Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Pikaisesti :wave:

Parasta aikaa
unohdin eilen tuosta taputtamisesta kommentoida, meillä Peetu myös sitä harrastaa, ihana :heart: Useimmiten voiton vie kuitenkin mun kaulakoru =)

Tulin just reippaalta 4km lenkiltä, ihana raikas talvisää ja lunta sateli hiljalleen. Kyllä se ihan työstä käy kun toista pukkaat vaunuissa ja tuota kohta 4-vuotiasta vedät rattikelkalla perässä. Koira oli nyt kotona, joskus on vielä sekin siinä mukana toisessa (tai kolmennessa) kädessä rimpuilemassa, kun ei vielä ihan täysin kunnolla osaa hihnassa kulkea.

Mutta nyt lähden jatkamaan touhuja, tulee kaverit käymään kaffella.

Joten :wave: :wave:
 
Hanna oikeesti mietin kirjoittaessa, että onko oikeimmin sanoa lappalainen vai lappilainen...lähinnä ajattelin kielioppia en tainnut edes ymmärtää, että sillä on ihan merkityksellistä eroa. Olen aina haaveillut näkeväni oikean ruskan, mutta mies ei ole ollut innokas silloin lähtemään, mutta jos vaikka taas ens vuonna ehdottelis ;) , sinnikkyys vielä palkitaan. Kerroppa kokemuksen syvällä rintaäänellä, että jos ennakkoon varais mökkiä, mikä olis paras ajankohta varmasti nähdä se väriloisto.

Meillä toi kolme ja puol vuotias koittelee nykyään mun hermoja ihan tosissaan, välillä tuntuu, että käytöstapoja ei ole ollenkaan, mutta toisessa välissä sen jutuille on vaikea saada pidettyä pokkaa. Äsken pyysi paahtoleipää, josta sitten tuli melkoisen tummanpuhuva, niin toinen kysyi silmät kuin pesuvadit, että mitäs paskoi tässä on päällä :eek: .

Biologi pohti lentoja vauvan kanssa, kyllähän se tietysti riippuu vauvan luonteesta, syksyllä meillä Helmi 4kk oli helpoin matkaseuralainen, mutta nyt uskoisin, että sylissä pysyminen olis työläämpää. Mutta kun pakkaa matkaan hyvää mieltä ja viihdykkeitä, niin eiköhän se onnistu, ja onneksi unetkin ovat välissä ;) .

Kuukautisista oli myös puhetta, mulla on ns. ollut kahdet, ekat puol vuotta synnytyksetä ja nyt aavistuksen sellaista oli viimeviikolla havaittavissa, mutta toi hormonikierukka on pitänyt ne lähes poissa. Mulla meinaan ne on lasten myötä kovasti runsaantuneet, ja olivatkin jo melkoiset rättisulkeiset.

Hitsi, että mun pinnaa kiristää :kieh: tuntuu, että verisuoni lähes päästä katkeaa, kun Helmiä yritän saada takas nukkumaan jos on kesken unien havahtanut, niin noi kaks vanhempaa, just silloin kiekuu kuin kurkkua katkastais... Onkohan mulla hermoissa vikaa, tunnistaako kukaan muu tällaisia tuntemuksia?

Paistoin just suikalelihaa ja wokki vihanneksia, kevyttä ja hyvää, mutta kun se on liiankin hyvää, eli tuskin on kauhean kevyttä kun syö niitä yksin pannullisen :eek: .

Nyt on pakko mennä noiden isompien kanssa, kun tuntuu, että en heille muuta tee kuin nalkuta :'( .

T:Minnihiiri
 
No niin, otetaampa uusiksi ;) Ja nyt yritän kovasti kopioida matkalla, niin ei kävisi niinkuin aiemmin :D

kata-74, kiva kuulla sinusta :) :hug: Kirjoittele vain kuulumisia aina kun ehdit :wave: Meillä on minusta tosi hyvä henki tässä pinossa on tosi kiva kuulla miten jokaisella sujuu ja arki rullaa. Saan itse ainakin paljon vertaistukea täältä ja moni asia on selventynyt, kun olen kuullut, että jollain toisellakin on samanlaista! Kaikki meidän pinossa on samaa porukkaa, eiks juu :) :hug: :flower:

Minulle tuli kanssa tuo sama homma mieleen kata, kun meilläkään ei muut lapset ole muistaakseni tehnyt tuota olalle taputusta ja silittelyä. Mutta olet oikeassa, se on niiiin ihanaa!! :heart:

biologi meilläkin Maija taputtelee kovasti joka paikkaa, mutta jotenkin se on niin erityisen söpöä, kun taputtelee olalle :D Me olimme siellä lomalla Turkissa, kun Maija oli 5kk ja reissu lentoineen meni todella hienosti. Nyt voisi olla vähän hankalampaa, kun liikkuu niin kovasti! Minä imetin Maijaa nousuissa ja laskuissa ja periaatteessa hän nukkui matkat. Kannattaa varmaankin varata kaikkea reppuun, mitä vauveli voi sitten katsella, lempileluja, kirjaa... Ja ihan niinkuin Minnihiirikin sanoi, leppoisaa reissumieltä :) Turvallista matkaa! :wave:

mennis, toivottavasti flunssa ei iske! Ja oli hienon kuuloista tuo kertomuksesi Kiinasta, kiitos vain, vaikka oli lähinnä virpille tarkoitettu :) :hug:

Hanna en ole käynyt puntarilla, pitäisikin käydä vaikka aamusta. Olo on kyllä sellainen tosi kevyt ja turvotus ja tuo järkyttävä pömppömaha on niinkuin laskeutunut :D En usko, että tällä paastolla on mitään vaikutusta painonpudotukseeni, koska kilot varmaankin tulevat sitten takaisin, kun paasto loppuu. Mutta toivon, että saan tästä tosiaan sellaisen sykäyksen mässäilyn lopetukseen... :whistle: :ashamed:

kuukautisista, minullahan näitä päiviä on riittänyt jo pitkään :( Kun menin jälkitarkastukseen, niin oli ehtinyt jo yhdet menkat olla :eek: Ei ole kauhean hääviä, ja täällä todellakin ne Minnihiiren mainitsemat rättisulkeiset, koska menkat tulleet aina vain runsaammiksi. Kuparikierukka ei tietenkään asiaa helpota, mutta on sterilisaation ja kumien lisäksi ainut vaihtoehto :/ Kumit ei houkuta, inhoan niitä sydämeni pohjasta ja sterilisaatio on näin kuuden lapsen äidillekin kovin raskas ja lopullinen vaihtoehto... :whistle: Minulla menkat on jokaisen lapsen jälkeen alkanut tosi nopeaan, imetyksellä ei ole ollut mitään tekemistä sen asian kanssa, harmittavasti! Pisimmillään taisi pysyä poissa esikoisen jälkeen, hän oli jo 3kk kun menkat alkoi :kieh: :D

Minnihiiri, onnea Helmin ekasta hampaasta :flower: Ja kiva, että keskimmäinenkin pääsee kerhoon, saatte omaa aikaa Helmin kanssa :heart:

Bruschetta, havunneulanen sienisalaatissa :eek: Hyvä, että annoit palautetta! Kerrohan sitten miten sitä selittivät kirjeitse :D

Tirlittan kuulostaa niin ihanalta tuo teidän arkenne :) On sinulla kultainen mies ;) Meilläkin mies teki ruoan aina valmiiksi, silloin kun olin töissä, jatkuukohan se nytkin, kun palaan töihin... :whistle: :D Toivottavasti! Minulla loppuu nimittäin työaika 16:45 ja olen kotona hyvällä säkällä siinä 17:15 paikkeilla. Siinä ei hirveästi hotsita enää perunoita alkaa keittelemään. Mutta vielä Tirlittanille, että ole onnellinen vain, että viihdyt työssäsi! Ei siitä tarvitse ollenkaan huonoa omaatuntoa potea :hug: Niinhän se on, että kun kaikki elämänalueet on kunnossa, niin silloin sitä nauttii eniten :)

Tiitteräinen, kyllä teillä on mahtavia nukkujia lapsukaiset :) Kun minä pidän näitä meidänkin lapsia hyväunisina, mutta ei ne ihan noin hyvin nuku :D Minä en oikein osaa neuvoa miten kannattaisi tehdä. Nyt kun olet kotona lasten kanssa, niin rytmithän voi olla ihan teidän omanlaiset :) Tosin onhan siinä aina se puoli, että tuo ruokarytmi menee vähän toisella tavalla, mutta eikös Peetu kasva ihan normaalisti kuitenkin? Oletko neuvolasta kysynyt neuvoja? Mutta tosiaan, jos teille tuo rytmi passaa ja kaikki on onnellisia, niin sittenhän sitä ei taida kannattaa vartavasten alkaa muuttamaan :)

lumikko, meillä Maija kanssa nousee jo kovasti polvilleen tukea vasten! Ihanan näköistä, mutta aika vaara-altista :D Portaiden yläpää kiinnostaa kovasti ja meillä onkin nyt kaikilla oikein missio, että se portti pysyy lukossa!

Omaa (.) vielä loppuun... Paasto on siis sujunut hyvin! Aamulla oli hetken aikaa hutera ja huono olo, mutta se hävisi nopeasti. Olin siskollani lasten kanssa käymässä ja vein sinne omaleipomaa pullaa. Sisko sitä siinä leikkasi lautasella ja huudahti, että sähän et voi syödä tätä :eek: :D Totesin hänelle, että eihän se, etten minä voi syödä mitään, tarkoita sitä, että tekään ette voi syödä... ;)

Täällä on satanut kovasti lunta, ihanaa! Tein tänään lumitöitä ja mies vähän kauhisteli, että kannattaakohan sitä nyt noin rehkiä... Ihan hyvä hiki siinä kyllä tuli, kun kolasin etupihan, alapihan, postilaatikon ympärystön, bioastian ympäryksen ja vielä naapurin aurapenkan :D En kehdannut jättää sitä heidän aurapenkkaa, kun kolasin sitä postilaatikon ympärystä :ashamed: Ja ajattelin, että ihana heidän tulla kotiin, kun sai lykätä vain sitä kevyttä lunta ja aurapenkka on poissa :) Toivottavasti eivät pahastuneet kuitenkaan...

Miehelle eilen juttelin siitä crossarista ja hän ei ollut ollenkaan sitä vastaan =) Ainut on vain, että täytyy nyt vähän mittailla mihin sen saisi mahtumaan... sitä on ihan turha viedä takkahuoneeseen, kun siellä sitä ei varmasti käytettäisi :/

Mutta nyt täytyy lähteä hakemaan takkapuita ja levittää pyykit, tätähän riittää.... Mies houkutteli koululaiset yritykseensä talkoisiin, kun oli kevyttä käsityötä. Istuvat nyt varmastikin pitsalla |O :kieh: |O :LOL: Se oli nimittäin tytöille sitten palkkana tehdystä työstä ;)

Mutta nyt, morjens :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Pikaisesti...Minnihiiri mä myönnän että välillä tulee tiuskittua esikoiselle turhasta. :ashamed: Mutta ku se huomaa, että äitillä on hermot kiriällä niin osaa vetää justiinsa oikeista naruista, että saa päreet palamaan. Aikansa kutakin....toivottavasti.

Kysymys Kuinka monella vauvat on vielä kaukalossa? Meillä rupeaa olemaan tiukkaa, kun pitää olla toppahaalari päällä. :( Mielellään, kun pitääs vielä kaukalossa. Pidän sitä paljon turvallisempana. Isompi istuin on niin avonaisen näköinen.

Elli ja Justus
 
Elli Etikka, meillä ollaan vielä kaukalossa :wave: Minä se taisin olla, joka kyselin jo loppusyksyllä, että oletteko siirrelleet isompiin istuimiin :ashamed: Mutta nyt on tuo kaukalo ollut edelleen niin hyvä! Vähän tekisi mieli laittaa Maija istumaan turvaistuimeen, kun lähdetään sinne Ylläkselle ajelemaan. Täytyy vain harjoitella siinä istumista muutaman kerran ennen lähtöä.

Minnihiirelle vielä :hug: et todellakaan ole ainut, jolla päätä välillä kiristää :D Olipa ihana, kun joku toinenkin käytti tuota ilmaisua "verisuoni katkeaa päästä" :D täällä tuntuu välillä juuri tuolta ja aika kovaa ;) Ei sitä kukaan jaksa tätä elämää hymyssäsuin, niin se vain on :hug: Mutta jos niitä hymypäiviä on kuitenkin enemmän kuin päänkiristyspäiviä, niin silloin se on minusta ihan jees :)
 
Pikaisesti, Peetu sylissä (minäkö muka asun täällä :ashamed: )

Parasta aikaa Peetu kasvaa paremmin kuin hyvin, joten sen puolesta ei hätää. Olen tässä tuuminut ja tullut siihen tulokseen että kun tuo on ihan tyytyväinen vaikka yöllä juokin vain vettä ja aamumaidon jälkeen jatkaa unia, että mitä sitä turhaan herättelemään. Annan siis toisen nukkua kun nukuttaa. Kiitos kommenteista :flower:

Minnihiiri meillä on tuo isompi nyt 3v7kk ja todellakin tuntuu välillä että |O Se verisuoni mulla varmaan päässä jo katkennut. Tuolla on kanssa sellainen tapa että osaa vaatia ja mikään ei kelpaa. Kaikki pitää tehdä toisin. Ja illalla juoksuttaa mua kuin mitäkin juoksupoikaa, ja jos en tottele alkaa huutaa niin että sitten herää Peetukin, ei kiva. Mutta lohdutan sua, että olen jutellut monen äidin kanssa kenellä samanikäisiä lapsia ja kaikilla melkein on ainakin jotain tuon tapaista. Se on sitä 4-vee uhmaa, kyllä se ohi menee (toivon niin) ja sitten tuleekin kai uus uhma :kieh: Mutta kuten sanoit, osaa ne sitten toisena hetkenä olla niin ihaniakin :heart: Ja ehkä vois kattoo itekkin peiliin (minä siis), tuo kun on ollut 3vuotta ainoa lapsi, niin miten liian helppo se on aina ollut antaa periksi. :ashamed: Mutta jaksu hali sulle :hug:

Mies lähti luistelemaan, meen kylvettään Peetun ja laitan unille, pääsen sitten lenkille kun hän sieltä kotiutuu.

Joten :wave: :wave:
 
Täälä kärttyinen ja kipeä mamma ilmottautuu :ashamed: :wave:
johan tuli eilen jumpassa käytyä ja nyt on sitten paikatkin sen mukaiset :) mutta hyvä vain niin tietää että on jotain sielä tehnytkin :D
ja tuosta pään "kiristymisestä" voin myöntää että mulla tänään ollut erityisen kiree päivä :kieh: huonosti nukuttuja öitä ja lapset kipeenä...kumpikin kitisee ja tuntuu että tarvisin yhden parin käsiä lisää. nytkin pitäis olla pulloja tiskaamassa...aina jotain. niin ja tähän päälle sitten huono omatunto kun tulee tiuskittua miehelle ja esikoiselle :'(

kata-74 tuu vain useemmin kertomaan kuulumisia =) kiva lukea kaikkien kuulumiset!!

taputtelua on meilläkin ilmassa :heart: sylissä tykkää taputella eniten naamaa ja oikein kiljahtelee ilosesti kun saa läpsiä :D välillä myös tarraa niin lujaa kiinni et ei kiva....mut tosi sulosta kyllä tuo taputtelu :heart:
kuukautisia ei oo näkyny!oon vähän jo niitä ootellut,mutta toisaalta en kaipaa.ihana "rauha" niistä ollut ja ei oo toiveissa raskautuminenkaan tällä hetkellä...
Kovasti muuten tärppionnea kaikille vauvaa suunnitteleville :)

aika monella vauvat jo juttelee tai siis sanoja tulee.....ei meillä kyllä kuulu mitään järkevää.no jossain vaiheessa tässä hiljattain olin kuulevinani äitiä,mut se ei kyllä ollu tarkotuksella kun sitä hoki.tai jos hoki niin on sen jo unohtanut.nyt on ollu taas aika hiljanen vauva. tai ei hiljanen.....en tiedä onko sittenkin sitä eroahdistusta tääläkin ilmassa vai tekeekö tuo vesirokko pojasta niin mammanpojan ku haluais olla koko ajan sylissä ja alkaa itkemään heti kun poistun näkyvistä.surullisen kuulosta kun vaikka vessaan menen niin toinen rupee itkemään ja lähtee ryömimään mun perään :'( :heart:

meillä on vielä kaukalo käytössä,mut olis aikomus pian siirtyä istuimeen.joo sitten kun tuo ukko asentais istuimet mun autoon :D esikon istuin pitäs kääntää selkä menosuuntaan vauvalle ja esikolle asentaa toinen istuin.en jaksa ite alkaa takkuamaan niiden vöiden kanssa...

mut nyt en muista muuta niin meen pesemään ne pullot....kumminki poika herää maidolla aamuyöstä... mukavaa illanjatkoa kaikille :wave:
 
Heippa pitkästä aikaa! Minäkin muukalainen ajattelin pikaisesti muutaman rivin kirjoittaa. Tuntuu, että arki on yhtä hulinaa. Neiti on oppinut nousemaan seisomaan tukea vasten, joten sitä harjoitellaan paljon. Alastulo on vielä hankalaa ja holtitonta, joten tarkkana saa olla. Lisäksi joka paikkaan ryömitään kauhealla vauhdilla.

Kieltämisestä sen verran, että me ollaan lyhyesti sanottu EI sellaisten juttujen kohdalla, joita ei haluta neidin tekevän. On ihan selvästi oppinut ei-sanan merkityksen ja totteleekin sitä välillä. Itse en usko siihen, että ei-sanaa pitäisi välttää loputtomiin. Miten se pieni rajat muuten oppii?!

Biologi kysyit nenän vuotamisesta ja hampaiden tulosta, meillä ekojen hampaiden kohdalla (6kk) oli pientä nuhaa. Oon kuullut, että saattaa tulla nuha hampaiden puhjettua. Meillä on nyt muuten 4 hammasta! :) Ihanan näköiset hellyttävät tirrit pilkottaa hymyillessä. :heart:

Meillä oli tänään 8kk neuvola, kaikki kunnossa. Pituutta 69,7cm ja painoa 9345g. Hyvin kasvaa ja kehittyy ikätasolla. Seuraava onkin sitten 1-vuotiskäynti vasta!

Tsemppiä paastoajille ja laihduttajille! :flower:

Kuukautisista sen verran, että ne alkoivat minulla neidin ollessa pari päivää vajaat 4kk, ovat tulleet sen jälkeen aika säännöllisesti. Toivoin, että olisi hieman pidempään kestänyt, mutta ehkä sitä voi olla tyytyväinen, kun kroppa palautuu ennalleen... Nyt niihin on jo tottunut taas.

Meillä jatkuu vauvauinnit taas lauantaina. Ihanaa päästä polskimaan koko porukalla, se kun on niin kivaa etenkin neidistä ja lapsen iloa on ihana katsella. :)

Taputtamisesta oli puhetta, meilläkin taputetaan kaikkea mahdollista, myös sylissä ollessa hartioita tai nyplätään äidin hiuksia/isin partaa. Tuntuu ihanalta! :heart: Ai niin ja meillä on opittu heiluttamaan, kun erotaan tai tervehditään. Voi miten se on söpöä! :heart: :)

Juttelu meillä on sellaista käkäkä, papapa, mamama, tititi -linjaa. Varsinaisia tarkoituksenmukaisia sanoja en ole vielä bongannut. Lisäksi omaa tahtoa on alkanut löytymään sekä huumorintajua. Vauvan kikatus piristää aina! :heart: :)

Meillä neiti istuu edelleen turvakaukalossa, mutta ollaan jo kateltu istuimia. Pian sellainen tulee kuitenkin hankintaan...

Imetyksestä vielä, että imetän 5-6krt/vrk, joista yöllä 2. Lisäksi oon joskus antanut velliä vähäsen. Kysyin asiaa tänään neuvolassa ja sanoivat, et jos tuntuu, et neidille jää jano, niin anna vähän korviketta lisäksi. En ole sitä aiemmin antanut, eli ihan ollaan täysillä imetetty niin paljon kuin vain maitoa on tullut. Haluaisin imettää noin vuoden ikään asti ainakin, jos vaan onnistuu.

Nyt en muista enää muuta kommentoitavaa. Kivaa viikonjatkoa kaikille ja niin tervetuloa uusille minunkin puolestani! :flower:

Nyt menen miehen seuraan sohvalle. Se on :wave:
 
Täällä taas. :D :whistle: Tuosta juttelusta on ollut puhetta. Meillä ei tuu mitään höpötyksiä. Maiskuttaa vaan suutaan. :heart:

Tärppi onnee munkin puolesta vauvaa yrittäville!

Kata-74 mukaan vaan kirjoittamaan.

Meillä myös jonkin verran taputetaan ja vilkutellaan aina välillä. :heart:

Kuinka noita uusia viljoja sai ottaa mukaan? Piti eileen neuvolassa kysyä, mutta unohdin.
Justus söi iltapalalla ihan tavallista kaurapuuroo *tuulettaa* viimeksi, kun kokeiltiin sitä niin ei suostunu syömään tukehtumatta.

elli ja justus
 
heipä hei,
vauveli, talviautoilu ja kauppakeskus hermoja raastava yhdistelmä. ei olisi ollut pakko lähteä mutta mieli teki mennä aleihin ja mitään ei löytynyt :( taitaa olla jo ohi tältä talveltä alet tai sit parhaat tuotteet menee heti.

Kuukautisista alkoivat tytön 7kk päivänä, ja vaan kerran on ollut =)

Turvakaukalossa vielä ollaan ja mielessä on ollut uuden istuimen hankinta, sitä Britax uutta Multi techiä ajattelin, on vaan ihan pirun kallis 349?!! mutta vaikutti hyvältä ja kestää 6v asti tai jotain. käyttökokemuksia ei varmaan kellään vielä ole? Jostain luin joku asiantuntija sanoin että vanhemmat siirtävät vauvat turhan aikaisin kaukalosta istuimeen, että jos vaan millään mahtuu ja painoraja ei ole tullut täyteen niin kannattaa istuttaa kaukalossa, se kuitenkin suojaa pientä erittäin hyvin.

Imetän edelleen noin 5krp päivässä. joskus vielä aamuyöstä 6 aikaan jotta unet jatkuu klo 7-8 asti.

meillä taputetaan vaan pöytää kun odotetaan sapuskaa. =)

olen kuullut et suositellaan viljat aakkosjärjestyksessä mutta meillä mentiin kauran jälkeen ruis (se on aika tujua) ja sit neljän viljan puuroon eli siinä kaikki mitä kokeiltu.

nyt nukkumaan jotta pääsee aamulla ylös! öitä, tiinis
 
Sori nyt tulee vaan valitusta omasta asiasta.

Sain vihdoin sen leikkausajan, tammikuun lopussa jo. Jee! Mutta: siihen liittyy 10 päivän sairausloma, vauvaa ei saisi nostella. Mies voi olla leikkauspäivän kotona, that´s it. Olen yrittänyt tänään kysellä, että kuka vois tulla mun avuksi edes yhdeksi päiväksi leikkauksen jälkeen. Ei kukaan. Kukaan ei voi auttaa mua. Itse yritän aina olla niin auttavainen, jos vaan kukaan tarvii apua, ja nyt kun voi sanoa ekaa kertaa melkein 10 vuoteen (siitä asti kun esikoinen syntyi), tarvitsisin itse apua tällaista syytä varten, niin perhana, ei kukaan voi auttaa. Olen sitä vollottanut pitkin päivää, että näinkö vähän musta todella välitetään. Ei kukaan halua auttaa tällaisessa tilanteessa. Loukkaannun tästä eräille kyllä varmasti pitkäksi aikaa, kun tiedän, että jos he olisivat halunneet, niin kyllä olisi mahdollista järjestää. Kaikkea muuta varten kyllä tehdään vaikka mitä järjestelyjä, mutta kukaan ei tajua mun tilannetta, että olen leikkauksessa ja jään heti yksin 3 lapsen kanssa kotiin, ja lapsia pitää kuskailla kouluihin, päiväkoteihin, vauvaa hoitaa jne.

Anteeksi valitus, kiitos jos joku jaksoi lukea. :'(
 
[/b]Vaniljatäti iso :hug: , ymmärrän hyvin, että sulla on paha mieli. Uskotaan kuitenkin, että asioilla on taipumus järjestyä, jos kukaan ei tosiaan pääse sua auttamaan, niin miten on ihan kunnallinen lastenhoitoapu, eikös jotain kodinhoitajaa saisi avuksi siksi aikaa kun mies on töissä? :hug:

Turvakaukalossa meillä Helmi yhä matkustaa, vanhemmat lapset on tullut jo aiemmin vaihdettua istuimeen, mutta toi auto baby on kyllä tilavampi ja asentokaan ei ole niin makaava, että neiti ihan viihtyykin. Ja nyt kun lähes puoleksi vuorokaudeksi taas autoon lähdetään, niin on siinä neidin parempi nukkua kuin istuimessa.

Tiinis mulla ei ole kyseisestä istuimesta kokemusta, mutta yleensä ottaen suhtaudun hiema varauksella kuuden vuoden käyttö ikään, kun meillä ainakin käyttäjät itse haluavat jo siirtyä aikaisemmin hieman kevyempiin istuimiin, nää nyky lapset on kovin tiedostavia ;) .

Tirlittan kiva kuulla, että teillä arki sujuu, sehän on kaikista tärkeintä, viis muiden mielipiteistä! Ainahan me halutaan parasta, mikä omalle perheelle sopii.

Kiitos myötätunnosta, kun eilen kaikki tuntui niin vaikealta.
Nyt annoin noiden isompien kantaa lasten huoneen pöydän tähän keittiön ja olkkarin välimaastoon ja saivat kattaa siihen "hienon" aamupalan, kylläpä näyttää maistuvan, normaalisti kun aamupalat on sellaista pakkopullaa ;) .

Onko kellään judosta kokemusta, täällä menee sellainen tenavajudo, ja ajattelin jos toi meidän poitsu 3v sitä kokeilis, sais jotain omaa ja siellä varmaan purkaantuis ylimääräistä energiaa. Kun ei halunnut äidin kanssa latinotanssiin lähteä, ei kuulemma tanssi äidin kanssa, se on iskän hommia....

No nyt kotihommiin jotta taas ehditään pihalle, eilenkin jo lapset hiihti kahteen otteeseen.

T:Minnihiiri
 
Vaninljatäti :hug: , mä tulen teille :wave: .
Hienoa kuitenkin että sait ajan ja homma tulee hoidettua.

Meilläkin istutaan vielä kaukalossa, painoa oli reilu kuus ja puoli kiloo puolivuotisneuvolassa, ens viikolla 8 kk lääkäri. Eikös se 9 kiloo ole suositusraja... Tosin kaverin poika ei tainnut painaa vielä 1 1/2 vuotiaanakaan sitä :)
Meilläkin tulee kyllä pituusraja ensin vastaan.

Mutta nyt kirkuminen lattialla yltyy.. :wave:

Kippana ja Sirppana :heart:
 
Moikka moikka :)

Katsotaan mitä ehdin kirjoittaa, tyttö tuossa syöttötuolissa ja sen verran pörisi tuoli että tais tulla sonnat vaippaan...

Meillä siirryttiin istuimeen tossa vajaa 6kk ikäisenä. Ostettiin Britax two-way elite (oisko kirjoitettu noin..). Perusistuin ja menee pitkään, maksettiinkin vaan 199,- kun liike, jota käytettiin aina niin päätti lopettaa ja myi sitten edullisesti loput tuotteet:)

..nyt tuo tuossa jo hermoilee..

Minä ostin edellispäivänä kaupasta pulkan. Kokeiltiin eilen, ei tainnut Peppi ymmärtää et mistä oli kyse:) Yritin vähän mäkeäkin laskuttaa mutta niin oli tatinalunta et ei oikein liukunut. Mut onpa täällä etelässäkin nyt sitten ainakin kerran pulkkailtu.

Mun kuukautiset alkoi jo kun tyttö sen kolme kuukautta.Tulleet siitä asti melko säännöllisesti mut tosiaan paljon runsaimpina kun ennen.Ja kestävätkin melkein viikon:( Ennen tosi niukat ja kesti korkeintaan neljä päivää.

Pakko mennä vaihtamaan vaippa, nyt ei tytön hermo kestä enää.
Palaan...
 
..noniin..

Olen muuten ottanut tai ainakin mahdollisuuksien mukaan koittanut ottaa pottailun säännölliseksi. Eli aina ruokailun jälkeen istutan pottaan. Siinä sitten kököttää ja joka toinen kerta yleensä sinne tuleekin jotain:) Ylpeä äiti siinä sitten tyttöään kehuu, joka vaan katsoo niinkuin haluis sanoa et: "äiti, se on kuitenkin vaan pas.aa". :LOL:

Mäkin ajattelin vaniljaäiti, että voisit sitten kysyä hoitajaa kunnalta tai jos ei muuten mistään niin neuvolan ilmoitustaululta lastenhoitaja. Jaksamista ja varmasti asia järjestyy.

Ei tuo nyt oikein viihdy tuolla lattiallakaan, taitaa olla uni. Heräs jo puol kasi ja nyt sitten vaatii aamu-unia. Annoin kans viime yönä vettä maidon tilalle ja veti ehkä 100ml ja nukahti, parin tunnin päästä heräs uudelleen ja sitten annoin maitoa vasta.
Mut nyt en pysty keskittymään kun täällä valitus...

Ollaan lähdössä kaksosserkkupoikia moikkaamaan, saa nukkua matkan autossa:)

Palailen mahdollisimman pian.

Kaikille :hug: ja :wave: !

EKÄ ja Peppi
 
Huomenta!!
Lukemaan tulin nopeasti....vähän pitää kumminki kirjottaa ;)
vaniljatädille suuri :hug: kyllä on tosi inhottava tilanne,jos apua ei saa :'( toivottavasti kaikki järjestyy!!

meillä nukuttiin yö =) vaikka nyt on yskää ja räkää ilmassa niin puoli 6 heräs...annoin maitoa niin nukuttiin melkein seiskaan =) en jaksa ihan noin aikasin lähtee puuron tekoon ja kun tuo isompi kumminki nukkuu 7asti niin mennään yhtä aikaa mielummin puurolle. nyt onkin poika aamu-unilla.

joo mutta nyt mentävä ton isomman kans jotain touhuamaan....se alkaa heti aina pahan teon(huomion haun) kun äiti touhuaa omia juttuja :kieh:
:wave:
 
Huomenta!

Eilen oltiin Konstan kanssa hammaslääkärissä. Ensimmäistäkään hammasta ei vielä ole, mutta hieno hammasharja saatiin ja fluoritabletteja. Kummitäti lähti meidän mukaan ja sen kanssa naurettiin kun heti kun ovesta tultiin sisään niin mumma kaappas Konstan syliin (mun äiti on hammashoitaja) ja lähti kiikuttamaan sitä kahvihuoneeseen näytille. Kahvihuoneesta kuulu kauhea lepertely. :D

Laitoin eilen kotihoidontuen hakemuksen postiin. Sitten kun siitä tulee päätös niin voin hakea vielä kuntalisää. Joko muille on tullu verokortti?
Sitä tarvitaan kun haetaan tuota kuntalisää eikä mun verokortista oo vielä kuulunu mitään.. :/

Konsta kanssa taputtelee sylissä, koskettelee kasvoja ja silittää ja leikkii mun kaulakorulla. Sitten jos joku tulee kylään tai isi tulee töistä kotiin, niin Konsta ojentaa käden ja haluaa koskettaa. Suloista. :heart:

Meillä on turvaistuin jo käytössä kun se meidän kaukalo tuntu niin kevyeltä ja turvattomalta.

Mulla ei oo vielä menkat alkaneet, mutta vasta vähän aikaa sitten lopetin imettämisenkin, joten kai ne kohta sieltä taas tulee. Ikävä ei niitä oo ollu.

Mutta nyt meen laittaa kodin järjestykseen ja sitten me lähdetään vaunuilla kauppaan :wave:
 
Heippa kaikille :wave:

Vaniljatädille iso voima :hug: Ymmärrän kyllä hyvin tunteesi, kun olen itse samanlainen, aina järjestelen asioita niin, että voin auttaa. Tuntuisi tosi kurjalta, jos toiset ei tuollaisessa tilanteessa auttaisikaan :( Jos asuisitte täälläpäin, niin minä auttaisin sinua ihan taatusti! Olisiko MLL:lla sellaisia hoitajia, joita voisi ajatella? Tiedän myös perheen, johon lääkäri kirjoitti isälle sairaslomaa, koska vaimo ei pystynyt hoitamaan vauvaa.

kippana, ihana kuva :heart: Maijalla on samanlainen pulkka, mutta vielä ei olla sitä testattu :)

Aamulla hyppäsin vaakaan ja se näytti -7kg :) Nesteet ovat siis lähteneet liikkeelle :D Olo on kyllä mahtava ja farkut ei ollenkaan kiristä niinkuin tuossa ennen paastoa :whistle:

Mutta nyt on mentävä, tulen illalla takaisin. Tänään on täyteliäs päivä, laitan pian Maijan ulos nukkumaan ja tyttö ja poika lähtevät ulos tuohon takapihalle. Minulla pyörähti juuri toinen koneellinen pyykkiä ja sämpylätaikina on jo kohonnut :p Kyllä tulee vaikea leipomisurakka, mutta tahdonlujuutta vain ;) :LOL: Iltapäivällä on vielä Tupperikutsut kaverilla, sinne mennään koko lapsikatraan kanssa, koululaiset toki jäävät kotiin.

Morjens :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Parasta aikaa Kiitos. Pulkka oli hyvä ja tuli testattua isommatkin möykyt. (käytiin metsässä :LOL: ) ja hyvin likka pysy kyydissä.

Sitten suosituksia lomapaikasta tän ikäsen kanssa...Kauhee matkakuume mulla ja miehellä.
Toissa marraskuussa käytiin Mauritiuksella, ihana paikka ja sinne mennään uudelleenki, mutta nyt olis tarkotus löytää joku paikka vähä lyhyemmän matkan päästä (mauritiukselle lennot 16 h.)
Suositelkaa jotain ja pikku perustelut olis kivat!

Nyt siivoomaan kun tulee vieraita :wave:

Kippana ja Sirppana :heart:
 
Vaniljatädille :hug: ! Eikös isä voisi jäädä pakottavasta perhesyystä kotiin auttamaan, siitä taisi olla viime 2plussassa. Siinä sanottiin, että jos lapsi on terve ja äiti sairas, voi pakottavaan perhesyyhyn vedoten jäädä kotiin hoitamaan lasta. Työnantajasta tosin on kiinni, onko palkaton vai palkallinen vapaa. Kannattaa vielä tällaista asiaa kysäistä. Toivottavasti asia selviää.

Kippana kyselit sitä lomapaikkasuositusta. Mihin aikaan vuodesta olisi lähdössä? Itse voin suositella Pohjois-Italiaa, erityisesti Garda-järven aluetta. Aivan ihana paikka, lähtisin milloin vain sinne uudelleen (olen käynyt 3kertaa). :) Esim. Gardan ja Malcesinen kaupungit ovat kivoja, eivät liian vilkkaita, mutta kuitenkin lyhyen matkan päässä esim. Venetsiasta, Veronasta, Dolomiittien vuoristosta, Milanostakin... Garda-järven kierros on kanssa kiva homma. Maisemat on vehreitä ja järveen pääsee pulahtamaan vilvoittelemaan. Heinä-elokuu on kuumin aika ja elokuu vielä eurooppalaisilla lomakuukausi, joten voi olla vähän tukalaa silloin. Mut esim. kesäkuun alussa. :) Niin ja alueella on myös aivan Disneylandiin verrattavissa oleva huvipuisto Gardaland. Siis niin huikea paikka, jos pitää huvipuistoista! Tässä linkki vielä: http://www.gardaland.it/it/home.php Tunnetusti ruoka on hyvää ja ihmiset ystävällisiä, joten lapsiperhekohteena olettaisin olevan oikein hyvä. :)

Meilläkin on samanlainen vauvapulkka, kuin teillä kippana ja parasta aikaa. Vielä ei olla kokeiltu, nythän tuota lunta olisi.

Mutta nyt menen, neiti nukkuu päikkäreitä ja äidin masu kurnii. Palaan

:wave:
 
saan kerrankin aikaseks kirjottaa.
kippana meillä myös samanlainen pulkka ja testattu on.poju pysyi siinä hyvin istumassa ja nautti matkasta ;)
sitten hiukan omaa napaa:
markus seisoo ilman tukea ja konttaa hirmu vauhtia eteenpäin.nyt on käytössä rappusten portit,kun on jatkuvasti siellä menossa.
nokkamukiharjoittelu edistyy ja alkaa sujua jo paremmin.
sanoja ei vielä tule,mutta luulen että tuo liikkuminen hidastaa sitä asiaa,näyttää pojalla olevan kiire kävelemään...
markus täytti maanantaina 8kk ja lääkäri-aika on ens vkolle.
yöt poju nukkuu melko hyvin,mutta nousee seisomaan joka yö monta kertaa sängyssään itkemään vaikka on ihan unessa.lasken takas makuulle ja tutti suuhun ni jatkaa unia.viime yönä heräs kahden aikaan ja kukkui tunnin kunnes otin viereen johon nukahti lopulta uudestaan.
kaksi hammasta on alhaalla eikä vielä ainakan ylös näytä tulevan uusia.

pottahommiin meillä ei ole kiirettä vielä,kaikki ajallaan.ei tuo varmaan malttais edes istua siinä hetkeäkään.

eipä tässä muuta tällä erää.alan lukemaan teitin kirjotuksia.

 
Kiitos kaikille ihanille palstalaisille, jotka ymmärtävät miltä tämä homma musta tuntui!! :flower: Eilisen annoin itseni rypeä itsesäälissä, ja varmaan minä sitten kysyn MLL:sta tai kunnallista kodinhoitajaa avukseni, se on ihan hyvä vinkki. Jotenkin vaan silti olen pettynyt siihen, ettei omista ystävistä ja sukulaisista ole apua silloin harvoin kuin apua tarvittaisiin. No, kyllä mä tästä yli pääsen, mutta ensireaktio oli jotenkin kova yksinjäämisen tunne, että sairaanakaan ei saa olla heikko ja levätä, aina pakko jaksaa. Olisi joskus ihana huomata, että minustakin huolehditaan ja välitetään silloin kun sitä tarvitsen, aivan kuten minä huolehdin ja välitän muista päivittäin. No, näköjään tähän itsesäälissä rypemiseen vielä tämä päivä tarvitaan. Huomenna ryhdistäydyn ja etsin konkreettista apua ulkopuoliselta, eihän siinäkään mitään hävettävää ole, vaikka toivoisikin, että omat lähimmäiset auttaisivat.

Kippana todella ihana pulkkakuva, mekin on nautittu samanlaisella pulkalla talven riemuista vauvelin kanssa! Käytiin heittelemässä lumipalloja läheiseen ojaan, ja vauva nauroi ääneen, kun näki miten pallot molskahtivat veteen ja menivät virtaavan veden mukana.

Parasta aikaa, oi että mikä painonpudotus!!! Eikä tee heikkoa oloa yhtään?
 
Tässä äkkiä iso :hug: Vaniljatädille! On tuo kurjaa, että kun ite uhrautuu niin sitten, kun ite tarvis apua niin ei saa.

Kippana: Aivan ihana kuva. Meillä myös samanlainen pulkka...Ei olla keritty kokeileen vielä. Eileen oltiin pihalla lumihangessa istumassa, konttiminen ei oikein onnistunut.
Mutta nyt meen laittaan ruokaa meidän pikku miehelle.
Sitten lähdetään kattoon mitä aution neuleen alennuksesta löytyy kaikki -60% , kun lopettavat liikkeen ja tehtaan.

Elli Ja Justus
 

Yhteistyössä