Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Heippa! Nyt ei mennyt ihan puoltatoistakuukautta aikaa ;)

Ihan aluksi kiitos kaikille myötätunnosta! Tällä hetkellä näyttää paremmalta, mies ja pikkupojat ovat olleet jo viikonlopusta lähtien terveitä ja isommat lapset ja minä vielä toistaiseksi ainakin olemme välttyneet taudilta. Tosin se norohan sinnittelee parikin viikkoa, joten tartuntariski on vielä olemassa, kun en ihan jokaista neliösenttiä pysty tässä kämpässä puunaamaan kaiken muun ohella :/

Rinsessan äite, ihana kuulla, että pääsit Nooran kanssa sinne nesteytykseen! Kyllä sitä näköjään täytyy vain itse sinnikkäästi vaatia, kun muuten ei mitään tapahdu :/ Toivottavasti itse voit jo paremmin :hug:

Kaikille muillekin potilaille :hug:

Unohdin varmaan viimeksi mainita, mitä meillä tehdään. Miska istuu jo tukevasti lattialla, menee konttausasentoon ja siinä hytkyttää, muttei vielä laita kuin yhden jalan eteen. Liikkeelle muuten pääsee hyvin kierittelemällä ja peruuttelemalla paikasta toiseen sekä tottakai kävelytuolilla huristaa kovaa vauhtia :heart: Hampaita meillä (siis Miskalla) ei ole vielä yhtäkään, vaikka ikää on kohta 9kk. Kun Miska on sylissä, niin äidin selän/olkapään silittely sekä isin parran ja äidin tukan veto ovat kivoja juttuja :whistle:

Vaipoista, meillä käytetään edelleen kestovaippoja ja öisin kerttistä. Tuon vesijupakan aikana oli "pakko" käyttää kerttiksiä, kun en viitsinyt mummulaan ottaa mukaan koko arsenaalia tai pestä kotona kloorivedellä niitä. Samoin, kun pojilla oli ripuli, niin kyllä niitä kerttiksiä vaan tuli käytettyä, kun sitä vaippaa sai vaihtaa tusinan kertaa päivän aikana ja öisinkin pari kertaa. En olisi siinä jaksanut enää alkaa kestoja huuhtelemaan :ashamed: Mitä olen katsonut kaupassa noiden kerttiksien hintoja, niin kyllä ne housuvaipat näyttävät maksavan yli 10senttiä enemmän kappaleelta kuin tavalliset teippivaipat. Aika paljon minusta.

Vaniljatäti, meillä kans tarkistettiin korvat 8kk neuvolassa ja puhtaat olivat =) Miskan isoveikallahan korvakierre alkoi 7 kuukauden iässä ja isommillakin sitä on ollut. Kuulemma johtuu korvan rakenteesta :( Jännä, että ovat kai perineet sen minulta, kun kerta kaikilla sitä on ollut, vaikka itse olen pienenä (no, en vieläkään hirmu iso ole ;) )korvatulehduksilta välttynyt.

Äippä78, aivan mahtavaa, että pystyt tuohon ruokasuunnitteluun! Minä olen monta kertaa ajatellut, :attn: vain ajatellut :ashamed: ,että pitäisi käydä vain kerran viikossa kaupassa ja suunnitella viikon ruokalista etukäteen. Sen sijaan, kun menen kauppaan, ostan vain sen päivän ruoat ja joskus jopa seuraavankin, mutta sen pidemmälle en osaa enää kaupassa ajatella :ashamed: Olen enemmänkin sellainen tunnesyöjä, että mitä sillä hetkellä tekee mieli :ashamed: Pitäisi tosiaan paneutua hetkeksi jo kotona siihen, mitä ostaa, eikä vasta kaupassa alkaa niitä miettimään. Tulipas muuten nuita häpeähymiöitä tähän kappaleeseen... :whistle:

Jaahas, makkarista alkaa kuulumaan ääniä, joten lopettelen tällä erää. :wave:

Sammakko + Miska-muikkunen 8kk3vk :heart:
 
meillä oli myös eilen 8kk neuvola ja sinne kuului tällästä.
paino:9760g
pituus:72.2cm
hattu:45.5

ihan hyvin kasvaa keskikäyrillä neiti.alkaa tasottua tuo kasvu nyt pikku hiljaa,kun liikkuu niin kovasti.

tais neiti heti herätä.heippa.
 
vaipoista meillä on käytetty housuvaippoja jo varmaanki 4kk lähtien.. on minusta niin käteviä.

parasta aikaa minun on pitäny kirjottaa jo kauan sitte, mutta aina se on unohtunu, että ku katoin profiilias niin täytyy kyllä sanoa, että tytöt on kyllä niinku kopiot toisista.. jos et ois laittanu, että kumpi on Maija niin olisin kyllä veikannu, että kummatki ;)

Meillä kans moni sanoo, että vanhemmassa tytössä ja Paavossa on samaa näköä. Ehkä siksi ku kummallaki on ruskeat silmät ja iholtaan ovat kans tummia. Tässä vielä kuvat kummastaki... ehkä jotain samoja piirteitä saattaa löytyä... ;) Aika jännä, että olen kova ottaan kuvia, niin ei löytyny yhtään semmosta hyvää kuvaa, missä oisivat yhessä..





Nuorempi tyttö onki sitte aivan vaaleaverikkö ja sinisilmänen... tullu kai enempi äitiinsä... ;)



No joo.. ei mulla taas sen kummempia ollu.. kummasti tulee aina tänne tultua vaikka ois muutaki tekemistä... niinku täältä ei vois vain lähteä pois... ;)

Hanna ja Paavo
 
Miten saatte soseisiin sattumia, eli vähän isompia paloja sekaan? Tein aiemmin soseita itse ja soseutin sauvasekoittimella, mutta nyt kun menee jo isompia paloja seassa, niin en ole uusavuttomana keksinyt miten niitä paloja sinne sekaan saa. :ashamed: Muussaatteko jotenkin haarukalla tai jollain survimella vai miten? Pitäis kyllä tehdä annoksia välillä omista tarpeista. Olen laskeskellut ettei hinnallisesti välttämättä suuria eroja valmisruokiin, mutta laadullisesti tietäis ainakin mitä syöttää lapselleen ja maistuuhan omatekoinen aina paremmalta kuin teollinen.

Viimein alkoivat menkat, tuli 36kp, joten epäsäännöllistä on näin aluksi. Toivottavasti siitä sitten vähitellen säännöllistyvät, niin ei tarvitse kärvistellä ennakoivissa oireissa paria viikkoa kerrallaan. :headwall:

Söpöjä kuvia lapsistanne, huomaa, että on sisaruksia.

Kivaa viikon jatkoa!

Sykkyrä
 
No nyt vihdoin luettu kaikki tekstit, huh menipä siinä aikaa. Mutta ei malta olla millään lukematta, voi mennä montaa hyvää juttua ohi ;) .

Välikausihaalarin ostin alesta, kokoa 80cm. On varmaan keväällä tytölle iso, mutta ainakin syksyllä sitten menee. Travallen haalarin ostin. Tarkoitus oli ostaa toppahaalari ensi talveksi mutta sitten tajusin, että ensin kyllä tarvitaan tuota välikausihaalaria.

Vaipan teipit meilläkin saadaan auki hyvin näppärästi. Tänään kokeilin Liberon housuvaippaa mutta on vielä melkoisen iso tytölle. On itse asiassa nyt tytön päällä, katsotaan vuotaako vai pitääkö.

Soseiden sälilymisestä pakastimessa luin siitä äitiyspakkauksen mukana tulleesta kirjasta, että säilyvät pari kuukautta pakastimessa. Se on minusta muutenkin aika hyvä kirja.

Onnea kaikille jotka ovat onnistuneet painoa pudottamaan :heart:

Vaniljatäti tsemppiä teille öihin. Ehkä olisi varmasti hyvä, että lähtisit isompien lasten kanssa pois kotoa ja mies hoitaisi muutaman yön pikkuista. Saisit sinä levätä ja ehkä vauvakin alkaisi nukkua. Mutta te teette sellaisen ratkaisun joka sopii teidän perheelle parhaiten. Minä olen lukenut sitä MLL:n unikouluohjetta. Myös googlettamalla löytyy HUS:n sivuilta unikouluohje. Siinä on kerrottu vähän enemmänkin siitä mihin se perustuu. Oli ihan mielenkiintoista luettavaa.

Karkeampia soseita ollaan tehty niin, että paloiteltiin esim porkkanat ennen keittämistä pieniksi kuutioiksi. Tai siis mies teki sen, minä makasin kipeänä sunnuntaina sohvalla ja mies hoiti soseiden teon :heart: :flower: Täytyypi sanoa, että oli aivan mahtavasti tehty mieheltä. Itsellä oli kyllä huono omatunto kun kipeänä makasin sohvalla ja telkkua katsoin. Menin sitten auttamaan miestä niiden purkittamisessa.

Muutenkin mies on ollut ihana, maanantaina kun opinnoista palasin niin oli vienyt matot pihalle, imuroinut ja pessyt lattiat :heart: .

No nyt ei tule muuta mieleen. Viikonloppuna en taas paljon kerkiä käymään täällä. Mutta huomenna päivällä vielä enneätän.

lumikko ja tyttö 9 kk
 
Lanella: Silloin ku me oltiin siirtymässä rintamaidosta korvikkeeseen niin meillä tuli kans sitä ihottumaa heti syönnin jälkeen pääsääntöisesti poskiin. Meille ei sit sopinutkaan tutteli eikä nanni ei valmiina eikä jauheena. Käytiin allergialääkärillä ja siirryttiin hetkeksi soijamaitoon. Sit lopulta takaisin normi korvikkeeseen. Semper nimeltään on se korvike mikä meille sit sopi. Jostain olin lukenu et niissä merkeissä voi olla eroja tähän lapselle sopivuuteen ja meillä se Sempper siis sopii hyvin.
Eli kantsii kokeilla eri merkkisiä korvikkeita josko niistä sit kuiten löytyisi se sopiva.
 
:wave:

Kiriä sain minäkin että sain luettua tekstit läpi, joskin myönnän että ihan kaikkia en kerinnyt lukea, mutta pääpiirteittäin kyllä =)

Meillä oli äsken Tupperikutsut/iltakahvit naapureille. Sellaiset epäviralliset kun olen itse konsulttina tällä hetkellä. Täti houkutteli kassin tienaamaan, sen sain jo aikaa sitten tienattua mutta olen sitten välillä pitänyt kutsuja, joskin aika hiljaista on ollut. Huomenna tulee sitten naapurista 2 lasta aamulla hoitoon.

Vaipoista meillä edelleen kestoillaan, joskus öisin on Liberon vaippa. Tuo poika pissaa suht paljon niin sitä ei sitten tarvi yölläkään vaihtaa. Jos kestoista tekis yöpaketin niin tulis sen verran paksu että olen katsonut helpommaksi noin.

Sattumia soseisiin joskus en vaan muussaa niin pieneksi tai sitten hyviä on kun keittää riisiä soseen sekaan tai pakaste vihanneksia pienii vain vähän.

Hanna kovin ovat kyllä samannäköisiä Paavo ja tuo vanhempi tyttö, ihania lapsukaisia. Jännä että yksi on sitten ihan sinisilmäinen :heart:

Parasta aikaa
sulla oli myös kovin samannäköiset tytöt profiilissa :heart:

Meillä on Peetu hoksinut uuden oleskeluasennon, on kuin isommatkin kyljellään makoilee ja nojailee kyynärpäähän. Jotenkin niin hassun näköistä kun usein sillä lailla lattialla köllii ja katselle menoa. :heart: Yritänpä laittaa kuvankin jonka sain napattua. Kuvassa vaan ei ole ihan yhtä ryhdikkäästi kuin yleensä. Ja kuvan laatu vähän huono kun jouduin lähentämään sitä ja musta silmäkin näkyy :(



Mutta nyt alan iltapalalle ja kai ajoissa nukkumaan että jaksan huomenissa hoidella naapurin lapsiakin.

Tiitteräinen ja Peetu
 
Ihania kuvia täällä on nyt kaikilla ollu :D
Hauska huomata et meän vilistäjät kun on alkaneet kasvaa niin kuviakin on tullut laitettua paljon enemmän. On niin erilaisia tilanteita ja juttuja mitä haluaa muillekkin näyttää =)

Nyt mun täytyy kehua oikein ääneen mun ihanaa aviomiestä :heart: Eilen soitti iltavuorosta ja halus muuten vain jutella. Sovittiin siinä samalla et tänään sit mun ja Nooran kerhon jälkeen mentäisiin syömään kiinalaiseen. No sinne kun saapui niin hälläpä oli minulle tuliaisena kukka :flower: :D Ihana ISO tumman punainen ruusu. Sanoi vain että oli ajatellut mun haluavan sellaisen ja kun ei ollut pitkään aikaan muistanut hemmotella minua =)
Oon aivan taas rakastunut :heart: :whistle:

Sellainen hyväntullen ja kehun juttu tähän väliin :D
Hyvää yötä kaikille :wave:

Kojo
 
Hanna mustakin teidän vanhempi tyttö ja Paavo muistuttavat kovasti toisiaan. Mut tosi kauniita lapsia kaikki!

Peetulla on hauska Rentoreiska-asento. Mahtaako harjoitella jo kevääksi biitsille?

Miusta tuli kolmannen kerran täti tuossa pari tuntia sitten, kun veljeni vaimo punnersi 3.3 kiloisen pojanpalleron. Heidän 2 lastaan haettiin illaksi päiväkodista meille ja jännättiin täällä yhdessä, että syntyykö vauva tänään vai saavatko jäädä meille yöksi. No, vauva tuli puoli ysiltä, joten veljeni reilun tunnin ihasteli pikkuista ruttunaamaa ja raaski sitten tulla hakemaan lapset kotiin yöksi. Itsellä ei ole tipan tippaa vauvakuumetta, mutta silti tällaiset tapahtumat liikuttavat hurjasti.... on vielä niin elävästi muistissa, kun ensimmäisiä hetkiä oman vauvelini kanssa tutustuttiin toisiimme Jorvissa... miten kauheasti sitä rakastui siihen pieneen huutavaan pötkylään. Yhdessä katseltiin ikkunasta kehä III:lla ohi sahaavaa liikennettä, kun meidän maailmamme oli pysähtynyt siihen paikkaan.
 
meijän pikku ukko n.vko noussu puuta vasten ja irrottaa sit toisen käden ja heiluu kuin heinämies.jääköhän konttaaminen kokonaan välistä,ryömii vaan?
kurjat kelit ollu,vettä vaan ja liukkaita jne.
hampaita on nyt alhaalla 2 ja ylhäällä 4.hieman meinaa lentsu tulla.huomenna ois tarkotus mieheni kans lähteä kahestaan yöksi pois kotoa,rentoutumaan :D mun porukat tulee lauman vahdiksi. :hug:
mietin tässä,että haittaako jos roikun vaihtelevalla menestyksellä tässä ketjussa,kun toi poju kohta sen vuoden täyttää.en haluis siirtyä vielä 1v.pinoihin,kun tässä nyt on oltu.
meilläkin tota eroahistusta pojulla,ei vessaan voi kadota,ilman huutoa jne.ja mulla on ihan paniikki kun kohta sinne töihin :$ taitaa se ero ahistus olla mullakin :heart:
nyt ruoan laittoon ja oikeen hyvää päivän jatkoa!!
t.himmeli ja poju
 
Alkuperäinen kirjoittaja himmeli:
meijän pikku ukko n.vko noussu puuta vasten ja irrottaa sit toisen käden ja heiluu kuin heinämies.jääköhän konttaaminen kokonaan välistä,ryömii vaan?
kurjat kelit ollu,vettä vaan ja liukkaita jne.
hampaita on nyt alhaalla 2 ja ylhäällä 4.hieman meinaa lentsu tulla.huomenna ois tarkotus mieheni kans lähteä kahestaan yöksi pois kotoa,rentoutumaan :D mun porukat tulee lauman vahdiksi. :hug:
mietin tässä,että haittaako jos roikun vaihtelevalla menestyksellä tässä ketjussa,kun toi poju kohta sen vuoden täyttää.en haluis siirtyä vielä 1v.pinoihin,kun tässä nyt on oltu.
meilläkin tota eroahistusta pojulla,ei vessaan voi kadota,ilman huutoa jne.ja mulla on ihan paniikki kun kohta sinne töihin :$ taitaa se ero ahistus olla mullakin :heart:
nyt ruoan laittoon ja oikeen hyvää päivän jatkoa!!
t.himmeli ja poju

p.s potulla poika istuu mielellään harjoteltu sitä viikon päivät
 
Heipat kaikille! :wave:

En sitten eilen enää jaksanu tulla takaisin kun oli niin rankka siivousurakka. No nyt on koti taas hetkenaikaa siisti. :) Oli kyllä ihanaa eilen käpertyä saunan jälkeen peiton alle, kun oli puhtaat ja raikkaat petivaatteet, se on mun mielestä aina paras osuus tuossa siivoamisessa. Konstakin pääsi kylpyyn ja sillekkin vaihdoin puhtaat petivaatteet. :)

Konsta nukkuu ulkona vaunuissa. Se oli aivan mielettömän suloinen, kun se nuokku mun sylissä ihan rättiväsyneenä aivan kuin pieni kissanpentu. Äidin sydän ihan suli kaiksesta rakkaudesta. :heart:

Himmeli: tietenkin pysyt meidän kanssa täällä kirjottelemassa :) Ei me sinua minnekkään muualle päästettäiskään. :hug: Me mennään kanssa miehen kanssa kaksistaan ensviikon lauantaina shoppailemaan ja syömään. Ihanaa päästä ihan vaan kaksistaan. :heart: Konsta jää mumman hellään hoitoon ja illalla mennään sitten kaikki yhdessä mun siskonpojan synttäreille.

Vaniljatäti: mulla meinas tulla tippa silmään kun kirjotit niin kauniisti ensihetkistä vauvan kanssa. Se oli kyllä ihmeellistä aikaa se ja tuntuu kun siitä olis kulunu jo ikuisuus..meidän vauvat on niin isoja jo..

Kojo: kyllä ne miehetki osaa välillä yllättää romanttisuudellaan. Mun mies sano eilen että haluaa mun tietävän että hän pitää mua edelleen erittäin seksikkäänä ja tulee aina rakastamaan mua kun olen sille niin ihanan pojan synnyttänyt. Kai se on huomannu että oon vähän kantanu huolta mun riipputisseistä ja mahanahasta ja halus kertoa ettei se välitä niistä. :heart:

Peetu se näköjään osaa ottaa rennosti! Mainio asento. :D

Mä oon nyt tehny Konstalle puuron Elovenan kaurahiutaleista ja hyvin on pojalle uponnu. Hedelmäsosetta laitoin kyllä sekaan että maistuis jollekkin. Oon myös antanu noita hedelmäsoseita joissa on paloja seassa eikä tuo oo ollu moksiskaan. Oon kyllä päivittäin antanu Konstalle sormiruokaa niin on tottunu pureskelemaan ruokaa.

Meillä kanssa on yöt ollu nyt levottomia. Ennen Konsta nukku kokoyön putkeen ilman heräilyjä, mutta nyt pitää kerran yössä saada maitoa niin rauhoittuu sitten taas nukkumaan. Toivottavasti tuosta maidosta ei tuu tapa kun on jo niin hyvin menny. Luulenpa että johtuu tuo levottomuus liikkellelähdöstä ja toivottvasti menee ohi itsekseen. Sellasta kitinää öisin pitää kun herää ja maidolla rauhoittuu takas nukkumaan.

Minnihiirellä on tainnu olla niin aktiivinen loma ettei oo konetta ehtiny avatakkaan kun mitään ei oo kuulunu. Täällä kaipaillaan jo kuulumisia.:)

Eiköhän tässä tullu tekstiä taas tarpeeksi. Muihin puuhiin sitte :wave:

 
Kävin eileen lukemassa jutut, mutta ei jaksanu kirjoittaa. Viimeistä päivää viedään miehen iltavuoro viikosta. On ollut kaks viikkoa peräkanaa iltavuorossa. Ja kyllä tuntuu, että on puhti poissa. Pihallakaan ei oo viittinut kovin paljoa olla, kun vettä satanut paljon. Eileenkin sato vettä niinkuin syksy olis ollu. :(

Meille tuli kutsu rokotetutkimukseen. Mpr+vesirokko rokotetta tutkitaan. Ei vaan tiedetä vielä viedäänkö toisaalta tekis mieli, mutta toisaalta. Onko kellaan kokemusta tai tietoa? Otetaan vastaan ilomielin vastaan.

Himmeli tietysti sä täällä meidän porukassa pysyt. Ei tätä porukkaa saa hajottaa. Voihan se konttaaminen välistä jäädäkkin.

Hanna-77 Kyllä on sisarukset saman näköisiä. Ihania lapsukaisia!

Tiitteräinen ihana asento peetulla. :)

Me ollaan ostettu housuvaippoja alennuksesta. Huomenna lähdetään veljekset keskisille pitää sieltäkin tuoda säkillinen muumin housuvaippoja. Lievää 2 laatua maksaa 18.50e.

Mitenkäs muilla tykkääkö pikkuiset musiikista? Täällä heti ruvetaan jamittamaan, kun kuulee vaikka mainoksesta musiikkia. Lutunen. :heart:

Esikon kans täällä on ollut taistelua. Nimittelee ja länkyttää vastaan, kun jotain kieltää. Välillä on sitten, kuin :saint: . Ei tiedä mitä tekis, tuntuu että kaikkia on kokeiltu.

Vaniljatäti suosittelen unikoulua, meillähän jätettiin viimme maanantain ja sunnuntain välisenä yönä yö syötöt pois. Hyvin on mennyt, kyllä vielä herää yöllä vatimaan tissiä, mutta nukahtaa vajaassa 5 minuutissa uudelleen, kun käy vähä silitelee ja laittaan kättä pyllyn päälle.
Ekan iltana ja yönä huusi tunnin paikkeilla. Seuraavana yönä meni n. 45 minuuttia. 3 iltana ja yönä meni enää vajaa 30 minuuttia.

Mutta ei mulla muuta, että hyvää viikonloppua kaikille!!

Elli Ja Justus

 
Elli meille tuli kanssa kutsu niihin vesirokkorokotus tutkimuksiin ja ajateltiin osallistua. Ei kai siitä rokotteesta haittakaan ole. Mutta mielellään kuulen minäkin kokemuksia, jos huonoja tulee niin ainahan sen ehtii vielä perua.

Mies töissä, Peetu unilla ja neiti leikkii omiaan. Tää äippä painuu ulkoiluttamaan imuria.

:wave:
 
Heippa :wave:

pikapikavisiitti... Olen lähdössä sinne Riikan nyt viikonlopuksi, lapset ovat juuri menneet mummolaan ja tunnin päästä tulee työkaveri minua hakemaan. Ainut on vain se, että pakkaaminen on vielä vaiheessa... :whistle: :D

En ehtinyt kuulumisia lukemaan, mutta toivotan kaikille ihanaa viikonloppua :hug: Minä lähden haistelemaan Riikan tuoksuja :wave:

Enkä muuten ajatellut viettää laihista matkalla :D Eli syödään ja juodaan mitä tarjotaan ;)

Kuulostellaan taas :)


Parasta aikaa ja Maikkuli :heart:
 
kun teette soseita, laitatte kattilaan perunaa lihaa ja kasviksia niin vedättekö sauvasekoittimella soseeksi, meinaan vaan että eikö peruna mee liisteriksi. Toinen kysymys kuuluu ette pakastatteko näitä soseita missä on myös perunaa...
 
meille tuli kanssa sama lappu,jossa kyseltiin halukkaita testaajia.minä taas vuorostaan kieltäydyin siitä,en luota tarpeeksi nuihin testi hommiin.etenkin kun lääketieteestä on kyse,johtuu ihan vaan siitä,kun vasta katsoin dokumentin missä nuori mies henkilö testasi jtn lääkettä ja loppu elämä meni pilalle sen takia,varpaat ja sormet meni ihan mustaksi ja niihin tuli kuolio,joten no thanks....en vaan luota tuollasiin testattavana olemisiin,tässä minun kommentti asiaan :eek: :whistle:
 
Me osallistutaan rokotetutkimukseen.
Suomessa nuo rokotteet pitää kyllä olla jo erittäin hyvin tutkittuja ennenkuin niitä ihmisiin pistetään. Lisäksi nythän on kyse rokotteesta, joka on Saksassa yleisessä rokoteohjelmassa. Tutkimuksella on vain tarkoitus karkoittaa mikä ikä on paras rokottamiselle.

Tyttö oppi tänään konttaamaan. :heart: Ja nyt muutaman päivän on noussut itse istumaan myös. Suloista. =)

Hyvää matkaa parasta aikaa!

Mie oon laittanut perunaa soseisiin ja vetänyt sauvasekoittimella. Saattaahan se pikkasen liisterimäistä olla, mutta hyvin on neidille kelvannut. Pakastanut olen myös perunasoseita. Kunnon kuumennus vain mikrossa niin rakeisuus häviää.

Housuvaippoja meillä on käytetty päivällä silloin tällöin. Yöllä falskaa. Liberoita ja Muumeja ollaan kokeiltu.

Mut nyt neiti kitisee tuolla, pitää mennä viihdyttämään. :wave:
 
Huomenta!

Eipä mulla nyt oikeestaan mitään asiaa ole (no onko ikinä :LOL: )
Mutta oltiin jo tokan sivun loppu puolella....

Eilen olin ahkera ja tein neitille itse 10 purkkia ruokaa pakkaseen...nyt sit vaan toivotaan että se myös syö ne. :kieh:

Ai niin ja me ollan nyt vajaa viikko syöty normipuuroa, vaihtelevalla menestyksellä, mutta muuta ei enään tipu. Eilen ei syönyt kyllä oikeen mitään, muta onneksi maito ja velli maistui.

Vaipoista Meillä käytössä liberot, koska niistä saa merkkejä(tokikaan en tiedä mihin ne sit käyttäis, tarttis varmaan tutustua takemmin :eek: )
Housuvaipat ja teippivaipat molemmat toimii, vaikka meilläkin osataan teipit aukasta.

Meillekin on tullut noita rokotetutkimusjuttuja, toistaiseksi ei olla lähetty mukaan mutta katotaan nyt sit jos vielä lähettävät jotain...

Mukavaa lauantaipäivää kaikille! Mä menen kynttiläkutsuille =)

Kippanan ja Sirppana :heart:
 
Oli eilen illalla lähellä, ettei lähdetty päivystykseen, kun neiti sai taas kamalan yskäkohtauksen ja henki ei kulkenut. Lopulta pahin rykiminen meni kyllä ohi, mutta ei meinannut millään rauhottua takasin nukkumaan. Kun vein olkkariin telkkaria kattomaan, niin heti rauhottu. No sit leikittiinkin jonkinlainen tovi ja yöllä herättiin tunnin välein rykimään. Tänään mennään lääkärille, jos se vaikka meille kirjottais sen avaavan lääkkeen. Tiistaina ollaan kyllä menossa allergialääkärille...
 
Huomenta taas, luku(taka)alalla olen pyörinyt, kun saa viestit vihdoin luettua niin lapset vaativatkin huomion ja kirjoittaminen jää.
Meillä oli eilen 8kk neuvolalääkäri ja [/b]paino oli onneksi jo 7 710g ja pituus72cm. Lääkäri kehaisi päivän parhaiten kehittyneeksi kahdeksankuiseksi, poika kun kutsui äitiä ja kiitti kauniisti lääkäriä ja käveli pitkin tuolien ja pöytienreunoja :saint:
Meillä alkoi vatsatauti, toissailtana poika oksensi 6 tuntia ja eilen ja tänään ripuloi :( ikävintä on että poika joka normaalisti syö kuin hevonen ei suostunut eilen eikä tänään ottamaan mitään suuhunsa, kaikki on kokeiltu. Rintaa onneksi huolii ja osmosalia juo joten eiköhän tästä selvitä jos ei liian kauan kestä. laihtumista nuo pojan mitat eivät kestä.
tiitteräinen aivan ihana kuva :D Meillä toiseksi vanhin poika letkotteli aivan samassa asennossa, tosi persoonallinen tyyli.
soseisiin saa isompia palasia kun esim. käyttää riisiä, jonka keittää vähän "yli" ja spagetti samoin (tuppaa kyllä olemaan vähän liisteriä) .
Meilläkäytössä Liberon pienin
housuvaippa koska ainoa joka ei ole ihan liian iso.
Mutta nyt taas äidin huomiota vaaditaan, palaillaan
:wave:
 
Jos nyt ehtis hiukan rustata..

Täällä ihan järkky myrsky keli enkä voinut laittaa tyttöä ulos nukkumaan kun ei oo tossa pihalla katosta nyt kun remontit kesken. Tiesin jo etukäteen, että ei kyllä helpolla nuku sisälle sänkyyn. Otin maitopullon avuksi ja näytti jo hyvältä mutta sitten alkoi kitinä..aikamme siinä sängyssä oltiin ja kokeilin laulut ja silittelyt mut ei. Siirsin rattaisiin eteiseen ja nukahti oitis. Mietinkin tässä, että miten ne tätit saa Peppin nukkumaan hoidossa sisälle kun siellä ei ole mahdollista aamu-unia nukkua ulkona:( Pitää ehkä ehdottaa et laittavat sitten rattaisiin...

Tosissaan hoitoonmeno lähestyy kovin nopeasti. Varasin meille tutustumisajat kahden viikon päähän...kahtena päivänä käydään ja ainakin toisena jää typy yksin hetkeksi. Totutusta ettei sitten kylmiltään sinne jätetä..mitenköhän tuon ikäinen mahtaa muistaa tuollaisia?

Voi mennis, toivottavasti teillä tyttö pian tervehtyy.

Tänä aamuna päätin, että kun nuo "hienot"puurot on syöty niin meillä kans ihan tavallista puuroa saa ruveta syömään. Kun onhan ne melko kalliita ja ei ne kovin montaa ruokailua kestä.

hienonnan itse tehdyn ruoan vatkaimella. Siis perunan ja kasvikset, jotka keitän samassa kattilassa. Lihat keitän eri kattilassa ja ne sitten soseutan sauvasekoittimella. Tuolla sähkövatkaimella saa niitä sattumia kun ei tee niin hienoa jälkeä kun sauvari.

Saatiin myös kutsu rokotetutkimukseen ja en oo osannut päättää et osallistutaanko. Nyt ehkä kallistun et osallistutaan. Mun ystävä on omien lapsiensa kanssa osallistunut aina kun on tullut. Saahan siinä aika arvokkaat ja tärkeätkin rokotteet kuitenkin ilmaiseksi.

Meillä opittiin nousemaan ylös tukea pitkin. Torstaina oltiin nukkumaan menossa kun tyttö siinä itseään nytkytti konttausasennossa ja sitten meni istumaan ja sitten vielä nousi ylös:) Eli siis kaksi temppua itseasiassa samalla kertaa.

Elli Etikka meillä kuunnellaan paljon musiikkia ja mä loilotan koko ajan että kyllä tyttelikin taitaa tykätä:)

Olipa taas ihania kuvia lapsukaisista!

Pisteet sun miehelle Kojo:)

Hetkellisesti tuli vauvakuume kun luin Vaniljatäti sun kuvauksen ensihetkistä:) Tuo tunne oli todella ihana!

Mutta mieheni meni keittämään kahvia, liittäydyn seuraan.
Ihanaa viikonloppua kaikille!

:wave:
EKÄ ja Peppi
 
Aivan ihania kuvia olette laittaneet tänne!! Piti jo viime kerran sanoman, mutta sama pää kesät talvet...

Mies lähti isomman pikkumiehen kanssa mummulaan päiväksi ja jäin muiden kanssa kotiin tekemään sellaisia hommia, mitä ei pojan ollessa voi tehdä. Juu ja täällä olen :ashamed: No, kohta aloitan =)

Meillä Miska on ottanut nyt tavaksi, ettei suostukaan nukahtaa omaan sänkyynsä, vaan haluaa nukahtaa syliin :/ Ja paikallaanhan ei saa olla, vaan täytyy ravata ympäri kämppää, kiva! Ja sit kun pojat nukkuvat meidän kanssa samassa makkarissa, ei oikein voi antaa möykätäkään sängyssään, ettei toinen poju herää. No, toivottavasti tämä vaihe ei kestä kauaa.

Vaniljatäti, mulla tuli kanssa itku silmään, kun luin sen vauvan syntymäkirjoituksen, oli niin liikuttava! Ja kuinka totta se olikin! Niitä hetkiä kaipaan ja kuten Ekäkin kirjoitti, se sai taas vauvakuumeen nostamaan päätään :whistle: ;)

Meillä Miska nukkuu nykyään (jo kuukauden verran) enää yhdet päikkärit. Paitsi jos ollaan aamupäivällä rattailemassa, saattaa siinä ottaa puolen tunnin pikku-unet ja sitten iltapäivällä 1-2 tunnin päikyt. Muuten riittää siis yhet unet ja nekin vaihtelee tunnista 2,5tuntiin. Illalla onkin sitten kasin jälkeen jo valmis yöunille.

Rinsessan äite, onko kaikki ok?? Toivottavasti voitte kaikin hyvin!

Menniksen tytölle pikaista paranemista :hug:

Rokotustutkimuksesta sen verran, että meidän vanhin poika oli silloin ensimmäiset kaksi vuotta siinä pnc-tutkimuksessa mukana, joka tutki niitä pneumokokin aiheuttavia korvatulehduksia. Hällä oli muistaakseni ensimmäinen korvatulehdus jo alle kuukauden ikäisenä ja siitä eteenpäin järjestään +- kuukauden välein. Kun sitten 2 vuotta oli kulunut, niin saimme tietää, että hän oli saanut kyseistä rokotetta ja silti korvakierre oli hirveä. Nyt en sitten halua osallistua pikkupoikien kanssa mihinkään, kun usko noihin rokotteisiin ei ole järin valtava ja se, että joutuisin lähtemään yksin poikien kanssa aina toiseen kaupunkiin rokotettavaksi :/ Joten sanon nyt niille tutkimuksille ei kiitos.

Ihanasti oli Kojon mies tehnyt ja Helinän mies sanonut!

Nyt en taas muistakaan enää, mitä muuta piti kommentoida. Josko sitten painuisin tekemään niitä rästihommia. :wave:

Sammakko + Miska-murunen :heart:
 
Hei vaan! =)

Kylläpäs on synkkä ilma täällä ainakin etelä Suomessa. Kurja oli käydä aamulenkillä kun oltiin molemmat koiran kannsa litimärkiä. ja vaunuihinkin vähän satoi sisälle vaikka oli sadesuoja. No, jos sitä lunta vielä tulis...

Mä olen kanssa miettinyt noita housuvaippojen ostoa. Ainoa konsti millä saan pojan olemaan paikoillaan vaipan vaihdon ajan on se että äiti leikkii eläintarhaa... Suosikki on kun äippä ääntelee kuin apina :LOL: Tosin mun on pitäny jo monta kertaa yrittää kestoiluakin, mutta aina se vaan jää ja jää... Mulla on muutama kestovaippa (all in one) jotka pitäis mennä koko vaippaiän, mutta kun testailin niin niistä tuli kyllä pisu sivuista. ja tulis kalliiks ostaa kokeiltavaks kaiken näköstä. Miehen mielestä kun en saa käytettyjä ostaa :( Kun en itekään pitäis käytettyjä pikkuhousuja, on miehen perustelu...

Meillä on poika myös innokas musiikin kuuntelija ja hytkyy kun kuulee mieleistä musiikkia. Jännä kun paljon silloin kun poika oli ihan pieni hyräilin jotain laulua (aariivaadertsiroomaaaa.... :LOL: ) ja nyt tauon jälkeen uudestaan, niin Dani ihan jähmettyy paikoilleen ja kuuntelee tarkkaan niin pitkään kun hoilaan.

Nyt on pojulla nälkä, eli ruokaa pöytään laittamaan. Sitten kirpputorille. Mulla on taas kirppispöytä.

:wave:
 
Huhhuh mikä keli tosiaan.. Ei paljon tee mieli ulkoilla. Hyvä, kun uskaltaa pojan pistää vaunuissa pihalle.. ettei vaan vie tuuli mennessään :/

Vaniljatädille jaksamista yöhulinoiden kanssa! Aika hirmuisia määriä Rasmus tosiaan syö. Meillä menee 1x 90ml ja sekin taitaa johtua suurelta osin siitä, kun poika herää yöllä yskään, eli joutuu ottamaan astmalääkettä. Vieressä nukkumisen kanssa kannattaa minun mielestä tehdä niin, kuin itse tuntuu luontevalta. Siihen ei ole neuvolalla sanomista, jos perhe nukkuu paremmin perhepedissä..

mmamaa, kyllä kai tämän tilanteen jaksaa joten kuten. Se ainakin auttaa, että ongelmat paljastuvat pikku hiljaa :D Jos olisi alun alkaen saanut tietää, mihin kaikkeen tässä joudutaan, niin olisi varmaan ihan burn out. Mutta kyllä tuo perusiloinen ja ihana poika auttaa jaksamaan, vaikka surku onkin usein! Kiitos sulle taas huomaamisesta! :hug:

Rokotetutkimukseen tuli meillekin kutsu. Ei osallistuta, koska pelottaa jo noi perusrokotteetkin.. ei ole kiva, kun täytyy normaalien haittavaikutusten lisäksi pelätä allergisia reaktioitakin :( Eli, ei kiitos mitään kokeellista!

Vaippojen pukeminen onnistuu vaihtelevasti.. meillä on yökäytössä housuvaipat ja muuten tavalliset Liberot. Kynsienleikkaaminen sitä vastoin on aivan kamalaa, yksi sormi päivässä suunnilleen :LOL: Sitten voikin taas aloittaa kierroksen alusta, kun on molempien käsien kynnet siistitty.

Mennis, :hug: TK:ssahan voi käydä myös hengittelemässä spiraa, jos ei kotona pärjää.

Mutta nyt :wave:

vilmis ja poika :heart:
 

Yhteistyössä