Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Tuntuu tämä viikonloppu kuluvan vaikka aluksi jännitti miten käy kun on tyttöjen kanssa kaksin. Eilen oli siivouspäivä ja sitten käytiin Nukkelassa ostamassa esikoisen nukkekotiin pikkutavaroita ja sen jälkeen Stokkalle, joss oli pari muutakin ale myynnissä. Tänään oltiin porukoiden luona. Lapset viihtyi ja mukavaa kun sai olla vain, mutta minä pitkästyn siellä aina. Asuvat varmaan liian lähellä ja liian usein nähdään.
Kippana mä laitoin sulle yv:n. Toivottavasti onnistui. =)
Imetyksestä on ollut puhetta. Meillä Laura syö välillä yöllä ja päivällä 2-5 kertaa. Pärjää pitkiä aikoja ilman, jos on tarve. Meillä mukista menee vain vesi, jos laitan korviketta katsoo vain ihmeissään. Ei maitoa kuulu mukista tulla vaan TISSISTÄ :LOL: Pulloa ei ole koskaan huolinut.
Onko kellään ideaa, mitä muuta perunan tilalla Lauralle voisi antaa kun bataattia ja riisiä? Peruna ei oikein sovi. Hirveät mahakipristelyt ja kova kakka. Makaroonia olen kerran kokeillut, mut mä en saa siitä niin sileetä että Laura söisi. Tuli ihmeellistä liisteiä.
Palaillaan :wave:
Martsi ja Laura, joka eilen oppi istumaan nousun :D
 
Heips taas,
pikaisesti vain: meidän pojan mitat syntyessään oli 2676 g ja 45 cm, syntyi siis 26.5. Pikkunen se oli mutta alusta lähtien sitäkin terhakampi. Ja paino alkoi heti nousta huimaa vauhtia ja meni yli keskiarvon melko pian.

Paastosta joku täällä kirjoitti. Minä olen myös paastonnut ja tehnyt suolihuuhtelut. Suolihuuhteluita en kokenut hankaliksi. Itse paasto meni hyvin (olin 4 päivää paastolla), mutta en kokenut hyötyväni siitä oikeastaan mitään. Ehkä vähän puhdistunut olo oli sen jälkeen...
 
Heips kaikille! Oli tullut taas paljon tekstiä. Meni pitkä aika kun luin kaikki läpi.

Minäkin suosittelen tekemään pakkaseen ruokaa valmiiksi. Sieltä sitä on helppo ottaa. Nyt viime päivinä olen tehnyt niin, että annan tytölle riisiä, makaronia tai perunaa ja siihen joukkoon lihaa ja herne-maissi-paprikaa, kurkkua ja tomaattia. Lihat minulla on kaikki pakastettuna jääpalarasiohin ja nyt laiton tuota herne-maissi-paprikaakin jääöpalarasiohin, niitä on kätevä käytttää tuolla tavalla kun on perunaa tms. niin siitä saa sitten tytölle kätevän ruuan. Säästyvät sitten ne pakastimessa olevat ruuat sellaisille päiville kun meillä on itsellä sellaista ruokaa mistä ei saa tytölle kehitettyä mitään. Riisä ja spagetin paloja syö hyvin, samoin kurkku ja tomaatti menevät paloina. Pieniksi paloiksi ne olen laittanut. Kaupan ruokia ei syö, ainakaan sitä 8 kk kasvisbroileria. Pakasteruuat uppoavat mutta eniten näyttää tykkäävän näistä tuoreista ruuista.

[/b]Puuroa keitän parin päivän satsin kerrallaan ja lämmitän sitä sitten mikrossa. Näin saa vaihtelevaa puuroa, siis joka kerta keitän eri puuroa, kaura, ohra,ruis ja vehnä. Ruista ei olla vielä kokeiltu.

Imetän 5 kertaa päivässä. Jokaisen aterian jälkeen. Paitsi aamulla tulee ensin tissi ja sitten vasta puuro. Olenko miltei ainoa joka imettää? Nyt vaan pitäisi saada tytölle menemään maitoa jollakin muulla keinolla kuin tissi. On menoja. Onko kenellekään vinkkiä miten saisin onnistumaan?

Omassa huoneessa tyttö on nukkunut 6 kk iästä asti.

Suihkussa meillä tyttö tykkää olla. Ei olla milläskään vaikka vettä tulee pään päälle. On oikea vesipeto.

Tänään nukkui ulkona 3,4 tuntia kun isä sinne hänet vei :kieh: :eek: :whistle: Minäkö kateellinen. Normisti nukkuu 2 tuntia. Ei ole varmaan 2-3 kuukauteen nukkunut näin pitkiä unia. Ja eilenkin nukkuin illan suussa pikkupäikkärit niin nätisti kun isi sinne vei. Ja tänään ei taas kun äiti vei.

Meillä on ollut jo jonkin aikaa tuota
ero ahdistusta välillä parempaa sen kanssa välillä itketään kuin ottaa muutaman metrin sivulle :kieh: .

Nyt puuron keittoon taas satsi valmiiksi muutamaksi päiväksi.

Meillä vain sattui ikävä vahinko tulla pannuhuoneessa, joten koko illan suunnitelmat menivät uusiksi. Minun piti tehdä opiskelujuttuja, mutta ne nyt jäivät. Toivottavasti ei tule kallispaukku tuosta hommasta :ashamed:

Tsemppiä paastoon
parasta aikaa :flower:

Toivottavasti e nuo tummennukset mene taas ihan seinille.

Ja tervetuloa uudet mukaan :heart:

Ja onnea ja menestystä kaikille jotka aikovat painoa pudottaa.

lumikko ja tyttö 8 kk 3 viikkoa
 
Parastaikaa: Mä olen myös paastonnut useamman kerran. Olen paastonnut niin vogelin mehuilla kun sen vaahterasiirappa paastonkin.Siirappi paasto oli paremman makuinen mut join sit kerran päivässä suolatonta lihalientä lämmikkeeksi.Vogelinmehut on tosi pahoja paitsi greippi ja mustaherukka. porkkana on jotenkin juotavaa mut ne muut on ihan hirveitä!!Suolihuuhtelun tein joka aamu ja siihen tottu hyvin, tuli virkeä olo kun kuona aineet poistui tehokkaammin.Painoon mulla ei koskaan ollut oikeastaan paastolla vaikutusta kun tullut aina syöpöteltyä sen jälkeen vaikka paaston jälkeen pitäisi syödä kevyesti hedelmiä ja salaatteja. Tosi virkistävä olo on mulla ollut paaston jäljiltä monta viikkoa.

Ja sitten vauvan kuulumiset: 8kk neuvola ensiviikolla. Meillä ei ryömitä eikä kontata. Yöt ollaan nukuttu läpeensä 5kk iästä lähtien, aamulla herätään puoli kahdeskan tai kahdeksan maissa ja illalla nukkumaan seitsemän tai kahdeksan maissa. :wave:
 
Sainpahan vihdoinkin aikaiseksi tänne kirjoittaa kuulumisia...Maijalla ensi viikolla 8kk neuvola ja lääkäri, jännityksellä odotan uusia mittoja. Itsestä ainakin tuntuu, että on tyttö kovasti kasvanut. Kaupan hienoilla soseilla mennään vielä (3-4 krt/pv) sekä lisäksi imetys päikkäreille mennessä sekä öisin useamman kerran. Hienosti juo jo normi mukista, tosin itse en anna mukia pidellä kun yleensä tykkää kääntää mukin samantein nurinperin. Puurot ei oikein uppoa vieläkään, mutta liharuoat senkin edestä. Usein niitä meneekin jopa 3 lämmintä ateriaa päivässä, aikamoinen A-luokan lihansyöjä siis :LOL:

Muista taidoista sen verran, että kovasti kierii ja pyörii ja joskus jopa vetää itseään lattialla eteenpäin. Konttausasentoa haki pari kolme päivää joulun alla, mutta ei ole sen koommin jaksanut sitä harjoittaa. Istuu tukevasti lattialla...ja juuri kellahti siis kumoon kun äiti pääsi liikaa kehumaan :ashamed:

Täytyy mennä nostamaan tyttö ylös ja laittamaan pari voikkaria, alkaa nälkä kurnia suolissa. Lycka till kaikille paastoajille ja keventäjille, minä unohdin kokonaan uuden vuoden lupaukset, joten taidan siirtää omaa "kevennystä" vähän keveemmälle. Talvella tarvii kuitenkin vähän extraravintoa lämmittämään ;)

MrsJ. ja Maija
 
Kuinka pitkiä pätkiä teidän vaavit on valveilla kerrallaan?
Meillä päivisin melko lyhyitä (vähän alle 2 h). Annan sen myös nukkua kolmet päiväunet, kun muuten ei jaksa iltaan asti. Rytmi on suunnilleen tällainen:
-herää klo 7
-1. päiväunet klo 9 (kesto 1-1,5 h)
-2. päiväunet klo 12 (kesto 1-2,5 h)
-3. päiväunet (näitä ei ole, jos nukkuu pitkät toiset unet) alkaen klo 15-16 (kesto 0,5-1 h)
- viimeinen valvomispätkä 2,5-4,5 h
- yöunille klo 20
Tuntuu, että päivällä vauva väsähtää nopeasti, eli on valveilla vain n. 2 h kerrallaan. Onko teidän mielestä lyhyt aika? Illalla seitsemän aikaan (iltapuuro) vauva alkaa olla jo melko poikki.

Kuinka kauan teidän vauvat jaksaa oleskella itsekseen?
Meillä yleensä vain 10-15 minuuttia. Pikkuinen tykkää oleskella lattialla mahallaan ja leikkiä, mutta monesti turhaantuu, kun pökkii lelut vahingossa pois tieltään, eikä pääse niiden luo. Se ei siis osaa vielä ryömiä, pyörii vain ympyrää mahalla ollessaan. Sitten kun lelut menee kauemmas, se alkaa kitistä.
Tyytyväisimpinä vauva pysyy silloin, kun sen ottaa mukaan omiin hommiin (esim. kun itse pyykkää, antaa sen käsitellä vaatteita, tai keittiöhommissa purkkeja yms.). Kun on päässyt osallistumaan äidin puuhiin, jaksaa olla taas jonkin aikaa omissa oloissaan. Mutta noin vartin välein pitää vaihtaa paikkaa ja puuhaa.
 
Kiitos onnitteluista! Yritän heti vastata kyselyihin...vaikka puoliin kuitenkin jää kommentoimatta. :/

Imetys Mä imetän Justusta vielä 5-6 kertaa vuorokaudessa. Meinaan imettää tuonne 1 vuotiaaksi asti jos vaan maitoa piisaa. Juomaksi kelpaa vippa mukista vaan vesi.
Meillä vielä syödään "vauvojen" ruokia. En oo uskaltanut antaa niitä 8kk ikäisten ruokia, kun tuntuu että tää meidän mies on sihti kurkku.
Puuro uppoaa hyvin, syödään niissäkin kaupan omia, kun justiin on niin sihti kurkku yökkää vaan, kun on joku klöntti. Mutta vois pian ruveta harjoittelemaan karkiamalla ruualla.
Ite teen välillä liharuuan joukkoon kasvissoseet. Mulla on tuo tupperin mikro plus kannu. Sillä saa nopiaa mikrossa kasvikset kypsiksi.


Parasta Aikaa mukava kuulla, että paasto on mennyt hyvin.

Biologi Meillä ollaan hereillä n.3-4 tuntia. Kaksilla päikkäriillä mennään jotka kestää n. 2 tuntia jos pihalla nukutaan.

Pukemisesta Meillä on ollut nyt 10 asteen pakasilla/ kylmällä tuulella ollut päällä: bodi, puolipotkarit, päälly puku, sukat, villa sukat, äitiyspakkauksen tossut, lapaset, äitiyspakkauksen tumput, alustamösä ja päälly pipo+huppu. Sitten on vielä laitettu täkki pussiin ja viltti päälle. Sekä vaunujen suoja. Ja sopivan lämpöinen mies on ollut.

Mutta nyt katsomaan mitä miehet touhuaa....Huomenna on muuten 8kk lääkäri neuvola...kirjoittelen illan mittaan kuulumisia.

Elli Ja Justus 8kk1pvä :heart:
 
Heissuliveit!

Pitkästi oli tullut taas tekstiä:) ,aikaa meni että kaikki luin. Varmaan kyllä jo puolet unondin mistä oli juttua mutta katsotaan..

biologi kyselit valveillaolosta.Meidän rytmi jotakuinkin näin:
herätys 8-9
unet 11-12 (aina ei nuku näitä)
toiset unet tossa 15-17 aikaan.
Olen yrittänyt että ei nukkuisi enää viiden jälkeen kun sitten tuo yöunille meno lykkääntyy niin myöhäseksi.Mutta kuuteen saakka tänäänkin nukkui kun oltiin liikenteessä.
Yöunet 21

Kohta puoliin pitää mennä laittamaan tyttö nukkumaan. Kuulemma tuolla jo silmiään hieroo.

Itsekseen jaksaa olla aika kauankin jos vaan on seuraa samassa huoneessa. Kun unet lähestyy kaipaa sitten syliä.

..lapsen nukutus tässä välissä..

Niin siitä kylvettämisestä oli juttua. En ole enää jaksanut kylpyvettä valuttaa ja meillä käydään ihan vaan suihkussa. Vielä en ole käyttänyt muuta kun vettä mutta ajatuksissa oli että seuraavalla kauppareissulla ostaisin tytsälle oman suihkusaippuan:)

Täällä imetykset lopetettiin tossa vähän ennen 7kk. Loppui vaan ja ihan kivuttomasti kävi meiltä molemmilta. Korviketta olen käyttänyt kyllä jo aikaisesta vaiheesta asti imetyksen lisänä. Nan on meidän maito. Olenkin miettinyt tässä siirtymistä tavalliseen maitoon. Ihan liian aikaista? Ajatus kävi siksi mielessä kun alkaa tuo tytön hoitoon meno lähestyä ja selviäisi vähemmällä maidon raahaamisella.(hoitopaikkaan pitää viedä itse, jos lapsi tarvitsee "erikois"tuotteita).

Mun äitiysloma loppuu 22päivän päästä. Ja töihin...

Aamu- ja iltapuuron olen tehnyt kaupan riisipuurojauheesta tuohon korvikemaitoon. Tein aluksi veteen mutta kyllä se niin väritöntä ja mautonta oli että jätin sen. En vieläkään ole uskaltanut ottaa viljatuotteita puuroksi kun ei se masu kestänyt niitä kaksi kuukautta sitten. Jospa tässä aloittaisi pikkuhiljaa tuon aamupuuron vaihdoksella.

Tsemppiä paastoon parasta aikaa !

Kovasti täällä lisää vauvoja tulossa/ toivotaan tulevan. Itsellä sellaisia hetkittäisiä vauvakuumetiloja mutta onneksi vain hetkittäisiä. Peppi saa odottaa sitä leikkikaveria nyt jonkun tovin. Mulla jo työkuume pukkaa..että välillä taas sitä.

Olikos se balou sun heppa, joka paranemaan päin? Ihanaa!! (minä heppahöppeli) Huomenna taas ratsaille joulutauon jälkeen.

Tänään Peppi meni konttausasentoon ja siinä kökötti hetken aikaa mutta ei kuitenkaan vielä lähtenyt liikkeelle niin. Ryömimällä kyllä pääsee kovaa vauhtia ja on hassua kun menee itse toiseen huoneeseen niin kohta se tyttökin sieltä tulee:) Melkoisen äänen ja ähinän kanssa.Meilä kun ei tuo lapsi mitään hiljaista sorttia, höpöttää melkoisesti. Ja hymyilee leveästi :)
Mies tuossa sanoikin, että onkohan vähän ylivilkas..mitä kovempi meno niin sen mukavampaa taitaa olla. Katsotaan mihin tuosta suuntautuu kun kasvaa.
Mutta en minäkään niitä rauhallisimpia/hiljaisimpia ole, että ihan äitiinsä taitaa tulla. :)

Mut jopas taas tuli raapusteltua..
Huomenna 8kk neuvola/lääkäri. Tulen laittamaan mites ollaan kasvettu.

Kaikille :hug: ja :wave:

EKÄ ja Peppi
 
Tervehdys,
olen lukenut juttujanne melkein 8kk ja nyt uskaltaudun ;) mukaan. Olen siis 12.5.07 syntyneen tytön äiti pääkaupunkiseudulta. Raskaana olessa luin kesämassujen juttuja mutta tyttö tulikin etuajassa toukokuun puolella ja mitat olivat 2486g ja 48cm.

Täältä innoituksen saaneena olemme taas tauon jälkeen alkaneet kylpyhommat siis kylpyammeessa. Kylpyöljyä olen laittanut veteen kun on tytön iho kuivunut yllättäen, varmaan kuiva huoneilma ja pakkanen. Aivan innoissaan istui tänään ammeessa ankka suussa =)

Muutama on maininut töihinlähdöstä ja kysyisinkin kuinka moni jää hoitovapaalle ja kuinka kauan aiotte /olette ilmoittaneet olevanne kotona? mietiskelin kovasti ja ilmoitin olevani tän vuoden loppuun kotona.
 
Tiinis tervetulloo! Mä jään opintovapaalle vanhempainvapaan päälle. Ekaksi pidän lomat lähes 2 kk ja sitten ainakin syyskuun loppuun opintovapaata.

Kylpy/sauna: me on jo aika pitkään saunottu ja suihkuteltu, vauvalla on oma pesuvati, missä istuu ja touhuaa omilla leluillaan.

Biologi ja hereilläolo: meitin vaava nukku 2 kertaa per päivä, puolilta päivin ja n. 5 alkaen. Herää aamulla puoli 9 ja illalla nukkumaan klo 22. Päiväunien pituus aina vähän vaihtelee.
 
Täällä taas :)
Tervetuloa Tiinis!

Ite meinaan olla syksyyn kotona. Sitten rupean kyselemään töitä. Lähihoitaja oon ammatiltani. Ja vakipaikkaa ei ole. Eikä varmaan oo vielä pitkään aikaan.

Tuohon nukkumis hommaan mun piti tulla vastaan. Meillä kummatkin poijat nukkuu meidän kans vielä. Juuso kyllä heti siiretään omaan huoneeseen, kun saadaan valmiiksi. Onneksi ei oo oikiastaan, kun katto- ja jalkalistoja vaille. Tai puutuuhan vielä verhotanko.
Meillä, kun ei tuo Juuson nukkumaan meno oo mitää hiljaisinta....Jollain muulla sama "vika" muistaakseni. Kauhia höpötys käyy sängyssä ennekuin nukahtaa. Aina sitten saa pelätä, että Justus herää, kun on saanut sen eka nukkumaan.
Nyt muuten on Justus menny parina iltana kivuttomasti nukkumaan.

Mutta nyt villasukkia tikkuamahan ja miehen viereen nauttimaan hiljaisuudesta.
Hyvää yötä ja Kauniita unia kaikille! :)

Elli Ja Justus
 
Kojo: Kylläpä kuulostaa ihanalta tuo sinun huominen hemmottelu-kauneushoito! Jokaisen naisen etuoikeus, eikö!! Kysyit mitä kieltä puhumme lapselle; minä puhun suomea ja mies hollantia. Miehen kanssa puhumme englantia. Oletan, että pojan vahva äidinkieli tulee olemaan hollanti, ja suomi sujuvaa. Englantiakin alkaa varmaan ymmärtämään kunhan ensin muut kielet sujuu :D Tällaisia samanlaisia kieliratkaisuja on monessa muussakin perheessä täällä, ja hyvin ovat lapset oppineet puhumaan kumpaakin kieltä.

EKÄ: Juu meidän heppa on vielä sairaalassa, mutta näyttäisi niin hyvältä että huomenna saamme hakea kultsin kotiin! Joka päivä olemme käyneet katsomassa, ja hyvää hoitoa se onkin siellä saanut! Hierontaakin 5krt päivässä!!! Kyseessä siis puolitoistavuotias oripoika.. onneksi parani, niin pienikin vielä :/

Parasta aikaa: Hienosti on sinun paasto lähtenyt käyntiin! Tsemppiä vaan, älä anna periksi, huominen on vaikea päivä! Tänään oli varmaan myös.. mutta jos tulee heikko hetki, niin istu hetkeksi alas, pieni tilkka hunajaa ja silmät kiinni, ja ajattele sitä paaston aiheuttamaa elimistön puhdistumista :D Siitä se sitten taas jatkuu.

Hyvää viikonalkua kaikille!

t. balou & dude (huomenna 8kk) & nunu rv 11
 
lemmenlaiva
Täällä taas yö kyöpelinä.. meillä jo muut nukkuu.

Töihin lähdöstä, Minä menen 20h viikossa tekemään ja isovanhemmat hoitaa tytön. Ehkä ainakin syksyyn ja sitten jos isovanhemmat jaksaa niin vuoden loppuun. Hoitopaikkaa kyllä haen syksystä alkaen.. Mutta katsotaan miten on meneekö. Laitoin kyllä muutamat hakemukset menemään pariin eri työpaikkaan kun jotenkin nyt on semmonen fiilis että ei huvittas tuota myyjän työtä enää tehä. Ja sitten vielä kun olen ns. urani huipulla, palkka ei tuosta enää nouse, muutakuin normi korotuksilla... Että voi sanoa että olen 27vee ja uranihuipulla, nou tänx! Jotain muuta on keksittävä.

MENNIS, Et kai ole Sonkajärvellä koulujasi käynyt? Meinaan vaan kun villasukista ja siitä opettajasta puhuit??

Meillä valvotaan oikeastaa tosi paljon, helpompi miettiä että milloin nukutaan. 11-12 väliin nukutaan tunnin tirsat ja sitten 14-17 väliin nukutaan 2-3 tunnin päikkärit. Yöt menee 21-22 nukkumaan ja ylös noustaan 8.30-10 välillä. Nukkuu omassa sängyssä, meidän huoneessa, ilman syöntejä.

Konttaus vauhti meillä vaan kiihtyy, ja saa tosiaa olla sanomassa EI ja TOP TOP! Olen yrittänyt aina tuon ein rinnalle jotain keksiä että vaihdetaanko tähän, siis johonkin leluun tms.

Meillä nyt pakkasilla (-15astetta) on päälle puettu sukkahousut, body, paita, housut, villahousut ja villapaita tai sitten fleecehaalari, villasukat, toppatöppöset, villatumput sekä toppatumput, kypärämyssy, villamyssy, fleecehaalarin huppu (jos päällä) ja sitten toppapuvun huppu. Ja sitten vaunun koppaan jossa brion fleecemakuupussi. Tai vaunun rataso osaan jossa pohjalla jätti suuri pitkäkarvasen lampaan talja ja sitten tytt vielä tyttö fleecemakuupussissa. Että minä se aika fanaattinen tuon pukemisen kanssa oon :LOL:

Ensiviikolla minullakin alkaa painonvartijat.. Ja toivon että saan itseäni otettua niskasta kiinni, ja astelevani ensi kesänä 10 kiloa hoikempana.. tai ainakin 5 kiloa hoikempana.

Imetyksestä, Minä olin huono äiti ja en imettänyt kuin pari kuukautta. Ja lähes joka kerta kun sitä imetystä yritin niin se oli itkua ja hampaiden kiristystä. Ei jotenkin se homma toiminut..

Nyt mää painun kans maate!

Kauniita unia toukokuiset!
 
:wave:

Pikaisesti..tulin kuulumiset lukemaan. Peetu tuossa just taas heräsi ja oli iskän kainalossa jonkun aikaa muttei uni tullut. Annoin pullosta vettä, joi 140 milliä ja alkoi nukkumaan. Jännä, että tuo vesi kelpaa yöllä. Ei kai siitä liene haittaa kun ei kasvamisen kanssa ongelmia ole?

Kävin tuossa iltamyöhällä kaverin kanssa reippalla sauvakävelylenkillä ja sain häneltä painonvartijoiden CD: lainaksi. Kokeilen sitten tuon avulla saada syömistä oikeammaksi jne. Nyt olen jo vähentänyt syömistä ja karsinut runsaalla kädellä herkut pois. Vedenjuontia lisännyt tosi reippaasti ( ja vessassa saa ravata koko ajan). Jospa tästä vielä hyvä tulee. Mulla on lemmenlaivan kanssa sama tavoite eli -10kg.

Imetystä meillä oli 5kk ikään asti osittain, ja siitä vielä kuukausi pelkästään öisin mut sitten se jäi pikkuhiljaa pois. Ensin käytettiin NANnia, nykyisin Tuttelia ja useimmiten sitä jauhetta. Sen kun voi tehdä kylmään veteen ja lämmittää sitten. EIkä aina tarvitse odotella että keitetty vesi jäähtyy (ja sitten jäähtyy liikaa ja taas uudet vedet ja taas odotellaan :kieh: ). Tuttelijauheessa luki et voi tehdä kylmään veteen, NANnissa taas ei.
Ja lemmenlaiva ei se sinusta huonoa tee vaikkei imetys niin pitkälle onnistuiskaan. Hukkaan sellaiset puheet :hug: :D

Kotona olosta, olen aluski elokuun loppuun ja katson sitten tilanteen uudelleen.

Miehen isyysloma sitten loppui, huomenna menee takas töihin. No, ihan hyvä niin pääsee taas kiinni tavalliseen arkeen ;) Vaikka mukavahan se tietty oli että oli kotosalla.

Nyt lähden nukkuja nakkeleen, huomiseen :wave:
 
nyt on sitten joulut kokonaan ohi, arki kerhoineen alkaa tänäään, ja tyttö sinne tosi reippaasti lähdössä.

Kotona olen ainakin ens jouluun, katsotaan nyt mitä sitten, lähinnähän se on raha mikä vaikuttaa. Nyt mietin, että ruvetaanko vyötä kiristämään vai otetaanko lainasta lyhennys vapaata. Oikeesti tultais kyllä toimeen lainoja lyhentäenkin, mutta se on sitten toinen juttu miten sitä osaa elää niin kädestä suuhun :| .

Kojo sulla on tosiaan ihana päivä tulossa. Mun pitäis tilata hieroja tai ottaa aikaa jumpalle, nyt on viikon verran ollut joka ilta pääkipeänä kun hartiat on niin jumissa.

Valveilla olosta joku kyseli. Minusta meillä aamusta on se kaks tuntia sellainen valveilla olo jakso, sitten pienet tirsat maksimissaan tunnin, usein puolikin riittää, samalla saa ekan maitonsa, välillä riittää pelkkä maito ja unet vasta myöhemmin. Päivällä ja illalla on pidempään valveilla.

helmi kaatusi eilen keittiössä niin, että verta tuli, kauhean näköistä kun yökkäri oli veressä :'( , oikeesti ei edes kovin itkenyt, mutta äitiä teki pahaa senkin edestä.

No nyt neiti raivostui :wave:

T:Minnihiiri
 
Tiinis Lisäsin sut etusivulle. Tervetuloa joukkoon! :hug: :flower:

Ai niin,kukas se kyselikään siitä puntarista... Se on Euromarketista ostettu,en tiedä missä kaupungeissa tuo kauppa vaikuttaa, mutta tarjoukses oli ja maksoin vaan 24,90.
Ai karmeeta muuten, kun nyt sitä on testaillu, niin illan ja aamun ero oli 1 1/2 kiloo... :eek:

Palailen illemmalla.

Kippanan ja Sirppana :heart:
 
Huomenta!

Ihan alkuun kiitos kaikille myötätunnosta sairastelu-asiassa!!
Eilen illalla kirjoitin pitkät pätkät, mutta sitten tuli hälytys nukutushommiin uudemman kerran :/ Siitä päästäänkin sopivasti eroahdistus-liikkeellelähtöahdistukseen.. Eli olisiko jotain sellaista meilläkin. Poika oli siis jo paremmassa kunnossa ja energiaa on riittänyt vaikka muille jakaa.. perjantaina heräsi uniltaan kesken iltaa ja meni uudelleen nukkumaan vasta yhdentoista kieppeillä, istuskeltuaan meidän kanssa tv:n ääressä :ashamed: Nukahti lopulta kamalan kiehnäämisen ja höpöttelyn päälle meidän väliin, kun esitettiin nukkuvaa. Lauantaina tuli sitten uusi taito, ryömiminen =) Samaan aikaan alkoi kamala äitiin takertuminen, isä ei kelvannut viikonloppuna ollenkaan muuhun kuin riehukaveriksi. Ja lisäksi poika oli selkeästi tyytymättömämmän oloinen ja kitisevä. Eilen illalla sitten tosiaan heräsi hirmuiseen itkuun, ei rauhoittunut pullolla eikä sylillä, sylistä yritti vaan vängätä itseään pois. Yritti nukahtaa, mutta hetken päästä aina uudelleen kamala itku. Laitettiin sitten valot päälle ja annettiin panadolia (on kuitenkin vielä selkeästi flunssaisen oloinen) ja siinä yhteydessä poika heräsi kunnolla. Ja hetken ihmeteltyään rupesi naureskelemaan ja höpöttämään.. Ja lopulta samalla tavoin nukahti meidän väliin, kuin perjantaina. Hymy huulilla :heart: onko muilla ollut näin voimakkaita "oireita" liikkeelle lähtemisen yhteydessä? Meinasin jo,että tauti iskee taas.. mutta voisiko kuitenkin olla ihan henkistä tällä kertaa..?

Tervetuloa uudet mukaan! Biologin tytöllä hieno synttäripäivä ;)

Parasta aikaa, kova tsempitys paastoon!! Täälläkin olisi tarvetta alottaa väähän terveempi elämä.. on mennyt valmis- ja roskaruualla nämä lomat ja siihen tietysti jouluherkut ja suklaat päälle. Ja ulos en ole päässyt moneen viikkoon tuon sairastelun takia. Virkistäisi varmaan sekä ruokavalion muutos että liikkeelle lähtö :/

Balou, ihanaa että heppa paranee! On ne vaan hienoja eläimiä :heart:

Mitäs vielä oli galluppeja..? Ainakin imetyksestä, meillä touhu loppui samalla viikolla, kun poika täytti 6kk. Allergioiden takia siis :( Mutta aika äkkiä huomasin, että oikea ratkaisu tuli tehtyä, kun poika saatiin selkeästi parempaan kuntoon ja päästiin maistelemaan kiinteitä.

Rytmit on edelleen hakusessa, mutta suunnilleen näin:
Herätys ja maito 7.30
maito ja ekat päikyt 9-11
kasvis/kasvis-lihasose 11-12
maito ja tokat päikyt 12.30-14.30
14.30-15 hedelmäsose
(16-17 mahdolliset kolmannet päikyt ja maito)
18 kasvissose
19-20 maitotankkausta ja unille.

Yöllä poika on syönyt enää yhden kerran :D Eilenkin se tapahtui jo silloin yhdentoista kieppeillä ja sen jälkeen veteli unta puoli kasiin. Ihan mahtava homma.

StiinaS, hienoa että teilläkin alkaa allergiat selkiytyä. Meillä on samaa ongelmaa ollut, että kaupan purkkeihin pitää suhtautua varauksella. Päärynän testasin ensin puhtaana, eli tein itse soseen, ja sitten kokeilin pilttiä. Näin tuli sitten selväksi, että se purkissa oleva tapiokatärkkelyskin sopii :) Ruusunmarjaan ei olla vielä päästy, mutta sain tilattua ystävän kautta pönikän suurkeittiöiden ruusunmarjaa, jossa ei ole lisäaineita lainkaan. Tuossa kaupan pakastesoseessa on sokeria jonkin verran. Nyt täytyy toivoa, että ruusunmarja sopii, tai sitten meiltä löytyy viisi kiloa ylimääräistä :LOL:

Tässä vähän sekavaa tarinaa.. mahdoton päästä juttuihin mukaan, kun on niin paljon kommentoitavaa :whistle: Jotain varmasti unohtui, mutta ensi kerralla sitten :wave:

vilmis ja poika :heart:
 
paljon oli taas juttua tullu.. muistankohan puoliakaan mitä piti kommentoida.. ois pitäny kirjottaa lapulle ylös ;)

eli meillä imetys kesti 5kk. Se loppu siihen, ku Paavolle tuli 4kk ikäisenä hampaat ja alko purra tissistä. Ei ollu mitenkään mukavan tuntusta, joten päätin lopettaa. Ja muutenki tuntu siltä, ettei maito riittäny enää sille.

Paavolla kans jonkulaista eroahdistusta ku esim. jos ollaan kahestaan kotona ja menen vessaan niin, että laitan oven kiinni niin alkaa mahoton huuto.. tekee sitä joskus myös silloin ku laitan takkia päälle jos olen menossa kauppaan ja Paavo jää iskän kanssa kotiin.

Me ollaan kokeiltu eri puuromerkkejä lähinnä jauheista niin ehottomaksi ykköseksi on noussu nyt Muksun täysjyväpuuro 8kk (nukkumatin unipuuro) ja siihen sitte lisäksi jotain hedelmä tai marjasosetta. Yleensä käytetään Hipp merkkisiä hedelmäsoiseita.

Töihin lähdöstä kans ollu juttua.. mie olen ollu töissä kokoajan.. tai siis sunnuntaisin olen töitä tehny. Äitiysloma loppuu nyt helmikuussa ja jään sitte kotihoidontuelle ja olen samalla töissä. Töissä olen isän firmassa konttorihommissa. Paavoa pidän sitte siellä mukana.. tuon kodinhoidontuenhan saa silti vaikka töissä käyki, kunhan ei vie lasta kunnalliseen päivähoitoon. Luulen, että saadaan myös vähän sitä lisäosaa..mutta sehän sitte onki se summa joka muuttuu joka kuukausi, minun palkan mukaan.

parasta aikaa kyselit siitä crosstrainerista eli me päädyttiin tuommoseen

http://www.intersport.fi/groups/kuntoilufitness/kuntolaitteet/56337546.html

Hinta ei kylläkään ollu noin kallis ku ostettiin se nyt alennusmyynnistä. Mulla ei tietenkään ole mitään vertailukohdetta mihin laitetta verrata, mutta miehen, minun ja anopin! mielestä tuo on kyllä tosi hyvä!! Eilen tein 15 minuutin valmis ohjelman niin mulla oli niin hiki, että hiuksetki oli märät... ja jaloissa tuntu.
Meillä tuo laite on lämpimässä autotallissa, jossa on mahtavat poppivehkeet yms. Mukavaa kuunnella jotaki hyvää jumppamusiikkia ja samalla kuntoilla. Lisäksi mies toi sinne semmosen kuntolaitteen, jossa voi harjoittaa esim. selkälihaksia yms.
Mutta suosittelen tuota laitetta.. Luin jostaki, että se matkii liikkeellään hiihtoa ja on yhtä tehokastaki. Ja sen kyllä huomaa...huh,huh...
Miten paasto on tänään sujunu parasta aikaa??

Nyt en kyllä enää muista mitä muuta piti kommentoida, mutta palaan asiaan ku tulee asiaa... ;)

Hanna ja Paavo :heart:
 
Hanna, tuo siirtopalkki johtuu tuosta linkistä, kun on niin pitkä. =)

Lemmelaiva, en ole kouluja käynyt Sonkajärvellä. Nurmijärveltä olen kotoisin ja siellä koulut käynyt lukioon saakka.

Tyttö iskenyt viime öinä kamalasti ja nyt viime yönä yski, niin että ei henkeä saanut ja pienet oksennukset/puklutkin tuli siinä samassa. :/ Oiskohan kurkunpääntulehdusta. Meni kuitenkin ohi muutamassa minuutissa, enkä edes vienyt tuuletusikkunalle viileetä ilmaa haistelemaan. Pitää ensi yönä viedä, jos sama toistuu. Muutenkin yö oli taas tosi rauhaton. Huomenna on lääkärineuvola, niin saa lekuri tutkia tytön, ettei korvissa tai keuhkoputkissa ole mitään.

Kotona olosta sen verta, että minä olen siis kotona ensi elokuuhun ja sitten takasin koulun penkille.

Mut juu, ei tässä kummempia. :wave:
 
kylläpäs täällä on kova tahti kirjoittelussa :) ei perässä meinaa pysyä =)

imetyksestä Jessica syö vielä todella monta krt pv tissiä.Ei huoli pullosta mamppia eikä oikein mtn muutakaan.Eipä silti,ei olla pahemmin kyllä kokeiltukkaan.Yössä imetän edelleen 3-4krt.On se vaan niin vaivatonta.Päivän aikana syö varmaan jonku 5 krt tissiä myös.Plus sitte kaikki soseet päälle.Toisaalta pitäs alkaa vähentään tuota imetystä silleen,että pääsisin maaliskuun alussa sinne leville lomalle,mutta kun ei taho raskia.Mutta kunhan se vuoden täyttää niin imetyksen on silloin loputtava viimestään,silloin lähen sinne Kiinaan viikoksi.On tämä hankalaa.

Voiskos joku sanoa,että mitä voisin antaa jessille,sellasta välipalaa,se kun on niin herkkä kakomaan...ei raukalla ole vasta kun 2 ala hammasta.en tarkoita soseita,vaan ihan jtn oikeeta ruokaa,kurkkua olen hieman antanu maistaa,olen vaan niin varovainen,kun pelottaa et se vetää henkeensä sen tms.....

Niin ja niitä neuvoja ottasin vastaan,että miten voisin alottaa näin alussa vierottaan jessiä tissiltä?olen melko tumpelo näissä asioissa.Noora kun ei ollut tissi vauva ja Joonas lopetti 9kk iässä itse tissittelyn,ei siis ole kokemusta vierottamisesta.Jos joku jaksaisi antaa vinkkejä. :)

Minä just tässä täyttelin työnantajalle lappuja hoitovapaalle jäännistä.Jään nyt helmikuussa hoitovapalle ja olen heinäkuuhun 08 asti sillä,sitten pidän kahdet kesälomat ja talviloman siihen päälle,töihin palailen sitten syyskuussa 2008.Inhottaa tosin jo ajatellaki töihin paluuta.

Jaahas vaan taitaa tyttö heräillä vaunuissa.

virpi ja jessi 8kk
 
meillä sama juttu ollut jo pitemmän aikaa jessin kanssa että yskii,etupäässä öisin niin,että alkaa yökkimään.ja sitä tapahtuu yössä monen monta kertaa.toisinaan tulee "päivän ruuat"ulos,toisinaan jää vaan yskimiseen.minuakin tämä vaivaa ja harmittaa,en ole tyttöä lääkärissä käyttänyt,vissiin pitäisi?
 
Virpi kannattaa varmaan aloittaa vähentämään noista yöruokailuista. Meilläkin tyttö söi ennen monta kertaa yössä, mutta sitten kun ne jäi pois saa sen 5 kertaa päivässä tissiä. Lapsen ei enää tuossa iässä pitäisi tarvita yöllä ruokaa, osaa jo tankata päivällä kiinteää ruokaa tarpeeksi, jotta pärjää yön yli.

Tämä mamma on taas vaan täällä vaikka pitäs niitä opiskeluhommia tehdä :( Ei nyt oikein inspaa.

Tytöltä taitaa jäädä aamupäivä unet nyt pois, viikonloppuna ei nukkunut enää eikä tänäänkään sinne jäänyt vaikka oli ihan väsynyt. Nyt nukkuu ulkona.

Miten sitä korvikejauhetta käytetään? Voiko sitä laittaa esim ruuan sekaan? Ajattelin vaan kun tyttö ei siis tosiaan ota maitoa pullosta eikä nokkiksesta niin jos sitä ruuan sekaan laittaisi?

Kuusi lähti meiltä eilen,samoin joulukoristeet ja kyntteliköt. Tuli jotenkin niin tyhjän ja aution näköistä.

No jos nyt tosiaan taas yrittäisi. Muut yrittää laihduttaa niin minä yritän patistaa itseäni tekemään opiskelujuttuja. Tulen tänne sitten kertomaan miten edistyy. Ja toinen mikä on sellainen patistus juttu, että liikuntaa lisää. Koko keho ja mieli voi niin hyvin kun liikkuu. Eilenkin piti mennä mutta se pannuhuone hässäkkä sitten sekoitti koko pakan. Tulen sitten tuosta kuntoilustakin tänne informeeraamaan.

lumikko ja tyttö 8 kk ja 3 viikkoa
 

Yhteistyössä