Toukovauvat-07 TAMMIKUU

pikaisesti ennen illan sarjaa...

Parasta aikaa paranemis :hug: .

Hanna hieman nauratti mielikuva siitä, että me äiditkin oltais samanlaisilla käyrillä kuin lapset kun käydään neuvolassa :LOL: . "Nyt kuulkaas rouva, taas ei toi +2 käyrä taas riitä..."

Minä olen kanssa usein miettinyt mitä Jabba the hut:lle ja hippimammalle kuuluu.

Meillä on tänään ollut tosi sosiaalinen päivä, ensin aamupäivästä ulkoiltiin ja lounastettiin yhden kaverin luona ja sitten illalla meillä oli vielä yksi kaveri lapsineen leikkimässä.

No enpä taas muista mitään mitä piti kommentoida, joten taidan mennä sohvalle ukon viereen.

T:Minnihiiri
 
Tämä mamma ollut täällä taas nettipimennossa :headwall: ,ihan meinas käpy palaa kun tää kone ei toiminut. Sanon että kone ei toimi, jos netti ei toimi..mitäs muutakaan tällä vois tehdä:)

..mitäs mitäs, tässä sitten kun en nettiin päässyt niin tutkailin koneella olevia kuvia..ja videonpätkiä. Voih, ihan meinas itku tulla. Katselin siinä pienen pientä tytärtä, joka vain makasi leikkikehässä katsoen palloja ja nukahti siihen..niin pieni ja avuton. Ja ne äänet mitä siitä pienestä suusta pääsi, olematonta tuhinaa ja "juttelua".. kyllä mulla jonkun sortin kuume täällä on mutta on vaan pidettävä suu supussa. Mun mies olis ihan valmis uuteen, oli vähän pettynyt kun ne mun menkat alkoi :/

Mutta muutakin kun omaa napaa...

Balou, niin kovasti toivon että kaikki kääntyisi parempaan suuntaan. Iso jaksamis :hug:

Menojalat täällä vipattaa...:) Mulla olis ystävän kans suunnitelmissa naisteniltaa vanhojen työkavereiden kanssa.Kylläkin ihan sellaiset koti/sauna/tynnyribileet, joihin tulis tilattu kokki tekemään iltapalaa. Katsotaan mitä tulee, vielä ei ole kiinnostuneita:(
Pelko vaan niin kova siitä krapulasta. En ole niitä ihan helposti toipuvia tyyppejä, ja se olotila on niiiin kamala!

Nyt tuo meitin neiti nousee ihan koko ajan, ja ihan mitä vaan vasten yrittää nousta ylös. Useimmiten onnistuu ihan hyvin mutta sitten välillä sattuu tömähdyksiä. Ja itkua. Aamuisin niin hauska kun seisoo siinä pinnasängyssään ja höpöttelee..
Ja sitten osaa myös huutaa. On kyllä ihan mahdoton, ihan kun komentais kovalla äänellä ilman sanoja :eek: ,siinä on kuulohermot ja muut päähermot kovilla. En tiiä onko joku vaihe vai meinaako se nyt ruveta meitä jo pienenä komentamaan ja sättimään.

Toinen mitä tässä mietin, kun en saa tyttöä syömään lounasaikaan oikeastaan mitään. Ehkä kaksi lusikallista korkeintaan, sitten annan maitoa ja sitä nyt jonkun verran juo mutta ei muuta. Yleensä aamupalasta on kuitenkin jo ainakin kolme tuntia, joten luulis olevan nälkä. Ja nyt kahtena päivänä on välipalakin ollut melko onnetonta yrittämistä. Päivällistä syö sitten aika reippaasti ja siitä reilun parin tunnin päästä sitten puuron. Muilla tämmösiä syömisongelmia?

Meillä lähtee iskä täältä kotoa lauantaina viikoksi pois. Lähtee lautailureissulle...me jäädään ihan keskenämme. Ajatus ei kovinkaan houkuttanut mua, joten pyysin mun toisen siskon tänne ensi viikoksi asumaan. Oli mielissään kun asustelee yksin ja ei kans iltaisin ole seuraa.
Saadaan sitten seuraa toisistamme ja minä aikuisseuraa. Viikon yksinolon jälkeen puhuisin varmaan pelkkää vauvaa ja koiraa :LOL:

Vitsi kun piti kommentoida montaa asiaa mutta oli toi sivu vaihtunut enkä pääse lunttaamaan mitä ne oli:(
No taas seuraavalla kerralla!

Mutta nyt iltapesu ja -pisu.
Hyvät yöt/aamut:)

:wave:
EKÄ ja Peppi
 
Kaikille sairastaville ja muillekin joilla huolia ja murheita isoooo :hug: täältäkin!

Mä en kyllä ymmärrä aina tuota meidän pientä miestä. Oli niin oma iloinen ittensä kun oltiin siellä perhekerhossa tänään. Näki oikein että nautti siitä vilskeestä. Valokuvassakin hymyili eikä vierastamisesta tietoakaan. Mutta nyt illalla kun käytiin mun kaverin luona, joka on myös Danin kummi, niin ei mennyt kuin 5 min niin Dani huusi niiiin lohduttomasti, kyyneleet valu ja pienen sydän pamppaili tosi nopeasti :( Mikä ihme saa toisen niin tolaltaan. On aina säikkynyt mun kaveria, vaikka me ollaan jopa samannäköisiä keskenään, moni luulee sisaruksiksi. Niimpä tämä kaveri ei ole poikaa hyväntuulisena ikinä oikeastaan nähnyt. Kurjaa! Luulisi että vierastaminen olisi pahinta outojen ihmisten keskellä.

Meillä Dani myös komentaa koiraa. Juoksee tuolillaan koiran perässä ja komentaa ilman sanoja :LOL: Hauskaa katottavaa kun kulmatkin toisella ihan kurtussa kun möykkää.

Meillä on myös välillä ruuan kanssa ongelmia. Joskus ei meinaa upota millään ja taas välillä taas yllättäin menee tosi iso satsi. Nyt kyllä en oo enää ottanu siitä niin isoa stresstiä, kun oon huomannu että syö sitten seuraavana päivänä enemmän eikä kuitenkaan ikinä öisin ole nälkäinen.

Mutta nyt täytyy mennä ajoissa nukkumaan. öitä kaikille!

:wave:
 
Syömisongelmat on myös meillä melkoisia. Pistää vaan suun niin tiukkaan suppuun. Ennen toimineet huijauskonstitkaan ei enää toimi. Tänäänkään ei oikein millään aterialla ole syönyt. Olen sitten antanut aina lopuksi jotain leipää, pinaattilättyä, appelsiinin tai omponlohkon, niitä yleensä syö aina mielellään. Ei nyt paljon, mutta jotain. Kaikkeni olen yrittänyt.

Viikon päästä menen muuten siihen leikkaukseen. Edelleenkään en oikein tiedä miten sairausloma toimii, mutta olen lakannut stressaamasta sitä. Ketään ulkopuolista apua en ole saanut, esim. kodinhoitajaa, mutta tilanteen niin vaatiessa vaadin miestä jäämään kotiin. Lisäksi ilmeni, että mun veli on lomalla joten tarvittaessa pyydän vaan ronskisti avuksi, vaikka heilläkin on se pieni vauveli kotona.
 
lemmenlaiva
Nopeestikävin lukee kuulumiset.. että pysyis vähän ees kärryillä, siis että missä menään!

Aivan kuin minä olisin kirjouttainut.. Siis tämä EKÄN "Nyt tuo meitin neiti nousee ihan koko ajan, ja ihan mitä vaan vasten yrittää nousta ylös. Useimmiten onnistuu ihan hyvin mutta sitten välillä sattuu tömähdyksiä. Ja itkua. Aamuisin niin hauska kun seisoo siinä pinnasängyssään ja höpöttelee..
Ja sitten osaa myös huutaa. On kyllä ihan mahdoton, ihan kun komentais kovalla äänellä ilman sanoja ,siinä on kuulohermot ja muut päähermot kovilla. En tiiä onko joku vaihe vai meinaako se nyt ruveta meitä jo pienenä komentamaan ja sättimään.
"
Aivan samanlaista arkea meillä! Taapero kärryllä ytittääkävelleä, mutta hieman on askeleet vielä hakusessa.. ja oikea jalka on aina askeleen edellä vasenta jalkaa.. Siis oikea jalka osaa paremmin kävellä kuin vasen :LOL:

Minä aloitin tänään antamaan kaksi kertaa päivässä lämpimän aterian, eli yksi iso pilttipurkki menee päivässä. Meillä 8kk lääkärineuvola on vasta 29 päivä eli menee muutaman päivän yli (26pv= 8kk).

Yöt on meillä taas rauhoittuneet... Ihanaa! Ja nyt vielä kaiken huipuksi mies on halunnut ne taputtelut hoitaa. Siis minä olen saanut nukkua!! Ihana että mies jaksaa vaikka töissä käy. Tietenkin se että tyttö nukkuu taas paremmin ja sitä taputtelua tarvii tehdä vain muutaman kerran, tai sitten ei ollenkaan.

Minä alan huolestua kun ei ole hampaita vielä tullut!! Onkos täällä enää muita hampaattomia hymyjä?? Itselleni ei kuulema ole tullut kuin 11kuukauden iässä ekat hampaat.. että kai tyttö kulkee äitinsä jalanjälkiä??

Samoin kuin minua huolestuttaa nokkamukista juominen.. Minulla on 3 erillaista nokkamukia, avent, emma ja mam. JA tyttö ei ole oppinut mistään juomaan.. Ei osaa imeä niistä.. puree vaan. Aventista otin sen jutun pois että se neste tulee siitä nyt vaikkei imekkään. Nyt sitten yritetään opetella sen kanssa.. Mutta sitten on kaikki paidat aina ihan märkänä.

Minulla on nyt kolmessa viikossa tippunut paino 1,4kg. Että kai se lähtee hitaasti mutta varmasti. Liikuntaa olen lisännyt normaalin vaunuilun lisäksi jumpalla ja kävely/juoksu lenkeillä.

Tässä kai tärkeimmät tällä kertaa!

**LEMMENLAIVA JA HAMPAATON HYMY melkein 8kk**
 
Iltaa :wave:

Ihan aluksi kommentoin äipälle tuosta vierastamisesta. Mun yks kaveri sanoi, oli lukenut jostain, että jos joku on samannäköinen kuin äiti niin se voi hämmentää lasta ja siksi lapsi vierastaa kyseistä ihmistä. Voisko teilläkin olla noin? Meillä Peetu on kerran vierastanut pienempänä, ja se oli juuri minun sisko, jota kyllä usein näkee. Mutta ihmiset sanovat että ollaan kovasti samannäköisiä. Tiedäppä sitten, ei kai niistä koskaan varmaksi voi sanoa miksi vierastaa.

Mulla on kyllä nyt oikein reipas mieli ja olo. Kävin illalla ensin luistelemassa, opetin vähän aikaa tyttöä (oli ekaa kertaa luistimilla) ja sitten pelasin 45 minuuttia ala-aste ikäisten poikien kanssa jääkiekkoa. Minä ainoana naisena, mutta hauskaa oli ja hiki virtas. Kai mä en ihan räätti ole silti kun jopa pärjäsinkin niille pojille :whistle: ;) Nyt illalla kun lapset sain nukkumaan niin kipaisin vielä tunnin sauvakävelylenkin. Ja nyt naatiskelen iltapalaa kaikessa rauhassa kun muut nukkuu.

Parasta aikaa joko jalkasi on parempi? Kävitkö lääkärille näyttämässä?

Ja voi kurjuus kun joillain pienet sairastelee. Meillä ollaan onneksi nyt oltu terveitä (koputtaa puuta) ja syömisongelmiakaan meillä ei ole. Päinvastoin, Peetu hermostuu jos näkee ruokalautasen eikä sieltä heti ala tulla lusikkaa suuta kohti. Se on melkoisen huvittava näky. :heart:

Höh, emmä enää muista mitä muuta mun piti. Joten en jaarittele enempää, unia ja huomisiin!

:wave: Tiitteräinen ja Peetu
 
Huomenta :wave:

Kiitos kaikille jalkaani kommentoineille :hug: Se on nyt vähän parempi, joten en vielä ole soittanut lääkärille... Olen jotenkin huono menemään näytille muuta kuin viimeisessä hädässä :ashamed: Tosin tämä ei päde lapsiin, heitä käytän mieluummin turhaan kuin sitten viimehädässä :D

Meillä oli eilen tytön 3v synttärijuhlat ja oli aikamoinen tohina sitten loppupäivästä. Piti tehdä pikasiivous, ja valmistella tarjoamiset. Leivoin kolme pellillistä pitsaa, tulipa siitä hyvää :p Ja niinhän mammalla karkasi sitten mopo ihan käsistä ja niitä pitsapaloja meni mooooooonta :headwall: :D Jospa pääsisin torstaina uimaan, niin näkisi sitten taas sitä painoasiaa siellä hallilla.

:flower: Onnea painonpudotuksista :flower: Eikä kannata masentua, vaikka välillä lipsuukin, uudella innolla sitten taas :) Minä yritän tehdä tätä elämäntapamuutosta nyt hiljalleen, että se sitten pysyisi. Tiedän, että en voi jättää kaikkia herkkuja pois, koska se ei tule pidemmän päälle pysymään. Yritän siis vähentää mässäilyä ja liikkua paljon, jospa se siitä :) Kunhan tuo jalka taas paranee, niin sauvat sitten viuhuu taas :D

Maijan lempileluja ovat kirjat ja sitten sellainen tooooosi vanha Aarikan puulelu. Se on minun pikkusiskoni vanha, joka täyttää tänä vuonna 30v :whistle: :D Siinä on pieni varsi ja sen päässä pallo, jossa taas on paljon pieniä puupalloja lyhyiden narujen päässä, niin että ne pikkupallot siinä juuri ja juuri liikkuu. Meidän yksikään muu lapsi ei ole ollut siitä kiinnostunut, mutta Maija rakastaa sitä lelua :)

Kaikki paperit, kirjekuoret ja lehdet kiinnostaa kovasti myös. Serlapaperi on ihanaa, jos löytää sellaisen salaa, niin ehtii siitä haukata palasiakin, ennenkuin joku paljastaa ja tulee ottamaan sen pois... :whistle: :D Maija söisi siis kaiken pehmeän paperin, jos antaisi :x Onkohan sillä joku puutostauti :D

Komennusta on täälläkin kovasti ilmassa. Jotenkin se on niin ihanan kuuloista, kun toinen ihan tosissaan komentaa, mutta sanat on pikkuisen epäselviä ;) Uutena on meille tullut nyt tämä lohduton "harmitusitku". Jos Maija ei saa tahtoaan läpi, niin tulee sellainen "itku" päälle ja ihan kyyneliäkin, mutta loppuu heti, kun ruvetaan puuhaamaan jotain muuta ja edellinen asia unohtuu. Se kuulostaakin jotenkin niin tekoitkulta, mutta voiko näin pieni mukamas osata jo sellaisia juttuja... :D

Tänään on tyttö ja poika hoitopäivällä ja meillä on taas Maijan kanssa kaksistaanolopäivä :heart: Ihanaa olisi lähteä lykkimään vaunuja, mutta parantelen nilkkaa vielä, koska ei ole vielä ihan normaali. Aion kyllä olla tänään oikein luvan kanssa laiska :whistle: Eilen tuli huhkittua kutsuille niin paljon, että tänään tuijottelen vain noita aamuohjelmia ja lepäilen sohvalla :saint: Tosin tiskit on laitettava, samoin olisi kuivat pyykit viikattavana, lakanat voisi vaihtaa lapsille.... Ei kait mulla ole enää sellaisia laiskottelupäiviä olemassakaan.. :ashamed:

Joku muukin piti kirppispöytää, minä varasin kanssa pöydän ja helmikuussa vien sitten kampetta myyntiin. Viikon verran vain pidän, eiköhän siinä ajassa mene parhaat päältä :)

Oletteko muuten katsoneet sitä neloselta tulevaa "meille tuli vauva" ohjelmaa? Minä olen nyt pari niistä nähnyt ja on ihan hauska sarja. Kiva nähdä niitä vauvoja ja ihan hauska nähdä miten vauvantulo vaikuttaa erilaisiin ihmisiin ja perheisiin. Ja siinä on aina muutama niitä asiantuntijakommenttiakin, ihan hyödyllisiäkin. Eilen tuli se osa, jossa se äiti (eikä isäkään), oikein tunteneet yhteyttä vauvaan, kun oli ihan pikkuinen. Minusta se oli jotenkin niin surullista :( Kun katsoin sitä ja minun sydän meinasi pakahtua jo siitä vauvan näkemisestä, niin tämä äiti vain totesi, että ei tunne mitään, eihän hän edes tunne vauvaansa :/ Itsellä kun vauva on tullut aina niin tutuksi jo masussa ja ne ekat kuukaudet on oikein sellaisia hehkuttelu-kuukausia, kun sydän meinaa ihan oikeasti pakahtua siitä rakkauden määrästä vauvaa kohtaan... Tuntuu niin oudolta, että se ei olekaan itsestäänselvää kaikille. Mutta kyllähän se äiti sitten lopulta alkoi vauvaan kiintymään.

Mutta nyt minulla on tässä haiseva paketti vieressä, Maija täräytti läjät housuun :x Eli vaipanvaihto on edessä!

Kirjoitellaan taas :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Mä täällä ihanoin teidän 8kk ikäisiä muksuja, kun nousevat jo tukea vasten seisomaan. Meidän prinssi ei nouse vielä tukea vasten seisomaan.
Sen istuminenkin on vielä yleensä lattialla etukenoista, mutta kai se siitä.
Mä kun en voi pitää tuota pientä lattialla hetkeäkään ilman vaihtia, kun tuo vanhempi on heti tekemässä kiusaa, tai sitten koira on nuolemassa naamaa.

Sukat on meillä in Jatkuvasti Samu saa vedettyä sukat pois jaloistaan ja niitä sitten tungetaan suuhun.
Ja kun laitan sukan takaisin jalkaan, niin ei mene kuin hetki, kun se on taas pois jalasta. :D

Tänään onkin sitten Samun neuvola lääkäri.
Pitää mennä sinne 10-15min aikaisemmin, että saadaan mitattua ja punnittua Samu. Pitää muistaa myös kysyä Samun poskista, kun ne ovat pitkään punoittaneet ja välillä on tosi kuivat.
Varsinkin silloin kun se on syönyt kalaruokia.
Nyt ne ovat olleet paremmat, kun en ole antanut kalaa 3-4viikkoon.
Jospa sillä on yliherkkyyttä kalalle tai allergian poikasta.
Meillä muilla kun ei ole mitään allergioita.

Mutta nyt pitää mennä, Samulle ruokaa ja Miro haluaa melonia.

T: B ja pojat :heart:
 
Moips.

Kiva lukea, että muillakin on vierastamista.. Meidän poika on nyt viikon sisään saanut aikamoisia itkukohtauksia. Anoppia vierasti kamalasti ja lisäksi on ollut tosi säikkynä uusissa tilanteissa. Toi kuulostaa ihan järkevältä, että vierastaminen kohdistuu äitiä muistuttaviin henkilöihin. Itse mietin, että vierastaminen näyttää kohdistuvan ennen kaikkea muihin naisiin, ei niinkään miehiin. Ehkä kaikkien naisten hoivaava suhtautuminen herättää noita tunteita, kun miehet ovat vain hassuttelua varten :D

Lempileluja meidän pojalla ovat ehdottomasti pallo ja kaikenlainen kielletty, kuten sanomalehdet. Yleensäkin muut kuin lelut kiinnostavat kovasti.. mm. kaukosäätimet, avaimet, kännykät :p

Parasta aikaa, olen myöskin katsellut nelosen vauvaohjelmaa silloin tällöin. Ihan kiva ohjelma ja hyvä, kun siinä nostetaan esiin noita vaikeitakin asioita. Aika monessa perheessä kolmannen lapsen syntymä vaikuttaa sekoittavan koko pakan, onkohan noin..? :D

Kirjoittelemisiin,

vilmis ja poika melkein 8kk :heart:
 
Hampaita on meillekin nyt vasta tulossa ja ikää on jo 9 kk ja viikko. Kyllä ne sieltä sitten tulee.

Mikä päivä ja mihin aikaan se nelosen vauva ohjelma tulee?

Soitin tänään neuvolaan ja kyselin noista korvikkesita ym. Sanoi tosiaan että 10 kk iässä voi alkaa antamaan niitä hapanmaitovalmisteita.

Täälläkin tyttö komentaa lelujaan. Välillä on kyllä niin kova mekkala, että huh. Mutta ihana tuo on. :heart:

Eipä tässä tällä kertaa kummempia. Siivous odottaa. Imuroinut jo olen, vielä pitäisi lattiat pestä. Piti vain tulla tänne välillä.

Siitä sappisaippuasta piti vielä kysyä. Onko se ihan palana vai jauheena? Meillä kun tuo tyttö on ollut kova pulauttelemaan niin joissakin vaatteissa on porkkatahroja jäljellä vaikka on pesty monen monta kertaa.

Siivoamisesta tuli vielä mieleen, että käytättekö lattian pesuvedessä ihan pesuainetta? Mietin vaan sitä kun nuo lapset siellä konttaa ja tytöllä on ainakin välillä ihan märät kädet kuolasta ja sitten laittaa ne suuhun. Että voiko siitä saada sitä pesuainetta suuhun? Minäkö vähän hölmö ja mietin kaikkea :ashamed: :whistle:

No nyt taas tosiaan :wave: :wave:
 
Moi taas tuntuu, että kiirusta on tää kotiäidin arki, miten sitä koskaan töihin ehtii ;) . Aamupäivällä tehtiin Helmin kanssa reipas kävelylenkki Prismalle, sitten isommat lapset kerhosta, niiden ruokinta ja samalla tuli mun ystävä jonka kanssa siinä lomassa seurusteltiin, nyt imurointia ja huomisen ruuan teko ja kohta isompi lapsi jumppaan...

Helmi oli muuten äsken onnistunut sägyssä riisumaan housunsa :eek: , aikaisemmin on onnistunut vain sukkien, lapasten ja kypärämyssyn riisumisessa.

Meidän neiti on päättänyt ruveta inhoamaan imuria, meillä on vielä keskuspölynimuri, joten kovin meteli tulee suulakkeen äänestä, mutta nyt järestään saa hepulin kun rupean imuroimaan, kipittää heti itkien mun luo, vaikka olisi sitä ennen tyytyväisenä toisessa huoneessa puuhaillut.
Ja nyt sitten kesken kirjoittulua selvisikin syy tähän, minulla kun on huonotapa jättää se letku seinään ja lojumaan lattialle, neiti on pelästynyt kun on sen itse saanut päälle, nyt nimittäin kävi just niin.

Sain vihdoin tilattua kampaajan itselleni, sain sen viikon päähän perjantaille.

Minulla on nyt sellainen kausi, että kaikki muut ihmiset näyttävät tosi hehkeiltä, itseni tunnen tosi römppäiseksi ja rupsahtaneeksi :ashamed: , tukka pitkin päänpintaa, silmän ympärykset rypyssä, vatsa roikkuu.....rinnoista tuskin tarvii edes mainita.....

Mun yksi kaveri just tänään kehui sitä vauva ohjelmaa, sanoi, että hänellä oli omasta synnytyksestä jäänyt huono fiilis, kun oli huutanut ja roitunut, mutta ohjelmaa katsoessa huomasi, että ei ole ainut joka niin on tehnyt, ikäänkuin vapautui syyllisyydestä.

Tiitteräinen sinä tunnut olevan ihan super tehopakkaus. Kunpa edes puolet saisin noista sun urheilu suorituksista tehtyä!

No nyt perunateatteriin..

T:Minnihiiri.
 
Heips pitkästä aikaa,
on niin paljon juttua täällä, etten oikein kaikkea jaksa lukeakaan...

Me siis palattiin viikon Dubain reissulta viikonloppuna. Lentokoneessa meni yllättävän hyvin, lukuunottamatta sitä että pikkumies ei osannut nukahtaa lentokoneympäristössä. Eli nukahtaminen tapahtui aina itkun kanssa:( Muuten pikkuinen jaksoi ihan hyvin olla koneessa.
Reissu meni muuten hyvin, mutta pikkureppana oli suurimman osan reissusta sairaana. Ensin puhkesi neljäs hammas ja sitten oli kahden päivän ajan 38-39 astetta kuumetta. Poika huusi aivan kauheasti ja oli ihan tokkurassa raasu. Lisäksi tuli äkäinen silmätulehdus. Kotona mentiin lääkäriin: kummassakin korvassa tulehdus.
Reissussa tiukkaa teki rutiinien muutos. Kun päiväunet olivat katkonaisia, pikkumies oli normaalia kiukkuisempi. Plus se oli myös kipeänä. Onneksi ei oltu hotellissa vaan veljen perheen luona.
Kokonaisuudessaan vauvan kanssa matkustamisesta jäi kuitenkin positiivinen mieli. :)

Meilläkin huudetaan ja komennetaan. Poika huutelee ruokapöydässä, jos ruoka ei tule tarpeeksi nopeasti. Samalla lyö kädellä pöytää. Nyt se on alkanut huudella väsyneenä ja siitäpä sitten tietää, että pitää päästä päivunille. Lisäksi se joskus vain juttelee huutamalla naama punaisena.

Meidänkin pojan mielestä kaikkein kiinnostavin asia on kännykkä. Jos sitä ei muuten saa rauhoittumaan, niin voi lyödä kännykän kouraan, niin johan hiljenee.

Hampaita on meidän pojalla neljä.

Nokkamukista poika ei rupea juomaan, vaan ei kuulemma tarvitse vielä huolestua, koska nesteen tarve täyttyy rintamaidolla.

Meillä myös yleensä syödään huonommin lounasaikaan ja päivällisellä paljon paremmin. Lisäksi aamupuuro menee aika huonosti. Poika syö edelleen tisua kahdesti yöllä ja lisäksi aamulla. Ruuan huono menekki aamupäivällä johtuu varmaan siitä. Pitäisi varmaan pyrkiä lopettamaan nuo yösyötöt, vaan kun tuntuu, ettei kestettäisi tassuhoitoa. Tekee niin pahaa, kun vauva huutaa ja tietää, että se rauhoittuisi tissillä.

Biologi ja poika lähes 8 kk
 
Sappisaippuaa on sekä palana, että nestemäisenä.
http://www.miiapihkola.fi/ekopesut.html

Niin ja joku mietti mistä sse nimi tulee, niin siitähän se ittestänsä eli sappisaippuassa on naudan sappinestettä. :x
 
Heippatirallaa!!

Olen yrittänyt kiriä kiinni nuita juttujanne. Ikinä en sit kerkee kirjoittaa kun pitää jo lopetttaa. Nyt päätin, että jätän nuo jäljellä olevat sivut väliin ja yritän hypätä kyytiin tässä kohti jos sallitte. (olen jo toukomasuista asti lukenut joka ikisen tekstin, paitsi sairaalassaolojalta) nyt siis teen itselle myönnytyksen ja kuin vain sieltä täältä.

Eli täällä tämä työläisäiti. Kiitos lumikolle joka oli jo kaivannut. Työssä olen ollut jo 3 viikkoa ja on ollut kyllä kiva. Mies on pärjännyt hyvin vauvojen kanssa ja meillä jää nyt paljon enempi aikaa perheelle kun ei ole vuorotyöläisiä enää kun mies kotona.

Meillä pojat ei edelleenkään liiku kun mitä nyt toinen vähän menee pyllykiitoa. Hampaita kummallakin 4. Toinen korvatulehdus tuli kummallekin viikko sitten. Ja saivat antibiootin, joka pani mahat aivan kuralle. Yks päivä kun tulin töistä, mies sanoi, että toiselta 7 ripulivaippaa vaihtanut ja toiselta 3! Ja silti sitä vaan nauratti.On se ihme mies.(minä ajattelin silloin, että kyllä työläinen pääsee helpommalla...) :whistle:
Lopetimme sit lääkärin määräyksestä sen kuurin kesken.
Nyt on vanhin ollut kuumeessa 2 päivää.

Minä olen myös päättänyt tuota mahan ympärystä pienentää ja olen ihan hikenä kaiket liikenevät ajat lenkkeillyt. Sain sykemittarin joululahjaksi ja samoin askelmittarin. Pakko liikkua kun tsempparina toimii sykemittari joka lähettää joka maanantai kirjeen edellisen viikon liikkumismääröistä.Olen tavoitteeksi laittanut 4 tuntia liikuntaa joka viikko ja hyvin on saatu se kasaan.
Merkkailen myös vihkoon lajin ja päivän suorituksen ja sykkeet ja kulutetut kalorit ja askeleet. Paljon lenkkeilen vaunuja pukaten ja sit hiihdän aina kun keli sallii.

Nyt pitää mennä syöttään pojat!

Yritän nyt pysyä vauhdissanne!

See you!

Tirlittan ja pojat reilun 9kk jo!
 
Tulin vaan pikaisesti ilmoittamaan, että lääkärin mukaan olen Raskaana :D Eli kohdussa oleva pieni pussi oli kasvanut ja siellä näkyi pieni kirkastuma, josta ilmeisesti kasvaa sikiö pian. Uusi ultra vielä 2 viikon päästä, jotta nähdään että kaikki on hyvin ja vasemmassa munasarjassa on follikkeli joka on kuulemma useasti normaalia alkuraskaudessa. Se häviää ehkä sitten.
Mutta raskaana ollaan ainakin nyt sitten!! Tosi ihanaa ja pelonsekaiset tunnelmat kyllä vielä. Ja kertokaa mulle miten muut jolla on tälläinen suht. pieni ikäero, olette selvinneet ja onko ollu rankkaa??
Kaikkia hullua pyörii mielessä ja kauhea keskenmenon pelkokin vielä kun niin paljon mulla sattui silloin synnytyksessä ja niin kaavittiin pari kertaa, että pysyykö kaveri sitten kyydissä.

Mutta nyt kylpyyn Linuksen kanssa ja palaan heti kun on aikaa rauhoittua lukemaan tänään tulleet viestit.

Onnellisen pelokas Moonlight ja tuleva isoveli 7,5kk
 
Käytiin tänään Samun kanssa neuvolalääkärissä.
Kaikki oli kunnossa.
Samu myös mitattiin ja punnittiin, mutta jostain syystä th unohti kirjoittaa Samun mitat ylös korttiin.
No tässä on n. suurinpiirtein mitat.
Pituus: 74,?
Paino: 10115g
Pää: 46,?
Kasvaa pitkänä ja hoikkana poikana, niin kuin Mirokin silloin vauvana.

Onko se sappisaippua minkä hajuista, ainakin kun ajattelee että sappiea, niin luulisi sen hausevan pahalle.
Meillä on myös monissa vaatteissa porkkanan jättämiä tahroja, joita ei meinaa saada millään pois.

Samulla on taas yö heräämisiä.
Viime yönä jouduin jonkun aikaa sitä nukuttamaan.
Tänään se kävi hieman aikaisemmin nukkumaan, mutta heräsi tunnin päästä itkemään.
Sain sen onneksi uudelleen käymään unilleen, toivottavasti ei taas yöllä heräile.

Onko teidän kenenkään lapsi pitänyt päätään hieman vinossa jompaan kumpaan suuntaan?
Samulla on ollut pää hieman kallellaan vasemmalle, ja on edelleenkin.
tänään kysyin siitä lääkäriltä ja hän ei osannut sanoa siihen mistä se voisi johtua.
Hän soitti myös lastenlääkärille ja kysyi häneltä, mutta ei hänkään oikein osanut sanoa.
lääkäri ajatteli että jos sillä on toinen kaulajänne tiukempi kuin toinen tai sit se vaan on pää hieman vinossa.
Hän sitten vielä tokaisi huumorilla, että Samulla taitaa olla Kirvesniemi syndrooma, tarkoitti sitä hiihtäjää Kirvesniemeä joka aina hiihti pää vinossa. :D
No toivotaan että se siitä korjaantuisi, no sitten 1½vuotiaana sitä ruvetaan enemmän perehtymään siihen jos pää on vielä vinossa.
Onneksi Samulla ei kovin vinossa ole, ei siihen kiinnitä huomiota, jos ei tiedä sitä ja katso todella tarkasti.

Mutta nyt pehkuihin pikku hiljaa.

T: B ja murut
 
Onnea Moonlight! :flower: :flower:
'
Bruschetta yhellä mun tutulla oli kans pojalla pää vinossa pienenä. Jatkuvasti piti päätä toiseen suuntaan kallellaan. Sit se parani ajan oloon.
Älä huoli.

Nyt öitä! (tulin tänään jo uudestaan, että en enää jää kyytistä ;) )
 
Onnea Moonlihgt, ihanaa, millonkahan ite sais tuollasen uutisen kertoa. :heart:

Sappisaippuaa minä käytän noiden kestovaippojen tahroihin, eikä se minusta haise millekkään. Ja tehokasta on. Ja mulla on sitä palana, kestää kauemmin kuin se nestemäinen mitä helposti tulee lorautettua paljon.

Mä pidän harrastus mielessä itse Tupperware kutsuja just oli tuossa naapurissa pitämässä. Tähän saakka olen pitänyt vain sukulaisilla, mutta ihan kiva oli pitää tuollakin. Saa aina vähän taskurahaa =)

Kiitos Minnihiiri kohteliaista sanoista ;) En mä mikää tehopakkaus ole, mut musta tuntuu etten enää osaa elää ilman iltalenkkiä. Siitä on tullut pakkomielle, ja jos en muuten pääse niin lähden sitten kun kaikki muut nukkuu. Näistä kiloista kun on päästävä eroon, keinolla millä hyvänsä :kieh:

Nyt lähden katteleen taas lenkkivaatteet päälle, että pääsee sauvatkin ulkoilemaan, eivät sitten turhia narise tuolla nurkassa =)

Tirlittan oli kiva kuulla sinustakin, hienoa että teillä arki rullaa. Jos sun miehellä on virtaa niin sano että meillekkin sais tulla pesemään pyykkiä ja siivoilemaan, vaippojakin sais siinä ohessa vaihdella :D

Mutta nyt meen, kirjoitelkaa ahkerasti!!

Tiitteräinen ja Peetu
 
Enpä saanut lenkille kaveria mutta kävin yksin. Aivan ihana ilma, pakkasta -13 ja kuu mollotti ja valaisi tietä. Koira oli mukana. 45 minuutin lenkin tein josta juoksin ehkä 25 minsaa. En ole talvella juuri juoksua harrastanut enkä olis uskonut että on noin mukava pakkasella juosta, parempi jopa kuin kesällä kunhan ensin lämmitteli vähän. Tästä tulee tapa (että juoksen osan lenkistä ) jos vaan lenkkikaverit suostuu. Ja kaiken kruunasi hyvät löylyt lenkin päälle.
Täällä maalla on vielä niin ihana kun ei ole katuvalojakaan, mä niin tykkään :)

Olipahan vaan pakko tulla hehkuttamaan kun on niin reipas mieli :D

Nyt unille :wave:
 
Heippa!

Tirlittan81 kiva kuulla sinusta =) . Kyselin tuolla jo jossakin aiemmin imetyksestä sinulta, että kun käyt töissä niin miten ajoitat imetyksen?

YTiitteräinen sinä olet kyllä oikein tehopakkaus! Käyt vielä noin myöhään lenkillä ja jaksat juosta. Itse päätän joka päivä, että nyt lähden vaunujen kanssa kävelylle, mutta aina on mukamas jotakin muuta tekemistä, siivoamista, pyykkiä, opiskelujuttuja. Ja se tekee kumminkin niin hyvää käydä ulkona.

Meillä eka hammas puhjennut ja hampaan harjaus aloitettu. tyttö oli aivan innoissaan kun hampaita harjattiin. Avasi suun isoksi. Voi kun söpö :heart: Meilä on monta yötä mennyt niin, että ei ole kertaakaan herännyt. Nukkuu jotenkin paremmin kun on kipeänä ja hampaita tulee ;)

Mutta jos nyt tosiaan menisi tekemään niitä kotitöitä jotta pääsee vaikka vaunujen kanssa kävelylle.

lumikko ja tyttö 9 kk + 1 viiko
 
Heippa kaikille :wave:

:flower: Moonlight onnea :flower: :hug: :heart: :hug: Ihanaa!!! Ja paljon jarrusukkia matkaan :)

lumikko, täällä sama homma, että aina jotain kotityöhommaa, mikä menee mukamas edelle, eikä vaunulenkille pääse päivällä :/ Mua niin inhottaa nämä sotkut ja tekemättömät työt, pitäisi vähän relata välillä, ei ne valitettavasti mihinkään karkaa :whistle: :D Tuntuu vain, että tässä meidän 8-hengen perheessä ja kodissa on kokoajan jotain tekemistä... ja onhan siinä ;)
Piti muuten jo eilen lumikko kommentoida, että minustakin olisi ne lahjakortit tosi hyvä idea :)

Tirlittan ihanaa kuulla sinusta :hug: Ja mukava, että työssä sujuu hyvin ja mies tykkää olla kotona :) Se on varmasti ihanan antoisaa aikaa myös hänelle! Ja ajattele miten lapset saavat tutustua isäänsä :heart:

Minä nukuin viime yön niiiiin hyvin :saint: Aamulla luulin, että kukaan ei ollut yöllä tullut meidän viereemme, mutta löytyihän sieltä ihan sama kokoonpano kuin edeltävänäkin yönä :D Meille tuli eilen nimittäin ne uudet patjat ja sänky :heart: On muuten hyvä ja ihana! Se 20cm tekee heti siitä mukamas niiiiin ison :D Meillä oli siis aiemmin 160cm leveä ja nyt on 180cm. Vaikka tyttö ja poika siis tulivat jalkopäähän ja Maijakin oli meidän välissä, niin kumpikaan meistä ei huomannut että lapset oli sängyssä.

Jalka on edelleen kipeä ja tänään olin jo niin lähellä soittaa lääkärille, mutta en sitten joutanut, kun Maija oli väsynyt ja piti laittaa unille :ashamed: On se jalka jo parempi, mutta illalla aina turvoksissa. Ymmärrän kyllä, että sitä täytyisi käydä näyttämässä, mutta mitähän ne sille mahtaisi tehdä... Täällä valitettavasti on vähän sellainen arvauskeskus, että tuskin sille mitään saataisiin aikaan :whistle: :ashamed: Katselen siis ensiviikkoon....

Ainut harmittavin asia on se, että en pääse lenkille :( Mulla on oikein vieroitusoireita, kun ei aamulla saa survaista sauvoja käsiin ja lähteä kävelyllä |O Tiitteräinen oikein kateellisena luen, kun olet oikein juossut :D Mutta voit varmasti kuvitella mitkä on tunteet, kun kroppa huutaa ulkoilemaan ja jalka ei seuraa perässä :headwall: :D No, eiköhän tämä tästä parane :saint:

Ensi viikolla mennään sinne Ylläkselle, niin saa siellä jalka vähän vielä levätä, seuraavalla viikolla sitten yritän pikkuhiljaa päästä taas kunnolla lenkille.

Joku kyseli siitä nelosen "meille tuli vauva" ohjelman ajankohdasta, olikos se lumikko? Se tulee siis arkiaamuisin uusintana 9:30 ja ihan virallisesti klo 13. Kuuluu siihen nelosen "lifestyle-sarjaan", tänään taitaa tulla niitä häähulluja... :whistle: :D Katsoin joskus jotain häähullu sarjaa ja oli se aika hurjaa touhua :D Tällä viikolla se tuli näköjään tiistaina, keskiviikkona ja tänään tuli uusinta eiliseltä. Tarkistin tuosta Telkku.comista, niin sellaiset oli tiedot. Mutta kannattaa joskus katsoa, ihan hauska sarja.

Nyt menen hetkeksi oikaisemaan sohvalle. Tänään olen jo pessyt kaksi koneellista pyykkiä, tiskannut, imuroinut, silittänyt (mikä täysin luonnonvastaista minulle :D ), kerännyt leluja ja viikannut puhtaita pyykkejä :saint: Ennen kuin Maija herää unilta ehdin ehkä hetken levätä :)

Kirjoitelkaahan taas :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:

Ai niin, vierastamisesta, Maija vierastaa kanssa aikalailla ja eilen muskarissa oli ihana, kun istui minun edessäni, niin aina välillä katsoi taaksepäin ja tarkisti, että onko se äiti siellä vielä :D :heart: Tämä aika on toisaalta ihanaakin, kun vauva on niin kiinteästi kiinni äidissä :heart: Mutta toisaalta se vaikeuttaa monia asioita ja meilläkin on se töihinlähtö pian edessä... Onneksi tämä on vain väliaikainen vaihe, mutta tärkeä lapsen kehityksen kannalta :)
 

Yhteistyössä