***Toukovauvat 2007*** elokuu

Tirlittan, juu meillä äiti ei siis yhtään tykänny siitä, kun aloin odottaa.. sano, että hän ei päivääkään hoida eikä muutenkaan välitä... Nyt on asiat aivan toisin ku vauva synty.. Hössöttää malliin "Taalasmaan Ulla" :D Ostelee vaatteita ja soittelee melkein jokapäivä... Kävi just eilen poikaa kattomassa ja Paavo päästi karmean itkun ku mummin näki... Siinä sitte vitsailin sille, että mitäs menit silloin ootusaikana sanomaan, ettet välitä koko vauvasta.. Paavo ihan selvästi kuuli mitä silloin sanoit, että siitäpäs sitte sait!! :LOL:
Luulen, että sillä alkaa kait jotku vaihevuojet olemaan ku niin siellä pääkopassa heilahtelee... :whistle:

Mie kans sain äsken jonku ihmeellisen virtapiikin... hingutin kodinhoitohuoneen kaapinovet koirankuolasta :x ja muutenki sitte luutusin ja vanhalla tiskiharjalla kävin kaikki saumat domestoksen kanssa läpi... huh, mikä homma, mutta nyt on mieli hyvä.. =)
 
Kiitos Peppi uudesta listasta!

Meillä on tissittely kanssa loppunut kokonaan. Vähän on paha mieli siitä itellä, esikoista sain osittain imetettyä 7kk. Nipa ei vaan suostu tissillä olemaan. Annan kuitenkin vielä vähän rintamaitoa pullosta. Pumppaan pulloon ja annan siitä, maitoa tulee kerralla 20-80ml (eli eipä tuotanto mitään kovin hurjaa ole). Kolme kertaa päivässä pumppaan ja loput annan sitten semperiä. Aluksi on annettu NANnia, mutta koitettiin semperiä ja se menee yhtä hyvin (tuttelit pulautti heti ulos), niin ollaan siirrytty siihen koska se on halvempaa, ainakin täällä.

Meillä ei ollut 2kk neuvolaa ollenkaan, on täällä vain tarvittaessa. Nyt ens maanantaina on sit 3kk neuvola, saas nähdä mitä Nipa painaa/on pitkä. Iso poika se on!

Tänään mamma ja pappa tulee poikia hoitamaan kun me mennään miehen kanssa syömään ja elokuviin. Ihanaa!!! :heart: :heart:
 
Minkä ikäisen saa laittaa hyppykiikkuun?
Ja kävelytuolia suosittelen tässä samalla lämpimästi jokaiselle. On ollut meillä ainakin verraton kapistus! Olen jo kovasti katsellut "mersuja" pojille huutiksesta... Kunhan 5 kk tulee täyteen niin riennän ostamaan jotta taatusti päästään heti kun ikä sallii niin ajelemaan... :D
Voi voi äitin kukkatarhaa :eek: (mulla vain n. 30-40 kukkaan sisällä ja lattioillakin isoja vaikka kuinka monta...) :D
 
Nää sivut on taas tökkinyt, yritin ja päivällä laittaa jutun tynkää, mutta kun kirjauduin, niin sivut lakkasi toimimasta, liekö joku suodatin mun jorinoille iskenyt päälle.

Hyppykiikusta Tirlittan kyselit, minä olen siihen neljäkuisina noita alkanut laittamaan ja taaskin sen aion hommata.

Meidän vanhimmat lapset on tänään mätkineet oikein urakalla toisiaan, taas ulkoa kuuluu tappelun ääniä, mutta saavat itse selvittää nyt tilanteen, en jaksa kokoajan olla erotuomarina.

Minä kanssa kuulun siihen tissi+korvike ryhmään, sen verran yritän pitää tota maidontuotantoa yllä, kun yöllä matka jääkaapille tuntuu liian pitkältä.

Täällä kovin energisiä naisia. Just tänään mietin, että pitäis yrittää syksyn aikana ottaa vaikka huone kerrallaan ihan tosi perusteellista siivousta, kun vaikka päivittäin siistin paikkoja tuntuu se kovin pinta puoliselta ja paikat tuntuu pinttyvän. Mutta kun hoitaa lapset, ulkoilee, tekee ruuan, niin siinäkin tuntuu päivä hurahtavan, ja kun mies tulee kotiin on kiva vähän ollakin ja sitten jos hän tekee remppaa, niinkuin vanhassa omakotitalossa aina tuntuu jotain olevan, niin mun ilta menee lasten kanssa toimiessa. Eli puolustuspuhe miksi kaapin ovet ei kiillä.
:whistle:

Kohta lähden pitkästä aikaa tapaamaan yhtä vanhaa tai siis entistä koulukaveria, nuoriahan tässä vielä ollaan.

T:Minnihiiri
 
meillä oli tänään 3kk lekuri. manolis on tarkalleen 3kk ja 1viikko ja iso jannu jo! painoa huimat 8kg ja pituus 63cm =) eli tosi hyvin kasvanut!
sai 2 rokotusta,aivokalvontulehdus ja pneumoniokokki,onkohan suomeksi saman niminen.
eli molempiin reisiin pistettiin ja huuto oli kova :(
sitä ennen jutteli ja naureskeli ääneen lääkäritädille kun tutki korvat,päänkannatuksen,lonkat,kivekset,keuhkot.. joka kerta kaikki tsekataan.

meillä imetys loppui jo sillon 2kk jälkeen,menkat alkoi ja maitoa ei sen jälkeen herunut.

muakin ehkäisy mietityttää,kun en voi pillereitä tms.hormooniperästä ajatella,kun mulla oli keskimmäisen raskauden aikana veritulppa jalassa!! eli joko kierukka tai mä olisin jo valmis sterilisaatioon,mutta mies vielä toppuuttelee..sillä on vielä haaveita 4.lapsesta,mut mä kyllä luulen että nää on nyt tässä!! :heart:


terkuin miam ja manolis :flower:
 
Tiitteräinen oisin kysynyt siitä sun yöimetyksestä kun sanoit, että vauvasi söi tissiä 3 kk yöt päivät ja 4 kk ikään vain öisin; miten sulla pysyi maidontuotanto, kun et päivällä imettänyt ollenkaan? Meillä näköjään vauvalle tuli sittenkin yöllä hirveä tissinhimo. Mikäpä siinä, sopisihan sekin mulle, että tissiteltäisiin edes öisin. Mutta eikö se maidontulo lakkaa kokonaan, jos imettää vaan pari kertaa yössä?

Mmamaa koita jaksella vatsaansa kitisevän vauvan kanssa! :hug: Nukutatko vaunuissa vai sisällä? Ootko koittanut laittaa masulleen nukkumaan?

Kiitti kaikille jotka tukevat tässä imetyksenlopetusasiassa. Sitä vaan yleensä painotetaan niin kovasti, että siitä ottaa helposti paineita. Ja olihan sitä muitakin, jotka ovat lopettaneet/ lopettamaisillaan, eli ihan yksin en ole. Ihana kun sinulla Hanna se tee auttoi, mä en osaa oikein sanoa, auttoiko se mulla vai ei. Välillä tuntui, että öisin riitti oma maito paremmin, mutta sitten vauva alkoi hylkiä tissiä.

Miam asutteko te jossain ulkomailla?

Hyppykiikku on meilläkin varastossa, vähän on jo kokeiltu, mutta vielä ei kovin hyvin mennyt tai siis vauva ihmetteli kovasti, mikäs juttu tämä taas on. Kai se kriteeri, milloin voi alkaa pitää, on lähinnä siinä, että kannattelee hyvin päätä ja osaa alkaa pomputtelemaan. Ihan kiva kapine, mutta käyttöaika on kyllä tosi lyhyt.

Ostettiin uudet rattaatkin. Lähinnä sitä varten, että lähdetään sinne Ruotsiin, eikä autoon voi ottaa vaunuja, koska sitten sinne ei mahtuisi mitään muuta. Noi on kivat rattaat, niissä voi vauvakin olla tukevasti puoli-istuvassa asennossa tai nukkua makuullaan. Myös varmaan ravintoloissa ym. on kätevämmät kuin vaunut, ja vauva viihtyy niissä näköjään myös hereillä ollessaan hyvin.
 
En oo vielä saanu aikaseksi kirjoitella tällä "uudelle" palstalle. Kirjoittelen nyt kuulumiset ja sitten lueskelen mitä te muut ootte kirjoitelleet. Viimesin neuvola oli 17.7 jolloin Niksun mitat oli 6400/58. 13 päivä sitten lääkäri-neuvola.

Meillä menee yöt mukavasti, itse asiassa menny noin 1kk iässä jo. Nukkuu yönsä heräämättä, saa äitikin levätä. :D Tai no jos malttais mennä ajoissa eikä kattos teeveetä ilta-myöhään. Maito loppui joten korvikkeella mennään pelkästään. Josko sitten tässä kuussa aloittelis velliä...
 
Heippa kaikille :wave:

Kiitos Peppi uudesta listasta :hug: :flower:

Voi kun olitte taas ihanan paljon kirjoitelleet! Maija vetelee tuossa sitterissä sikeitä, niin nyt nopsasti tässä ruoanlaiton välissä tulin sormet sauhuten kirjoittamaan :D Antakaa anteeksi siis kirjoitusvirheet!

Meillä tissitellään kanssa pelkän rintamaidon voimin, vaikka itsellä on joskus sellainen olo, että tekisi mieli antaa pulloakin :ashamed: Maija on ollut aika itkuinen tässä viimeaikoina ja tulee niin ne ajat mieleen tuon pojan aikoihin. Häntä imetin vain väkisin, kun imi ihan hyvin, mutta tissittelyn jälkeen tuli aina kauheat itkut ja väännöt :( Yöt nukkui ihan hyvin, että en tiedä mitä se olisi ollut :/ Jossain vaiheessa sitten annoin periksi ja annoin vain Tuttelia, sen jälkeen poika oli itse aurinko, kyllä podin huonoa omaatuntoa pitkään :snotty:

Nyt on samanlaista huutoa pitkin päivää ja tuntuu, että masuansa Maikkuli valittelee :/ Yöt kuitenkin nukkuu kuin tukki, niin ei kait olisi allergiaakaan?Tosin on tullut sellainenkin mieleen, että kun tätä ääntä meillä on ihan väkisinkin aikapaljon... Nyt on käynyt parina kertaa niin, että kun olen ollut pienellä porukalla kotona, niin Maija on päivällä nukkunut tosi paljon ja ollut oikein tyytyväinen. Tuli pakostakin mieleen, että jos Maija ei tässä hälinässä saakaan tarpeeksi rauhaa :ashamed: Ajattelin jutella tästä asiasta neuvolassa, seuraavan kerran kun on lääkärineuvola ja meillä on sellainen ihana naislääkäri :)

Ehkäisynä meillä on nyt kierukka. Minulle laitettiin se kuparikierukka silloin jälkitarkastuksessa ja se on ollut ihan hyvä. Kuukautisethan mulla alkoi melkein heti synnytyksen jälkeen, mutta ainakaan vielä ei ole tullut vuotoa "kuin häränkurkusta", mikä on ollut minulle tyypillistä. Toivottavasti ei tulisikaan! En kuitenkaan halunnut sitä sterilisaatiota vaikka siitä miehen kanssa juteltiinkin, enkä halunnut, että se tehtäisiin miehellekään, vaikka hän taas olisi ollut siihen hyvinkin suostuvainen :D
Jotenkin tuntuu, että se on niiiiiin lopullinen päätös, etten voisi vain elää sen kanssa :ashamed: Vaikka lapsiluku tuntuu nyt olevan ihan tosi täynnä, niin eihän sitä koskaan tiedä... :whistle: :LOL: ;) Mieskin totesi eräänä päivänä, että jos kuitenkin se "iltatähtikin" tehtäisiin :whistle: :D Itse olen ajatellut, että ellei kierukan vaihdon yhteydessä ole vauvakuume kovana ja hyvä aika muutenkin, niin sitten haluan sterilisaation. Sinne on nyt se 5v aikaa ja sitten olen jo 38v :eek: Ai kauheeta, olisikohan se jo liian paljon :ashamed: :D Ei kai :whistle: No, kaikkihan riippuu siitä mitä miehen kanssa päätetään, eihän näitä asioita voi yksin päättää :)


Vaniljatädille täältä kanssa tsemppiä :hug: Älä yhtään pode huonoa omatuntoa imetyksen loppumisesta! Ymmärrän hyvin, että se tekee haikeaksi ja tuntuu pahaltakin, mutta huonoa äitiä se ei sinusta todellakaan tee! Pääasia, että vauvasi saa ruokaa ja rakkautta :)

Olettekos muuten muut ajatellet, että minkälaiseen turvaistuimeen siirrytte kaukalon jälkeen? Minä olen jo vähän ajatellut asiaa, kun meillä vaihtui auto ja Maijan istuin tulee nyt tulevaisuudessa sitten keskipenkin keskimmäiselle paikalle. Eihän asialla nyt kovin kiire ole, mutta kyllä Maijan kantaminen kaukalossa on jo niin painavaa puuhaa, että varmaan siinä 6kk jälkeen siirtyillään seuraavaan versioon :)

Oletteko muut ajatelleet milloin lähdette töihin, vai jäättekö kotiin pidemmäksi aikaa? Me olimme miehen kanssa ajatelleet, että jään kotiin pidemmäksi aikaa. Nyt on kyllä juteltu, että jos kuitenkin lähtisin melko pian äippäloman jälkeen takaisin töihin.... Jotenkin se tuntuu ainakin nyt niin hirmuisen pieneltä rahalta se kotihoidontuki :ashamed: Meillä ei ole mitään kuntalisiä, joten ihan sillä perusosalla olisi sitten tultava toimeen. No, aika näyttää, mutta poissuljettu ei siis ole, että tämä mamma lähtisi sitten keväällä töihin!

Kipeytyykö muilla muuten hartiat, selkä ja niska kantamisesta? Minä olen kyllä ollut jo pitkään ihan jumissa tuolta selästä :ashamed: :snotty: Ajattelin nyt alkaa käymään hierojalla, josko siitä olisi apua. Samoin olen yrittänyt venytellä kovasti ja liikuntaa lisätä. Aika vain tuntuu olevan niin kortilla... Ja sitten kun mies sanoo, että lähde nyt lenkille, hän hoitaa lapsia, niin sitten olisikin kiva olla vain kotona ja puuhastella kotitöitä :whistle: Että oma valintahan se on, jos jotain oikein haluaa, niin kyllähän se on vain järjestelykysymys!

No, nyt tuli taas kovasti omaa napaa...Maijakin alkaa tuossa ährätä, joten jatketaan toisen kerran!

Ai niin, Hanna, siitä kakasta :D meillä Maijan kakka on myös ihan keltaista "litkua", ei juuri mitään kokkareita tai muuta. Ja Maija on eka meidän lapsista, joka ei kakkaa joka päivä... Eli sitten kun sitä tulee, niin sitä tulee paljon :LOL:

Mutta nyt, morjens :wave:

Parasta aikaa ja Maija 3kk ja about 2vko :heart:
 
No hei!

Minua olikin jo kaipailtu, joten täällä taas. Muutaman kerran olen ehtinyt viestejä käydä lukemassa, mutta kirjoittamiseen ei ole aika riittänyt.

Viivi kasvaa ja komistuu, kääntyi viime viikolla mahalleen, mutta käytti tosin jumppalelun jalkaa apuna, ei vielä pääse ilman apua. Yritys on kyllä kova, samoin kuin tuskastuminen, jos ei onnistu. Mittaa neidillä oli 3 kk neuvolassa 6925 g ja 60.8 cm.

Vilmiskö se passista kyseli? Meillä on pojalla 10 vuoden passi, jossa aivan vauvakuva, eli ei sillä kuvalla paljon väliä ole :)

Imettämisestä: Täällä mennään vielä täysin rintamaidolla, ikää on nyt 3,5 kk. Mies haluaisi hirveästi aloittaa kiinteät, mutta en koe sitä tarpeelliseksi, kun tissimaidolla menee hyvin. Ja meilläkin se kakka on edelleen sitä "litkua" ilman ryynejä, mutta se on ihan normaalia.

Mulla on ollut taas tosi vaikeaa anopin kanssa, viikonloppuna se huusi mulle suoraa huutoa ja minä yritin sitkeästi viritellä järkevää keskustelua mutta kun ei niin ei. Sain kuulla olevani huonokäytöksinen idiootti, joka antaa miehensä elättää. Olen kieltämättä ollut huonokäytöksinen, koska en pysty hänen kanssaan enää olemaan edes samassa huoneessa ilman, että hermot menee. Saatikka keskustelemaan järkevästi. Ahdistun jo päivää kahta ennen sinne menoa. V*tuttaa tämä tilanne niin paljon ja mieluiten katkaisisin välit kokonaan, mutta miehen takia en pysty. Nyt on nähty n. kerran kaksi kuussa ja se on mulle kyllä ihan liikaa. Kaksi yötä olen nyt valvonut melkein kokonaan ja miettinyt miten pääsen siitä naisesta eroon tai opin sietämään hänen tempauksiaan. Olen miettinyt, että pääsisinköhän johonkin keskustelemaan asiasta, mutta mikä on oikea paikka? Neuvola? Meillä on siis taustalla esikoisen vauva-ajalta aika isoja ongelmia, jonka takia mulla on luotto häneen nolla. Tosi syvältä tällainen tilanne, vaikuttaa jo minun omaan hyvinvointiin aika lailla.

Sori tällainen valitusviesti heti kun pääsen kirjoittamaan, mutta jonnekin on vaan purettava sydäntään. Miehen kanssa tästä ei pysty puhumaan, heidän perheessään äidin sana on ollut laki aina ja sen takia siellä suunnilleen hipsutellaan varpaisillaan, ettei se vaan raivostu. Hoh-hoijakkaa...

No mutta, aurinkoisia elokuun päiviä kaikille, rupean metsästämään vuokra-asuntoa, saatiin eilen nimittäin myytyä tämä meidän nykyinen :) Ja oman talon perustukset on jo paikallaan, jeeeee!!
 
Niin joo, iso kiitos Peppi uudesta listasta :flower:

Parasta aikaa, meillä kans se kakka ei tule jokapäivä.. eli eilen sitte oli se päivä (tai no, ilta) ku sitä tuli ja voi kauhea.... Sitä oli pitkällä selässä ja napaki aivan tavarassa.. Oli aivan pakko ottaa siitä kuvaki, oli sen verran paljon tullu sieltä :eek:

Meillä Paavo alkanu ihan hyvin viihtyä sen Fisher Pricen jumppalelun alla.. ainoa vain, että ku se osaa ottaa jo niitä riippuvia leluja käteensä niin se vetää niistä niin kovasti, että ne pääsee sieltä ylhäältä irti ja tipahtaa alas... huuto on sitte tietenki mahtava ku niin säikähtää... eihän ne siis painavia ole, mutta kuitenki.. :whistle:
Viimeyönä heräs eka kerran syömään vasta 6.30, joten toivoa on, että ku velliin siirrytään niin yöt varmaan menee kokonaan nukkuessa..toivottavasti.

Minunkaan mielestä ei kyllä kannata potea huonoa omaatuntoa tuosta imetyksestä.. sitä vartenhan on keksitty nannit ja tuttelit kappoihin, että niitä voipii antaa.. mie annan kans Paavolle jokailta Nannia..

Hanna ja Paavo

 
Parasta aikaa kyseli isommasta istuimesta. Minäkin jo kovin kaipailen kiinteitä istuimia autoon kun käy nimittäin työstä tuo kahden vauvan ja kaukalon kantaminen. Sitä paitsi tuo gracon istuin on painava ja aika pieni silti. Onko kenelläkään hyvää ideaa mikä istuin on hyvä joka passaa puolesta vuodesta eteenpäin???

Ja töihin paluusta. Minä olen suunnittellut palaavani ehkä jo joululta töihin ja mies jäis kotiin ens elokuun alkuun asti. Mut saapa nähdä, aika näyttää ja ukothan sen määrää. :LOL:

Tirlittan ja pojat
 
Pojat nukkumassa =) ainakin kovasti yrittää kumpikin...!!
Vaniljatäti kiitos!kyllä on onneks päiviä jollon mahavaivat vähemmän kiusaa...vaihtelevia on,mut jokapäiväsiä :'( vaunuissa nukkuu aika hyvin,varsinkin liikkeessä ;) monen tunnin unia ei kyllä ota vaunuissakaan.tai en tiedä ottasko jos kävelis monta tuntia :whistle: mahalleen otan aamuyöstä nukkumaan mun viereen vaikka miten mua koko ajan pelottaa se mahallaan nukuttaminen aina vaan :( siitä tuliki mieleen et nukuttaako moni vielä mahallaan vauvoja?? kun eikös täälä ollut joku aika sitten juttua et jotkut vauvat nukkuu paremmin mahalleen ja niin nukkuis?? kyllä mä oon taas aamuyöstä ottanu viereen ja laitan mahalleen ku tuntuu et muuten ei nukuta....ähistään ja itkeskellään vaan.

turvaistuimesta meillä on jo istuin....tällä hetkellä esikoisen käytössä,mut esikoinen siirtyy sitte toiseen joka tällä hetkellä kakkosistuimena miehen autossa niin tämä "parempi" istuin tulee sitte pienemmän käyttöön kun kaukalosta luovutaan.

hyppykiikku mulla oli viimeks lainassa kaverilta,mut se jäi tosi vähään käyttöön niin en oo ajatellu hankkia tällä kertaa sellasta ollenkaan.ainaki tällä hetkellä siltä tuntuu,mut eihän sitä koskaan tiedä..

töihin paluu mulla on tämän hetkisen suunnitelman mukaan vuoden päästä :/ näihin aikoihin ehkä menisin takasi,on lomat työpaikalla vietetty.äitiyslomakin loppuu JO helmikuulla...kiva vaan taas puoli vuotta kituutella sillä köyhällä kotihoidontuella :( no mutta en halua viedä hoitoon sillon vielä et kotona oon ainaki toukokuuhun :D

Meillä on alkanu yöt menemään nyt niin et herätään jo 24-01 välillä :eek: en tiedä olisko joku tiheän imun kausi vai mikä ku nukku tos jo useamman viikon sinne 3asti ennenku söi.No eipä se mitään,jatkaa kuitenki unia sinne 4 ja sitte alkaaki ne tutut aamuyön ähinät jotka ny on ollu syntymästä asti kuvioissa.saa nähä koska nuo aamuyöt muuttuu? =) eikä se niin mitään....tuntuu et koko ajan muuttuu vauvan unet/syömiset jne. :D ei pysy äiti perässä....liian äkkiä aika menee!!

juu mutta jos nyt hiippailisin suihkuun rauhassa kun lapset nukkuu ja ehtii vielä hetken aikaa miehenki kans olla =) mulla kiire nukkumaan aina.... :wave: :wave:
 
No niin, nyt on reissusta palattu! Tuli sitten kilometri määräksi tälle reissulle 4 100 km!! Eli kiva matka pienen kanssa. Mutta en kokenut sitä vaikeeksi.. semmonen 7-9 tuntia ajettiin aina putkeen ja tarpeen mukaan sitten pysähdeltiin. Poika nukkui kivasti aina väliin ja sitten välillä oli otettava kopasta pois ja singuteltava.. Loppu matkasta molemmilla kerroilla alkoi jo sitten hermostumaan, mutta onneksi oltiin aina jo tosi lähellä, joten ei niin mennyt hermo pikkuisella.

Ristiäiset meni hienosti, meillähän oli työnimenä sebbe joten se tuli silloin Sebastianista ja sen oli sitten säilyttävä toisena nimenä ainakin.. Pikku ukosta tuli siis Linus Sebastian ja kivasti nukkui koko ristiäis tilaisuutensa. Ristiäiset meni sitten siinä miehen vanhassa kastemekossa ja olihan se sitten kuiten hieno, kun kerran suvussa oli ollut.. ja kaikki muutkin mekot mitä kävin katseleen oli sitten aivan yhtä pitsisiä, joten hyvin kelpas sitten tuokin.

Ehkäisystä olette täällä jutelleet. .Meillä menee ne Cerazettet, mutta olen tosi huono ottamaan. .otan todellakin säännöllisen epäsäännöllisesti niitä, melkein aina joka toinen tai kolmas päivä muistan, Eli ei juuri ole mitään hyötyä niitä syödä. ehkäpäs jätän kohta ne pois ja mennään sitten siihen asti ilman että saisin sen kierrukan tai jonku muun. Onko se kierrukka suomessa siis ilmainen? vai miten ymmärsin niin?

En ehtinyt kauheesti tässä lukea juttuja vielä, mutta paneudun kyllä niihin kunhan tässä ehdin ja kotiudun. Kova pakkaaminenkin vielä..

Miten teidän vauvoilla Vatsa toimii? ? Meillä on siis oikeesti tosi ongelma kun pikku ukko kakkaa vaan 6-7 päivän välein.. Ja nyt sitten olen alkanut sitä luumu nestettä ja tissimaito sekoitusta antaan joka päivä, saa nähdä auttaako. Kun ei siis mikään muu kyllä ole auttanut. Ja voihan se olla että se sitten kuluttaakin jo niin paljon ettei sitä kakkaa muka sitten tule niin useesti, voisko muka olla näin?
Mutta onko jotain muuta ideaa mulle tuohon kakka juttuun? vai antaako vaan tulla miten tulee? Eipä tuo kauheesti kiertele kivuissaan, kovasti kyllä paukuttelee. Ja me nyt suomen lomalla käytettiin 2 kertaa vyöhyketerapeutilla ja se kyllä auttoi, loppui viimeisetki vääntelyt.
Nyt pitäs vaan aloittaa ne D-tipat, olen odotellu suomeen pääsyä että tulee sitten samaa tippaa aina, kun turhaa alkaa jotain norjan valmistetta käyttään ja sitten kohta taas vaihtaa. Tuskinpa se nyt kuolemaksi on että en ole niitä vielä aloittanut. Mutta siis 3 viikkoa ja muutto ja sitten alkaa tipat ja varmaan jotku masuvaivatki.. toivottavasti ei!!

No mutta täällä menee mukavasti, poika on tottunut joka iltaiseen kylpyyn ja sen jälkeen nukahtaa aina heti melkein. Nyt on vaan alkanu jotain touhuaan yöllä tunnin ajan niin että ite olen sitten hereillä sen hetken ku kädet ja jalat vaan viuhtoo ja vouhtoo.. mutta ei kunnolla herää kuitenkaan. No saas nähdä miten tämä yö menee. .Mutta nukkuu siis edelleen meidän vieressä ja näin on vielä meille hyvä.

Mutta nyt on mentävä nukkuun ja palaillaan huomenissa jos ehdin lukea kaikki..

Moonlight ja pikku ukko Linus
 
Yötä taas täältäkin, olittepas ahkerasti kirjoitelleet, kiva niin :flower:

Taas päivä oltu lasten kanssa menossa ja sain kuin sainkin vielä 5 kg mansikoita ja ne just perkkasin. Sit piti tulla koneen kautta nukkumaan.

Kotia tulessa oli molemmat lapset ihan sippi ja vauva pelkäsi kun 3 vee huusi suoraa huutoa ja sitten huusi vauvakin, oi sitä ihanuutta :/ Muutenkin vauva sai nyt illalla jotain ihme itkukohtauksia, luulin jo et vähintään korvatulehdus, mutta toivottavasti EI! Nyt nukkuu tuolla tyytyväisenä kun päästiin kunnolla rauhoittumaan. Huomisen olenkin tiiviisti kotona pienten kanssa.

Kun lueskelin noita juttuja oli paljon asioita mihin piti kommentoida, saas näh mitä vielä muistan :whistle:

Vaniljatäti ihan hyvin sitä maitoa tuli vaikka imetinkin aina vain yöllä. Se kuukausi mentiin pelkällä rintamaidolla yöt ja tyytyväinen oli neiti. Sitten tuli eka korvatulehdus ja imeminen loppui. Yks kaveri imettää vauvaansa vaan kerran aamulla ja kerran illalla ja tulee silti maitoa. Eli kai se elimistö jotenkin oppii ymmärtämään et se tuottaa sitä maitoa sen verran kuin imetään. Lypsänyt en ole maitoa koskaan pois. Kokeilehhan, jos teillä vauva tissiä huolii öisin niin ehkä säästyt öiseltä pullorallilta :)

NAN jauheesta kun minä siitä keittelen Peetulle kotioloissa maidon kun tulee niin paljon halvemmaksi kuin ostaa valmiita. Niin olisin kysynyt käyttääkö joku muu? Täällä se on joka kaupasta loppu eikä kukaan oikeen osaa sanoa miksi. Mietin nyt sitten mitä tekis? Ostin kokeeksi pari purkkia tuttelia ja kokeilen tuleeko vatsavaivoja tai muuta, ja jos ei niin alan sit keitteleen maidon tuttelijauheesta. Ärsyttää vaan kun olen aina NANnia tottunut käyttämään.

Commander ikävältä kuulostaa tuo suhde anoppiin. Harmikseni en osaa neuvoa kun itsellä hyvät välit anopin kanssa ollut aina. Mutta juttele miehesi kanssa ja kai sitä voi neuvoa kysyä vaikka neuvolastakin. :hug:

Töihin lähdöstä: tuskin menen heti kun äippäloma loppuu. Esikoiselta olin 6kk hoitovapaalla. Nyt olen niin kauan kuin rahat riittää mut ainakin sen 6kk...näillä näkymin. Mitään hinkua ei kyllä töihin ole.

Moonlight huikean matkan teitte, ja minä täällä pohdin kuinka selviän noiden kanssa helsinkiin, sieltä jyväskylään ja ehkä kuopion kautta kotiin. Ja siis viikko ollaan reissussa, mut kai se menee kun ottaa reissumieltä mukaan =) Tuo esikoinen on nyt vaan aloittanut nuo juonittelut, en sais vauvaa imettää ja en aina syliinkään ottaa kun on niin mustis ja uhmis :/ Välillä tuntuu et on ihan hukassa et mitä sitä pitää tehdä et toimii oikein. Sitä kun ei osaa itse ajatella miltä tuon ikäisestä lapsesta tuntuu mustasukkaisuus. Olen yrittänyt huomioida esikoista samalla tavalla ja yhtä paljon (ehkä enemmänkin) kuin vauvaa, mutta sitten taas aina ei kelpaa kuitenkaan mikään. Olen ottanut meille kahdenkeskistä aikaakin, mutta aina ne jotenkin tuntuu vaikeille tuolla tytöllä sietää kun äitin pitää vauvaa imettää ja hoitaa. Väkisinkin vauvaan menee aikaa enemmän.

Olipa sekava selostus, toivottavasti joku ymmärsi.

Mut nyt lähden unille, kirjoitelkaahan ahkerasti!

Tiitteräinen ja Peetu 2 ja puol kk ja uhmis neiti 3 vee
 
Kiitos peppi uudesta listasta! Reissu meni hyvin, vaikka tiistaina satoi vettä koko päivän. Tehtiin sitten ostosreissu myllyn ostoskeskukseen. Keskiviikkona käytiin muumimaailmassa ja mukavaa oli. Isompi poika pelkäs vähä muumeja. Mutta suostu onneksi kuviin, kun jompi kumpi vanhemmista oli mukana. On sitten kivoja muistoja omassa valokuva kansiossa. :) Toivottavasti ei oo paljon virheitä, kun justus on rinnalla, kun kirjoitan tätä.
Teille kaikille jotka ootte lopettanut imetyksen joko omasta halusta tai ei muuten vaan onnistu niin ei se tee teistä yhtään huonompaa äitiä!!
Ite oon onnellinen, kun imetys sujuu. Esikoisella onnistu, mutta silti jouduin antaan korviketta, kun oma maito ei riittäny. Imetys loppu kun esikkonen oli n.5kk ikäinen.
Oltiin eileen 3 kk neuvolassa ja kaikki oli kunnossa. Pituus 61,5cm, paino 6460g ja pipo 42cm. Paksumpaa ruokaa saa ruveta aloittamaan jos yöt rupeaa menemään rikkonaisiksi. Tällä hetkellä menee 1 heräämisellä suurin osa öistä.
commander :hug: , minulla välillä ilkeä ja inhottava anoppi välillä, kuin enkeli. En silti osaa neuvoa kuinka toimisit. Ite yleensä en käy siellä jos tiedän, että on inhottavalla päällä.
Meillä mennään kertakäyttövaipoilla eteenpäin. Olis toisaalta kiva kokeilla kestoja, mutta ei oo vaan saanut aikaaseksi. *Nostan* hattua teille jotka niitten kans häärää. Mutta nyt aamupalalle!
No niin heti, kun olin lähettänyt tään tuli taas mieleen mistä oli juttua. :lauhg:
Minä oon ajatellut mennä töihin vasta, kun justus on 1½ vuoden, jos vaan pää kestää olla niin kauan kotona. :ashamed:.
Mulla ei vielä oo vauva kuumetta iskeny, mutta olis kiva saada se kolmas pienemällä ikäerolla, kun juuso ja justus. Juusohan täyttää nyt viimeinen päivä 4 vuotta. Mutta sitä ei ikinä tiedä mikä on elämän suunta.....saadanko kolmatta ja jos saadaan niin koska.

Elli ja Justus pian 3kk
 
Olipa Moonlightilla matka! Muutatteko te siis suomeen takas 3 viikon päästä, vai ymmärsinkö väärin?
Kyselit mahantoiminnasta. Meillä kakataan pari kertaa päivässä yleensä ja välillä ihan löysää ja välillä keltaista paksumpaa.

Melkosen iso poika Miamilla!

Commanderille :hug: hankalan anopin kanssa. on varmasti tympeä kun anoppi on kuitenkin sellainen ihminen jonka kans pitäis pystyä elämään. Itselläni on loistovälit ollut aina anoppiin.

nyt tulee valitusta, hypi yli jos et jaksa lukea.
Mulla menee niin hermot tuon imetyshomman kanssa! Rintatulehduksia jatkuvasti ja kamalan kuumeen nostaa ihan äkkiarvaamatta.Eilisen illan olin niin kipeä ja yölläkin. Särki ihan mielettömästi jäseniä ja rintoja. Ja särkylääkkeet ei meinannut millään tehota. Kokeilin jo ibumaxia (tiedän, ei sais käyttää) ja lopulta ketorinia (ei sitäkään saa käyttää... Mut sekion jälkeiseen kipuun annettu) niin lopulta vähän helpotti.
Haluaisin lopettaa koko touhun, mutta miten se onnistuu näiden meijereiden kans? Ja sit mietin, et miten jaksaa kantaa kaupasta kahden vauvan nanit? menis niin kamalasti. Ottaa vaan niin päästä tämä tulehduskierre. Aikaisemmilta lapsilta tätä ei ole ollut. En tiedä johtuuko kun tuotanto on tosiaan tosi runsasta kahdelle.

Pakko lisätä vielä siihen juttuun, kun sanoin, että melkoinen työ kantaa kahta kaukaloa vauvoineen, niin aika moni kysynyt, että eikö ole olemassa kaksosille yhteiskaukaloa!!! Hei haloo, miten sitä sit yhdellä kädellä kantais? Nyt sentään molempiin käsiin yks. :D

Kirjoitelkaan!
 
Nyt on sitten ekat rokotukset annettu! Ja sama juttu kun miam:illa, ensin hymyillään kun hangon keksi ja sit ku reiteen tökättiin neula niin ei enää hymyilyttänytkään.. Pituutta pojalla on 59cm ja painoa 5,6kg. Ihan kesikäyrällä mennään siis! Nyt on hiukan lämpöä rokotuksista johtuen, yökin oli vähän levoton (illalla rokotettiin).

commander: kurja kuulla huonoista väleistä anopin kanssa. Ei kovin normaalilta kuulosta kyllä, etenkin jos mies on vähänkään vielä äidin tossun alla (tai ei siis halua pahoittaa äitinsä mieltä puolustaakseen sinua). Tällaisen kuvan sain siis, anteeksi jos olen ihan hakoteillä). Mutta teidän taloprojekti pitää varmasti ajatukset muualla :)

moonlight: olipas teillä reissu! Me ollaan kanssa pojan kanssa lähdössä Suomessa poikkeemaan, tosin lentäen.

Mutta nyt pitää mennä laitamaan pykit kuivumaan ja sit tiskaamaan.

t. balou ja dude melkein 3kk
 
Sama juttu mulla kun näköjään muillakin, useasti käyn lukemassa, vaan harvakseltaan mitään kirjottelen. Ei tunnu olevan mitään asiaa...

Meillä tyttö edelleen tyytyväinen vauva :) Ainoo, et nyt menny ehkä viikon verran yöt kovin rikkonaisiksi. Ennen nukkui aluks 6-7h sit söi ja nukkui taas 4-5h. Nyt parina viime yönä nukkunu max. 3h putkeen ja kolmen jälkee aamuyöstä heräilee tunnin välein :| Oon aika väsyny ollu pari päivää. Soitin äsken neuvolaan ja sanoi, että voi ihan hyvin alkaa antaa iltasin vähän velliä. Täytyy kokeilla, josko saatais taas nukkua vähän paremmin :)

Neuvola aika meillä on sit ens perjantaina, Linnea saa ekan rokotuksen + tuon rotavirusrokotten. Ootteko muut antaneet/antamassa tota rotarokotusta? Toivottavasti olis neito kasvanu hyvin, rintamaidolla on kokonaan ollu. Nyt vaan alkanu parina päivänä tuntua, että olis maito loppumassa :( Voi olla tietty tosta kun ei oo oikeen saanu kunnolla levättyä... No jospa sekin asia korjaantuis vellin myötä =)

Kovasti ootte reissailleet :) Mekin ollaan monena viikonloppuna peräkkäin jossain käyty. Onneks nyt ei olla mihinkään lähössä. Seuraavaks parin viikon päästä, varasin meille pienen mökin kauniin järven rannalta viikonlopuksi. Täytyyhän kerran kesässä päästä mökkeilemään :) Muuten olisin sen varannu jo ens viikolle mut ajattelin, et kun Linnea saa perjantaina ne kaks rokotusta, et jos niistä jotai kärttyisyyttä tai lämpöä tulee, niin ei viitti mökille lähteä.

Tyttö menee jo melkein ympäri, eilen ihan pikkasen avustin niin kierähti komeasti selältä masulleen :) :heart: Kohta tosiaan saa alkaa tosissaan vahtimaan, että missä tuo mennee :) Joutuukohan kissan ruuat nostaa tohon tiskipöydälle lattialta sit kun tyty alkaa ryömimään..? Kissasta puheen ollen, tuo perkeleen katti on nyt muutaman kerran kuseksinu sohvalle ja "omaan" sänkyynsä! |O :headwall: Kiva pyykkääminen ollu... Tosin onhan sitä ymmärrettävä, reppanaa vähä laiminlyöty sen jälkeen kun tyttö syntyi :ashamed: Ja se leikattiinkin reilu kk sitten, varmaan hormonit viel ihan sekasin + sillä oli joku virtsatulehdus. Eilen käytettiin lääkärissä, sai taas antibiootti piikin ja jonku toisen piikin (en muista edes mikä oli ) ja ostettiin jotai vitamiinilisää ja erikoisruokaa ja taas paloi melkein 100? :snotty: No jospa se siitä :)

Linnealla on tänään ekat nimpparit :heart: Yks kummitäti muisti kortilla samoin kun mun setä. Täytyy kohta lähtee lenkille ja kaupasta hakemaan tytölle velliä ja äidille tytön nimppari jätski :LOL: Lenkkeilyt vähän jääny kun on ollu huonoja kelejä ja menin ostamaan crosstrainerin :) Sillä oon nyt jaksanu jonkun verran vemputella, toivottavasti tulis jotain tuloksiakin sit :D

Juu mut nyt syömään ennenkun neitonen heräilee, sit pihalle. *GoNE*

Bianca ja Linnea kohta 11vko
 
tirlittan: Voi kyllä hattua nostan kun kahden pienokaisen kanssa jaksat niin hienosti! Mutta positiivinen juttu on tietty, että käsivarsien lihakset voimistuu kahta kaukaloa kanniskellessa, joten kohta on hirmuinen haba :D

Bianca: Meillä poika sai just eilen sen rotavirusrokotteen (suun kautta) ja se pitää uusia vielä syyskuussa. Sai myös kaksi muuta rokotetta, yhden molempiin reisiin, en huomannut kysyä mitä olivat.. varmaan samat kun miam:illa.

Jahas, nuori herra kutsuu! :)

NIIN ja Linnealle nimpparionnittelut!!!
 
anoppionglemlaisille :LOL: tsemppiä ja kestämistä :D kurja juttu miten monella vaan tahtoo anopin kans olla riitaa tms. (mm.kaverillani huonot välit anoppiin...) . itse en onneks oo saanut huonoa anoppia,päin vastoin loistava anoppi =) ei tyrkky,mut avuksi kyllä ;)

Meillä rupee jo iltakitinää ilmaantumaan...väsymys painaa ja tissillä olis vähän väliä. mä jo mietin voiko alkaa hampaiden tulo oireilla ku tämä kuolaa aivan älyttömästi ja nyrkki menee suuhun kaiken aikaa ja sillä hinkkaa....sitte kitisee ku nyrkki karkaa suusta. vai onko sit vaan jotain tiheän syömisen tarvetta.....nytki päivällä syönyt tunnin-kahen välein. unet ollu lyhyitä paitsi aamulla lähettiin lenkille ja nukkuihan tämä hyvin liikkeessä tällä kertaa :D niin tai jatkoi vielä unia vaikka vaunut pysähtyi... ;)

ajattelin käydä huomenna ostamassa jotain maitohappobakteeri juttuja. ne relat ei oikein tuntunu auttavan...kokeillaan sit jotain muita.

hartiat ja selkä kipeytyy tääläkin paljon kantamisesta!!tuntuu et oon ihan kyttyrässä ja jumissa koko akka :LOL:

juu mut nyt hermostutaan nii lujaa et mentävä tissittämään :wave:
 
Niskojen kipeytymisestä olen usein aikonut mainita. Itsellä niskat kipeytyy helposti jo ilman imetystäkin, mutta nyt ei moista ongelmaa ole ollut, kiitos SAUVAKÄVELYN!!

Kerran pari viikossa käyn sauvakävelyllä, eikä kipeenny niskat. Hierojallakaan en ole käynyt vuoteen, eikäpä tartte miehelle marista et hieroisitko niskoja (se kun on sille jotenki niin pakkopullaa) . =)

Että suosittelen!

Peetu ollu tänään taas niin kiltti poika. Ei onneksi eilisiltaiset huutokohtaukset jatkuneet. Tulin siihen tulokseen että sillä otti korviin tuon isomman huuto ja räyhääminen/kiljuminen.

Tuo on niin ihana kun nauraa räkättää jo täyttä päätä ääneen. Ja kutiaa helpolla =) Tosi suloisen kuuloista, isosiskokin saa pikkuveljeltä makeat naurut tuon tuostakin :heart:

Täällä sataa taas, aamu oli niin ihana! Onneks kerkesin tuon meid'n viidakon tuosta leikata lyhyemmäksi. Ei ole ollut oikeen ilmoja ruohonleikkuuseen.

Mut nyt touhuileen jotain ja purkittaan mansikkahillot :p Ja jos vaikka leikkelis vähän kankaita..

Tiitteräinen ja lapset
 
ja olinhan saanu heti kirjotusvirheen tohon edelliseen tekstiini anoppijuttuun :D noo ei kai nii nuukaa !

Onpas taas mukava hetki kun talo hiljanen =) hyvä puoli et lapset menee ajoissa nukkumaan,mut aamulla sitte usein väsyttää ja tekis mieli jatkaa ite unia kun pojat päättää ettei enää nukuta.
Muutenkaan ei nuo yhtä aikaa nuku.se on nii vakio juttu ollu et toinen nukahtaa nii toinen herää.no isompi ei nuku kun yhdet päikkärit ja hyvä jos niitäkään malttas nukkua,mut aamulla yritän viel miehen töihin lähön jälkeen(6.30) nukkua poikien kans,mut pläh eihän ne nuku molemmat!! ei täs kyllä onneks oo nii kovasti ees väsyttänyt ny kesällä

ens viikolla kokeillaan vyöhyketerapiaa noihin mahavaivoihin. jotenki en jaksa uskoa et siitä mitään suurta apua olis,mut ei siitä haittaakaan ole =) vaikka ehkä tää koko ajan helpottaa pikkasen noiden mahavaivojen osalta,päivällä nukutaan jo paremmin(ainaki niissä liikkuvissa vaunuissa ;) ) ja tähän on toisaalta nii tottunu et vauva itkee,kitisee jne. iha normi vauva eikä helpolla tarvi päästäkkään....esikoinen aivan samanlainen :whistle: silti niin rauhallinen ja tyytyväinen tapaus ellei maha vaivaa tai väsy tietysti kiukuttaa kaikkia. nauruja tulee paljon ja tosi ihanasti "juttelee" ja katsoo suoraan silmiin :heart:
isoveli saa myös paljon hymyjä ja kovasti seurailee isoveljen touhuja.
on tää vaan niin ihanaa aikaa :heart: tän ku muistas aina sillonki ku meinaa hermo mennä vaikeina päivinä :/

mut nyt ei muuta,kaikille hyvää perjantai-illan jatkoa!!! :wave:
 
Juu kyllä se nyt niin oli, että viime yönäkin poika ähisi ja mönki tuosta kolmen jälkeen varmaan pari tuntia. .ei se hereillä ole silmät auki, mutta jotain se touhuaa. Olisko niin innoissaan liikkeelle lähdössä että sitten yöllä työstää jotenkin tätä asiaa vaikka päivällä ei sitten niin mahottomasti sitä hingu?

Ja Tirlittan oikein ymmärsit että suomeen ollaan tosiaan muuttamassa nyt 3 viikon päästä, eli kauheet pakkaus operaatiot mulla täällä päivisin vauvan hoidon lomassa kun mies on töissä. .eli ei siis kovin lujaa mene meillä tavarat laatikoihin :LOL: Mutta ehkä se tästä vielä suttaantuu..

mmamaa mehän käytiin siellä vyöhyketerapeutilla silloin suomessa pari viikkoa sitten ja loppu kyllä ku seinään meillä kaikki itkut ja porut masun kans. Toivottavasti on sitten pysyvää sen vaikutus. Se terapeutti on hoitanut kaikkien meidän lähipiirin vauvat ja melkein kaikille on kyllä ollut hyvä vaikutus. Se sano vaan että se pitäs 4 kertaa tehdä se hoito niin se pysyis se sen vaikutus, mutta meillä oli aikaa vaan kahteen kertaan ja se kyllä autto. Linus alko nukahteleen aivan itekseen vaan ja naureskeli monta päivää sen jälkeen. Joten toivottavasti se sitten auttais teilläki. Ja tottahan se riippuu terapeutistakin kuka sitä hoitoa tekee. Mutta toivotaan ja kaikkea kannattee kokeilla.

Me täällä ollaan iltalenkillä käyty ja olen aloittanut nyt joka iltaiset vatsalihakset, jos vaikka sais tuon pienen nahka roikun tuosta pois. .
Ja pikku ukko tosiaan on ottanut tavakseen nukahtaa heti kylvyn jälkeen ja nyt olen aloittanut pullosta sille Nannin kun se ei ilman hermostumista jaksa imee kunnolla ja tissit on aika tyhjät jo tähän aikaan iltaa, kyllä sen tissitän kuiten vähän ennen tuota kylpyäkin että edes vähän tulis jotain. Mutta kuinka paljon teillä menee vauvalle pullosta? esim. näin illalla? Meillä ei kyllä mene kuin hädin tuskin hyvällä mäihällä se 70 ml, Tänään oli aivan poikkeus, meni 100 ml. Mutta sit se herää kerran ennen kuutta syömään ja sitten kuuden aikoihin toisen kerran ja sitten sen jälkeen kyllä tankkailee 3 tunnin tai jopa tunninki välein tuonne aamu kymmeneen asti.
Tänään laitoin sen sitten pinnasänkyyn suoraan kylvyn jälkeen ja annoin pullon siellä, sinne se nukahti. Nyt on sitten vaan sen nosto yöllä viereen ja herään kyllä heti kun ja jos se alkaa taas touhuaan sitten noita uusia omia juttujaan.
Se on niin hauska kun hänet kääntää masulleen sylissäkin niin alkaa kunnon uinti ja sama on sitten sängyllä kun kääntää masulleen niin saattaa alkaa ryömiin eteenpäin unissaan. Ja hereillään ryömii sen miten pystyy ja sitten tuskastuu kun ei liiku kunnolla mihinkään. Koskahan nää vaavit alkaa kunnolla ryömiin? noin puolivuotiaana vai? Ja meillä ei kyllä edes kääntyile vielä muutaku ite avustamalla..

No mutta kait se on valuttava itelläki sänkyyn kun on kohta syötön aika sitten tietenki..
joten yöt kaikille!!

Moonlight ja pikku ukko
 

Yhteistyössä