***Toukovauvat 2007*** Joulukuu

  • Viestiketjun aloittaja lemmenlaiva
  • Ensimmäinen viesti
Heipparallaa :wave:

Olipa kiva kuulla Hilipatuisesta ja :flower: O N N E A :flower: ihanasta uutisesta! On kyllä tosi mahtavaa, että niin monta uutta vauvaa jo tulossa :)

mennis :hug: :hug: Kyllä varmasti harmitti ne soseet! Itselle käynyt joskus samallalailla jonkun ruoan kanssa ja roskiinhan se on sitten laitettava :( Harmillinen virhe lääkäriltä tuo rasva juttu!

Minnihiiri, shoppailupäivä oli ihan jees, ellei laske mukaan sitä hirveää ryysistä ja rahan menoa... :whistle: Mä en kauhean paljon tykkää sellaisesta ruuhkasta ja toppatakit päällä kun viuhtoo menemään, niin eihän se niin kovin ruusuista ole :D Mutta oli meillä kyllä kivaakin :) Syötiin hyvin ja löydettiin tarvittavat jutut!

Eilen illalla=yöllä paketoin lahjoja ja tänä yönä odottaisi taas yksi rupeama... Kivaa se on, tykkään siitä kovasti! Nyt alkaa lahjajutut olemaan kohdillaa, tilin saldokin kyllä näyttää siltä, että lahjoja on ostettu...auts! No, joulu on kerran vuodessa ja minä olen myös sellainen, että haluan kaikkia läheisiä muistaa ihan konkreettisella lahjalla... vaikka ihania kaivo ja vuohi-ideoita täälläkin on tullut :ashamed:

Ostin meille ihanat hirvikuviolliset laudeliinat, punaisen ja mustan :) Ensin meinasin antaa ne lahjaksi, mutta sitten ajattelin, että miksi meillä on sellaiset "hikiset ja vanhat" laudeliinat ja minä ostelen muille ihania, uusia liinoja.... Eli ne on nyt pesussa ja otetaan ekaa kertaa käyttöön sitten joulusaunaan :D Vähän hemmottelua meillekin! Kun tää lahjamäärä mulla aina vähän riistäytyy käsistä, en vain voi sille mitään :D

Maijalle ostin sellaisen ääntä pitävän lelun, josta kuuluu eri eläinten ääniä, kun painaa nappulaa. Miehelle ostin muuten palapelin ja sellaisen palapelimaton! Se tuli mieleen ihan yhtäkkiä, kun sisko siinä katseli palapelihyllyllä ja sanoi, että pitäisiköhän ostaa itselle oikein palapeli. Hän sanoi, että lepää sitten oikein hermo, kun iltaisin voi sitä tehdä :D Päätin, että meilläkin lepää sitten kanssa hermot ja voidaan yhdessä miehen kanssa tehdä sitä, kun lapset menevät iltaisin nukkumaan :) Se on sellainen maisemakuva ja värit sopivat kuin nenä päähän meidän takkahuoneeseen, aion siis ehdottaa, josko se sitten liimattaisiin ja laitettaisiin kehyksiin.

Se tatuointilahjakortti jäi väliin... En ehtinyt käydä liikkeessä. Mutta ehkäpä keväällä sitten kun miehellä on synttärit!

Mutta nyt Maija hermostuu, täytyypi mennä :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
taidetaan olla kiireistä väkeä kun täällä on näin hiljaista.

Parasta aikaa miekin tein illalla niitä tontun hommia ja laitoin lahjoja pakettiin ja samalla huolestuin, että eihän niitä ole ollenkaan tarpeeksi, vielä pitää ostoille lähteä, mutta ennen ens viikon vaihdetta on kaikki oltava ostettu, sitten haetaan vain ruokia. Pitääkin taas ruveta listaamaan mitä jouluna pitää olla ;) , minusta se on yks kiva tapa, niin siihen voi kysellä kaikkien toiveita.

Meillä sitten alkoi remontti, ei alakerran aula vaan meidän "paraati" vessa, että nyt joudutaan yööläkin kipittää alakerran vessaan jos hätä tulee, tulee äidille lisä askelia kun noi vielä tarvii pyyhkimis apua yms.
Mullakin on kädet ihan karheana kun kannoin pois lattiaa mitä mies piikkasi irti. Ihan kuin tässä ei olis ollut muutoin tarpeeksi hommia ;) . No kyllä se joulu tulee vähemmälläkin hössötyksellä.

Hilipatuinen onnea :flower: ihanien uutisten johdosta!

Noilla isommilla on taas niin kivat leikit kesken, että en raaski vielä nukkumaan laittaa, vaikka varmasti olis fiksumpaa, ennenkuin kierrokset nousee lisää, on vaan ihan musiikkia korville silloin kun leikit sujuu, kun ajoittain tuntuu, etteivät tee muuta kuin tappelevat.

no nyt pääsenkin ihan yksin saunaan, ihanaa saada nauttia hiljaisuudesta ja tehdä jalkakylpy :)

T:Minnihiiri
 
Täällä ollaan tänään oltu ahkeria...Tein lanttu-ja porkkanalaatikot ja sitten vielä väänsin valkoisia pipareita. Rupes niitä niin paljon tekemään mieli, kun anoppi oli tehnyt. :p Melkein saman makuisia.

Mennis muakin olis ottanut yli lujaa päähän jos soseet olis menny pilalle.
Ja valitettava virhe lääkärille tullut.

Meillä tulee Justuksesta oikein äitin poika....Syöminen onnistuu iskän kans hetkiaikaa ja sitten stoppaa syöminen, mutta kun äiti menee jatkaan niin taas kelpaa. Lohduttamaan ei kelpaa, kuin äiti jos on näkyvissä.
Toisaalta ihanaa, mutta toisalta odotan kauhulla mitä vielä tulee olemaan.
Silloin, kun tulee jostain kotia niin tulee oikein sydämmen murskaus hymy. :heart:

Esikoosen kummitätikin kävi tänään kylässä, oli ihan mukava jutella senkin kanssa pitkästä aikaa. Syksyllä viimeksi nähtiin.

Parasta Aikaa Kiitti vinkistä....Vois kans ostaa itelle enkelin eväspussista uudet laudeliinat. Oon niitä siellä aina ihaillu ja ajatellut kelle antais lahjaksi. Mutta voihan ne ostaa itellekkin, että saa nauttia niistä.

Mulla kans tuntuu, että pankkitili huutaa tyhjyyttään, kun kaikki lahjat on saatu ostettua. :|

Töihin paluusta on ollut puhetta. Ite oon syksyyn kotona ja sitten rupian ettiin töitä. Silloinkin varmaan saa olla kotona osasta viikkoa, kun ei kuitenkaan heti töitä pitempi aikaasia löydä. Olis kiva jos löytyisi, mutta ei pakko. :)

Tirlittani81 Sunkos mies jäi lasten kotia...Aivan mahtava juttu. Meilläkin sais mies jäädä jos olis vakipaikka mihkä palaas. Ehkä joskus jos se kolmas saadaan.

Kiva kun aina muistaa asiat mitä piti kommentoida, kun lähtee koneelta.
Ainakin joku kyseli johnain vaiheessa laihdutuksesta...Mä sain tiputettua crosstrainerilla 1 kilon/ 2 viikossa, mun hyväskä syömisillä. Nyt vaan on jäänyt....Pitääs ottaa ittiä taas niskasta kiinni.

Elli Ja Justus
 
Mies meni nukuttamaan tossa viiden aikaan tyttöä partsille ja huikkas mulle sieltä, että tuo paita hänelle. Vein paidan ja lähdin kauppaan.
Kun tulin takasin ihmettelin mihin se ukko on hävinnyt, niin raukka pieni oli partsilla lukkojen takana. Olin vetänyt oven säppiin epähuomiossa. :LOL:
Onneksi oli olutta parvekkeella, niin joi sitä sitten lämmikkeeksi. :whistle:
Verhon raosta siellä katteli olutpullo kädessä urheilua. :LOL:
Onni onnettomuudessa, että en ollut reissussa ehkä kuin 20 minuuttia ja mieskin on kuumaveristä tyyppiä. :xmas:
 
Voi, että miten teillä mennis kävi! Onneks ei ollut kunnon pakkaskelit. Minulla itellä kävi kerran niin kun esikoinen oli ehkä puoltoista vuotias. Olin parvekkeella ja tyttö ylettyi juuri ja juuri ovenkahvaan joka meni lukkoon kun veti alaspäin. Silloin oli tosi kova pakkanen ja asuin silloin tytön kanssa kahdestaan. huutelin siinä aikani naapurin parvekkeelle ja sitten he soittivat huoltomiehelle, joka tuli minut pelastamaan sieltä parvekkeelta. :ashamed: Siinä tovi jos toinen vierähti ja eniten suretti tyttö joka oli ihan peloissaan. No, nyt se enää naurattaa. :LOL:

Me ollaan pojan kanssa kaverin luona evakossa, kun mies hioo ja lakkaa keskikerroksen lattiat. Siitä tulee sen verran kova haju, että piti lähteä kotoa pois. Kaveri lähti viikonloppumatkalle ulkomaille, niin saadaan olla täällä ihan rauhakseltaan. Kiva kun hällä on 9kk vanha tyttö (joka on kyllä nyt isänsä luona) niin on kaikki tavarat täällä valmiina. Riitti että otti vähän evästä ja vaihtovaatteet mukaan. Tämä minun kaveri on pojan kummi ja en ymmärrä mistä johtuu, että häntä Dani vierastaa kaikkein eniten, kun tultiin tänne ja Dani näki kummin niin tuli taas heti itku, sitten vasta on uskaltanut olla muualla kuin sylissä kun kummi lähti. Muuten tuo vierastaminen meillä on vähenemään päin.

Miten tämän kannettavan hiiri tuntuu niin hankalalta, kun on tottunut pöytäkoneeseen...

Nyt taidan kyllä mennä nukkumaan, kun vähän arvelluttaa Danin nukkuminen vieraassa paikassa. Onneksi sentään tissi kelpasi vaikka ei oltu oman sängyn päällä. Tosin jouduin pimentämään huoneen hämäykseksi. :)

Ai niin laitampa minäkin vielä päivityksen pikkuisen taidoista :heart: :
-kääntyy selältä mahalleen
-peruuttaa
-pyörii napansa ympäri
-kiljuu, kovaa....
-kaksi hammasta
-tukkaa on alkanut tulemaan vauhdilla
-heiluttaa kun sanoo "hei hei" ja sanoo myös itse (muuten ei kyllä sano tavuja, eikä oikein jokeltelekaan)
-nousee melkein konttausasentoon ja siinä edestakaisin vaappuu :LOL:

mutta nyt öitä ystävät! :wave:
 
Moi,

En olekaan taas vähään aikaan kirjottanu mitään, joten jos jotain lyhyesti näin keskellä yötä..

Mulla päätty juuri 5 viikon harjottelu hoivaosastolla ja hiljalleen totuttelen ajatukseen, että oon tytön kanssa kotona seuraavat 9 kuukautta. Saatiin tytön kummitäti hoitajaksi tuohon harjottelun ajaksi niin se oli sama käyä nyt. Päiväkotiin neiti laitetaan vasta syksyllä, joten jään kotia ja käyn koulua siinä sivussa (eli verkkokursseja ja pelkkiä tenttejä).

Meillä ei vielä vierasteta vaan uteliaana tuijotetaan kaikkia outoja ja sylissäkin ollaan ilman huutoa. Varmaan osaksi sen syytä, että tyttö on paljon liikkunu paikasta toiseen ja aina on ollu vieraita ottamassa hoitoon. Tai siis meille ihan tuttuja kavereita, mutta tytölle outoja. Ei onneksi hirveästi ole minun perrään, mutta on se kuitenki huomattu, että isä saa huomattavasti helpommin tytön nukkuun ko mie ja mulle kiukutellaan eikä kellekään muulle. Vaan onhan se niinki, että ko on iso hätä niin äiti on ainoa, joka kelpaa.

Saunassa ollaan käyty nyt ko neiti täytti 7kk. Ammeessa istuu keskitasolla ja hauskaa näyttää olevan. Tosin ihan alusta asti on kylvyt suoritettu saunan ollessa päällä ja amme siinä keskitasolla ja ihan terveeltä tyttö näyttää.

Mitäs meillä osataan..
*kääntyy kumminkin päin*
*ryömii, hitaasti mutta varmasti*
*peruuttaa*
*nousee konttausasentoon*
* hokee namnamnam*
*istuu ilman tukea*
*nukkuu täydet yöt (22-10)*
*5 hammasta*
*ojentaa hieman käsiään kun haluaa syliin*

Vaan kai se häätyy unille.

Hemppu ja neiti 7kk ja risat
 
Huomenta!

kuten arvelin yö oli tosi levoton. Tuttia annoin varmaan yli kymmenen kertaa. Onneksi se heti auttoi uneen. Mutta seitsemältä kun annoin tissiä, niin poika oli vielä niin äsynyt, että jatkoi unta melkein puoli kymmeneen. ja nyt ei oikein mikään ole hyvä. Tuossa istuu vieressä ja karjuu leluille :kieh:

Saunasta oli puhetta... Me ollaan aina kylvyn jälkeen lämmitelty saunassa. Tai kun meillä on heti valmis kius, niin oon ihan pienet löylyt heittänny, ettei pojulle tuu vilu.

Voi kun ärsyttää kun olin imetyksen ansiosta palautunut tosi nopsaan entisiin mittoihin ja nyt kun imetys kiinteiden takia on kokoajan vähenemään päin niin painokin on noussut kolmisen kiloa :x Tai sitten se johtuu tuosta jokailtaisesta karkkipussista :whistle:

Minulla jäi sitten joulukortit lähettämättä halvemmalla hinnalla... Onneksi ne voi vielä 19.päivään saakka laittaa, että kerkeää jouluksi. Kolmastoista päivä otin taas kuvia lapsista ja kun ei tullut onnistuneita niin kuvankäsittelyohjelmalla niitä käsittelin pitkään ja aamulla painuin valokuvausliikkeeseen. No illalla iski laiskuus, enkä jaksanut enää lähteä postiin niitä viemään, kun oli iltatoimet sun muut. Kauhee vaiva ja kortit on edelleen lähettämättä :LOL:

Moonlight ja mennis teiltä piti kysyä kun olette (muistaakseni) asuneet ulkomailla, että oletteko muuttaneet työn perässä vai muuten vain? ja missä olette asustelleet. Me asuttiin Espanjassa vuoden verran reilu pari vuotta sitten. Oli tosi kiva kokemus ja haaveisiin jäi, että vois toteuttaa joskus uudelleen. Tosin säästöjä se vaatii, varsinkaan jos ei ole ennakkoon töitä valmiina. Lapsellekin tosi rikkaus. kun saatiin miehen kanssa töitä, niin tyttö meni ensin espanjalaiseen kouluun (oli silloin kuusi vuotias). Viikossa jo oppi muutamia sanoja ja laski sataan espanjaksi. Muutaman viikon päästä jutteli espanjaa yhdistettynä siansaksaan muille lapsille =)

kestipäs kauan tämä kirjoitus.. Tässä välissä on jo syöty ruuat ja poikakin on jo päiväunilla. Laitanpas tämän eteenpäin ja jatkan sitten uudestaan jos on tekstiä tullut lisää. Minä kun en osaa tätä kannettavan hiirtä käyttää sen vertaa, että saisin koko tekstin kopioitua...

:wave:
 
meillä flunssa vain jatkuu... Paavo just tuossa vieressä nukkuu ja mahotonta röhinää pitää... Itte myös olen tosi nuhanen ja yskänen. Voi ku helpottais Jouluksi... :snotty:

Meillä Paavo istuu saunassa ylimmällä lauteilla ja ottaa jo ihan "miehen" löylyjä... ja samalla värkkää kiuluvedellä.. ;)
On nyt sitte alkanu urakalla pyöriä kumminkipäin ku hoksas, että sehän on oiva keino päästä eteenpäin... eli pyörii niinku itte lapsena ku mäkeä laski alaspäin.. aika hauskan näköstä puuhaa siltä.. Niin ja se jäi viimeksi listaamatta, että osaa kävellä jo pitkätmatkat ku pitää kainaloitten alta kiinni.
Paavo ei ole vielä alkanu vierastaa ihmisiä... paikkoja kylläki jonkuverran. Mutta eikö se "pahin" vierastamiskausi tuleki vasta 8kk jälkeen?? Saas nähä sitte..

Mies lähti kelkalla kuusimettälle.. Kävi jo eilen, mutta ei kai ollu oikein hyvä olo ku tuli niin nopsaa takasin.. olivat perjantai-iltana miesporukalle meän autotallissa "remppaamassa" autoa...(lue:kaljottelemassa) :D Vaikka autotalli ihan erillinen rakennus pihalla niin silti kuulu tänne sisälle asti kauhea hörötys... Sen verran kävin utvaamassa siellä, että vein niille sinne pientä purtavaa, mutta äkkiä ajoivat minut pois sieltä :whistle:

Tänään pitäis kai tehdä sitte netistä vimpat Joululahja ostokset, että kerkeää tulla perille sitte... tein muuten sen Joulukorttien lisätilauksen silloin torstaina ku ne loppu kesken niin perjantaina olivat jo postilaatikossa... nopsaa toimintaa.

Aika hauskasti oli teillä käyny mennis.. Olen kyllä monta kertaa miettiny tuota lukkojen taakse jäämistä ja sen verran kuitenki varovainen olen, etten laita esim. vessan ovea lukkoon ku pojan kanssa täällä kahestaan ollaan... Ulko-ovet meillä taas ei ole koskaan lukossa.. ei ees yöllä eikä silloin ku ollaan kyläilemässä.. :whistle:

Nyt shoppailemaan nettiin...

Hanna ja Paavo :wave:
 
Piti sitten vielä eilen ostella muutamia lahjoja lisää, kun miehen sisaruksille oli lahjat ostamatta ja tarttu mukaan pari pakettia muillekin. Eilen ne jo ihan innoissani paketoin, kun pidän siitä hommasta paljon. Nyt harmittaa kun kaikki on paketoitu. Käytiin vielä eilen viemässä joulukukkanen mun isovanhemmille ja hakemassa sieltä Konstan paketit. Vietiin myös siskolle niiden lahjat niin saa tuota pakettikasaa vähän pienemmäksi. :whistle:

Oon nyt hirveesti innostu tuosta Konstan huoneen sisutamisesta ja suunnittelusta. Mies lupas että mennään tammikuussa ikeaan ja oon nyt plärännyt sitä luetteloa kannesta kanteen. Kiva saada Konstan leluille oma paikkansa kun nyt ne on aina mullinmallin olohuoneen lattialla.

Mennikselle oli käynyt ikävästi soseiden kanssa :hug: Niiden tekemisessä on aina niin hirveä homma että taatusti harmittaa kun menee isotyö hukkaan. Sama homma ois mullakin edessä kun pääsi varastot taas hupenemaan tyhjiin..

Konsta nukkuu edelleen vaunuissa ulkona, joten äiti taitaa mennä teen keittoon kun nuo rauhalliset teehetket on nykyään melko harvinaisia.. :) Kaveri tulee tunnin päästä käymään ja sitten taidetaan lähtee kunnon lenkille vaunuilla. Kiva saada lenkkiseuraa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä78:
Moonlight ja mennis teiltä piti kysyä kun olette (muistaakseni) asuneet ulkomailla, että oletteko muuttaneet työn perässä vai muuten vain? ja missä olette asustelleet.
Asuttiin vuosi Pekingissä Kiinassa ja miehen töiden perässä oltiin. Vieläkin voitais siellä olla, jos oltais haluttu jäädä, mutta mulla opinnot kesken ja sitten tuon tyttelin syntymä ajoivat takasin koto-Suomeen. =)

Mutta varmasti johonkin lähdetään vielä ja on tässä jotain vireillä ollutkin. Rakennetaan nyt ensin tuo talo ja katellaan sitten. Niin ja opinnot on edelleen kesken... :whistle:
 
Hilipatuinen onnea onnea! Haikeana onnittelee, vaavit on niiiin ihania!

Meillä yövalvomiset jatkuu, parin tunnin välein herätään ja maitoa on saatava ja juuri oikean lämpöisenä. Ennen nukahtaminen illalla sujui hyvin, mutta se oli ennen se. No, ihmeen hyvin tämä kaikesta huolimatta menee, rutiiniksi muodostuu nuo yöheräämisetkin.

Meillä vauvelin hymy on edelleen hampaaton. :heart: ja istuminen sujuu hyvin, ryömiminen vasta takaperin. Vauveli tykkää soitella pianoa ja kaikista leluista, mistä lähtee jokin ääni.

Joulukuusikin meillä on jo, voitte varmasti kuvitella miten vauvan silmät loistavat kun ihailee sitä, ihana! Meillä laitettiin jo nyt, koska ollaan joulu pois.

Tänään ostin viimeiset joululahjat, nyt vielä pitää pakata ja valmistaa pari ruokaa.

Saunassa tykkää meidänkin vaaveli olla, käydään niin paljon uimahallissa lasten uimaharrastuksen takia, että siellä on tullut tämä saunomistapa. Uimahallissa on sellainen syöttötuolin tapainen tuoli, siinä Rasmus aina istuu ja suihkuttelee itseään ja ohikulkijoita. Kiva kun on tuollainen tuoli, niin mammakin saa suhkutella rauhassa.
 
Heipparallaa :wave:

Täällä on ekat piparit ja tortut paistettu, ja syöty :D :ashamed: Ihan kaupan taikinasta tehtiin ja ai että tuli hyviä :p Lapsia jäi harmittamaan, kun en ollut muistanut ostaa koristelutarpeita, mutta niin nopsasti piparit hävisi parempiin suihin, että eipä tuo tainut niin kovin paljoa harmittaa :D Ensi viikolla tehdään sitten lisää!

Laitoin vielä makaroonilaatikon uuniin, ei olla tuota "perusruokaa" tehtykään pitkään aikaan, esikoinen oikein pyysi makrulaatikkoa tänään.

Eilen siivottiin koko ilta :saint: Oli ihana herätä tänään uuteen päivään, kun saatiin oikein miettiä, että mitä tänään tehtäisiin :whistle: :D No, onhan tätä touhua riittänyt ;)

Eilen yöllä piti niitä paketteja vielä laittaa, mutta en millään enää siivouksen jälkeen jaksanut. Istuin sohvalla köllötellen ja join yhden Talviomena siiderin :p :D Sitten se uni tulikin kahta nopeammin!

Kovasti voima :hug: kaikille, joilla flunssaa tai muuta sairastelua, sekä valvoville myös :hug:

Tänään muuten ehdin naputella jotain Huutikseenkin. Yritin varata vielä kirppispöytää muutama viikko takaperin, mutta pitkälle tammikuulle menee, ennenkuin vapaata... Täytyisi kyllä joka tapauksessa käydä se pöytä varaamassa, kun ei millään jaksa kaikkia sinne Huutikseen laittaa.

Hei, tuli mieleen tuosta Minnihiiren viestistä, kun laitoit, että täytyy alkaa tekemään lappua, että mitä täytyy varata jouluun... niin minusta olisi kiva, jos jaksaisitte vähän listata, että mitä hankitte joulupöytään ja noin muutenkin, jos saisi jotain kivoja vinkkejä :)

Kun tässä täytyisi itsekin jo alkaa tekemään listaa, että mitä pitää muistaa ostaa kaupasta :) Ajattelin yrittää saada kaiken ostettua ennen viikonloppua, kun mies tulee vasta sunnuntaina myöhään töistä ja maanantai onkin jo aatto :eek: :xmas:

Mutta nyt täytyy mennä, Maija kutsuu :heart:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Hei taas..

Nyt hetki aikaa kirjoittaa.
Kiva kun tuuletin sitä torstai-perjantai välistä yötä, että kuinka hienosti meni. No joo, isku vasten kasvoja edellisyönä 1,5tuntia taputin, hieroin ja kannoin.Kävin välillä makaamassa sängyssä ja toivomassa että tyttö nukahtais itsellään mutta ei :( Mua väsytti niin, että joka paikassa eilen aamuna tuntui.
Sitten tosi hektinen lauantaipäivä ja illalla oli ne pikkujoulut. Aamulla jo meinasin, että en lähde mutta sitten taas ajattelin et se on mun vapaata aikaa ja tarvitsen siä. Hauskaa oli ja tulipa sitä sitten otettua vähän drinksua :ashamed: ..viime kerrasta onkin sitten varmaan noin puoltoistavuotta.Ajoissa kuitenkin kotiin, yhden aikaan taksin otin.Tuli mieleen et jos tässä paljon pitempään niin sitten menee aamuntunneille kun muutkin juhlijat lähtee kotiin niin ei taksia varmasti saa.
Yöllä hiukan heikkoa oloa mutta tänään vaan väsytti. Sain kuitenkin hiukan siivottua ja pestyä pyykkiä.

Iskän kanssa tyttö oli kotona ja oli mennyt hienosti. Nukahti kuulemma 15sekunnissa illalla.Ja kun tulin kotiin oli sitten tassuttanut just..heräili kyllä pariin otteeseen mut onneksi mies hoiti ne.Just sillon en kyennyt mihinkään..Maidon annoin sitten jo puoli kuusi..ja kasilta hain viereen, että sain itsekin vielä torkkua.
Raskasta toi juhlinta, voi olla et seuraavaan kertaan menee taas aikaa.

Mun kuvat ei ehtinyt tulla joten joulukortit jäi nyt lähettämättä :( Annan sitten vaan läheisille itse ja koitan jos tulevat ajoissa niin lähettää isomummeille ykkösluokassa. Oliko se viimeinen päivä 19.?

Tänään aloitin nyt sitten kestoilun, ollaan sitä kyllä tässä valillä harrasteltu mutta kun ostettiin noita ruskovillan juttuja koko setti niin täytyy niitä käyttää ja kun se ihanainen pesukonekin toimii :)

Huomenna mulla on se emg-testi :( ,jännittää. Toivottavasti nyt ei ihan tajuttomasti satu.

[/b]joulukuusi tarvis varmaan käydä hakemassa ennen kun ei enää mitään kauniita jäljellä. Mistä kannattais..Plantagen mainosti aika edullisesti, onkohan kunnollinen?

Onnea
hilipatuinen !!!
Katsoin tossa päivällä jotain ohjelmaa identtisistä vauvoista ja monikkoraskauksista...synnytykset näytettiin oikein oikeesti... Voi että ne oli pieniä ja suloisia.

:LOL:
mennis anteeksi mutta nauroin ihan vedet silmissä teitin kommellusta. Yritin saada miehelle tässä luettua ja katsoi mua vaan kun selitin ja nauroin...Sattuuhan sitä!

Mutta pakko vielä lähteä tohon lähikauppaan (3km) kun ei yhtään maitoa eikä mitään herkkuja :whistle: Ajattelin tyhjentää pään ja katsoa illalla Uuno Turhapuro muuttaa maalle.

:wave: EKÄ ja Peppi
 
EKÄ kovasti jaksamista sulle noiden öiden kanssa! Toivottavasti pian tuottaa tassuttelu pysyvää tulosta!!

Joululahjat on täälläkin vielä osittain ostamatta. Tänä vuonna ei ollut kyllä paljoa varaa niihin sijoittaa. Visaa on jo joutunut vinguttaa... :whistle: Aikuisille en ajatellut ostaa kuin joulukukkasen tai konvehtirasian ja lapsille sitten vähän enemmän.

Nyt kuulemma päästään takaisin kotiin pojan kanssa. Esikko on ollut viikonlopun isänsä luona ja melkein koko sunnuntain talleilla. On kovasti innostunut ratsastamisesta. minuu nuo hevoset hiukka pelottaa. Täytyykin lähteä tyttö hakemaan talleilta ja suunnata kotiin. Sitten laittamaan tavaroita oikeille paikoilleen. Voi olla kamala kaaos, kun koko keskikerros on tyhjennetty...

:wave:
 
Taas on viikonloppu mennyt vauhdilla. En ole ehtinyt käydä edes lukemassa juttuja.

Perjantaina anoppi oli täällä ja pääsin jo iltapäivästä lähtemään kaverin kanssa ostosille. Ja kyllä oli rentouttavaa kierrellä kaupoissa kahdestaan. Teki varmasti hyvää minulle ja tytölle.

Lauantaina oltiin taas uimassa ja voi kuinka tyttö tykkäsi. Kiljui ja oli riemuissaan. Tuntuu, että kerta kerralta tykkää siitä enemmän. Nyt on sitten kuukauden paussi ja sitten jatketaan taas. Illalla oli tytön toiset kummit kylässä tai iltapäivästä. Tyttö heitä sitten vierasti kun heräsi unilta kun olivat jo meillä kylässä. Onneksi meni nopeasti ohi, mutta oli sellaista itku ääntä mitä ei olla ennen kuultu. Illalla myöhään tulivat vielä minun vanhemmat ja veli kahvittelemaan. No nyt on aika väsynyt, perjantai illallakin kun nukkuminen meni melko pitkään.

Joulu valmistelut alkavat olla hyvässä mallissa, verhot kodinhoitohuoneessa paikoillaan, liinoja silitetty, tontut ikkunoissa. Ensi viikon loppupuolella vielä siivous ja lakanoiden vaihto.

Meillä tytön osaamiset 8 kuukautta ja 2 päivää
- ryömii lujaa
- konttaa
- istuu jonkin aikaa ilman tukea, kallistuu vielä selälleen ja melko helposti myös sivuille
- nauraa ja kikattaa ääneen
- syö syöttötuolissa kaikki ateriat
- juo nokkamukista vettä
- ei yösyöntejä
- ei hampaita
- hiuksia nimeksi
- kääntyilee joka suuntaan
- mennyt itse istumaan kerran
nyt ei tule muita juttuja mieleen

parasta aikaa mahdoitko tarkoittaa ihan siis sellaista, että mitä laitetaan joulupöytään. No minä laitan tulemaan tässä mitä kaikkea meillä on. Lista on tehty jo varmaan pari viikkoa sitten. Perunat, kinkku (sinappikorppujauho kuorrutus), valkokastike, ruskeakastike, lipeäkala, rosolli, graavilohi, kotijuusto, vihreäsalaatti, laatikot, lihapullat, suolakurkku, puolukka, kalkkuna, kananmunat, erilaisia kaloja (ehkä 3-5 erityyppistä kalaa), maito, vesi, valkoviini, punaviini, olut, leipä, margariini, levite, jälkiruoka (luumurahka tai jäädyke), kahvi, tortut, piparit, lusikkaleivät ehkä jokin kuivakakku tai kakku.

Hilipatuinen oikein paljon onnea :heart:

Muutama joululahja vielä hankkimatta, viikolla pitää ne tehdä. Melko lailla tiedän mitä ostan. Mutta kaikki vinkit ovat tervetulleita. Esim mitä voi ostaa 15 vuotiaalle pojalle?

No nyt taidan taasen lopetella.

lumikko ja tyttö 8 kk ja 2 päivää
:heart:
 
hei vaan.tänään kävin jakamassa viimeisiä joulukortteja naapureille,muu läjä on laitettu postiin jo alkuviikosta.on niitä sitten ihana jaella ja kirjoitella.joululaulujakin innostuin tällä viikolla kuuntelemaan =) ennen en niistä oikein ole välittänyt.

sovimmepa myös että tänä jouluna ei meille tule pukkia lainkaan vaan lapset saa lahjansa ottaa kuusen alta,niille sanomme että pukki on savupiipusta ne käynyt laittamassa siihen...ensi jouluna sitten tilaamme meilleki taas pukin,kun jessikin tajuaa sen päälle :)

saunasta on ollut puhetta:meillä on saunottu ihan hyvissä ajoin,mitähän se neiti olikaan,varmaan jonku 3-4kk.ollaan vaan istuskeltu alalauteella ja vähän heitetty vettä kiukaalle.eikä neiti ole moksiskaan,toisinaan tehdään niin että laitetaan ammeeseen vettä ja neiti köllöttelee siinä ylälauteella.

tirlittan:se on kyllä kumma täällä suomessa(etenkin äitien keskuudessa)että muita äitejä arvostellaan minkä ehitään!lähinnä se on kateellisten panettelua.minä lähden töihin syyskuussa 08.saapa nähä miten pärjätään,en ole sitä etukäteen oikein murehtinut,mutta jospas sitä jotenkin pärjätään.minullahan oli isommat lapset koko vanhempainrahakauden kunnallisessa päivähoidossa(päiväkodissa) silleen,että 13pv/kk ja voi kuinka arvosteltiin sitä,että sinne ne kiikutin,kyllähän siinä tuli oman tunnon tuskia,mutta voin sanoa,että en kadu sitä päivääkään,se sopi meijän lapsille niin hyvin ja mulla oli aikaa olla vauvan kans ja hoitaa omia juttuja,huolehtia ruuasta ja siivouksesta,ei sitten niihin mennyt aikaa kun isommat muksut oli kotona.isompi tyttöki on niin ujo ja hiljainen,että oli vaan hyvästä että siellä oppi sosiaalista elämää jne....mutta turhaan puolustelen itseäni,se oli minun valinta se.varmaan saan tästä negatiivista palautetta,tiiän sen,mutta siihenkin tottuu ajan myötä.

voi kurjuus,mitähän sitä töllöstäkin illalla katsoisi,kun kaikki hyvät sarjat,kuten maajussille morsian ja amazing race loppui. :(

mitenhän sitä pystyisi muutenkin nauttimaan tästä joulusta,aloitin syyskuussa kulkemaan painonvartijoissa,elikkäs kinkku,konvehdit,piparit ja tortut on kielletty minulta....mutta mutta,itsellenihän hyvää teen vaan tällä,olen nyt puottanut kohta 10kg pois.olo on mitä mahtavin!yes =) täytyy ajatella positiivisesti tämäkin asia.

täytyy vissiin lopettaa tämä kirjoittaminen,menee ihan valituksen puolelle.

heippa.

-virpi ja jessi 7kk-
 
Heippati!

Hilipatuinen Onnea vaan vauvauutisista! Meidän pojallehan on kans tulossa seuraa heinäkuussa :)

Mennis: Ei kai ne soseet nyt noin pian huonoksi mene? Kyllä mä oon pojalle antanu vaikka olisin yöksi pöydälle unohtanut. Syön itsekin edellisen päivän ruokia vaikka olisivat yön yli hellan päällä olleet (jostain syystä tapahtuu useinkin kun ei jaksa laittaa jääkaappiin ruuan jälkeen..). Mutta siis ei ole meillä eikä pojalla ollut mitään vatsaongelmia tms =) Taitaa olla nykyajan uskomuksia nuo että noin pian huonoksi menee.

Joululahjoja en ole hankkinut vielä ensimmäistäkään.. tiistaina mennään miehen ja pojan kanssa joululahjaostoksille. Onneksi tiedän jo mitä ostan vanhemmileni sekä anopille.. miehelle pitää tilata netistä, ja muille ei sit varmaan tarttekkaan ostaa.

Taitoja teidän pienokaisilla tuntuu olevan tosi paljon! Meillä istutaan vähän aikaa ilman tukea, konttaus asentoon nousee jo muttei konttaa vielä. Ryömii takaperin, menisi varmaan eteenkin päin, mutta leikkimatto on niin liukas ettei kädet saa otetta. Kaikenlaisia tavuja tulee kyllä, puhetta ei vielä (eikä varmaan pidäkkään vielä tulla ;) mutta varmaan meneekin aikansa, kun kolmea kieltä kuulee päivittäin..

No eipä tänne muuta. Pakkasta ja aurinkoista luvattu seuraaville päiville, tänään oli myös =)

t. balou & dude
 
meillä opittiin tänään uusi temppu:kuinka kiivetään salaa portaita velipoikien perässä kun isi imuroi... alimmalla portaalla teki karhunkävelyä kun isi katto mihin jätkä hävisi. Ja nyt on koko ajan menossa yläkertaan, alimmalla portaalla ja kädet seuraavalla. Pitää saada se portti nyt tännä portaiden alapäähänkin
 
Terveisiä kauneimmista joululauluista!
Oltiin Justuksen ja mumman kans. Hyvin pikku mies käyttäytyi nukahtikin loppu puolella tissille. Onneksi on isot pontsot keksitty. Kaikki varmaan huomasi, että imeti mutta ei nähnyt :lauhg: . Juuso oli anoppilassa hoidossaja nauttimassa jakamattomasta huomiosta. :)

Mulle on sitten iskenyt flunssa. :( Toivottavasti poikiin ei tartu.

Meillä tulee olemaan joulupöydässä: Rosolli+ Kastiketta, graavi lohta, kinkkua, aurajuustoa :p , perunoita, kermakastiketta (mies ei tykkää valkokastikkeesta ja en jaksa yksin itelle sitä tehdä.) , viehreää salaattia, laatikoita, maitoa, playta (sitä maito kaakao juomaa).
Illalla pukin jälkeen tarjoillaan vieraille kahvia/teetä, glögiä, pipareita, joulutorttuja.

Virpi1980 Täällä tuntuu, että saa p..askaa niskaan jos ei oo niinkuin muut. Mun mielestä on hyvä jos uskaltaa vastustaa valtavirtaa ja tehdä toisella lailla, kun muut jos se tapa sopii itelle paremmin.
Silloin kyllä katson sitä hoitoon viemistä kieroon jos se tapahtuu sen takia, kun äitiä ei huvita hoitaa ja saa laiskotella ite kotona.
(Sekavaa sepustuta.)

Lumikko Joku tietokone peli, urheilu välineitä, lahjakortti.

Nyt mä kysyn mitä ostaa, 8 vuotiaalle pojalle jolla on dysfasia ja muutenkin kehityksessä jonkun verran jäljessä?

Mutta nyt mua tarvitaan kyökin puolella ja ei ajatus oikeen muutenkaan kulje mutta hyvää tulevaa viikkoa!!

Riiviöiden äiti Teillä on opittu kiva harrastus....Meillä onneksi portaat on nyt makkarissa ja Justus ei oo vielä niitä hoksannut.
Esikoosen kans piti lopulta harjoitella portaiden nousua, kun mitkään esteet ei pidätelly.

Elli :snotty: Ja Justus
 
Heippa vielä :wave:

lumikko ja elli etikka, kiva kun ehditte jo laittaa listaa mitä teiltä löytyy :) ja juu, tarkoitin tosiaan sitä joulupöytää ja ihan muutenkin jos haluaa, niin on kiva kuulla mitä "erityistä" varaatte jouluun :)

Meillä on myös aika pitkälle nuo samat joulupöydässä, laatikot ja rosolli tulee valmiina sieltä Amican keittiöltä, joulukinkun paistaa appi. Jälkiruokaa olen miettinyt, että mitähän se voisi olla... Jotain luumuhässäköitä meillä on aina ollut ja nyt jotenkin tekisi mieli tehdä vaikka jotain ihan muuta :) Mies tilasi kaksi kuivakakkua samalla, kun tilasi ne laatikot ja rosollin. Mutta jotain muutakin täytyisi olla...Katsotaan nyt keksinkö mitään! Jos jollain jotain hyvää reseptiä ja ideaa, niin mielelläni otan vastaan!

Minäkin olen tarkastellut, että kynttilät, servetit, hautakynttilät ym. jutut on valmiina. Samoin glögit, mantelilastut ja rusinat. Pähkinöitä täytyy vielä ostaa, että saa tuohon olohuoneeseen laittaa arkun päälle kulhoon pähkinöitä ja rusinoita. Myös suklaarasia kuuluu siihen sarjaan....

Havuja ajattelin hakea vielä ensi viikonloppuna, laitan niitä sitten takkahuoneeseen joko isoon maljakkoon tai kiuluun sellaiselle tasolle. Tuo mukavaa tuoksua :) Pesuhuoneeseen teen saman jutun, eli kiuluun havuja, tai sitten laitan ne sellaiselle leveälle ikkunalaudalle :) Viritän saunan jo sunnuntai-iltana kuntoon, pistän kynttilät ja laudeliinat valmiiksi jne. niin ei sitten aattona tarvitse niitä puuhastella.

Kuusi meille tuodaan ensi perjantaina sisään ja koristellaan samantein. Normaalisti on tuotu aina aatonaattona ja aattoaamuna koristeltu, mutta kun mies on tuon tulevankin viikonlopun vielä töissä, niin päätettiin tehdä tänä vuonna näin.

virpi :flower: O N N E A :flower: laihdutuksesta, upeaa!!! :hug: Voi kun onnistuisi täälläkin :ashamed: Kevennykset ja muut menneet ihan pyllylleen... :ashamed: Ja sitten siitä hoitoonviennistä, minä en ainakaan tuomitse sinua ollenkaan :hug: Olen ihan samaa mieltä, että jokainen tekee omalle perheelleen sopivat ratkaisut! Meillähän on ollut myös tuo tyttö ja poika n. kerran viikkoon yksityisessä päiväkodissa, sillä yksityisen hoidontuella. Sitä tukea kun saa äitiys- ja vanhempainrahakaudella. Ja olen sitä kaikille suositellutkin :) Minusta se on ollut ainoastaan hyvä asia, ainakin meillä! Lapset ovat olleet tosi innoissaan, kun ovat saaneet olla välillä muiden lasten kanssa touhuamassa tutussa ryhmässä. He siis olivat siellä jokapäivä hoidossa, kun olin töissä, ennen äitiyslomaani. Ja minulle se on suonut silloin tällöin ihanan hengähdyshetken Maijan kanssa :heart: Olen päässyt vaunuttelemaan Maijan kanssa ja olen voinut ihan toisellalailla keskittyä Maijan kanssa olemiseen. Olen kyllä tykännyt, niinkuin sinäkin :)

Minusta tässä meidän pinossa on vallinnut tosi kiva henki koko ajan. Ei ole ketään mielestäni tuomittu tai haukuttu. Tuolla vapaalla "mitäs nyt" palstalla meno onkin vähän toisenlaista... :whistle: Sitä palstaa sinäkin, elli etikka taisit tarkoittaa?

ellietikalle vielä, että olisiko joku peli hyvä tälle 8-v pojalle? Muistipeli, palapeli, korttipeli, lautapeli tms. Anteeksi jos ehdotan jotain tosi huonoa vaihtoehtoa, minulle tuo dysfasia on ihan vieras juttu :ashamed: Tykkäisikö hän piirtää, maalata, tai muovailla? Entäpä joku ihana pehmolelu? Jos hänen kotonaan on kylpyamme, niin olisiko joku pirteän raikas kylpyvaahto (Body Shopissa vierailin perjantaina ;) )kiva?

riiviöiden äiti, hurjaa :D Tuo on meilläkin sitten edessä... :D

lumikko, tuo 15v poika onkin haasteellinen :D Mitähän osaisi edes arvata sen ikäisen lahjatoiveista... Meidän esikoisen uintiryhmässä on sen ikäinen poika ja jos nyt ihan villinä veikkaan, niin olisiko kirja, musiikkia (apua niin, mistähän ne tykkää :whistle: ), lahjakortti vaateliikkeeseen, urheiluliikkeeseen.... Jos tiedät mitä hän harrastaa ja mistä tykkää, niin sittenhän sitä ideaa voi vähän jalostaa. Tyyliin, jos tykkää urheilla, niin lahjakortti urheiluliikkeeseen, jos tykkää lukea niin kirjakauppaan, jne. Voih, ei tainut olla apua nyt noista :D

Ekä, kiva, että menit kuitenkin pikkujouluihin, kyllä se piristää, kun pääsee vähän tuulettumaan :)

mennis kävi tosiaan hauskasti miehellesi :LOL: Minäkin nauroin ihan vedet silmissä, kun luin sitä kertomustasi :D Onneksi ei tosiaan ollut enempää pakkasta, etkä lähtenyt mihinkään kunnon shoppailuille ;)

No, nyt menen vielä laittamaan pyykkejä ja käärin parit lahjat :)

Öitä :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 

hermot menee kun sählään, kolmatta kertaa kirjoittelen joulupöydän tarjottavia....graavilohi, kylmäsavustettu lohi, sillit ja erilaisia maustekaloja, kinkku, rosolli, perunat, laatikot, hillosipulit, pienet maustekurkut, punaviini, olut, vissy, limsa, pienille on joskus ollut nakkejakin, nyt ainakin tulee mieleen.

Elli etikka mulle tuli myös muistipeli ensimmäisenä mieleen 8-vuotiaalle erityislapselle. Ja 15 vuotias voisi tykätä Guinesin ennätysten kirjasta?

Meillä torppa ei nyt tosiaankaan ole joulu kunnossa, tänään mies on laitellut vessan lattialle cyprocceja, lattia lammityskaapelia ja lopuksi tehnyt valun, joten tuskin enempää tarvitsee asiaa selitellä...

No saunan minä sain sentään pestyä ja olkkarin maton, että pikkuhiljaa.

Tänään kun olin kaupoilla oli jo kahden lapsen kummit pyörähtäneet paketit tuomassa, mutta eivät olleet sisään uskaltautuneet, ilmeisesti betoni säkit ovensuussa olivat ne pois pelotelleet :whistle: .

Mun pitäis myös paketoida noita kummien kynttilänjalkoja, joita ostin toimittamaan kukkasten virkaa, ja vielä pitää hakea jotakin lisää. Ens viikonloppuna on sitten vielä suhattava autolla ympäriinsä niitä toimittamassa, yritän kuitenkin, että sunnuntaina saatais jo hyvissä ajoin rauhottua. Kiirehän tässä taas tulee, kun mies on viikolla kuitenkin niin paljon poissa.

Minusta on myös ollut kiva, kun tämä meidän joukko on ollut niin hyvä henkistä, enemmin on tsempattu tukea tarvitsevia kuin arvosteltu.

Minä laskin tänään Helmin sängyn pohjan, kun kovasti nykyään nousee tukea vasten, ja kaupasta hain kolmet parit jarrusukkia, jotta paremmin pysyis tolpillaan.

Meillä keskimmäinen lapsista oli erittäin aikainen liikkeelle lähtijä kävelikin jo 8 1/2 kk iässä, ettei teillä Riiviöiden äiti olis vaan edessä sellaista pikapuolin. 8 kk iässä kun oltiin pohjoisessa kiipesi ylös itse sellaiset portaiden ja tikapuiden välimuodot, takaa tietenkin varmistettiin ettei putoa. :eek:

Virpi olet ollut tosi tunnollinen, aivan mahtava suoritus! Voisitko yhtään jouluna antaa herkuille tilaa ja jatkaa siitä taas. helppo antaa neuvoja kun minä aloitan kuurit aina huomenna tai maanantaina ;) , eli jos tuntuu toiselta, mun loppu kaneetin voi jättää ihan omaan arvoonsa.

Hanna paranemisia teidän nuhanenille, onneksi jouluun on vielä reilu viikko, silloin makuaisti jo varmasti toimii, ja tuskin silloin ainakaan uutta tautia vielä on, me muut kun ei saada siitä takeita.

Nyt menen ton ukon viekkuun, vaikka mua on tänään ottanut pannuun kun se ei taas ota kantaa mihinkään mun pohdintoihin, kun pyörittelen mielessä vielä jotain isovanhempien lahjoja tai mistä haetaan kuusi yms. :x .

T:Minnihiiri
 
Virpi ai että käy kateeksi tuo sun painonpudotus!!!! Mulla asia ei etene, en vaan pysty siihen nyt kun tuo opiskelu vie niin paljon energiaa. Onnea oikein paljon! Mun on tällä hetkellä vaan hyväksyttävä, että on ostettava vähän isomman kokoisia vaatteita kuin yleensä. Esim. huomenna menen työporukan kanssa syömään (syömään, niinpä!), ja olin ihan tuskissani, mitä panen päälle, mutta sitten alistuin ja kävin ostamassa uudet ihanat oikeankokoiset housut, ja kieltämättä, ihan hyvännäköinen ilmestys sitä oli näine kiloineenkin, kun oli sopivat ja kauniit vaatteet (jos tämän verran saa itseä kehua, kun on ollut nyt vähän alemmuuskompleksia näiden jääneiden kilojen takia. Mitkä ovat sinun ruokavalintasi silloin, kun takaraivossa tykyttää "Herkkuja!!"?

Elli esim. palapelit ovat tosi mukavia, ja niitähän on monenkokoisia, joten varmaan jossain 150 - 200 palaisessa olisi mukavasti haastetta.

Meillä muuten vauva ei nuku enää ollenkaan omassa sängyssä. Se huomaa heti naamastani, jos on sellainen ajatus, ja alkaa protestin. Mun viereen nukahtaa hyvin. No, vähän aikaa saa vielä olla lellivauva.
 
Kiitos lahja vinkkeistä! Oli hyviä ehdotuksia.
Parasta Aikaa.. tuota mitä nyt palstaa tarkoitin tosiaan. Tuntuu, että sinne, kun
"menee" niin pitääs olla täydellinen, onneksi mua ei oo ikinä haitanut mitä muut on mieltä, kunhan on ite tyytyväinen asioohin.
Täällä meillä on kyllä ihana ryhmähenki! Kiitos, kun ootte olemassa!! :hug: =)
Ja tänne tosiaan voi kirjoittaa kaikkia eikä heti tyrmätä. :)

Meillä on nyt uus taito, noustaan tukia vasten polvilleen... :eek: Ei tiedä olisko iloonen vai kauhuissaan. Nyt vasta sain pikku miehen nukkumaan. :whistle:
Yritin enemmin, mutta uutta taitoa piti harjoitella eikä nukkumisesta tullu mitään.

Niin onnea virpi, kun oot saanut painoa tippumaan!
Minnihiiri: Mä oon samanlainen aloitan aina huomenna tai joko maanataina sen laihdustus kuurin. :whistle: :LOL:

Mutta hetkeksi nauttimaan ukon seurasta sohvalle, ennekuin se painuu nukkuun.

Elli Ja Justus
 

Yhteistyössä