***Toukovauvat 2007*** Joulukuu

  • Viestiketjun aloittaja lemmenlaiva
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta :)

Täällä väsynyt äiti, koitin viime yönä LUMIKKO sitä sun neuvoa tassuttelua kun kävin vähän netissä katselemassa että mites sitä sitten oikeasti toteutetaan.Noh, tyttö saatiin nukkumaan 22 aikaan ja heräs taas normaaliin tyyliinsä yhdeltä. Kokeilin sitten huijata kun olisin antanut maitoa mutta annoinkin vettä. Kun mulle joku sanoi että huijaa vedellä níin jättää senkin avulla yösyömistä pois. Minähän nyt kokeilin mutta tyttönipä vetäisi sen pullon sitä vettä napaansa, joku 100ml...ja sen seurauksena ilmeisesti heräsi sitte uudestaan jo tunnin päästä klo 02. Nyt ajattelin, että tassutan..oikein nousin sängystä ylös ja taputin pyllyyn,selkään hieroin ja vaikka mitä. Volyymi vaan nousi välillä ja aikana siinä yritin ja hain sitten sen maidon..joi pullon tyhjäksi ja nukkui kolme tuntia. Heräsi viideltä, jolloin otiin viereen ja annoin tisua. Hiukan ennen kahdeksaa noustiin sitten ylös... Melkoista taas.

Saattaa tehä hampaita tuonne ylös, kuolaa ja syö tavaroita taas oikein urakalla.

Palaan kohta takaisin, laitan tytön ulos nukkumaan..kitinää...

EKÄ ja Peppi
 
Hengissä ollaan vaikka ei oo kuulunutkaan ainakaan 4-5 päivään mitään. Aika normaalia kyllä mulle. :LOL:
Meillä raksataan tätä käytävää, missä tietokone on niin jouduttiin ottamaan pois hetkeksi, kun ei ollut tarpeeksi pitkää puhelin johtoa.
Nyt on maalit seinissä ja laminaatti yli puolenväin käytävää. :) Piti vaan eileen miehen keskeyttää puuhansa, kun piti mun lähtiä hammaslääkäriin Seinäjoelle ja miehet lähti mukaan. Nyt sitten porottaa yhtä hammasta mitä se ronkki. :( :kieh:
Kirjoittelen näin alkuun omaa napaa ja sitten yritän muistaa mitä te muut ootte kirjoitellu. :) Sen sanon väliin, että aivan ikävä tuli teidän juttuja, kun ei koneelle päässy.

Meillä on tuo pikkumies ruvennut menemään itte istumaan. Viikonloppuna kattoin maahan ja kysyin mieheltä, että nostitko Justuksen istumaan, kun se siinä hääräs sen kans, tuumas vaan ettei hän oo nostanu istumaan.
Oli ihana huomata, kuinka oli ite menny ja sitten meillä kontitaan muutamia askelmia. :heart: Kyllä se on niin ihana huomata kuinka nää pikkuiset kehittyy.

Pitääs siivotakkin, kun on tänään Me&I vaatekutsut. Mutta piti tulla kirjoittelemaan teille kuulumisia ja lukemaan mitä ootte kirjoitellu. Ja poijat nukkuu vielä niin ei voi ruveta meluamaan. :whistle:
Meillä mennään kans poijille hakemaan se influenssa rokoteen tehoste. Toivon kans, ettei tuu flunssaa siitä, justiin loppu Justukselta yskä joka oli flunssan jälki maininkeja.

Yöt meillä on menty nyt aika kauan 2 heräämisellä, mutta viimme yönä herättiin n. tunnin välein. En sitten tiedä vaikuttiko asiaan se, kun ylös on tulos 4 hammasta yhtä aikaa, vai se kun oltiin eileen niin paljon menoksella.

Noita hampaita mun puolesta ei tarvis tulla enää yhtään niin kauan, kuin imetän. Jätkälle on tullu kiva tapa purra ja kiskoa tissiä, kun väsyttää. :kieh: :headwall: Ja ottaa niin per...kipiää. :'(
Onneksi ei oo verillä vielä...Kerran on ollu, mutta onneksi aika nopiaa paranee, kun vaan rasvailee bepanthenillä (kirjootinkahan edes oikeen.).

Ihani kuvia teillä! Meillä odottaa kortit postittamista. :whistle: Ja osa vielä pitää askarrellakkin. Jos huomenna tekis, kun ei tarvi siivoilla.

Mäkään en siivoa jouluksi kaappeja. Jos nyt ei iske joku ihme tauti. :LOL:
Saunan pesen ja puunaan niin on ihana sitten mennä puhtaaseen joulusaunaan.

Ekä Kiva, kun saitte oman suihkun ja pesukoneen toimintaan. Ne on aivan ehdottomat lapsiperheessä.

Lemmenlaiva Meillä Justus on ollu jo jonkun aikaa siinä ratas osassa ja nauttii kans, kun näkee maailmaa. Mä kans pähkäilin tuota selkänojan laskua ensimmäisillä kerroilla ja meillä vaunuina brion kombit.

Kukas kyseli kangasvärien turvallisuudesta...Tässä kuitenkin vastaus siihen.
Voi painaa vauvan jalan ja käden kuvia...ei myrkkyllisiä. Näin mulle kerrottiin, kun hain isänpäivä lahjaan maalia. Poijat teki isälle tyynynliinat ja niitä on siitä asti pidetty. :) :heart: Välillä vaan oon pessy.

Kiitos parasta aikaa vinkistä siitä maripaidasta. Kävin eileen hakemassa, kun oltiin siellä kaupungilla. Kyselin kyllä viimme viikolla mieheltä, että pitäisitkö jos pukki tuoo. Tuumas, että voi hän pitää kunhan ei oo räikeen värinen.
Ostin tummanrukea raidallisen. Mulle tulee sukulaku mieleen. :LOL:
Itellekkin olis ollu kaikkia ihania, mutta rahat ei antanyt myöten, eikä oma "pihiys". Kun pitää ostella vielä muitakin joululahjoja. Eli meillä uupuu vielä muutamia lahjoja.

Mutta nyt meen herättelemään poikia, kun neuvola on 10.30 ja pitää pukia ja syödä vielä. Ja onhan täs pitkä romaani jo. :)

Elli Ja Justus 7kk 6pvä
 
Heips.

Kiirettä on pitänyt.. eilen olin jo kirjoittamassa, mutta sitten poitsu heräsi :/ Katsotaan, kuinka pitkälle nyt pääsen :whistle:

Ihania kuvia kaikilla! Tulee oikein joulumieli, kun noita katsoo :xmas: Meikäläisen jouluvalmistelut on aikalailla tota luokkaa, kuin Parasta aikaa laittoi tekstaria.. Joulupalloja olen sentään ripustellut ympäriinsä ja poika on niistä aivan haltioissaan. Toisaalta, kun vietämme joulua kuitenkin mummolassa, niin voi hyvällä omallatunnolla ottaakin vähän rennommin siivousten ym. suhteen.

Hienoa, että mmamaa teillä on alkaneet mahavaivat helpottaa :hug: Jos kyse olisi allergiasta, niin oireet vaan pahenisivat... Eli toivon todella, että olette säästyneet niiltä!
Meillä tilanne on pitkästä aikaa oikein hyvä. Pojalla on iho ja maha kunnossa, ekaa kertaa kuukausiin. Eli ihme ainetta on tuo apteekin korvike =) Oli se sitten vaan parasta lopettaa imetys, vaikka niin kirpaisikin :ashamed: Poika nukkuu jopa paljon parempia unia. Olen päiväunia saanut jatkettua hyvin sillä Pantleyn menetelmällä.. eli heti kun poika havahtuu, niin äkkiä keinutan takaisin uneen. Joskus siinä saattaa mennä 10-15 minuuttiakin, mutta usein jatkaa sitten unia tunnista kahteen. Eli vinkkinä niille, joilla ongelmana ovat lyhyet unet :wave:

Mennis, kannattaa varmaan harkita hierojalla käyntiä noiden päänsärkyjen kanssa. Itse olen käynyt nyt viisi kertaa lääkärin lähetteellä.. oli niskat niiiin jumissa, että päätä särki lähes päivittäin. Hierojakin oli aika kauhuissaan, että onpas pahassa kunnossa. Mulla vielä kaiken lisäksi migreeni, joten usein menee tosi pahaksi. Nyt kun en enää imetä, niin voin onneksi sentään lääkitä oikein. Mutta siis hieroja oli todellakin pelastus!

Commanderille vielä voima :hug: Ja kaikille sairastaville tsempitys. Jos nyt jostain vielä valittaisi, niin meilläkään flunssa ei ole helpottanut, päinvastoin.

Mutta se tuntuu aika pieneltä kuitenkin, kun toi ruokapolitiikka alkaa olla kunnossa.
Mutta viikonjatkoja kaikille :wave:

vilmis ja poika n.6,5kk :heart:
 
Huomenia!

Yitän tässä nopsaan kirjoitella, kun tuo pikkumies istuu selän takana lattialla. Laitoin tyynyjä ympärille, ettei käy huonosti jos kaatuu. Hyvin ottaa eteen ja sivulle vastaan, mutta taaksepäin ei osaa varoa. Ei meinaa mahalleen jaksaa olla kauaa, kun ei pääse eteenpäin. Kaikki lelut karkaa, kun peruuttelee vaan :LOL: Jännä, kun ensin on kaikessa rauhassa lattialla, mutta kun huomaa, että joku katsoo, niin vetää ittensä ihan jäykäksi ja kädet taaksepäin niin, että vain maha koskee lattiaan ja aloittaa sellasen kitinän (osasinkohan selittää ymmärrettävästi..), että ottakaa minut pois tästä. Iskä sanoo poikaa "eräsmieheksi", kun näytää ihan lennossa olevalta teräsmieheltä. :LOL:

Hyvinhän tuo näyttää pystyssä pysyvän, uskallan siis jatkaa vielä hetken.

Meillä oli tosi hyvä yö. Nyt on puoltoista viikkoa siitä, kun lopetettiin yösyötöt tassuttelun avulla. Tai oikeastaan tassuttelua tarvittiin vain kahtena ekana yönä ja sen jälkeen ei ole tarvinut sitä käyttää tai nostaa poikaa syliin. Pari yötä tässä välissä on tuttia kyllä joutunut antaa ahkerasti, mutta viimeyönä annoin tutin ekan kerran kuudelta ja huomasin samalla, että poika oli potkinut puolipotkarit pois ja peitto oli jalkopäässä. Siitä sitten nukkui puolikahdeksaan. :) Osais vielä itekin nukkua ilman heräilyjä.. Ehkä tässä oppii taas pikkuhiljaa sen taidon.

Nyt poika meni ekoille päikyille. Vitsi kun tulen monta kertaa päivässä lukemaan teidän kuulumisia ja aattelen, että sitten kun ite kirjoitan kommentoin kaikkia juttuja, mutta enhän mä muista mitään sitten kun alan tarinoimaan.... :headwall:

Joulusiivouksesta oli ainakin juttua... Taidan tehdä myös vaan sellaisen normi viikkosiivouksen. Tai mies saa käydä matot tamppaamassa kyllä. Normaalisti viikkosiivuokseen kuuluu lattioiden pesu, mutta mattojen ympäriltä... :whistle: Oon tosi laiska viemään mattoja ulos. niin ja alakerran jynssään kunnolla. Se kun on sellainen melkeen valmis tila, niin en ole jaksanut siitä niin ahkerasti imuroida yms. Mutta se kun taitaa jäädä vähäksi aikaa vielä tuolle tolalle, niin pakkohan sitäkin on välillä kuurailla.

Meilläkin Danilla alkaa vaunun koppa olemaan ahdas. Mahtuu juuri ja juuri poika suorassa siellä makaamaan. On kyllä viihtynyt ihan hyvin, mutta silloin kun ei ole päiväunien aika, niin ratasosassa istuu. Melkein kyllä aina nukahtaa kun ollaan kävelyllä. On ilmeisesti niin mukavaa kyytiä :)

No nyt aamutoimiin!

äippä78 ja Dani 7kk

 
Nyt on tääläkin sitten elämäni ensimmäinen piparitalo tehty. Oli pakko ostaa vapaa valinnasta muumitalon muotit ja nyt se sitten tönöttää pystyssä..toki muumilaakson tyylillä hieman vinossa :LOL: Kuva päivitys luvassa myöhemmin.

Meillä on ratasosa ollu käytössä jo pidempään.Lämpöpussi ei mahtunut koppaan. Meillä Gessleinin yhdistelmät puolikovalla kopalla. Niissä olisi saanut kopasta lämpöpussin, just joo..ei alkuunkaan riittävän lämmin ja tiivis meidän keijukaiselle :saint:

Meillä ei kanskaan kaappeja siivota, mutta sauna tarttis tosiaan jouluksi pestä..taitaa miehelle se nakki heilahtaa :whistle:

Nyt alkaa illatkinjälleen luonnistumaan, eilen heräs vaan kerran puolen tunnin unen jälkeen (oli vielä meidän sängys) ja sitten posotteli unta kuuppaan 5 asti, annoin maidon ja nukuttiin vielä noin puol kasiin.

Nyt ekoilla unilla ja toiset pihalla noin 12-15 ja iltaunet on nyt jo kahtena iltana jäänyt pois.

Muuta päivitystä...
Ei ryömitä
Ei hampaita
Hyvin vähän tukkaa
Pyörien liikutaan hieman sivusuunnassa, mutta vain paljaalla lattialla, ei matolla tai viltillä :eek:
Kävelytuolilla kaahataan! :LOL:

Mutta kirjoitelkaahan paljon!

Kippana ja Sirppana :heart:
 
olikin sillä aikaa tullut juttua kun olin kirjoitellut omaa romaaniani... :D

EKÄ, kun aloittaa tuon tassuttelun, niin meillä oli ainakin ensimmäinen yö (jonka iskä hoiti kokonaan ja minä nukuin alakerrassa) aikamoista hulabaloota. Vaikkakaan poika ei kovin paljoa itkeskellyt, niin iskä joutui kyllä lohduttamaan 5-45 min välein koko yön. Eli kannattaa olla malttia mukana ja varma päätös, niin uskoisin että helpottaa parin yön jälkeen. Meilläkin oli vesi pullo pöydällä, mutta iskä antoi siitä vain aamuyöllä hörpyn, ettei poikaa janota.

Hyvä vilmis, että teillä on pojan vaivat helpoittaneet! =)
 
huomenta kaikille täältäkin päin.
olipa ihana viedä isompia muksuja aamulla hoitoon,kun oli taas yöllä satanut lunta,tuo se vaan niin valoa tähän pimeyteen.kurjaa,jos ei jouluna ole lunta.

minäkin olen laittanut ulos sekä sisälle kaikki jouluvalot,kaikki lahjat olen jo ehtinyt myös laittaa,ruoka puolesta minun ei tarvi tänä jouluna stressata kun anoppi ja äitini aikoo laittaa ne.ihanaa.saan nyt keskittyä kunnolla joulun viettoon.

meillä kanssa alkaa jessille käyä ahtaaksi vaunujen koppa osa,saapa nähä miten sitten sitä nukuttaa...meillä jessi nukkuu ulkona niin hyvin,toisin kuin sisällä.ulkona vetelee 3-5t pätkiä kun taas sisällä nukkuu n.tunnin.

kirjoitelkaapa miten kukanenkin on aatellu mennä töihin takas....meneekö joku jo esim.tammikuussa?

niin ja onko jollekkin tulossa jo uutta perheen lisäystä?

en oo pysyny kärryillä kun viimeksi elokuussa oon täällä kirjoitellu.mutta auttas jos viitsitte mua informoida.

jaahas.käyn tyttöä katsomassa välillä ulkona,kuuluu kätinää.

moikka

virpi ja jessica
 
..palaan takaisin, tuossa jo äsken kirjoitin jonkun matkaa kun teksti taas hävisi jonnekin :(

ELLI ETIKKA ja en voi muuta sanoa kun että niin on! Elämä helpottui kummasti tuon pesukoneen tultua.

Juttua oli RATTAISSA ISTUMISESTA.Me ollaan pari kertaa kaupungilla ollessamme istuttu. Ja voi sitä ihmetystä. Tyttö istui pitkän matkaa silmät suurina ja suu auki :LOL: ,söpöläinen!
Ja viikonloppuna vierailin tuossa sekameteli kaupassa Hong Kongissa. Tyttö mukana ja istui siinä kärryissä.Näytti vähän väsyneeltä ja kassoilla sitten ei enää jaksanut pitää silmiään auki. Pieni nukahti siihen istualteen. Äitini oli mukana ja yhessä seurattiin neidin taistelua unta vastaan. Nauruhan meiltä pääsi kun ihan tosissaan yritti mutta kun ei millään jaksanut enää :LOL: Nuokkui siinä sitten, että saatiin maksettua ja kannettiin tyttö autoon.

Onkos teillä kokemusta kun kuulin, että JOULULAATIKOT tulee extra hyviksi kun tekee etukäteen japakastaa ja laittaa uuniin vasta jouluna kun syödään?? En muista, että pitikö se laatikko kypsentää ennen pakastusta vai vaan valmistaa uunivalmiiksi ja sitten laittaa pakkaseen..

Mahdoinkohan kirjoittaa vielä, että jätin nuo viljapuurot pois Peppin ruokavaliosta ja maha helpottui heti. Kakka oli löysää ryynikakkaa kun syötiin puuroja.Nyt vaan riisipuuroa.. Ja kokeilin niitä tetrapaketti jogurtteja,päärynä menee meillä tosi kivasti.Olen antanut aamullakin puuron sijaan ja välillä iltapalaksi.
Mutta kaikki eksoottiset mango,persikka pistää yökkäämään. Ja äiti saatiin taas huvittumaan..eilen annoin ruoan joukkoon raastettua tuorekurkkua ja meni oikein hyvin alas.Mutta kun annoin sitä kurkkua ilman lisukkeita niin yökkäs ja teki niin huvittavan vilunväristys liikkeen, että nauruhan multa pääsi

:LOL: Totesin vaan, että et tainnut tykätä.

Mulla tänään lääkäri näiden mun ranteiden takia,jännittää mitä se tohtori tuumaa.Kävin siellä terveyskeskuksessa samasta asiasta ja se tohtori käski seuramaan ja odottamaan imetyksen lopetusta yms.... Noh, mutta kun ei pysty kun sattuu ja särkee.Varasin yksityiselle, maksaa mutta toivottavasti osaa sanoa jotain muuta.

Kohta meillä muskari, jäi viime kerta väliin ja taidan ottaa varmuuden vuoksi tonttulakin mukaan. En tiedä onko mitään tarvetta mutta onpahan mukana jos kuitekin tarvitaan. Meidän seuraava kerta kun osuu jouluun niin sitäei taida silloin olla. Täällä niin kovasti kävijöitä, että muskari joka toinen viikko vaan kun kävijöitä on jaettu.

Taisin taas innostua höpöttämään....





:hug: teille sairasteleville!



:wave: EKÄ ja Peppi
 
Vielä piti sitä kysyä, että noista vahvistuksista..painetaanko tota nappia ennen tekstiä minkä haluaa vahvistaa vai vasta tekstin jälkeen?

ÄIPPÄ78 kiitos neuvosta/tuesta. Täytyy vaan jaksaa yrittää. Voi kun sais miehen mukaan mutta kun menee töihin niin en raaski toista valvottaa..Ensi yönä kokeilen uudestaan ja oikein tosissani!

..hei taas! :)

EKÄ ja Peppi

 
lemmenlaiva
MOI TAAS!
Minä teen nämä mustaukset sillätavalla että kirjoitan tekstin ja sitten mustaan sen, tai tässä tapauksessa sinistän ja sitten painan jotain nuista kolmesta ekasta napista.

Meillä tyttö heräs sitten 10.15, eli nukkui 2,5 tuntia.. ja ehtihän mammakin nukkua kivast reilun tunnin.

Puhuitte joku aika sitten puuroista. meillä syödään ihan nuita aikuisten puuroja, ja hyvin menee alas. Paitsi ruispuuro ei ole herkkua. Sekaan laitan hedelmäsoseita tai sitten jugurttia.

VIRPI1980, kyselit töihin paluusta. Minä menen tuossa maaliskuun lopussa, ja alan tekemään 20h viikossa. Isovanhemmat katsovat neitiä, eli hoitoon ei onneksi tarvitse viedä. Nii, työpaikalta ei kylläkään ole ilmoitettu että onnistuuko tämä 20h/vk, mutta toivotaan.
Kävin tytön muutes ilmoittamassa yksityiseeb päiväkotiin, tai ne laittoivat jonoon.. Sanoin että aloitus olisi joskus vuoden päästä. Täytyy tietenkin hakea vielä kunnalliseen perhepäivähoitoon. Mutta ne PPH paikatjotenkin pelottaa kun on kuullut vaikka minkälaista juttua niistä... Ja en minä ainakaan tunne nuita hoitajia ketään. Täytyyvaan kysellä kai tutuilta josko he tietäs.

Taidanpa lähtee jo tytölle antamaan päiväruuan, kerta puurot syötiin jo silloin 7 aikoihin.

Heippa.. ja tiedä vaikka palaan taas tänään! Ainakin käyn lukemassa.
 
Terve!

Pikaisesti yritän jotain kirjoittaa kun vauvat nukkuu ja haluaisin niin kovasti siivota lasten huoneet perusteellisesti.

MEillä joulusiivous on vähän perusteellisempi viikkosiivous. Saunan jynssäys kuuluu perinteisesti miehelle. :whistle:

Pojat istuu jo tosi hyvin lattialla pitkiä aikoja ja tutkivat leluja istualtaan. Liikuta ei edelleenkään mainittavasti muutako niinkuin Kippana sanoi, kävelytuolilla kaahailua!
On se vaan niin söpöä kun nuo kaksi kultaa istuu vastakkain ja toinen repäisee toiselta tutin joka roikkuu tuttiremmissä. No, kumpikin saa osansa kun toinen syö sit sitä tuttia ja toinen sitä remmin päätä jossa on se kiinnityssolki! :LOL: ´
Arvaatte varmaan, että videokamera pyörii tiuhaan täällä.

Ihan älyttömän hyväntuulisia poikia ovat. Itkua täällä ei kuulu juuri ollenkaan. Jos itkettää, niin se tietää unille menoa. Yöt menee hienosti edelleen. Kerran kyllä vieläkin heräävät aamuýöstä, mutta ei se minua haittaa kauheasti. Olen yrittänyt joskus tassutella, mut sit heräilevät kokoajan. Jos annan tissiä kerran yössä, niin unet on rauhalliset lähes kellon kierroksen.Eli oisko se kuitenkin nälkä joka herättää?

Virpi tais kysellä töihin paluusta. Minä en ole saanut tunnustettua, että mulla töihin paluu koittaa 2.1. :ashamed:
Pelkään jotenkin ihmisten kauhistelua ja tuomitsemista kun pienten äiti menee töihin! :eek: Ihan hissukseen olen siis ollut.
Minun mielestä on mahtavaa, että minun mies haluaa olla poikien kanssa kotona. En raskis viedä hoitoon vielä, mutta isi hoitaa, niin miksi se hoito olisi jotenkin vähempiarvoista? Vaikka kuinka ois tasavertainen maa, niin kyllä tässä asiassa ainakin tuomiota luetaan joka paikassa äitin lynkkaamiseksi. Meillä vanhempainvapaa kestää vappuun asti kun lisätään isäkuukausi. Sit mies kesän kotihoidontuella ja mulla pitämättä viimekesän ja tulevan kesän lomat, joten minäkin olen 8 viikkoa lomalla sit.
Miehen loma alkaa ens viikon lopussa, joten 1.5 vkoa yhteistä lomaa nyttenkin.
Mies oli silloin ekankin kanssa puolivuotta kotona ja minä olin töissä. Ja se keroi nauttineensa niin kovin. Minä en ole mustasukkainen vauvasta kun se kiintyy niin kamalasti isäänsäkin. Minusta oli ihana kun esim. lapsi itkee isin perään niinkuin monet äitin perään itkevät. Eikä niinkuin kaverillani, että lapset pelkää isiä kun näkevät niin harvoin kun se rientää töistä töihin. :eek: :eek:

Antakaa anteeksi jos loukkasin jotain sanoillani. Minä arvostan sekä isejä, että äitejä jotka jaksaa ja haluaa olla kotona. Meillä vaan mies niin kovasti haluaa olla kotona, että olkoot.Kyllä minä aina töistä olen tykännyt enemmän kuin mies. :ashamed:

Nyt meen siivoamaan !

Commander tarvitsee nyt ison ison voima :hug:
Toivottavasti päivä paistaa vielä risukasaankin!

Heipat!

Tirlittan ja pojat ens viikolla jo 8kk!
 
Tirlittan, musta toi on tosi mahtavaa, kun isä haluaa jäädä kotiin! Jos se meillä olisi taloudellisesti mahdollista, niin varmaan jäisi tuo minunkin mieheni. Tai no, en tiedä. Ei se sitä ajatusta ole lynkannut, mutta toisaalta tietää, ettei se ainakaan nyt ole mahdollista, niin ehkä sanoo minun mieliksi, että voisi jäädä. :D

Minä olen siis kotona tytön kanssa ensi elokuuhun ja sen jälkeen sitten palaan kouluun ja tyttö menee johonkin hoitoon. Alkuun oli tarkoitus, että miehen sisko olisi ottanut oman katraansa jatkoksi tuon, mutta nyt hän onkin päättänyt pyrkiä yliopistolle lukemaan toista akateemista tutkintoa, niin jos sinne pääsee, niin ei tuo järjestely onnistu. Toivottavasti hän sinne kouluun pääsee, en ole siis asiasta yhtään katkera. =) Olen kyllä tässä himoinnut, että josko olisi varaa pistää tyttö kolme vuotiaana englannin kieliseen leikkikouluun, mut kattoo nyt. Ois varmasti vain hyvä, koska me todennäköisesti tulemme vielä asumaan ulkomailla jatkossa. Pitäis soitella sinne ja kysellä hintoja ja mahdollisia jonotussysteemejä.

Mie en meinaa kummosia joulusiivoja tehdä, kun ei jouluna kumminkaan olla kotona ja muuttokin lähenee uhkaavasti tämän kämpän osalta. Varmaan helmikuun lopussa päästään muuttamaan uuteen taloon. :)

Meillä tyttö nukkuu vaunujen kantokopassa, mut jos ollaan ulkoilemassa niin, että tyttö hereillä niin sit killistelee ratasosassa ja kyllä hän siihenkin nukahtaa, unet eivät vain ole sitten niin pitkät.

Ollaan alettu harkitsemaan yösyötöistä vierottamista. Jaksaisko joku näpyttää lyhennetyn version tassutuksesta, niin voisin pistää sen tonne pääkoppaani hautumaan? Tokihan noita ohjeita netistäkin löytys, mut nyt on niin saamaton olo, että ei jaksa etsiä. Tyttö heräsi tänään ennen kuutta ja kyllä ainakin äitin simmut painaa. Nyt tyttö ulkona nukkumassa ja mie odottelen miehen siskoa lapsosineen meille saapuvaksi.

Tässä kai nyt sitten tälle aamulle tärkeimmät. :wave:
 
hei!


rattaissa istumisessa on ollut täällä puhetta,meillä tyttö on pari kertaa istunut rattaissa mutta aina nukahtanut,eli ei oikein vielä ole onnistunut ratasreissut istualtaan. tänään tyttö jaksoi istua vähän aikaan ilman tukea lattialla:)meillä lapset yllätti ja nukkuivat puoli kahdeksaan se oli harvinaista koska yleensä herätään viimestään puoli seitsemältä.tyttökään ei herännyt kuin aamusta juomaan maitoa,epäilen että syynä oli mieheni herätyskello...
poika meillä jaksaa yöllä heräillä useamman kerran vaikka ikää on jo 2 vuotta.tyttö nukahtaa itse sänkyyn mutta poikaa pitää nukuttaa.meillä on kyllä niin lapset erinlaisia,kuin yö ja päivä.

lemmenlaiva: minä olen uusi täällä,että minua varmaan tarkoitat:)minulla on kaksi lasta poika 2v ja tyttö 6kk kohta 7kk.tyttö on syntynyt 13.5.

täällä ollut töihin paluusta keskustelua vissiinkin.itse en tiedä lähtisinkö etsiin töitä vai menisinkö elokuussa kouluun.koulupaikkakin olisi että saa nyt nähdä että miten tekisin.rahakaan ei kyllä olisi pahitteeksi,että olen miettinyt että kävisin kouluni loppuun oppisopimuksella.lähihoitajaksi opiskelen,vuosi olisi jäljellä opintoja.saa sanoa mielipiteitä jos on?!

äiti 05 ja 07
 
Touhukas aamupäivä takana kun käytiin Konstan kanssa vaunuilla kaupassa ja postissa, tehtiin ruokaa ja saatiin joulukortit väsättyä valmiiksi. Illalla meen kaverin kanssa äitipiiriin tekemään jouluaskarteluita, isi jää Konstan kanssa kotiin.

Töihin paluusta on ollu puhetta ja minä oon näillä näkymin Konstan kanssa kotona siihen saakka kun Konsta täyttää 1,5v ja sitten kun töihin palaan niin toivottavasti voin tehdä 4 pv viikossa tai sitten 6 tuntista päivää ainakin ensalkuun.

Mandariinista joku kyseli jokin aika sitten ja mä oon ainakin antanu Konstan mandariinin lohkoa imeskellä, mutta oon ollu tarkkana ettei se "nahka" mee kurkkuun. Konsta rakastaa mandariinia. :D Oon antanu Konstan syödä myös leipää ja banaania itse. Banaani on vaan pirskatin liukas..

Konsta ei mahdu enää vaunujen koppaan, joten jos Konsta nukkuu vaunuissa niin oon laittanu vaunuihin äp:n makuupussin pehmusteeksi. Sitten Konsta on myös istunu ratasosassa puoli-istuvassa asennossa. Tykkää olla molemmin päin.

Konsta on nukkunut nyt 2 yötä ilman yöheräilyä ja äiti on tosi ylpeä :D :heart: Mua ei oo yösyötöt mitenkään häirinneet kun Konsta on nukahtanu syötön jälkeen heti uudelleen, mutta viime yönä nukuin aamuun asti kuin tukki enkä muista Konstan inahtaneenkaan yön aikana kertaakaan. Kyllä oli aamulla virkeä olo! Saas nähdä jatkuuko samaan malliin. En enää muistanutkaan millaista on nukkua kunnon yöunet.

Kippanan Sirppanan toiminta kuulosti kovin tutulta. Meilläkään ei ole hampaita, tukkaa on vähäsen, ei ryömitä, pyöritään kyllä ja kävelytelineellä viiletetään kuin tuulispää :LOL:

Mennis: mulla alko jokin aika sitten päänsärky aina aamulla kun heräsin ja hankin siihen vaivaan sellasen purentakiskon jota käytetään öisin. Olin nukkuessani purru kovaa leukoja yhteen ja päänsärky johtu siitä. Erityisesti stressi ja huonosti nukutut yöt aiheutti mulla ton leukojen yhteenpuremisen ja päänsäryt.

Taidan mennä teen keittoon kun Konsta nukahti päiväunille :wave:
 
Helinä,
juu tiedän kyllä vehkeen, miehellä on sellainen ja en kyllä usko,
että minulla sitä ongelmaa on. Olen itse enempi semmoinen nukkuja, että suu on appoammollaan ja sen mukanen on kuolalätäkkökin tyynyllä. :D
Mut jos ei silmälaseista tai hieronnasta ole apua niin pitää sitten käydä hammaslääkärillä tarkastamassa, että onko leuoissa/hampaissa semmoista ilmoilla, että hampaita narskuttaisin/purisin.
 
kirjottelempa aikani kuluksi =)
töihin paluu olen alustavasti ilmottanut että olen heinäkuun loppuun ja katsotaan sitten onko varaa jäädä pidemmäksi aikaa vielä kotiin.jos mä saisin päättää,niin siihen asti kun poju täyttää 2v.katsotaan miten käy...

vaunujen kopassa meillä ei olla nukuttu aikoihin.nyt nukkuu lämpöpussissa ja karva alla vaunuissa.istuma-asennossa viihtyy pitkiäkin aikoja,kunnes nukahtaa ja lasken selkänojan alas.

minusta on hienoa,että jonkun mies jää kotiin hoitamaan muksuja.wau!ei se äiti aina ole se ainoa oikea hoitaja ja näin pääsee mieskin nauttimaan lapsista ihan erilailla.
no nyt facebookiin :wave:
 
Moikka! Kirjoittelin jo aamulla tähän, sit kone on ollu auki siitä saakka mut oon touhunnu koko päivän kaikkee muuta, joulukortteja kirjotellu ja sellasta. Joukukuusi tönöttää tuolla nurkassa jo koristeltuna ja valot päällä. Tulee kiva joulufiilis =)

EKÄ: tsemppiä vaan öiden kanssa, varmaan estää jonkin aikaa että vauva oppii. Tiukkana vaan, niin kyllä se siitä. Meille on tulossa 3 tai 4 hammasta ylös yhtäakaa, ja myös yöt olleet levottomia. Tosin annan pojan kitistä ihan rauhassa, aina on nukahtanut uudestaan 5min päästä viimeistään. Ei se asiaa auta yhtään vaikka joka kerta ramppaisin pojan huoneessa (alkuun ramppasin ;)), joten nyt annan olla ihan rauhassa.

EKÄ, Mikäs sinun ranteissa on vikana? Tuli mieleeni, kun minulla oli loppuraskaudessa rannekanavaoire, joka aiheutti jatkuvaa käsien puutumista - rannekanavassa oli siis nestettä.. no nyt sama vaiva palasi taas (teen paljon raskasta fyysistä työtä kotona), käsien puutumista ja kangistumista iltaisin ja öisin, menin lääkärille, ja lääkäri sanoi että se on edelleen se rannekanavaoire - ainoa parannuskeino on leikkaus, jossa neste poistetaan rannekanavasta. MUTTA koska haluan lisää lapsia (ja toinen siis jo tulossa :)) niin sitä ei kannata tehdä kun vasta viimeisen lapsen jälkeen, koska jokaisessa raskaudessa neste palautuisi joka tapauksessa rannekanavaan. Tällaiset ranneongelmat minulla siis...

Elli: Vau hieno juttu että teidän Justus nousee jo itse istumaan! Meidän poika ei paljoa vielä istuskele, mutta pian,pian.. :)

Tirlittan: Tosi upeeta että sun mies jää lasten kanssa kotiin! Mun mielestä monet äidit ovat liian "mustasukkaisia" lapsista, eivätkä halua jättää yksin isän kanssa. Mun mies olisi myös valmis jäämään kotiin, mutta sitten minun pitäisi tietenkin mennä töihin. No nyt en ala töitä etsimään kun vauva syntyy heinäkuussa, mutta ehkäpä sen jälkeen sitten teemme niin että minä menen töihin ja mies jää kotiin =) Ja turha yhtään välittää mitä kukaan sanoo jos menet töihin tammikuussa, lapsethan ovat silloin jo 9kk! Jos en olisi jäänyt työttömäksi, niin minun työt olisivat jatkuneet jo elokuussa!!!!

Vaunuissa meillä poika nukkuu aamuisin 1-2h, ja välillä myös iltapäivisin pari tuntia. Sisällä ei päikkärit maistu ollenkaan. Täällä ihmiset ovat ihan ihmeissään kun vauvaa nukutetaan ulkona, ei ole ollenkaan täällä moinen tapana. Naapurin poikaa - joka on myös toukokuulta- näin viimeksi kesällä ulkona, ja silloinkin tosi harvoin! Tosi kurjaa, heillä hieno iso puutarha, mutta ovat aina sisällä. Heillä myös 3v poika. Muuten naapurit ovat jo tottuneet tähän omituiseen suomalaiseen naiseen jonka lapsi on aina pihalla säästä riippumatta :D alkuun kauhistelivat, nyt tosiaan ovat tottuneet. Minä siis parkkeeraan vaunut laitumelle ja menen ruokkimaan hevoset, lampaat sunmuut. Juuri ja juuri mahtuu vielä vaunukoppaan makuupussiin, pian täytyy vaihtaa rattaisiin. Sama makuupussi menee onneksi rattaisiinkin. Ollaan muutamaan kertaan oltu rattaidenkin kanssa liikenteessä.

Siinäpä kai tärkeimmät. AIjuu, meidän pojasta ei ainakaan kasvissyöjää ole ihan heti tulossa, senverran herkkua on naudanliha :D

t. balou & dude
 
:wave:

TÖIHINPALUUSTA taisin jo eilen mainitakkin eli aluksi olen kotona ainakin elokuun loppuun ja katson sitten tilanteen uudelleen.

TIRLITTAN hienoa että mies jää kotiin. Hattua nostan!! Meillä se ei kannattaisi taloudellisesti..eikä tuo mies taitais osata kaikkia kotihommiakaan tehdä :ashamed: Meillä muuten kanssa Peetu jso itkee, niin se tietää joko nälkää tai unille menoa, muuten ei itkeskele (ellei isosisko säikyttele).

Käytiin tänään ostamassa viimeiset joululahjat pois..huh.

Mä vielä tilitän teille tuosta meidän 3-vee esikoisesta. :ashamed: Pari päivää jo ehti mennä hyvin ja nyt taas ihan hirveä päivä. Kaupassa sai raivarit ja huudon kanssa sai kantaa pois ja väkisin laittaa autoon. Miehellä oli täystyö, että sai autoon hänet. No sitten oli sisko lastensa (8-vuotiaat) kanssa käymässä, niin tää repi serkkuansa hiuksista niin että toinen itki sitten kipeää päätään. Säikyttelee Peetua ja tekee kaikkea typeryyksiä. Välillä ihan voimaton olo, kun ei auta hyvä eikä paha. :( Toisena hetkenä on sitten taas niin kiltti ja hyvä kaikille. Onkohan tuo sitten jotain 4-vee uhmaa? Kertokaa te joilla kokemusta, kun kuulin että 2 ja 4 vee uhmat olis ne pahimmat. Huoh. :ashamed:

Nyt tuo taas huutaa sängyssä, joten menen katsomaan. Huomenna olis tehdä itse karjalanpiirakoita :p

Ja meilläkin tehdään jouluksi vähän parempi siivous ja tietty sauna pestään. Keittiön parista kaapista pyyhkäisen pölyt pois, sillä sen ole aikonut tehdä jo aika päiviä sitten :ashamed:

Nyt toisaalle...kauniit unet!
 
Hyvää myöhäis iltaa!

Vauvan taidoista täällä oli jotain juttua, joten ajattelin itsekkin niitä hieman laittaa.
Eli meidän pojalla on kaksi alahammasta, masullaan ollessaan pysyy vielä paikoillaan, mutta kääntyy vauhdilla selälleen. Selältä masulleen ei vielä osaa. Istua tykkää kovasti, mutta ei vielä osaa ottaa vastaan jos kaatuu. Hyppykiikku on aivan mahtava pojan mielestä. Sylissä viihtyy liiankin hyvin. =) Koittaa sanoa äiti tai siltä se ainakin kuulostaa.
Nyt kovasti tykkää napsutella kielellään yläikeniin tai kitalakeen. :D
syöttötuolissa on istunut muutamia kertoja, ja on tykännyt siitä.
En nyt muuta muista mitä olisi oppinut, mutta huomenna aloitetaan hampaiden harjaus.

Onko teidän muiden muksuilla iltaisin kitinää?
Tai siis kun on jo nukahtanut sänkyynsä ja ehtinyt nukkumaan jonkin aikaa, niin kesken unien rupeaa kitisemään.
Meillä tätä on ollut taas jo jonkin aikaa, mutta tänä iltana ei ole ainakaan vielä kitissyt. Luulen että tämä saattaisi johtua hampaiden tulosta.
Voi se tietenkin olla jotain muutakin.

Tiitteräinen Meillä on myös 3vuotias lapsi ja sillä on ollut jo pidempään todella kamala uhma.
Se alkoi hieman ennen 2vuotis ikää ja on jatkunut siitä ja tuntuu että se vaan pahenee.
Ulos jos mennään, niin poika ei tottele mitään, juoksentelee niin kuin haluaa ja vaikka kuinka huudan tai kiellän, niin ei usko.
Tämä on käynyt myös jokaisella kauppareissulla, tai siis kun ollaan lähdössä kauppaan ja tullaan takaisin kotiin, niin se juoksentelee ja tekee hölmöjä, kuten kivien heittely. Kotona se on myös todella villi.
Jos jotakin ei saa tehdä, niin se koittaa tehda sen uhmallakin.
Jos komennan sitä oikein kunnolla, niin se rupeaa kiukkuamaan ja sanoo isälleen, ei saa sanoa noin tai taas se sanoi noin.
Pöntölle/potalle en saa häntä millään, tai jos saan sen sinne, niin se vaan kiukuttelee eikä tee sinne mitään.
Luulisi jo kolme vuotiaan ymmärtävän mikä on vessan tarkoitus ja että olisi mukavampaa olla ilman vaippaa.
Tähän vaippa ongelmaan haluaisinkin apuja, mutta monia eri konsteja olenkin kokeillut, mutta mikään ei tunnu auttavan.
Olen kokeillut karkkia, tarroja, kehuja, että saa pelata hieman tietsikalla tai vaipatta olemista, mutta ei, mistään ei tunnu tulevan mitään.
Toivottavasti tämä ei kuulosta aivan kamalalta, mutta olisi kiva jo saada poika pois vaipoista.

no huh.. johan tulikin taas juttua.

Onneksi pojasta löytyy niitä hyviäkin puolia todella paljon.
On se niin ihanan suloinen kilttinä ja on todella suuri apu, jos jossain tarvitsen pientä apua. Äipän oma pikku apulainen. :heart:

Mutta nyt taidan mennä untenmaille, että jaksan taas huomenna poikien kanssa, kun isukki on yövuorossa.

T: B
 
heräilin just telkkarin äärestä, ja kun tulin konetta sammuttamaan, niin ajattelinkin laittaa pari sanaa.

Minä sain sittenkin teetettyä lapsista joulukorttikuvat. Vein paikalliseen kuvaamoon tilauksen ja parin tunnin päästä mulla oli 25 kuvaa kuorineen!
Joulumerkitkin jo ostin, kun vielä saisin kirjoitettua ne ja postiin.

Meillä on huomenna lasten kerhon joulujuhla ja illalla tytön jumppa esitys. :heart: Tylsää vain kun mies joutuu olemaan töissä, pitää filmille ottaa, jotta hänkin pääsee näkemään.

Kävin tänään vähän kaupoilla, sain kummeille ostettua "joulukukkasia", ostin kynttilän jalkoja. Ja hobby hallista tuli paketti jossa oli tytölle Winzz mikrofoni ja cd soitin, sekä koru/soittorasia.

Illalla mulla oli yks ystävä kahvilla. Kylläpä oma kahvittelu hetki on yhtä touhotusta, samalla ruokin isommat, pienellä oli kakat housussa, yms. monet muut palvelut joita multa pyydettiin. Joten olinkin siinä sitten kahvin sekaan ketsuppia laittamassa, ihan viime tingassa havahduin, että se ei ollut maitokannu joka mulla oli kädessä :eek:

Kävin tänään myös työpaikalla ja nyt mulla on haettuna hoitovapaata, ens vuoden loppuun, nauroinkin äidille, että edessä on nälkävuosi. Nyt pitäis saada haettua kotihoidontukea ja kuntalisää.

No nyt unille.
T:Minnihiiri
 
hei!

titteräinen.:meillä on kaksivuotias poika aika samanlainen.kauppareissut on on yrittetty hoitaa ilman häntä koska se on yhtä huutamista ja raivoamista.vieraita kun käy niin aina repimässä heitä ja varsinkin lapsi vieraita.pikkusiskon kimpussa on koko ajan,tyttö ei ole paljon lattialla saanut olla pojan takia.nyt se on pikku hiljaa jättämässä pikkusiskon rauhaan mutta ei muita.kylässä on vaikea käydä kun koko ajan menossa minne ei saa ja koskee kaikkeen särkyvään..mikään ei auta,kieltäminen ei auta ja istuttaminen ei auta.kerran saatiin kylästä lähtiesssämme kaksin miehen pukia poika kun yksin ei onnistunut,kaksinkin teki tiukkaa.pihalla juostaan minne sattuu ja ei uskota mitään ja huudon kanssa sisälle.
no toivottavasti tytöstä ei tule samanlaista.

no nyt pitää taas mennä.
 
Yökuulumiset

Laitoin tytön nukkumaan yhdeksältä, oli tätä ennen syönyt 2dl velliä mun sylissä. Nukahti melko helposti, ei itkenyt mutta toohotti.
Heräsi tunnin päästä klo kymmenen. Isäntä meni ja kuulin kun nosti tytön ylös, äkkiä menin huoneeseen ja laitoin tytön takaisin. Tassutin, tassutin, otin syliin, tassutin...iskä otti välillä...puoli tuntia ja tyttö nukkui uudestaan.
Heräsi sitten puoli kahden aikaan.Koitin siitä sängyltä tassutella (meillä pinnasänky oman sänkymme vieressä vielä) mutta mulla puutui kädet.Nousin ylös ja tassutin, tassutin..ei rauhoittunut ja otin syliin. Hyssytin ja taputin ja hieroin. Tais tulla ura mein makkarin lattiaan kun sitä siinä tallustin. Rauhoittui piiitkän yrityksen jälkeen syliin mutta kun laskin sänkyyn alkoi itku taas. Tässä kohtaa meinas pinna palaa ja luovutus tulla. Mut en. Jatkoin sitten siinä sängyllä taputtelua ja taiston kestettyä 45min se voitettiin. Pientä kitinää oli seuraavan kymmenen minuutin aikana mut ne rauhoittu kun taputin hiljaa selkään. Nukkui sitten puoli viiteen ja kun heräs hain maidon. Olikohan väärin?

Noh, nyt melko väsynyt mutta toivon että oli apua ja ensi yö menisi vähän paremmin.

Meidän pitää lähteä ottamaan tehoste siitä influenssasta.

Päivänjatkot kaikille!

:wave: EKÄ ja Peppi
 
Pakko purkaa hieman sydäntään teille kun mulla on sellanen tunne ettei Konsta saa tarpeeksi nestettä. Ihan typerää toisaalta kun näkeehän pojasta päältä ettei oo kuivumisen merkkejä ja pissaakin tulee, mutta selkeesti vähemmän kuin sillon kun imetin pelkästään/enemmän. Annan Konstalle rintaa, vastiketta se ei oo saanu koskaan, ja siinäpä se kun rinnoissa ei oo minkäänlaista mittaria mistä näkis et saako lapsi siitä minkä verran. :| Nyt kun jäi vielä yösyötöt pois niin tuntuu ettei se saa enää senkään vertaa kuin ennen. Nykyään imettäminenkin on yhtä tappelua kun jokin pienikin raksahdus jostain kuuluu niin pojan huomio on heti muualla. Konstan pissa tuoksu tänä aamuna aika voimakkaalle, mutta sillä olikin yövaippa, joten pissa on seisonu siinä ilta kahdeksasta saakka. Haistelin sitten vielä päivemmällä uudelleen ja ihan normaalituoksuinen oli. En tiiä vaivaako äitiä nyt luulosairaus, mutta tää nyt vaivaa kuitenkin. Antakaa te viisaammat jotain kommentia mulle ja kertokaa teijän vauvojen pissailuista. :)

No sitten muihin juttuihin.. Täällä tuntuu olevan ahkeria leipojia mm. Tiitteräinen, joten käypääkä leivonnasta kiinnostuneet www.bakeandparty.com sivuilla. Siellä on hauskoja kakkuvuokia ym leivontaan liittyvää. Itse tein tilauksen tänään.. ;)

jaahas..Konsta heräskin päikkäreiltä..pitää mennä :wave:
 

Yhteistyössä