Heippa kaikille :wave:
Kiitos
Peppi uudesta listasta :hug: :flower:
Voi kun olitte taas ihanan paljon kirjoitelleet! Maija vetelee tuossa sitterissä sikeitä, niin nyt nopsasti tässä ruoanlaiton välissä tulin sormet sauhuten kirjoittamaan
Antakaa anteeksi siis kirjoitusvirheet!
Meillä tissitellään kanssa pelkän rintamaidon voimin, vaikka itsellä on joskus sellainen olo, että tekisi mieli antaa pulloakin :ashamed: Maija on ollut aika itkuinen tässä viimeaikoina ja tulee niin ne ajat mieleen tuon pojan aikoihin. Häntä imetin vain väkisin, kun imi ihan hyvin, mutta tissittelyn jälkeen tuli aina kauheat itkut ja väännöt
Yöt nukkui ihan hyvin, että en tiedä mitä se olisi ollut :/ Jossain vaiheessa sitten annoin periksi ja annoin vain Tuttelia, sen jälkeen poika oli itse aurinko, kyllä podin huonoa omaatuntoa pitkään :snotty:
Nyt on samanlaista huutoa pitkin päivää ja tuntuu, että masuansa Maikkuli valittelee :/ Yöt kuitenkin nukkuu kuin tukki, niin ei kait olisi allergiaakaan?Tosin on tullut sellainenkin mieleen, että kun tätä ääntä meillä on ihan väkisinkin aikapaljon... Nyt on käynyt parina kertaa niin, että kun olen ollut pienellä porukalla kotona, niin Maija on päivällä nukkunut tosi paljon ja ollut oikein tyytyväinen. Tuli pakostakin mieleen, että jos Maija ei tässä hälinässä saakaan tarpeeksi rauhaa :ashamed: Ajattelin jutella tästä asiasta neuvolassa, seuraavan kerran kun on lääkärineuvola ja meillä on sellainen ihana naislääkäri
Ehkäisynä meillä on nyt kierukka. Minulle laitettiin se kuparikierukka silloin jälkitarkastuksessa ja se on ollut ihan hyvä. Kuukautisethan mulla alkoi melkein heti synnytyksen jälkeen, mutta ainakaan vielä ei ole tullut vuotoa "kuin häränkurkusta", mikä on ollut minulle tyypillistä. Toivottavasti ei tulisikaan! En kuitenkaan halunnut sitä sterilisaatiota vaikka siitä miehen kanssa juteltiinkin, enkä halunnut, että se tehtäisiin miehellekään, vaikka hän taas olisi ollut siihen hyvinkin suostuvainen
Jotenkin tuntuu, että se on niiiiiin lopullinen päätös, etten voisi vain elää sen kanssa :ashamed: Vaikka lapsiluku tuntuu nyt olevan ihan tosi täynnä, niin eihän sitä koskaan tiedä...
Mieskin totesi eräänä päivänä, että jos kuitenkin se "iltatähtikin" tehtäisiin
Itse olen ajatellut, että ellei kierukan vaihdon yhteydessä ole vauvakuume kovana ja hyvä aika muutenkin, niin sitten haluan sterilisaation. Sinne on nyt se 5v aikaa ja sitten olen jo 38v
Ai kauheeta, olisikohan se jo liian paljon :ashamed:
Ei kai
No, kaikkihan riippuu siitä mitä miehen kanssa päätetään, eihän näitä asioita voi yksin päättää
Vaniljatädille täältä kanssa tsemppiä :hug: Älä yhtään pode huonoa omatuntoa imetyksen loppumisesta! Ymmärrän hyvin, että se tekee haikeaksi ja tuntuu pahaltakin, mutta huonoa äitiä se ei sinusta todellakaan tee! Pääasia, että vauvasi saa ruokaa ja rakkautta
Olettekos muuten muut ajatellet, että minkälaiseen turvaistuimeen siirrytte kaukalon jälkeen? Minä olen jo vähän ajatellut asiaa, kun meillä vaihtui auto ja Maijan istuin tulee nyt tulevaisuudessa sitten keskipenkin keskimmäiselle paikalle. Eihän asialla nyt kovin kiire ole, mutta kyllä Maijan kantaminen kaukalossa on jo niin painavaa puuhaa, että varmaan siinä 6kk jälkeen siirtyillään seuraavaan versioon
Oletteko muut ajatelleet milloin lähdette töihin, vai jäättekö kotiin pidemmäksi aikaa? Me olimme miehen kanssa ajatelleet, että jään kotiin pidemmäksi aikaa. Nyt on kyllä juteltu, että jos kuitenkin lähtisin melko pian äippäloman jälkeen takaisin töihin.... Jotenkin se tuntuu ainakin nyt niin hirmuisen pieneltä rahalta se kotihoidontuki :ashamed: Meillä ei ole mitään kuntalisiä, joten ihan sillä perusosalla olisi sitten tultava toimeen. No, aika näyttää, mutta poissuljettu ei siis ole, että tämä mamma lähtisi sitten keväällä töihin!
Kipeytyykö muilla muuten hartiat, selkä ja niska kantamisesta? Minä olen kyllä ollut jo pitkään ihan jumissa tuolta selästä :ashamed: :snotty: Ajattelin nyt alkaa käymään hierojalla, josko siitä olisi apua. Samoin olen yrittänyt venytellä kovasti ja liikuntaa lisätä. Aika vain tuntuu olevan niin kortilla... Ja sitten kun mies sanoo, että lähde nyt lenkille, hän hoitaa lapsia, niin sitten olisikin kiva olla vain kotona ja puuhastella kotitöitä
Että oma valintahan se on, jos jotain oikein haluaa, niin kyllähän se on vain järjestelykysymys!
No, nyt tuli taas kovasti omaa napaa...Maijakin alkaa tuossa ährätä, joten jatketaan toisen kerran!
Ai niin,
Hanna, siitä kakasta
meillä Maijan kakka on myös ihan keltaista "litkua", ei juuri mitään kokkareita tai muuta. Ja Maija on eka meidän lapsista, joka ei kakkaa joka päivä... Eli sitten kun sitä tulee, niin sitä tulee paljon
Mutta nyt, morjens :wave:
Parasta aikaa ja Maija 3kk ja about 2vko :heart: