Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Alkuperäinen kirjoittaja mennis:
Sitä ollaan taas viime viikosta 400 grammaa kevyempiä. B)

Eipä mulla muuta. :D
Jee...hyvä ME!!!

Mä olen viime viikon keskiviikosta 800grammaa kevyempi, toivottavasti pääsis viikko ja kilo vauhtiin. Hyvälle näyttää

B)

Ja arvaa oliko ihanaa kun se kymmen luku alkoi piiiitkästä aikaa pienemmällä numerolla! :D Ja mainittakoon vielä, että joulun jälkeisestä painosta on tullut alas 3,4kg, tulikohan vähän mässäiltyä :whistle: :x

Nyt Peetu päikkäreille ja isompaa opettamaan hiihtämään!

:wave: :wave:
 
Hanna-77, juu koiraon pointteri...Vallan ihana kaveri ja meidän sessuista ainut joka suorastaan rakastaa tyttöä ja hän "silittelyä". Nauratti kyllä tuo sun selitys Roopesta :LOL: , kun näitä koiria tuntee niin en yhtään ihmettele.
Mielenkiinnosta,kun mustia pojoja ei kovin ole, niin satutko muistamaan mikä on Roopen oikea kennelnimi?
Tääläkin sataa nyt lunta :heart: , mittari tosin nolassa joten eipä varmaan kauaa ilahduta.´
Mutta nyt taas surffaileen...
 
Niiskunen
Voisinpa minäkin ehkä tänne kirjoittaa. Pikaisesti luin noita juttuja läpi. Olen muuten entinen Hihhii. Meillä olis huomenna 7 kk neuvola, vaikka poika onkin jo 7,5kk. Se nousee jo pystyyn ja portaita rupesi kiipeämään. Yritin jo porttiakin korjata, mutta ruuvit olivat jossain hukassa. Nyt vaan joutuu kokoajan vahtimaan, ettei kiipeä ylös. Poika seisoo hassusti silleen et sillä on varpaat silleen alaspäin käännetty. Vähän niinku balettitanssijalla. Kontaten on mennyt muutaman viikon.
Mullakin alkoi vuoden alusta laihis. Tavoitteena ois -15 kiloa. Nyt olen jo pudottanut 4 kiloa kahdessaviikossa. Painonvartijoiden pisteitä lasken. En kyllä liittynyt niihin, kun kaverilta sain sen pistetaulukon. Tiistaisin on "virallinen" punnitus. Saas nähdä miten huomen käy, kun oltiin viikonloppuna viihteellä ja en pisteitä laskenut. No ei passaa masentua jos paino ei ole liikkunut alaspäin.

Turvaistuimista näkyi olevan puhetta ja mä olen käynyt katselemassa istuimia ja ajattelin ehkä ostaa sen Graco cosmicin. Ainut vaan et se vie niin hitosti tilaa, kun laittaa selkä menosuuntaan. Etupenkille ei mahdu istumaan ollenkaan. No eipä mun tarvi omalla autolla kuskatakkaan muita, ku lapsia. Paitsi viehän muutkin istuimet tilaa.

Mites teillä menee lasten ruokailut? Teettekö ite paljon ruokaa? Musta tuntuu et mä teen vaan aina samaa peruna, porkkana, liha sosetta. Sit poika syö kyllä päivällä paljon ja iltapuuroakin menee 3 desiä. Syö iltapuuron joskus yhdeksän aikaan. Sit se menee nukkumaan ja herää puoliltaöin kauheeseen huutoon. Olen kyllä tulkinnut sen näläksi kun maha sillä mouruaa. Annan sille kyllä sitten maitoa. Mut tuntuu et miten sil voi olla nälkä keskellä yötä. Viimeyönäkin heräsi sitten viel puol kuuden aikaan taas huutamaan nälkää. En tiiä pitäiskö tuo maito sit muuttaa velliksi et se nukkuis paremmin?

Ihania kuvia teillä lapsista. Jospa minäkin sitten laittaisin kuvan tähän tuosta nuoremmasta. Tahtoo kaikki kuvat olla samalla ilmeellä kun toi on oppinut nyt tuon "poseeraus ilmeen"





No nyt tuli kyllä vähän omia juttuja, mut voisin alkaa käymään täällä useammin lukemassa noita muiden juttuja. En oo tainnu sitten kesä-heinäkuun jälkeen käydä.
Toivotan kaikille laihduttajille tsemppiä! Ja muillekkin hyvää vointia! :)
 
Heippa taas :wave:

Ihania kuvia oli taas tullut :heart:

balou, huh kun hengästyin ihan tuosta lukemastani, kun kuvittelin teidän päivän touhuja :) Tosin nuoruudessa meillä oli kolme heppaa (tai kaksi ponia ja yksi heppa), koira, kissa, lintuja, possuja, kilejä, lampaita ja kanoja, joten siinä mielessä tuttua tuo eläinten kanssa touhuaminen ;) Kiireisenä arki pitää sinutkin, mutta eikös se taida sitä parasta elämässä ollakin! Että on siis mielekästä tekemistä ja ihania ihmisiä (ja eläimiä eläinrakkaille) ympärillä :heart:

mennis ja Tiitteräinen :flower: J U H U U :flower: Onnea pudotuksista!! Hienoa, että paino tippuu! Minulla kanssa tuo haave, että kymmenluku alkaisi sillä pienemmällä numerolla... :whistle: Siihen on nyt vielä piukkuisen matkaa :D Paaston jälkeen on paino noussut 2kg. Nyt on parhaillaan menkat, eli tätä ihanaa rättishowta ja turvonnutta olomuotoa pitelee :x

Täällä sataa lunta ja keli on nollassa. Vein juuri tytön ja Maijan kanssa pojan kerhoon. Tyttö meni päikkäreille ja Maijan pakkaan pian myös vaunuihin nukkumaan. Koululaiset saapuivat juuri ja ruoanlaittoon olisi ryhdyttävä. Maanantai on meillä vähän hässäkkää, kohta lähtee esikoinen ja toinen kaksosista uintitreeneihin. Illalla on vielä miehellä palotreenit ja kaksosilla partio. Tänään kaksoset menevätkin partiosta tuohon paloasemalle tutustumaan, kiva kun saavat kävellä siihen, paloasema on meistä about 500 m päässä, tuolla mäen alla :D

Niiskunen :flower: Tervetuloa :hug: Onnea lahdutuksesta! Hienosti olet painoa saanut pois! Kyllä tässä itsekin saa hyvin tsemppiä, kun muut kertovat miten hienosti ovat onnistuneet laihduttamisessa :)

Mutta nyt äkkiä pikasurffaukset ja sitten sitä ruokaa.... :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Moikka moi :wave:
Hienosti on porukalla lähteny paino putoomaan. Hyvä juttu :)

Mullakin on paino puonnu kilon verran tässä viimeaikoina vaikka raskaana olenkin kun tuo sokerimittari pitää minut varsin kurinalaisena.
Neuvolassa kävin ja kaikki oli ok. Sykkeetkin kuulu vaavilta hienosti :)

Piti tulla laittaan Noorasta yks kuva tänne kun sain sen yllätettyä eteisestä :)


Onneksi pullo oli jo tyhjä :LOL:

Tähän hätään nyt en taida muuta joutaa kirjotteleen kun Noora herää hetkenä minä hyvänsä päikkäreiltä ja kotityöt on vaiheessa...

Kojo, Noora 8 kk ja möykksi rv 15
 
mennis, jeps, mies on vpk:ssa :) Se meillä määrää nää maanantai-illat ja päivystysviikot... Mies on ollut siinä mukana jo 8 vuotta, ellen nyt ihan väärin muista, sinnepäin kuitenkin.

Kojo, saimpa hyvät naurut tuosta kuvasta :LOL: Ihana :heart:

Ja kuten huomaatte niin aika kivasti etenee tää ruoanlaitto :whistle:
Eli morjens taas :wave:
 
Mennis jaa te rakennatte vesilahdelle. Mä olenkin keskiviikkona menossa sinne kaverin luo, asuvat koulun lähellä. Minne te rakenatte?

Harjoittelen uutta kotihoidontukiruokailua ja nautin just pelkkää spagettia ja ketsuppia :p

Kojo Loistava kuva :LOL:

Hei ja uudet Ilomoitelkaa painoja ja muita jos haluutte että päivitän teidätkin etusivulle!

:)

Moi taas! :wave:
 
Huh, niin tuo vauvakuume on kova ettei tänne puolelle ennätä kirjoittaa :whistle:

Joo, etusivulle voit kippana laittaa et 47cm ja 3030g.

Tänään eka hampihoitajalla käynti takana. Oli yön aikana puhjennut neidille hammas. Ja minä sanoin siellä et ei ole hampaita :whistle: Toinen on kuulemma ihan puhkeamaisillaan viereen!

Neiti lähti ennen joulua ryömimään ja kovin jo hytkyy konttaus-asennossa mut kädet ei tiedä mitä tehdä!

Yöt menee jo tosi hyvin, viime yönä ei herännyt ollenkaan (unet 20-8.30). Imetyksenkin lopettelin viime viikolla. Ajattelin et vähennän pikkuhiljaa mut likalle ei sit tissi enää kelvannut. joten se kävi varsin helposti =)

Täällä taidetaan painoja pudotella! Mullaki oli tuossa ennen joulua -2kg ennen raskautta jo menossa. Nyt en oo päässy pariin kuukauteen puntarilla käymään. Toivottavasti ei joulu sekoittanut hyvää alkua. No, piti viikonloppuna farkkuja kaventaa et ei tässä kovin huonosti taida asiat olla!

 
Pikaisesti piti tulla käymään, ruuan laittoa ois meilläki tiedossa :)

Tiitteräinen, mistä ihmeestä sä oikein laihdutat?? Näin sua ihan vasta ja niin olit hoikkasessa kunnossa =)

Kertokaas vähän siitä painonvartijoiden touhusta...mulla ei mitään akuuttia tarvetta oo laihdutukseen että viittisin sitä jättikallista pakettia ostaa missä ois niitä pistetaulukoita (ostajan opas?)mukana. Enkä kyllä viiti tosiaankaan mennä sinne ryhmään ostoksille :LOL:
Onko johonki listattu niitä perusruoka-aineiden pisteitä? Mitä nyt yleensäkin joka päivä suunnilleen käytetään, leivät ja sen semmoset.

Juuh, jos nyt koittas saada jotain tässä tehtyäkin ennenku vauveli herää. Hannan tyttövauvalla (unessa) oli nätti nimi ;)
 
Niiskunen
Siinä pistetaulukossa on jotain 25 sivua kaikkia eri ruoka-aineksia. Et toisaalta vähän vaikeaa rueta listaamaan tähän niitä. Ja sit se miten lasketaan se et monta pistettä saa syödä niin sekin tietty vaikuttaa kaikkeen. Mulla ei ole sitä lappua miten ne lasketaan. Mut jos jotain olennaisia haluat tietää niin laita mulle vaik yv:tä niin laittelen niitä sulle. :) Listaa sellaisia mitä normaalisti syöt ja erittele siihen sit juotavat, leivänpäälliset. Kaikki on erikseen laskettava.
 
Lobelia eläs naurata mua :LOL: :LOL: Karu totuus on että 10 kiloa ylipainoa, ei sitä monet usko mutta vaaka kertoo omaa karua kieltään. :whistle: Lenkkeilyä olen taas kovasti lisännyt. Pyrkimys on että 4-5 kertaa viikossa kävisin ainakin tunnin sauvakävelylenkin.

Painonvartijoiden pisteitä lasken minäkin ja sain kaverilta tuon "syö ja nauti" ohjelman. Tuo on kyllä tosi kätevä, siitä näkee melkein kaikki ruokien valmistajat. Voit etsiä vaikka että valion rasvaton viili ja se näyttää pisteet. Sitten on pistelaskuri mihin voit kirjoittaa kalorit, rasvamäärän ja paljonko syöt ja se laskee pisteet. Lisäksi voit laskea liikuntapisteet, siihen tarvii laittaa paino, liikunnankesto ja sitten on 3 vaihtoehtoa kuinka rankkaa liikuntaa olet harrastanut. Tosi kätevä ohjelma, kaveri tais sanoa että maksaa n.50 euroa tuo levy.

Mä voin kanssa sulle Lobelia laittaa niitä pistemääriä, kun kerrot mistä haluat tietää. Tuolla ohjelmalla voi hakea tosi nopeasti, Itse saan syödä 25 pistettä nyt päivässä ja mulla kyllä jää aina osa käyttämättä. Ja liikuntapisteitä en ole syönyt niin on tehokkaampaa tuo laihtuminen :whistle: Laitan tähän pari esimerkkiä: ruisleipä 1p, rasvatonmaito 2dl 1p, omena 1p, päärynä 1p, keitetty peruna 2kpl 1p, kevytmaito 2dl 2p, korvapuusti keskikokoinen 4p, munkki 7p, pullapitkon siivu jossa ei ole täytteitä 2p, voisilmäpulla 5p,. Nuo oppii kyllä tosi helposti muistamaan ulkoakin. Appelsiiniä muuten saa syödä niin ettei tule pisteitä, samoin vihanneksia ja marjoja. Nuo pullat on kyllä aika moisia kaloripommeja. Meillä muuten on tätä nykyä joka aterialla salaattikin :)

Meillä on peetulla musta silmä, onneksi ei pahasti mutta tuosta alhaalta mustana. Leikki lauantaina kiikun luona ja laittoi siihen vauhtia ja silmön alas se sitten kopsahti. Kovasti tykkäis keinutuolilla leikkiä, mutta on hiukka vaarallista puuhaa kun voi sormetkin lititstyä.

Mutta nyt taidan suunnata lenkille. Joten :wave:
 
Niiskunen
Noi pisteet ilmeisesti vuosittain muuttuu. :) Kattelin vaan et mulla tulee esim. kevytmaidosta 2 pistettä. Ja mulla ei ole erikseen noita "valion viilejä" Mun siskolla on vielä vanhempi kun mulla ja sit me aina vertaillaan niitä. Ja otetaan se pistemäärä mis on enemmän, ettei tule syötyä sit niin paljoo. :)

Meilläkin on muuten silmä mustana eikä harmainta hajuakaan mistä se on tullut! :ashamed:
 
Morjens pitkästä aikaa!

Olen välillä käynyt lukemassa mitä kaikkea muille kuuluu - upeeta: painon pudotus onnistuu, jotkut ovat jo uudelleen raskaana jne... hienoa!

Meillä arki rulaa kivasti, poika syö todella hyvin, kasvaa vinhasti ja kehittyy liikkumistaidoissaan omaa vauhtiaan. Ei toistaiseksi mene vielä eteenpäin, mutta omalla tyylillään pörrää ympäri huoneita: peruuttaa ja pyörii. Viihdyn tosi hyvin kotiäitinä.

Yritin kirjoittaa uuden otsikon, mutta tulee aina joku kommentti ja ei anna aloittaa uutta keskustelua... "...outside of the barrier..." Jotain on rajojen ulkopuolella, mutta mitä? Tänne toisten aloituksiin antaa kyllä kirjoittaa.

Miten säännöllisiksi teillä on kuukautiskierrot muuttuneet imetysaikana? Ekat menkat tuli vauvan ollessa 7kk ja sen jälkeen ei ole ilmaantunut, nyt menossa kp 35. Ennen vauvaa kierto oli aina säännöllinen 27-29pv.
Kait tää johtuu imetyksestä ja hormonitoiminnasta tää epäsäännöllisyys...
oireita on, mutta vuotoa ei kuulu. Ehkäisyä on käytetty, joten tuskin tässä raskaanakaan ollaan.

Mukavaa "talven" jatkoa! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Noi pisteet ilmeisesti vuosittain muuttuu. :) Kattelin vaan et mulla tulee esim. kevytmaidosta 2 pistettä. Ja mulla ei ole erikseen noita "valion viilejä" Mun siskolla on vielä vanhempi kun mulla ja sit me aina vertaillaan niitä. Ja otetaan se pistemäärä mis on enemmän, ettei tule syötyä sit niin paljoo. :)

Meilläkin on muuten silmä mustana eikä harmainta hajuakaan mistä se on tullut! :ashamed:
Sori mul oli tullu virhe. Korjasin sen tuonne! Rasvaton maito on 1p ja kevytmaito 2p.

Tuo on siis tietokone ohjelma ja oisko vuoden vanha, ettei silti varmasti kovin paljoa ole kerinnyt muuttua. Ja ilmeisesti nuo pisteet ihan oikeen tuossa levyllä ovat kun painossa kuitenkin laskusuunta :)

En mennytkään vielä lenkille, menen vasta illalla sitten myöhemmin. Mies ja tyttö lähtivät luistelemaan ja mäkeä laskemaan ja Peetu nukkuu.

Menen taas etten koko palstaa tuki omalla laihdutuksellani
:ashamed:

:D :wave: :wave:
 
Täällä taas mamma ollut nettipimennossa:(
Nyt valu alakerran lattiassa, joten jospa tää netti nyt toimis taas JOKA päivä.
Kauheeta rahanmenoa toi remontointi:( Mut vanhan kun ostaa niin pakko se sitten on.

Voi balou :hug: ,kovaa touhua! Mä tässä edellispäivänä jo netistä kovasti hain tietoa, jos oman hevosen mutta en mä sitten voi kun mies niin sitä vastaan. Hän haluaa purjeveneen..että ei sitten ehdi mitään hevosia hoitamaan:( Pitää vaan tyytyä tuohon lähitalliin.

Kuukautiskierto on sitten tällä hetkellä ihan sekaisin:( Tässä jo hermoillut, että missä ne oikein on. Ehkäisyä ollaan käytetty, joten en vois olla raskaana. Tai sitten jos niin olis käynyt joutuis ehkä haastaan kondomiyhtiön oikeuteen. :kieh:
Kun ei nyt ajatuksissa sitä toista lasta. Mut ehkä ne sieltä sitten tulee..

Onneksi olkoon painoa pudottaneille. :flower:

Huippukuva kojo!

Mut tässä taas..ehdin hetken tytön kanssa leikkiä ja sitten lähden tallille:) Ratsastustunti.

Voikaa hyvin:)

:wave:
EKÄ ja Peppi
 
Tässä ois ihan tuoreimpia pisteitä painonvartioilta eli nyt on tullu paljon sellasia uusia joustoja pisteisiin. Eli ruisleipä rasvaa max 4% 4 pistettä tarvitsemasi määrä. Pasta 4p tarvitsemasi määrä. Peruna 4p tarvitsemasi määrä eli näitä voi syödä niin paljon kuin haluaa aterialla. Melkein kaikki hedelmät on nyt 0 pistettä paitsi banaani. Mikä on kyllä tosi kiva kun niitä on niin kiva syödä välipaloiksi. Voin laitella lisää pisteitä jos jotain kiinnostaa. Täällä edelleen taistellaan sen kahen kilon kanssa jotenki en vaan saa itteeni niskasta kiinni. No mutta kai se siitä. Ei muuta ku tsemppiä kaikille laihduttajilla =)
 
Onnittulut kaikille pudottajille!! Hienoa, siitä se lähtee!!

Nyt minäkin ihan innostuin tuosta laihduttamisesta, tai ruokatapojen muuttamisesta terveelliseen suuntaan sekä noiden viiden kilon tiputtamiseen, mitkä on nyt varkain tulleet... :kieh:
Haluiskohan joku laskea minun pisteet tältä päivältä... ei ole tietenkään pakko, mutta jos joku jaksaa. Saisin vähän osviittaa onko ihan metsässä nämä syömiset :)
-aamupala: kaksi taysjyvävehnäleipäsiivua, kaksi juustoa ja maksamakkaraa, kahvikuppi + rasvaton maito (ei sokeria)
-välipala: 2dl jugurttia (rasvaton) ja mysliä n. 1dl
-ruoka: jauhelihakeittoa lautasellinen ja puolikas sämpylä+margariini ja rasvaton maito
- lakritsaa :ashamed: n. 100g
-omena
- kaksi ruisleipää, maksamakkaraa (kevyt 5%) ja kananmuna, teetä
-jugurttia n.2dl ja hiukan mysliä

Normaalisti söisin vielä näiden lisäksi karkkipussin tai muuta herkkua, nyt yritän pitää näppini poissa :saint:

Kylpemisestä oli täällä aikaisemmin juttua. Meillä poika käy oikeastaan joka päivä kyvyssä ja veteen oon aina lisännyt öljyä. Saippuaa en ole vielä käyttänyt. Eilen yritin sitten käyttää suihkussa, mutta poika pelkäs sitä niin kovasti että karju kuin syötävä. Tänään sitten yritin totuttaa hiukan kylvyssä ollessa, niin että suihkuttelin vaan kädelle. Se oli kyllä pojasta alkujärkytyksen jälkeen ihan hauskaa. Aikas herkkä tää meijän poiku. Nyt tyhmänä kysyn, että miten te toteutatte tuon suihkussa käymisen? Miten itten saa pestyä kun lapsi on pesty? Tai miten pysytte kuivina jos lasta vaan yritätte pestä? Anteeksi tyhmä kysymys, mutta kun pelkkää punkkaa on käytetty... :ashamed:

Niin unohdin ihan viimeksi toivottaa kaikki uudet tervetulleiksi!! Ja kaikki sellaiset myös joilla on ollut taukoa kirjoittamisesta! Kaikkien kuulumiset on ihana lukea. Aina vain ei muista kommentoida kaikkea tällä hataralla päällä. Joka rivi tulee kyllä luettua ja elettyä mukana. =)

Siitä tulikin mieleen, että en ole ilmoittanut Danin syntymäpainoa ja pituutta, eli ne ovat 3915g ja 53,5cm. Jos kippana haluat lisätä ne tuonne 8.5.

Mutta eípäs muuta tällä erää, kuin öitä mammat! :wave:
 
Tosi hienoa, onnea teille, jotka olette onnistuneet painonpudotuksessa! Painonvartijoiden pisteet on kyllä hyvä tapa, ja siinä oppii samalla hyviä tapoja kuten salaattia perheelle joka aterialle, kuten Tiitteräinen sanoi. Mulla ei laihduttelu tosiaankaan hyvin nyt menee, se vaatisi hieman enemmän keskittymistä ja omistautumista asialle kuin mihin nyt pystyn. Opiskelut vauvanhoidon ohessa vievät kaiken jaksamisen nyt.

Meillä vauvalla on ollut nyt todella intensiivinen liikkumisen oppimisen jakso, parissa päivässä on alkanut kontata, ja nousemaan itse pystyyn tukea vasten. Irrottelee myös käsiä seistessään, eli saa vahtia todella tarkoin. Yrittää myös liikkua seisoessaan tukea vasten, ja on alkanut ryömiä tosi vauhdikkaasti. Joskus saa jo oikein etsiä, että minne on luikahtanut, yleensä pöydän alle herkkupaloja etsimään.... Uni ei sitten meinaa tulla millään, kun unissaankin yrittää vääntää. Samoin on niin kova jokeltelukausi. Koko ajan tulee jos jonkinlaista pulinaa. Yleensä bäh, käh, däh, babababaaa. Auton kun näkee, sanoo heti bäh, eli yrittää äidille näyttää sitä.

Sellaista meillä, mukavaa kehitystä vauvalla. Tänään kävin ostamassa verhokankaita, teen keittiöön jouluverhojen tilalle uudet keväisemmät ja rempattuun kodinhoitohuoneeseen uudet sopivammanväriset. Olipa ihania kankaita kaupoissa! Huomenna pitää vielä ompeluliikkeistä hakea hieman tarvikkeita verhoja varten.'

Äippä78 vauvaa saattaa olla helpompi totuttaa suihkuun, jos pidät häntä sylissä. Meillä vauvalla on oma ihan tavallinen pesuvati, missä hän osaa istua (mitä nyt nykyään meinaa lähteä siitä karkuun). Eli istuu pesuvadissa, kun suihkuttelen itse, ja hänellä on siinä omia leluja. Pesuvadissa on helpompi istua kuin isommassa vannassa.
 
äippä78
Tässä suuntaa antavat pisteet:
aamupala: aamupala: kaksi taysjyvävehnäleipäsiivua (2), kaksi juustoa(2) ja maksamakkaraa(Montako, yksipala 1), kahvikuppi + rasvaton maito (ei sokeria)

-välipala: 2dl jugurttia(1,5) (rasvaton) ja mysliä n. 1dl (3)

ruoka: jauhelihakeittoa lautasellinen (3)ja puolikas sämpylä(1)+margariini (0.5) ja rasvaton maito (1)

lakritsaa n. 100g (lakumatto 60g 3p.)

kaksi ruisleipää(2), maksamakkaraa (yksi pala 1)(kevyt 5%) ja kananmuna(2), teetä
-jugurttia n.2dl (1,5) ja hiukan mysliä (rkl 0,5, jos kaloreita alle350/100g)

Kaikkihan siis riippuu tuotteen rasvamäärästä mutta näin suurinpiirtein




:)

Lisään huomenna painot ja pituudet.
Yötä :wave:
 
Vähän ikävillä aloitan heti sillään. Noora ripuloi ja oksentelee edelleen. Nesteitä menee hät hätää n. 3 dl/vrk. Tarttee varmaan lähteä huomenna tk:n ja sieltä TAYSiin. Viimeksihän ripuli kesti tytöllä 2 vk ja monta kertaa soitin sekä tk:n päivystykseen että TAYSin lastenpolin päivystykseen, kun ei saatu menemään mitään nestettä millään keinolla alas, mutta ei ollut kuulemma tarvetta lähteä, vaikka tytön paino oli laskenut viikossa 500 gr! Onneksi tauti sitten hellitti, mutta jotenkin tuntui niin kurjalta, kun kukaan ei ottanut tosissaan mun hätää pienokaiseni terveydestä. TAYSissakin sanoivat, että turha ottaa sisään noin "isoa" tyttöä eli tarkoittivat iän puolesta. Mun mielestä 8 kk ikäinen on pieni ja meidän neiti kun vielä niin hoikkanenkin että ei olis varaa laihtua... Mieskin rassukka sairastui sitten Nooran perään su:na ja tuli sen verran kyllä tavaraa molemmista päistä, että huh huh.

Kiitos parasta aikaa Party Lite-tuoksuvinkistä. En vaan sitten valitettavasti päässyt su:na niille kutsuille, kun ripuloijat tarvitsivat äitiä kotona.

Kiitokset myös mennikselle ruoka-ohjeista. Haastavaa vaan tehdä noita ruokia, kun tarttee koko ajan varoa, ettei sitten niitä ruokia tehdessä koskis mihinkään, mikä on ollut kosketuksissa esim. tiskipöytään, jossa sitä "norovettä" saattaa olla. Vaikka sitä käsidesillä vähän väliä pyyhin.

Kuukautiskiertoon imetyksen aikana en pysty sanomaan, kun menkkoja ei ole kuulunut vieläkään, vaikka jo toista viikkoa ollaan imettämättä. Tosin mitään ei ollut sitä vastaan, että "rättisulkeisia" ei ole kuulunut.

Kojo, olit saanut napattua tosi hauskan kuvan Noorasta.

Tuo vauvakirkko on aivan ihana juttu. Olisikohan meidänkin paikkakunnalla? Tarvitsee kysellä tuolta srk-toimistosta? Vielä ei ainakaan ole tullut kutsua sellaiseen. Meiltä en taitaisi saada miestä mukaan (ei kuulu kirkkoon), mutta Nooran mummu lähtisi ilomielin. Mentäisiin tyttöjen kesken.

Päivän ehdoton puheenaihe näyttää olevan tuo laihdutus. Tsemiä kaikille, jotka ovat jo painoa pudottaneet ja muille "pisteiden laskijoille".
Mulla on työn puolesta vaikka minkälaista materiaalia painonhallinnasta (laihdutuksesta) . Työskentelin sellaisessa (tai siis työskentelen taas kuukauden päästä ) 2 tyypin diabeteksen ehkäisyhankkeessa. Hankkeessa työskentelee mm. ravitsemusterapeutteja ja liikuntakoord., joilta saanut paljon "ilmaista" suullista ja kirjallista infoa painonpudotukseen, mm. juuri noita painonvartijoiden taulukoita yms.. Lisäksi olisi sellaiset 80 kpl Nutrilett-pusseja. Ne ei mitään herkkuja oo, mutta viimeksi kun painoa pudotin ennen raskautta, niillä sai hyvän alun, vattalaukkua vähän pienemmäksi. Totuushan tuossa laihdutuksessa/painonhallinnassa on, ainakin mitä meidän rav.terap. on uskominen, että oikotietä onneen ei ole. Pitää oppia syömään oikein eli niin, että syömiseen tuleen pysyvä muutos, ei hetkellinen (esim. joku vichydieetti tms.). Ruokaympyrän noudattaminen ja jo 30 min/pv liikunta auttaa ehkäisemään lihavuutta ja samalla 2 tyypin diabetesta. Tulipas oikea mainospuhe. Ilmeisesti olen ihan valmis palaamaan työhön :LOL: Mutta täällä on oikein kurinalaisia ihmisiä, joten pakko tässä itsekin ryhdistäytyä.

Äippä78, voisin sanoa tosta kylpemisestä ja suihkuttelusta, että meillä kävi niin, että Noora ei ennen joulupäivän kylpyä koskaan aiemmin innostunut kylvystä. Ei itkenyt siellä, mutta ei mitenkään ihmeemmin iloinnutkaan, oli vaan niin kuin, että haloo, mitä tää on. Kylpylelujakin oli, mutta ei uskaltanut niihin koskea, istu vain kädet ja jalat suorina. Koomisen näköistä oli. Sitten kerran (joskus loppukesästä ) otettiin suihkuun mukaan ja hymyili ihan hirveästi. Istui vuorotellen jomman kumman sylissä ja pelleiltiin niin, että iskän purskautteli vettä suustaan ja minä käänsin suihkun suuttimen sillai väärin päin, että siitä tuli sellainen suihkulähteen suihkua muistuttava juttu. Sitä sitten yritti tavoitella ja ihmetellen naureskeli. Eli suihkun lattialla istutaan tyttö sylissä (tai äiteelläni ammeessa) ja siinä suihkutellaan. Sitä jippoa en ole vielä keskinyt miten taisi tytön suihkutettua niin, että ei itse kastuisi. Onnistuisi varmaan nii, että laittaisi tytön omaan ammeensa, kun pysyy siinä istuma-asennossa ja suihkutella siinä. Meidän kylppärin lattia on aivan liian liukas laittaa Nooraa siihen istumaan. Uskoisin, että tossa varmaan aika tekee tehtävänsä, että tottumiskysymys.

Mutta voisitteko kanssasisaret kertoa, miten tuollaiselle 8 kk ikäiselle ikuliikkujalle vaihdetaan vaippa? Tytön kun laitat selälleen, niin kääntyy, siis on kääntynyt jo pari kuukautta) saman tien mahalleen. Siinä tarvitsisi olla joka päivä joku uusi lelu tms. kädessä, jota jaksaisi sen aikaa tuijottaa. Tai sitten "sirkus" = joku toinen henkilö juttelemassa tai viihdyttämässä sen aikaa neitiä. Vaikka kuinka nopea yrittäisin olla, niin yksin ei hommasta tulla mitään. Mitenkän sitten, kun tuo saa jalat allensa :eek: Onko täällä muuten muiden taaperoilla tarvetta mennä sohvapöydän alle? Meillä mennään ja sitten tulee kitinä, kun ei pääse sieltä pois, kun se on niin matala, että ei saa itseään ryömimisasentoon. Ja kun otat pois sieltä, niin kohta on jo uudestaan siellä :whistle: Konttamista harjoittelee tosissaan ja matoilla pääsekin eteenpäin. Tarttis olla jarrusukkien lisäksi polvien kohdalla samanlaiset "kumit", että ei luistais tossa parketilla.

Mutta nyt tutumaan. Huomiseen!

 
Rinsessan äite Voi ei ompa kurjia uutisia! :hug: Mua huolestutti kans eniten toi et kuinka pikkuvauvat kestää ton taudin(kyllä munkin mielestä 8 kk on pikkuvauva, voi toki olla ehkä jäävi arvioimaan :LOL: )
Kaverin vajaa kaksivuotias oli just sairaalassa, kun oli ripulissa kuivunut, vaikka söi ja joi hevosmääriä :( , joten mä en ymmärrä miksei voida auttaa ennenkun lapsi on tosiaan niin huonona ettei jaksa mitään. :headwall:

Ite istun täälä koska mahaa väänsi sikana ja vessan kautta tulin tänne ootteleen että tartteekohan mahdollisesti mennä uudelleen :x ...Joten kovin on mahatautista tääläkin.

Moikka :wave:
 

Yhteistyössä