Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Kiitos noista pistejutuista,mihin olitte kommentoineet :)

Mun kompastuskivet onki lähinnä kaikki pullanpuolet yms. (jäätelö, karkki... :ashamed: ) Jos sais niihinkin jotain, paljonko on esim. valion kevytvaniljajäätelössä pisteitä( siinä oli muistaakseni 4% rasvaa, vai oliko??) ja mitä esim yks kääretorttupala sisältää pisteitä? Ai minäkö herkkusuu :LOL:

Oon koittanu tehä muutosta pikkuhiljaa, nyt on semmonen vaihe meneillään että oon ottanu marjat päivittäiseen ruokailuun..niissäki ku helposti käy silleen että jäävät pakkaseen. Ja joskus vaan sit jotain kiisseliä tekee.
Kumma vaikka marjoista noin yleensä ottaen tykkään...!

Voi rasitus tuota 2,7-vuotiasta...koko ajan pikkuneitin kimpussa. Toinen ei hetken rauhaa saa. Aina päällä pompitaan...mä en oikeesti uskalla jättää noita kahestaan samaan tilaan enää ku ei tuo isompi veikka ymmärrä. Tai sille ei painu jakeluun, että siskoa ei kiusata (kiusaa kyllä tasapuolisesti isoa siskoaankin.) Pakko vähän positiivistaki palautetta antaa hänestä, on oppinut vastikään päiväkuivaksi :heart: ja ihan ite. On kyllä niin itepäinen jässikkä ettei tosikaan...eli ei oo äitin tarvinu opettaa vessahommia, pakottamalla ei onnistunu ollenkaan..mutta kun sai ite päättää millon menee niin johan rupes tapahtumaan =)

Juupa juu..mun pitäs mennä laskuja maksamaan ja jos aion johonkin muualleki vielä keretä niin se on nyt :wave:
 
Terveisiä terveyskeskuksesta!
Tytön köhä kun ei ota parantuakseen, niin käytiin taas lekurissa.
Nyt sit oli keuhkoputket tulehtunut. Viime viikolla neuvolalääkärissä kuulemma oli kunnossa. Juuri sillä hetkellä ei sit tainnut rohista, kun muuten kyllä rohissut joulusta saakka. Noh, enivei...jos ei antibiootit nyt auta, niin seuraavaksi astma-selvitykset.

Meillä on saatu tänään ja eilen pissattua pottaan pari kertaa, jee!

Nyt syömään. :wave:
 
Pikaiseen lobelialle niistä herkkupisteistä =)

Kääretorttu, hillotäyte 1pala 1,5p
Kääretorttu, kreemitäyte 1 pala 2,5p
Jäätelö, rasvaa max 5% 1dl, 1,5p
Jäätelö, rasvaa 5,1-14% 1dl 2p
Sokeriton karamelli 4kpl 0,5p
Hedelmä, marmeladi, salmiakki karamelli 3kpl 0,5p
Suklaakonvehti 1p
KErma tai toffeekaramelli 1kpl 0,5p
Suklaa levystä 1 pala, 0,5p

Kerro jos haluat muutakin tietää. Nyt laittamaan isompaa kerhokuntoon!
 
Prinsessan äite ja Noora: pikaisia paranemisia!!! Todella kurjalta kuulostaa tuo teidän sairastelu. Oletteko te siellä Nokian alueella? Ollaan viikonloppuna menossa Eedenin kylpylään, tietty vähän mietityttää tuo vesiasia. Mutta kai sen ei pitäisi koskettaa kylpylää. En vaan millään haluaisi mitään mahatautia lapsille, koska ne voivat olla todella inhottavia ja pitkittyä, varsinkin pienimmät voivat mennä tosi huonoon kuntoon. Ja vaikka menisi nopeasti ohikin, niin on se niin kurja olo. Nooralle oikein jämerä paranemishali! Vaipan laitto onkinki ikiliikkujalle varsinainen haaste, mä (mä? siis Rasmus) olen siirtynyt housuvaippoihin juuri siitä syystä, että ne saa vedettyä päälle niin ettei tarvi olla pitkällään sitä järkyttävän pitkää aikaa, minkä se vaipan laitto muuten kestäisi! :LOL:

Menniksenkin typykälle paranemisia!!!

Lobelia, mulla kanssa marjat on iso apu painonhallinnassa. Teen niistä kiisseliä tai mikä parasta, marjarahkaa. Purkki rahkaa ja paljon marjoja, ja jos haluaa ja marjoista riippuen, niin vähän makeutusjauhetta (mutta aika hyvin sitä tottuu ihan makeuttamattomaankin). Esim. pakasteesta raparperit olen ottanut käyttöön, teen niistä kiisseliä, ja vähän mansikoita sekaan ja kiisselin nesteeseen osa funlight-mehutiivistettä (vasta keittämisen jälkeen). Ruisleivän päälle laitan raejuustoa, basilikaa ja tomaattiviipaleita, hyvää, kevyttä ja täyttävää.
 
Heips laihduttajat ja muutkin :D
Täältä taitaa saada hyvää vertaistukea tuohonkin hommaan ;)

Rinsessan äite ja Sammakko, uskomattoman inhottava tilanne teillä! Kannattaa varmaan vaatia sinne sairaalaan pääsyä pikkuisen kanssa.. Me kun oltiin tuon hengitysongelman takia, niin pojalla oli lähellä tippaan joutuminen, vaikka nestettä meni n. 5dl päivässä! Ja jokainen aine mikä meni sisään ja tuli ulos, merkattiin seurantakaavakkeeseen. Vauvaksi minäkin 8-kuisen lasken ja erityistä tarkkailua vaativaksi!! Voimia kovasti :hug:

Mennis, paranemisia teillekin! Teillä tuntuu menevän hommat samaa rataa kuin meillä.. ensin maitoallergiaa ja sitten astmaa :'( Toivotaan, että teillä flunssa lähtisi kuitenkin ilman astmalääkkeitä.. Meidän poikahan ehti syödä kanssa noita kuureja (elämänsä aikana jo 4, joista 2 keuhkoputkentulehduksiin), kun en osannut muuta vaatia. No, sairaalalääkäri totesi, että keuhkoputkentulehdusta ei pitäisi hoitaa antibiooteilla, kun eivät siihen pure. Ainoa helpottava lääke on Ventoline, joka on siis avaava astmalääke ja auttaa myös yskään. Että en sitten tiedä, mikä on totta, mutta enää en pojalle ota kuureja tk-lääkäreiltä.. paitsi jos on selkeä korvatulehdus.

Meidän tilanne on nyt se, että köhä jatkuu.. on parempia ja huonompia päiviä. Varsinaista flunssaa tämä ei enää taida olla, rohinaa vaan. Ja viikonloppuna kokeiltiin kauraa, joka taisi sitten muiden allergiaoireiden lisäksi pahentaa rohinoitakin :/ Eli puuroa ei meillä syödä vieläkään, kun sopivaa viljaa ei ole löytynyt! Blaah.

Ihania kuvia kaikilla! =)

Kiva kuulla, että vauvan odottajat, Balou ja Kojo, jaksatte hyvin. Baloun päiväohjelmalla ei ainakaan pääse tylsistymään :whistle: Tuollainen tallinpyöritys tekee varmasti kivasti rytmiä päivään..

Ukkeli heräsi uniltaan ja taitaa kaivata leikkikaveria :) Pojalle oli muuten pukinkontissa Fisher pricea kokonainen sarja.. Löytyy koiraa, kännykkää ja taloa :p Piti raivata tietokonehuone leikkihuonekäyttöön, kun muualle ei enää mahdu :D Aluksi suorastaan hirvitti tuo tavaranpaljous, mutta nyt siihen on jo tottunut.. olen kyllä vihjannut sukulaisille ja kummeille, että vähään aikaan ei tarvitse lelulahjoilla muistaa..

Mutta kirjoittelemisiin!

vilmis ja poika, melkein 8kk
 
Kiitos kippana pisteiden laskusta!!!! :flower: :flower: Täällä joku jo mainitsikin paljonko niitä sai päivän mittaan tulla, mutta en löytänyt sitä enää mistään, oliko se 25p? Vai riippuuko painosta? Mulla tuli 30... Mutta jos jättää sen lakritsin pois, niin sitten se 25.

rinsessan äite ja mennis toivottavasti teillä tullaan pian terveeksi!! :hug:


Ja kiitos suihkuinfosta! =)

nyt viemään poikaa unille :wave:
 
Väsynyt mamma täällä.... |O Meillä ei olla nukuttu moneen yöhön, tai siis iltaan... Aamulla heräillään 8.30 paikkeilla, ulkona nukutaan (kyllä, oon vähän ryhdistäytyny tässä asiassa ;) ) n. 11.30-13.00 ja sen jälkeen menis nukkumaan vasta kasin paikkeilla illalla! Eikä siinä sinänsä mitää, mut kun neiti pitää niitä päikkyinä ja herää vähä ennen 9 niin ilosena ja pirteenä. Sitä et sit nukkumaan saa ku joskus reilusti puolen yön jälkeen! :eek: Siinä menee sit aina oma aikansa ennenku ite saa unta, viime yönä nukahdin kolmen aikoihin... Oon yrittäny "väkisin" nukuttaa neitiä sisälle ja ulos tossa 17-18 aikoihin kun hankaa silmiään ja selkeesti väsyny, mut ei. Ei nuku, huutaa vaan. Tänään ajattelin, et mahtaiskohan sitä uskaltaa lähtee viel viiden jälkee vaunujen kans kävelylle? Siis kun alkaa olla jo hämärää ja täällä tosiaa niitä susia liikkuu... :| Jos tuo nukahtais liikkuvaan kärryyn edes. Tosta ku laskee, niin eihän tuo ipana nuku kun vajaa 10h vuorokaudessa.

Meilläkin tässä parin pvän sisään on Linnea lähteny konttaamaan, nousee Kaikkea mahdollista vasten polvilleen ja seisoo tukevasti jos auttaa pystyyn, Vielä ei itse pääse seisomaan. Ja neidistä on tullu ihan laukkufriikki! mun veskan kimpussa olis koko ajan ja viihtyy pitkään vetoketjua tutkiessa :)

Onnea kaikille jo painoa pudottaneille ja tsemppiä siihen tähtääville! :) Mullakin ihan hyvässä vauhdissa painonpudotus :) vähän yli kilo lähteny viime viikosta. Mä en painonvartijoista oikein tykänny, joskus oon kokellu, kun mun suussa ne rasvattomat, kevyt jutut ei maistu miltään :/ Joten kunnon "oikeita" juustoja, makkaroita, kermaa, voita yms on vedetty hyvällä ruokahalulla tässä :) Jätän tosiaan hiilihydraatit aika vähiin. Mut eipä oo ollu kertaakaan nälkä ja on ainaki makua ruuissa =) tää sopii mulle mainiosti ja ukonkin sain kokeilemaan, sekin jo innostunu ku huomas miten vähällä tippuu paino :)

Linnea on jo aika pitkälti siirtyny niihin 8kk soseisiin, hyvin menee alas. Paitsi bonan pasta toscana, siinä oli isoja pastan paloja ja jopa mun suuhun liian voimakas maku :/ paprika vaan maistu. Harmi et ei toi ollu hyvä, meinaan oli kasvis versio, noita kasvis soseita en oo montaa löytäny tota 8kk kokoa. Tossa muuten oli käytetty mm. maitorahkaa, maitojauhetta, juustoa ja kermaa. Saakohan niitä jo alkaa sit antaa? Eikö 10kk ollu suositus ikä jolloin alottaa ne maitotuotteet? vai onkohan sit eriasia kun noi on kuumennettu ruokaa tehdessä, et ei oo "raakana"?
Miten kauan muuten säilyy omatekoset soseet pakkasessa? Ku löysin 4 purkkia pakkasesta, jotka olin ihan unohtanu. Niissä päiväys 7.11. uskaltaako niitä enää antaa? Tarviiskin tehä taas lisää noita, kun sais vaan aikaseks.... :ashamed:

Meilläkin muuten on nyt konttaustaidon myötä löydetty kaikki mahdolliset sähköjohdot, pistorasiat yms. :kieh: täytyy huomenna käydä kaupoilla ettimässä ainaki pistorasioihin niitä suojia ja jotenki miettii miten sais noi johdot pois lattia tasosta. Aika hyvin jo tottelee kun sanoo napakasti Ei neidin sähköjohto leikeille. Mut kovasti tuntuu neito loukkaantuvan asiasta, ntkin tuossa vuodattelee krokotiilin kyyneleitä kun kielsin tietokoneen johtoihin koskemisen... :snotty:

Sellasia tällä kertaa, paranemisia sairasteleville!
 
rinsessan äitee&mennis :hug: paranemistoivotuksia!! kaikille muillekkin kipeille jaksuja ja paranemista!!!
vilmis :hug: sinnekkin. kylläpäs kuulostaa inhottavalta tuo rohina...astma :'( no onneksi selvinnyt ja toivottavasti lääkkeet tepsii :)

tääläkin vielä yskää ja räkää.kovasti rohisee ja yskii poika.toivottavasti nyt ei mene korviin eikä mitään keuhkoputkentulehduksia ilmene. vesirokko ruvet rupee häviämään viimesetkin,mutta vielä niitäkin on.

niistä soseista oli puhetta kans...meillä syödään omatekosia ja kaupan. melkein aamupäivän ruuan syö kaupan ruokaa ja sitten iltapäiväruuan teen ite samalla kun muullekki perheelle. joo ja nytkin pitäis olla ruokaa tekemässä :whistle: perunat jo kiehuu kylläkin.... :)

vaipan vaihto on tääläkin haasteellista :D poika ei pysy hetkeäkään selällään ja sitte suuttuu lujaa kun väkisin yritän pitää nii kauan et vaipan sais laitettua. housuvaippoja vois tietysti kokeilla,ne olis helpompi laittaa sylissä :) liberopaketissa olikin 7-14kilon housuvaippoja et niitä olis,mutta en oo vielä kokeillut.

hassu seurata noita pisteitä.....vaikka kyllähän sen järkikin sanoo että esim. viineri on TOSI rasvanen,mut ei sitä niin ajattele kun napsii pullan,keksin,suklaata jne. et paljonkos niistä oikein tulee :p

mut nyt ruuan laittoon :wave:
 
Niiskunen
Alkuperäinen kirjoittaja äippä78:
Kiitos kippana pisteiden laskusta!!!! :flower: :flower: Täällä joku jo mainitsikin paljonko niitä sai päivän mittaan tulla, mutta en löytänyt sitä enää mistään, oliko se 25p? Vai riippuuko painosta? Mulla tuli 30... Mutta jos jättää sen lakritsin pois, niin sitten se 25.

rinsessan äite ja mennis toivottavasti teillä tullaan pian terveeksi!! :hug:


Ja kiitos suihkuinfosta! =)

nyt viemään poikaa unille :wave:
Siihen on sellainen laskutapa millä se päivän saantisuositus lasketaan. Riippuu paljonko haluaa pudottaa painoa ja paljonko nyt painaa ja liikunta jutut...kaikkee sellaista. Mulla sitä lappua ei ole, lainasin vaan kaverilta. Mulla esim. painoa oli 80 ja tavoite -15 kg ja liikunta vähäistä. Niin ja ikäkin vaikutti. Mut mä saan syödä 23 pistettä päivässä.
Tänään oli punnitus päivä ja 2 viikossa paino on tippunut 4 kiloa. :p
 
äippä78 se pistemäärä riippuu painosta, mulla tuo ohjelma laski pisteet kun laittaa painon, pituuden, lantionympäryksen ja vyötärönympäryksen ja vielä että mihin painoon aikoo pudottaa. Jos haluat niin voin laskea sulle ne, laita vaikka YYtä jos kiinnostaa. Mulla niitä pisteitä se 25, mutta laskevat sitten sitä mukaa kun paino putoaa..
 
Heippa kaikille! Oli taas tullu juttua paljon, kun päivän oli sivuilla käymättä. Oli eileen koko päivän kone kiinni.

Ihania kuvia lapsista ja eläimistä!
Hyvä te jotka ootte saanu painoa tippumaan ja yleensäkkin laihdutus kuurin käyntiin! Mä aloitan ens viikolla. :LOL: Kuinka ollakkaan.

Balou Toivottavasti se teidän heppa paranee koti hoidolla. Sulla ei oo kyllä tekemisen puutetta.

Tervetuloa niiskunen

Ekämä yhdyn sun kans samaan, että remontoiti on kallista. Vaikka saadaankin tavaraa hyvällä alennuksella, kun miehen veli on töissä rautakaupassa. Siitä tulikin mieleen, saatiin viikonloppuna poikien huone valmiiksi ja juuso on nukkunut 2 yötä omassa huoneessa. Hyvin on mennyt. On reppana vieläkin aivan täpinöissään, kun on oma huone.

Äippä78 Meillä ei enää pysy kuivana vaikka vaan punkkaisi justuksen....räsöttää sen verran paljon. Suihkussa pidän sylissä, mies sitten hakee, kun on valmis niin saa ittensä pestyä.

Rinsessan äite Nooralle parantumis :hug: , oon teidän ravintoterapeutin kans samaa mieltä, ei löydy oikotietä onneen.
Meillä on ruvettu käyttään housuvaippoja, kun ei myöskään meinaa pysyä paikallaan. Liberoja on ostettu. Oon joskus nähnyt myytävän sukkahousuja jossa on nahkapaikat polvissa. Lastentarvike liikeessä.

Mennis parantumis :hug: teillekkin.

Bianca meillä oli tuota samaa yhdessä vaiheessa, neuvoa en osaa antaa miten sais muutumaan. Meillä autto aika, vaikka ei onneksi kestänytkään kun viikon verran muistaakseni. Voima :hug: .

Mä oon ruvennut tekeen ite kasvissoseet, liha/kala soseet on kaupan omia sekä hedelmäsoseet.
Meillä myös on tehty puurolakko ei oikein millään saa syötettyä. Mitähäm sitä illalla syöttääs, että jaksaa yön syömättä?
Täällä on pari yötä sitten jätetty yö syönnit pois. Tahto ruveta oleen yöt levottomia. Harrastetaan tassutusta.
Ekana iltana huuti reilun tunnin, yöllä meni jo alle tunnin huuto. Eileen illalla huudettiin vajaa tunti ja yöllä ½ tuntia. Ekana aamuna, kun justus heräs niin katto mua niin loukkaantuneen näkösenä, että miksi äiti et antanut minulle yöllä tissiä. Oli sitten niin ihana ilme, kun sai aamupuuron jälkeen, kun huomas ettei kokonaan tissiä vielä tarvinnu jättää. :heart:

Piti laittaa paperille ylös mitä kommentoin, ettei unohdu niinkuin yleensä. :LOL:

Justus on oppinut laskeuttumaan alas, polvet kyllä täräjää vielä, mutta hienosti menee. Mutta nyt kattoon mitä veljekset puuhaa.

Elli Ja Justus
 
Alkuperäinen kirjoittaja kippana:
Löyty jo!

Eli 70 kg tai alle - 18 pist.
71-80 - 20 pist.
81-90 - 22 pist.
91-100 - 24 pist.
ja siita aina 10 kilon haarukalla tulee 2 pist.
Tuo mulla oleva ohjelma laskee vähän erilailla, en mä sataa kiloa paina lähellekkään ja silti saan syödä 25 pistettä. Mut mä noudatan nyt tuota kun se kerran tulosta näyttää tuottavan. =)
 
kippana, minä pyysin niitä mittoja laittamaan :) 8.5 oli synskärit ja 3915g ja 53,5cm ja pojan nimi Daniel

Ai kauheeta, 18p pitäis riittää, nyt oon jo syöny yli sen :ashamed:

Tiitteräinen kiitos tarjouksesta :flower:, laitan sulle tänään yv:tä jahka tulee nämä iltatoimet hoidettua :) jos se sun ohjelma olis vähä armeliaampi noiden pisteiden suhteen...
 
Rinsessan äite: Meillä on myös tuota vaivaa, että kun ruvetaan vaihtamaan vaippaa, niin poika kääntyy heti masulleen.
Koita nyt siinä sitten laittaa vaippaa, kun herra pyörii kuin pallo. :D

Housuvaippoja en meinaa saada pojan päälle, kun on niin kova heiluttamaan jalkojaan, siksi tykkään laittaa ainakin vielä teippivaippoja.

Täällä on myös laihis menossa. Viime viikolla tippui 2kg, saa nähdä onko tällä viikolla tippunut mitään.
Olen ainakin koittanut syödä mahdollisimman kevyesti.
Marjoja pitäisi syödä enemmän, samoin hedelmiä.
Ennen join light limuja, mutta nyt juon sitruunavettä.
Mä kun en tykkää juoda pelkkää vettä.
Olisko teillä muilla, mitään vinkkiä millä mulla voisin maustaa veden kuin sitruunalla?
Ja broileriruokaohjeita olis myös kiva saada, että semmoista oikein kevyttä.

:D
T: B
 
Ai niin, Samu oppi eilen liikkumaan pyörimällä.
Jos se makaa lattialla, niin se pyörii selältä masulleen ja masulta selälleen, että se pääsee sinne minne haluaa. Välillä pyörähtää napansa ympäri, että varmasti pääsee eteenpäin. =)
 
lemmenlaiva
Pitkästä aikaa taas linjoilla!

On jotenkin vaan jäänyt nyt netti taka-alalle.. Oisko nyt vaan päällimmäisenä kattoo tytön perään.. ja laihdutta. Painonvartijat aloitin ja eka viikolla taisi lähtee 1,2. tavoite on 500g viikko. Mutta tottakai ekaviikoilla lähtee nesteitä. Tänään kävin myös ensimmäistä kertaa jumpassa... ja oli aikas kivaa. Että liikkumista lisään jumpan lailla, kun kumminkin jo jokapäivä kävelen n.7km vaunuja työnnellen, ja reippasti että hiki tulee.

Listaan hieman tytön oppeja mitä mieleen tulee:
  • konttaa
    nousee tukea vasten kontalleen
    taputtaa
    vilkuttaa
    pottailee n.4 kertaa päivässä
    syö ruokaa jossa isojakin sattumia
    ei hampaita
    avaa itse vaipan teipit

tossa nyt tais tulla ehkä tärkeimmät..

Tuosta vaipanvaihdosta, joo, se on todellinen taitolaji. Jos tyttö ei ole mahallaan niin sitten makaa tyytyväisenä selällään ja katsoo silmiin ja aukoo super nopeasti vaipan teipit.. että olenkin huomannut että kannattaa eka laittaa body päälle ja sitten vasta vaippa, eikä ekaa vaippa ja sitten vasta body.. koska muuten vaippa on jo riisuttu ennekuin body on pään yli vedetty. Housuvaippoja testasin kerran, siitä näytepaketista minkä lindexiltä sai, eli tais olla liberoo. Ihan kätsy juttu!

Ja olisin myös kiinostunut tuosta veden maustamisesta.

Huomenna ajattelin mennä ostamaan reimatecin toppapuvun ensi talveksi ja kokona otan 86. Huuto netistä olen katsellut välikausipukua reimatecciä ja sen ajattelin ostaa 8+0cm, jotta menis vielä syksylläkin.

Joko teillä toppapuvut tai välikausipuvut ostettu???? Minkä kokoisena??

Nyt taidan lähtee syömään pisteitä :LOL:

Ois muuten kiva kuulla mistäpäiv te muut olette?? Itse olen ylä-savosta.

**LEMMENLAIVA**
 
Lemmenlaiva, aika hauska tuo teidän vaippamaakari. Se on hänen ikioma jekkunsa, ei meidän vauvat ole ikinä aukoneet vaippateippejään.

Elli nuo nahkapolviset sukkikset voiskin olla hyvät, juuri tänään ajattelin, että liukuesteet voisi sijaita polvissa. Ois konttaaminen helpompaa eikä lipsuis. Hiihtoa harrastava sukulainen sanoikin, että pitää laittaa pitoteippiä polviin. :LOL:
 

Yhteistyössä