Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Riiviöiden äiti Teidän poju näkyykin kasvavan meidän neidin kans samaa rataa... Meidän 8kk mitat olikin jo tuolla aiemmin, mut kertaus 7,280g/71 cm.ja ikää oli 8kk ja 18 pvää.

Mennis Voihan itku mikä tilanne, toivottavasti saatte tänään jotain troppia Sinnalle. :hug:

No nyt mentävä maalaamaan naama, kun kohta on lähtö... :wave:
 
Vilmis,
juu tosiaan soitin eilen päivystykseen, mutta sitten saatiin neiti rauhottumaan, niin jäätiin kotiin. Lääkärissä ei tänään saatu kuin yskänlääkettä ja tiistaina sitten, kun seuraavaksi mennään lekuriin, niin keskustellaan hänen kanssa jatkosta, jos ei yskä ala hellittämään. Kovin on räkänen tyttö taas. Tainnut jonkun viruksen taas lykätä tohon päälle, niin yskäkin tietenkin sen mukaisesti pahentunut.
 
Täällä on nyt sitten tehoklooraukset ohi. Mun tuli niin surkea niitä kaupungin miehiä, jotka ajoivat koko päivän tässä puhdistettavalla alueella auton kajareiden huutaen ihan täysillä lausetta: "Tehokloorauksen aikana, muistakaa juoksuttaa vettä ohjeiden mukaan". Siis raukoilla soi varmaan unissaankin toi lause. Kait ne ees vaihto vuoroa siellä autossa ettei tarttenu ihan kahdeksaa tuntia yhteen soittoon kuunnella

Sammakko:
Meillä voidaan jo paremmin. Minä ja mies tervehdytty ja Noorankin ripuli takana.Juo hyvin, mutta taas kestää oma aikansa ennen kuin päästään syömisissä niihin annoskokoihin mitä oli ennen tätä ripulia.

Elli Etikka kyselit tykkääkö vauvat musiikista. Meidän Noora on tainnut saada siistä vauvamuskarista jonkun "musikaalisuuden" (äitin toive :) ), kun tässä on parin viikon ajan LAULANUT aina kun kuulee autoradiosta musiikkia. Takapenkiltä alkaa kuulumaan sen musiikin, mitä radiosta tulee, rytmistä ja "korkeuksista" laulua, laa-laa-laa. Se on niin söpön kuuloista, että. Muutenkin tykkää niistä lauluista ja loruista mitkä on muskarista tuttuja ja yksi lelu, mikä soittelee erilaisia kauniita melodioita, on ihan pop, alkaa aina hymyilemään ja heilumaan, kun se soi. Mustan kissan tangoa tanssitaan ja tyttö nauraa kikattaa.

Kynsien leikkuusta oli puhe, Vilmiskö siitä kirjoittelit. Kun mun piti taas taas fiksummilta kysyä neuvoa, että miten ne kynnet leikataan tuollaiselta lähes-taaperolta, joka osaa hyvin kertoa suullisesti ja fyysisesti mitä mieltä on ko. operaatiosta. Vinkkejä? Nukkuessa herää siihen. Siihen asti kun oli rintaruokinnalla leikkasin aina Nooran ollessa rinnalla.

Sitten piti sanoa, että ihan hirveästi voimia kaikille teille äideille, joiden taaperoiden yöunet on rikkonaisia ja pitää teidätkin valveilla. Itse tiedän koliikin ajoilta, millaista on kun on TODELLA väsynyt. Noora itki lähes kaiken hereillä oloaikansa, unta tuli tytölle n. 6-8 t/vrk ja se loppuaikakin lähinnä KANNETTIIN, heijailtiin turvakaukalossa, jossa sitten röyhtäili ja piereskeli. Mutta saas nähdä miten meillä sitten käy noiden unien kanssa, kun oppii enemmän tuota konttamista ja kävelyä. Noorahan on nukkunut yönsä n. 1.5 kk:n iästä kertaakaan heräämättä. Että koliikin aikanakin sentään nukkui sentään sen 6-8 yöllä heräämättä! Ja unethan piteni koko ajan.

Mennikselle halaus. Varmaan säikäyttävät pahasti tyttösi hengitys"vaikeudet", miten niitä nyt nimittäisi. Itse pelästyin ihan hirveästi, kun Nooralle tuli n. 1 kk:n iässä yhtäkkiä joku ihan hirveä yskä/hengittämättömyys-kohtaus. Juoksin Noora sylissä miehen luokse pihalle ja sanoin, että auta! Meni sitten ohi, kun mies ns. taputti voimakkaammin tyttöä selkään. Oli ollut rinnalla ja maitoa ilmeisesti noussut takaisin päin ja sitä kakoi(myöh.todettu paha reflux). Hakeutukaa ihmeessä tk:n tai suoraan yliop.sair. hengittelemään spiraa.

Koskas lemmenlaiva olet tuossa ostoskeskuksella ollut töissä? Olitko siinä missä oli Nanson myymälä vai tuossa Cittarilla? Me ollaan muutettu tänne 2005.

Kiitokset lumikolle soseiden säilymistiedosta. Kun vaan pääsisi niitä tekemään, kun täällä tuon kloori-noro-veden kanssa ei nyt uskalla leikkiä ettei jää niihin soseisiin mitään pöpöä.

Hannako kyselit miten vauvelit/taaperot nukkuvat vaunuissa? Meillä Noora on nukkunut n. 5kk:n iästä yhdistelmävaunujen ratasosassa lämpöpussissa. On toki istutkin n. 6 kk iästä siinä "takakennommassa" asennossa. Vaununkopassa riittäisi pituus vieläkin, kun tuossa mittailin, mutta nukkuminen on ollut sen verran riehakasta 3 kk iästä pinnasängyssäkin, että ei siitä tullut mitään siinä kopassa.

Vaniljatäti: Meillä ei tarkistettu rutiininomaisesti korvia 8 kk neuvolassa. Minä höntti kun vielä unohdin pyytää, että olisi katsottu. No, tuon TAYSin käynnin yhteydessä kyllä katsottiin eikä ollut tulehdusta tms. Pidän kovasti peukkuja, että ei saisi "äitinsä korvia", joita puhkottiin koko pikkulapsiaika. Tähän asti kun on ollut muutenkin niin kovin terve.

Meidän perheen tarvitsisi kanssa pyrkiä tuohon, mikä teillä, äippä78 jo sujuu eli ostaa viikon ruoat kerralla. Me ollaan sellaisi kaupassa juoksijoita eli lähes joka toinen päivä ellei peräti joka päivä käydää jotain hakemassa. Puuttuu täysin suunnitelmallisuus. Siellä seisotaan kaupassa ja mietitään mitä syötäisiin tänään. Ja jos se saadaan päätettyä, niin sitten pohditaan, että no mitäs huomenna???

Nooran "taidoista" piti mainita, että on nyt parin päivän ajan kontannut. Hampaita on tullut lisää; eteen yksi ja yksi kulmahammas tulossa. Harjailtu on kun neiti suostuu yhteistyöhön. Yleensä mukavampaa on sen harjan järsiminen. kait siinä sitä varten on ne nystyt toisessa päässä, että voi ikenien kutinaa helpottaa. Sammakon pojan tapaan meilläkin tykätään "kammata" äidin hiuksia ja repiä iskän partaa. Silmälasit on myös pop. Kaukosäätimet ja kännykät ehdottomat. Ja johdot! Mikä niissä johdoissa oikein on? Kertokaa mulle. Ja tuo takka. Ei usko vaikka mitenkä kieltää. Osaako muiden lapset ilmaista hyvin korkealla äänialalla sen pettymyksen määrän mikä tulee, kun joku vaarallinen tavara otetaan pois kädestä tai viedään pois jostain vaaranpaikasta? Meillä ollaan yritetty tehdä mahd. vaarattomaksi tämä koti, mutta sen hempskutti aina löytää sen mitä ei olla ehditty ajatella.

Mutta nyt täytyy rientää kotihommiin! Kuulumisiin :wave:

rinsessän äite ja Noora 8 kk ja 3 vk
 
Linjoilla ollaan, meillä oli teknisiä ongelmia, joten netti ei siellä toiminut kuin ekana päivänä.

Ja nytkin kirjoittaminen on hankalaa, kun siellä vesi oli jotenkin kovempaa, niin mulla on sormenpäät auki. Mutta niin ikävä teitä on, että pieni kipukaan ei haittaa :heart: .

teidän kuulumiset on multa osin vielä lukemati, johtuen ehkä siitä, että olette niin hienosti painoa pudotelleet, ja mie olen varmasti sitä onnistunut kartuttamaan, vaakaan, en edes mene, sen sijaan söin juuri iltapalaksi pizzaa ja palan painikkeeksi Guinesia :whistle: , pisteitä nolla!

parasta aikaa ja Hanna teillä on ainakin tietoa noista pohjoisen mökeistä, olen yrittänyt miestä puhua ympäri, että hankittais osuus jostain mökistä, ei siis loma-osaketta. Mitä kautta niitä kannattais etsiä? Ukko puhuu kyllä noiden vuokra mökkien puolesta, mutta mutta... Lähinnä joko Ylläkseltä tai Leviltä, ei jääty tohon Rukaan mitenkään koukkuun, vaikka loma olikin kiva. Mökki oli tosi hyvä ja ilmat sopivan leudot, niin pystyi Helmikin olemaan ulkona monta tuntia päivässä.
Meidän viisivuotias oppi laskettelemaan ja itsenäisesti kulkemaan sompa hissillä!

Palaan vielä asiaan illemmalla tai aamusta, kohta saunaan, olo on melko raukea, kun kymmenen tuntia ollaan ajeltu.

T:Minnihiiri
 
Kynsienleikkuu: meillä sormet saa leikata, mutta ne varpaat ovat niin mahdottoman kutiavat, koko mies saa ihan hepulin kun niihin koskee. Toinen on hampaiden harjaus. Itse tykkää jyrsiä hammasharjaansa, mutta suu napsahtaa lukkoon kun minä vähän yritän.

Minnihiiri - mullakin sormenpäät halkeilevat. Koko ajan on pesemässä niitä ja muutenkin vähän kuiva iho. Tosi kipeät ovat ajoittain.

Rinsessan äite meillä kanssa kyllä vauva ilmaisee erittäin selkeästi mielipiteensä, kun otetaan pois vaikka kauko tai joku kukan lehti. Hän selvästi jo tietääkin, että ei saa, ja siitä on tullut vähän kuin leikki, kun en nyt niin vihaisesti kiellä, vaan hymyillen sanon ei. Eli ehkä mun viestintä on sekavaa, pitäisi varmaan sanoa jämptimmin ei. Ettei luule kivaksi leikiksi. Nyt alkaakin kova vahtiminen, kun Rasmus ainakin on aloittanut omat tutkimusretkensä. Läps läps vaan kuuluu kun hän käy tutustumassa kaikki ne paikat mitä on aina halunnut, mutta mamma ei ole antanut: videot, vessaharjan, viemärit, pöytälampun johdot, kaktukset... Juuri kun nukutin Rasmusta, niin mietin, että mihinkäs ikään asti ne lapset yleensä oli tällaisia kilttejä mamman mussukoita, ja milloin alkoi uhmaikä. Kun kaikki on ei ei ei. Toivottavasti vielä pitkään saa nauttia tästä kun vielä äidille ei niin kovin panna hanttiin.
 
lemmenlaiva
RINSESSAN ÄITE, olin siinä cittarilla töissä. Avauksesta huhtikuuhun 2006 saakka.

PUUROISTA, minä en ole mitään muita puuroa syöttänyt kuin näitä aikuisten puuroja, kaura, 4viljan ja ruis. Mannapuuroa en ole tehnyt, koska käytän maitojauheita.. en tiedä voiko siitä keittää?? TIETÄÄKÖ JOKU??

YÖT ovat alkaneet olla repaileisia, tyttö heräilee puolen tunnin- tunnin välein itkemään ja samalla nousee istumaan.

Tyttö on alkanut NOUSTA SEISOMAAN ja tukevasti seisoo tukea vasten, saattaa vahingossa askeleen muutaman ottaakkin.

LENKKEILEMÄÄN olen alkanut pikkuhiljaa ja jumpaaminen alkaa ensi viikolla. Pisteitä olen vain syöny, tai ainakin yrittänyt. Maanantaina sen sitten näkee tuloksen.

Nyt painin lajittelemaan valokuvia ja nukkumaankin pitäisi mennä..

Nopeesti kommentoimassa, LEMMENLAIVA



 
Niin paljon oli viikossa tullut tekstiä, että luin vähän sieltä täältä.

Kynsienleikkuu ei meilläkään mitään suosikki puuhaa ole, taitaa olla melko ylivoimaista edes pysyä paikallaan niin pitkään. Mie otan neidin vain tukevasti syliin ja leikkaan siinä, tosin kyllä varmaan liian harvakseltaan :whistle: .

Vaipanvaihtokin sujuu mun mielestä parhaiten sylissä, hoitopöytä jäi lähes käyttämäti siinä suhteessa, vauvana vaipat tuli melkein lattialla vaihdettua.
Tuleeko teidän lapset ilmoittamaan kun kakka on housuissa? Meidän neito tulee kitisten mun luo ja sitten arvaakin mistä on kyse. pottailua ei olla aloitettu, keskimmäinen teki 9kk iästä alkaen kakat suurimmaksi osaksi pottaan.

Yösyötöt meillä on tullut tavaksi Helmille syödä kerran yössä, pitäis varmaan ryhdistäytyä, kun mun mielestä se on enemminkin tapa kuin nälkä. Mutta unenpöpperössä tulee maito haettua, kun tietää, että sitten pääsee itse nopeasti takaisin nukkumaan, neiti itsekseen hörppii pullon.

Aivan ihania kuvia olette laitelleet. [/b]Parasta aikaa, teillä kyllä tytöt tosi samalla muotilla tehtyjä, samoin Hannan Paavo ja vanhin tytär ovat kovasti toistensa näköisiä.
Meillä kaikilla muksuilla myös paljon samoja piirteitä. Syntyessään Helmi muistutti kovasti esikoistyttöämme, mutta nyt moni on sanonut, että pojalla ja hänellä paljon samaa näköä. Omasta mielestäni Helmi on eniten näistä lapsista mun näköinen, tai ainakin on saanut mun huulet...

Olen eilen tutkinut sitten etuoven ja oikotien noiden loma-asuntojen suhteen ;)

Kauhistus mikä sotku meillä, tai ei oikeesti muuten, mutta noita vaatekasseja lojuu, odotten purkaamista. Oli taas ihan liikaa vaatetta mukana, mutta kun oli niin leudot ilmat, että yhden kerroksen vaatetta saattoi jättää pukemati.

Palaillaan, käyn tänään jo varmasti usein kurkkimassa teidän kuulumisianne!

T:Minnihiiri
 
Huomenia!

Meillä meni viimeyö kivasti. Kerran käänsin pojan vaan takaisin selälleen, kun oli kääntynyt mahalleen. Lisää tälläisia, heh!

Minnihiiri tervetuloa takaisin. =) Hyvä, että reissu meni hyvin!

kynsienleikkuu meilläkin ongelmallista. Olen leikannut vain nukkuessa, mutta välillä tuppaa heräämään. Ja nyt kun käyttää käsiään enemmän, niin kynnet kyllä pysyvät aika lyhkäsinä, kun lohkeilevat, mutta tosi terävinä. Sitten tulee naarmuja niin äitin kun omaankin naamaan :| .

Meillä Dani nousi eilen ekaa kertaa polviseisontaan pinnasägyssä. Istui siellä leikkimässä, kun laittelin pyykkiä. Onneksi tipautettiin juuri alemmas pohjaa. Liikkeelle ei pääse vieläkään kuin peruuttaen, mutta konttausasennossa hytkyy, yleensä öisin :kieh:

Tietääkö kukaan kuinkan paljon maitoa tarvii vrk:ssa 1-vee? Kun mietin tässä, että jos imetän siihen saakka ja lopetan imetyksen tuokokuun alussa, niin voikohan sitten siirtyä suoraan mukiin ja antaa vain ruuan yhteydessä. Kun tulee ne häät ja tietty polttarit, sun muuta siihen liittyvää järjestelyä, enkä ole sitten joka hetki läsnä. En mä yhtään aikasessa ole, heh... Mutta kun mietityttää, kun on noi järjestelyt nyt alkaneet.

Mutta nyt kotihommiin! :wave:
 
Niiskunen
lemmenlaiva Mä tein Nan-jauheesta tuota mannapuuroa. Kyllä poika ainakin hyvällä ruokahalulla sitä söi. Laitoin muutaman mitallisen sinne veden joukkoon sitä jauhetta. Vettä mul oli se 2,5 desiä ja sit vaan mannaryynejä joukkoon.
 
jaahas, kyllä on tosiaan kurjat kelit täällä etelässä.. vettä ja loska räntää vaan sataa!
Meillä on kans ilmeisesti hampaita tulossa lisää, kun kuumetta on taas ja aivan on vatsa ripulilla. Voi tietenki olla, että sai jonku bakteerinkin sairaalasta kun kävi mun mukana kun mulla oli vatsakipujen vuoksi lääkäri.
Ja vitsi mikä homma siitä tulikin sitten..
No nyt sitten tutkittiin, että onko mulla raskaushormoni koholla, kun menkat on myöhässä ja testi ei kuiten näytä mitään. No ja ultrassa näkyi sitten heti vasemmassa munatorvessa jotain, eli jonku pallura.
Raskaustesti oli positiivinen ja kohtu oli tyhjä, mutta se möykky sitten oli siellä, nyt sitten menin uuteen verikokeeseen ja ultraan... nyt siellä hormooni arvo oli sitten koholla ja kohdussakin näkyi pieni pussi. No nyt sitten huomenna on taas verikoe ja keskiviikkona ultra.. että ennen sitä ei tiedetä onko mulla kohdun ulkoinen raskaus vai olenko raskaana ja sitten mulla on joku muu möykky silti tuolla vasemmassa munatorvessa. .huh huh, tätä piinaa. Ja raskaus oireet taas löytyy, niin on kivat aamupahoinvoinnit. yäk!

Kynsienleikkaus, meilläkin sujuu kivasti, kun poika istuu nätisti sylissä ja katsoo telkkaria jos niikseen sattuu..aina ei näin mene, mutta hyvin antaa leikata kuiten.

Nukkuminen, meillä on nyt kaks yötä nukuttu syömättä.. tosi kiva jos menis näin sitten, mutta ei kovin paljon yli 6-7 tuntia jaksa olla syömättä. No helppo olis jos tosiaan itse lopettais syömästä.

Minnihiiri, meillä kans laarataan noita etuovia ja oikotietä joka päivä..etsitään taloa tai tonttia..toivottavasti tekin löytäisitte pian..mutta siellä ei kyllä mitään nyt ole meille tarjolla :ashamed:

Rinsessa äite
, meillä kyllä osataan ilmaista/ kiukuta sitten kun kädestä joutuu ottamaan jotain pois,,kiljuu ja alkaa huutamaan. Välillä ei auta vaikka antaisit mitä tilalle.. mutta joskus auttaa..Kyllä alkaa siis oma MINÄ ITSE sieltä puskemaan läpi..heh.
JA meilläkin seisotaan joka paikassa ja yletytään kaikkeen mihin ei tarvis..heh

Mutta nyt täytyyki mennä, kun kutsutaan..heh.

*Hyvää sunnuntaita kaikille*
 
Lemmenlaiva mä tein edellisille lapsille kauramannasta mansikkapuuroa. Eli keitin veteen, mutta laitoin joukkoon mansikkasosetta ja hieman sokeria. Vähän samantapaista kuin nuo valmiit vadelma-kaurapuurot. Nyt en ole Rasmukselle tehnyt, kun tuntuu kaikki menevän nyt hukkaan mitä teen hänelle ruokia. Syö pelkkää kinkkuherkkua, ei enää muuta.
 
Muka niin hoppua pitäny, ettei ole kerenny täällä käymään...

Minnihiiri kyselit siitä mökkijutusta niin varmaan kantsii käydä myös noiden oikotie yms. sivujen lisäksi esim. Levin omilla nettisivuilla. Siellä on esim. keskusvaraamo josta voi kysellä melkein mitä vain mökkeilyyn ja muuhun lomailuun liittyviä asioita... luulen, että Ylläksen nettisivuilla kans on joku tämmönen palvelu.
Aikasemminki olen kertonu Ylläksen ja Levin eroista (molemmat tuossa vieressä) niin Ylläshän on huomattavasti rauhallisempi ku Levi, mutta taas palvelujaki sitte vähemmän. Meillä ittellä on mökki 10km Ylläkseltä. Mutta jos nyt oisin mökkiin sijottamassa rahaa niin enemmin ottaisin Leviltä, koska siellä mökin arvot nousee kokoajan ja helpompi päästä sitte siitä mökistä eroon jos haluaa. Ottajia löytyy, koska tällä hetkellä Leville vetää väkeä mm. Levi-Spirit hanke.

Mie eilen sitte raskin ottaa vaunuista sen koppaosan irti ja laitoin sen ratasosan... Paavo ainaki näytti tykkäävän ku nukku peräti 2 tunnin unet ulkona siinä. Ja muutenki ku näki ympärilleen paremmin.

Moonlight toivotaan, että kaikki on niinku pitäänki sinun masussa :hug:

Kynsien leikkaus meillä sujuu niin, että iskä höpöttää Paavolle mm. hauskoja ilmeitä yms. ja mie siinä "varkain" yritän leikata kynnet. Yleensä se onnistuuki.

Mökistä vielä sen verran, että se meidän mökki on minun vanhempien, mutta isoveljeni siellä aikaa kuluttaa kaikista eniten perheensä kanssa. Eilen sitte tuli äitin kanssa juttua tästä ja aikoi puhua isälle jos he rakentaisivat siihen viereiselle tontille toisen mökin. Sitte ku heiltä aika jättää niin molemmille siis mulle ja veljelle jäis oma mökki. Tämmöstä pikkumökkiä sitte ehottelin niille..

http://www.kastelli.fi/huvilat/huvilamallistot/torni/Kaunotar

Saa nähä sitte, ottaako tuulta purjeisiin...

Meillekki (tai siis Paavolle) tuli aika hammashoitolaan... ois 28. päivä.. muistan esikoisesta kuinka se ei aukassu suutaan vasta ku 6-vuotiaana eka kerran... sitä ennen käytiin lukemattomia kertoja yrittämässä.. ;) Ajatteli kai, että mitä sitä aukaisee turhaa ku ei siellä kuitenkaan mitään ole.. sillä ei vieläkään ole yhtään reikää hampaissa vaikka ikää tulee tänävuonna jo 11-vuotta! Aika hienosti.. ;)

Nyt täytyy mennä, joten :wave:

Hanna ja Paavo :heart:
 
Jee meillä on nyt valkoinen maa. Saa nähdä onko enää aamulla, kun on plus asteita ja räntänä sataa. Saatiin tehtyä pihalle lumihevonen juusolle. Toivottavasti se edes pysyys hetki aikaa.

Hanna-77 aivan ihana mökki. Mullekkin kelpais tuollainen.

Moonligh-80 yhdyn hannaan ja toivon kans, että siellä vattassa on kaikki kunnossa! :hug:

Kynsien leikkuu onnistuu meillä aika hyvin...jonkun verran joskus pitää venkuilla. Jalat on sitten eri asia, kun jalanpohjat kutiaa niin lujaa.
Tuntuuko teistä muista, että saa usein leikata kynsiä?

Alkää välittäkö jos teksti tuntuu aivan hullulta....Taas on järki kulta kateissa.
:LOL:

Kaikille isot :hug: joilla on katkonaisia öitä. Se on kauhiaa, kun saa pään tyynyyn niin toinen raasukka jo kaipaa äitiään luokseen. Ja sitten päivät menee aivan zombiena. Ainakin mulla meni, kun joudun joitakin öitä valvoon.



Äippä78 teit hyvän kysymyksen johon mäkin kaipaan mielen kiinnolla vastausta. Ei olis itelle, tullut mieleen kysyä.

Vinkki. Kannattaa ostaa sappisaippuaa lastentarvike liikkeestä, jos ei meinaa saada esim. porkana tahroja irti.
Ite oon nyt vasta Justuksen vaatteis käyttänyt, kun en tiennyt tuollaista olevan olemassakaan. Lähtee porkkana tahratkin irti hyvin.
On pitänyt monta kertaa vinkata tuosta saippuasta, mutta ei oo muistanut.

Nyt meen syömään, ennen kuin herätään päikkäriiltä. Mutta teidän kuulumiset oli omaa syömistä tärkiämmät. ;)

Elli Ja Justus
 
Onpa ollut päivä.
Oltiin aamulla uimassa, meni melko huonosti. Jostain syystä meidän iloinen uimari on nyt alkanut vieroksua vettä siellä altaassa:( Roikkui mussa kiinni niin kovin, että mun ei tarvinnut pitää edes tytöstä kiinni. Ja iskän syli ei kelvannut ollenkaan. Taitaa tätä 8kk, äiti on paras kaveri. Kiva kun sinne hoitoon mutta toivottavasti menee ohi..

Sitten vielä kävelin anopille työntäen rattaita ja yrittäen taluttaa kahta koiraa, oih mitä touhua. Matka ei ole kuin 3km mutta tuuli niin kovaa et tuntui kun sama mitä menit eteenpäin tulit takaisin:( Ja mä pöhkö lähdin vaan villapaidalla kun aurinko paistoi enkä tajunnut että tuulee.. aivan jäässä kun pääsin perille, tärisin sitten viltin alla. Taidettiin näyttää huvittavilta kun nuo minikoirat puvut päällä taapersi tuulta vasten..laitoin ne sitten Peppin kanssa makuupussin sisään ja työnsin koko konkkaronkan perille:)

Meillä kynsienleikkuu menee ihmeen hyvin. Lorutuksia ja lallatuksia siinä' samalla niin antaa leikata. Leikkaan tai ainakin yritän leikata kerran viikossa kun kasvavat ihan mieletöntä vauhtia.

Moonlight toivottavasti kaikki kunnossa!

Tyttö nukkuu "päikkäreitä"..tarvis varmaan mennä herättämään ettei mene yöunet mahdottoman myöhäseksi.

Mies tuolla hakkaa seinää alhaalla pas..ksi, melkoinen pauke.Lasit vaan helisee:( Rakennetaan seinä vanhojen autotallin ovien paikalle. Tehdään lisää asuinneliöitä tuonne alas:)

Pyöräytin pullataikinan, tuoksuu tuossa ja odottaa että leivon ne valmiiksi. Taidan tehdä korvapuusteja kun piti tehdä laskiaispullia mutta käytinkin siihen tarkoitetun kerman vahingossa ruokaan. Ja korvapuustit on aika hyviä:)

Ei mutta nyt meen herättelemään tyttöä...

:hug: kaikille!

EKÄ ja Peppi
 
EKÄ arrrrggh! Miks sun piti mainita laskiaispullat!!! Ihan hirveä himo iski, jokos se pian on laskiainen. Ahhh, tuoretta pehmeää kotipullaa ja pehmeä kermavaahtoa - vaviskaa laihduttajat!

Vai sappisaippualla porkkanan kimppuun. Kieltämättä moni kiva vaate ihan pilalla porkkanan takia, sitä kun on joka ruuassa. Mistäköhän tuo vähemmän houkutteleva nimi tulee..?

Meidän vaava meni ekaa kertaa moneen kuukauteen omaan sänkyyn nukkuun. Suhthyvin sain nukahtamaan siihen. On pakko, ryömi nimittäin jo toisen kerran viime yönä alas isosta sängystä. Podin niin kamalan huonoa omatuntoa. Mua ei sinänsä haittais nukkua Rasmuksen vieressä ollenkaan, mutta iso sänky vaan valitettavasti on hänelle vaarallinen paikka. Toivottavasti tämä menisi hyvin.

Äippä78 sanoisin kyllä, että 1-vuotiaalle riittää maito ruuan mukana ja ruokajuomana, että ei enää varsinaisia maitoaterioita (siis että pelkkää maitoa). Mutta meidän lapset tuonikäisinä (ja aika pitkäänkin) ovat ottaneet lisäksi iltaisin 200 ml velliä, sehän on melkein kuin maitoa. Mutta tarkista vielä jostain, en ihan varma ole tuosta.
 
Yötä..
Mie täällä vain kupeksin vaikka vois kyllä olla nukkumassakin. Neitin kippasin nukkumaan ihan äsken, rytmit ihan vinksallaan. No, jospa ne joskus oikenis :)

Kuka se mannapuuron keitosta kyseli..mä oon ihan mikrossakin tehny tuolle pikkuiselle "mannapuuroa"..vettä ja mannaryynejä + hedelmäsoseita tai jotain muuta. Tai sitten maitojauhetta. Aika kuivakkaan näköstähän se on ilman mitään muuta lisuketta :LOL:

Tuli mieleen noitten syömisten kans, että esikoiselta ressas kauheasti jos se ei syöny..kaikenmaailman temput keksittiin et saatiin se syömään. Nyt jos ei ipanat syö, niin ok - pois pöydästä sit että äiti saa syödä rauhassa... :ashamed: Kyllä ne sitten syö, ku on nälkä. Voi meillä 2,9-vuotiaalla mennä monta päivääkin pelkällä "pyhällä hengellä" ja kaakaolla mutta sitte on taas semmosia hyvän ruokahalun päiviä et syödään ihan koko ajan =) No se siitä aiheesta...tuli vain mieleen.

Ihana kun tuo vaavi on alkanu juttelemaan kaikkea..nännännää ja mammammaa...jne. Ihan selvästi oikein kokeilee miltä eri "sanat" kuulostaa ja tuntuu suussa :heart: Lasten kehitystä on kyllä niin ihana seurata...

Jahas, pää lyöpi tyhjää joten hyvät yöt :wave:
 
Täälläkin maa valkoisena :) Ihanaa lähteä aamulenkille kun ei tarvi tarpoa sateessa =)

Minäkin vaan nopsaa tulin lueskelemaan, koira alkaa jo näyttämään siltä että tarvis ruokaa...

Niin siitä maitomäärästä vielä... Kun tosiaan nyt sitten aattelin jos ei enää opettais pullolle ollenkaan ja alkais 11kk ikäisenä antamaan mukista pikkuhiljaa tavallista maitoa ja sitten vähentäis tissittelyä ennen kuin lopettaa kokonaan. Yhtään en muista miten esikoisen kanssa tein. Neuvolakortissa lukee vain vuoden ikäisenä, että "imetys suositellaan lopetettavaksi" ja muistelin, että jatkoin vielä vähän aikaa kuitenkin. Pulloa meillä ei tyttö huolinut koskaan.

No, mutta nyt reippailemaan! :wave:

Ihanaa maanantaita kaikille!
 
Huomenta!

äippä78: Mainitsit että käännät pojan selälleen yöllä jos on kääntynyt mahalleen - herääkö poika siihen kun kääntyy? Meillä joka ilta laitan pojan selälleen nukkumaan, ja aamulla kun menen katsomaan niin joka kerta on mahallaan. Mutta ei siis mitenkään ilmoita siitä. Olin alkuun huolissani, kun kuulin että mahallaan nukkuminen voi edesauttaa kehtokuolemia, mutta nykyään en enää stressaa. Eiköhän poika ilmottaisi jos olisi huono olla :) En enää edes illalla käännä jos on kääntynyt mahalleen - mitä suotta toisen unia häiritsemään.

Moonlight:
Hui ompa sulla taas koettelemuksia :( Paljon voimia vaan, etenkin aamupahoinvointien kanssa! Toivottavasti se pallura siellä munatorvessa lähtee itsekseen pois, ja raskaus etenee normaalisti.Tuoreessa muistissa on ainakin minulla vielä sinun kurjat synnytyksen jälkeiset kokemukset :( Toivotaan että kaikki sujuu hyvin siis!

Kynsienleikkuu sujuu meillä ongelmitta. Ei se selvästikään mikään lempijuttu ole, mutta ei kiukuttele vastaankaan. Varpaankynnet on vähän hankalemmat, mutta menee kyllä.

Vaipoista, meillä edelleen kestot käytössä. Hyväksi olemme todenneet joten miksi vaihtaa. Reissuissa ja mummolassa on "kertikset", kun muuten ne vaipat homehtuu. Öisinkin käytetään kestoja, ja vaikka poika nukkuu sen 12h putkeen ja aamulla on litimärkä vaippa, harvoin tulee läpi. Olen itse tehnyt nuo kestovaipat, olen jättänyt sellaisen aukon taakse josta saa lisäimuja laitettua (kuivuu pesun jälkeen paljon nopeammin!) ja yöksi laitan harson sinne, niin se on kyllä pitänyt hyvin.

Eilen tein pojalle spagettia ja jauhelihaa, voi kun oli hauska syödä sitä! Ja spagettia oli joka paikassa.. koira onneksi löysi kaikki lattialle pudonneet ;) Koiran lelut ja luut muuten kiinnostaa kovin enemmän kun omat lelut.. eli siis kaikki kielletty täälläkin kiinnostaa. Avaimet otetaan kaappien ovista ja laitetaan heti suuhun, kaappien ovia auotaan ja kiskotaan kaapista kaikki kiinnostava ulos :D Nyt poika on vihdoin hokannut kuinka ryömitään eteenpäin! Ja juu ne johdot kiinnostaa täälläkin, mutta kielto tehoaa onneksi. Tuntuu että poika ymmärtää kun kieltää, koska usein lopettaa.

Pojan tarkemmista mitoista en tiedä, kun viimeksi on lääkärissä käyty 7kk iässä ja silloinkin oli äidillä asiaa lääkärille. Samalla kuitenkin mittasi pojankin. Mutta siis viimeviikolla kävin puntarissa pojan kanssa, ja vaatteet päällä oli painoa n. 9,7kg!!! Tuhdissa kunnossa siis! Käyttää 74-80 vaatteita, eli pituutta on varmaan jotain päälle 70 ainakin. Ollaan nyt aikaistettu nukkumaanmenoaikaa, laitetaan poika sänkyyn ennen kahdeksaa, ja herää yleensä 7 ja 8 välillä. Aamulla juo vain maitoa ja syö ehkä keksiä tai leipää, tai jos syön itse puuroa niin olen antanut omasta lusikasta pojallekin. Hyvin tuntui maistuvan!

Täällä on ollut tosi lämmintä vuodenaikaan nähden; viikonloppuna 13c lämmintä! Ihan hölmöä.. tammikuussa! Heppa ei näytä elpymisen merkkejä (tai siis se yksi hermo mikä on vaurioitunut) joten isoja päätöksiä edessä...

Mutta nyt pitääkin mennä taas elukoita hoitamaan.

t. balou & dude 8kk & nuki rv 13
 
balou , meillä poika yleensä herää siihen kun kääntyy mahalleen. Siksi käännän toisinpäin. Välillä kyllä nukkuu jonkin aikaa mahalleen, kunnes alkaa ähisemään. Osaa kyllä kääntyä ittekseenkin molemminpäin (käytössä vaipanvaihtoa estäessä :LOL: ), mutta ei jostain syystä öisin ittekseen käänny.

Meilläkin koira kyttää innoissaan kun Dani on syömässä. Aina putoaa kaikkea herkkua. Yks päivä näin, (mutta en ehtinyt väliin), kun Dani ojensi koiralle ensin leivän, josta tämä haukkasi ja työnsi sitten sen takaisin tyytyväisenä omaan suuhunsa... :p Noo, vastustuskyky paranee, kun saa kaikennäköisiä pöpöjä...

Unohdin ihan viimeksi sanoa, että toivottavasti Moonlight kaikki on kunnossa!! :hug:

Mutta nyt hommiin! :wave:
 
Kynsien leikkuu meillä onnistuu ihan ongemitta. Tyttö makaa yleensä hoitopöydällä ja leikkaan siinä kynnet.

Täälläkin kiinnostaa kaikki kielletty. Nyt tuntuu, että tottelee vähän ei sanaa. Ennen vain nauroi kun kielsi.

Flunssa parantunut vähän. Perjantaina oli kyllä ressukka niin kipeä, että voi itku. Silmät valuivat vettä, olivat aivan punaiset, räkää valui reippaasti. Vieläkin tulee räkää, mutta muuten alkaa olemaan paremman vointinen.Ulkona nukkuu pitkiä unia, eilenkin 3 tuntia. Ja nyt alhaalla näkyy kaksi hammasta jotka ovat tuloillaan. Toinen on ehkä jo puhjennut, tyttö kun ei anna sitä koittaa ja eipä juuri katsoakaan. Jos näin helpolla meni nämä hampaiden tulot niin olen tyytyväinen. Viime yönäkin nukkui 22-8.30. Muutama yö oli flunssan takia vähän huonompi, mutta muuten on nukkunut melko hyvin.

Minäkin olen miettinyt noita maito juttuja. Miten se menee kun imetän vielä ja kun aletaan antamaan niitä maitovalmisteita. Vähennetäänkö imetyskertoja vähitellen kun annetaan muita maitovalmisteita?

Moonlight toivottavasti kaikki on kunnossa. :hug:

Tsemppiä kaikille painonpudottajille.

Tämä mamma on vielä yöpaita päällä. Jospa nyt vetäisin vaatteet päälle.
 
Terveisiä Riikasta :wave:

Reissu sujui hienosti :) Oli mukava olla työporukan kanssa yhdessä, nauraa vatsalihakset (ne harvat mitä on...) kipeiksi, syödä rauhassa lämmin ruoka ja nukkua yksin :D Tosin, meillä kaikilla oli jo sunnuntaina kova koti-ikävä... ;) Ihanaa oli olla matkalla, mutta vielä ihanampaa oli palata kotiin ja kun mieskin oli valvonut ja odottanut minua :heart:

Täälläkin on maa valkoinen =) Vesisateessa perjantai-iltana lähdin ja nyt on lunta ihan mukavasti! Lapset tykkää, niinkuin minäkin.

Kovasti olitte kirjoitelleet ja luinkin kaikki kuulumiset läpi. Nyt en vain muista enää kaikkea, kun en hoksannut laittaa paperille ylös... :ashamed: Jotain kuitenkin jäi mieleenkin...

Balou voi surku heppakultaa :'( Haleja ja lohdutusta teille täältä :hug: Voimia päätöksissä!

Moonlight toivon, että masussa kaikki niinkuin pitääkin :hug: :heart: Ja että vointisi paranee :hug:

yöheräämisiä oli useammalla, voimia ja jaksamista teille kaikille :hug:

allergioita ja sairasteluja on ollut myös, tsemppiä ja jaksamista teille :hug:

Minnihiiri tervetuloa takaisin :hug: :) Noista tummennuksista minun on pitänyt sinulle vinkata aiemminkin, kun olet joskus niiden kanssa tuskaillut. Minä teen niin, että kaksoisklikkaan sen sanan päällä, jonka haluan tummentaa, sitten kun se on maalattuna tuossa tekstissä, niin klikkaan tuota tummennusnappulaa. Se on sitten sen jälkeen ok :) Joku muukin taisi tämän vinkin kertoa silloin joskus aikoja sitten. Minusta se on kätevä ja helppo tapa, jospa siitä olisi apua :) Jos haluat sitten tummentaa useamman sanan, niin maalaat vain ne sanat ja painat tummennusnappulaa. Toivottavasti tuosta oli apua :hug:

Siitä mökistä sen verran, että mies ja yhtiökumppani löysivät tuon meidän möksän Keltaisesta Pörssistä. Samana päivänä soittivat ja saivat sovittua katsomisajan, tosin lupasivat ostaa sen ilman näkemistäkin :eek: :whistle: Olivat edellisellä viikolla kulkeneet kaksi päivää paikallisen kiinteistövälittäjän kanssa myytävänä olevat mökit (sellaiset, jotka hintapyynniltään sopivat budjettiinsa), niin tiesivät vähän tarjonnasta ja muusta. Sen verran ymmärsin tuosta kaupankäynnistä, että mökit vaihtavat nopeasti omistajaansa ja kauppa käy.

Levi on mukava paikka ja itse tykkäsin olla siellä tosi paljon. Lapsille aivan mahtava paikka! Itse tykkään tosin vähän rauhallisesta paikasta, joten olen Ylläkseen tyytyväinen, se tuntuu kasvavan koko ajan, joten uskon myös sen potentiaaliin tulevaisuudessa. En usko, että mahdollinen mökistä luopuminen on ongelma kummassakaan paikassa, mutta tuntuisi, että tekään ette varmaan ihan heti olisi mökkiä myymässä :) ?

Vuokramökissä on aina olemassa se helppous, joka häviää oman mökin kanssa. Vuokramökissä ei ole huolta huomisesta ja saapi olla sen hetken siellä kuin varannut. Tosin nyt tuo meidän mökki on buukattu ihan täyteen koko kevääksi ja alkusyksyäkin on myyty jo. Omassa mökissä on siis aina se eteenpäin vuokraamisen etu, jolla saa katettua kuluja. Itse mennään sinne mökille ensi viikolla ja seuraavasta viikosta alkaa olla vieraita joka viikko. Paitsi se meidän hiihtolomaviikko saatiin myös itselle varattua. Vuokramökissä on myös se hyvä puoli, että voi valita vähän "hienomman ja paremman" mökin, kun voi satsata siihen vuokraan enemmän. Jos on ostamassa mökkiä, niin sitten täytyy vähän miettiä sitä kokonaishintaakin, tai ainakin tuo miehen yhtiö joutui miettimään :D Eli ei ollut näihin luksusjuttuihin rahkeita ;) Ihan tavismökistä on siis meillä kyse, tai sehän on sellainen kolmen mökin kompleksi ja yhtiö osti sen päätyasunnon. Katseltiin muuten siellä Ylläksellä kaupan ilmoitustaulua, niin kaikki myytävät oli vain näitä loma-osake juttuja, ihan myytäviä mökkejä ei ollut yhtään ainutta!

Hanna näytti aivan ihanalta tuo haaveilemasi mökki! Meillä on tuo meidän oma mökkikuume kasvanut taas huimiin lukemiin... Meillä on siis se saunamökki ja aitta olemassa, mutta kun mieli halajaisi sinne talviasuttavaa mökkiä ;) Se on tässä niin lähellä, sinne ajaa alle puolessa tunnissa, niin siellä oltaisiin talvisinkin viikonloppuja. Nyt on sitten katseltu ja laskettu mihin rahkeet riittäisi. Mies on niin tarkka raha-asioista ja lainaa ei saisi olla tiettyä määrää enempää jne. Itse kun työssä pyörittää rahoja ja lainoja, niin sen kokee vähän toisellalailla. Katsotaan mihin päädytään, tuleeko isompi mökki mäelle vasta viiden vuoden päästä vai jo aiemmin :)

kynsienleikkuusta oli puhetta. Meillä Maija antaa pääsääntöisesti leikata kynnet hyvin, välillä vinkuroi ja pyristelee. Olen vain ottanut siinä sen linjan kaikkien kohdalla, että kun ne leikataan, niin ne leikataan. Eikä tosiaan ole mistään kovasta kapinasta kyse :D Lirkuttelen siinä sitten samalla kaikenlaista ja yritän kiinnittää Maijan huomion muualle, tai joku lapsista ilveilee Maijalle sen aikaa :whistle: :D

vaniljatäti aivan ihanasti olit kuvaillut ensihetkiä :heart: Palautui ihanasti mieleen ja tuli häivähdys kaipuuta tuosta tunteesta :) Onnea muuten tädille :hug: :flower: Se sappisaippua on saanut nimensä siitä itsestään :x Tehokas aine sisältää tuoretta naudan sappea :whistle:

Meillä on Maija nyt vaunuissa nukkumassa uniaan, tyttö ja poika leikkivät ulkona lumessa ja mies kokoaa kaksosille hyllykkökaappeja. Kävi perjantaina shoppaamassa Ikeassa :D

Mutta nyt menen lämmittämään ruokaa meille ja pyykit kutsuvat jälleen :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Täällä sitten pamahti neidillä kuume eilen 39:än ja minullekin iski kamalan räkätaudin. Yöllä oli kuumetta tytöllä, mutta aamulla ei enää ollut. Pitää nyt katsella miksi tuo tauti kehkeytyy. Korviaan tuntuis vähän aristelevan eli saa nyt nähdä. Huomenna ollaan menossa joka tapauksessa lääkärille allergioiden tiimoilta eli kattokoon sitten samalla neidin korvat.
 
Konsta on vauvajumpan jälkeen niin veto pois että nukkuu aina vaan. Mä oon täällä jo siivoillu ja tehny kaikki kotityöt ym. mutta poika sen kun nukkuu. Kun en enää muuta hommaa keksiny niin tulin sitten tänne. :) Imuroimaan en uskaltanu alkaa ettei pojan unet häiriinny. Pitää imuroida keittiö ja eteinen sitten ku poika herää.

Eilen aloin tyhjentää pakastinta marjoista. Tein marjapiirakan ja nyt mielessä ois tehdä kiisseliä Konstalle. Vois puuron kanssa antaa ja sitten sellaisenaan välipalana.

Täällä sato aamulla vettä, ei siis tietoakaan lumesta :( Toivotaan että sitä lunta saatais vähän tännekkin.

No nyt se Konsta viimeinki heräs. Täytyy mennä lämmittämään ruokaa pojalle, on varmaan raukka tosi nälkänen kun niin pitkät päikkärit nukku. Palailen myöhemmin ainakin lukemaan teijän jutut. :wave:
 

Yhteistyössä