***Toukovauvat 2007*** Joulukuu

  • Viestiketjun aloittaja lemmenlaiva
  • Ensimmäinen viesti
Ja mun "tulen huomenna" uudestaan taas tiedettiin..
Aivan uskomatonta hulabaloota!!!

Tää viikko hävis jonnekin, itsenäisyyspäivä meni helsingissä koulutuksessa..valmistelua työhöpaluuseen. Tiedän, pyhäpäivä..ihmettelin itsekin,että miten nyt tuollaisena päivänä mutta kouluttaja oli venäläinen eikä heillä mitään itsenäisyyttä sitten vietetty.
Tyttö oli siskolla hodossa ja hienosti meni:) ensi lauantaina olisi tarkoitus jättää Peppi yökylään siskolle. Jännittää... siis mua. :)

Tyttö on nukkunut nyt tuolla ulkona jo toista tuntia..piti oikein käydä tarkastamassa että nukkuuko oikeasti..

Meidän yöt :'( , surkujen surku. Herätään 01.00, 03.00 ja 05.00..tungen sitten pullon suuhun ja syö sen 100ml maitoa,nukahtaa ja nukkuu kunnes taas herää...Täsä mietin että siiränkö tytön omaan huoneeseen nukkumaan.Mutta jos ei autakaan niin sitten juoksen siellä kokoyön.. :( Illalla saa kuitenkin tankkauksen, maitoa ja velliä tai puuroa että voiko oikeasti oll nälkä...

Juu ja ne joulukuvat..Arghh..ehtiiköhän jos laitan tilaukseen nyt heti. Kaikki oli valmista taas ja jotenkin unohtui, voih sentään. No, jos ei kuvat ehdi niin lähtee sitten ilman kuvaa.

Nyt saatiin joulukuviota selville..mun vanhemmat tulee tänne meille syömään ja saunomaan.Mennään joulupukkia odottamaan heille ja nautitaan jo perinteeksi muodostuneesta juustopöydästä illalla :) Eipä tarvitse sitäkään enää miettiä. Nyt jouluruokia valmistelemaan...

Keskiviikkona saadaan influenssarokotteen tehoste, toivon niin kovasti että ei tule enää flunssaa siitä. Se eka oli jo tarpeeksi.Onko teistä joku sen tehosteen jo saanut?

Alakertaan pääsee jo suihkuun, OMAAN suihkuun :) Kesken vielä hiukan mutta sen verran valmis että se OMA PESUKONEkin saatiin:) Ja on luksustunne kun ei tarvitse niitä pyykkejä mihinkään raahata.

Pakko mennä katsomaan tyttöä...
Pikaisiin palailemisiin!

EKÄ ja Peppi
 
Ihania kuvia ÄIPPÄ ja KIPPANALLA oli myös tuolla aiemmin oikea nappisilmä tyttö :heart:

Meillä tuo esikoinen särki kameran :headwall: Joten en ole kohta kuukauteen saanut kuvia otettua, pakko ois lähteä ostamaan uus, ainakin ennen joulua.

Että kateellisena täällä katselen teiän tonttukuvia.
 
Heippa kaikille :wave:

Ihania kuvia olette laittaneet lapsista, suloisia :heart: :)

Paranemista kaikille, joilla sairastelua :hug: ja voimia teille, jotka öisin joudutte kovin heräilemään :hug:

Meillä on Maijalla ollut kanssa nuhaa ja sellaista käheää yskää :( Lämpöäkin oli tuossa pari päivää sitten. Mutta eilen huomasin, että alhaalle oli puhjennut hammas =)

Ja meillä istutaan jo aika tukevasti! Välillä tulee kellahduksia, mutta ei mennä ihan mukkelis makkelis :D Maija ottaa käsillä vastaan ja kiepauttaa itsensä mahalleen, jos meinaa kellahtaa kumoon.

Me ollaan tänään oltu ahkeria lasten kanssa. Siivottiin koko yläkerta ja iso jätesäkillinen, sekä kaksi tavallista muovikassia meni roskikseen... :whistle: Mä olen aina säästellyt kaikkia palapelejä ja pelejä, vaikka niistä puuttuu paloja tai nappuloita :ashamed: Ja nyt sitten kyllästyin siihen ja heitin kaikki ne roskiin. Pukki tuo kuitenkin jotain uutta, niin ompahan nyt siistit kaapit valmiina :D
Palkinnoksi katseltiin tuota Talenttia ja lapset sai vähän herkkuja :)

Täällä on ollut tosi kurjat kelit :/ Vettä on satanut ja kaikki lumet on poissa :( Viritin tänään jouluvalot ulos, tuli heti ihan jouluinen olo, ilman luntakin :xmas: Sisälle olinkin laittanut jo kaikenlaista jouluista, mutta nuo ulkovalot aina jäi... On ne kyllä kauniita :) Itse tykkään ihan niistä kirkkaista, sellaiset letkut ja värilliset jutut ei ole ollenkaan mun juttuja :whistle: :D

Ekä ja Hanna, kyllä mä ainakin uskoisin, että ehtivät vielä nuo kortit valokuvista! Meille ne tuli kyllä nopeasti, nyt vain odottavat vielä kirjoitusta nuo kuoret... Täytyy ne alkuviikosta tehdä, kun merkit olen jo ostanut valmiiksi.

Joululahjat on täälläkin aika kivasti jo valmiina, vähän vielä uupuu :xmas: Mutta tiedän mitä tarvitsen ja ensi perjantaina lähden siskon kanssa Jyväskylään, kun tytöllä ja pojalla on taas hoitopäivä. Se joulu tulla jollottaa niin nopeasti :)

Mutta nyt menen vielä levittämään pyykit, mies tulee pian kotiin töistä :heart:

Hyvää alkavaa viikkoa :hug:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
hei kaikille!
meillä esikoinen potee vielä vesirokkoa,tuntuu että koko ajan pahemmaksi menee ja mä niin toivon ettei tulisi tuohon nuorempaan.kävin tänään jouluostoksilla,tuli ostettua melkeinpä kaikki lahjat paitsi kahdelle kummille ja kuopukselle.

suloisia lapsia teillä:)itse en saa laitettua kuvia koneelle ei jotenkin hyväksy,pitää yrittää vielä.

EKAAKERTAAÄITINÄ:meilläkin tyttö heräilee yöllä muutamia kertoja ja ei kuitenkaan juo maidosta kuin vähän ja kohta uudestaan.yhdessä välin oli jo kunnon öitä mutta nyt taas mennyt huonommaksi.

pitää varmaan lähtä pyykit laittaa kuivuun.

äiti 05 ja 07
 
Huomenta!

Joulukorttikuvat meilläkin otettu ja lähetetty. Ei tullut kyllä parasta mahdollista kuvaa. Otettiin kuvat jo viime viikon sunnuntaina ja sitten maanantaina tyttö tulikin kipeäksi. Eikä niitä kuvia ehditty silloin sunnuntaina montaa ottaa. Ja miehen piti kaiken lisäksi leikkiä kameralla ja ottaa kuvia kauempaa jotka tietysti eivät sitten olleet hyviä :headwall: no kipeänä en ole viitsinyt tyttö kuvailla kun räkä valuu koko ajan. Ne kuvat mitkä olivat hyviä niin niissä tytöllä oli punaiset silmät. Mutta kait tuo kuva nyt yhden joulun menee.

Joulusuunnitelmatkin ovat selvinneet meillä. Tänne meille tulee syömään väkeä, kutsun nyt siis kaikki samalla kertaa. Vähän hirvittää se väen paljous, meitä siis yhteensä 16. Kerron sitten joulun jälkeen mitkä olivat tunnelmat. Siinä minulla sitä hääräämistä riittää vaikka vähän jokainen jotakin tuokin tullessaan.

Tyttö nukkuu jo ensimmäisiä päkkäreitä ja minunkin pitäisi mennä syömään aamiaista.

Tyttö on nyt nukkunut muutamat yöt hyvin vaikka kipeä onkin. Ei ole herännyt kertaakaan. Olenkin joka aamu sanonut miehelle, että nukutaanko me niin sikeästi, että ei siihen herätä kun tyttö mellastaa sängyssä. No minä olen ainakin niin herkkä uninen, että kyllä siihen heräisin. :kieh:

Joululahjoja oltiin eilen ostamassa, ei vieläkään saatu kaikkia ostettua. Tytölle nyt sitten ostettiin sellainen koira joka puhuu. Siis niitä Fisher pricen leluja (kirjoitus asu taisi mennä pieleeen). Luulen, että äiti on siitä enemmän innoissaan kuin tyttö. Piti eilen testailla sitä monta kertaa :LOL:

Ja kiitos parasta aikaa vinkistä niistä Pentikin purkeista. Ajattelin jos ostaisin niitä jo jemmaan ja sitten kun tyttö on vähän isompi voisi leipoa pipareita ja laittaa niihin purkkeihin ja antaa lahjaksi juuri vaikka kummeille.

Tämä on nyt aika omanapaista kirjoittelua tällä kertaa.

EKÄ oletteko kokeilleet tassuhoitoa noihin yöheräilyihin? Meillä se ainakin auttoi hyvin ja nyt tyttö on nukkunut 3-4 yötä heräämättä laisinkaan vaikka on ollut kipeäkin. Alussa tassuhoito vaatii sitkeyttä mutta lopussa tulos palkitaan :heart: suosittelen sitä lämpimästi kaikille joilla vauva vielä heräilee useasti yössä. Itse olen ainakin nyt kuin toinen ihminen kuin kuukausi sitten. Neuvolasta saatte siihen varmasti ohjeet ja googlettamallakin siihen löytyy paljon tietoa.

No nyt aamiaiselle ja sitten jos aloittaisi siivoamaan vähän kaapin ovia pyyhkiä ja ovia. En jouluksi meinaa mitään älytöntä siivoa tehdä mutta jotain tuollaista pientä on hyvä käydä lävitse kun tässä ollaan jo 8 kuukautta asuttu. Miten te muut siivoatteko jouluksi kaikki kaapit ja laatikot, pesette katot ym? En torstaina siis viikon päästä ajattelin tehdä sitten ihan sen perus viikko siivon. Lattiat, wc:t ja pölyt. Ja jos tällä viikolla tosiaan saisin pyyhittyä nuo kaappien ovet ja ovet muutenkin. Ja jos en saa niin ne ehtii pyyhkiä vaikka uuden vuoden jälkeen.

No mutta nyt tosiaan :wave: :wave:

lumikko ja tyttö kohta 8 kk (perjantaina)

Ai niin piti vielä mainita, että tyttö oppi keskiviikkona konttaamaan ja eilen istumaan. :flower:
 
Voi riivattu tätä konetta |O :kieh: Kirjoitin pitkät pätkät ja phiuh kaikki hävisi :eek: Yritetäämpä kuitenkin uudelleen!

Eli, ihania kuvia olette ottaneet lapsistanne! Todella kauniita lapsukaisia teillä :)

lumikko Ole hyvä vinkistä :hug: Menen itsekin vielä perjantaina ostamaan niitä lisää :D
Kuulostaa hyvältä tuo teidän suunnitelma joulua ajatellen! Menee varmasti helpoimmiten, kun kaikki tulevat yhdellä rysäyksellä, vaikka tuleehan siinä säpinääkin :) Saatte kuitenkin sitten sitä omaakin aikaa perheen kesken!
Minä en siivoa kaappeja jouluksi, kun ei tätäkään joulua vietetä kaapeissa :D :whistle: Ei todellakaan pahalla niille, jotka kaapitkin siivoavat ;) Toki teemme sellaisen "paremman" viikkosiivouksen, ja pestään sauna, mutta kaapit saa jäädä :)

Tuohon siivoukseen liittyen... Sain ystävältä hauskan tekstiviestin tuossa viikonloppuna, taisi tämä samainen kulkea jo viime joulunaikaankin!
Minusta tämä on aika vinkeä :D

"Moon kuullu, jotta kannattaa pistää
kartemummaa pellille ja pelti kuumaa uunii.
Sitte vaa kasteloo villasukan tolulla
ja viskaa sen sohovan alle,
nii joha o samantien joulutunnelma valamis.
Haisoo iha pullalta ja pirttiki puhtaalta.
Ei tartte kuurata lattiaa polovet ruvella
eikä paistaa julumaa pullataikinaa aamukolomee.
Stressitöntä Joulunodotusta!"


Me käytiin aamusta ottamassa se tehosterokotus siitä influenssarokotteesta kummalekin pienelle tytölle. Soitin aamulla neuvolaankin, kun meillä on tätä flunssaa, mutta ellei kuumetta ole, niin voipi kuulemma antaa. Mentiin sitten, niin on hoidettu sekin asia.

Neuvola, 8kk lääkärineuvola, meillä on ensi viikolla keskiviikkona. Ihan mukava taas nähdä miten on kasvettu :)

Nyt Maija hermostuu tuossa leikkiessään, täytyy mennä pakkaamaan hänet ulos unille!

Voikaa hyvin :hug: :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Kiva kuulla, että en ole ainoa joka ei aio siivota jouluksi sen enempää. Samaa minä olen sanonut äidilleni, että ei kukaan niihin kaappeihin katso jouluna sen kummemmin kuin muutenkaan. Joten niitä on ihan turha siivota jouluksi ja hössöttää. Ja tässä mietin, että kannattaako minun edes alkaa ovia pyyhkimään ennen joulua, kun sitä pikkuväkeäkin jouluksi tulee niin voivat olla likaisempia sen jälkeen kuin nyt. Ja saunaa ei meillä tarvitse siivota kun juuri vasta valmistui B) joten taidan ottaa aika kevyesti tämän joulu siivon.
 
Äiti 05 ja 07 - Meilläkin isommalla vesirokko alko eilen illalla pieniä näppyjä joku kymmenkunta ympäri poikulii. Onneks ikää jo 5v ni sairastaa tosi reippaasti valittaa vaan kutinaa ei oo muuten mitenkään kipeen oloinen.
Saapi nähdä tuleeko nuorempi sitte sopivasti jouluksi näpyille....

Kyllä meilläpäin on niin mahottoman pimeetä ja sateista ettei paljon joulu mieli nouse.
Ihania joulutonttu kuvia kaikilla!!
 
Mie olen ostanu niitä askarteluliikkeestä... Painoin lastenhuoneen verhoihin lampaiden kuvia sekä muumitalon verhoihin muumihahmoja. Niin ja dalmatiaispukuun pilkkuja tein.. Ihan kestäviä on ollu... ei ees ole lähteny pesussa pois. Ainoa vain ku niitä alkaa tuputtamaan kankaaseen niin kantsii laittaa alle jotaki suojaa, muuten on väriä pöydässä/lattiassaki..
En tiiä sitte tarkotitko noita värejä vai niitä joilla värjätään kangas halutun väriseksi... :whistle:
 
Täällä vietetty tänään siivouspäivää. Sopivaa puuhaa tälle päivälle kun ulkona on märkää ja synkkää. Palkinnoksi siivouksesta keitin kupin kahvia ja tulin lukemaan teidän kuulumisia. Olette kyllä ahkerasti kirjoitelleet! :)

Joulusiivouksesta on ollu puhetta ja samalla linjoilla oon muidenkin kanssa että hieman perusteellisempi viikkosiivous riittää. Me vietetään aatto anoppilassa joten valmiiseen pöytään päästään tänäkin jouluna. :D Joululahjat ostin viikonloppuna ja tänään ajattelin paketoida. Jouluverhot, valot ja liinat on ollu laitettuna jo jonkin aikaa joten hyvällä mallilla on jouluvalmistelut. Oon todellinen jouluihminen joten kaikki jouluun liittyvä hömpöttäminen on musta ihanaa! :xmas: Tää joulu on vielä aivan erityisen ihana kun on Konstan ensimmäinen joulu. :heart:

Ihania kuvia olette ottaneet! Kivaa piristystä kun tekstin seassa on tuollaisia ihania pikkutonttuja.

Konsta kaipaa äitiä, joten pitää mennä, mutta sitä ennen Commanderille :hug: ja voimia.
 
minäkin eksyin tänne pitkästä aikaa,aika menee todella joutuin,vasta odoteltiin kaikki kuumeisena,että kenen vauva syntyy eka jne....ja nyt ne ovat jo n.7kk ikäisiä taaperoita :( aika menee siis kuin siivillä,liian nopeaan.minunkin mammaloma loppuisi helmikuussa,mutta jään sitten vielä syksyyn asti hoitovapaalle,onneksi on se mahdollisuus =) en millään raskisi viedä vielä jessicaa hoitoon.

meillä on tullut kuukausi sitten alhaalle 2 hammasta,muita ei vielä ole näkynyt.ryömimään neiti alkoi tuossa 5.5kk iässä silleen ihan kunnolla eteenpäin,siihen astihan se oli sellasta kierimistä jne,nyt sitten opetellaan konttausta,pieniä matkoja jo menee,mutta sitten aina lösähtää mahalleen.istumaankin noustaan reippaasti,tällä tytöllä on kiire oppia kaikkia,isommat lapset kun on hitaampaa oppinut kaikkia.6kk ikäisenä neiti oli kooltaan 9kg300g ja 70.9cm.melko iso tytteli on.

syödään edelleen monta krt yössä tissiä,nukkumaan mennessä,sitten 2 krt yöllä ja sitten herätessä.eikä kelpuuta tuttipulloa.

mutta tällästa tänne näin pikaseen.

virpi1980 ja jessica 7kk
 
Ihanan paljosti tätä tekstiä nykyään tulee, meillä vaan sais se läppäri sieltä huollosta tulla, niin pysyisin paremmin kärryillä, kun se on yleensä keittiössä(missä minäkin), niin voi aina ohimennen kuulumiset katsoa.

Joo tässäkin torpassa vaan tehdään vähän parempi viikkosiivous, sekä se saunan pesu, kyllä se kaikki muu sen joulun tuo, tunnelma tulee viimeistään kun kuusi sisään aaton aattona tuodaan ja kinkku paistetaan :p .

Huomenna menen töihin käymään ja haen nyt ainakin ens vuoden loppuun hoitovapaata, katsotaan sitten uudelleen tilannetta.

Hierooka teidän lapset takaraivoaan lattiaan? En muista onko noi toiset niin tehneet, ja sitten jo mietinkin, että onko se jotain heijaamista vaiko ihan normi puuhaa....

Kohta meille tulee pari kaveria lapsineen, eli meno on taattua....No ei se mitään, kun itsekin saan juttu seuraa, kun mies tulee taas vasta myöhään töistä.

Imuroida pitäis, mutta mitenkään en jaksais, päivällä kun lapset oli ulkona, niin mie makasin sohvalla ja päivitin viime viikon sarjoja, jotka oli jäänyt kokonaan tai osin näkemäti :whistle: . harvoin oikeesti tulee sohvalla maattua, joten koko ajan oli vähän huono omatunto, kun mietti mitä siinä ehtis tehdä.

T:Minnihiiri
 
Nopeesti tulin vain kertomaan, että tyttö oppi tänään sanomaan "tä-tä-tä-tä-tää...". Aivan yli-suloisen kuullosta. :heart:
Nyt pitää alkaa valmistautumaan seurakunnan joulujuhlaan, joka onkin tänään eikä torstaina niinkuin tämä mamma luuli. Onneksi muut muskarilaiset vinkkasivat. :whistle:
 
tähti 75 :meillä on esikoinen jo parempana.se on niin kurjaa jos nämä pienet tulee vesirokkoon.tyttö oli vasta pari kuukautta yhteen putkeen kipeänä niin ois mukava jos nyt olisi jonkun aikaa terveenä.

ihania kuvia taas laitettu:) tää oli nyt tälläinen pikainen käynti pitää lähtä leikittään ettei ne ihan hermostu ja poika käy tytön kimppuun.


 
Hanna-77 juuri tuollaisia värejä tarkoitin. Voikohan niillä painaa vauvan jalan jäljen. Siis, että ovatkohan turvallisia iholle käytettynä.

Täällähän oli näitä keittiöalan ammattilaisia. Kuinka paljon varaisitte rahkajälkiruokaa 16 ihmiselle? Siis ajattelin tehdä rahkan ihan rahkaa, kermaa ja luumuhilloa. Kun minulla aina se paha tapa, että varaan kaikkea ruokaa varmasti riittävästi ja sitten sitä jää vaikka kuinka mahdottomasti. Enkä oikein osaa kuvitella miten paljon noin iso porukka syö. Miehen kanssa kun syödään tuollaista rahkaa iltasella niin menee yksi purkki kermaa ja yksi rahkaa ja sinne marjoja sekaan. ja tosissaan syödään se kahdestaan :whistle:

 
Tähti 75 kirjoittelit, että teidänisommalla lapsella on vesirokko ja kutinaa valittaa, ainakin aikuisilla siihen määrätään antihistamiinia ja se auttaa, oletkos kysynyt neuvolasta voisiko niistä saada apua ja sittenhän siihen on niitä menthol spreetä? tai jotain sinnepäin ellen väärin muista, ja kylmä suihkuhan tekee tosi hyvää.

Meillekin ystävät olis rokkoa tarjoilleet, mutta en viitsi nyt ennen joulua sitä ehdoin tahdoin hakea, vaikka voihan se muutenkin iskeä. Meidän esikko sairasti sen alle kaks vuotiaana ja kylläpä voin suositella, kun miehellä oli se samaan aikaan, ja olikin sitten ihan oma lukunsa.. :eek: .

Onneksi en sitten saanut imuroitua ennenkuin vieraat kävi, oli meinaan sen verran paljon piparin murusta pöydän alla ja hiekkaa eteisessä vierailun jälkeen, että hukkaan olis mennyt, ja täytyy tunnustaa, että nytkin tein vain harjalla silmälle siistiä :whistle: , jos sitten huomenna.

Lumikko vaikka en olekkaan keittiöalan ihminen, niin kommentoin sen verran jälkiruuan menekkiin jouluna, että vaikka olis miten hyvää, niin tuskin monikaan jaksaa sitä jouluaterian jälkeen kovin huimia määriä syödä.

Tänään huomasin, että minusta nosti leijona emo päätään, ja vähän pahoitin mieltä, kun mun mielestä meidän poikaa syytettiin turhasta kun leikissä oli jotain riitaa tullut. Olen yleensäkin sitä mieltä, että lasten on hyvä itse oppia tilanteita selvittämään, ja jos aikuiset ei näe mitä oikeesti on tapahtunut, niin ei saisi ruveta ketään syyttelemään, kun asiat ei ole niin mustavalkoisia, kun lapset antaa ymmärtää :/ . No ei siitä mitään suurta numeroa tullut, mutta itse hieman yllätyin miten se kuitenkin jollain tapaa mua satutti.

Huomenna taidan päästä pieneksi hetkeksi joulu ostoksille :) , ja pitäis kerhon tädeille ja jumpan vetäjille myös jotain pientä keksiä, vähän ajattelin jos askarreltais lasten kanssa sellaiset joulupukki pussit johon laitettais sisälle konvehteja, mutta katsotaan ehditäänkö toteutuksen tasolle asti, kun keskiviikkona ne pitäis jo olla valmiina :whistle: .

No nyt taidan ruveta listaamaan mitä huomenna pitää ostaa.

Kauniita unia!

T:Minnihiiri
 
lemmenlaiva
MOIKKA!

Mulla onkin pitkä väli, kun viimeksi olen kirjoittanut.. oisko ollu keskiviikkona tai torstaina, melkein viikko! HUI! Kävin tuossa viikonloppuna nopeesti vilasemassa että oliko tullut tekstiä, ja sitähän oli tullut huimasti.. ja nyt vielä enemmän. En jaksanut kaikkia lukea.. pieniä poimintoja sieltä täältä.

Oliko meidän jengiin liittynyt joku uusi? Ihankun olisin nähnyt jonkun tekstin.. Mutta nyt en sitä löydä... Voisko joku kertoo, niin osaisin päivittää ton eka sivun listan.

Meillä mennään samaa rataa kuin ennenkin. Terveenä ollaan jne. Ei edelleenkään ryömitä.. vaikka mamma sitä niin kovasti joka päivä toivoo että jos vaikka tänään. Tyttö on lähes aina nukkunut meidän keskessä. Ja nyt kun ne yö syönnit on jääneet kokonaan pois, niin ajattelin että vois rueta opettamaan omaan sänkyyn. No, nää alku yöthän menee loistavasti, mutta tuossa 4-5 kun heräilee niin saa kyllä tassutella aikas paljon. Viime yönä sitten jouduin ihan nostaan syliin, rauhoittumaan. Ja sitten hetken aikaa oli meidän keskessä, nukahti heti. Nostin takaisin omaan saänkyyn.. Ja siinä sitten jonkun puoli tuntia nukkuin, kunnes heräsi.. sitten 6 aikaan nostinkin meidän sänkyyn ja sittenpäs herättiin 9.15. Joo, että vielä saa tehä töitä tuon omassa sängyssä nukkumisen kanssa.

Käytiin tänään eka kerran ulkoilemassa sillä tavalla että tyttö istui rattaissa, siis nuissa vaunun rattaissa. Olipas tytöllä huisi ilme, kun näki mitä ympärillä tapahtuu.. Sitten tulikin jo uni, ja mamma ei oikein ollu tperehtynyt kuinka se selkänoja lasketaan alas.. sitäkös mää sit pähkäilin tuolla kadulla! Mutta sitten mie sen osasin.. Ja vaunuina mulla ei ole sen kummemmat kuin brio Novat- 06. Oletteko te jo rattailla ajelleet??

Minä en ole joulua juuri laittanut.. ja vähä oma tunto soimaa! Äsken hieman laittelin jälkiruokamaljoihin pieniä ja yhden ison joulupallon.. ja maljan ympärille sitten "silkkinauhan".. tai sen tyylisen. Hopeeta oli nuo kaikki.. Paitsi se malja oli tietty lasia. Huomenna jos vaikka sais sitten jouluverhot viritettyä. Ja sittenhän se joulu on täydellinen kun joulukuusi tuodaan taloon! Se kai se tärkein on. Joulukortit on jo valmiiksi kirjoitettu.. odottavat vain postimerkkejä.

Mutta.. Tässä kai tärkeimmät taas tälläkertaa. Nähdään!

***LEMMENLAIVA***
 
Iltasta taas :wave:

Nyt on meilläkin piparkakkutalo :D Kuvan olisin ottanut mutta kun se pahuksen kamera on edelleen rikki. Nyt jopa onnistuikin ihan hyvin kun en mitään kirkkoa alkanut väsäämään :whistle:

Samalla leivoin ja tein miehelle synttärikakun, täyttää huomenna 29-vuotta :heart: Tuossa just ennen nukkumaan menoa sängyssä naureskeli, että ens vuonna 30, ei uskois :D (ei niin, en minäkään, ikuinen pikkupoika) :heart:

Siivoilin tänään pihalta viimeiset lehtikasat pois kun tuo lumikin suli, ja sain joulukortitkin postiin. Vielä pitäis pari värkätä noihin naapureihin. On siinä vaan hommansa jos tekee kortit itse. Mä tein niihin neulahuovuttamalla kynttilöitä, sydämiä ja joulukuusia. Osan tein tonttukortteja kartongista. Mutta kun niitä reilun 60 tekee niin alkaa jo tökkiä
:whistle:

Peetulla on nyt ne hampaat puhkeamaisillaan, näkyy jo valkoita ikenien alta. Nyt on sitten yötkin alkaneet mennä hyvin. Kasin jälkeen nukkumaan ja kuudelta juo 160 milliä maitoa ja nukkuu taas sinne liki kymmeneen. Reipas ukkeli :heart:

Töihinkin soittelin tänään, päätin että olen hoitovapaalla näin aluksi tuonne elokuun loppuun. Katson sitten tilanteen uudelleen. Tiukkaa tulee olemaan, mutta pitää pihistellä, on se kuitenkin niin iso ilo että saa olla lasten kanssa kotona. Esikoinen kun oli silloin sen vuoden päiväkodissa niin en yhtään tykännyt siitä kuskaamisesta ja hakemisesta. Varsinkin jos pääsi illalla puol kymmenen töistä ja sit meet hakemaa väsyneen lapsen tarhasta ja vielä jos oli aamulla seiskaksi töihin meno niin |O

Meillä LEMMENLAIVA on ulkoillessa jos Peetu on hereillä niin paikalla se ratasosa. Muuten nukkuu vielä siinä kovassa kopassa. Onneksi on iso koppa noissa Emmaljungan edgeissä, tuo poika kun lähentelee jo 12 kiloa ja pituuttakin reilut 73 senttiä.

Mutta nyt lähden unille, pitää aamulla nousta viemään mies seiskaksi töihin jotta saa tuon isomman kerhoon. Näitä maalla asumisen iloja kun yksi autokin vain meillä nyt :/ Ja joka paikkaan matkaa niin ettei kävellen voi kulkea.

Kirjoitelkaa :hug:

Tiitteräinen ja kaksihampainen Peetuli :heart:
 
lemmenlaiva
HUOMENTA!

Minä taas täällä...
Meillä yö meni taas heräillessä. Siis kun tyttö siellä omassa sängyssä nukkui. Nukkui hyvin 3 saakka, jolloin alkoi kitistä kun meni mahalleen, ei muka osannut kääntyä takas selälleen.. Puoltoista tuntia jaksoin käydä tassuttelemassa ja kääntelemässä, mutta sitten nostin meidän väliin.. Jossa sitten nukkuin tuonne 6 saakka, ja sitten onkin ollut hereillä. Tämä on tosi harvinaista että herää nuin aikaisin! En todellakaan muista milloin viimeksi olisi tarvinnut nousta melkein ennen kukonlaulua. Mutta nyt onkin jo puurot syöty ja tyttö ollut jo puoli tuntia unilla.. katsotaan moneltako herää. Itseäni laiskottaa nyt niin paljon että en edes jaksa lähtee äitipiiriin.

Tiitteräinen, meillä myös mahtuu vielä todella hyvin vaunun koppaan. Ja varmasti mennään vielä pitkään että kopassa tyttö matkustaakin ulkoillessamme, koska viihtyy myös sillätavalla todella hyvin.

Meilläkin varmaan on turvaistuimen osto vuodenvaihteen jälkeen. Ajattelin jos vaikka alennusmyynneistä kävis kattelee... Turvakaukalo menis vielä pitkään kokonsa puolesta, mutta kun toppavaatteet päällä alkaa olla aikas tiukat jo turvavyöt, ne on nyt pisimmillään.

Mutta, taidan painua pimpulan viekkuun.. kyllähän tuo ramasee. Taitaa tyttö vielä saada nukkua meijän viekussa, tää mamma ei jaksa nuita yöheräilyä.

*** väsynyt, mutta onnellinen, LEMMENLAIVA,
ja vielä väsyneempi PIMPULA***
 

Yhteistyössä