***Toukovauvat 2007*** Joulukuu

  • Viestiketjun aloittaja lemmenlaiva
  • Ensimmäinen viesti
Heipparallaa kaikille :wave:

Tultiin Maijan kanssa kävelyltä, pitkästä aikaa pääsi taas vaunuttelemaan :) Tyttö ja poika ovat tänään päiväkotipäivällä, niin meillä on Maijan kanssa ollut hemmottelua kahdenkesken :heart: Paketoitiin aamulla lahjoja ja sitten hoidettiin asioita.

Poika oli ihana aamulla, kun kuuli, että on päiväkotipäivä, hän sanoi, että on niin ihanaa mennä sinne kavereiden kanssa leikkimään :) Kyllähän hän tykkää kotonakin olla, mutta ainoana poikana viiden siskon kanssa voi joskus olla vähän rankkaa :D

Ihania joulupöytiä on tosiaan kaikille tulossa :xmas: Kuulostaa hyviltä nuo jälkiruoat mitä olette tekemässä, itsekin haluan kyllä tänä vuonna koittaa jotain ihan muuta :p Täytyy tänään haastatella miestä, että mikä hänestä kuulosta hyvälle!

Kirjoittamisesta , ette taida valitettavasti päästä minusta eroon, vaikka työt kutsuvatkin maaliskuussa... :whistle: :LOL: :ashamed: Eli varmaan ihan samallalailla tulee kirjoiteltua, tosin iltapainoitteisesti ;) Eihän sille mitään mahda, minä olen ainakin aika koukussa tähän meidän pinoon :D

Mulla on jotenkin niin ihmeellisen rauhallinen olo tästä joulusta nyt... Ei mitään hössötystä ja hulinaa ole havaittavissa. Onkohan tämä vähän tyyntä myrskyn edellä vai mikä on.. :whistle: Kun yleensä olen kyllä aikamoinen stressaaja :ashamed: Ehkä se on tämä ilmakin, kun lunta ei ole missään, niin tuntuu, että eihän nyt voi joulu olla kohta ovella :xmas: Ihan hyvä siis on vain, että ei ole tohina päällä :D Kaikki asiat alkaa olla hoidossa, niin sekin varmasti rauhoittaa mieltä! Yritän loputkin hoitaa niin, että viikonloppuna voitaisiin jo rauhoittua nauttimaan valoista, kynttilöistä ja ihanasta joulun odotuksesta!

Mies menee torstaina käymään Tuurissa ja ostaa sieltä vielä tarvittavia juttuja. Käy siellä kummipoikansa kanssa ostamassa hälle lahjan. Kummipoika on jo niin iso (13v), että viime joulusta alkaen tehtiin näin, että menevät miehen kanssa yhdessä ostamaan lahjan, niin saavat olla kahdestaan sen päivän ja saa mieleisen lahjan :) Toiselle kummipojalle ostammekin lahjakortin urheiluliikkeeseen, hän kun pelaa jääkiekkoa, niin aina on jotain uutta tarviketta hankittava :)

mennis, minäkin olen useasti kuullut ja lukenut naisista, jotka kuitenkin ovat tulleet raskaaksi, vaikka on kierukka. Toivon myös, että asia ratkeaa toivomallasi tavalla :)

äippä78, ihanalta kuulosti tuo sinun poikasi päikkäritarina :D :heart: On nämä niiiiin ihania, nämä pikkuiset :heart: Kuulosti niin kivalta se työkaverisi siellä Espanjassa, jolla oli kahdeksan lasta :) Minähän olen vannonut neljännen jälkeen, että tämä on viimeinen :D Nyt en kyllä ole tainut sillätavalla vannoa, että Maija on viimeinen... :whistle: Ehkä nyt ymmärrän, että onhan tämä viimeinen :ashamed: Mutta sanoihan se "inhottava" gynekin mulle jälkitarkastuksessa iloisesti hymyillen, että katsotaan miten nämä maksa-arvot sitten seuraavalla kerralla menee :eek: :D
Onhan minulla sellainen pieni kaipuu, että jos sitä vielä ennen 40-v saisi ihan oikean iltatähden :heart: Mutta niinhän sitä sanotaan, että jokaisella naisella on aina se yksi syntymätön lapsi jota kantaa sydämessään :) Mutta sen verran halusin kuitenkin jättää takaporttia auki, että sterilisaatiota en halunnut... Se on sitten niiiiin lopullinen päätös ja sitä en ollut valmis tekemään :ashamed: Mies ei ehkä vain jaa tätä minun kaipuutani :D
No, nyt eletään näin, ja tämä hetki tuntuu tosi hyvältä näin, joten tulevaisuutta on kaiketi turha niin kovasti suunnitella vuosiksi eteenpäin :)

Minä tein eilen soseita, kolme isoa kattilallista, kasvis-, hirvenliha- ja broilerisosetta. Kasvissosetta tuossa syötiin ja Maijalle maistui tosi hyvin :heart: Jätin tarkoituksella vähän kokkareita, eikä ollut moksiskaan siitä! Nyt ne pitäisi vielä purkittaa pakkaseen, kun eilen en enää jaksanut. Jäähdytin ne ulkona kansien alla ja nostin vain sieltä suoraan jääkaappiin. Mies sanoikin aamulla, että mitäs ihanaa herkkua olet tänne meille loihtinut :whistle: :x Ne soseet tuppaa haisemaan ihan kauheilta :ashamed: Kukkakaali ja parsakaali ei ole ihan kaikkein ihanimpia tuoksuja... Samoin tuo hirvenliha tuoksuu tosi voimakkaalle.

Illalla on vielä päiväkodin joulujuhla, poika on paimen ja tyttö enkeli. Tänä aamuna tyttö kyllä meinasi, että hän onkin lammas, kun ei jaksa enää olla enkeli :D Menen yksin juhlaan heidän kanssaan, ihanaa kun saa istua rauhassa ja seurata kunnolla esitystä! Mies kahvittaa vanhempiaan, kun kaksosilla on tänään virallinen synttäripäivä ja hänen vanhempansa eivät pääse perjantaina, jolloin juhlia vietetään isommalla porukalla.

kippana, älä tosiaan huoli liikkumisesta, lapset kehittyvät niin kovin eritahtia. Meillä sen huomasi niin hyvin noista kaksostytöistä. Hehän ovat erimunaisia, eli ikäeroa voisi olla vaikka 10v, mutta sattuivat nyt vain yhtäaikaa kohtuun köllimään. Toinen käveli 9kk ikäisenä, oli liukas liikkeissään jo pienenä ja kiipeili kirjahyllyssä jne... Toinen taas lähti varovaisesti hapuilemaan siinä 1v3kk ikäisenä :) Vasta viime vuosina on hänestä tullut urheilusta kiinnostunut neito. Nyt pelaa innolla sählyä ja käy uintitreeneissäkin :)

Hanna, mekin tarvittaisiin kipeästi uutta sänkyä ja patjoja :/ Meillä on vanhat joustinpatjat ja minä inhoan niitä :headwall: Siitä katkesi jopa yksi jalka sieltä keskeltä :LOL: :ashamed: Mutta ei siitä syystä mistä ehkä nokkelimmin voisi kuvitella :whistle: :LOL: Meillä on sitä Aino-sarjaa paljon makuuhuoneessa ja samoin keittiössä ja olkkarissakin. Olen odottanut ja toivonut, että heiltä ilmestyisi oikea sänky sitä sarjaa. Siinä on se pääty joustinpatjoille jo olemassa, mutta niitä patjoja en enää halua, vaan ihan oikean sängyn ja siihen sitten patjat. Se on kiva sarja, ollaan tykätty siitä kovasti. En muista kuka sitä valmistaa, kun se alkoi ihan pienestä ja nyt se kalustefirma tekee vissiin pelkästään tätä Aino sarjaa parina eri värinä.

Mutta nyt täytyy kyllä jatkaa hommia, olen tätä kirjoittanut pienissä pätkissä jo pidemmän aikaa :D

Morjens :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Riiviöiden äiti: Meidän Konsta kakkaa 2-3 kertaa päivässä.

äiti 05 ja 07: Pikaista paranemista teidän tytölle! :hug: Lahjoista kyselit. Ostin Konstalle pehmeitä palikoita joista voidaan rakentaa tornia ja sitten kaataa. Sitten ostin Brion palikkalaatikon, johon laitetaan niitä erimuotoisia palikoita oikeisiin reikiin. Ei se siitä vielä mitään ymmärrä, mutta pian kumminkin. Mä kanssa halusin ostaa kehittäviä mutta kivoja lahjoja, kun noita pimpelipom-leluja on jo ihan riittävästi.

Virpin jessi on myös kipeenä. Pikaisen paranemisen toivotuksia myös teille! :hug:

Tirlittan: ei sun jäkiruoka kuulosta lainkaan kummalliselta, herkulliselta vaan. :p

Konsta kiehnää jaloissa ja yrittää syödä meidän kannettavan johtoja joten taidanpa mennä pojan kanssa leikkimään kun tuntuu nyt niin kovasti seuraa vailla olevan. :heart: Nukkui niin pitkät päikkärit ulkona että nyt on pojassa energiaa vaikka kuinka paljon. :)

:wave:
 
Pakko koittaa ilhaduttaa edes jonkun päivää, kun tuli tuosta parasta aikaa viestistä mieleen kun teillä oli katkennut sängyn jalka.

Meillä kävi kerran kesken kuumimman touhuilun sängyssä niin, että yhtäkkiä sänky levis alta ja me maattiin rotkossa petarin välissä lattialla!!! :LOL: :LOL: :eek:
Meillä siis yhteinen petari, mutta erilliset sängyt, kun ostettiin uudet ja kumpikin otti oman maun mukaan.
Kyllä jaksaa naurattaa edelleen. Hetki meni siinä nauraa vollottaessa ääneen ennen kuin sai itsensä kasattua ja homma saattoin alkaa alusta.
Vissiin kannattais solmia sängynjalat yhteen.

Sori, jos meni liika levottomaksi tää jutustelu. :ashamed:

Pitää lähtä valmistautumaan kummipojan synttäreille nyt.
 
Kippana ei meilläkään vielä ryömitä, enkä ole tippaakaan huolissani. Kyllä se siitä, ihan varmana!

Kakkaa meidän poju tursottaa tasan kerran päivässä (tuolla juuri odottaa ko. asioissa mammaa).

Joulun jälkkäriksi tekaisin juuri puolukkajäädykkeen, ekaa kertaa elämässäni. Siitä tuli aah niin ihana (tein itselleni pikkuisen koejäädykkeen ja kaksi isoa jouluksi).

Virpi kiitti PV-selostuksesta. Olet varmaan kokenut, että ryhmässä käymisestä on ollut sinulle apua? Tuo lakuhommakka täytyisikin selvittää, kun jotain herkkuja joskus on saatava. Kyllä mun olisi pakko kanssa ryhdistäytyä, iltaisin vaan tulee pupellettua kaikkea turhaa.

Mä kävin tänään sairaalassa tuon vaivani kanssa eli kun haluan virtsanpidätyksen nyt taas 100 % tiiviiksi raskauksien jälkeen. Asia järjestyi, pääsen varmaan jo tammikuussa leikkaukseen ja siitä olen valtavan onnellinen.

Juu nyt täytyy mennä kakkapeffa siivoamaan, moido!
 
Iltaa monen päivän tauon jälkeen, lukemassa olen kyllä käynyt. Viikonloppu meni anoppilassa, eilen kotiuduttiin. Ja huomenna olen lasten kanssa lähdössä tuonne omalle kotiseudulle jakamaan kortit ja lahjat.

JOULUA VIETÄMME siten että mies on ensin aamun töissä, tulee kahdelta kotiin :/ Sitten saunotaan kotona (aion viedä Peetun ekaa kertaa saunaan, ihana kun ensimmäinen sauna on joulusauna). Sen jälkeen mennään minun kotiin syömään ja katsomaan joulupukki ja käydään haudalla. Sinne hautausmaalle on ihan pakko päästä, niin monen rakkaan hauta siellä on. Illalla/yöllä sitten ajellaan takaisin kotiin. Matkaa onneksi vai 70km.

NEUVOLAKUULUMISET, eli käytiin kontrollissa niiden heijasteiden takia ja nyt kaikki tuli hienosti.

Painoa 12070g ja pituus 75,5cm. Pituus oli taas vähän yläkäyrillä, osotuspituus meillä on 1,4 ja nyt oli 2,15. Sitä seuraillaan, mutta ihan hyvällä mallilla kun se jossain vaiheessa huiteli +3:ssa.

RYÖMIMISESTÄ sen verran että ei meilläkään vielä ryömitä, kyllä ne kaikki sieltä aikanaan lähtee. Ja melkein sanoisin että mitä hitaammin sen parempi, onpahan sitten aivotkin mukana siinä hommassa. Enkä nyt tällä todellakaan halunnut ketään loukata, ihanaahan se on joka tapauksessa että lapset kehittyy, oli sitten tahti mikä hyvänsä. Meillä tuo esikoinen oli kanssa hidas liikkelle lähtijä, mutta ei ole sitten kyllä kolhinut itseään juuri ollenkaan.

KAKKAAMINEN meillä tapahtuu yleensä kerran päivässä (ennen oli kerran viikossa).

HAMPAITA ei tällä sitten enää näykkään. Joku aika sitten kerroinkin että peetu oli yöt tosi kärttyinen ja selvästi näkyi ikenien alta valkoista. Nyt neuvolassakin katsoi eikä siellä mitään hampaita edes enää näkynyt, Tulevat kai aika hidasta tahtia. Että hampaaton hymy siis täällä vielä.

TIRLITTAN tuollaiselle saa varmasti nauraa pitkän aikaa, kiva ettei ole elämä niin totista :LOL:

PATJOISTA puheen ollen, meillä joku aika sitten hajosi toinen joustinpatja (jousi oli mennyt poikki). Patjat on olleet käytössä 7vuotta. Saatiin sitten takuuseen uusi, mutta eihän sitä voi laittaa sen vanhan patjan kaveriksi kun toinen on painunut jo 5 senttiä matalemmaksi. Nyt onneksi hajos toisestakin patjasta jousi ja Askossa odottais toinenkin uusi patja, pitäs vaan selvitä hakemaan se sieltä. Onneski noilla on 10 vuoden takuu, sopivasti sattuivat hajoamaan. :whistle:

VANILJATÄTI kiva kuulla että sait leikkausajan. Ei siis kannattanut antaa periksi.

JOULURUOISTA meillä on kanssa ihan noita perinteisiä. Karjalanpaisti, kinkkua, laatikot, rosolli, kalaa, salaattia jne. Meillä vaan on aina ollut niin että aattona syödään riisipuuro luumu tai hillasopan kanssa. Ja tietysti kinkkua leivänpäälle ja muut lisukkeet. Ja sitten joulupäivänä syödään kunnon jouluruoka. Täksi jouluksi tein itse karjalanpiirakoita lisäksi ja sitten jälkiruuaksi appelsiinituorejuustohyytelökakku piparkakkupohjalla (ihan oma sovellus), äiti paistaa mulle leipäjuustoa (on ihana ehdoton jouluna hillojen kera), sittem tortut, piparit, glögi, joku hyvä kuivakakku (teen huomenna tai ylihuomenna) ja konvehteja. Eiköhän noilla joulun pärjää.

Mulla pitäis vielä sauna siivota ja tehdä sellainen pieni viikkosiivous ja sitten sais joulu tulla. Tietty joulukuusi pitää kanssa hakea. Äsken sain loput lahjatkin paketoitua.

VIRPI oli hienosti painoa pudottanut *nostaa hattua*. Mulla on nyt jotenkin ihmeellisesti vaikka en tietääkseni oli mitään erikoista muutosta tehnyt (ehkä pyrin syömään vähän vähemmän) niin parin viikon aikana tippunut paino melkein 3 kiloa. Vielä ois 4 kiloa lähtöpainoon ja sais siitä vielä sitten muutama kilo mielellään tippua lisää, en laittais pahakseni. :whistle: Pitää yrittää pysyä jouluna kohtuudessa, ettei tule kovasti takapakkia.

Mies kotiutui nyt, lapset nukkuu, joten lähdenpä katsomaan joko olis sauna lämpiämässä.

:hug: kaikille keillä vauvat sairastaa, meillä se esikoisen oksennustauti meni nopeasti ohi (2kertaa oksensi) ja seuraavana aamuna ei ollut sitten enää taudeista tietoakaan, ja Peetu onneksi säästyi *koputtaa puuta*

Mutta nyt :wave:

Kirjoitelkaa!

Tiitteräinen ja hampaaton Peetu tasan 7kk :heart:

Ai niin ja pakko vielä kertoa kuinka innoissaan Peetu oli kun tuo 3vee meni sen kanssa ammeeseen istumaan ja räiskivät vettä toisten päälle. Voi sitä naurua, harmi ettei mies ollut kotona että ois saanut videolle sen.
 
Käytiin tänään lasten ja vaarin kanssa kuusimetsällä ja kyllä sieltä kuuset löydettiin :) .

Mun olis tänään ollut tarkoitus paketoida vielä jotain lahjoja, mutta taas on ilta ehtinyt niin pitkälle, että taitaa uni voittaa.

Lähdin kahdeksan jälkeen kauppaan kun mies tuli töistä, kaapit kun ammottivat tyhjyyttään.

Vaniljatäti mulla oli sama suunnitelma joulun jälkkäriksi, tai oikeesti iltakahville, näin jostain Pirkan mainoksesta puolukkajäädykkeen ohjeen ja ajattelin kokeilla, äsken tosin ostin hätävaraksi valmiin vadelmakakun jos tuntuu ettei aika riitä, niin siitä kohdasta voin tinkiä. :whistle:

Mulla on jotenkin tosi levollinen olo vielä, vaikka joulun valmisteluja on paljon tekemäti, mietin vaan, että kyllä se joulu tulee kuitenkin, kun ollaan kynttilän ja kuusen valossa, niin kyllä sellainen perus siisteys riittää. Ja kun pukki on käynyt, niin ei siitäkään ole tietoa, kun leluja ja muita lahjoja lojuaa pitkin olohuonetta ;) .

Parasta aikaa rupesin ääneen nauramaan sun miehen kommenttia loihtimistasi herkuista, saatoin ihan haistaa niiden soseiden aromit :LOL: . Välillä tuntuu, että meinaa taju lähteä kun lapsi röyhtäisee syötyään esim. parsaa tai kukkakaalia.

Meillä on huomenna 8kk lääkäri neuvola, ikää on kyllä niukasti 7 ja 1/2 kk, mutta kun olis seuraavan kerran ollut tilaa, niin me ollaan siellä Rukalla.Helmi pääsee esittämään istumisen ja seisomisen salat.

Mies lupaili, että pääsee huomenna ajoissa töistä, niin pääsen ostamaan loput joululahjat, kun viikonloppuna rittää puhaa ihan muutenkin. Appivanhemmille en vieläkään ole keksinyt mitään.

Hieman pelkään, että meillä tulee sanomista, kun mennään mun vanhemmille syömään ja mun veljen perhe haluaa pukin käyvän siellä, mutta meille pukki on tilattu kotiin ja appivanhemmat ovat silloin tänne tulossa. Olen sanonut, että mua ei se häiritse, mutta me lähdetään sieltä ennen pukin tuloa, kahta pukkia, jotka näyttävätkin ihan eriltä ei voi tulla. Mun vanhemmatkin olis mieluusti tietysti halunneet, että näkevät kun lapset avaavat heidän ostamiaan lahjoja, mutta veljen vaimo on sitä mieltä, että ei riitä, että tontut vain tuovat lahjat vaan pukin on tultava.... Sekavaa sepostusta, mutta kuitenkaan miekään en haluaisi aiheesta mitään riitaa. Tuntuu vaan et kukaan ei ymmärrä meidän kantaa :( . Kahtena vuotena ollaan saatu tästä joustaa, mutta nyt halutaan pitää päämme...

Helmi heräili just annoin tavoista poiketen maitoa, enkä taputellut uneen, kun nukahti jo seitsemältä, niin jäi illalla eväät vähän vähemmälle.

Taidan kuitenkin vielä pari lahjaa kääräistä pakettiin :xmas: .

T:Minnihiiri
 
Moikka taas pitkästä aikaa... :wave:

Olin lomailemassa siellä siskon luona melkein kaks viikkoa ja sen jälkeen en oo kirjottelemaan kerenny kun on ollu niin paljon tuouhua. Aika homma oli saaha luettua teän tekstitkin. Oli niin paljon tullu =)
Oikein paljon onnea Hilipatuiselle :heart: Meitä alkaa oleen jo aika monta :)
Me käytiin eilen koko perhe neuvolassa. Ensin katottiin Nooran jutut. Tyttö oli kasvanut kovasti. Pituutta oli 71 cm paino 8000 g ja pipo 43,7 cm. Teksti: Suloinen hymy tyttö. Kasvu hyvä. siro tyttö. Nyt semperin maito ja syö monipuolisesti. Konttaa, nousee tukea vasten ja istumaan itse. Pinsettiote++, kuulo ++ hampaita kaksi. Eli kaikki hyvin ja tälläkertaa ei edes vierastettu yhtään.
Sen jälkeen oli mun oma neuvola. Kirjattiin alkutietoja, mitattiin, punnittiin ym, ym... Sydänääniä yritettiin kuunnella mutta ei niitä löytynyt. Kauan aikaa haki ja haki, mut ei vaan pikkusta löytynyt. Perjantaina menen sit uudelleen neuvolaan ja toivotaan että ne sitten kuuluisi. Onneksi tiesin jo etukäteen että ne ei välttämättä vielä kuulu niin en säikähtänyt. Pikkasen tietenkin mietityttää, mut toivotaan parasta.

Joulu hommista... Mulla alkaa kaikki oleen valmista. Lahjat on paketoitu ja koti koristeltu. Leivottiin pipareita koko perheen voimin. Oli mukavaa =)

Jouluksi mennään mun porukoiden mökille. Aatto ollaan koko suvun kanssa sitten mummolassa. Ruokahommiakaan ei niin kauheesti tarvi sinne mökille laittaa kun mennään aattona mun tädin luo syömään jossa varmasti on kaiken mailman gourmee herkut.

Nyt taidan lähtee tytön vaippaa vaihtaan ja silleen... Oikein hyvää Joulun aikaa kaikille jos en enää kerkee loppuviikosta kirjotteleen :wave: :heart: :heart:

Kojo, Noora 7,5kk, möykkis 11+0
 
hei!

no taas yksi valvottu yö takana,poika huusi yön mikään ei auttanut.oisko ollut joku painajainen vai mikä lie?tyttö itkeskeli sitten aamu yön.no jospa se päivä lähtisi tässä menemään.pihalle ei päästä kun tyttö kipeenä ja poika hermoilee sisällä.nyt rauhottui leikkiin legoilla ja tyttö ekoilla unilla.nyt vihdoin nukkuu päivällä.pari päivää oli ettei tyttö nukkunut yhtään päivällä.kohta pitäisi alkaa ruokaa tekemään.loput lahjatkin pitäisi käydä ostaan,saapa nyt nähdä milloin pääsisi.

HeLiNä-83 : jospa tuo tyttö parantuisi ja pääsisi pian astmalääkäriin niin ei ois keuhkot koko ajan ahtaalla ja jospa sitten loppuisi tuo sairastaminenkin. meilläkin on niitä pimpelipom-leluja ihan tarpeeksi.jotain kehittävää ajattelin ostaa ja tuo ois ihan hyvä.pojalla kyllä oli joku tuomoinen mutta niitä pudotettavia osia on hukassa.no sattui mulla pakettiin yksi pimpelipom-lelu,kun löyty semmonen kiva josta ei hirveetä mekkalaa tule.pitää käydä katseleen kaupoissa jos löytäisin tuon Brion -palikkalaatikon.

t:äiti05 ja 07
 
niin huomenia vaan kaikille!
vaniljatäti:eek:n minulle silleen ollut apua siitä ryhmässä käymisestä,että sinne ei kehtaa mennä jos on paino noussu,joten sitä tekee kyllä kaikkensa ettei se paino nouse ainaskaan.se ryhmä niinku motivoi.suosittelen kyllä kaikille kellä on ylipainoa!minä syön kanssa just etupäässä silloin kaikkea mahollista kun saan lapset nukkumaan ja on sitä "omaa aikaa"ennen tosin se oli sellasta että söin vanukkaita,karkkia pussillisen,suklaapatukoita tai sipsejä,nyt se on porkkanoita,jogurttia tai niitä lakuja muutama....

tänään olis tarkotus mennä pojan kanssa katsomaan se joulutarina elokuva.saapa nähä tykkääkö.ensimmäistä kertaa mennään sen kanssa leffaan.luin jostain että siihen kannattaa varata mukamas nenäliinoja mukaan.ei kai sentään....

oli tytöllä eilen joulujuhla hoidossa,ihanaa oli katsella kun se siellä niin reippaasti lauloi ja esitti niitä joululauluja.neiti on niin kamalan ujo,pukkikin siellä piipahti jakamassa lahjoja.silloin ei neiti uskaltanut mennä hakemaan lahjaansa.tyttö on nyt 5.5v.onko muilla enää tuossa iässä olevia ujoja lapsia?siellä kun kaikki muut uskalsi hakea pukilta lahjan.keväällä olivat laittamassa nooraa puheterapeutille ja silloin sanoin että ei laiteta,kun puhua papattaa niin paljon,mutta nyt olen huomannut sen ujouden päiväkodissa.tätit sanoo että siellä neiti ei taho puhua juuri lainkaan eikä vastaa kun kysytään jne....sitten se jää oven suuhun katselemaan menoa ennen kuin uskaltautuu mennä mukaan kuvioihin.on se harmillista tuollanen.taidanpas kysellä siitä puheterapeutista uudemman kerran sitten.

mutta nyt nettiin.moikkelis.

-virpi-
 
äiti 05 ja 07,
Onko tytölläsi kuumetta? Meinaan, jos ei ole niin hyvin voitte mennä ulos. Voipi tyttö saada paremmin nukuttuakin vaunuissa raikkaassa ilmassa. Meidän tytölle kanssa ilmaantui yön aikana pientä nuhaa ja köhää, mutta kun ei kuumetta ole niin laitoin pihalle nukkumaan normaalisti. Paremmin siellä röörit pysyvät auki.
 
Täällä kanssa huonosti nukuttu yö takana... Paavo heräs yöllä kello 3 aikoihin ja itki aivan vimmatusti... istuttiin sitte keskellä yötä keinutuolissa puolisentuntia niin sitte rauhottu.. mikä lie sillä ollu... saatto kyllä elää eilisen kömmähdyksen yöllä uudestaan. Nimittäin meillä Paavo ruukaa nukkua päiväunet meidän parisängyssä ja pönkkään sen tyynyillä siihen keskelle, ettei pääse pois sieltä. No niimpä eilen sitte oliki päässy ja mötkähti lattialle.... arvatkaa vain säikähtikö poika :eek: Huuto ei ollu niinkään kova ja mihinkään ei tullu kuhmua yms. säikähti vain... eli mitä opin tästä... alan opettaa Paavoa nukkumaan omassa sängyssä päivälläki... :whistle:

Toinen syy miksi nukuin sitte niin huonosti oli se, että mulla yskitti niin vietävästi... oli pakko sitte yöllä lähteä kattomaan oisko lääkekaapissa yskänlääkettä ja ainoa mitä löysin oli lapsille määrätty yskänlääke. No tirpasin sitä sitte niin eiköhän sen jälkeen alkanu tuntua keuhkoputkessa aivan kummalliselta... aloin jo miettiä, että saankohan kohta astmakohtauksen, (mulla siis astma, johon lääkitys tarvittaessa) mutta onneksi kaikki meni kuitenki sitte hyvin..

Sängyissä ollaan nyt miehen kanssa sitte kallistumassa Hästensin sänkyyn... Ihanaa.. mulla onki ollu aina toiveena Hästensin sänky... ovat vaan niin kalliita, mutta ku alettiin miettiä sitä, että siinä sängyssä nukutaan JOKA yö, usemapi tunti ja sen unenlaatu vaikuttaa niin moneen asiaan, ja niillä Hästensin sängyillä on 25-vuoden takuu niin ei se sitte niin kalliilta tunnu... Esimerkkinä, että ostetaan esim. moottorikelkka, jolla ajetaan talvenaikana neljässä kuukaudessa muutamia kertoja viikossa ja kelkan hinta on lähemmäs 10000?+vakuutukset päälle niin ei tuo sänky silloin NIIN kallis ole ku se on kuitenki jokapäiväsessä käytössä... Hintaa voi verrata myös autoon... varmasti moni meistä viettää enempi aikaa sängyssä ku autossa... :whistle: On muuten laskettu, että ihminen viettää elämästänsä 25-vuotta nukkuen!! No jopas tuli nyt tuota sänkyasiaa..

Meillä olis keskimmäisellä tytöllä kans tänään Joulujuhla, jossa on enkelinä.. meinas kanssa, että enemmin olis vaikka sitte se Maria ku enkeli... eli samoilla pituuksilla taas mennään parasta aikaa ;)
Meillä on koko perheellä tarkotus mennä sitä kattomaan... saa nähä mitä Paavo tuumaa siitä ihmispaljoudesta... :whistle:

Niin siitä raskaaksi tulemisesta kierukan kanssa.. eli mulla kaverille kävi niin, että laitto kuparikierukan ja silti tuli raskaaksi... nyt Niilo-poika on 4kk vanha ja he kirjottelevatkin kuulumisia tuolla elomasujen puolella :whistle:

Paavo kakkaa kerran tai kaks päivässä... aiemmin se tuli vain 3-4 päivän välein.

Mulla olis vielä 6 Joululahjaa hankkimatta... ajattelin, että jos tänään sais ainaki osan noista hoidettua... Meillä on huomenna liikkeessä uusittujen tilojen avajaiset ja sinne myös lupailin mennä äitiä auttamaan tarvittaessa. Meillä on siellä arpajaisetki ja pääpalkintona on henkilöauto... jolla mie olen viikon verran nyt ajellu.. ihan hauska pieni pirra.. semmonen Ford Ka. Mulla tulee aina mieleen ku ajan sillä niin se laulu, että Mc-koppa koppakuoriainen... :LOL:

Alkaa tulla jo niin pitkä viesti, että parempi lopetella... :wave:

Hanna ja Paavo

Ai niin... isot onnittelut HILIPATUISELLE :flower: :hug:

Niin joo... parasta aikaa se aino sarja on kai Salopuun valmistama sarja... sitä myy täällä ainaki Asko. Ihan kivan näköstä... mie tykkään väristä vanilija/petsattupuu..

Niin ja sitä vielä, että mitä mieltä olette tästä sarjasta... siis ulkonäöllisesti...??

http://www.peltola.fi/fiia.htm
 
en oo jaksanu käyä kirjotteleen.. noo :) meidän jenna pyömii kovaa vauhtia eteenpäin,nousee tukea vaste seisomaan ja kovasti yrittää kontata :heart: :heart: kova kiire isoveljen mukaan :) LA tuli 7kk,pikkase alle 7kk ikäsenä nous polvilleen tukea vaste ja nyt jo seisomaan ..hyvin typy kasvaa,huomen ois 7kk neuvola, 6kk mitat 68cm 7350g(muistaakseni tuo oli pituus,kortti jassai hukassa täl hetkel :D ) vauvarokon on typy sairastanu jo,nuhaa on välillä pikkasen..hyviä vointeja kaikille äideille ja vauvoille!!ja hyvää joulua!!! enää 4pvää ihanaa,rakastan joulua =) tulis vaan lunta :headwall: :(
 
Tosi kauniit oli musta nuo Peltola Fiia huonekalut. En ehkä laittaisi niin, että kaikki huonekalut ovat samaa sarjaa, vaan esim. sänky ja kaappi, mutta muut yksivärisiä vaaleita. Riippuu kyllä niin huoneen kokonaisuudesta, esim. onko seinät ja tekstiilit yksivärisiä vai kuviollisia. Jos seinät ja tekstiilit ovat yksivärisiä, voi huonekaluissa olla enemmän kuviota ja päinvastoin. Mutta siis tykkäsin kovasti, ja musta nuo ovat sellaisia, mitä ei ihan joka huonekalukaupassa näe, eli vähän yksilöllisempiä.
 
jännäksi käy tämä joulun odotus, meillä alkoi esikoisen aamu tänään oksentamalla. Ettäs maalasinkin miehelle viikonloppuna piruja seinälle kun aloitti toisen vessan remontin, että nyt varmasti meillä alkaa vatsatauti :| . Pahoinvoiva toi meidän neiti on, mutta ei onneksi ole kovin oksentanut, lähinnä vain syljeskellyt vatiin jota mukanaan kantaa. Karmea on ajatus joulusta mahataudissa :ashamed: .

Hanna minusta toi sarja oli kovasti Pentikin tyylistä, kaunista.
Minä en enää osta kotiin yhtä ainutta vanilja petsattu yhdistelmää(niinhän taas vannon), ovat minusta kyllä kauniita, mutta käytössä menevät aika nopeasti kolhuisen oloisiksi, tai siis kun siinä vaaleassa näkyy jokainen kolhu. Meillä on keittiön koivuinen ruokailuryhmä tosi kolhuilla, samoin lasten sängyt, ne kun ovat kovimmassa kulutuksessa ja ovat juuri tota vanilja/petsattua, takkahuoneen sohva on tosin pysynyt kauniina, mutta se käyttö onkin huomattavasti vähäisempää.

Me ostettiin viime talvena sänky ja patjat, sitä ennen meillä oli runkopatjat ja pääty. Olen ollut tosi tyytyväinen ratkaisuun. Patjat ostettiin askosta olivat suht hintavat, mutteivät mitään Hästenssin tasoa, silloin luin jonkun tutkimuksen, että petariin ei kannata uhrata pientä omaisuutta, kun se olis hyvä vaihtaa 3-4 vuoden välein. Mutta tiedä sitä sitten.

Nyt ei juttu oikein kulje, on ilmeisesti tää suklaa niin hyvää ettei sanotuksi saa :p .

T:Minnihiiri
 
Terve vaan! :wave:

Meidän Konsta oppi tänäaamuna menemään konttausasentoon. :heart: Ryömimistä se kanssa opetteli ja kun sivusta seurasin, niin tyyli näytti olevan sellainen ryömimisen, pyörimisen ja kierimisen yhdistelmä. :D Istumisessa on myös kehitytty, mutta ilman tukea ei kovin kauaa istumassa pysytä. Nyt meidän pikkusankari nukkuu ulkona vaunuissa niin on sitten pirteä poika kun mennään neuvolaan kolmelta.

Kojon raskausuutinen on mennyt multa ohi, kun olin niin kauan nettipimennossa. Onnea siis minunkin puolesta Kojo! :hug: :flower:

Hanna: kaunis sarja. Väri oli tosi kaunis, mutta ehkä se kuvio pisti mun silmään liikaa. En siis ihan kokosarjaa käyttäis pelkästään vaan sen kaveriksi jotain muuta. Meidän huonekalut on pähkinän värisiä ja aika jykeviä, joten hieman eri tyyli meillä, mutta silti tykkäsin. ;) Arvaappa muuten mikä laulu mulla on soinut päässä sen jälkeen kun luin sun viestin.... :LOL:

Minnihiiri: Kyllä se on ihan oikein pitää välillä omakin päänsä. Ja hankalaahan se on kun vietetään joulua isommassa porukassa niin kaikilla on omat toiveet ja tavat ja sitten ne tuppaa väkisinkin menemään ristiin. :/ Ja kieltämättä lapset voi olla aika ihmeissään jos joulupukki tulee 2 kertaa ja sitten se on ihan erinäköinen..

Vaniljatäti: hienoa että pääset leikkaukseen ja tuosta ikävästä vaivasta eroon. :hug:

Taidan lähteä tästä postin hakuun. Mukavaa päivänjatkoa kaikille! :wave:
 
Terveisiä neuvolasta, 8 kk mitat pituus 68 cm, paino 7400 g, pipo 43 cm. Sirohan tuo tyttö on, mutta sanoivat, että ihan ok. Kaikki oli muutenkin ok neuvolassa. Lääkäri on vaan niin, miten sitä nyt sanoisi. Siis siitä ei saa mitään irti. On ollut jo aikoinaan minun koululääkäri. Siis siltä puuttuu sosiaaliset taidot kokonaan tai ainakin osoittain. Mitään se ei sanonut tytöstä. Kysyi vaan, että liikutaanko jo. Joo ja sitten että seisooko jo. No sanoi, että ennen vuoden vaihdetta varmasti seisoo.

Minulla on nyt pieni ongelma. Tyttö syö tissiä 5 kertaa päivässä. Minä kun olen poissa ei huoli tuttipuolloa eikä oikein nokkamukistakaan maitoa. Muutaman hörpyn voi ottaa. Ollaan sekoitettu ruokaan sitten maitoa kun olen poissa. Olisiko jollakin hyvää vinkkiä miten tässä hommassa kannattaisi edetä? Kun en kummikaan viitsi linnottautua tänne kotiinkaan niin kauan kun imetän.

Eilen olin jouluostoksilla ja sain kaikki muut paitsi yhden palapelin. Oli loppu prismasta jossa niitä oli vielä viime viikolla isot kasat. No ei ollut sitten enää aikaa mennä toiseen kauppaan kun piti rynnätä kotiin imettämään.

Huusholli oli alkuviikosta siistimpi kuin nyt :eek: pitäisi siis alkaa tekemään jotakin tämän asian eteen. Mies on luvannut tänään ja tai huomenna viedä matot pihalle, imuroida ja pestä lattiat. Minä yritän ommella keittiön verhot ja tehdä tortut sekä jäädykkeen valmiiksi pakkaseen. Huomenna ja perjantaina on sitten edessä pöyjen pyyhkiminen, vessojen pesu sekä koristelu.

Ai niin piti vielä kertoa, että tyttö vierasti neuvolassa oikein kunnolla. Isot kyyneleet vain valuivat.

Joulusaunaan mennään vasta varmaan joulupäivänä, koska meille tulee ihmisiä (16 henkeä) syömään kello 13 niin voi tulla vähän kiire käydä aattona haudoilla ja tehdä ruoka sekä käydä syömässä. Tytön kanssa touhutessa menee kuitenkin aikaa. Meilläkin tytön eka sauna on sitten joulusanua, minustakin se on kivaa. Joku muukin suunnitteli sitä samaa.

Meillä [/b]kakataan 1-2 kertaa päivässä. Joskus jopa enemmän.

Meilläkin kerran
hajosi sänky kesken puuhien. Oli meidän seurustelun alkuaikoina. Yhtäkkiä sänky vain romahti. No siitä saatiin makoisat naurut. Mutta enpä voinut päästää ketään minun luokse sisälle ennenkuin sänky oli korjattu. Olisi ollut vähän noloa. Ja taisi olla vielä niin, että en ollut juuri kenellekään kertonut edes poikaystävästä. No sitä asiaa on jälkeenpäinkin naurettu.

Hanna77 kanista sarjaa. Ehkä en koko huonetta sillä kalustaisi. Tietysti riippuu kuinka paljon niitä huonekaluja tulee yhteen huoneeseen.

Tyttö oppi eilen pärisemään. Siis joka päivä tulee jokin uusi taito.

Sitä piti vielä kysellä, että kuinka suurella summalla ostatte esim kummilapsille lahjoja?

lumikko ja tyttö 8 kk ja risat
 
Kiitoksia vastauksista kakkakonsultaatioon :D Meillä poika taitaa kylla tehdä taas jo päivän kolmansia...
neuvolassa käytiin tänään, paino edelleen laskusuunnassa vaikka poika syö kuin rekkamies (tai no, ainakin kuin 1v paitsi ei maitoa):paino 7 395g ja pituus 71 cm eli taitaa olla koko joukon höyhensarjalaisin kun pituuteen suhteutetaan. Onneksi seuraava onkin 8 kk neuvolalääkäri, vaikka en nyt mitenkään pahasti ole huolissaan. Sisarukset vaan ovat olleet ihan eri mallisia :/ ikää ukkelilla nyt 7 kk +1,5 vko.
Minä en ole edes joulukoristeita laittanut :ashamed: elämä on jotenkin niin kiireistä. siivouskin jää viikonlopulle ja koristeista en niin välitä. ruuatkin vielä tekemättä ja kauheesti kaikkea... jos aloittais tuosta piparkakkutalosta kun muksut ruinaa. nyt pyllypyykille.
stressitöntä joulunodotusta
riiviöiden äiti ja pikkuriiviö nro 4.
 
heh..aika kätsyt sukkikset... ei vain näyttäis minun päältä tuolta :LOL:

Juu.. ittestä kans tuo Fiia sarja ihan nätti... ajattelin tuosta sarjasta myöhemmin hankkia sen arkun.. en muuta. Kiva, että muitaki miellytti sarja.

Tänään kävi sitte niin, että lähdettiin Paavon kanssa autolla kylälle ja hokasin ku mentiin terveyskeskuksen ohi, että käväsempä ohimennen lääkäriltä kysäsemässä, että oisko sillä aikaa vilkasta Paavon korviin, siis ihan varmuuden vuoksi ku on ollu niin kauan flunssassa ja kyllähän sillä sitte korvatulehdus on!!! :( Eli ensimmäinen semmonen.. nyt saatiin sitte 5:n päivän Amorion kuuri ja katotaan, että lähteekö se sillä...
Nyt täytyy lähteä viemään keskimmäistä sinne juhliin.. ja katotaan nyt lähenkö Paavon, Veeran ja iskän kans sinne sitte perästä...

Hanna ja Paavo :heart:
 
Huoh,
on tää kamalaa/raskasta kun pieni on kipeenä.
Kuumetta ei ole, mutta nenukki ihan tukossa. Hirmuinen taistelu ollut nukkumisten kanssa. Huudon kanssa se vain onnistuu, samoin nenän niisto.
Toivottavasti menis pian ohi, ettei menis joulu ihan läskiksi. Niin ja toivottavasti ei mene korviin... :/
 
heippa hei!
kirjoittelin jo tuossa aamulla että tyttö kipeenä.no nyt sitten tuli vielä tämän muun päälle vesirokko :( ei päästä mummoloihin jouluna kun oli tarkoitus kumpaakin mummolaan mennä.toivottavasti ei tule kovin pahaksi.
mennis:teilläkin näköjään sairaana,toivottavasti paranee jouluksi.
tänään kävi miehen sisko tuomassa joulukukan,saatinpa ensimmäinen joulukukka :) itse en ole vielä käynyt ostaan kun ajattelin että ostan jouluruoka ostoksilla sitten.akuhea myrsky nyt täällä meillä päin,ei ole yhtään joulunen ilma.enemmänkin syksynen.tulispa lunta jouluksi niin ei olisi ulkona niin synkkää.no nyt pitää mennä tyttöä hoitaan.

äiti 05 ja 07
 
On kyllä tosissaan raskasta kun pienet sairastaa. Meillä artun korvat putkitettiin reilu viikko sitten ja antibiootit saivat mahan ihan sekasin. Antibiootit lopetettiin tossa 6 päivää sitten mutta ripuli jatkuu edelleen. Nyt on muutamana päivänä sitten vielä oksenneltueli ilmeissti saimme vatsataudin tähän päälle vielä. ripuli on kestänyt jo 14 päivää lääkärissä kävimme ja mitään kuivumisen merkkejä ei onneksi ole. Nyt sitten tutkitaan lisää mikä vatsaa ärsyttää. Toivotaan että menisi pian ohi. Tää on ollu kyllä todella rankkaa.
VIRPILLE: tosi hienoa toi sun laihtuminen. Ite oon myös alottanu syyskuussa painonvartioissa ja nyt on 10.8 kg pudonnu. Oon myös kokenu että tää on tosi helppoa ja saa syödä mitä haluaa. ite ooon kyllä harrastanut paljon liikuntaa koko ajan . Lenkkeilyä ja stepperillä steppailen kotona kun poju on päiväunilla. No muutama kilo ois vielä pudotetttava mutta se taitaa jäädä urakaksi sitten joulun jälkeen :LOL: No mutta oikein ihanaa joulua kaikille nauttikaa kaikesta ihanasta mikä jouluun kuuluu ihanista ruuista ja rakkaista läheisistämme ja yhdessä olosta ja varsinkin siitä ihanasta ilosta ja jännityksestä mitä lapsille joulu tuo :heart:
 

Yhteistyössä