet vaunuissa ulkona ja mä ehdin silläaikaa siivota, käydä Konstan isoisovanhempien luona viemässä (vaunuilla) Konstan puolvuotiskuvan ja vaunutella kaverin luokse kahvittelemaan ja hakemaan ihanat party lite- jutut. Vasta siellä Konsta heräs. :) Nyt Konsta nukahti omaan sänkyyn ja äiti pääsi koneelle teekupin kanssa.

Konsta ei oo vielä ollu saunassa, jouluna ois kiva viedä ekan kerran, mutta koska silloin lämmitetään aina ulkosauna niin sinne ei viitsi Konstaa viedä, ettei palellu.

Hilipatuiselle kovasti onnea! :hug: Toivottavasti meillekin tulis pian taas vauvauutisia, mutta ennen sitä pitäis kuukautisten alkaa... :D Onko muita raskaana kuin balou ja Hilipatuinen?

Mä ostin miehelle joululahjaksi uusimman Vares-kirjan ja Simpsons-elokuvan. En oo varma ehtiikö kirja tulla ennen joulua ja elokuvan mies taas halus jo etukäteen joten varmaan pitää vielä jotain ostaa.
Konsta saa meiltä 2 joululahjaa. Pehmeät palikat ja sitten brion palikkalaatikon. Muuta ei viitsi ostaa kun poika hukkuu muutenkin jo joululahjoihin kun kaikki haluaa jotain ostaa.

Konsta ryömi eilen vähän matkaa ja tänään taas uudelleen. :heart: Konsta tykkää myös kiljua kurkkusuorana. Monesti Konsta on myös sanonu ätii, mutta en usko että tarkoituksella. Konsta myös "laulaa" ja toistaa tavuja.

Mettikselle rentouttavaa hemmottelulomaa! Ottakaa siitä kaikki irti.
:)

EKÄ ONNEA hyvin nukutun yön johdosta! Kova puurtaminen taitaa tuottaa tulosta. :D

Omistaako kukaan Ikean EKTORP-lepotuolia? Onko hyvä ja mahtuuko henkilöautoon? Meillä on yksi huone tällähetkellä lähinnä varastohuoneena ja ajattelin tehdä siitä Konstalle leikkihuoneen ja haluaisin sinne tuon tuolin ostaa.

Eiköhän tässä tullut tärkeimmät. Rentouttavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Hellou ja hyvää joulun aikaa!! Enpä oo käyny mitää rustaalemas vaikka teidän tekstejä käyn lueskelemassaki, en vaan ikinä saa aikaiseksi kertoilla meidänki kuulumisia. 7 kk tuli Miisalle ikää, ei millään pysy ajan mukana se menee niin vauhdilla, hassua et täällä vuosi sitten vaihdeltiin kuulumisia tietämättä minkälaisia vaaveja sielä vattassa myllersi ja nyt ne jo touhuavat ja opettelevat hirveällä innolla uusia asioita! löysin kirpparilta semmoisen kävelytuolin ja sillä miisa päristelee ympäri taloa, huvittavaa kuinka nopeasti se keksi ohjailla sitä. Miisa ei oo ikinä viihtyny lattialla, kait sillä on ollu kiire sisarusten perään. Miisalla on ihan älytön temperamentti se ei oo paikalla nukkuessakaan ja osaa vaatia huomiota kyllä niin kauan kuin sitä saa. yöt on aika levottomia,ei syö kun kerran, mut potkii ja sätkii ja heräilee, kuuluu kuulemma tähän uuden oppimisen vaiheeseen. hampaita ei vielä ole, kerä on lähteny pyllyn alta eli istuu ilman tukea, pyörii, kierii ja muuten vaan sätkii, mutti vielä ryömi :p noh oikeen ihanaa ja hyvää joulua kaikille :xmas:

Pakko tulla tänne purkamaan, kun on kaksi asiaa mitkä sapettaa aika huolella. Ekana on se, että tein eilen soseita ja unohdin sitten ne jäähtymään pöydälle ja aamulla vasta huomasin, että ei prkl!!! |O :headwall: Roskiin meni kaikki! |O

Toinen asia mikä pisti poreet kiehumaan oli se, että juttelin eilen veljen avovaimon kanssa ja heillä on kanssa noita allergia-juttuja tässä ilmeisesti enempi ja vähempi. Kävivät jokin aika sitten lekurissa ja heidän muksulleen (6kk) määrättiin erinäinen kasa rasvoja atooppiseen ihoon ja sen lisäksi allergologi patisti äidin maidottomalle dieetille. Ihmettelivät sitten, että iho menee vaan pahemmaksi ja tyttö raapii ittensä vereslihalle. Eilen käyttivät sitten toisella allergologilla, joka heti tuumas, että yksi niistä rasvoista mitä edellinen lääkäri määräsi sisältää maitoa! Voitteko kuvitella! Allergologi, jonka luulis olevan perillä rasvoistaan mitä määrää, kirjottaa reseptin rasvalle joka sisältää epäiltyä allergeenia. Tokihan kyseessä on inhimillinen virhe ja ihmisiä ne lääkäritkin on, mutta kuitenkin.

No niin purettu on. Muuten täällä kaikki ok. Paitsi tyttö piti ottaa viime yönä viekkuun, kun huusi kuin hinaaja ja nyt on sitten mammalla taas paikat jumissa. Ei enää osaa nukkua tyttö kainalossa, kun on tottunut jo vallottamaan lähes koko sängyn. =)

Yhteistyössä